Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    'έξυπνος' εναλλάκτης
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. 'έξυπνος' εναλλάκτης
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    8
    19
    323
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • D
      dsaraf last edited by

      σερφάροντας στο internet είδα κάτι αρκετά ενδιαφέρον. Αφορά 'έξυπνους' εναλλάκτες, δηλαδή after market εναλλάκτες που βάζουν σε λειτουργία το δυναμό μόνο όταν το αυτοκίνητο φρενάρει, κινείται σε κατηφόρα ή όταν αδειάζει η μπαταρία, κάτι σαν τη τεχνολογία bluemotion της VW. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει στο εμπόριο κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Αν ναι για ποιες μάρκες; Είδα ότι υπάρχει για τα Hyundai κάτι τέτοιο..Ρίξτε μια ματιά στο

      http://www.metronews.ca/toronto/life/article/485277--hyundai-has-a-smart-way-to-save-fuel

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • D
        dsaraf last edited by

        σερφάροντας στο internet είδα κάτι αρκετά ενδιαφέρον. Αφορά 'έξυπνους' εναλλάκτες, δηλαδή after market εναλλάκτες που βάζουν σε λειτουργία το δυναμό μόνο όταν το αυτοκίνητο φρενάρει, κινείται σε κατηφόρα ή όταν αδειάζει η μπαταρία, κάτι σαν τη τεχνολογία bluemotion της VW. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει στο εμπόριο κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Αν ναι για ποιες μάρκες; Είδα ότι υπάρχει για τα Hyundai κάτι τέτοιο..Ρίξτε μια ματιά στο

        http://www.metronews.ca/toronto/life/article/485277--hyundai-has-a-smart-way-to-save-fuel

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • D
          dsaraf last edited by

          σερφάροντας στο internet είδα κάτι αρκετά ενδιαφέρον. Αφορά 'έξυπνους' εναλλάκτες, δηλαδή after market εναλλάκτες που βάζουν σε λειτουργία το δυναμό μόνο όταν το αυτοκίνητο φρενάρει, κινείται σε κατηφόρα ή όταν αδειάζει η μπαταρία, κάτι σαν τη τεχνολογία bluemotion της VW. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει στο εμπόριο κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Αν ναι για ποιες μάρκες; Είδα ότι υπάρχει για τα Hyundai κάτι τέτοιο..Ρίξτε μια ματιά στο

          http://www.metronews.ca/toronto/life/article/485277--hyundai-has-a-smart-way-to-save-fuel

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • D
            dog80 last edited by

            Δύσκολο εώς αδύνατο γιατί το δυναμό θα πρέπει να επικοινωνεί με την ECU του αυτοκινήτου για να ξέρει πότε να σβήσει κτλ. Αν το αυτοκίνητο δέν έχει την έξτρα καλωδίωση δέν θα μπορέσεις να το συνδέσεις πάνω του.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • 2
              21-quadra last edited by

              Ο εναλλάκτης αυτός, λέγεται έξυπνος επειδή επικοινωνεί συνεχώς με την ECU παρακολουθώντας όλες τις παραμέτρους που αφορούν τις καταναλώσεις και την μπαταρία, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει aftermarket. Ίσως σε 2-3 χρόνια βγεί στην αγορά κάτι λιγότερο ολοκληρωμένο, αν και μου φαίνεται δύσκολο, όχι τόσο τεχνικά όσο χρηματοοικονομικά, μάλλον θα είναι αρκετά ακριβό και δεν θα βρεθούν πολλοί να προχωρήσουν στην αγορά του, μπορεί να κάνω και λάθος όμως.

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • D
                dsaraf last edited by

                ..δεν γίνεται να φτιάξει κάποιος μια πατέντα δλδ να φτιάξει ένα δυναμό που να τίθεται σε λειτουργία μόνο όταν πέφτει η τάση της μπαταρίας..δεν νομίζω να είναι και τόσο πολύπλοκος μηχανισμός?! γιατί να εμπλέκεται το δυναμό ακόμη και όταν η μπαταρία είναι 100% φορτισμένη και να κόβει επιδόσεις κα να αυξάνει την κατανάλωση?

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • A
                  antonis-team last edited by

                  Επειδή ποτέ στην τεχνολογία δεν μπορώ να πω την λέξη ‘αδύνατον’!.....
                  Πάντως και τα συμβατικά, μόλις φορτώσουν την μπαταρία, δεν καταναλίσκουν έργο δύναμης σημαντικό.
                  Βάζοντας σταθερές στροφές στο ιστιοπλοϊκό, μετά την έξοδο από το λιμάνι, σε μερικά λεπτά, με το ίδιο γκάζι, το ταχύμετρο ανεβαίνει!. 240 AH οι μπαταριές, 120Α ο εναλλάκτης.
                  Θεωρητικά, το έργο φόρτωσης μιας μπαταρίας που έχει χάσει πχ το 20% της χωρητικότητας της, είτε το κανείς περιοδικά είτε συνεχώς είναι το ίδιο. Έτσι και αλλιώς, στην κατηφόρα και στα φρένα, το alternator, δουλεύει συνεχώς, μάλιστα στα φρένα επωμίζεται και την κατανάλωση από τα λαμπάκια.
                  Και επειδή δεν λέω ποτέ αδύνατον…… εδώ θα έλεγα θεωρητικά ‘μούφα’!!!!!..... μέχρι αποδείξεως του εναντίου!!.
                  Επί αυτού την γνώμη σας φίλοι.
                  Α.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • A
                    antonis-team last edited by

                    Ο χρήστης dsaraf έγραψε:
                    ..δεν γίνεται να φτιάξει κάποιος μια πατέντα δλδ να φτιάξει ένα δυναμό που να τίθεται σε λειτουργία μόνο όταν πέφτει η τάση της μπαταρίας..δεν νομίζω να είναι και τόσο πολύπλοκος μηχανισμός?! γιατί να εμπλέκεται το δυναμό ακόμη και όταν η μπαταρία είναι 100% φορτισμένη και να κόβει επιδόσεις κα να αυξάνει την κατανάλωση?


                    Η πατέντα αυτή έχει γίνει εδώ και 70+ χρόνια. Ονομάζετε αυτόματος!!!...
                    Όταν ο συσσωρευτής ‘τιγκάρει’, τότε στην διέγερση του alternator, δεν πάει ρεύμα. Μην διεγειρόμενος απλά δεν παράγει!.
                    Τώρα και μην παράγοντας, τραβάει την δύναμη για την αδράνεια του, καθώς και για το ventilator του.
                    Α.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • 2
                      21-quadra last edited by

                      Αν διαβάσετε με προσοχή το Αγγλικό κείμενο που συνοδεύει τον - έξυπνο εναλλάκτη - θα δείτε ότι αυτό το πράμα, κάτι κάτι άλλο, και όχι τα απλοϊκά αυτόματος, φορτώνει και μετά σταματάει κλπ, διαβάστε το πρώτα και μετά πείτε τη γνώμη σας, γιατί κατάλαβα ότι μείνατε μόνο στην επικεφαλίδα ( έξυπνος μεταλλάκτης )

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • L
                        leonp last edited by

                        Εδώ και 20 χρόνια ξέρω ότι σε μερικά μοντέλα Σιβίκ, η μπαταρία φορτίζει σε 14,4 βολτ μόνο όταν είναι αναμμένα τα φώτα των φρένων ή είναι αναμμένα τα μεγάλα φώτα. Στις άλλες περιπτώσεις η μπαταρία φορτίζεται σε 12,5 βολτ για οικονομία στο καύσιμο.

                        Στα μοντέλα που υπάρχει το σύστημα (ELD), είναι ενσωματωμένο στην ασφαλειοθήκη.
                        εντιτ
                        ...και η μπαταρία δεν είναι ποτέ καλά φορτισμένη.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                        • D
                          dsaraf last edited by

                          ..αυτό που θα πω μπορεί να φανεί λίγο αφελές..στα παλιότερα ποδήλατα υπήρχε ένα μικρό δυναμό που έδινε ρεύμα στα φώτα τους παίρνωντας μέρος από την κινητική ενέργεια του τροχού. Ο ποδηλάτης μπορούσε να πατήσει ένα κουμπ'ι και να ακουμπάει το δυναμό στη ρόδα οπότε παρήγαγε ρεύμα από την κίνηση της ρόδας ή όχι. Δεν μπορεί να υλοποιηθεί κάτι αντίστοιχο εύκολα και στα αυτοκίνητα;

                          antonis-team για άλλη μια φορά εντυπωσιάζομαι από τις γνώσεις σου..φαίνεται όμως ότι η αντίσταση του δυναμό ακόμη και όταν δεν παράγει ρεύμα είναι υπολογίσιμη. Κάποιοι τρελλοαμερικάνοι πυροβολημένοι με την οικονομία καυσίμου, κατάργησαν εντελώς το δυναμό, καταφέρνοντας 10% οικονομία στο καύσιμο. 10% είναι αρκετά πολύ, αν σκεφτεί κανείς ότι ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το δυναμό δεν παράγει ρεύμα και απλώς τραβάει δύναμη από τη μηχανή για την περιστροφή του..

                          για του λόγου το αληθές ρίξτε μια ματιά στο
                          http://www.metrompg.com/posts/alternator-optional.htm

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • L
                            leonp last edited by

                            Οι εναλλάκτες δεν έχουν μόνιμους μαγνήτες.
                            Χωρίς ρεύμα διέγερσης δεν καταναλώνουν καύσιμο - περιστρέφονται χωρίς αντίσταση.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • T
                              techadmin admin last edited by

                              Ανάλογο σύστημα υπάρχει σήμερα σε πολλά μοντέλα της BMW αλλά και αλλού. Εκτός από το να φορτίζει όποτε υπάρχει ανάγκη και μόνο το σημαντικό κέρδος είναι πως η φόρτιση αυτή γίνεται κατά το φρενάρισμα. Όταν ο εναλλάκτης εμπλέκεται κατά το φρενάρισμα (ή μάλλον κατά την επιβράδυνση) ανακτά μέσω της αντίστασης που προβάλει (ενισχύει το φρενάρισμα του κινητήρα ουσιαστικά) ένα μέρος της ενέργειας που αλλιώς θα πήγαινε χαμμένη.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • bassstarlet
                                bassstarlet last edited by

                                Παρόμοιο κύκλωμα, έβλεπα συχνότατα να διαφημίζεται στο αγγλικό max power, πριν πολλά χρόνια.
                                Αλλά ενεργοποιείτο, νομίζω, με το τέρμα πάτημα του γκαζιού.

                                «Στην Ευρώπη, αντιστοιχούν τρία δέντρα σε κάθε κάτοικο. Στην Ελλάδα, αντιστοιχούν τρεις εμπρηστές σε κάθε δέντρο.» Αλέκος Σακελλάριος.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                • 2
                                  21-quadra last edited by

                                  Μάλλον ακόμα δεν έχετε διαβάσει το κείμενο, γιατί τίποτα από όσα περιγράφετε δεν εμπίπτουν στο σύστημα αυτό.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • L
                                    leonp last edited by

                                    Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
                                    Μάλλον ακόμα δεν έχετε διαβάσει το κείμενο, γιατί τίποτα από όσα περιγράφετε δεν εμπίπτουν στο σύστημα αυτό.

                                    Τι διαφορά έχει από το σύστημα των BMW που αναφέρει παραπάνω ο ΙΚΕ;

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • A
                                      antonis-team last edited by

                                      Σίγουρα, το κείμενο δεν είναι τεχνικά κατατοπιστικό, αλλά μια διαφημιστική προσέγγιση του θέματος με μερικές επεξηγήσεις.

                                      1. Σίγουρα δεν θα υπάρχει αυτόματος στο alternator.
                                      2. Σίγουρα ο αυτόματος θα αντικατασταθεί με ένα καλώδιο από την ECU, οπότε θα υπάρξει οικονομία της αξίας του εξωτερικού αυτομάτου.
                                      3. Είναι θετικό να παίρνουμε όλη την ισχύ στης ρόδες όταν την χριζόμαστε.
                                      4. Είναι θετικό να επενεργεί και σαν φρένο, μετά από υπερδιέγερση κατά το φρενάρισμα.
                                      5. Η οικονομία που περιγραφή, έστω και μικρή, δεν είναι το ζητούμενο στην περίπτωση.
                                      6. Είναι μια αξία λόγου εφαρμογή
                                      7. Το after market, δεν πιστεύω να το προμηθευτεί, διότι που θα βάλει την διέγερση στην ECU, εάν ο εγκέφαλος είναι σχεδιασμένος όπως σήμερα?.
                                        Θα μετρήσω έναν σύγχρονο εγκέφαλο, μήπως υπάρχει και σε αυτούς μια τέτοια έξοδος!.
                                      8. Το σίγουρο είναι ότι η μπαταρία θα πρέπει να είναι πάντα σε καλή κατάσταση.
                                      9. Εάν φτιάχναμε μια διάταξη, να ενεργοποιείτε από το ρεύμα του στοπ που πάει στα λαμπάκια, και από την πεταλούδα όταν είναι κλιστεί (αφημένο το πεντάλ) δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε μια υπερδιέγερση?.

                                      Φίλε 21, μην με μαλώνεις που δεν διάβασα το κείμενο χτες το απόγευμα!. Είχα παραγγελία από της κορούκλες μου να φτιάξω μια φάβα!!!!......
                                      Α.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • T
                                        taurus last edited by

                                        Λάκκο είχε?

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • 2
                                          21-quadra last edited by

                                          Ο χρήστης leonp έγραψε:

                                          Μάλλον ακόμα δεν έχετε διαβάσει το κείμενο, γιατί τίποτα από όσα περιγράφετε δεν εμπίπτουν στο σύστημα αυτό.

                                          Τι διαφορά έχει από το σύστημα των BMW που αναφέρει παραπάνω ο ΙΚΕ;

                                          Είναι ίδιο ?

                                          Στη μάχη για την οικονομία καυσίμου ακόμα και το ελάχιστο όφελος είναι ευπρόσδεκτο, με αυτό το σκεπτικό η Hyundai εφαρμόζει ένα έξυπνο αλτεναίτορ το οποίο φορτίζει την μπαταρία κατά την επιβράδυνση του οχήματος όπως συμβαίνει στα υβριδικά, άλλωστε από εκεί πήραν και την ιδέα εφαρμόζοντας την μερικώς.

                                          Η νέα αυτή προσέγγιση στη φόρτιση της μπαταρίας αλλά και στην οικονομία καυσίμου, συνοδεύεται από ένα αισθητήρα στη μπαταρία και από τη συνεργασία με την ECU του αυτοκινήτου, κατά την επιτάχυνση μειώνει τη φόρτιση ελαττώνοντας το βολτάζ έως και το μηδενίζει αυξάνοντας την απόδοση του κινητήρα, και κατά την επιβράδυνση επαναφορτίζει την μπαταρία.

                                          Τα υπάρχοντα συστήματα περιορίζονται στο να διατηρούν το σωστό βολτάζ στη μπαταρία, εδώ, έχουμε συνεχή επικοινωνία της μπαταρίας, της ECU και του alternator, το βολτάζ της φόρτισης μειώνεται κατά την επιτάχυνση και επανέρχεται κατά την επιβράδυνση, αν ανιχνευτεί πτώση κάτω από το κανονικό βολτάζ η μπαταρία φορτίζεται ακόμα και κατά την επιτάχυνση, η προσφορά του συστήματος στην μείωση της κατανάλωσης είναι 1-2%.

                                          Στη Hyundai θεωρούν αυτό το σύστημα ένα φτηνό εξάρτημα μείωσης της κατανάλωσης. Ήδη το εφαρμόζουν στα Sonata και Tucson, και θα ακολουθήσουν σε όλα τα επόμενα νεοπαρουσιαζόμενα μοντέλα.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                          • T
                                            techadmin admin last edited by

                                            Αυτή ακριβώς τη λογική ακολουθεί και το σύστημα της BMW το οποίο υπάρχει από το 2007 (link). Αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν και άλλα τέτοια συστήματα εξελιγμένα από προμηθευτές (όπως η Delphi), πιθανώς της Hyundai (ή και της BMW) να προέρχεται από εξωτερικό προμηθευτή..

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1 / 1
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr