-
Θα ήθελα να κάνω μια προσθήκη στο σύστημα το pipinou.
Να μπορούμε να κάνουμε ταυτοποίηση τα usernames μας του 4tf στο epass και όταν φτάνουμε να λέει 'Καλως ήρθατε pipinos1976, μην οδηγείτε μεθυσμένος' (τυχαίο παράδειγμα ). Ανάλογα τον χρήστη δηλαδή να βγάζει και το ανάλογο μήνυμα.
Τι πιο όμορφο. -
Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
[...]Επίσης, αν κάποιος αρνείται να πληρώσει, μπορεί να του βγαίνει ένα κ... δάχτυλο, προσφορά της εταιρείας. Ή ακόμα ακόμα, να σου ανοίγει μια καταπακτή και να σου λέει: δωρεάν δρόμο δε θέλεις; Πάρε μια λακκούβα ΝΑΑΑΑ τώρα. Απεριόριστες δυνατότητες υπάρχουν, αρκεί να έχεις φαντασία και όρεξη.Ευχαριστώ.
Εξαιρετική ιδέα!!
-
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Θα ήθελα να κάνω μια προσθήκη στο σύστημα το pipinou.
Να μπορούμε να κάνουμε ταυτοποίηση τα usernames μας του 4tf στο epass και όταν φτάνουμε να λέει 'Καλως ήρθατε pipinos1976, μην οδηγείτε μεθυσμένος' (τυχαίο παράδειγμα ). Ανάλογα τον χρήστη δηλαδή να βγάζει και το ανάλογο μήνυμα.
Τι πιο όμορφο.Αυτό είναι πολύ εύκολο να γίνει, αλλά απαιτεί και ένα ακόμα μηχάνημα που θα κάνει αλκοτεστ στον οδηγό, ώστε να μεταδίδει τα δεδομένα στο σύστημα. Δεν είναι δύσκολο όμως. Ένα αλκοολόμετρο από τα φτηνά, αυτά που δουλεύουν με έναν ημιαγωγό, και αυτό με ΒΤ στο κινητό και από εκεί στο σύστημα της εταιρείας. Αν συνδυάζεται με εκπτωτικό πακέτο στα data από μία εταιρεία κινητής, μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο, ώστε να μη χρειάζεται καν μηχάνημα και να χρεώνεται το κινητό με κάποιο σύστημα NFC. Πληρώνεις 1 φορά με κάρτα - που έχει και εκπτώσεις - στο τέλος του μήνα και καθάρισες. Για συχνούς χρήστες, απλά πληρώνεις 1 φορά το έτος και μετά, με το κινητό, περνάς τα διόδια με άνεση.
Και ένας συνδυασμός τώρα πιο καλός. Όλα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Δηλαδή, με το κινητό με το GPS να καταγράφει ταχύτητα, λες στο κράτος. Εγώ, θέλω να πηγαίνω πάνω από τα όρια. Για να μην παίζουμε τη γάτα με το ποντίκι, μου χρεώνεις άλλα 500€ το χρόνο στο τέλη και δε χρειάζεται να έχεις όρια. Σου καταγράφω και τις διαδρομές με το GPS, ώστε, ο περίεργος να μη λέει δεν παραβιάζω το όριο, άρα δεν πληρώνω. Θέλω επίσης να πίνω και να οδηγώ, οπότε πληρώνω κάτι παραπάνω και με αφήνουν να οδηγώ έτσι, χωρίς μπλόκα κτλ. Επίσης, μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, δηλώνουν το κινητό όλοι οι επιβάτες (πχ εγώ, ο πιωμένος οδηγός, η γυναίκα σου, η κόρη σου, η φίλη σου, η αδελφή σου κτλ) ώστε, να φαίνεται στο κράτος ότι δεν κινώ το αυτοκίνητο για ένα ατόμο, αλλά πηγαίνουμε όλοι μαζί για διασκέδαση.
Πολλά μπορείς να σκεφτείς για να παίξεις. Είμαι καλός στο παιχνίδι γενικά. Είναι η δουλειά μου βλέπεις.
Ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Το να περνάς και χωρίς να έχεις λεφτά στο e-pass είναι πολύ πιο ασφαλές από το να φτάνεις να σταματάς και μετά όσοι έρχονται πίσω σου βλαστημώντας να κάνουν όπισθεν κόντρα στην ροή.... Τα στοιχεία σου τα έχουν, θα σε βρουν να σε χρεώσουν και το σχετικό κόκκινο σημάδι θα φανεί οπότε θα ξέρεις ότι τελείωσε. Μιλάω για μια φορά όχι συνέχεις. Ή έστω το οριακό να στο λέει όταν είσαι οριακός δηλαδή σου μένει άλλο ένα πέρασμα. Ή ακόμα καλύτερα να σου δείχνει κάθε φορά πόσα λεφτά σου μένουν να κάνεις το κουμάντο σου (έτσι κάνει το σύστημα εισιτηρίων ΜΜΜ στο Λονδίνο). Το να σου λέει οριακό ενώ έχεις κάμποσα περάσματα ακόμα το κάνουν για να σου κρατάνε κάμποσα ευρώ αιωνίως τα οποία τοκίζουν κλπ.Το οριακό είναι σωστό να στο βγάζει όταν απομένουν 3 (ή λιγότερο) διελεύσεις για να ξέρεις πως είσαι όντως στο όριο.
Επίσης, από τη στιγμή που είναι μια υπηρεσία που οι συνδρομητές χρησιμοποιούν συνεχόμενα και κάποια στιγμή ξαναβάζουν χρήματα, μπορούν να ορίσουν κάποιο ποσό ως πίστωση όπως συμβαίνει στα καρτοκινητά. Όταν ο χρήστης βάλει χρήματα και ανανεώσει τη χρήση της συσκευής, αφαιρούν το πιστωτικό. Σιγά το δύσκολο. Εκτός αν το σύστημα διαχείρισης που έχουν είναι όντως για τα μπάζα.
Τέλος, για το θέμα που γράφτηκε να κατεβαίνει κανείς από το αυτοκίνητο σε κάποιον σταθμό για να βάζει χρήματα στην συσκευή ΔΕΝ εξυπηρετεί. Υποτίθεται ότι το κάνεις για να κερδίζεις χρόνο, όχι να χάνεις. Και όταν σου κόβουν κανονική διέλευση παράλληλα με την ανανέωση, τα 0,20κάτι ευρώ που χρεώνουν πολλές φορές οι υπάλληλοι, είναι λάθος πολιτική. Δεν πρόκειται για περιστασιακό χρήστη, αλλά για σταθερό πελάτη (συνδρομητή) που πρέπει να του παρέχεις την τιμή που έχετε συμφωνήσει. Το να σε χρεώσει 2.80 (ενώ διαθέτεις και έχεις πληρώσει το e-pass) για μένα ισοδυναμεί με το να πληρώνεις διόδια και να σου δίνει εσκεμμένα λάθος τα ρέστα.
-
Καλά δε χρειάζεται όλο αυτό το σύστημα.
Απλά ένας υπάλληλος να διαβάζει το forum.
Θα βλέπει pipinos και θα ξέρει οτι σίγουρα έχει πιεί και τρέχει.
Θα βλέπει puntolord θα ξέρει οτι πηγαίνει μέχρι 100 και κυκλοφορεί με diesel στη θεσσαλονίκη (τυχαίο παράδειγμα και αυτό).
Θα την φοράει και σε αυτόν. -
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Καλά δε χρειάζεται όλο αυτό το σύστημα.
Απλά ένας υπάλληλος να διαβάζει το forum.
Θα βλέπει pipinos και θα ξέρει οτι σίγουρα έχει πιεί και τρέχει.
Θα βλέπει puntolord θα ξέρει οτι πηγαίνει μέχρι 100 και κυκλοφορεί με diesel στη θεσσαλονίκη (τυχαίο παράδειγμα και αυτό).
Θα την φοράει και σε αυτόν.Μου αρέσει γιατί ζεις 30 χρόνια πίσω. Υπάλληλος; Πώς θα ξέρει ποιο ΙΧ οδηγάω; Και αν μου έχει δώσει η γυναίκα σου το δικό της; Πώς θα μου βγάζει την ένδειξη; Ενώ, με το δικό μου σύστημα, έχεις 2 πλεονεκτήματα:
-
Σωστές χρεώσεις: διόδια, αλκοτεστ, ταχύτητα
-
Γνωρίζεις ότι οι επιβάτες είναι σε καλά χέρια και γνωρίζεις πού πηγαίνουν.
Σκέψου τώρα, ο καθένας από εδώ μέσα, να πηγαίνει στον υπάλληλο και να λέει ότι είμαι εγώ. Μόνο τον christos.dimou να βάλεις πόσες φορές θα το έκανε κι εσένα άλλες τόσες, θα πρέπει να κυκλοφορούν 1000 pipinos1976 στην Αθήνα ταυτόχρονα.
Ευχαριστώ.
-
-
-
Θα ανακηρυχθεί σε θεός!
-
Ο χρήστης pipinos1976 έγραψε:
Καλά δε χρειάζεται όλο αυτό το σύστημα.
Απλά ένας υπάλληλος να διαβάζει το forum.
Θα βλέπει pipinos και θα ξέρει οτι σίγουρα έχει πιεί και τρέχει.
Θα βλέπει puntolord θα ξέρει οτι πηγαίνει μέχρι 100 και κυκλοφορεί με diesel στη θεσσαλονίκη (τυχαίο παράδειγμα και αυτό).
Θα την φοράει και σε αυτόν.Μου αρέσει γιατί ζεις 30 χρόνια πίσω. Υπάλληλος; Πώς θα ξέρει ποιο ΙΧ οδηγάω; Και αν μου έχει δώσει η γυναίκα σου το δικό της; Πώς θα μου βγάζει την ένδειξη; Ενώ, με το δικό μου σύστημα, έχεις 2 πλεονεκτήματα:
-
Σωστές χρεώσεις: διόδια, αλκοτεστ, ταχύτητα
-
Γνωρίζεις ότι οι επιβάτες είναι σε καλά χέρια και γνωρίζεις πού πηγαίνουν.
Σκέψου τώρα, ο καθένας από εδώ μέσα, να πηγαίνει στον υπάλληλο και να λέει ότι είμαι εγώ. Μόνο τον christos.dimou να βάλεις πόσες φορές θα το έκανε κι εσένα άλλες τόσες, θα πρέπει να κυκλοφορούν 1000 pipinos1976 στην Αθήνα ταυτόχρονα.
Ευχαριστώ.
Τι λες αγάπη μου.
Οι μεγαλοεργολάβοι θα μας βάλουν όλους τσιπάκια και θα ξέρει ποιός βρίσκεται στο αυτοκίνητο.Εγώ πάντως θα δηλώσω οτι είμαι ο christos.dimou που φαίνεται σοβαρός άνθρωπος.
Αντίθετα για pipinos αμφιβάλλω αν θα το δηλώσει κανένας άλλος εκτός απο εσένα. -
-
Εγώ και να θέλω, τι να δηλώσω; Άλλο όνομα; Θα με βόλευε να δηλώνω christos.dimou; Μα αυτός είναι απλός αγωνιστής της δικαιοσύνης. Δηλώνει πως το εισόδημά μου το χαρίζω στους εργολάβους κι εγώ θα ζω με ελάχιστα. Δε με συμφέρει, δε θα έχω λεφτά να κινηθώ τη νύχτα και να πληρώσω τα ποτά τα δικά μου και αυτών που έχω παρέα. Μετά, πώς θα οδηγώ πιωμένος όλη μερα;
Να δηλώσω 'άπειρος'; Είπαμε, και η ξεφτίλα έχει τα όριά της. Εδώ και ο ίδιος θέλει να αλλάξει το όνομά του και να το κάνει christos.dimou, εγώ θα το πάρω;
Το ζήτημα είναι πως τελικά, πρέπει να είμαι το άτομο που έχει ταυτοχρόνως το μεγαλύτερο μίσος και τη μεγαλύτερη αγάπη στο forum και μάλιστα από τα ίδια ατόμα συγχρόνως. Και αν σκεφθούμε ότι τα ίδια γίνονται και με τους πολιτικούς και τελικά τους ψηφίζουν, μάλλον, πάρα πολλοί θα δηλώσουν pipinos1976 για να πάρουν λίγη από τη 'δημοσιότητα' και την 'αγάπη' του κόσμου.
Ευχαριστώ.
-
Για να ασχοληθούμε λιγάκι σοβαρά με το θέμα και να μη χαθεί η δημοσίευση, την ανεβάζω ξανά:
Ο χρήστης Vasgti έγραψε:
Το να περνάς και χωρίς να έχεις λεφτά στο e-pass είναι πολύ πιο ασφαλές από το να φτάνεις να σταματάς και μετά όσοι έρχονται πίσω σου βλαστημώντας να κάνουν όπισθεν κόντρα στην ροή.... Τα στοιχεία σου τα έχουν, θα σε βρουν να σε χρεώσουν και το σχετικό κόκκινο σημάδι θα φανεί οπότε θα ξέρεις ότι τελείωσε. Μιλάω για μια φορά όχι συνέχεις. Ή έστω το οριακό να στο λέει όταν είσαι οριακός δηλαδή σου μένει άλλο ένα πέρασμα. Ή ακόμα καλύτερα να σου δείχνει κάθε φορά πόσα λεφτά σου μένουν να κάνεις το κουμάντο σου (έτσι κάνει το σύστημα εισιτηρίων ΜΜΜ στο Λονδίνο). Το να σου λέει οριακό ενώ έχεις κάμποσα περάσματα ακόμα το κάνουν για να σου κρατάνε κάμποσα ευρώ αιωνίως τα οποία τοκίζουν κλπ.
Το οριακό είναι σωστό να στο βγάζει όταν απομένουν 3 (ή λιγότερο) διελεύσεις για να ξέρεις πως είσαι όντως στο όριο.
Επίσης, από τη στιγμή που είναι μια υπηρεσία που οι συνδρομητές χρησιμοποιούν συνεχόμενα και κάποια στιγμή ξαναβάζουν χρήματα, μπορούν να ορίσουν κάποιο ποσό ως πίστωση όπως συμβαίνει στα καρτοκινητά. Όταν ο χρήστης βάλει χρήματα και ανανεώσει τη χρήση της συσκευής, αφαιρούν το πιστωτικό. Σιγά το δύσκολο. Εκτός αν το σύστημα διαχείρισης που έχουν είναι όντως για τα μπάζα.
Τέλος, για το θέμα που γράφτηκε να κατεβαίνει κανείς από το αυτοκίνητο σε κάποιον σταθμό για να βάζει χρήματα στην συσκευή ΔΕΝ εξυπηρετεί. Υποτίθεται ότι το κάνεις για να κερδίζεις χρόνο, όχι να χάνεις. Και όταν σου κόβουν κανονική διέλευση παράλληλα με την ανανέωση, τα 0,20κάτι ευρώ που χρεώνουν πολλές φορές οι υπάλληλοι, είναι λάθος πολιτική. Δεν πρόκειται για περιστασιακό χρήστη, αλλά για σταθερό πελάτη (συνδρομητή) που πρέπει να του παρέχεις την τιμή που έχετε συμφωνήσει. Το να σε χρεώσει 2.80 (ενώ διαθέτεις και έχεις πληρώσει το e-pass) για μένα ισοδυναμεί με το να πληρώνεις διόδια και να σου δίνει εσκεμμένα λάθος τα ρέστα.
-
Πάντως μια καθυστέρηση της αναγνώρισης του γεμίσματος του epass στα διόδια είναι φυσιολογική, η υπόθεση real-time είναι πολύ δυσκολότερη στην υλοποίηση απ` ό,τι στην κουβέντα. Ας πούμε ότι το IT της ΑΟ αποτελείται χοντρικά από τις παρακάτω Βάσεις Δεδομένων:
- Κεντρική - Εδώ κρατούνται οι λογαριασμοί των χρηστών και γίνονται οι κινήσεις γεμίσματος
- Transactional, low-latency - Εδώ καταγράφονται οι διελεύσεις από τους σταθμούς διοδίων
Είναι πολύ σύνηθες σε μεγάλες βάσεις δεδομένων να υπάρχουν πολλά instances, εξειδικευμένα για συγκεκριμένα use-cases όπως λένε, δηλαδή συγκεκριμένες χρήσεις ή λειτουργίες του συστήματος, οι οποίες μπορεί να έχουν ιδιαίτερες μη-λειτουργικές (non-functional) απαιτήσεις, με συνηθέστερη την ταχύτητα αντίδρασης (latency). Θεωρώ λοιπόν πολύ πιθανό η ΑΟ να χρησιμοποιεί διάφορα instances, αφενός για εξειδικευμένες χρήσεις, αφετέρου για λόγους ασφάλειας. Είμαι σίγουρος (και τα γραφόμενα εδώ ενισχύουν την άποψή μου αυτή) ότι η ΑΟ έχει ξεχωριστή βάση για τις διελεύσεις για να εξασφαλίζει το λιγότερο δυνατό latency στο transaction και φυσικά στη διέλευση.
Εδώ λοιπόν, έχουμε ένα κλασικό πρόβλημα συγχρονισμού δεδομένων, τα οποία έχουν κλασικά δύο πιθανές λύσεις: push ή pull. Το push έχει το πλεονέκτημα της αμεσότητας, αλλά και αυξημένο κίνδυνο, όπως επιπλέον φόρτος στην transactional βάση με τις κινήσεις της κεντρικής. Έτσι, ο pull τρόπος είναι πιο διαδεδομένος, όμως έχει και ένα μεγάλο μειονέκτημα: την καθυστέρηση ενημέρωσης, γιατί πρέπει η βάση-δέκτης (η transactional ας πούμε) να πέρνει τις αλλαγές από την κεντρική, ουσιαστικά με ένα poll, δηλαδή με μια ερώτηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αν επιπλέον έχουν γίνει αρκετές κινήσεις στην κεντρική μεταξύ δύο polls, είναι πιθανό η ενημέρωση να πάρει κάποιο χρόνο, και πάλι βέβαια της τάξης κάποιων (δεκάδων ίσως) δευτερολέπτων. Τυχόν φόρτος στην transactional βάση (όπως ώρες αιχμής) μπορεί να εισάγει επιπλέον καθυστέρηση.
Η περίπτωση συνεργασίας διαφορετικών εταιρειών, όπως καταλαβαίνετε, εισάγει επιπλέον συστήματα που πρέπει να ενημερώνονται, και ως εκ τούτου επιπλέον καθυστέρηση.
-
Φροντιζεις να μην μενει χωρις χρηματα ο λογαριασμος σου.
Το e-pass δειχνει οριακο στα 11- 12 ευρω, αν στην επομενη διελευση βαλεις χρηματα κανενα προβλημα. -
Ο χρήστης nikospappas έγραψε:
Φροντιζεις να μην μενει χωρις χρηματα ο λογαριασμος σου.
Το e-pass δειχνει οριακο στα 11- 12 ευρω, αν στην επομενη διελευση βαλεις χρηματα κανενα προβλημα.Η έννοια οριακό σημαίνει πως τείνει στο τέλος. Δεν μπορείς να βάζεις οριακό όταν μπορείς να περάσεις τουλάχιστον άλλες 5-6 φορές (ή τουλάχιστον προσδιόρισε το καλύτερα -> βάλε να δείχνει το υπόλοιπο χρηματικό ποσό που είναι διαθέσιμο στον ηλεκτρονικό πίνακα). Και γιατί να έχεις μόνιμα >10 ευρώ ως υπόλοιπο; Ως εγγύηση να τα οικειοποιούνται οι ίδιοι; Τους τα χρωστάς; Δεν πάει έτσι.
-
Και εδώ αποκαλύπτεται άλλο ένα σκάνδαλο!!!
Ας υποθέσουμε πως κάποιος απολύεται, γυρίζει σπίτι και βρίσκει τη γυναίκα του με τον υδραυλικό και ψάχνει να βρει το γιό του απεγνωσμένα να πιούν μία μπύρα σαν άντρες και οι γείτονες του λένε πως έχει πάει για χορό στο 'Blue Oyster' και σαν να μην έφταναν όλα αυτά ανακαλύπτει ότι έβαλαν σώς αντί για τζατζίκι στο σουβλάκι του. Με το μάτι να γυαλίζει λοιπόν, φτύνει την απαίσια σως, πίνει την άμστελ του, μπαίνει στο αμάξι, κοφτιάζει την πρώτη, κοφτιάζει την δευτέρα, και επειδή το στενάκι που μένει έχει 20 νούμερα όλα και όλα, κόφτιάζει και την κολώνα της ΔΕΗ. Ευτυχώς που ήταν έμπειρος οδηγός γιατί η άμστελ του αύξησε το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα στο 0.18 και την βγάζει καθαρή και δεν πληρώνει την κολώνα, πληρώνει όμως το αμάξι που έχει γίνει κιμας, και από τούδε και εφεξής αποφασίζει να μετακίνειται με το πατίνι. Συνηθισμένα πράγματα.
Και ερωτώ λοιπόν!
Τώρα που θα παίρνει το πατίνι και έχει αφήσει στο e-pass χρήματα πως θα πάρει τα χρήματα του πίσω? Θα πρέπει να πάει στην Αττική οδό? Ναι αλλά δεν θα πρέπει να πληρώσει εισιτήριο λεωφορείου? Δεν θα πρέπει να καταναλώσει θερμίδες εάν πάει με το πατίνι?
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
μπαίνει στο αμάξι, κοφτιάζει την πρώτη, κοφτιάζει την δευτέρα, και επειδή το στενάκι που μένει έχει 20 νούμερα όλα και όλα, κόφτιάζει και την κολώνα της ΔΕΗ. -
Όντως γίνεται έτσι στην ΑΟ
Όταν το υπόλοιπο που έχεις φθάνει για 3 διελεύσεις (δεν είναι χρηματικό) τότε σου ανάβει το 'οριακό'...
Σου ανάβει και στην επόμενη. Στην 3η όμως πρέπει να είσαι σε γκισέ για να γεμίσεις, γιατί αν περάσεις και την 3η, τότε όταν πας να γεμίσεις σου κρατάνε ολόκληρη την αξία της διέλευσης και το υπόλοιπο μπαίνει στον λογαριασμό.
Εχω το 'μηχανάκι' απο την αρχή λειτουργίας της ΑΟ και αυτό μου το είχαν πει απο τότε.
Ε! εντάξει, δεν είναι και τραγικό να βάζεις χρήματα στο 1ο ή 2ο χτύπημα...
Εδώ στα διόδια των Αφιδνών για να πάρεις το 'μηχανάκι σου κρατάνε 20€ εγγύηση και η πρώτη σου κατάθεση θα πρέπει να είναι 50€...και θα πρέπει να ανανεώνεις το υπόλοιπο σου στα γραφεία (όχι στο γκισέ)...Και το κυριότερο? ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΚΠΤΩΣΗ...
Αυτό θεωρώ κλεψιά μονοπωλιακής τακτικής και είναι εξοργιστικό...
Συγνώμη άλλα για την ΑΟ, δεν έχω παράπονο. Έχει τιμολόγια προσηρμοσμένα στην συχνότητα που χρησιμοποιείς τον δρόμο, τις πληρωμές τις κάνεις στο γκισέ, ο δρόμος είναι άψογος, η εξυπηρέτηση άμεση και υπαρκτή, μπορείς να παρακολουθείς τον λογαριασμό σου με μηνιαία μέιλ, συν ότι το 'μηχανάκι' στο παραχωρούν δωρεάν. Να συζητήσουμε αν τα χρήματα που πέρνουν -αν έχουν κάνει απόσβεση- πάνε στο Κράτος, μέσα είμαι, αλλά η παροχή υπηρεσίας είναι υπαρκτή και οι κανόνες ξεκάθαροι.
Και μεταξύ μας, δεν ξέρω αν θα ήμουν ευχαριστημένος, αν όοολο αυτό το διαχειριζόταν το Κράτος και ας είχε και μισό € χαμηλότερη τιμή (μην φαντάζεστε ότι θα είναι κάτι τραγικό)... -
Αν ήθελα να εξηγήσω την παροιμία 'η τρίχα τριχιά', αυτό το νήμα θα ήταν εξαιρετικό.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Αν ήθελα να εξηγήσω την παροιμία 'η τρίχα τριχιά', αυτό το νήμα θα ήταν εξαιρετικό.Δεν είναι το θέμα τα 0,28€ που χάνεις σε κάθε συναλλαγή. Άλλωστε, όταν το πάρεις χαμπάρι την 1η φορά, γεμίζεις πριν αδειάσει τελείως. Το ζήτημα που ενοχλεί είναι η πρακτική της εταιρείας. Τον σίγουρο πελάτη, αυτόν που έρχεται συχνά, αυτόν που κάνει κατανάλωση κτλ, στα μαγαζιά τον τιμάνε, του βρίσκουν χώρο στη μπάρα, τον κερνάνε σφηνάκια, τον χαιρετάνε γιατί ζουν από αυτόν. Τόσο δύσκολο είναι στην Α.Ο., αυτόν που έχει e-pass, να του γεμίζεις πρώτα το μηχανάκι και μετά να του αφαιρείς από εκεί το διόδιο; Και ακόμα και αν δε γίνεται real-time η συναλλαγή για διαφόρους λόγους (βλ. ClioDriver πιο πάνω), η χρέωση μπορεί να καταγράφεται μαζί με το 'γέμισμα' και να αφαιρείται στη βάση αργότερα. Η όλη υπόθεση, γίνεται για το 'γαμώτο' δηλαδή της συμπεριφοράς, όχι τόσο για το κόστος που θα πληρώσει ο καθένας μας, που είναι ασήμαντο (σημαντικό όμως για την εταιρεία στο σύνολο των χρηστών).
Ευχαριστώ.
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Πάντως μια καθυστέρηση της αναγνώρισης του γεμίσματος του epass στα διόδια είναι φυσιολογική, η υπόθεση real-time είναι πολύ δυσκολότερη στην υλοποίηση απ` ό,τι στην κουβέντα. Ας πούμε ότι το IT της ΑΟ αποτελείται χοντρικά από τις παρακάτω Βάσεις Δεδομένων:- Κεντρική - Εδώ κρατούνται οι λογαριασμοί των χρηστών και γίνονται οι κινήσεις γεμίσματος
- Transactional, low-latency - Εδώ καταγράφονται οι διελεύσεις από τους σταθμούς διοδίων
Είναι πολύ σύνηθες σε μεγάλες βάσεις δεδομένων να υπάρχουν πολλά instances, εξειδικευμένα για συγκεκριμένα use-cases όπως λένε, δηλαδή συγκεκριμένες χρήσεις ή λειτουργίες του συστήματος, οι οποίες μπορεί να έχουν ιδιαίτερες μη-λειτουργικές (non-functional) απαιτήσεις, με συνηθέστερη την ταχύτητα αντίδρασης (latency). Θεωρώ λοιπόν πολύ πιθανό η ΑΟ να χρησιμοποιεί διάφορα instances, αφενός για εξειδικευμένες χρήσεις, αφετέρου για λόγους ασφάλειας. Είμαι σίγουρος (και τα γραφόμενα εδώ ενισχύουν την άποψή μου αυτή) ότι η ΑΟ έχει ξεχωριστή βάση για τις διελεύσεις για να εξασφαλίζει το λιγότερο δυνατό latency στο transaction και φυσικά στη διέλευση.
Εδώ λοιπόν, έχουμε ένα κλασικό πρόβλημα συγχρονισμού δεδομένων, τα οποία έχουν κλασικά δύο πιθανές λύσεις: push ή pull. Το push έχει το πλεονέκτημα της αμεσότητας, αλλά και αυξημένο κίνδυνο, όπως επιπλέον φόρτος στην transactional βάση με τις κινήσεις της κεντρικής. Έτσι, ο pull τρόπος είναι πιο διαδεδομένος, όμως έχει και ένα μεγάλο μειονέκτημα: την καθυστέρηση ενημέρωσης, γιατί πρέπει η βάση-δέκτης (η transactional ας πούμε) να πέρνει τις αλλαγές από την κεντρική, ουσιαστικά με ένα poll, δηλαδή με μια ερώτηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αν επιπλέον έχουν γίνει αρκετές κινήσεις στην κεντρική μεταξύ δύο polls, είναι πιθανό η ενημέρωση να πάρει κάποιο χρόνο, και πάλι βέβαια της τάξης κάποιων (δεκάδων ίσως) δευτερολέπτων. Τυχόν φόρτος στην transactional βάση (όπως ώρες αιχμής) μπορεί να εισάγει επιπλέον καθυστέρηση.
Η περίπτωση συνεργασίας διαφορετικών εταιρειών, όπως καταλαβαίνετε, εισάγει επιπλέον συστήματα που πρέπει να ενημερώνονται, και ως εκ τούτου επιπλέον καθυστέρηση.
Αν και η δουλειά μου δεν είναι οι βάσεις, μια χαρά τα λες και τα καταλαβαίνω. Το θέμα είναι το εξής τώρα, σε σχέση με αυτά:
Προφανώς, η γνώση του ποσού που βρίσκεται στο λογαριασμό του χρήση, είναι γνωστή και στην transactional για να σου βγάζει τα οριακό κτλ. Άρα, η ενημέρωση της transactional από την κεντρική βάση γίνεται επιτόπου, έστω και ως απλό διάβασμα μιας εγγραφής (ποσόν < Χ then print('ΟΡΙΑΚΟ')). Πόσο δύσκολο είναι, την ώρα που κάνεις το γέμισμα με χρήμα και, προφανώς ενημερώνεται η κεντρική βάση μετά από λίγο (για να υπάρχει αυτή η καθυστέρηση), να υπάρξει και εγγραφή στην transactional βάση για τη χρέωση και αργότερα να γίνουν οι πράξεις όταν ενημερωθούν μεταξύ τους οι βάσεις; Δηλαδή, ID# plus X€ minus 2,52€. Δε νομίζω να είναι τίποτε δύσκολο να υλοποιηθεί.
Ευχαριστώ.
Το “κόλπο” της “Αττικής Οδού” με τα e-pass !!!!