-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Ένα αυξομειούμενο ρελαντί μπορεί να γίνετε από :
[...]
6) Από ανόμοιο καύσιμο.
Antonis-teamΆρα και από ελαττωματικό λ σένσορα;
Κατά ένα ποσοστό, θεωρητικά. Πάντως δεν έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο, και κατά συνέπια δεν μπορώ να το βεβαιώσω.
ΑΝΤΩΝΗΣ. -
Ο θερμοστάτης ανοιγοκλείνει ανάλογα με τις ανάγκες για ψύξη. Δεν χαλάνε τυχαία σε ανοιχτή θέση. Είναι από κατασκευής, όταν χαλάνε να γίνεται σε θέση τέτοια που δεν θα προκαλέσει άλλα προβλήματα στον κινητήρα (υπερθέρμανση, αν χαλάσει σε κλειστή) Δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, πέρα από την αυξημένη κατανάλωση και την γενικότερη φθορά του κινητήρα, επειδή δουλεύει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, από αυτές που πρέπει. Πάντως, ακόμη και για το σκίσιμο που λες, και εφόσον πρόκειται για εργοστασιακό και όχι 'πειραγμένο' αμάξι, δεν θα έπρεπε να σου ανεβάζει θερμοκρασία, αν συνέβαινε. Αλλιώς πάλι κάποιο πρόβλημα υπάρχει. Ο θερμοστάτης είναι μια φτηνή ζημιά. Μαζί με εργατικά, δύσκολα θα σου ξεπεράσει τα 30-40Ε...
-
Ο χρήστης Crektis έγραψε:
Ο θερμοστάτης ανοιγοκλείνει ανάλογα με τις ανάγκες για ψύξη. Δεν χαλάνε τυχαία σε ανοιχτή θέση. Είναι από κατασκευής, όταν χαλάνε να γίνεται σε θέση τέτοια που δεν θα προκαλέσει άλλα προβλήματα στον κινητήρα (υπερθέρμανση, αν χαλάσει σε κλειστή) Δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα, πέρα από την αυξημένη κατανάλωση και την γενικότερη φθορά του κινητήρα, επειδή δουλεύει σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, από αυτές που πρέπει. Πάντως, ακόμη και για το σκίσιμο που λες, και εφόσον πρόκειται για εργοστασιακό και όχι 'πειραγμένο' αμάξι, δεν θα έπρεπε να σου ανεβάζει θερμοκρασία, αν συνέβαινε. Αλλιώς πάλι κάποιο πρόβλημα υπάρχει. Ο θερμοστάτης είναι μια φτηνή ζημιά. Μαζί με εργατικά, δύσκολα θα σου ξεπεράσει τα 30-40Ε...+1
Κι επειδη ξερω τον Ορεστη, δεν αναφερεται σε τρελο σκισιμο, πατημα για λιγη ωρα αναφερει.
Εγω πιστευω αλλαγη θερμοστατη που δειχνει να ειναι η πρωτη αιτια κι αν συνεχισει παλι οποιοδηποτε κουλο, μεσα για ελεγχο τα παντα, γιατι ειδικα ο,τι εχει να κανει με τον κινητηρα ειναι πολυ υπουλο και μια ζημια που τωρα φτιαχνεται με 10€, μπορει στο μελλον να προκαλεσει κατι αλλο που θα θελει 1000€. -
Σημερα το ξανακανε χωρις κανα τρελο πατημα... Απλα ηταν για 2-3 λεπτα στις 4.000 στροφες και μετα 1 χλμ κατηφορα χωρις γκαζι με 4η...
Παλι στο 80 ειχε πεσει κι ανεβηκε μετα απο 2 λεπτα οταν ισιωσε ο δρομος... -
Πιο καλά, είναι αυτόματο σύστημα.
Κάνε μια εξαέρωση και άφησέ το μέχρι να κολλήσει ανοιχτός ο θερμοστάτης.
-
σε hyundai accent ανέβαζε το όργανο στα κόκκινα όποτε γούσταρε και ήταν κακή γείωση
-
Αν κανει πολυ χρονο (15 λεπτα και) να ανεβασει θερμοκρασια απο κρυο ξεκινημα, αν πεφτει η θερμοκρασια σε υψηλες στροφες η υψηλες ταχυτητες οπου ψυχει ο αερας λογω ταχυτητας και τα νερα κυκλοφορουνε με περισσοτερη πιεση λογω στροφων αντλιας νερου , τοτε κατα 99.99% ειναι θερμοστατης που εχει κολλησει ανοιχτος. Το χειμωνα το φαινομενο γινεται πιο αντιληπτο, το καλοκαιρι σε τρομερες ζεστες ισως κανει και καλο, αλλα επειδη θα σου δουλευει με πλουσιο μειγμα οταν κατεβαζει θερμοκρασια, πανε αλλαχτον να ησυχασεις. Υπαρχει και μια μικρη πιθανοτητα 0.01 % λογω 'ποιοτικων' ηλεκτρικων A.R. να φταιει και ο αισθητηρας θερμοκρασιας η το οργανο στο ταμπλω, αλλα αφου τον αλλαξεις θα διαπιστωσεις οτι και με 2 βαθμους C, ο κινητηρας θα ανεβαζει στα 5 λεπτα φουλ θερμοκρασια λειτουργιας και θα μενει καρφι εκει. Κοστος γυρω στο 50αρι με 80αρι χοντρικα μαζι με αλλαγη παραφλου.
-
«Δεν χαλάνε τυχαία σε ανοιχτή θέση.»
Θα ήταν ιδανικό να συνέβαινε αυτό φίλε μου, μα στην πράξει συμβαίνει το αντίθετο συνήθως. Γι’ αυτό και καίγονται οι φλάντζες. Αλλιώς θα ερχόταν ο πελάτης και θα μας έλεγε ότι το αμάξι δεν τραβάει, έχει σταθερά ψιλό ρελαντί, πετάει καπνό, η κρυώνουν τα πόδια του.
«Εγω πιστευω αλλαγη θερμοστατη που δειχνει να ειναι η πρωτη αιτια»
Και για εμένα…
«Κάνε μια εξαέρωση και άφησέ το μέχρι να κολλήσει ανοιχτός ο θερμοστάτης.»
Και οπωσδήποτε μετά τον θερμοστάτη και αυτό, καπάκι!!.
«σε hyundai accent ανέβαζε το όργανο στα κόκκινα όποτε γούσταρε και ήταν κακή γείωση»
Στην περίπτωση σου, η γείωση αφορούσε το βεντιλατερ. Εάν αφορούσε την βαλβίδα θερμοκρασίας, δεν θα πήγαινε στα κόκκινα, μα στον πάτο!!.
Εδώ έχουμε το αντίθετο περίπου.ΑΝΤΩΝΗΣ.
-
Ο χρήστης Drosxo έγραψε:
Αν κανει πολυ χρονο (15 λεπτα και) να ανεβασει θερμοκρασια απο κρυο ξεκινημα, αν πεφτει η θερμοκρασια σε υψηλες στροφες η υψηλες ταχυτητες οπου ψυχει ο αερας λογω ταχυτητας και τα νερα κυκλοφορουνε με περισσοτερη πιεση λογω στροφων αντλιας νερου , τοτε κατα 99.99% ειναι θερμοστατης που εχει κολλησει ανοιχτος. Το χειμωνα το φαινομενο γινεται πιο αντιληπτο, το καλοκαιρι σε τρομερες ζεστες ισως κανει και καλο, αλλα επειδη θα σου δουλευει με πλουσιο μειγμα οταν κατεβαζει θερμοκρασια, πανε αλλαχτον να ησυχασεις.Ολα καλα αυτα, απλα δε κανει πολυ χρονο να ανεβασει θερμοκρασια... 5λεπτο το πολυ οταν κινουμε σε κανονικους ρυθμους επειδη εκει που μενω εχει ανηφορα... Δηλαδη με 2.500 στροφες σε 5λεπτα εχει ζεσταθει κανονικα και βγαζει και ζεστο αερα το καλοριφερ.
Οταν ξεκιναω χαλαρα ισως κανει κανα 10λεπτο να παει στο 90... αλλα στο 80 πηγαινει μεσα σε 3 λεπτα ανεξαρτητως οδηγησης.Το πλουσιο μειγμα οταν ειναι πιο κρυο θα δικαιολογουσε μειωμενη ροπη στις 2-4.000 στροφες?
-
Όχι, γιατί η ηλεκτρονική ψεκάζει παραπάνω καύσιμο για να αντισταθμίσει την μικρότερη θερμοδυναμική απόδοση του κρύου μοτέρ. Αν είσαι βέβαια με βελτιωμένο πρόγραμμα και όχι με το μαμά, τότε μπορεί να θες λίγο παραπάνω εμπλουτισμό προθέρμανσης.
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
«Δεν χαλάνε τυχαία σε ανοιχτή θέση.»
Θα ήταν ιδανικό να συνέβαινε αυτό φίλε μου, μα στην πράξει συμβαίνει το αντίθετο συνήθως. Γι’ αυτό και καίγονται οι φλάντζες. Αλλιώς θα ερχόταν ο πελάτης και θα μας έλεγε ότι το αμάξι δεν τραβάει, έχει σταθερά ψιλό ρελαντί, πετάει καπνό, η κρυώνουν τα πόδια του.
«Εγω πιστευω αλλαγη θερμοστατη που δειχνει να ειναι η πρωτη αιτια»
Και για εμένα…
«Κάνε μια εξαέρωση και άφησέ το μέχρι να κολλήσει ανοιχτός ο θερμοστάτης.»
Και οπωσδήποτε μετά τον θερμοστάτη και αυτό, καπάκι!!.
«σε hyundai accent ανέβαζε το όργανο στα κόκκινα όποτε γούσταρε και ήταν κακή γείωση»
Στην περίπτωση σου, η γείωση αφορούσε το βεντιλατερ. Εάν αφορούσε την βαλβίδα θερμοκρασίας, δεν θα πήγαινε στα κόκκινα, μα στον πάτο!!.
Εδώ έχουμε το αντίθετο περίπου.ΑΝΤΩΝΗΣ.
Οι θερμοστάτες περιέχουν κερί που όταν θερμανθεί και λιώσει, διογκώνεται και ανοίγει τον θερμοστάτη.
Αν υπάρξει διαρροή κεριού ο θερμοστάτης κολλάει κλειστός.
Σε κανένα αμάξι που είχα δεν κόλλησε ποτέ θερμοστάτης κλειστός.Οι θερμοστάτες με 2 ελατήρια δεν κολλάνε κλειστοί.
Σε περίπτωση υπερθέρμανσης, το δεύτερο ελατήριο απελευθερώνεται μόνιμα και ο θερμοστάτης κολλάει ανοιχτός.
Γιατί λες ότι θα χαλάσει το καπάκι αν ο θερμοστάτης του κολλήσει ανοιχτός;
Για τη γείωση ο φίλος μάλλον εννοούσε ότι το καλώδιο που πήγαινε στο όργανο κάπου είχε φθαρεί και γειωνόταν με αποτέλεσμα η βελόνα να δείχνει τέρμα.
-
«Για τη γείωση ο φίλος μάλλον εννοούσε ότι το καλώδιο που πήγαινε στο όργανο κάπου είχε φθαρεί και γειωνόταν με αποτέλεσμα η βελόνα να δείχνει τέρμα.»
Δεν έγραψε κάτι τέτοιο, μα εάν το εννοούσε που δεν διάβασα κάτι τέτοιο, έχεις δίκιο. Έγραφε σαφώς «κακή γείωση»….
«Γιατί λες ότι θα χαλάσει το καπάκι αν ο θερμοστάτης του κολλήσει ανοιχτός;»
Σαφώς έγραψα,< Θα ήταν ιδανικό να συνέβαινε αυτό φίλε μου, μα στην πράξει συμβαίνει το αντίθετο συνήθως. > που κατά τα λεγόμενα μου συνήθως χαλάει κλειστός. Και πράγματι, το υγρό που έχει μέσα το εμβολο, όταν φθαρεί ο θερμοστάτης, και δεν σπάσει, χάνοντας τα υγρά αυτά, παραμένει κλειστός, και έτσι έχουμε υπερθερμάνσεις κινητήρα και κάψιμο φλάντζας.
«Αν υπάρξει διαρροή κεριού ο θερμοστάτης κολλάει κλειστός.»
Και βεβαίως αυτό συμβαίνει….
«Σε περίπτωση υπερθέρμανσης, το δεύτερο ελατήριο απελευθερώνεται μόνιμα και ο θερμοστάτης κολλάει ανοιχτός.»
Και εδώ μάλλον έχεις δίκιο σε περίπτωση υπερθέρμανσης, να σπάει η ασφάλεια της τάπας και να μένει ανοικτή. Παντός δεν μου έχει συμβεί ποτέ. Αντίθετα τα χιλιάδες καπάκια που έχω φτιάξει, σχεδόν όλα, είχαν κλειστούς θερμοστάτες που δεν ανήγαν με το μπρίκι. Πάντα το ελέγχω αυτό, άσχετα εάν ΠΑΝΤΑ τους αντικαθιστώ, για να εντοπίζω απόλυτα την αιτία της ζημίας. Να είναι εξασθενημένο το ελατήριο και να ανοίγει εύκολα ο θερμοστάτης, μου έχει συμβεί μερικές φορές. ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟ ΜΑΣ.
ANTONIS. -
φιλε αντωνη εχω ενα αλμερα ν16 μοντελο απριλιος/2006 δεν μου εχει ζεσταθει ποτε μα ποτε ακομα και καλοκαιρι,οι δε ανεμιστηρες ξεκινανε μονο αν ειμαι μποτιλιαρισμενος σε κανα φαναρι η το αφηνω να δουλευει ρελαντι για πολυ ωρα.προσφατα αλλαξα το παραφλου και πλεον αργει πολυ να ζεσταθει το αμαξι μιας και κανει ψωφοκρυο τωρα.αυτο το θερμοστατη πρεπει να τον αλλαζω και καθε ποτε αν ξερεις?
-
Ο χρήστης sacracer έγραψε:
φιλε αντωνη εχω ενα αλμερα ν16 μοντελο απριλιος/2006 δεν μου εχει ζεσταθει ποτε μα ποτε ακομα και καλοκαιρι,οι δε ανεμιστηρες ξεκινανε μονο αν ειμαι μποτιλιαρισμενος σε κανα φαναρι η το αφηνω να δουλευει ρελαντι για πολυ ωρα.προσφατα αλλαξα το παραφλου και πλεον αργει πολυ να ζεσταθει το αμαξι μιας και κανει ψωφοκρυο τωρα.αυτο το θερμοστατη πρεπει να τον αλλαζω και καθε ποτε αν ξερεις?
Φιλέ μου, καίτι λέμε ότι ο θερμοστάτης είναι αναλώσιμος, στην πράξη δεν το τηρούμε. Η ταπεινή μου γνώμη, που δεν επιβάλω στους πελάτες μου είναι, κάθε 100000κμ, το κάνω στα δικά μου. Λόγος αυτής της γνώμης είναι, ότι οι ζημιές στης φλάντζες, παρουσιάζονται κατά κύριο λόγο μετά τα 120000κμ, και θέλω να το προλάβω. Στο ΝΙΒΑ που πούλησα, κάθε 25000κμ τρελαινόταν!!!. Μέχρι που κατάργησα το μηχανικό βεντιλατέρ, έβαλα στο ψυγείο ένα βεντιλατέρ εξωτερικά, και ένα εσωτερικά, με δυο ηλεκτρικές βαλβίδες με διαφορά θερμοκρασίας 85 και 95 και έκανα 120000, χωρίς κανένα πρόβλημα. Πάντως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, έσερνε 1500κ τροχόσπιτο. 1300κ σκάφος με τρέιλερ τεσσάρων τροχών, και πήγαινε ‘ανοίγοντας’ ιδικές, σε όλους τους μεγάλους αγώνες στην χώρα μας.
Το αλμερα φίλε μου, μοντάρετε με καλά υλικά, είναι ‘όπλο’ για την Nissan. Μα καλώ είναι ΠΑΝΤΑ, να προσέχουμε τα όργανα για να προλαβαίνουμε βλάβες.
ΑΝΤΩΝΗΣ. -
Σημερα εγινε το εξης κουλο... Εχω μια ανηφοριτσα 2 τετραγωνα πριν το σπιτι μου, και πατησα για πλακα μια 1η κοφτες και μια 2α γεματη... Μιλαμε για 5 δευτερολεπτα το πολυ... Στριβω στο επομενο τετραγωνο και η θερμοκρασια ειχε πεσει στο 80 και πιο κατω μη σου πω... Πηγαινα με 20 χλμ την ωρα για 30 μετρα και η θερμοκρασια επεσε 10+ βαθμους μεσα σε 10 δευτερολεπτα.
Εγω που δεν ειμαι μηχανικος αλλα φυσικος, σκεφτομαι οτι τετοια πτωση θερμοκρασιας με τετοια παροχη αερα σε ενα μοτερ το οποιο δουλευε για 20 λεπτα πριν, και πριν απο 5 δευτερολεπτα ηταν στον κοφτη, ειναι τουλαχιστον εντυπωσιακη...
Μηπως να σκεφτουμε προβλημα στην ενδειξη του δεικτη η στο θερμομετρο?
-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Σημερα εγινε το εξης κουλο... Εχω μια ανηφοριτσα 2 τετραγωνα πριν το σπιτι μου, και πατησα για πλακα μια 1η κοφτες και μια 2α γεματη... Μιλαμε για 5 δευτερολεπτα το πολυ... Στριβω στο επομενο τετραγωνο και η θερμοκρασια ειχε πεσει στο 80 και πιο κατω μη σου πω... Πηγαινα με 20 χλμ την ωρα για 30 μετρα και η θερμοκρασια επεσε 10+ βαθμους μεσα σε 10 δευτερολεπτα.Εγω που δεν ειμαι μηχανικος αλλα φυσικος, σκεφτομαι οτι τετοια πτωση θερμοκρασιας με τετοια παροχη αερα σε ενα μοτερ το οποιο δουλευε για 20 λεπτα πριν, και πριν απο 5 δευτερολεπτα ηταν στον κοφτη, ειναι τουλαχιστον εντυπωσιακη...
Μηπως να σκεφτουμε προβλημα στην ενδειξη του δεικτη η στο θερμομετρο?
Και γιατί δε σκέφτεσαι το απλούστερο ? Στροφάρισες πολύ τη μηχανή, γύρισε πιο γρήγορα η αντλία του νερού, κυκλοφόρησε μεγαλύτερος όγκος νερού από το ψυγείο στον κινητήρα, και να η πτώση της θερμοκρασίας. Γιατί ψάχνουμε για φαντάσματα ?
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Και γιατί δε σκέφτεσαι το απλούστερο ? Στροφάρισες πολύ τη μηχανή, γύρισε πιο γρήγορα η αντλία του νερού, κυκλοφόρησε μεγαλύτερος όγκος νερού από το ψυγείο στον κινητήρα, και να η πτώση της θερμοκρασίας. Γιατί ψάχνουμε για φαντάσματα ?
-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Σημερα το ξανακανε χωρις κανα τρελο πατημα... Απλα ηταν για 2-3 λεπτα στις 4.000 στροφες και μετα 1 χλμ κατηφορα χωρις γκαζι με 4η...
Παλι στο 80 ειχε πεσει κι ανεβηκε μετα απο 2 λεπτα οταν ισιωσε ο δρομος...Χωρίς γκάζι με ταχύτητα, νομίζω δε γίνεται καύση στον κινητήρα πάνω από κάποιες στροφές (τύπου 1500), και αυτός κρυώνει σχετικά γρήγορα αν η ταχύτητα κίνησης είναι μεγάλη (με 4η φαντάζομαι ότι είχες αρκετή), δηλαδή υπάρχει ρεύμα αέρα που παίρνει θερμότητα και από νερό και από κινητήρα. Για 1 χλμ χωρίς γκάζι με 4η μου φαίνεται πολυ φυσιολογικό να πέσει χαμηλά η θερμοκρασία νερού.
Σε μια τιμημένη Corolla του '96, στο τέλος της κατηφόρας της Κατεχάκη από Καισαριανή, στο οποίο έφτανα μετά από 1 λεπτό με 110χλμ και 4η ή 5η χωρίς γκάζι, ο δείκτης θερμοκρασίας νερού έπεφτε στο σημείο μεταξύ κρύου και κανονικού, δηλαδή περίπου στους 70-75 βαθμούς.Φαντάζομαι εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του θερμοστάτη, αλλά δεν είναι παράλογη συμπεριφορά.
-
με ταχυτητα στο κιβωτιο και κατηφορα χωρις γκαζι το αυτοκινητο δεν καταναλωνει καυσιμο,οι στροφες του συντηρουντε απο την ελευθερη κινηση του στην κατηφορα,οποτε δεν γινοντε καυσεις δεν ανεβενει η θερμοκρασια,αντιθετα το χτυπαει αερας και πεφτει αρκετα.το καλυτερο κολπο για καλοκαιρι ειναι αυτο.!!!
-
«Και γιατί δε σκέφτεσαι το απλούστερο ? Στροφάρισες πολύ τη μηχανή, γύρισε πιο γρήγορα η αντλία του νερού, κυκλοφόρησε μεγαλύτερος όγκος νερού από το ψυγείο στον κινητήρα, και να η πτώση της θερμοκρασίας. Γιατί ψάχνουμε για φαντάσματα ?»
Τελικά ψάχνουμε για φαντάσματα!!!!!........
Πτώση θερμοκρασίας νερού.