-
Σε τι οφειλονται τα σκασιματα που βγαινουν απο την εξατμιση ενος αυτοκινητου η μιας μηχανης συνηθως οταν αφηνεις το γκαζι?Εχω ακουσει οτι εχει σχεση με το φτωχο μιγμα.ισχυει? Γιατι συμβαινει συνηθως σε πειραγμενα μοτερ?
-
Σε τι οφειλονται τα σκασιματα που βγαινουν απο την εξατμιση ενος αυτοκινητου η μιας μηχανης συνηθως οταν αφηνεις το γκαζι?Εχω ακουσει οτι εχει σχεση με το φτωχο μιγμα.ισχυει? Γιατι συμβαινει συνηθως σε πειραγμενα μοτερ?
-
Σε τι οφειλονται τα σκασιματα που βγαινουν απο την εξατμιση ενος αυτοκινητου η μιας μηχανης συνηθως οταν αφηνεις το γκαζι?Εχω ακουσει οτι εχει σχεση με το φτωχο μιγμα.ισχυει? Γιατι συμβαινει συνηθως σε πειραγμενα μοτερ?
-
Μπορεί να είναι φτωχό μείγμα. Μπορεί να είναι κακοσχεδιασμένη εξάτμιση, δηλαδή κακή ροή καυσαερίων που σημαίνει μεγάλη πίεση και μπαίνουν μέσα στον κύλινδρο κατά την επιβράδυνση.
-
αν ισχύουν όλα αυτά που λέτε, τότε γιατί στα αγωνιστικά αυτοκίνητα (βλέπε DTM, WRC κτλ) υπάρχουν σκασίματα από τις εξατμίσεις, από τη στιγμή που 'λέτε' ότι αυτά τα σκασίματα σημαίνουν πρακτικά μείωση της απόδοσης της μηχανής? (βλέπε κακή ροή καυσαερίων, βλέπε τρύπες στην εξάτμιση => 'καταστροφή' στην ροή, τους σωστούς στροβιλισμούς κσι στην πίεση των καυσαερίων ή ακόμα χειρότερα κακορυθμισμένος εγκέφαλος καύσης => μείωση απόδοσης)
-
Στα τουρμπατα για να μην πεφτουν οι στροφες τις τουρμπινας, ρυθμιζουν αρκετα υψηλα η πιεση τις wastegate αποτελεσμα να εισερχρται περισσοτερο καυσιμο στο θαλαμο.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
αν ισχύουν όλα αυτά που λέτε, τότε γιατί στα αγωνιστικά αυτοκίνητα (βλέπε DTM, WRC κτλ) υπάρχουν σκασίματα από τις εξατμίσεις, από τη στιγμή που 'λέτε' ότι αυτά τα σκασίματα σημαίνουν πρακτικά μείωση της απόδοσης της μηχανής? (βλέπε κακή ροή καυσαερίων, βλέπε τρύπες στην εξάτμιση => 'καταστροφή' στην ροή, τους σωστούς στροβιλισμούς κσι στην πίεση των καυσαερίων ή ακόμα χειρότερα κακορυθμισμένος εγκέφαλος καύσης => μείωση απόδοσης)Συνηθως τα σκασιματα προερχονται απο μεγαλητερη απο την κανονικη αναλογια καυσιμου με αποτελεσμα να εχουμε μεγαλες εκριξεις που επεκτινονται κ εκτος του χωρου καυσης κ μεσα στην εξατμιση.
Γενικα στα αγωνιστικα ειναι χαρακτηριστικο διοτι οι κινητηρες ειναι πουσαρισμενοι ! -
Ο χρήστης tractioner έγραψε:
Συνηθως τα σκασιματα προερχονται απο μεγαλητερη απο την κανονικη αναλογια καυσιμου με αποτελεσμα να εχουμε μεγαλες εκριξεις που επεκτινονται κ εκτος του χωρου καυσης κ μεσα στην εξατμιση.
Γενικα στα αγωνιστικα ειναι χαρακτηριστικο διοτι οι κινητηρες ειναι πουσαρισμενοι !με γνώμονα αυτό όμως, αυτό σημαίνει ότι οι βαλβίδες εξαγωγής δεν είναι τελείως κλειστοί κατά την ανάφλεξη και άρα χάνεται παραγόμενη δύναμη προς τα έξω (προς την εξάτμιση δηλαδή).
μ@λ@κί@ δεν είναι αυτό?Σα να παράγεις έργο και να το πετάς και συν του ότι καταπονείς τσάμπα μέρη του κινητήρα για να παράγεις κάποιο ποσοστό ενέργειας την οποία τελικά δεν εκμεταλλεύεσαι.σωστά?
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
αν ισχύουν όλα αυτά που λέτε, τότε γιατί στα αγωνιστικά αυτοκίνητα (βλέπε DTM, WRC κτλ) υπάρχουν σκασίματα από τις εξατμίσεις, από τη στιγμή που 'λέτε' ότι αυτά τα σκασίματα σημαίνουν πρακτικά μείωση της απόδοσης της μηχανής? (βλέπε κακή ροή καυσαερίων, βλέπε τρύπες στην εξάτμιση => 'καταστροφή' στην ροή, τους σωστούς στροβιλισμούς κσι στην πίεση των καυσαερίων ή ακόμα χειρότερα κακορυθμισμένος εγκέφαλος καύσης => μείωση απόδοσης)Στα ατμοσφαιρικά αγωνιστικά χρησιμοποιούν άγριους εκκεντροφόρους με μεγάλο overlap (δηλαδή ο χρόνος κατα τον οποίο οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ανοιχτές ταυτόχρονα). Αυτό βοηθάει να 'ξεπλυθεί' ο κύλινδρος απο τα καυσαέρια και να γεμίσει όσο το δυνατόν περισσότερο με καύσιμο μείγμα. Στις χαμηλές στροφές όμως και σε συνδυασμό με τις ελεύθερες εξατμίσεις που έχουν αυτά τα αυτοκίνητα, μέρος του μείγματος βγαίνει απο τον κύλινδρο και καίγεται όπως βγαίνει απο την εξάτμιση.
Οπότε, με αυτές τις ρυθμίσεις ναί μέν έχουν κάποια μειωμένη απόδοση στις χαμηλές στροφές αλλά ξυρίζουν στις υψηλές.
Στα απλά αυτοκίνητα το overlap έχει μικρή διάρκεια, αφενός για καλύτερη απόδοση στις χαμηλές στροφές και για μείωση των ρύπων, αλλά επίσης επειδή τα μεγάλα overlap διαταράσσουν την υποπίεση στα αυτοκίνητα με κοινή πεταλούδα γκαζιού και απο κάποιο σημείο και μετά έχεις πάλι μειωμένη απόδοση.
Στα WRC τώρα, είναι άλλη φάση. Εκεί δέν έχει σημασία το μεγάλο overlap γιατί λόγω turbo το μείγμα μπαίνει με πίεση και ξεπλένει αποτελεσματικά τον κύλινδρο. Οι φωτιές στην εξάτμιση οφείλονται κατα κύριο λόγο στο σύστημα antilag. Σκοπός του antilag είναι να μήν αφήσει τις στροφές της τουρμπίνας να πέσουν στο άφημα του γκαζιού ωστε μετά όταν ξαναπατήσει το γκάζι ο οδηγός να μήν υπάρχει το φαινόμενο της υστέρησης. Αυτο το επιτυγχάνει καθυστερώντας το σπινθήρα του μπουζί για δύο χρόνους και δίνοντάς τον κατα το χρόνο της εξαγωγής και ενώ το μείγμα έχει αρχίσει να βγαίνει απο τη βαλβίδα εξαγωγής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η έκρηξη να γίνεται ουσιαστικά πάνω στην τουρμπίνα και οπότε να της δίνει περισσότερη ώθηση.
Εδώ ένα βιντεάκι απο antilag σε δράση.
Youtube Video -
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Συνηθως τα σκασιματα προερχονται απο μεγαλητερη απο την κανονικη αναλογια καυσιμου με αποτελεσμα να εχουμε μεγαλες εκριξεις που επεκτινονται κ εκτος του χωρου καυσης κ μεσα στην εξατμιση.
Γενικα στα αγωνιστικα ειναι χαρακτηριστικο διοτι οι κινητηρες ειναι πουσαρισμενοι !με γνώμονα αυτό όμως, αυτό σημαίνει ότι οι βαλβίδες εξαγωγής δεν είναι τελείως κλειστοί κατά την ανάφλεξη και άρα χάνεται παραγόμενη δύναμη προς τα έξω (προς την εξάτμιση δηλαδή).
μ@λ@κί@ δεν είναι αυτό?Σα να παράγεις έργο και να το πετάς και συν του ότι καταπονείς τσάμπα μέρη του κινητήρα για να παράγεις κάποιο ποσοστό ενέργειας την οποία τελικά δεν εκμεταλλεύεσαι.σωστά?
Προφανος σε καλυψε ο dog 80.Το ποστ ειναι ιδιετερα κατατοπιστικο κ κατανοητο !
-
Εμένα αυτό το έκανε από υπόκωφα ως πολύ εκρηκτικά σε παλιό σκαθάρι σε συνθήκες νομίζω πλούσιου άκαφτου μίγματος και με πολύ τρύπια εξάτμιση. Δηλαδή πατούσα τέρμα γκάζι (είχα ρυθμίσει και την ποσότητα στην αντλία επιτάχυνσης στο μέγιστο) και το άφηνα πάλι τελείως σχετικά γρήγορα χωρίς να ολοκληρώσει το εύρος στροφών. Συνήθως είχα δευτέρα και το άφηνα απότομα ρολλάροντας για φανάρι. Το άκαφτο με τον αέρα που έμπαινε στην τρύπια εξάτμιση έκανε εκρήξεις..... το χρησιμοποιούσα για χαβαλέ αλλά και για να τρομάζω ενοχλητικούς μηχανόβιους που ήταν πιο κοντά μου από όσο πρέπει...
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
αν ισχύουν όλα αυτά που λέτε, τότε γιατί στα αγωνιστικά αυτοκίνητα (βλέπε DTM, WRC κτλ) υπάρχουν σκασίματα από τις εξατμίσεις, από τη στιγμή που 'λέτε' ότι αυτά τα σκασίματα σημαίνουν πρακτικά μείωση της απόδοσης της μηχανής? (βλέπε κακή ροή καυσαερίων, βλέπε τρύπες στην εξάτμιση => 'καταστροφή' στην ροή, τους σωστούς στροβιλισμούς κσι στην πίεση των καυσαερίων ή ακόμα χειρότερα κακορυθμισμένος εγκέφαλος καύσης => μείωση απόδοσης)Είναι φυσιολογικό σε κινητήρες που δεν κόβουν το καύσιμο του ρελαντί όταν ο κινητήρας επιβραδύνει σε ψηλές στροφές ΑΛΛΑ δεν ακούγεται μετά από μια σωστή εξάτμιση.
(η μεγάλη υποπίεση επιβραδύνοντας κάνει το κύκλωμα του ρελαντί να δώσει πολύ φτωχό μίγμα)Υπάρχουν εξατμίσεις δήθεν 'ελεύθερες' που επιδεινώνουν το φαινόμενο και δεν είναι θέμα ρύθμισης καυσίμου/ρελαντί.
Είναι περίπλοκο θέμα και πρέπει να εξετάσεις κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Για συστήματα με ψεκασμό καυσίμου, κανονικά δεν πρέπει συμβαίνει. -
Σε ένα στοκ μοτέρ τα σκασίματα από άφτερ εξάτμιση είναι επιζήμιο? (απόδοση κλπ)
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Στην 430 τα σκασίματα και τα φλογίδια πάνε σύννεφο.....Στην 430:
it's not a bug
It's a feature. -
Σε Mini Cooper S του 06 , ακουγονται παρα πολυ τα σκασιματα της εξατμισης και το αμαξι ειναι εντελως μαμα.
Εχω παρατηρησει οτι σκασιματα ακουγονται σε παλια αυτοκινητα που ειναι ετοιμα να διαλυθουν -
Ο χρήστης Evgenios έγραψε:
Εχω παρατηρησει οτι σκασιματα ακουγονται σε παλια αυτοκινητα που ειναι ετοιμα να διαλυθουνΑυτά έχουν χαλασμένες τις εξατμίσεις τους.
-
Και εμενα εκανε σκασιματα οταν ειχε τρυπησει/σαπισει το τελικο καζανακι.Το δουλευα κανενα χρονο ετσι μεχρι που ανοιξε πολυ και το αλλαξα.Δεν παρατηρησα τπτ διαφορετικο,παρα μονο τον ηχο....
Δηλαδη καιει παραπανω ετσι? -
Άλλο τα σκασιματα και οι σπιθες στους ματρακαδες, και αλλο τα σκασιδια και τα 'μακαρονια' στα φτιαγμενα. Στα δευτερα ειναι ακαυτη που αυταναφλεγεται λογω πυρομενης εξατμισης και οξυγονου
-
το δικο μου ξεκινησε να κανει σκασιματα μετα απο τοποθετησει εκκεντροφορων...μαλλον λογο overlap υποθετω...
-
Στο ΜΙΝΙ τα σκασιματα ειναι απο το πολυ πλουσιο μιγμα που εχει απο κατασκευαστη.(ειδικα το R53 κομπεσσερατο)Στο δικο μου που ηταν S works ειχε λιγοτερα απο το S το απλο ..... και μετα απο τις αναβαθμισεις αλλαγες πεταλουδας εξατμισης εκεντροφορου κλπ κλπ και προγραμματος φυσικα ........ τα χασαμε τα σκασιματα πατριωτη........και μ αρεσαν
Τι σημαινουν τα σκασιματα?