-
Ο χρήστης fiat127 έγραψε:
Ti πρεπει να προσεξω σε περιπτωση που θελω να αποθηκευσω εναν κινητηρα για μακρο χρονικο διαστημα,ετσι ωστε να μην παρουσιαζει προβληματα οταν τον χρειαστω;
Πχ πρεπει να εχει μεσα λαδια η να τα αδειασω;
Και οτι αλλες συμβουλες η 'κολπα' υπαρχουν ευπροσδεκταΜια απαντηση ρε παιδια για τον 127!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Δεν υπάρχουν 'κόλπα' παρά μόνο κοινή λογική.
Εξυπακούεται ότι ο κινητήρας θα φυλαχτεί σε κλειστό χώρο, χωρίς πολλή υγρασία. Τάπωσε καλά ό,τι άνοιγμα υπάρχει εκτεθειμένο, και σκέπασέ τον με ένα νάυλον, μουσαμά ή κάτι παρόμοιο.
Βγάλε το καρμπυρατέρ (αν υπάρχει πάνω) και άδειασέ το απο τη βενζίνη. Επίσης άδειασε όλο το νερό απο το κύκλωμα ψύξης. Εκεί μην περιμένεις θαύματα, ειδικά αν το μοτέρ δούλευε χωρίς παραφλού. Κάποια διάβρωση (ειδικά σε αλουμινένια τμήματα) ίσως τη δείς μετά απο καιρό. Η αντλία νερού μπορεί να χρειαστεί αντικατάσταση όταν το μοτέρ χρειαστεί να ξαναδουλέψει. Το ίδιο και για την αντλία βενζίνης (αν είναι μηχανική).
Τα λάδια είναι αδιάφορο αν μείνουν μέσα ή όχι.
Αυτό που λένε πολλοί για λάδι ή WD-40 στους κυλίνδρους είναι περιττό, αν δεν υπάρχει διαρροή νερού απο κάπου (πχ φλάντζα κεφαλής), και αν αφήσεις τα μπουζί πάνω δεν πρόκειται να πάθουν τίποτε. Αν όμως το μοτέρ έκαιγε λάδια όταν δούλευε, να περιμένεις κόλλημα των ελατηρίων μετά απο την μακριά ακινησία.
Επίσης άφησε πάνω όσα εξαρτήματα μπορείς (καπάκι βαλβίδων, τάπα λαδιού, τροχαλία στροφάλου, ντιστριμπυτέρ, πολλαπλές...) ώστε να μην υπάρχουν ανοιχτές δίοδοι προς το εσωτερικό του κινητήρα. -
Συμφωνώ με τον αποπάνω...
Το μόνο που αφαιρείς ειναι νερό και καυσιμο για να αποφύγεις διάβρωση και κατάλοιπα. Λάδια προεραιρετικά κυρίως για να μην κάνεις το κόσμο χάλια σε περίπτωση που θα μετακινεις το μοτέρ πέρα δώθε και κλεισιμο ολες οι οπές για να μην γεμισει σκονη & εντομα.
Πιο πολύ μετράνει οι εργασιες που πρέπει να κάνεις οταν θα αποφασίσεις να ενεργοποιήσεις το μοτέρ ξανα .
-
ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΦΥΛΑΞΗ:
Αν αφήνεις το ιστορικό σου για μεγάλα χρονικά διαστήματα ακίνητο, π.χ. το κινείς ανά 1-2 μήνες, μήπως είναι καλύτερα να το έχεις σε τρίποδα έτσι ώστε να μην καταπονούνται τα λάστιxα, οι αναρτήσεις κτλ...
Από την άλλη όμως δεν καταπονείται το σασί αν στηρίζεται για καιρό σε 4 σημεία...?
-
... μόνο που μιλάει για φυλαξη μοτέρ στην συγκεκριμένη περίπτωση....
-
Ο χρήστης Greek έγραψε:
... μόνο που μιλάει για φυλαξη μοτέρ στην συγκεκριμένη περίπτωση....Δεν απαντάω στο παραπάνω post. Ρωτάω!
Τώρα όμως που ξαναδιάβασα τι έχω γράψει, σε σχέση με τα προηγούμενα, είναι λογικό να παρερμηνευθεί.Γνωρίζει κανείς τίποτα για το θέμα λοιπόν;
-
Αυτό που λες το έχω δει σε μουσεία, και απ' όσο θυμάμαι είχαν τα στηρίγματα σε σημεία στήριξης της ανάρτησης π.χ. εκεί που πιάνουν οι σούστες σε ένα άκαμπτο άξονα. Βέβαια σε κάτι λιγότερο vintage είναι κάπως πιο δύσκολο, αλλά πάλι όχι αξεπέραστο.
Βάζεις π.χ. ένα μαδέρι ώστε να μοιράσεις το βάρος κατά μήκος του μαρσπιέ ή εγκάρσια σε μια γέφυρα κλπ. Όπως κατάλαβες κάθε αυτοκίνητο πρέπει να το δεις ξεχωριστά αλλά τελικά είναι θέμα κοινής λογικής το τι θα χρησιμοποιήσεις και όχι κάποιας συγκεκριμένης συνταγής. Πάντως να ξέρεις ότι αν το αφήσεις να κάθεται ακίνητο στους τροχούς του για μεγάλο χρονικό διάστημα θα έχουν πρόβλημα και τα ρουλεμάν των τροχών. -
Δύο ερωτήματα: 1. Μπορώ να αλλάξω χρώμα σε ένα ταμπλώ βινυλίου, και αν ναι πόσο πετυχημένο και κοντά στην εργοστασιακή απόχρωση θα είναι;
2. Ποιος είναι ένας σχετικά αξιπρεπής τρόπος να 'μπαλώσω' ρωγμές στο ταμπλώ; Δεν θέλω να το βγάλω δύο φορές καθότι απόφάσισα να περιμένω δύο χρόνια ακόμη μπας και βρεθεί αυθεντικό
Ευχαριστώ
Λ. Μ. -
Αξιοτιμε φιλε ξερω απο δημοσιευσεις σου ,οτι κατεχεις απο ΜΑΖDA T 600, γιατι και εγω προσπαθω να ανακατασκευασω ενα τετοιο οχημα . Μηπως εχεις καποια πηγη? Ευχαριστω και περιμενω νεα σου.
-
Καλησπέρα σε όλους. Σήμερα προσπάθησα να κάνω μερικές δουλειές στα σαραβαλάκια μου, αλλά η Celica μου τα μάμησε στην κυριολεξία. Το αμάξι μέχρι και πριν κανα χρόνο που με πείρανε ναύτη το αμάξι έπαιρνε κανονικά και δούλευε. Μάλιστα το είχα κάνει και μερικές βόλτες. Πήγα λοιπόν σήμερα να το βάλω μπροστά για να το μετακινήσω. Τα λάστιχα είχαν γίνει ένα με το έδαφος. Στα άλλα αυτοκίνητα μου, που έχουν τα λάστιχα με τα οποία τα πήρα, δε μου έχει συμβεί ποτέ αυτό. Στη Celica μου έχει συμβεί ήδη δύο φορές. Και είναι το πιο ελαφρύ από όλα μακράν. Οπότε ξεχνάω σπρώξιμο και πάω να το βάλω μπροστά. Βάζω την μπαταρία (φρέσκια) και ξεκινάω. Τίποτα. Μίζαρε αλλά μέχρι εκεί. Έκανε και ένα θόρυβο, πιθανών από την τρόμπα που προσπαθούσε να τραβήξει βενζίνη. Πάω παίρνω βενζίνη (το ρεζερβουάρ τίγκα στη λάσπη και τη σκουριά) ρίχνω λίγη στο ντεπόζιτο, και ποτίζω τα καρπυλατέρ. Ξαναπροσπαθώ και τίποτα. Καθάρισα λίγο τις επαφέρ στο ντιστριμπιτέρ, αλλά δεν είδα βελτίωση. Έχει κανείς ιδέα τι μπορεί να πάιζει?
Το αμάξι μιζάρει, γυρνάει και η φτερωτή, αλλά δεν παίρνει. Διαρροές λαδιών δεν φαίνονται, ούτε είχε στάξει από κάτω. Ίσως θέλει καλύτερο καθάρισμα το ντιστριμπιτέρ. Σκέφτηκα ότι ίσως ήθελαν καθάρισμα και τα μπουζί, αλλά χωρίς μπουζόκλειδο δε θα μπορούσα να κάνω και πολλά.
Nα ευχαριστήσω τον kp, για τις συμβουλές του και την ανοχή του.
-
Ο χρήστης pro_crossaro έγραψε:
Καλησπέρα σε όλους. Σήμερα προσπάθησα να κάνω μερικές δουλειές στα σαραβαλάκια μου, αλλά η Celica μου τα μάμησε στην κυριολεξία. Το αμάξι μέχρι και πριν κανα χρόνο που με πείρανε ναύτη το αμάξι έπαιρνε κανονικά και δούλευε. Μάλιστα το είχα κάνει και μερικές βόλτες. Πήγα λοιπόν σήμερα να το βάλω μπροστά για να το μετακινήσω. Τα λάστιχα είχαν γίνει ένα με το έδαφος. Στα άλλα αυτοκίνητα μου, που έχουν τα λάστιχα με τα οποία τα πήρα, δε μου έχει συμβεί ποτέ αυτό. Στη Celica μου έχει συμβεί ήδη δύο φορές. Και είναι το πιο ελαφρύ από όλα μακράν. Οπότε ξεχνάω σπρώξιμο και πάω να το βάλω μπροστά. Βάζω την μπαταρία (φρέσκια) και ξεκινάω. Τίποτα. Μίζαρε αλλά μέχρι εκεί. Έκανε και ένα θόρυβο, πιθανών από την τρόμπα που προσπαθούσε να τραβήξει βενζίνη. Πάω παίρνω βενζίνη (το ρεζερβουάρ τίγκα στη λάσπη και τη σκουριά) ρίχνω λίγη στο ντεπόζιτο, και ποτίζω τα καρπυλατέρ. Ξαναπροσπαθώ και τίποτα. Καθάρισα λίγο τις επαφέρ στο ντιστριμπιτέρ, αλλά δεν είδα βελτίωση. Έχει κανείς ιδέα τι μπορεί να πάιζει?Το αμάξι μιζάρει, γυρνάει και η φτερωτή, αλλά δεν παίρνει. Διαρροές λαδιών δεν φαίνονται, ούτε είχε στάξει από κάτω. Ίσως θέλει καλύτερο καθάρισμα το ντιστριμπιτέρ. Σκέφτηκα ότι ίσως ήθελαν καθάρισμα και τα μπουζί, αλλά χωρίς μπουζόκλειδο δε θα μπορούσα να κάνω και πολλά.
Πιθανόν να δημιούργησε πρόβλημα η βενζίνη που έβαλες στο ντεπόζιτο σε συνδυασμό με την λάσπη και την σκουριά.
Προτείνω να καθαρίσεις τα καρμπυρατέρ και να τροφοδοτήσεις την αντλία με βενζίνη από ένα καθαρό δοχείο.
Επίσης βγάλε τα μπουζί, καθάρισε τα και κυρίως δες αν δίνουν σπινθήρα. Αν δεν δίνουν έλεγξε ξανά το ντιστριμπιτέρ (Καθάρισε τις πλατινούλες, ρίξε λίγο WD40 αν είναι θεόστεγνο), δες αν τα μπουζοκαλώδια είναι στην θέση τους και δεν έχουν πιάσει πατίνα.
Τα λάστιχα δεν είναι περίεργο που κάτσανε αν δεν τα κοίταξε κανείς για ένα ολόκληρο χρόνο.
Καλή επιτυχία! -
Και η αντλια βενζινης μπορει να χρειαστει ελεγχο,ισως να εχει καταλοιπα η να ξεραθηκαν οι μεμβρανες απο την αχρηστια.
Ισως ειναι καλυτερα να τροφοδοτησεις απευθειας το (καθαρισμενο)καρμπυρατερ με βενζινη,ελεγχοντας ετσι αν το ηλεκτρικο συστημα ειναι ενταξει.Στη συνεχεια μπορεις να ελεγξεις και το συστημα τροφοδοσιας.
Ελπιζω να μην ειπα κατι λαθος.. -
Σίγουρα το ντεπόζιτο θέλει καθάρισμα, αλλά δεν νομίζω ότι είναι αυτό το πρόβλημα. Το πότησα βενζίνη και δεν πήρε. Θέλω να πιστεύω ότι ίσως πρέπει να καθαρίσω πιο καλά το ντιστριμπιτέρ.
-
Ο χρήστης pro_crossaro έγραψε:
Σίγουρα το ντεπόζιτο θέλει καθάρισμα, αλλά δεν νομίζω ότι είναι αυτό το πρόβλημα. Το πότησα βενζίνη και δεν πήρε. Θέλω να πιστεύω ότι ίσως πρέπει να καθαρίσω πιο καλά το ντιστριμπιτέρ.Κέρασες τα καρμπυρατέρ βενζίνη αλλά αν είχαν τραβήξει την λασποβενζίνη από το ντεπόζιτο πρώτα, τότε ίσως να έχουν γεμίσει με αυτή.
Σωστά λέει ο fiat127 για την αντλία βενζίνης. -
Για να μην τρως το χρόνο σου ξελιγώνοντας μπαταρίες και ταλαιπωρόντας τη μίζα ...
Πιάσε τα όλα από την αρχή. Βγάλε ρεζερβουάρ, δες αν σώζεται, αν ναι καθάρισέ το, προχώρα στα σωληνάκια βενζίνης, μετά στην αντλία βενζίνης, αν δεν είναι φίξ πάρε ένα κιτ επισκευής και ανακατασκεύασέ την, και φυσικά πρέπει να ανοίξεις και καρμπυρατέρ να τα καθαρίσεις και να αλλάξεις μεμβράνες, τσιμουχάκια, φιλτράκια ή ότι χρειάζεται.
Και μετά θα ξέρεις ότι έχεις τελειώσει με την τροφοδοσία καυσίμου.
Αν προσπαθήσεις με ημίμετρα, μπορεί κάποια στιγμή να δουλέψει, αλλά σύντομα θα ξαναέχεις προβλήματα και όλο θα παιδεύεσαι και όλο δεν θα έχεις αυτοκίνητο. Επίσης να θυμάσαι δύο τελευταία πράγματα:
Τα αυτοκίνητα, ειδικά τα παλιά, όταν κάθονται χαλάνε. Το ότι δούλευε πριν ένα χρόνο που το παράτησες, δεν λέει τίποτα.
Η βενζίνη, μπαγιατεύει. Ειδικά η αμόλυβδη των τελευταίων ετών, μέσα σε λίγους μήνες είναι ψιλοάχρηστη. -
Προς το παρόν δεν μπορώ να ασχοληθώ σοβαρά με τη Celica, καθώς ούτε δουλειά δεν έχω. Οπότε το να αγοράσω το οτιδήποτε κτλ είναι λίγο δύσκολο.
Απλά να το μετακινήσω ήθελα, κάτι που τελικά δεν έγινε. Απλά κάποια στιγμή θα αλλάξω τα λάστιχα. Απλά μου κάνει εντύπωση γιατί πριν την πάρω είχε μείνει ακίνητη σε μία πιλοτή πολλά χρόνια (καμία πενταετία και παραπάνω) και πήρε χωρίς προβλήματα.
-
Πρόδρομε δεν έχεις κάνει το πιο απλό. Να δεις για ποιάς μορφής αιτία δεν πέρνει...Ηλεκτρική ή τροφοδοσίας?
Τροφοδοσία: Βγάζουμε το σωληνάκι βενζίνης πριν το φίλτρο (αν έχει) ή απο το καρμπυρατέρ...μιζάρουμε και κάποιος κοιτάει αν φέρνει βενζίνη, αν φέρνει βενζίνη πάμε για να εξασφαλίσουμε ότι τα ηλεκτρικά δουλεύουν...
Ηλεκτρικά: Ξεκινάμε βγάζοντας μία πίπα...βάζουμε ένα κατσαβίδι στην θέση του μπουζί και το κρατάμε 1-2 χιλιοστά απο γειωμένη λαμαρίνα...γυρνάμε μίζα...αν βγάζει σπινθήρα δυνατό ΟΚ μέχρι εκεί...
Βαριέμαι να γράψω άλλα, αλλά έτσι προχωράς βήμα βήμα μέχρι να ανακαλύψεις τον αδύναμο κρίκο...τηλεφωνόντας παράλληλα και σε κανέναν φίλο -
Πολύ συχνές συζητήσεις και αναφορές σε περιοδικά και φόρουμ στο εξωτερικό γίνονται σχετικά με την πρόσμιξη αιθανόλης (αλκοόλης) στην βενζίνη.
Αυτό γίνεται για δύο κυρίως λόγους:- Είναι ανανεώσιμη πηγή ενέργειας (από φυτικά υπολείμματα, από ζαχαροκάλαμο, από ζαχαρότευτλα κ.α.)
- Ένας κινητήρας που την χρησιμοποιεί σαν καύσιμο ή έστω σαν πρόσμιξη με κανονική βενζίνη, ρυπαίνει λιγότερο την ατμόσφαιρα από έναν αντίστοιχο που χρησιμοποιεί συμβατικά καύσιμα.
Το πρόβλημα είναι ότι η λιπαντική ικανότητα της αιθανόλης είναι πολύ χαμηλότερη από αυτήν του πετρελαίου και της βενζίνης.
Αυτό σημαίνει ότι αναπόφευκτα έχουμε αυξημένες φθορές στους κινητήρες που χρησιμοποιούν βενζίνη με αιθανόλη ως καύσιμο, πόσο μάλλον στους παλαιάς τεχνολογίας!Στην Ελλάδα τι γίνεται με αυτό το θέμα; Γνωρίζει κάποιος αν περιέχουν τα καύσιμα αιθανόλη;
-
Για αιθανόλη δεν ξέρω, αλλά αυτό που μπορώ να πω μετά βεβαιότητος είναι ότι τα καύσιμα στην Ελλάδα περιέχουν σε ανησυχητικά επίπεδα Ε.Φ.Κ. και Φ.Π.Α.
-
Ο χρήστης P6B έγραψε:
Για αιθανόλη δεν ξέρω, αλλά αυτό που μπορώ να πω μετά βεβαιότητος είναι ότι τα καύσιμα στην Ελλάδα περιέχουν σε ανησυχητικά επίπεδα Ε.Φ.Κ. και Φ.Π.Α.
TΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ