-
Μπράβο !!! Ετσι πρέπει να υπολογίζονται τα τέλλη!!!!!!!
-
@ johnkyr
Η παθητική ασφάλεια στοιχίζει σε βάρος όπως και το μέγεθος. Φυσικά με το σύστημα αυτό δεν είναι αδύνατο να προσθέσεις όσους συντελεστές θέλεις
@ rx8_drifter
Για τα οχήματα των τελευταίων 10 ετών τα στοιχεία υπάρχουν Πάνο. Ναι είναι πολύπλοκο αλλά είναι προτιμότερο από το να έχεις ως υπολογισμό ένα μέγεθος.
-
δεν διαφωνώ ως προς τη διαθεσιμότητα των στοιχείων, και εν τοιαύτη περιπτώσει ας 'ωφεληθούν' οι κάτοχοι των οχημάτων έως και 10ιας από τα εξατομικευμένα στοιχεία, απλά η εφαρμογή του είναι το θέμα από άποψη απαιτήσεων μηχανοργάνωσης στο δημόσιο
(και στα λεφτά που θα χάσουν ')
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
δεν διαφωνώ ως προς τη διαθεσιμότητα των στοιχείων, και εν τοιαύτη περιπτώσει ας 'ωφεληθούν' οι κάτοχοι των οχημάτων έως και 10ιας από τα εξατομικευμένα στοιχεία, απλά η εφαρμογή του είναι το θέμα από άποψη απαιτήσεων μηχανοργάνωσης στο δημόσιο(και στα λεφτά που θα χάσουν ')
Λεφτά δεν χάνουν. Σιγά. Αλλάζουν τη τιμή Βάσης και βγάζουν όσα θέλουν.
-
Ερώτηση προς τον κ.Δήμου ένα lada niva (co2 230) ή ενα terios (co2 205-222) ή ένα ΚΙΑ sportage (co2 275) μοντ.2000 πόσο θα πληρώνουν; Γιατί δεν καλιπράρεις και την εργοστασιακή αξία σε κάποια δεκαβάθμια κλίμακα π.χ:
-10000Ε
10-15000Ε
15-20000Ε
20-25000Ε
25-30000Ε
30-40000Ε
40-50000Ε
60-70000Ε
70-100000Ε
+100000Ε
Στα υπόλοιπα συμφωνώ αν και είναι πασιφανές ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές με τα ακριβά αυτοκίνητα και την ανάλογη τεχνογνωσία και κεφάλαια έχουν επενδύσει στους χαμηλούς ρύπους και σέρνουν όλους τους άλλους, κάπου εμείς οι παππούδες το έχουμε ξαναδεί το έργο στην κούρσα της παθητικής ασφάλειας. -
Ο χρήστης 106S16 έγραψε:
Ερώτηση προς τον κ.Δήμου ένα lada niva (co2 230) ή ενα terios (co2 205-222) ή ένα ΚΙΑ sportage (co2 275) μοντ.2000 πόσο θα πληρώνουν; Γιατί δεν καλιπράρεις και την εργοστασιακή αξία σε κάποια δεκαβάθμια κλίμακα π.χ:
-10000Ε
10-15000Ε
15-20000Ε
20-25000Ε
25-30000Ε
30-40000Ε
40-50000Ε
60-70000Ε
70-100000Ε
+100000Ε
Στα υπόλοιπα συμφωνώ αν και είναι πασιφανές ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές με τα ακριβά αυτοκίνητα και την ανάλογη τεχνογνωσία και κεφάλαια έχουν επενδύσει στους χαμηλούς ρύπους και σέρνουν όλους τους άλλους, κάπου εμείς οι παππούδες το έχουμε ξαναδεί το έργο στην κούρσα της παθητικής ασφάλειας.Το κόστος ΙΜΗΟ δεν έχει απολύτως καμία σημασία με τα τέλη κυκλοφορίας. Με το ΦΠΑ πληρώνεις αγοράζοντας το παραπάνω κόστος. Τα μετρήσιμα μεγέθη εξαρτώνται από τις συνέπειες της χρήσης (στο οδικό δίκτυο, στις φυσικές πηγές και στο περιβάλλον). Γιατί να πριμοδοτήσω τη χρήση ενός παλαιού, βαρέως, ενεργοβόρου και ρυπογόνου οχήματος επειδή η τιμή είναι φθηνή??
Το Lada Niva λοιπόν θα πληρώνει αρκετά για τους ρύπους λιγότερα για την ιπποδύναμη και αντίστοιχα για το βάρος και φυσικά αρκετά για την βενζίνη. Το Terios από την άλλη πληρώνει λίγα για ιπποδύναμη, λίγα για βάρος, λίγα για ρύπους και αρκετά για τα καύσιμα. Το Sportage πληρώνει για ιπποδύναμη, βάρος, καύσιμα και λιγότερα για τους ρύπους.
Οι τιμές που αναφέρεις θα μπορούσαν να είναι ένα ακόμα κίνητρο. Εδώ όμως θα αρχίσουν τα παιγνίδια με τιμές χαμηλές στην αγορά και γδύσιμο κατά τα service. Στα άλλα στοιχεία καθώς δεν επηρεάζονται από τους Έλληνες αντιπροσώπους (οι μετρήσεις συνοδεύουν τα omologation στην ΕΕ) είναι πιο αξιόπιστα.
-
Κατά τη γνώμη μου πάντα (έχω 3 αυτοκίνητα RX8-corsaD-clio II) τα τέλη κυκλοφορίας οπωσδήποτε πρέπει να περιλαμβάνουν και την CIF αξία, πες την υπεραξία, πές την ο έχον και ο κατέχον, πες την τέλη πολυτέλειας κ.τ.λ και δεν μπορώ να καταλάβω τι ενοείς πριμοδότηση στα ενεργοβόρα παλαιά οχήματα, λες οι κατοχοί τους να μην θέλουν να τα αλλάξουν και να πάρουν BMW turbo diesel των 40000Ε ή TOYOTA prius των 30000Ε πως μπορείς να τους υποχρεώσεις να πληρώνουν τα αντερά τους σε τέλη κυκλοφορίας όταν με χίλια ζόρια κρατάνε ένα φτηνό αυτοκινητάκι δεκαετίας που εκπέμπει παραπάνω αλλά δεν έχουν την δυνατότητα να το αλλάξουν πχ.Fiat brava 1.6 mont. 2000- co2 199, FORD Escort 1.6 mont 2000- co2 199, HYUNDAI Accent 1.5 mont. 2000- co2 195, DAEWOO Nubira 1.6 mont. 2000-co2 198 και οι κάτοχοι των αυτοκινήτων των 30.000Ε και 40.000Ε είναι στο απυρόβλητο αφορολόγητο των 10.000Ε, Δεν τα μπερδεύω, ας πατάξουν την φοροδιαφυγή και φοροκλοπή πρώτα και μετά ας γίνουμε και Μ.Βρετανία και Κύπρος και ότι άλλο σε ''πολιτισμένο'' όπως θέλει ο σύνδεσμος εισαγωγέων και τα φερεφωνά τους (φυσικά και δεν ενοώ το κ. Δήμου).
Αδειάσανε τα ταμεία με τη μείωση του τέλους ταξινόμισης και την απόσυρση για τα συμφέροντα των εισαγωγέων σιγά μη νοιάστικαν για το περιβάλλον ή τους υπαλλήλους συν το ότι ρήμαξαν και συναφείς κλάδους, ποιός σήμερα φτιάχνει λαμαρινοδουλειές ή βάψιμο σε αυτοκίνητο δεκαετίας να μη πω πενταετίας, τους ρημάξανε τους ανθρώπους. -
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τη λογική της πρότασής του Χρήστου (και μπράβο για το χρόνο και την προσπάθεια), διότι κινείται κυρίως γύρω από αποτελέσματα (ρύπους κλπ) κι όχι από κατασκευαστικές παραμέτρους [του κινητήρα...] ενός αυτ/του. Αρκετά τις φάγαμε στη μάπα τις τελευταίες, και τώρα πάλι νομίζουν ότι με το να βάλουν όριο στα κυβικά των κρατικών αυτ/των κάτι έγινε (λες κι αν βγει ειδικά για την Ελλάδα Bentley 1.6 biturbo με 350 άλογα και ξερνάει ρύπους να φάνε και οι κότες θα είναι ΟΚ).
Μερικές σκέψεις:
Τι είναι τα 'τέλη κυκλοφορίας'? Η, καλύτερα, τι θα έπρεπε να αντιπροσωπεύουν? Κατ' εμέ, δεν είναι παρά ένα 'ενοίκιο χρήσης των δρόμων'. Οι δρόμοι είναι οι ίδιοι για όλους, μόνο που ο καθένας -το κάθε αμάξι- τους 'επιβαρύνει' (και τους δρόμους και τους άλλους χρήστες) διαφορετικά. Πώς?
- Καυσαέρια
- Φθορά οδοστρώματος (μικρές οι διαφορές εδώ, εκτός κι αν μιλάμε για θηρία που ξεμπαζώνουν...)
- Θόρυβος
- Footprint οχήματος επάνω στο δρόμο και διαστάσεις γενικότερα, οι οποίες αυξάνον το χώρο που καταλαμβάνεται κατά την κίνηση και το παρκάρισμα στην πόλη ή τη δυσκολία των άλλων οδηγών να δουν μπροστά τους όταν προηγείται ψηλό όχημα
Αν ξεχνάω κάτι σημαντικό, ας το δούμε κι αυτό.
Σχετικά με τα υπόλοιπα που έχουν αναφερθεί:
1- Οι καλές επιδόσεις (τα πολλά άλογα σε συνδυασμό με το μικρό βάρος κλπ) είναι κάτι 'κακό' από μόνο του? Επιβαρύνει περισσότερο τους άλλους ένα αμάξι που έχει δυνατότητα να πάει πιο γρήγορα? Είναι κάτι που θα πρέπει να 'τιμωρείται με ενοίκιο' όσο κυκλοφορεί το αυτοκίνητο ή κάτι που πληρώθηκε και φορολογήθηκε κατά την αγορά του, και τέλος (όπως π.χ. η απόδοση ενός στερεοφωνικού ή οποιουδήποτε άλλου προϊόντος)? Προσωπικά πιστεύω το δεύτερο. Μόνο αν δεχτούμε ότι όποιος έχει γρήγορο αμάξι βάζει σε μεγαλύτερο κίνδυνο τη ζωή των άλλων σε σχέση με αυτόν που έχει αργό έχει νόημα να τιμωρούνται οι επιδόσεις. Όμως, όταν ξεμπερδεύεις μ' ένα προσπέρασμα σε 5 αντί 15 δευτερόλεπτα, μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο? Έχει νόημα να το συζητήσουμε, μπας και το φορολογήσουμε κι αυτό, ή θα βγάλουμε τα κόμπλεξ μας πάλι εναντίων αυτών που έχουν γρήγορο αμάξι?
2- Η παθητική ασφάλεια είναι κάτι που επιβαρύνει τους άλλους? Αν βγαίνει σούπερ-ασφαλές το αμάξι μου στα crash tests, αυτό σημαίνει ότι εγώ κινδυνεύω λιγότερο, ή κι ότι όποιος τρακάρει μαζί μου σίγουρα κινδυνεύει περισσότερο, σαν να είμαι 'τοίχος'? Δε νομίζω ότι το ένα συνεπάγεται το άλλο - μπορεί π.χ. εγώ να έχω ένα γερό μεν, πανάλαφρο δε αμάξι, το οποίο ελάχιστη αδράνεια να έχει (ή -στο μέλλον ίσως- να είναι ολόκληρο μέσα σε μπαλόνι όταν τρακάρει), και να μην προκαλεί ζημιά παρότι προστατεύει άριστα τους επιβαίνοντες σε αυτό. Συνεπώς δεν είναι σωστό να τιμωρούμε ένα αμάξι για τη μεγάλη παθητική ασφάλεια που προσφέρει (για την οποία πλήρωσε ο ιδιοκτήτης του όταν το αγόραζε). Το μέγεθος και το βάρος δεν είναι κατ' ανάγκη συνδεδεμένα με την παθητική ασφάλεια, και καλό θα είναι να τα ξεχωρίσουμε.
Το κόστος ΙΜΗΟ δεν έχει απολύτως καμία σημασία με τα τέλη κυκλοφορίας. Με το ΦΠΑ πληρώνεις αγοράζοντας το παραπάνω κόστος. Τα μετρήσιμα μεγέθη εξαρτώνται από τις συνέπειες της χρήσης (στο οδικό δίκτυο, στις φυσικές πηγές και στο περιβάλλον).
Συμφωνώ απολύτως. Μην πάμε να βγάλουμε 'γενικότερα πλούσιο' όποιον σε κάποια στιγμή της ζωής του μάζεψε χρήματα, δανείστηκε, κλπ και πήρε 'ακριβό' αμάξι. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για ΚΑΝΕΝΑ άλλο προϊόν! Το πήρες, το πλήρωσες, πλήρωσες και τους αντίστοιχους φόρους, και πάπαλα. Από που κι ως που να το νοικιάζεις ανάλογα με την αξία του κι όχι μόνο ανάλογα με τις συνέπειες της χρήσης του? Μια 50άρα τηλεόραση τη νοικιάζεις ανάλογα με την αξία της? Ένα ακριβό ρολόι? Έναν πίνακα ζωγραφικής? Όχι, καμία σχέση. Το αμάξι τι είναι και πρέπει να διαφέρει?
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
@ johnkyrΗ παθητική ασφάλεια στοιχίζει σε βάρος όπως και το μέγεθος. Φυσικά με το σύστημα αυτό δεν είναι αδύνατο να προσθέσεις όσους συντελεστές θέλεις
@ rx8_drifter
Για τα οχήματα των τελευταίων 10 ετών τα στοιχεία υπάρχουν Πάνο. Ναι είναι πολύπλοκο αλλά είναι προτιμότερο από το να έχεις ως υπολογισμό ένα μέγεθος.
κοιτάξτε .... όσο λιγότερο ασφαλές είναι ένα όχημα, τόσο περισσότερο επιβαρύνει το κράτος για την περίθαλψή των επιβαινόντων σε περίπτωση ατυχήματος ή μεγαλύτερη είναι και η πιθανότητα να χάσουμε ζωές ..... αξία ανεκτίμητη. Άρα όσο καλύτερα προστατεύει, τόσο λιγότερο, πληρώνεις ....
επίσης είμαι αντίθετος με την φορολογία των ίππων. ΕΝΑ πιο δυνατό αυτοκίνητο, αφού όλοι κινούμαστε με τα όρια στο δρόμο γιατί να πληρώνει περισσότερο. Ασε που είναι και πιο ασφαλές, αφού μπορεις να κάνεις πιο εύκολα μια προσπέραση. -
Σήμερα ακούστηκε και αυτό:
Απο 785 εως 1357 κυβικά: μείωση 25€ εως 75€
Από 1358 εως 1928 κυβικά :αμετάβλητα
Από 1929 εως 2357 κυβικά: αύξηση!!!!
Θα το μάθουμε έως την Παρασκευή!!!!
-
Ο χρήστης costaslio έγραψε:
Σήμερα ακούστηκε και αυτό:Απο 785 εως 1357 κυβικά: μείωση 25€ εως 75€
Από 1358 εως 1928 κυβικά :αμετάβλητα
Από 1929 εως 2357 κυβικά: αύξηση!!!!
Θα το μάθουμε έως την Παρασκευή!!!!
για παλιά αυτοκίνητα ....... σε σχέση με αυτά που είχε προτείνει η ΝΔ.
-
ναι!!!!
-
Ο χρήστης 106S16 έγραψε:
.....άσκηση επί χάρτου είναι. Είναι βέβαιο ότι τέτοιες διαφορές θα ήταν αδύνατο να γίνουν αποδεκτές... Απλά παρουσίασα ένα concept για το πως πρέπει να κινηθούν κάποτε τα τέλη κυκλοφορίας.
-
μάλλον όταν είπαν να σηκώσουν τα μανίκια σκοπό είχαν να στείλουν τον coyote στο τρελοκομείο.....
-
Σήμερα το πρωί στριφογυρνούσε στο μυαλό μου παρόμοια σκέψη με αυτή του Χρήστου. Πως μπορεί δηλαδή να εφαρμοστεί ένα δίκαιο σύστημα και να πληρώνει κάθε αυτοκίνητο δίκαια τέλη.
Το τωρινό σύστημα όπως όλοι ξέρουμε υπολογίζεται βάσει του κυβισμού κάτι που είναι εντελώς βλακώδες.
Προσπαθούσα να βρω έναν απλό τρόπο υπολογισμού που θα βγαίνουν δίκαια τέλη για κάθε αυτοκίνητο αναλόγως της αξίας του, των ρύπων και της ηλικίας του.
Θα σας αναλύσω λίγο απλά το σκεπτικό μου και στον τύπο που κατέληξα. Έστω ότι έχουμε σαν όριο εκπομπής ρύπων τα 140 γρ/χλμ. που λένε πως θα είναι και το όριο εισόδου στον δακτύλιο. Οτιδήποτε πάνω από αυτό εντάσσεται σε μια κλίμακα >1 οτιδήποτε κάτω από αυτό σε μια κλίμακα εκπομπές CO2 119γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 10.390 €
Renault Twingo 1.2 GT-> εκμπομπές CO2 140 γρ/χλμ->Αξία αυτοκινήτου 12.900 €
VW Golf 1.4 160hp -> εκπομπές CO2 145 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 20.850 €
Alfa Romeo 159 Tbi -> εκπομπές CO2 189 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 29.500 €
Audi A4 2.0 TFSI 211hp->εκπομπές CO2 149 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 37.300 €
Porsche Cayenne 4.8 S-> εκπομπές CO2 358 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 85.300 €Ο τρόπος υπολογισμού είναι διαιρούμε τις εκμπομπές του κάθε αυτοκινήτου με το 140 (που το έχουμε ως βάση), η κλίμακα που προκύπτει την πολλαπλασιάζουμε με την τιμή του αυτοκινήτου και διαιρούμε με το 100.
Fiat Panda 1.2 eco -> συντελεστής CO2 0,85 x αξία 10.390 = 8831,5 / 100 = 88,31 €
Renault Twingo 1.2 GT -> συντελεστής CO2 1,00 x αξία 12.900 = 12900 / 100 = 129,00 €
Vw Golf 1.4 160hp -> συντελεστής CO2 1,04 x αξία 20.850 = 21684 / 100 = 216,84 €
Audi A4 2.0 TFSI 211hp -> συντελεστής CO2 1,06 x αξία 37.300 = 39538 / 100 = 395,38 €
Alfa Romeo 159 Tbi -> συντελεστής CO2 1,35 x αξία 29.500 = 39825 / 100 = 398,25 €
Porsche Cayenne 4.8S -> συντελεστής CO2 2,56 x αξία 85.300 = 218368 / 100 = 2.183,68 €Αντίστοιχα στα 2,3 έτη κτλ μπορεί να βγει μια κλίμακα με μείωση της αξίας του αυτοκινήτου κατά 10-15% ετησίως.
Οι εκπομπές ρύπων μπορούν να επιβεβαιώνονται και μέσω κάρτας ελέγχου καυσαερίων επιβραβεύοντας τους ιδιοκτήτες που συντηρούν σωστά το αυτοκίνητό τους και δεν ρυπαίνει, ενώ η αξία του αυτοκινήτου μπορεί να διασταυρωθεί από το τιμολόγιο αγοράς (πράγμα που το δηλώνουν όλοι ούτως ή άλλως όταν προβαίνουν σε αγορά καινούριου αυτοκινήτου) και την απαξίωση που θα βγαίνει στο πέρασμα του χρόνου (σαν κλίμακα).
Kάποια στιγμή που θα περάσουμε στο Euro 6, το όριο των 140 γρ/χιλ θα γίνει μικρότερο, άρα για τα παλαιά αυτοκίνητα που ρυπαίνουν περισσότερο θα αυξηθούν τα τέλη. Δηλαδή θα υπάρχει το κίνητρο να έχει κανείς σχετικά καινούριο αυτοκίνητο ή συντηρημένο σωστά.
-
ενδιαφερουσες προτασεις.
γιατι δεν τις γραφετε και στο αντιστοιχο σημειο στο υπουργειο που ζηταει τη γνωμη των πολιτων.
-
Ο χρήστης Vasgti έγραψε:
Σήμερα το πρωί στριφογυρνούσε στο μυαλό μου παρόμοια σκέψη με αυτή του Χρήστου. Πως μπορεί δηλαδή να εφαρμοστεί ένα δίκαιο σύστημα και να πληρώνει κάθε αυτοκίνητο δίκαια τέλη.Το τωρινό σύστημα όπως όλοι ξέρουμε υπολογίζεται βάσει του κυβισμού κάτι που είναι εντελώς βλακώδες.
Προσπαθούσα να βρω έναν απλό τρόπο υπολογισμού που θα βγαίνουν δίκαια τέλη για κάθε αυτοκίνητο αναλόγως της αξίας του, των ρύπων και της ηλικίας του.
Θα σας αναλύσω λίγο απλά το σκεπτικό μου και στον τύπο που κατέληξα. Έστω ότι έχουμε σαν όριο εκπομπής ρύπων τα 140 γρ/χλμ. που λένε πως θα είναι και το όριο εισόδου στον δακτύλιο. Οτιδήποτε πάνω από αυτό εντάσσεται σε μια κλίμακα >1 οτιδήποτε κάτω από αυτό σε μια κλίμακα
Έπειτα, θεωρώ σωστό το να λαμβάνεται υπόψη το τιμολόγιο αγοράς ενός αυτοκινήτου η τιμή του οποίου θα φθίνει όσο περνάνε τα χρόνια (κάτι αντίστοιχο όπως η κλίμακα με τα τεκμήρια αυτοκινήτου που είχαν θεσπίσει παλιότερα).Για να το δούμε όμως σε κάποια απλοϊκά παραδείγματα:
Fiat Panda 1.2 eco -> εκπομπές CO2 119γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 10.390 €
Renault Twingo 1.2 GT-> εκμπομπές CO2 140 γρ/χλμ->Αξία αυτοκινήτου 12.900 €
VW Golf 1.4 160hp -> εκπομπές CO2 145 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 20.850 €
Alfa Romeo 159 Tbi -> εκπομπές CO2 189 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 29.500 €
Audi A4 2.0 TFSI 211hp->εκπομπές CO2 149 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 37.300 €
Porsche Cayenne 4.8 S-> εκπομπές CO2 358 γρ/χλμ -> Αξία αυτοκινήτου 85.300 €Ο τρόπος υπολογισμού είναι διαιρούμε τις εκμπομπές του κάθε αυτοκινήτου με το 140 (που το έχουμε ως βάση), η κλίμακα που προκύπτει την πολλαπλασιάζουμε με την τιμή του αυτοκινήτου και διαιρούμε με το 100.
Fiat Panda 1.2 eco -> συντελεστής CO2 0,85 x αξία 10.390 = 8831,5 / 100 = 88,31 €
Renault Twingo 1.2 GT -> συντελεστής CO2 1,00 x αξία 12.900 = 12900 / 100 = 129,00 €
Vw Golf 1.4 160hp -> συντελεστής CO2 1,04 x αξία 20.850 = 21684 / 100 = 216,84 €
Audi A4 2.0 TFSI 211hp -> συντελεστής CO2 1,06 x αξία 37.300 = 39538 / 100 = 395,38 €
Alfa Romeo 159 Tbi -> συντελεστής CO2 1,35 x αξία 29.500 = 39825 / 100 = 398,25 €
Porsche Cayenne 4.8S -> συντελεστής CO2 2,56 x αξία 85.300 = 218368 / 100 = 2.183,68 €Αντίστοιχα στα 2,3 έτη κτλ μπορεί να βγει μια κλίμακα με μείωση της αξίας του αυτοκινήτου κατά 10-15% ετησίως.
Οι εκπομπές ρύπων μπορούν να επιβεβαιώνονται και μέσω κάρτας ελέγχου καυσαερίων επιβραβεύοντας τους ιδιοκτήτες που συντηρούν σωστά το αυτοκίνητό τους και δεν ρυπαίνει, ενώ η αξία του αυτοκινήτου μπορεί να διασταυρωθεί από το τιμολόγιο αγοράς (πράγμα που το δηλώνουν όλοι ούτως ή άλλως όταν προβαίνουν σε αγορά καινούριου αυτοκινήτου) και την απαξίωση που θα βγαίνει στο πέρασμα του χρόνου (σαν κλίμακα).
Kάποια στιγμή που θα περάσουμε στο Euro 6, το όριο των 140 γρ/χιλ θα γίνει μικρότερο, άρα για τα παλαιά αυτοκίνητα που ρυπαίνουν περισσότερο θα αυξηθούν τα τέλη. Δηλαδή θα υπάρχει το κίνητρο να έχει κανείς σχετικά καινούριο αυτοκίνητο ή συντηρημένο σωστά.
Σωστή προσέγκιση
-
Επισης θα επρεπε να υπολογιζονται και τα χλμ που εκανε το καθε αυτοκινητο, αφου μιλαμε για CO2 σε g/100 km .
-
@ Vasgti
Η λογική των τιμών εμπεριέχει εντός αυτής και Φόρους. Φόροι που δεν μπορούν να καθορίσουν τεχνικά κριτήρια. Η χρήση ενός μέσου δεν μπορεί και δεν πρέπει να αλλάζει με το κόστος ενός οχήματος. Αν δηλαδή σε ένα AUDI προσθέσω 20,000 ευρώ αξεσουάρ πρέπει να πληρώνω και ανάλογα παραπάνω τέλη? Γιατί? Είναι σαν να θέσω το κόστος της ΕΡΤ ανάλογο της τιμής της τηλεόρασης που έχω στο σπίτι. Αντίστοιχα αν κάποιος έχει κινητό Vertu θα πρέπει να πληρώνει περισσότερα τέλη επικοινωνίας από τον άλλο που έχει κινητό Sony Ericsson. Αντίστοιχα ο φούρναρης θα έπρεπε να σου ζητήσει για ένα κιλό ψωμί ποσό ανάλογο των εισοδημάτων σου. Γιατί ενώ δεν θέλω τα κυβικά να τα εντάξω στα τέλη και πάλι από το παράθυρο?? (κάτι που κάνω ήδη όταν ομιλώ για αγοραία αξία οχήματος και όχι αξία CIF).
Μία υπηρεσία (γιατί το να κινείσαι στο δρόμο υπηρεσία είναι) πρέπει να στοιχίζει το ίδιο σε όλους. Το ότι εγώ αποφασίζω να βάλω 50 extra στο αμάξι (πέραν του επιπλέον βάρους που θα προσθέσουν και για αυτό ας πληρώσω καθώς θα επιβαρύνω περισσότερο το οδόστρωμα όπως και η ιπποδύναμη επιβαρύνει που συνεπάγεται μεγαλύτερα ελαστικά και μεγαλύτερης ισχύος συστήματα πέδησης) είναι κάτι για το οποίο φορολογούμε άπαξ και δεν σχετίζεται με το τι προκαλώ στο δρόμο. Τέλη ανάλογα του στερεοφωνικού??
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
ενδιαφερουσες προτασεις.γιατι δεν τις γραφετε και στο αντιστοιχο σημειο στο υπουργειο που ζηταει τη γνωμη των πολιτων.
Γιατί πολύ απλά δεν πρόκειται να εισακουστούν. όλα αυτά γίνονται για τα media και ως Δημόσιες Σχέσεις.
Τέλη κυκλοφορίας