-
[άσχετο].... ερωτηξη ...
Με το σύστημα βαθμολόγησης που είχε προτείνει ο Μπερνι ...
Ο Μπάτον πόσες νίκες θα είχε ? κτλ κτλ
[/άσχετο]
-
Ο χρήστης St.Devote έγραψε:
[άσχετο].... ερωτηξη ...Με το σύστημα βαθμολόγησης που είχε προτείνει ο Μπερνι ...
Ο Μπάτον πόσες νίκες θα είχε ? κτλ κτλ
[/άσχετο]
Τυπικά 2 - ουσιαστικά... 1,5
-
Παρατήρησα ότι φέτος οι τροχοί παραξεκολάνε εύκολα από τα μονοθέσια σε περίπτωση σύγκρουσης. Δείτε πχ το ατύχημα που είχε η μία Force India (δεν θυμάμαι ποια από τις 2 ) στο προηγούμενο GP. Και οι 2 τροχοί φύγανε για πλάκα.
Άλλαξε κάτι στους κανονισμούς;
-
το παρατήρησα κι εγώ αυτό. λογικά δεν έχει αλλάξει κάτι, νομίζω όμως οτι δεν ξεκολλήσανε απλά οι τροχοί, έσπασε ολόκληρη η ανάρτηση με αποτέλεσμα να μην κρατήσει ούτε τους τροχούς.
-
Ο χρήστης scotsezos έγραψε:
το παρατήρησα κι εγώ αυτό. λογικά δεν έχει αλλάξει κάτι, νομίζω όμως οτι δεν ξεκολλήσανε απλά οι τροχοί, έσπασε ολόκληρη η ανάρτηση με αποτέλεσμα να μην κρατήσει ούτε τους τροχούς.Μα ούτως η άλλως ο τροχός συγκρατείται στο σασσί.
-
Ο Sutil ήταν και όντως είναι περίεργο.
Μάλιστα ό ένας τροχός χτύπησε τον Heidfeld (!) με αποτέλεσμα να πέσει από 7ος, 12ος. -
Ο χρήστης scotsezos έγραψε:
το παρατήρησα κι εγώ αυτό. λογικά δεν έχει αλλάξει κάτι, νομίζω όμως οτι δεν ξεκολλήσανε απλά οι τροχοί, έσπασε ολόκληρη η ανάρτηση με αποτέλεσμα να μην κρατήσει ούτε τους τροχούς.Ο A-Viper7 έχει δίκιο, Οι τροχοί συγκρατούνται με συρματόσχοινα από το πλαίσιο. Mάλιστα ενισχύθηκαν σημαντικά μετά τα θανατηφόρα ατυχήματα στη Monza το 2000 και τη Μελβούρνη το 2001.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
το παρατήρησα κι εγώ αυτό. λογικά δεν έχει αλλάξει κάτι, νομίζω όμως οτι δεν ξεκολλήσανε απλά οι τροχοί, έσπασε ολόκληρη η ανάρτηση με αποτέλεσμα να μην κρατήσει ούτε τους τροχούς.
Ο A-Viper7 έχει δίκιο, Οι τροχοί συγκρατούνται με συρματόσχοινα από το πλαίσιο. Mάλιστα ενισχύθηκαν σημαντικά μετά τα θανατηφόρα ατυχήματα στη Monza το 2000 και τη Μελβούρνη το 2001.
και τα συρματόσχοινα είναι κατά κανόνα δύο... με εφελκυστική αντοχή ίση με 70 kN ή 7 τόνους δύναμης.
περισσότερα εδώ... άρθρο 10.3.6 των τεχνικών κανονισμών...
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 3-2009.pdf
-
Meanwhile, when asked to summarise F1's new pecking order that has left Ferrari ninth in the constructors' championship, Montezemolo hit out at 'very badly written rules.'
Μ'αρέσει να σ'ακούω ρε Luca... τρελλαίνομαι φέτος σου λέω!
-
Και άλλο ένα διαμάντι από Rubens..
It seems that luck is on Jenson's side at the moment and well done to him and to the team for winning the race today. I hope that my turn comes soon!'
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Meanwhile, when asked to summarise F1's new pecking order that has left Ferrari ninth in the constructors' championship, Montezemolo hit out at 'very badly written rules.'Μ'αρέσει να σ'ακούω ρε Luca... τρελλαίνομαι φέτος σου λέω!
λέει και μια αλήθεια όμως:
Φέτος αν είχαμε προσεγγίσει τη χρονιά χωρίς το KERS και με διαφορετικό πάτωμα θα μιλούσαμε για μια άλλη Ferrari.
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Meanwhile, when asked to summarise F1's new pecking order that has left Ferrari ninth in the constructors' championship, Montezemolo hit out at 'very badly written rules.'
Μ'αρέσει να σ'ακούω ρε Luca... τρελλαίνομαι φέτος σου λέω!
λέει και μια αλήθεια όμως:
Φέτος αν είχαμε προσεγγίσει τη χρονιά χωρίς το KERS και με διαφορετικό πάτωμα θα μιλούσαμε για μια άλλη Ferrari.
Η οποία είναι (λέω εγώ...) μήπως δικιά τους αποκλειστικά ευθύνη?
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Και άλλο ένα διαμάντι από Rubens..It seems that luck is on Jenson's side at the moment and well done to him and to the team for winning the race today. I hope that my turn comes soon!'
http://www.youtube.com/watch?v=qS7nqwGt ... re=related
Πώς είναι το τσώπα μωρέ τσώπα στα Βραζιλιάνικα;
-
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Meanwhile, when asked to summarise F1's new pecking order that has left Ferrari ninth in the constructors' championship, Montezemolo hit out at 'very badly written rules.'
Μ'αρέσει να σ'ακούω ρε Luca... τρελλαίνομαι φέτος σου λέω!
λέει και μια αλήθεια όμως:
Φέτος αν είχαμε προσεγγίσει τη χρονιά χωρίς το KERS και με διαφορετικό πάτωμα θα μιλούσαμε για μια άλλη Ferrari.
Η οποία είναι (λέω εγώ...) μήπως δικιά τους αποκλειστικά ευθύνη?
Κοιτά για το διπλό πάτωμα υπάρχει και η εξής ιστορία.
Πίσω το 2007 ο Newey είχε παρουσιάσει στη FIA μία αντίστοιχη λύση για την RB4. Η FIA τότε ακολουθώντας το πνεύμα των κανονισμών αποφάσισε λοιπόν να θεωρήσει παράνομη τη λύση εκείνη. Το 2008 όταν ο Ross έβλεπε ότι η HONDA δεν πήγαινε πουθενά ζήτησε αποσαφήνιση ώστε το πνεύμα να γίνει σώμα. Οι άλλοι πιθανά λόγω και άλλων ζητημάτων δεν το θεώρησαν απαραίτητο. Στις αρχές του 2009 τρεις ομάδες (Brawn, Toyota, Williams) παρουσιάζουν μία αντίστοιχη λύση διαχύτη. Αρχίζουν οι γκρίνιες και στο τέλος οι αγωνοδίκες της Αυστραλίας επιλέγουν να θεωρήσουν τη λύση νόμιμη. Το πράγμα πάει στη FIA η οποία γνωρίζοντας ότι θα πουλήσει το προϊόν της καλύτερα με την Brawn. Άλλο πράγμα ένας μεγάλος κατασκευαστής που μπορεί μετά από 2 ή 3 χρόνια να τραβηχτεί και άλλο μία ομάδα που κάνει μόνον αυτό. Ταυτόχρονα άγνωστο πως βρέθηκε και ένας μεγάλος κολοσσός να έχει την ίδια λύση. Κολοσσός που το Δεκέμβριο βλέποντας την HONDA να φεύγει και με τη F1 να μην πατά πόδι στην Βόρεια Αμερική ήταν έτοιμη να πράξει το ίδιο.
Σήμερα λοιπόν έχουμε μία Brawn που πάει καλά έστω και με μία λύση ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη. Αυτό πριν 2 χρόνια δεν θα πείραζε καθόλου τους μεγάλους που σε ένα ή δύο αγώνες θα είχαν ανακάμψει. Έλα όμως που υπάρχει απαγόρευση δοκιμών. Εδώ λοιπόν υπάρχει το ζήτημα. Σήμερα με τις συνθήκες του περιορισμού των δοκιμών και του CFD αν βρεθείς ένα δεύτερο πίσω τότε πρέπει να κάνεις scrap τη season. Η Ferrari πχ. to 1998 είχε βρεθεί με τα GoodYear 2 δεύτερα πίσω και στη μέση της season είχε ανακάμψει με τον MS να έχει μετατρέψει το Maranello σε 2ο σπίτι. Σήμερα οδηγοί δοκιμών όπως ο de la Rosa, Bodoer, Wurz, Gene κ.λπ. είναι απλά χωρίς αντικείμενο.
Ο συνδυασμός λοιπόν από τη μία του α) αμφιλεγόμενης λύσης που ενισχύει κάποιους και όχι όλους β) περιορισμών σε κάθε πράξη που θα μπορούσε να βοηθήσει μία ομάδα που υστερεί να ανακάμψει έχει οδηγήσει στις σχετικές γκρίνιες.
Για το KERS τώρα.
Το κύριο πρόβλημα του KERS είναι οι περιορισμοί στη χρήση του. Η FIA θα μπορούσε να αφήσει το σύστημα ελεύθερο όσον αφορά τη χρήση και το KERS θα μπορούσε πραγματικά να προσφέρει κάτι. Με τις σημερινές συνθήκες αυτά τα 6.67 δεύτερα ανά γύρο με 80+ άλογα αλλά με 35 κιλά παραπάνω απλά δεν μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις. Αποτέλεσμα μία πολλά υποσχόμενη τεχνολογία αυτή τη στιγμή είναι πρακτικά ανενεργή. Το γεγονός ότι όλες μα όλες οι εταιρείες συσσωρευτών (κολοσσοί όπως η Toshiba, Union Carbide κ.λπ.) θα ήταν έτοιμες να ρίξουν χρήμα ίσως να μην ενδιέφερε και πολύ.
Εντελώς δε 'τυχαία' οι περιορισμοί αυτοί ισχύουν για φέτος που η Williams (ομάδα που είχε ενισχύσει οικονομικά ο Bernie & Co.) δεν έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει το δικό της flywheel KERS. Μετά ακούστηκαν δε οι γνωστές λαλακίες περί περιβάλλοντος (λες και οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται αλλά πετιούνται μετά από κάθε χρήση) για τη δημιουργία αρνητικών εντυπώσεων ως προς τα συστήματα που στηρίζονται σε χημικούς συσσωρευτές.
Εν κατακλείδι, τίποτα δεν είναι άσπρο μαύρο. Ούτε οι Ferrari, McLaren, BMW, Renault είναι ηλίθιοι ούτε οι Williams, Toyota, Brawn είναι οι έξυπνοι. Απλά οι 3 τελευταίοι ήταν στην έξοδο τους από την F1 (πρακτικά δίνοντας παντοδυναμία στην FOTA) και ο Bernie τους κράτησε στο παιγνίδι ως ότου να μπορέσει να φέρει νέους παίκτες. Ακόμα δε και αυτές οι απίστευτες προτάσεις του salary cup (λες και είναι δυνατό η Ferrari ή η McLaren να απολύσουν το 80% του προσωπικού τους για να μπορέσουν να κινηθούν με 30 εκατ. ευρώ τα λεφτά που δίνει κάθε χρόνο στο basket ο Γιαννακόπουλος) είναι στο ίδιο μήκος κύματος. Να μην χάσει ο Bernie τη γαβάθα καθώς ακόμα και η Ferrari πια απόντος κάποιου Βρετανού στη διοίκηση φαίνεται να τα έχει σπάσει με το σκυλάκι της Slavica.
-
Συμφωνώ απόλυτα.
Η διαφορά έγκειται στο ότι είναι άλλο πράγμα ένα μονοθέσιο να είναι εξ'αρχής σχεδιασμένο με KERS και άλλο χωρίς.Όπως έχει αποδειχθεί μέχρι τώρα, τα μονοθέσια που σχεδιάστηκαν εξ'αρχής χωρίς KERS,κυρίως καθώς η πλειοψηφία τους χρησιμοποιεί τους περίφημους διαχύτες,ενώ από την άλλη η χρήση του KERS είναι χρονικά περιορισμένη,αποδεικνύονται ταχύτερα στον γύρο της πίστας.Ο ίδιος ο Badoer δήλωσε ότι για τη Ferrari δεν έχει νόημα να αφαιρεί το KERS,καθώς έχει εξ' αρχής σχεδιαστεί να είναι στημένη με αυτό το επιπλέον έρμα.
Και είναι εξαιρετικά δύσκολο σε μιας τέτοιας σχεδίασης μονοθέσιο να μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημα της ανταγωνιστικότητάς του,αφαιρώντας του το KERS ή σχεδιάζοντας απλά καινούριο διαχύτη,καθώς μιλάμε για δυό διαφορετικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις.Όλο το project δηλ. των Ferrari/Mc Laren/BMW/Renault πρέπει να πάει στα σκουπίδια και να ξεκινήσουν καινούριο προκειμένου να είναι απόλυτα ανταγωνιστικό.
Όλοι πίστευαν ότι τη διαφορά φέτος θα την κάνει το KERS.Για το λόγο αυτό και οι τέσσερεις σοβαρότεροι και μεγαλύτεροι κατασκευαστές (Ferrari,Renault,Mc Laren,BMW)σχεδίασαν έτσι τα μονοθέσια τους.Κανείς δεν μιλούσε για το θέμα των διαχυτών.Αν θεωρούνταν νόμιμοι,τα μονοθέσια αυτά θα είχαν σχεδιαστεί εξάρχής με διπλό διαχύτη.Εγώ βλέπω ότι έτσι όπως μεθοδεύτηκε το θέμα από την FIA (αιωρούμενο το θέμα της νομιμότητας για τους διαχύτες, που κρίθηκαν τελικά νόμιμοι,καθώς έδιναν το πλεονέκτημα στους οικονομικά αδύναμους και στους παραδοσιακά προβληματικούς σε επιδόσεις όπως η Toyota,η απαγόρευση των δοκιμών,οι φήμες περί περιορισμού του budget στα 35 εκ. το χρόνο,οι αδιανόητες για έναν κατασκευαστή υπόνοιες χρήσης κοινού κινητήρα από όλους κλπ),αποσκοπούσε σε πρώτη φάση να θορυβήσει τους μεγαλοκατασκευαστές,σε δεύτερη φάση να διασπάσει τη FOTA και σε τρίτη και πιο μεσοπρόθεσμη... να δείξει την πόρτα της εξόδου από την F1 στα μεγάλα και 'δύστροπα' στο να ποδηγητεθούν από τους Bernie & Co εργοστάσια.
Οι αιτιάσεις δηλ. του Montezemolo δεν είναι και εντελώς αβάσιμες. -
Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Montezemolo hit out at 'very badly written rules.'
Μ'αρέσει να σ'ακούω ρε Luca... τρελλαίνομαι φέτος σου λέω!Είναι αλήθεια ότι λείπει το clause που δίνει υποχρεωτικά το πρωτάθλημα στη Ferrari...
Καραγκιόζηδες, γελοιοποιούν ίσως το μεγαλύτερο όνομα στους 4Τ Ας βολοδέρνουν για φέτος στην αφάνεια, μπας αποκτήσουν humility...Ακόμα δε και αυτές οι απίστευτες προτάσεις του salary cup (λες και είναι δυνατό η Ferrari ή η McLaren να απολύσουν το 80% του προσωπικού τους για να μπορέσουν να κινηθούν με 30 εκατ. ευρώ τα λεφτά που δίνει κάθε χρόνο στο basket ο Γιαννακόπουλος) είναι στο ίδιο μήκος κύματος.
Γι αυτό απορώ πώς δεν έχει γίνει ακόμα τεράστια φασαρία, ακόμα κι εδώ...
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Καραγκιόζηδες, γελοιοποιούν ίσως το μεγαλύτερο όνομα στους 4Τ Ας βολοδέρνουν για φέτος στην αφάνεια, μπας αποκτήσουν humility...
Συμφωνώ....αλλά όχι για τον ίδιο λόγο.Ας πούμε καλύτερα ότι φαίνονται πολύ λίγοι και σαφώς κατώτεροι των περιστάσεων και των ρόλων που τους ανετέθησαν.Ο Enzo είχε απειλήσει ότι θα πάρει την ομάδα και θα τρέξει στο Indy για πολύ λιγότερο σοβαρές αιτίες.Ο Montezemolo θα έπρεπε αντί να κάνει παρεξηγήσιμες δηλώσεις, να σκέφτεται σοβαρά την μελλοντική απόσυρση της ομάδας από ένα παιχνίδι με σημαδεμένη τράπουλα και ας τους αφήσει να πορευθούν με το 1/3 της τηλεθέασης και με ομάδες της Isostar,της Pepsi Cola, και της Tasty.
Και μαζί με αυτόν το ίδιο θα έπρεπε να σκεφθούν και οι υπόλοιποι τρεις μεγάλοι.Από την άποψη αυτή είναι παρήγορη η σημερινή παρόλα του Haug,περί σκέψεων αποχώρησης της MB... έστω και σαν ψευτοαπειλή.
Πέρυσι ο Martinelli δήλωνε ότι το KERS θα είναι μια οικονομική αιμοραγία,την οποία θα έπρεπε όμως να υποστούν με την προοπτική των τεραστίων πλεονεκτημάτων απόδοσης που θα έχει στο μέλλον.Σήμερα ο Flavio θέλει να πετάξει το KERS στα σκουπίδια και τα ίδια φαίνεται να σκέφτεται και η BMW που είχε 'λυσάξει' για την χρήση του.
Αφού δεν μπορούν να ομονοήσουν,αλλά συμπεριφέρονται τόσο ανεύθυνα οι στυλοβάτες του sport.......καλά κάνουν και τους χορεύουν στο ταψί τα δύο μορμολύκεια. -
@ Alba Parietti και christos.dimou (και Mondezemolo
Τέτοιες αποφάσεις που ευνοούν την μία ή την άλλη ομάδα, η FIA έπαιρνε πάντα και θα παίρνει πάντα με γνώμονα την αύξηση του τηλεοπτικού ενδιαφέροντος.
Όσο αυτές ευνοούσαν την Ferrari, λίγες φωνούλες ακούγονταν. Τώρα που η Ferrari είναι από την άλλη μεριά, έχουμε συνεχείς κλάψες.
Σταματήστε να Μπαρικελίζετε και απολαύστε το.Αν οι 'μεγάλοι' είναι δυσαρεστημένοι, ας φτιάξουν ένα δικό τους πρωτάθλημα με κανονισμούς της FOTA. Εύκολο είναι, όπως το κάνανε κάποια λαμόγια στο μπάσκετ.
Όσο είναι στο πρωτάθλημα της FIA, ας στρώσουν τον κώλο τους κάτω, να διορθώσουν τα μονοθέσιά τους με βάση τους κανονισμούς της FIA.Εγώ παρότι η ομάδα μου είναι στην απ΄εξω, όντας συνηθισμένος, κάθομαι στον καναπέ μου και απολαμβάνω ένα από τα καλύτερα πρωταθλήματα ever.
Welcome to the club!
-
Αφήστε τις μυθοπλασίες, δε διάβασαν τους κανόνες και αυτό είναι όλο. Αυτά είναι ελληνικές δικαιολογίες.
-
εχετε απολυτο δικιο...
πιστευω οτι μονο ενα πρωταθλημα ελευθερο οπου ο καθε κατασκευαστης θα εχει το δικαιωμα να φερει οποια καινοτομια θελει θα εχει απτα αποτελεσματα στο σπορ αλλα και σε εμας στα αυτοκινητα μας...απλοι περιορισμοι οπως κυβικα βαρος καποια ηλεκτρονικα και κοστος ομαδας θα βοηθουσαν...
οχι ομως αυτο που γινεται τωρα....
νιωθω σαν θεατης σε εργο που το εχουν σκηνοθετησει.
και ομως ειναι θεαματικο!!!!ειμαι υπερ της αποχωρησης των 4 5 μεγαλων απο το εκκλενστονσπορ.
Διάφορα ΝΕΑ - Απρίλιος 2009