Ο χρήστης Phaethon έγραψε:
Meanwhile, when asked to summarise F1's new pecking order that has left Ferrari ninth in the constructors' championship, Montezemolo hit out at 'very badly written rules.'
Μ'αρέσει να σ'ακούω ρε Luca... τρελλαίνομαι φέτος σου λέω!
λέει και μια αλήθεια όμως:
Φέτος αν είχαμε προσεγγίσει τη χρονιά χωρίς το KERS και με διαφορετικό πάτωμα θα μιλούσαμε για μια άλλη Ferrari.
Η οποία είναι (λέω εγώ...) μήπως δικιά τους αποκλειστικά ευθύνη?
Κοιτά για το διπλό πάτωμα υπάρχει και η εξής ιστορία.
Πίσω το 2007 ο Newey είχε παρουσιάσει στη FIA μία αντίστοιχη λύση για την RB4. Η FIA τότε ακολουθώντας το πνεύμα των κανονισμών αποφάσισε λοιπόν να θεωρήσει παράνομη τη λύση εκείνη. Το 2008 όταν ο Ross έβλεπε ότι η HONDA δεν πήγαινε πουθενά ζήτησε αποσαφήνιση ώστε το πνεύμα να γίνει σώμα. Οι άλλοι πιθανά λόγω και άλλων ζητημάτων δεν το θεώρησαν απαραίτητο. Στις αρχές του 2009 τρεις ομάδες (Brawn, Toyota, Williams) παρουσιάζουν μία αντίστοιχη λύση διαχύτη. Αρχίζουν οι γκρίνιες και στο τέλος οι αγωνοδίκες της Αυστραλίας επιλέγουν να θεωρήσουν τη λύση νόμιμη. Το πράγμα πάει στη FIA η οποία γνωρίζοντας ότι θα πουλήσει το προϊόν της καλύτερα με την Brawn. Άλλο πράγμα ένας μεγάλος κατασκευαστής που μπορεί μετά από 2 ή 3 χρόνια να τραβηχτεί και άλλο μία ομάδα που κάνει μόνον αυτό. Ταυτόχρονα άγνωστο πως βρέθηκε και ένας μεγάλος κολοσσός να έχει την ίδια λύση. Κολοσσός που το Δεκέμβριο βλέποντας την HONDA να φεύγει και με τη F1 να μην πατά πόδι στην Βόρεια Αμερική ήταν έτοιμη να πράξει το ίδιο.
Σήμερα λοιπόν έχουμε μία Brawn που πάει καλά έστω και με μία λύση ιδιαίτερα αμφιλεγόμενη. Αυτό πριν 2 χρόνια δεν θα πείραζε καθόλου τους μεγάλους που σε ένα ή δύο αγώνες θα είχαν ανακάμψει. Έλα όμως που υπάρχει απαγόρευση δοκιμών. Εδώ λοιπόν υπάρχει το ζήτημα. Σήμερα με τις συνθήκες του περιορισμού των δοκιμών και του CFD αν βρεθείς ένα δεύτερο πίσω τότε πρέπει να κάνεις scrap τη season. Η Ferrari πχ. to 1998 είχε βρεθεί με τα GoodYear 2 δεύτερα πίσω και στη μέση της season είχε ανακάμψει με τον MS να έχει μετατρέψει το Maranello σε 2ο σπίτι. Σήμερα οδηγοί δοκιμών όπως ο de la Rosa, Bodoer, Wurz, Gene κ.λπ. είναι απλά χωρίς αντικείμενο.
Ο συνδυασμός λοιπόν από τη μία του α) αμφιλεγόμενης λύσης που ενισχύει κάποιους και όχι όλους β) περιορισμών σε κάθε πράξη που θα μπορούσε να βοηθήσει μία ομάδα που υστερεί να ανακάμψει έχει οδηγήσει στις σχετικές γκρίνιες.
Για το KERS τώρα.
Το κύριο πρόβλημα του KERS είναι οι περιορισμοί στη χρήση του. Η FIA θα μπορούσε να αφήσει το σύστημα ελεύθερο όσον αφορά τη χρήση και το KERS θα μπορούσε πραγματικά να προσφέρει κάτι. Με τις σημερινές συνθήκες αυτά τα 6.67 δεύτερα ανά γύρο με 80+ άλογα αλλά με 35 κιλά παραπάνω απλά δεν μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις. Αποτέλεσμα μία πολλά υποσχόμενη τεχνολογία αυτή τη στιγμή είναι πρακτικά ανενεργή. Το γεγονός ότι όλες μα όλες οι εταιρείες συσσωρευτών (κολοσσοί όπως η Toshiba, Union Carbide κ.λπ.) θα ήταν έτοιμες να ρίξουν χρήμα ίσως να μην ενδιέφερε και πολύ.
Εντελώς δε 'τυχαία' οι περιορισμοί αυτοί ισχύουν για φέτος που η Williams (ομάδα που είχε ενισχύσει οικονομικά ο Bernie & Co.) δεν έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει το δικό της flywheel KERS. Μετά ακούστηκαν δε οι γνωστές λαλακίες περί περιβάλλοντος (λες και οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται αλλά πετιούνται μετά από κάθε χρήση) για τη δημιουργία αρνητικών εντυπώσεων ως προς τα συστήματα που στηρίζονται σε χημικούς συσσωρευτές.
Εν κατακλείδι, τίποτα δεν είναι άσπρο μαύρο. Ούτε οι Ferrari, McLaren, BMW, Renault είναι ηλίθιοι ούτε οι Williams, Toyota, Brawn είναι οι έξυπνοι. Απλά οι 3 τελευταίοι ήταν στην έξοδο τους από την F1 (πρακτικά δίνοντας παντοδυναμία στην FOTA) και ο Bernie τους κράτησε στο παιγνίδι ως ότου να μπορέσει να φέρει νέους παίκτες. Ακόμα δε και αυτές οι απίστευτες προτάσεις του salary cup (λες και είναι δυνατό η Ferrari ή η McLaren να απολύσουν το 80% του προσωπικού τους για να μπορέσουν να κινηθούν με 30 εκατ. ευρώ τα λεφτά που δίνει κάθε χρόνο στο basket ο Γιαννακόπουλος) είναι στο ίδιο μήκος κύματος. Να μην χάσει ο Bernie τη γαβάθα καθώς ακόμα και η Ferrari πια απόντος κάποιου Βρετανού στη διοίκηση φαίνεται να τα έχει σπάσει με το σκυλάκι της Slavica.