-
Πολλοί είναι αυτοί που, έχοντας αγοράσει ένα μεσαίο ή μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο, διαπιστώνουν ότι η καθημερινή χρήση του στην πόλη είναι ασύμφορη, λόγω αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου, ταχύτερης φθοράς του αυτοκινήτου, συχνότερων περιοδικών συντηρήσεων και έλλειψης χώρων στάθμευσης, τόσο πέριξ της κατοικίας τους, όσο και στο χώρο εργασίας τους. Επόμενο, συνεπώς, είναι να αναρωτιόμαστε αν συμφέρει η αγορά ενός μικρού αυτοκινήτου, για τις μετακινήσεις στην πόλη. Η απάντηση στο πιο πάνω ερώτημα ακολουθεί, βάσει ενός ρεαλιστικού σεναρίου. Ο καθένας είναι ελεύθερος να το αναπροσαρμόσει στη δική του πραγματικότητα.
Το σενάριό μας αναφέρεται σε μια περίοδο 6 ετών, όπου:
- Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα είναι 1 ευρώ το λίτρο.
- Τα ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν σταθερά (λέμε τώρα).
- Το κόστος της κάρτας καυσαερίων και του ΚΤΕΟ θα παραμείνει σταθερό, στα 9 και 45 ευρώ αντίστοιχα.
Ο πρωταγωνιστής του σεναρίου μας, πραγματοποιεί καθημερινά απόσταση 30 χιλιομέτρων από και προς την εργασία του. Υποθέτοντας ότι το έτος έχει περίπου 230 εργάσιμες ημέρες, η ετήσια απόσταση που θα διανύει, θα είναι 6900 χλμ. Προσθέτοντας ένα 30% για λοιπές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, όπου το μικρό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αντί του μεγάλου, καταλήγουμε στα 9000 χλμ περίπου Η συνολική απόσταση που θα διανύσει στα 6 χρόνια, είναι 6x9000=54000 χλμ.
Ας υποθέσουμε τώρα, ότι ο πρωταγωνιστής μας είναι κάτοχος του Α μεσαίου αυτοκινήτου, το οποίο:
-Έχει μέση κατανάλωση στην πόλη 10,5 λτ/100 χλμ
-Στοιχίζει ετησίως 600 ευρώ για ασφάλιστρα και 202 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
-Κάνει συνολικά 12000 χλμ το χρόνο, στα οποία περιλαμβάνονται οι αστικές μετακινήσεις, καθώς και οι λοιπές εκτός έδρας μετακινήσεις (ταξίδια, διακοπές κ.λ.π).
-Κάνει αλλαγή λαδιού μία φορά το χρόνο ή κάθε 15000 χλμ, με κόστος 150 ευρώ, και περιοδική συντήρηση κάθε δύο χρόνια ή 30000 χλμ, με κόστος 250 ευρώ.
-Αλλάζει λάστιχα με 600 ευρώ και αμορτισέρ με 450 ευρώ.Ο φίλος μας, λοιπόν, σκέφτεται να αγοράσει το Β μεταχειρισμένο μικρό, με κόστος 6000 ευρώ, για να υποκαταστήσει το Α στις αστικές μετακινήσεις. Το Β, τώρα:
-Έχει μέση κατανάλωση στην πόλη 6,5 λτ/100 χλμ
-Στοιχίζει ετησίως 250 ευρώ για ασφάλιστρα και 112 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
-Κάνει αλλαγή λαδιού μία φορά το χρόνο ή κάθε 15000 χλμ, με κόστος 80 ευρώ, και περιοδική συντήρηση κάθε δύο χρόνια ή 30000 χλμ, με κόστος 150 ευρώ.
-Αλλάζει ελαστικά με 200 ευρώ και αμορτισέρ με 250 ευρώ.
-Μπορεί να πουληθεί, μετά από 6 χρόνια, στην τιμή των 2500 ευρώ. -
Πολλοί είναι αυτοί που, έχοντας αγοράσει ένα μεσαίο ή μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο, διαπιστώνουν ότι η καθημερινή χρήση του στην πόλη είναι ασύμφορη, λόγω αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου, ταχύτερης φθοράς του αυτοκινήτου, συχνότερων περιοδικών συντηρήσεων και έλλειψης χώρων στάθμευσης, τόσο πέριξ της κατοικίας τους, όσο και στο χώρο εργασίας τους. Επόμενο, συνεπώς, είναι να αναρωτιόμαστε αν συμφέρει η αγορά ενός μικρού αυτοκινήτου, για τις μετακινήσεις στην πόλη. Η απάντηση στο πιο πάνω ερώτημα ακολουθεί, βάσει ενός ρεαλιστικού σεναρίου. Ο καθένας είναι ελεύθερος να το αναπροσαρμόσει στη δική του πραγματικότητα.
Το σενάριό μας αναφέρεται σε μια περίοδο 6 ετών, όπου:
- Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα είναι 1 ευρώ το λίτρο.
- Τα ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν σταθερά (λέμε τώρα).
- Το κόστος της κάρτας καυσαερίων και του ΚΤΕΟ θα παραμείνει σταθερό, στα 9 και 45 ευρώ αντίστοιχα.
Ο πρωταγωνιστής του σεναρίου μας, πραγματοποιεί καθημερινά απόσταση 30 χιλιομέτρων από και προς την εργασία του. Υποθέτοντας ότι το έτος έχει περίπου 230 εργάσιμες ημέρες, η ετήσια απόσταση που θα διανύει, θα είναι 6900 χλμ. Προσθέτοντας ένα 30% για λοιπές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, όπου το μικρό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αντί του μεγάλου, καταλήγουμε στα 9000 χλμ περίπου Η συνολική απόσταση που θα διανύσει στα 6 χρόνια, είναι 6x9000=54000 χλμ.
Ας υποθέσουμε τώρα, ότι ο πρωταγωνιστής μας είναι κάτοχος του Α μεσαίου αυτοκινήτου, το οποίο:
-Έχει μέση κατανάλωση στην πόλη 10,5 λτ/100 χλμ
-Στοιχίζει ετησίως 600 ευρώ για ασφάλιστρα και 202 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
-Κάνει συνολικά 12000 χλμ το χρόνο, στα οποία περιλαμβάνονται οι αστικές μετακινήσεις, καθώς και οι λοιπές εκτός έδρας μετακινήσεις (ταξίδια, διακοπές κ.λ.π).
-Κάνει αλλαγή λαδιού μία φορά το χρόνο ή κάθε 15000 χλμ, με κόστος 150 ευρώ, και περιοδική συντήρηση κάθε δύο χρόνια ή 30000 χλμ, με κόστος 250 ευρώ.
-Αλλάζει λάστιχα με 600 ευρώ και αμορτισέρ με 450 ευρώ.Ο φίλος μας, λοιπόν, σκέφτεται να αγοράσει το Β μεταχειρισμένο μικρό, με κόστος 6000 ευρώ, για να υποκαταστήσει το Α στις αστικές μετακινήσεις. Το Β, τώρα:
-Έχει μέση κατανάλωση στην πόλη 6,5 λτ/100 χλμ
-Στοιχίζει ετησίως 250 ευρώ για ασφάλιστρα και 112 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
-Κάνει αλλαγή λαδιού μία φορά το χρόνο ή κάθε 15000 χλμ, με κόστος 80 ευρώ, και περιοδική συντήρηση κάθε δύο χρόνια ή 30000 χλμ, με κόστος 150 ευρώ.
-Αλλάζει ελαστικά με 200 ευρώ και αμορτισέρ με 250 ευρώ.
-Μπορεί να πουληθεί, μετά από 6 χρόνια, στην τιμή των 2500 ευρώ. -
Πολλοί είναι αυτοί που, έχοντας αγοράσει ένα μεσαίο ή μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο, διαπιστώνουν ότι η καθημερινή χρήση του στην πόλη είναι ασύμφορη, λόγω αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου, ταχύτερης φθοράς του αυτοκινήτου, συχνότερων περιοδικών συντηρήσεων και έλλειψης χώρων στάθμευσης, τόσο πέριξ της κατοικίας τους, όσο και στο χώρο εργασίας τους. Επόμενο, συνεπώς, είναι να αναρωτιόμαστε αν συμφέρει η αγορά ενός μικρού αυτοκινήτου, για τις μετακινήσεις στην πόλη. Η απάντηση στο πιο πάνω ερώτημα ακολουθεί, βάσει ενός ρεαλιστικού σεναρίου. Ο καθένας είναι ελεύθερος να το αναπροσαρμόσει στη δική του πραγματικότητα.
Το σενάριό μας αναφέρεται σε μια περίοδο 6 ετών, όπου:
- Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα είναι 1 ευρώ το λίτρο.
- Τα ασφάλιστρα και τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν σταθερά (λέμε τώρα).
- Το κόστος της κάρτας καυσαερίων και του ΚΤΕΟ θα παραμείνει σταθερό, στα 9 και 45 ευρώ αντίστοιχα.
Ο πρωταγωνιστής του σεναρίου μας, πραγματοποιεί καθημερινά απόσταση 30 χιλιομέτρων από και προς την εργασία του. Υποθέτοντας ότι το έτος έχει περίπου 230 εργάσιμες ημέρες, η ετήσια απόσταση που θα διανύει, θα είναι 6900 χλμ. Προσθέτοντας ένα 30% για λοιπές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, όπου το μικρό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αντί του μεγάλου, καταλήγουμε στα 9000 χλμ περίπου Η συνολική απόσταση που θα διανύσει στα 6 χρόνια, είναι 6x9000=54000 χλμ.
Ας υποθέσουμε τώρα, ότι ο πρωταγωνιστής μας είναι κάτοχος του Α μεσαίου αυτοκινήτου, το οποίο:
-Έχει μέση κατανάλωση στην πόλη 10,5 λτ/100 χλμ
-Στοιχίζει ετησίως 600 ευρώ για ασφάλιστρα και 202 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
-Κάνει συνολικά 12000 χλμ το χρόνο, στα οποία περιλαμβάνονται οι αστικές μετακινήσεις, καθώς και οι λοιπές εκτός έδρας μετακινήσεις (ταξίδια, διακοπές κ.λ.π).
-Κάνει αλλαγή λαδιού μία φορά το χρόνο ή κάθε 15000 χλμ, με κόστος 150 ευρώ, και περιοδική συντήρηση κάθε δύο χρόνια ή 30000 χλμ, με κόστος 250 ευρώ.
-Αλλάζει λάστιχα με 600 ευρώ και αμορτισέρ με 450 ευρώ.Ο φίλος μας, λοιπόν, σκέφτεται να αγοράσει το Β μεταχειρισμένο μικρό, με κόστος 6000 ευρώ, για να υποκαταστήσει το Α στις αστικές μετακινήσεις. Το Β, τώρα:
-Έχει μέση κατανάλωση στην πόλη 6,5 λτ/100 χλμ
-Στοιχίζει ετησίως 250 ευρώ για ασφάλιστρα και 112 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
-Κάνει αλλαγή λαδιού μία φορά το χρόνο ή κάθε 15000 χλμ, με κόστος 80 ευρώ, και περιοδική συντήρηση κάθε δύο χρόνια ή 30000 χλμ, με κόστος 150 ευρώ.
-Αλλάζει ελαστικά με 200 ευρώ και αμορτισέρ με 250 ευρώ.
-Μπορεί να πουληθεί, μετά από 6 χρόνια, στην τιμή των 2500 ευρώ. -
Υποθέτουμε ότι οι περιοδικές συντηρήσεις και οι αλλαγές ελαστικών θα γίνονται ανεξαρτήτως αριθμού χιλιομέτρων, αφού θα εκπνέει πρώτος ο χρονικός περιορισμός (τα αυτοκίνητα δεν συμπληρώνουν τα απαραίτητα χιλιόμετρα). Τα λάστιχα θα αντικαθίστανται κάθε 3 χρόνια, πάλι λόγω χρονικού περιορισμού και όχι των διανυθέντων χιλιομέτρων, ενώ τα αμορτισέρ κάθε 40000 χλμ. Επίσης, το μικρό θα αλλάξει λάστιχα και αμορτισέρ και θα κάνει περιοδική συντήρηση αμέσως μετά την αγορά του, αφού συνήθως τα μεταχειρισμένα είναι εσκεμμένα παραμελημένα στον τομέα της συντήρησης.
Σ’ αυτά τα 6 χρόνια, το μικρό θα στοιχίσει:
-Για απόσβεση της αξίας του, 6000-2500=3500 ευρώ.
-Για καύσιμα (54000/100)x6,5x1=3510 ευρώ ή 3500 ευρώ, στρογγυλά.
-Για ασφάλιση 6x250 ευρώ = 1500 ευρώ.
-Για τέλη κυκλοφορίας 6 x 112 = 672 ευρώ.
-Για συντήρηση, 3x80+3x150=690 ευρώ.
-Για λάστιχα, 2x200=400 ευρώ, ενώ για αμορτισέρ 2x250=500 ευρώ (είπαμε, τα μεταχειρισμένα δεν τα προσέχεις όταν είναι τα πουλήσεις, άρα λάστιχα θα αλλάξει μία φορά με την αγορά και μία 3 χρόνια μετά. Αμορτισέρ, μία με την αγορά και άλλη μία, 40000 χλμ μετά).
-Για ΚΤΕΟ, 2x45=90 ευρώ και για ΚΕΚ, 6x9=45 ευρώ.
Συνολικό κόστος του μικρού, 3500+3500+1500+672+690+400+500+90+45=10897 ευρώ.Στο ίδιο χρονικό διάστημα, το Α για να κάνει τα χιλιόμετρα που θα έκανε το Β:
-Δεν θα στοιχίσει τίποτα έξτρα για απόσβεση, αφού υπάρχει ούτως ή άλλως.
-Για καύσιμα, θα στοιχίσει (54000/100)x10,5x1=5670 ευρώ.
-Δεν θα στοιχίσει τίποτα έξτρα για ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ και κάρτα καυσαερίων, αφού αυτά θα τα πλήρωνε ο φίλος μας έτσι κι αλλιώς.
-Δεν θα στοιχίσει τίποτα έξτρα για συντήρηση, αφού δεν συμπληρώνει το ετήσιο ελάχιστο όριο των 15000 χιλιομέτρων και τα σέρβις θα γίνονταν έτσι κι αλλιώς με βάση το χρονικό όριο.
-Δεν θα στοιχίσει τίποτα έξτρα για λάστιχα, αφού θα τα άλλαζε έτσι κι αλλιώς στα 3 χρόνια και όχι λόγω φθοράς.
-Θα κάνει μια έξτρα αλλαγή αμορτισέρ, με κόστος 450 ευρώ.
Συνολικό κόστος του μεγάλου θα είναι 5670+450=6120 ευρώ. -
ΑΡΑ: για να κάνουμε οικονομία, αγοράζουμε ένα μικρό και πληρώνουμε ετησίως (10897-6120)/6 =796 ευρώ παραπάνω, χωρίς να έχουμε την παθητική ασφάλεια και τις επιδόσεις του μεσαίου. Με τις υγείες μας... Μόνη παρηγοριά, η συνεισφορά μας στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Πλάκα-πλάκα, στα 6 χρόνια θα έχουμε κάψει 53820/100x(10,5-6,5)=2152 λιγότερα λίτρα βενζίνης!!! (ξέρει κανείς πόσο μας κάνει σε kg CO2 αυτό;)
Στο παράδειγμά μας, δεν υπολογίσαμε:
- Το κόστος των σπασμένων νεύρων που θα έχουμε, αν διαθέτουμε μόνο ένα πάρκινγκ στο σπίτι, οπότε θα πρέπει να γυρνάμε γύρω-γύρω για να παρκάρουμε το Β (εννοείται ότι το Α, ως καινούριο και ακριβό, θα είναι προστατευμένο στο πάρκινγκ). Εναλλακτικά, το κόστος της κοινωνικής απόρριψης αν κάνουμε το γνωστό κόλπο «βγάζω το μικρό-παρκάρω στη θέση του το μεγάλο-φεύγω-γυρνάω-παρκάρω το μικρό στη θέση του μεγάλου-βάζω το μεγάλο στο πάρκινγκ» (φτου σου ρε γύφτο..., η θέση ανήκει σε όλους κι εσύ την έχεις καβατζώσει!)
-Τις απώλειες από τη μη επένδυση των χρημάτων μας, που θα κάθονται στο δρόμο και θα περιμένουν το διαρρήκτη της γειτονιάς ή τον κάθε ατζαμή να τα κοπανήσει με το ρημάδι του και να φύγει, χωρίς ν’ αφήσει σημείωμα.
-Την περίπτωση συνήθους ατυχήματος εντός πόλης με τις γνωστές υλικές ζημιές (φανάρι-μάσκα-φτερό-προφυλακτήρας-βαφή), όπου σίγουρα το Β θα στοιχίσει σημαντικά λιγότερο για να επισκευαστεί.
-Τις συντηρήσεις μεγάλης κλίμακας όπως αλλαγή ιμάντων. Π.χ. (σπαστή φωνή, μεσημέρι στο Μετρό): «Μια βοήθεια Χριστιανοί, είμαι κάτοχος Ρενώ – με έχει δείξει και ο κύριος Ευαγγελάτος. Είναι να κάνω το σέρβις των 60000 χλμ και θα στοιχίσει, μου είπαν, 900 ευρώ. Βοήθεια συνάνθρωποι. Είμαι ανασφάλιστος και έχω δύο παιδιά, ο Θεός να σας συγχωρέσει» κ.λ.π - κ.λ.π.
Τα παραπάνω ανατρέπονται, βέβαια, αν τα χιλιόμετρα που κάνουμε εντός πόλης είναι πολλά και/ή αυξηθεί πολύ η τιμή της βενζίνης, οπότε και θα έχουμε σημαντική οικονομία από τη μείωση της δαπάνης για καύσιμα. H μείωση της δαπάνης για λάστιχα και συντήρηση θα είναι μάλλον αμελητέα. Π.χ., αν κάνουμε ετησίως 13000 χλμ στην πόλη και 3000 χλμ εκτός, στα 6 χρόνια θα κάνουμε 6x16000=96000 αντί 54000 χλμ. Αυτό σημαίνει ακριβώς τα ίδια σέρβις, μία επιπλέον αλλαγή ελαστικών (30000-60000-90000 χλμ) και μια επιπλέον αλλαγή αμορτισέρ (40000 και 80000 χλμ). Η διαφορά υπέρ του Β είναι μόλις (400-200)+(450-250)=400 ευρώ, ποσό που είναι μάλλον ασήμαντο σε βάθος χρόνου 6 ετών.
- Το κόστος των σπασμένων νεύρων που θα έχουμε, αν διαθέτουμε μόνο ένα πάρκινγκ στο σπίτι, οπότε θα πρέπει να γυρνάμε γύρω-γύρω για να παρκάρουμε το Β (εννοείται ότι το Α, ως καινούριο και ακριβό, θα είναι προστατευμένο στο πάρκινγκ). Εναλλακτικά, το κόστος της κοινωνικής απόρριψης αν κάνουμε το γνωστό κόλπο «βγάζω το μικρό-παρκάρω στη θέση του το μεγάλο-φεύγω-γυρνάω-παρκάρω το μικρό στη θέση του μεγάλου-βάζω το μεγάλο στο πάρκινγκ» (φτου σου ρε γύφτο..., η θέση ανήκει σε όλους κι εσύ την έχεις καβατζώσει!)
-
Εμενα η δικια μου φιλοσοφια ειναι να παρεις οσο ποιο μικρο αυτοκινητο μπορεις,δηλαδη εχεις μεχρι 2 παιδια,ενα σουπερμινι αυτοματο αρκει μια χαρα ως το μοναδικο αυτοκινητο.Τι να το κανεις το μεγαλο αν πηζεις ολη μερα στην πολη?Για μια φορα το καλοκαιρι η καμμια τυχαια εκδρομη?Μπα δε θα παρω,ασε που και με το σουπερμινι μια χαρα εισαι και στα ταξιδια,εκτος αν πας πολυ πανω απο τα ορια η δε ξερω και γω τι γκαβλα αυτοκινησης εχει ο καθενας.
Να μην τα πολυλογω εγω προσωπικα εχω σμαρτ και δεν προκειται να το αλλαξω μεχρι να κανω παιδια,χωρις πλακα.Τα ταξιδια μου τα κανω μια χαρα,αλλωστε την κυριακη γυρισα απο 15ημερο ταξιδι στην κεντρικη ευρωπη(Ιταλια-Γερμανια-Γαλλια-Ελβετια)με συνολο 6500χλμ και ημουν μια χαρα,αθηνα κατεβαινω για πλακα.Αυτα εν ολοιγης,ο καθενα πρεπει να περνει ΟΤΙ του χρειαζεται οχι λιγοτερο οχι περισσοτερο -
Όταν διαθέτεις τα χρήματα για να συντηρήσεις-αγοράσεις 2ο αυτοκίνητο (για προσωπική χρήση) το τελευταίο που σε απασχολεί είναι η οικονομία.
Ο ένας και μοναδικός λόγος αγοράς ενός μικρού αυτοκινήτου είναι η ευκολία στην εύρεση θέσης στάθμευσης και πάλι αποτελεί πλεονέκτημα για περιπτώσεις συχνής καθημερινής χρήσης και ποικιλίας δρομολογίων, γιατί αν μιλάμε για σπίτι δουλειά – δουλειά σπίτι καλύτερα να νοικιάσεις μια θέση στάθμευσης παρά να συντηρείς ένα ακόμη αυτοκίνητο (ακόμη κι αν αυτό είναι picanto).
-
Ο χρήστης stam69 έγραψε:
... Πλάκα-πλάκα, στα 6 χρόνια θα έχουμε κάψει 53820/100x(10,5-6,5)=2152 λιγότερα λίτρα βενζίνης!!! (ξέρει κανείς πόσο μας κάνει σε kg CO2 αυτό;)...Θεωρώντας πως 1λ βενζίνης βγάζει 2.4 κιλά CO2 τότε το κέρδος θα είναι 5.2 τόνοι CO2...
http://oee.nrcan.gc.ca/publications/tra ... /index.cfm
-
Για κίνηση στην πόλη ΜΜΜ ή αλλιώς το ένα φτάνει και περισεύει.
έστω μικρός κουβάς αξίας 9000 ευρώ (καινούργιος).
Τέλη 112Χ5 ευρώ = 560 ευρώ
Ασφάλεια 400 Χ 5 = 2000 ευρώ
Βενζίνη 10,000 Χ 5 Χ 1.00 Χ 8/100 = 4000 ευρώ
Σέρβις 250 Χ 5 = 1250 ευρώ
Απρόοπτα λοιπα 90000.0255 = 1125 ευρώ
Απαξίωση 9000 Χ 0.6 = 5400 ευρώΣυνολικά έξοδα για 50,000 χιλιόμετρα σε πέντε έτη: 14335 ευρώ ήτοι 28.7 λεπτά το χιλιόμετρο. Το 2ο αμάξι για έναν δεν βολεύει ΙΜΗΟ.
-
@ stam69
H ανάλυσή σου είναι φανταστική φίλε......
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Για κίνηση στην πόλη ΜΜΜ ή αλλιώς το ένα φτάνει και περισεύει.έστω μικρός κουβάς αξίας 9000 ευρώ (καινούργιος).
Τέλη 112Χ5 ευρώ = 560 ευρώ
Ασφάλεια 400 Χ 5 = 2000 ευρώ
Βενζίνη 10,000 Χ 5 Χ 1.00 Χ 8/100 = 4000 ευρώ
Σέρβις 250 Χ 5 = 1250 ευρώ
Απρόοπτα λοιπα 90000.0255 = 1125 ευρώ
Απαξίωση 9000 Χ 0.6 = 5400 ευρώΣυνολικά έξοδα για 50,000 χιλιόμετρα σε πέντε έτη: 14335 ευρώ ήτοι 28.7 λεπτά το χιλιόμετρο. Το 2ο αμάξι για έναν δεν βολεύει ΙΜΗΟ.
σε παρακολουθω καιρο και με εντυπωσιαζεις αν επιτρεπεται με τι ασχολεισε???
-
To δευτερο αμάξι συνίθως δεν είναι για να κάνεις τις αστικές διαδρομές ενώ έχεις άλλο.... αλλά κυριίως για να κινήται η σύζυγος που πρέπει να πάει στην δική της δουλεία, να πάει για ψώνια... τα παιδια στο σχολείο... κτλ..
Εγώ έχω δύο (3 μαζί με το κλασσικό στο γκαράζ) όχι γιατί θέλω άλλο όχημα για την πόλη και άλλο για εκτός, αλλά γιατί σαν οικογένεια χρειαζόμαστε 2 αυτοκίνητα 'ταυτόχρονα'.
Θα μπορούσαν άνετα να είναι 2 FIAT Panda... αλλα δεν είναι γιατί έαν έχεις 2, θα πάρεις το 1 μεγαλύτερο για όταν το χρειαστείς, θα πάρεις το ένα μονο το άλλο ζυγό... κτλ -
Πράγματι, το δεύτερο δεν εξοικονομεί ποτέ χρήματα σε σχέση με μόνον ένα.
Έχει παρά ταύτα νόημα αν τα λεφτά περισσεύουν ΚΑΙ τα ΜΜΜ δεν εξυπηρετούν επαρκώς για τις καθημερινές μετακινήσεις, ΚΑΙ επιπροσθέτως:
-το πρώτο είναι τερατωδώς δαπανηρό κόσμημα, και όχι απλώς ακριβούτσικο εργαλείο - ή:
-Υπάρχει και άλλος εργαζόμενος στην οικογένεια ή/και παιδιά με υποχρεώσεις εκτός ακτίνας περπατήματος.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, ένα από τα δύο μπορεί να είναι πιο σπορ ή πιο παντός εδάφους από το άλλο κλπΤο ιδανικό είναι να έχεις οργανώσει έτσι τη ζωή σου (κατοικία/εργασία/οικογενειακή κατάσταση/σχολεία) ώστε να μη χρειάζεσαι αυτοκίνητο σε καθημερινή συστηματική βάση.
Το αυτοκίνητο ιδεωδώς θα πρέπει να περιορισθεί σε χρήση ταξιδιού και οδηγικής αναψυχής.
Η καθημερινή χρήση του, και δη μέσα σε πόλη, είναι:
-αντιοικονομική
-αντιπεριβαλλοντική
-ανθυγειινή σωματικώς
-ανθυγειινή ψυχικώς (αδιέξοδη οργή για τα 'ζώα', βλασφημία των Θείων, κλπ) -
Κάθε οικογένεια έχει διαφορετικές ανάγκες και 'δικαιώματα'.
Άλλοι ταξιδεύουν πολύ ενώ άλλοι είναι συνέχεια σε πόλη. Άλλοι έχουν θέση παρκαρίσματος σε σπίτι και σε δουλειά, άλλοι κουβαλάνε παιδιά, φίλους ή αντικείμενα για δουλειά.
Και Ελλάδα δεν είναι μόνο οι μεγάλες πόλεις. Ζώντας σε μικρό απομακρυσμένο μέρος είναι πιθανό να είσαι αναγκασμένος να έχεις δεύτερο αυτοκίνητο. Επίσης οφείλεις να έχεις δεύτερο αυτοκίνητο αν έχεις ένα επαγγελματικό και θέλεις να αυτο-κινείσαι και εκτός εργασίας. Σε κάποιες λοιπόν περιπτώσεις όντως χρειάζονται 2 αυτοκίνητα. Στην πραγματικότητα λιγότερες περιπτώσεις από όσες οικογένειες έχουν 2 αυτοκίνητα.... Είναι κρίμα πολλά δεύτερα αυτοκίνητα να χρησιμοποιούνται κυρίως για μετάβαση στη δουλειά. Θα έπρεπε να συνδυάζονται οι συν-εργαζόμενοι ώστε να μετακινούνται περισσότεροι μαζί σε κάθε αυτοκίνητο.
Νομίζω ότι αν μπορείς να έχεις ένα μόνο αυτοκίνητο καλό είναι. Έχοντας μεγαλώσει σε οικογένεια με 5 οδηγούς και αρκετά αυτοκίνητα (τα περισσότερα παλιά) είχα παρατηρήσει το φαινόμενο της προτίμησης του πιο καλού και αδιαφορίας για τα λιγότερο καλά που ήταν και παραμελημένα από συντήρηση. (ένα επιπλέον πρόβλημα ήταν το ποιος έχει και πού βρίσκεται παρκαρισμένο το κάθε αυτοκίνητο) Σε τέτοιες περιπτώσεις σωστές επιλογές και συνεννόηση για τον καλύτερο συντονισμό μπορεί να σε γλυτώσει λεφτά αλλά και να έχεις λιγότερα αλλά καλύτερα και καταλληλότερα αυτοκίνητα. -
Εγώ έχω το εξής πρόβλημα: θέλω ένα μικρό αυτοκίνητο για να πηγαίνω στην δουλειά και να παρκάρω στην Καλλιθέα. Το να μετακομίσω εκεί κοντά και να πηγαίνω με τα πόδια, ΔΕΝ παίζει, η Καλλιθέα είναι απάλευτη εντελώς από κάθε άποψη, ενώ η Ν. Σμύρνη απέναντι αν και σαφώς πιο ωραία, δεν έχει ούτε Μετρό κοντά, ούτε θέσεις πάρκινγκ και γίνεται και ένας κακός χαμός κυκλοφοριακός... Επομένως, μένω αλλού και δουλεύω εκεί αναγκαστικά...
Για να παρκάρεις στην Καλλιθέα, το μικρό αυτοκίνητο κάνει την διαφορά. Το Υ με έχει βγάλει παληκάρι στο θέμα και θα το άλλαζα μόνο με κάνα Smart. Αρα το μικρό είναι απαραίτητο. Θέλω όμως κάποια στιγμή ν' αγοράσω ένα άλλο αυτοκίνητο καλύτερο σε ταξίδι και εεεεε περισσότερο αντρικό!Τι κάνω; Αγοράζω ένα ΜΙΝΙ; Έλα που έχει σκληρή ανάρτηση , ενώ και για μετάχειρο θα φτάσω εύκολα τα 20Κ...
Αγοράζω κάτι άλλο; Πχ ένα 207 RC ή κάτι τέτοιο; Έλα που δεν έχει ό,τι έχει το ΜΙΝΙ (είναι μαμάτο το φούστικο! )
500 Abarth ακόμη με αυτόματο δεν είδαμε...
Η μόνη λύση είναι κρατάω το δικό μου κάνα χρόνο ακόμη και περιμένω το Μετρό στο Ελληνικό και αγοράζω τότε κάτι λίγο καλύτερο (πχ κάνα RX-8 όχι για μένα, για τους φίλους και την κακομοίρα την μάνα μου που θέλουν πίσω πόρτες... ). Ή άλλη λύση είναι να έχω 2 αυτοκίνητα: να κρατήσω το Υ για να το σπάω στην διαδρομή σπίτι-δουλειά και να έχω ένα άλλο που να κάθεται όλο τον χρόνο εκτός από 10 μέρες...Χαζό.
Αν αρχίσει να υπάρχει καλή συγκοινωνία εντός λεκανοπεδίου (εννοώ Μετρό πάντα έτσι; ) , τότε πολλοί θα μπουν στον πειρασμό να στείλουν για σκραπ πολλά παρτάλια που κρατάνε για χρήση 'σπασίματος' στην πόλη!
-
Αντι για 2ο αμάξι πάρε ένα σκούτερ 150 κυβικών.
-
Και θα τη βγάζεις με 10 ευρώ την εβδομάδα
-
Αγαπητοί συμφορουμίτες, οφείλω να διευκρινίσω (ίσως έπρεπε να το κάνω από την αρχή) ότι όλο το παραπάνω κατεβατό το έγραψα ακριβώς επειδή βρέθηκα στη θέση του ...σεναριακού φίλου μας, με το Zafira να μου καίει περίπου 12,5 λτ/100 χλμ στην πόλη και σκέφτηκα ότι με ένα μικρό θα μπορούσα να κάνω οικονομία. Η αμείλικτη αλήθεια των αριθμών απέδειξε ότι η οικονομία καυσίμου και οι μειωμένες (;) δαπάνες συντήρησης δεν μπορούν με τίποτα να αντισταθμίσουν τα επιπλέον έξοδα απόσβεσης-συντήρησης-ασφάλισης-τελών κλπ που συνεπάγεται η κατοχή του δεύτερου αυτοκινήτου.
Εννοείται ότι αν υπάρχει ταυτόχρονη απαίτηση για χρήση δεύτερου αυτοκινήτου (π.χ. η σύζυγος εργάζεται σε μέρος που δεν εξυπηρετούν τα ΜΜΜ), τα παραπάνω δεν έχουν εφαρμογή. Απλά δεν υπάρχει επιλογή και αναγκάζεσαι να αγοράσεις και να συντηρήσεις το δεύτερο αυτοκίνητο...
Για όσους υποστηρίζουν το σκούτερ: έχουν απόλυτο δίκιο, αλλά δεν μ' αρέσει να ιδρώνω/κρυώνω/βρέχομαι και κυρίως ...φοβάμαι τους άσχετους οδηγούς και τις 'σούπες'
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Αντι για 2ο αμάξι πάρε ένα σκούτερ 150 κυβικών.Έφτασα πολλές φορές στο παραλίγο, από το να πάρω μια Vespa 250ie GTS. Αλλά κάθε φορά η λογική...αυτοσυντήρησης πρυτάνευσε: θέλω να παραμείνω ζωντανός για μερικά χρόνια ακόμη, μιας και πρέπει να ...γονιμοποιήσω μερικά πρόστυχα μωράκια ακόμη για να πεθάνω ευχαριστημένος... Ε, αν με πατήσει κάνας κάγκουρας ή με τσακίσει κάνας ταριφ-μαν, δεν θα τα καταφέρω!
Κοινώς, τρέμει το φυλλοκάρδι μου (κι ας είχα μηχανή παλιότερα... ).Και θα τη βγάζεις με 10 ευρώ την εβδομάδα
Μπααα, τώρα τελευταία λείπω διαρκώς εκτός και τα πάντα τα πληρώνει η εταιρεία... (ζήλεια , ψώραααα, )
-
Δεύτερο μικρό για οικονομία... ή μήπως όχι;