-
Το πιο κατω μου το εστειλε ενας φιλος, και ειλικρινα δεν ξερω τι τιτλο να βαλω (εκατονταδες μου ερχονται στο μυαλο , για το χρονο που δεν εχουμε, για το ποσο απαιδευτοι ειμαστε, για το κωλοσυστημα που ζουμε, για το ποσα ομορφα πραγματα χανουμε, κλπ).
'Ουάσιγκτον. Σταθμός του μετρό. Ενα κρύο πρωϊνό τον Γενάρη του 2007. Επαιξε έξι κομμάτια του Μπαχ για περίπου 45 λεπτά. Στο διάστημα αυτό, περίπου 2 χιλιάδες άτομα πέρασαν από το σταθμό, οι περισσότεροι καθ'οδόν για τη δουλειά τους. Μετά από 3 λεπτά ένας μεσήλικας πρόσεξε οτι κάποιος έπαιζε μουσική. Βράδυνε το βήμα του, σταμάτησε για λίγα δευτερόλεπτα και μετά προχώρησε βιαστικός για τον προορισμό του.
4 λεπτά αργότερα ο βιολιστής εισέπραξε το πρώτο του δολλάριο: μια γυναίκα έριξε τα χρήματα στο κουτί του και χωρίς να σταματήσει συνέχισε το δρόμο της.
6 λεπτά, ένας νεαρός έγειρε στον τοίχο για να τον ακούσει, μετά κοίταξε το ρολόι του και συνέχισε να περπατά.
10 λεπτά, ένα αγοράκι 3 ετών σταμάτησε, αλλά η μητέρα του το έσυρε βιαστικά να συνεχίσει, καθώς το παιδί σταμάτησε για να δει τον βιολιστή. Τελικά η μητέρα έσπρωξε δυνατά το παιδί και το παιδί ξανάρχισε να περπατά γυρνώντας ολοένα το κεφάλι προς τα πίσω. Την ίδια αντίδραση είχαν και πολλά άλλα παιδιά. Όλοι, χωρίς εξαίρεση, οι γονείς τα πίεζαν να προχωρήσουν.
45 λεπτά: ο μουσικός συνέχισε να παίζει. Μόνον 6 άνθρωποι είχαν για λίγο σταματήσει. Περίπου 20 άτομα του άφησαν χρήματα χωρίς να διακόψουν το ρυθμό τους. Συγκέντρωσε συνολικά 32 δολλάρια.
1 ώρα: τελείωσε το παίξιμο και μια σιγή απλώθηκε παντού. Κανείς δεν το πρόσεξε. Κανείς δε χειροκρότησε ούτε υπήρξε έστω κάποιο ίχνος αναγνώρισης.
Κανείς δεν το 'ξερε, αλλά ο βιολιστής ήταν ο Τζόσουα Μπελλ, ένας από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου. Επαιξε ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια που έχουν ποτέ γραφτεί, με ένα βιολί αξίας 3.5 εκατομμυρίων δολλαρίων. Δύο μερες νωρίτερα, ο Τζόσουα Μπελλ γέμισε ασφυκτικά ένα θέατρο στη Βοστώνη, σε συναυλία που η μέση τιμή του εισιτηρίου άγγιξε τα 100 δολλάρια.
Πρόκειται για πραγματικό γεγονός. Ο Τζόσουα Μπελλ έπαιξε ινκόγκνιτο στο σταθμό του μετρό στα πλαίσια ενός κοινωνιολογικού πειράματος που οργάνωσε η Ουάσιγκτον Ποστ για την αντίληψη, το γούστο και τις προτεραιότητες των ανθρώπων. Το ερώτημα που προέκυψε: σε ένα ουδέτερο περιβάλλον και σε ακατάλληλη ώρα, μπορούμε να αντιληφθούμε την ομορφιά; Σταματούμε για να την απολαύσουμε; Αναγνωρίζουμε το ταλέντο όταν εκδηλώνεται σε ασυνήθιστα χωροχρονικά πλαίσια;
Ενα συμπέρασμα που πιθανώς μπορεί να εξαχθεί από το συγκεκριμένο πείραμα είναι:
Αν δεν έχουμε ένα λεπτό για να σταματήσουμε και ν'ακούσουμε έναν από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου να παίζει ένα από τα ωραιότερα κομμάτια που γράφτηκαν ποτέ, με ένα από τα ομορφότερα μουσικά όργανα .... πόσα άλλα πράγματα χάνουμε άραγε' -
Το πιο κατω μου το εστειλε ενας φιλος, και ειλικρινα δεν ξερω τι τιτλο να βαλω (εκατονταδες μου ερχονται στο μυαλο , για το χρονο που δεν εχουμε, για το ποσο απαιδευτοι ειμαστε, για το κωλοσυστημα που ζουμε, για το ποσα ομορφα πραγματα χανουμε, κλπ).
'Ουάσιγκτον. Σταθμός του μετρό. Ενα κρύο πρωϊνό τον Γενάρη του 2007. Επαιξε έξι κομμάτια του Μπαχ για περίπου 45 λεπτά. Στο διάστημα αυτό, περίπου 2 χιλιάδες άτομα πέρασαν από το σταθμό, οι περισσότεροι καθ'οδόν για τη δουλειά τους. Μετά από 3 λεπτά ένας μεσήλικας πρόσεξε οτι κάποιος έπαιζε μουσική. Βράδυνε το βήμα του, σταμάτησε για λίγα δευτερόλεπτα και μετά προχώρησε βιαστικός για τον προορισμό του.
4 λεπτά αργότερα ο βιολιστής εισέπραξε το πρώτο του δολλάριο: μια γυναίκα έριξε τα χρήματα στο κουτί του και χωρίς να σταματήσει συνέχισε το δρόμο της.
6 λεπτά, ένας νεαρός έγειρε στον τοίχο για να τον ακούσει, μετά κοίταξε το ρολόι του και συνέχισε να περπατά.
10 λεπτά, ένα αγοράκι 3 ετών σταμάτησε, αλλά η μητέρα του το έσυρε βιαστικά να συνεχίσει, καθώς το παιδί σταμάτησε για να δει τον βιολιστή. Τελικά η μητέρα έσπρωξε δυνατά το παιδί και το παιδί ξανάρχισε να περπατά γυρνώντας ολοένα το κεφάλι προς τα πίσω. Την ίδια αντίδραση είχαν και πολλά άλλα παιδιά. Όλοι, χωρίς εξαίρεση, οι γονείς τα πίεζαν να προχωρήσουν.
45 λεπτά: ο μουσικός συνέχισε να παίζει. Μόνον 6 άνθρωποι είχαν για λίγο σταματήσει. Περίπου 20 άτομα του άφησαν χρήματα χωρίς να διακόψουν το ρυθμό τους. Συγκέντρωσε συνολικά 32 δολλάρια.
1 ώρα: τελείωσε το παίξιμο και μια σιγή απλώθηκε παντού. Κανείς δεν το πρόσεξε. Κανείς δε χειροκρότησε ούτε υπήρξε έστω κάποιο ίχνος αναγνώρισης.
Κανείς δεν το 'ξερε, αλλά ο βιολιστής ήταν ο Τζόσουα Μπελλ, ένας από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου. Επαιξε ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια που έχουν ποτέ γραφτεί, με ένα βιολί αξίας 3.5 εκατομμυρίων δολλαρίων. Δύο μερες νωρίτερα, ο Τζόσουα Μπελλ γέμισε ασφυκτικά ένα θέατρο στη Βοστώνη, σε συναυλία που η μέση τιμή του εισιτηρίου άγγιξε τα 100 δολλάρια.
Πρόκειται για πραγματικό γεγονός. Ο Τζόσουα Μπελλ έπαιξε ινκόγκνιτο στο σταθμό του μετρό στα πλαίσια ενός κοινωνιολογικού πειράματος που οργάνωσε η Ουάσιγκτον Ποστ για την αντίληψη, το γούστο και τις προτεραιότητες των ανθρώπων. Το ερώτημα που προέκυψε: σε ένα ουδέτερο περιβάλλον και σε ακατάλληλη ώρα, μπορούμε να αντιληφθούμε την ομορφιά; Σταματούμε για να την απολαύσουμε; Αναγνωρίζουμε το ταλέντο όταν εκδηλώνεται σε ασυνήθιστα χωροχρονικά πλαίσια;
Ενα συμπέρασμα που πιθανώς μπορεί να εξαχθεί από το συγκεκριμένο πείραμα είναι:
Αν δεν έχουμε ένα λεπτό για να σταματήσουμε και ν'ακούσουμε έναν από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου να παίζει ένα από τα ωραιότερα κομμάτια που γράφτηκαν ποτέ, με ένα από τα ομορφότερα μουσικά όργανα .... πόσα άλλα πράγματα χάνουμε άραγε' -
Το πιο κατω μου το εστειλε ενας φιλος, και ειλικρινα δεν ξερω τι τιτλο να βαλω (εκατονταδες μου ερχονται στο μυαλο , για το χρονο που δεν εχουμε, για το ποσο απαιδευτοι ειμαστε, για το κωλοσυστημα που ζουμε, για το ποσα ομορφα πραγματα χανουμε, κλπ).
'Ουάσιγκτον. Σταθμός του μετρό. Ενα κρύο πρωϊνό τον Γενάρη του 2007. Επαιξε έξι κομμάτια του Μπαχ για περίπου 45 λεπτά. Στο διάστημα αυτό, περίπου 2 χιλιάδες άτομα πέρασαν από το σταθμό, οι περισσότεροι καθ'οδόν για τη δουλειά τους. Μετά από 3 λεπτά ένας μεσήλικας πρόσεξε οτι κάποιος έπαιζε μουσική. Βράδυνε το βήμα του, σταμάτησε για λίγα δευτερόλεπτα και μετά προχώρησε βιαστικός για τον προορισμό του.
4 λεπτά αργότερα ο βιολιστής εισέπραξε το πρώτο του δολλάριο: μια γυναίκα έριξε τα χρήματα στο κουτί του και χωρίς να σταματήσει συνέχισε το δρόμο της.
6 λεπτά, ένας νεαρός έγειρε στον τοίχο για να τον ακούσει, μετά κοίταξε το ρολόι του και συνέχισε να περπατά.
10 λεπτά, ένα αγοράκι 3 ετών σταμάτησε, αλλά η μητέρα του το έσυρε βιαστικά να συνεχίσει, καθώς το παιδί σταμάτησε για να δει τον βιολιστή. Τελικά η μητέρα έσπρωξε δυνατά το παιδί και το παιδί ξανάρχισε να περπατά γυρνώντας ολοένα το κεφάλι προς τα πίσω. Την ίδια αντίδραση είχαν και πολλά άλλα παιδιά. Όλοι, χωρίς εξαίρεση, οι γονείς τα πίεζαν να προχωρήσουν.
45 λεπτά: ο μουσικός συνέχισε να παίζει. Μόνον 6 άνθρωποι είχαν για λίγο σταματήσει. Περίπου 20 άτομα του άφησαν χρήματα χωρίς να διακόψουν το ρυθμό τους. Συγκέντρωσε συνολικά 32 δολλάρια.
1 ώρα: τελείωσε το παίξιμο και μια σιγή απλώθηκε παντού. Κανείς δεν το πρόσεξε. Κανείς δε χειροκρότησε ούτε υπήρξε έστω κάποιο ίχνος αναγνώρισης.
Κανείς δεν το 'ξερε, αλλά ο βιολιστής ήταν ο Τζόσουα Μπελλ, ένας από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου. Επαιξε ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια που έχουν ποτέ γραφτεί, με ένα βιολί αξίας 3.5 εκατομμυρίων δολλαρίων. Δύο μερες νωρίτερα, ο Τζόσουα Μπελλ γέμισε ασφυκτικά ένα θέατρο στη Βοστώνη, σε συναυλία που η μέση τιμή του εισιτηρίου άγγιξε τα 100 δολλάρια.
Πρόκειται για πραγματικό γεγονός. Ο Τζόσουα Μπελλ έπαιξε ινκόγκνιτο στο σταθμό του μετρό στα πλαίσια ενός κοινωνιολογικού πειράματος που οργάνωσε η Ουάσιγκτον Ποστ για την αντίληψη, το γούστο και τις προτεραιότητες των ανθρώπων. Το ερώτημα που προέκυψε: σε ένα ουδέτερο περιβάλλον και σε ακατάλληλη ώρα, μπορούμε να αντιληφθούμε την ομορφιά; Σταματούμε για να την απολαύσουμε; Αναγνωρίζουμε το ταλέντο όταν εκδηλώνεται σε ασυνήθιστα χωροχρονικά πλαίσια;
Ενα συμπέρασμα που πιθανώς μπορεί να εξαχθεί από το συγκεκριμένο πείραμα είναι:
Αν δεν έχουμε ένα λεπτό για να σταματήσουμε και ν'ακούσουμε έναν από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου να παίζει ένα από τα ωραιότερα κομμάτια που γράφτηκαν ποτέ, με ένα από τα ομορφότερα μουσικά όργανα .... πόσα άλλα πράγματα χάνουμε άραγε' -
viewtopic.php?p=897393#p897393
και οι υλιστικές επιθέσεις από κάτω και στην επόμενη σελίδα...
-
Κι επειδή πολλοί θα σκεφτούν ότι η ιστορία είναι αστικός μύθος (κι εγώ το σκέφτηκα):
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... id=artslot
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/co ... 00536.html -
Εξαρτάται από το τί έχουν στο μυαλό του οι περαστικοί εκείνη την ώρα. Άλλοι πήγαιναν στη δουλειά τους, άλλοι σπίτι, άλλοι να προλάβουν το μαγαζί, άλλοι άργησαν στο ραντεβού με την κοπέλα κλπ κλπ. Σε όλους μας έχει τύχει να βιαζόμαστε και να μην δίνουμε σημασία σε όσα συμβαίνουν γύρω μας αυτό δεν είναι κακό νομίζω. Ο καθένας έχει ένα ημερήσιο πρόγραμμα στο μυαλό του και το ακολουθεί. Μέσα σε αυτό το πρόγραμμα έχουμε εντάξει και τη διακοπή που θα κάνουμε για ξεκούραση λ.χ. ένα καφεδάκι, μια μπυρίτσα όπου εκεί γινόμαστε περισσότερο δεκτικοί στα ερεθίσμστα του περιβάλλοντος.
-
Το επόμενο τεστ θα γίνει με ντουέτο πνευστών Ολλανδός-Τάσος. Εννοείται πως θα σταματήσουν όλοι οι περαστικοί και μπορει και η συγκοινωνία.
-
Όλοι θα νιώθουν υπνοτισμένοι σαν να σταμάτησε ο χρόνος!
-
Ο χρήστης tasosdev έγραψε:
Το επόμενο τεστ θα γίνει με ντουέτο πνευστών Ολλανδός-Τάσος. Εννοείται πως θα σταματήσουν όλοι οι περαστικοί και μπορει και η συγκοινωνία.Πάμε στον Ησαπ μόνο πριν ανακαινιστεί για να διώξουμε τις κατσαρίδες
Απ το άρθρο κρατάω αυτό :
Το ερώτημα που προέκυψε: σε ένα ουδέτερο περιβάλλον και σε ακατάλληλη ώρα, μπορούμε να αντιληφθούμε την ομορφιά; Σταματούμε για να την απολαύσουμε; Αναγνωρίζουμε το ταλέντο όταν εκδηλώνεται σε ασυνήθιστα χωροχρονικά πλαίσια;
Και είναι η απάντηση πόσα ταλέντα (άλλη μεγάλη κουβέντα, το τί είναι ταλέντο ) χάνονται
κι αυτό
Αν δεν έχουμε ένα λεπτό για να σταματήσουμε και ν'ακούσουμε έναν από τους καλύτερους μουσικούς του κόσμου να παίζει ένα από τα ωραιότερα κομμάτια που γράφτηκαν ποτέ, με ένα από τα ομορφότερα μουσικά όργανα .... πόσα άλλα πράγματα χάνουμε άραγε
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=897393#p897393και οι υλιστικές επιθέσεις από κάτω και στην επόμενη σελίδα...
Τσίπηηηηηηηηηηηηηηηη
-
εβγαλε παντως 32$ σε μια ωρα, καλο μεροκαματο
32$ x6ωρες x20μερες= 3840$ το μηνα (μαυρα), με 6ωρη απασχοληση και 20μερες δουλεια μονο. Δεν ακουγεται και πολυ ασχημο θα ελεγα.
αν δουλεψεις περισσοτερο, 32x8x25= 6400$ το μηνα.
-
Βασικά για εμένα βγαίνει κάτι άλλο από το 'πείραμα' αυτό. Προφανώς δεν μπορούμε να αναγνωρίσουμε ότι ένα τόσο εξεζητημένο προϊόν που στην περίπτωση μας είναι μία εκτέλεση ενός μουσικού κομματιού είναι τόσο ποιοτικό εκτός εάν είμαστε ειδικοί πάνω στο θέμα. Το πρόβλημα δεν ξεκινάει όταν δεν μπορούμε να καταλάβουμε την αξία ενός - κατά μερικούς - αριστουργήματος αλλά όταν μερικοί πληρώνουμε 100$ για να πάμε να απολαύσουμε αυτό το προίον επειδή μας είπαν ότι είναι αριστούργημα. Αυτό λέγεται καταναλωτισμός...
Με λίγα λόγια αυτοί που καταναλώνουν το προϊόν αυτό δεν το καταναλώνουν επειδή τους αρέσει αλλά επειδή αφενός μεν έχουν επειδή τους έχουν πείσει ότι είναι αριστούργημα αφετέρου δε επειδή πιστεύουν ότι καταναλώνοντας το θα κερδίσουν την εκτίμηση του κοινωνικού τους περίγυρου (πχ διάλογος την επόμενη μέρα-και που λες χτες πήγαμε σε αυτόν τον βιολιστή, -ποιόν τον Μπέλλλλλλλ? μα αυτός είναι θεός, ζηλέυω!)...
Θα ήθελα να γράψω περισσότερα αλλά πρέπει να φύγω!!
-
Εγω καταλαβαίνω πως ο κόσμος το πρωί στην Ουάσινγκτον είναι 'κουρδισμένος' να κάνει συγκεκριμμένα πράγματα. Να τρέξει πανικόβλητος για το μεροκάματο, κατααγχωμένος και έτοιμος να τον ξεζουμήσουν. Δεν καταλαβαίνει χριστό, δεν βλέπει δεν ακούει, εδω κάνει πιο θλιβερά πράγματα απ το να μην ακούει μουσική. Τρώει τρέχοντας ας πούμε, δεν είναι καταθληπτικό; Οταν βλέπω ανθρώπους να τρώνε στο χέρι κάτι τρέχοντας και να σκάει και η μπουρούχα του αστικού λεωφορείου με πιάνει κατάθλιψη. Θα απολαύσει μουσική ο πανικόβλητος ποντικός;
-
Δεν έχεις άδικο τάσο, απλά πρέπει να σκεφτούμε κι αυτό που επισήμανε και το ίδιο το άρθρο.
Δεν είναι όλες οι στιγμές για Bach(προφ στην Αθήνα και εν γένει στην Ελλάδα το ποσοστό που μπορεί να κάτσει να χαζέψει είνα μεγαλύτερο )
-
περα απο τους ρυθμους που μας εχουν κανει ζωα και οποιοδηποτε κοινωνικο σχολιο, γουσταρω καργα ενας ασημος μουσικος του δρομου να εβγαζε τα τριπλασια απο τον ωδειά.
παντως, η πιθανοτητα να περνουσε την ωρα που ο τυπος επαιζε, καποιος που ειχε παει στην συναυλια του την θεωρω μηδαμινη και το ολο ''πειραμα'' παιχνιδι εντυπωσεων , πενηντα ανθρωποι να περπαταν μαζι καλυπτουν ενα βιολι σε μη ιδανικο ακουστικα χωρο.
και μην ξεχνιομαστε, οσοι περναν απο σταθμο μετρο εχουν καποιο σκοπο, πχ αν επρεπε να ειμαι απο την μια μερια της πολης στην αλλη σε οσο το δυνατον λιγοτερο χρονο, δεν πα να μοιραζε αυτογραφα ο jimmy Page εγω θα τον εγραφα... -
Τι να μας κλασει ο φλουφλης ο βιολοντσελος και τι να μας πει για την κωλοζωη μας, ας επαιζε κανας bob dylan και τα λεγαμε... John Cale στη μαπα του ξενερωτου βιολοφιρμα
-
Αν ο Ντύλαν έπαιζε αντερ κάβερ την ίδια τύχη θαχε ακριβώς με το βιολιστή
-
Σιγά τον λεχρίτη. Έχει και φωνή σαν καραμούζα...
-
Aν έπαιζε έφη θώδη όμως
-
δηλαδη τι ηθελαν, να μαζευτει ολη η νεα υορκη και να του παρει καμια πιπουλα; μηπως να του φτιαξουμε κ κανα μουσακα ρε επειδη παιζει με βιολι 3 δισ δολλαριων;
κοιτα κατι κοινωνιολογους που θελουν να μας πουν κ πως θα ζησουμε και σε τι πρεπει να δωσουμε προσοχη. fookin shit
φανταστειτε ολα αυτα που αγνοουμε ως συνηθισμενα να τα προσεχαμε. δεν θα μας εφταναν ουτε 69 ωρες το 24ωρο. ενας γαμημενος πρεζακιας που βαραει ενεση στο ποδι επειδη δεν εχει αλλες φλεβες στο χερι. μια πορνη που ξερναει στο πεζοδρομιο. ενα χοντρο τραβελι στη συγγρου τρωει ξυλο απ'τον νταβατζη. ενα αδεσποτο γατι που πατησε τριαξονικο. ενα σκυλι που ψοφαει στην ακρη. ο ζητιανος με την καρτελα 'εχω AIDS'. μια γκομενα που σκεφτεται να αυτοκτονησει επειδη ο αντρας της τρωει ολα τα λεφτα του στο παμε στοιχημα και πινει και τη δερνει.
αυτη ειναι η αληθεια οπως τη βλεπω εγω, οχι ενας γαμημενος μεσηλικας που εχει παει σε ωδειο και παιζει μουσικη για πλουσιους σε τεραστια μεγαρα και τωρα θελει να ασκησει και κοινωνικη κριτικη - σκατα να φαει.
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΤΙΤΛΟ ΝΑ ΒΑΛΩ