-
http://www.patris.gr/articles/152891
Επιτέλους οι μελέτες είδαν το φως της δημοσιότητας.
Στο άρθρο της εφημερίδας γράφει πολλά.
Να σημειώσω με copy paste αυτά που πρόκειται να κατασκευαστούν:'• Διάδρομος προσαπογείωσης αεροσκαφών, μήκους 3.800m.
• Διπλός παράλληλος τροχόδρομος κατηγορίας 4F με το ένα τουλάχιστον σκέλος του να εκτείνεται σε όλο το μήκος του διαδρόμου.
• Δύο κάθετοι στο διάδρομο τροχόδρομοι κατηγορίας 4Ε.
• Δάπεδα στάθμευσης αεροσκαφών χωρητικότητας 44 αεροσκαφών εμπορικής διακίνησης επιβατών, 11 αεροσκαφών γενικής αεροπλοΐας και 9 ελικοπτέρων.
• Κτήριο αεροσταθμού έκτασης 70.000 m2 περίπου.
• Πύργος ελέγχου, κτήριο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και μετεωρολογικός σταθμός.
• Εμπορευματικός σταθμός έκτασης 15.000m2 περίπου.
• Αστυνομικός σταθμός, χωρητικότητας 400 αστυνομικών.
• Πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων.
• Κτήριο τροφοδοσίας.
• Υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (υπόστεγο συντήρησης αεροσκαφών, υπόστεγο γενικής αεροπλοΐας, εγκαταστάσεις συντήρησης αεροδρομίου, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης εδάφους, σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων οχημάτων πίστας, δημόσιος σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων).
• Χώρος στάθμευσης μακράς και μικρής διάρκειας 400 και 200 θέσεων αντίστοιχα.
• Χώρος αναμονής ταξί χωρητικότητας 100 οχημάτων.
• Χώρος έκτασης 440 στρ. που προορίζεται για εμπορευματική δραστηριότητα.
• Χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρητικότητας 400 οχημάτων με τις αναγκαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις (γραφεία, πλυντήριο, κλπ.).
• Χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων χωρητικότητας 110 οχημάτων.
• Χώρος στάθμευσης υπαλλήλων αεροδρομίου χωρητικότητας 600 οχημάτων.
• Χώρος συγκέντρωσης απορριμμάτων με εξοπλισμό προεπεξεργασίας για απόρριψη.
• Εσωτερικό οδικό δίκτυο (οδούς πλάτους 5m, συνολικού μήκους περίπου 8km και οδούς πλάτους 10m, συνολικού μήκους περίπου 10km).
• Δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
• Σύστημα ύδρευσης αεροδρομίου.
• Σύστημα αποχέτευσης ακαθάρτων.
• Σύστημα αντιπλημμυρικής προστασίας και αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
• Σύστημα άρδευσης
• Σύστημα πυρόσβεσης.
• Φωτοσήμανση.
• Εγκαταστάσεις καυσίμων και εφοδιασμού αεροσκαφών'
Το υπάρχον αεροδρόμιο στο Ηράκλειο είναι ήδη πρώτο σε κίνηση στη χώρα, οπότε αυτο που πρόκειται να κατασκευαστεί θα είναι κάτι πρωτόγνωρο!!! Πρέπει να φύγει το αεροδρόμιο απο το χώρο που είναι σήμερα γιατι α) δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες επέκτασης, β) μεγάλος κίνδυνος για την πόλη της Αλικαρνασσού που είναι στο τέλος του διαδρόμου και αν σε κάποιο αεροπλάνο δεν λειτουργήσουν τα φρένα θα γίνει της Κορέας.
Προβλήματα και ενστάσεις υπάρχουν πολλά. Ήδη οι κάτοικοι στο Καστέλλι βάζουν σαν παράδειγμα το αεροδρόμιο στα Σπάτα. Εκεί οι κάτοικοι έχουν πάει στα δικαστήρια και έχουν δικαιωθει για την μεγάλη μόλυνση που έχει γίνει στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης μεγάλο θέμα είναι και οι απαλλοτριώσεις. Τί θα γίνει με τα χωριά και τους οικισμούς που υπάρχουν πολύ κοντά?
Στην περίπτωση πάντος που γίνει εκεί τα ωφέλη θα είναι τεράστια. Φανταστείτε πόσες επιχειρήσεις θα δημιουργηθούν όχι μονο μέσα στο αεροδρόμιο αλλά και γύρω απο αυτο. Εστιατόρια, ξενοδοχεία, Rent a Car κλπ κλπ -
http://www.patris.gr/articles/152891
Επιτέλους οι μελέτες είδαν το φως της δημοσιότητας.
Στο άρθρο της εφημερίδας γράφει πολλά.
Να σημειώσω με copy paste αυτά που πρόκειται να κατασκευαστούν:'• Διάδρομος προσαπογείωσης αεροσκαφών, μήκους 3.800m.
• Διπλός παράλληλος τροχόδρομος κατηγορίας 4F με το ένα τουλάχιστον σκέλος του να εκτείνεται σε όλο το μήκος του διαδρόμου.
• Δύο κάθετοι στο διάδρομο τροχόδρομοι κατηγορίας 4Ε.
• Δάπεδα στάθμευσης αεροσκαφών χωρητικότητας 44 αεροσκαφών εμπορικής διακίνησης επιβατών, 11 αεροσκαφών γενικής αεροπλοΐας και 9 ελικοπτέρων.
• Κτήριο αεροσταθμού έκτασης 70.000 m2 περίπου.
• Πύργος ελέγχου, κτήριο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και μετεωρολογικός σταθμός.
• Εμπορευματικός σταθμός έκτασης 15.000m2 περίπου.
• Αστυνομικός σταθμός, χωρητικότητας 400 αστυνομικών.
• Πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων.
• Κτήριο τροφοδοσίας.
• Υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (υπόστεγο συντήρησης αεροσκαφών, υπόστεγο γενικής αεροπλοΐας, εγκαταστάσεις συντήρησης αεροδρομίου, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης εδάφους, σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων οχημάτων πίστας, δημόσιος σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων).
• Χώρος στάθμευσης μακράς και μικρής διάρκειας 400 και 200 θέσεων αντίστοιχα.
• Χώρος αναμονής ταξί χωρητικότητας 100 οχημάτων.
• Χώρος έκτασης 440 στρ. που προορίζεται για εμπορευματική δραστηριότητα.
• Χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρητικότητας 400 οχημάτων με τις αναγκαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις (γραφεία, πλυντήριο, κλπ.).
• Χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων χωρητικότητας 110 οχημάτων.
• Χώρος στάθμευσης υπαλλήλων αεροδρομίου χωρητικότητας 600 οχημάτων.
• Χώρος συγκέντρωσης απορριμμάτων με εξοπλισμό προεπεξεργασίας για απόρριψη.
• Εσωτερικό οδικό δίκτυο (οδούς πλάτους 5m, συνολικού μήκους περίπου 8km και οδούς πλάτους 10m, συνολικού μήκους περίπου 10km).
• Δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
• Σύστημα ύδρευσης αεροδρομίου.
• Σύστημα αποχέτευσης ακαθάρτων.
• Σύστημα αντιπλημμυρικής προστασίας και αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
• Σύστημα άρδευσης
• Σύστημα πυρόσβεσης.
• Φωτοσήμανση.
• Εγκαταστάσεις καυσίμων και εφοδιασμού αεροσκαφών'
Το υπάρχον αεροδρόμιο στο Ηράκλειο είναι ήδη πρώτο σε κίνηση στη χώρα, οπότε αυτο που πρόκειται να κατασκευαστεί θα είναι κάτι πρωτόγνωρο!!! Πρέπει να φύγει το αεροδρόμιο απο το χώρο που είναι σήμερα γιατι α) δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες επέκτασης, β) μεγάλος κίνδυνος για την πόλη της Αλικαρνασσού που είναι στο τέλος του διαδρόμου και αν σε κάποιο αεροπλάνο δεν λειτουργήσουν τα φρένα θα γίνει της Κορέας.
Προβλήματα και ενστάσεις υπάρχουν πολλά. Ήδη οι κάτοικοι στο Καστέλλι βάζουν σαν παράδειγμα το αεροδρόμιο στα Σπάτα. Εκεί οι κάτοικοι έχουν πάει στα δικαστήρια και έχουν δικαιωθει για την μεγάλη μόλυνση που έχει γίνει στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης μεγάλο θέμα είναι και οι απαλλοτριώσεις. Τί θα γίνει με τα χωριά και τους οικισμούς που υπάρχουν πολύ κοντά?
Στην περίπτωση πάντος που γίνει εκεί τα ωφέλη θα είναι τεράστια. Φανταστείτε πόσες επιχειρήσεις θα δημιουργηθούν όχι μονο μέσα στο αεροδρόμιο αλλά και γύρω απο αυτο. Εστιατόρια, ξενοδοχεία, Rent a Car κλπ κλπ -
http://www.patris.gr/articles/152891
Επιτέλους οι μελέτες είδαν το φως της δημοσιότητας.
Στο άρθρο της εφημερίδας γράφει πολλά.
Να σημειώσω με copy paste αυτά που πρόκειται να κατασκευαστούν:'• Διάδρομος προσαπογείωσης αεροσκαφών, μήκους 3.800m.
• Διπλός παράλληλος τροχόδρομος κατηγορίας 4F με το ένα τουλάχιστον σκέλος του να εκτείνεται σε όλο το μήκος του διαδρόμου.
• Δύο κάθετοι στο διάδρομο τροχόδρομοι κατηγορίας 4Ε.
• Δάπεδα στάθμευσης αεροσκαφών χωρητικότητας 44 αεροσκαφών εμπορικής διακίνησης επιβατών, 11 αεροσκαφών γενικής αεροπλοΐας και 9 ελικοπτέρων.
• Κτήριο αεροσταθμού έκτασης 70.000 m2 περίπου.
• Πύργος ελέγχου, κτήριο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και μετεωρολογικός σταθμός.
• Εμπορευματικός σταθμός έκτασης 15.000m2 περίπου.
• Αστυνομικός σταθμός, χωρητικότητας 400 αστυνομικών.
• Πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων.
• Κτήριο τροφοδοσίας.
• Υποστηρικτικές εγκαταστάσεις (υπόστεγο συντήρησης αεροσκαφών, υπόστεγο γενικής αεροπλοΐας, εγκαταστάσεις συντήρησης αεροδρομίου, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης εδάφους, σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων οχημάτων πίστας, δημόσιος σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων).
• Χώρος στάθμευσης μακράς και μικρής διάρκειας 400 και 200 θέσεων αντίστοιχα.
• Χώρος αναμονής ταξί χωρητικότητας 100 οχημάτων.
• Χώρος έκτασης 440 στρ. που προορίζεται για εμπορευματική δραστηριότητα.
• Χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρητικότητας 400 οχημάτων με τις αναγκαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις (γραφεία, πλυντήριο, κλπ.).
• Χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων χωρητικότητας 110 οχημάτων.
• Χώρος στάθμευσης υπαλλήλων αεροδρομίου χωρητικότητας 600 οχημάτων.
• Χώρος συγκέντρωσης απορριμμάτων με εξοπλισμό προεπεξεργασίας για απόρριψη.
• Εσωτερικό οδικό δίκτυο (οδούς πλάτους 5m, συνολικού μήκους περίπου 8km και οδούς πλάτους 10m, συνολικού μήκους περίπου 10km).
• Δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
• Σύστημα ύδρευσης αεροδρομίου.
• Σύστημα αποχέτευσης ακαθάρτων.
• Σύστημα αντιπλημμυρικής προστασίας και αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
• Σύστημα άρδευσης
• Σύστημα πυρόσβεσης.
• Φωτοσήμανση.
• Εγκαταστάσεις καυσίμων και εφοδιασμού αεροσκαφών'
Το υπάρχον αεροδρόμιο στο Ηράκλειο είναι ήδη πρώτο σε κίνηση στη χώρα, οπότε αυτο που πρόκειται να κατασκευαστεί θα είναι κάτι πρωτόγνωρο!!! Πρέπει να φύγει το αεροδρόμιο απο το χώρο που είναι σήμερα γιατι α) δεν υπάρχουν άλλες δυνατότητες επέκτασης, β) μεγάλος κίνδυνος για την πόλη της Αλικαρνασσού που είναι στο τέλος του διαδρόμου και αν σε κάποιο αεροπλάνο δεν λειτουργήσουν τα φρένα θα γίνει της Κορέας.
Προβλήματα και ενστάσεις υπάρχουν πολλά. Ήδη οι κάτοικοι στο Καστέλλι βάζουν σαν παράδειγμα το αεροδρόμιο στα Σπάτα. Εκεί οι κάτοικοι έχουν πάει στα δικαστήρια και έχουν δικαιωθει για την μεγάλη μόλυνση που έχει γίνει στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης μεγάλο θέμα είναι και οι απαλλοτριώσεις. Τί θα γίνει με τα χωριά και τους οικισμούς που υπάρχουν πολύ κοντά?
Στην περίπτωση πάντος που γίνει εκεί τα ωφέλη θα είναι τεράστια. Φανταστείτε πόσες επιχειρήσεις θα δημιουργηθούν όχι μονο μέσα στο αεροδρόμιο αλλά και γύρω απο αυτο. Εστιατόρια, ξενοδοχεία, Rent a Car κλπ κλπ -
delete
-
Έχω ακούσει κι εγώ την πρόταση για το σιδηρόδρομο, αλλά μου φαίνεται εντελώς ανέφικτο δυστυχώς για εμάς.
-
Ο χρήστης Nozomi έγραψε:
Αυτό που χρειάζεται η Κρήτη δεν είναι τόσο νέα αεροδρόμια (και μην σας παραμυθιάζουν), αλλά ένα ΤΑΧΎ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ τραίνο ΧΑΝΙΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ...Ναι σαι καλά φίλε που είσαι εδώ για να ανοίξεις τα μάτια σε εμάς τους άσχετους επαρχιώτες.
Τι σχέση έχει τώρα το τρένο που αφορά τις μετακινήσεις εντός Κρήτης με ένα αεροδρόμιο που αφορά τις μετακινήσεις από και προς τη Κρήτη είναι κάτι που μάλλον μόνο εσύ μπορείς να το καταλάβεις...Το δικό μου σχόλιο αφορά στο ότι θα πάνε να τσιμεντώσουν έναν από του εφορότερους και ομορφότερους κάμπους της Κρήτης φτιάχνοντας το μεγαλύτερο αεροδιάδρομο στη χώρα χωρίς να πειράξουν ούτε ένα εκατοστό από το ήδη υπάρχον στρατιωτικό αεροδρόμιο. Η λογική θα ήταν να επεκτείνουν τον υπάρχον αεροδιάδρομο και να απαλλοτριώσουν κάποιες εκτάσεις ώστε να φτιάξουν τα κτήριά του, τους σταθμούς εξυπηρέτησης κ.λ.π.
Αυτό το τερατούργημα που θέλουν να φτιάξουν δεν μου αρέσει καθόλου. Ευτυχώς υπάρχουν αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία και έτσι καλώς εχόντων των πραγμάτων αν γίνει αεροδρόμιο θα γίνει πιο μαζεμένο. -
Ο χρήστης meco έγραψε:
Ευτυχώς υπάρχουν αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία και έτσι καλώς εχόντων των πραγμάτων αν γίνει αεροδρόμιο θα γίνει πιο μαζεμένο.Aν πιεσετε αρκετα ισως να μην γινει και καθολου,μετα βαλτε στοχο τα λιμανια,κριμα δεν ειναι να ερχονται πλοια και να σας βρωμιζουν το νησι;
-
Συμφωνώ ότι το αεροδρόμιο είναι πρώτο θέμα αφού το υπάρχον εξυπηρετεί περισσότερες πτήσεις απ'ότι το Βενιζέλος (το καλοκαίρι) και είναι μες στην πόλη. Μαζί με τον ΒΟΑΚ, είναι τα επόμενα μεγάλα έργα. Συμφωνώ και με τον meco ότι πάνε να καταστρέψουν και να κάνουν τερατούργημα. Επίσης η απόσταση είναι πολύ μεγάλη (περίπου 40 χιλ). Πρέπει να κάνει δηλαδή κάποιος 80 χιλιόμετρα για να πάρει κάποιον από το αεροδρόμιο και επίσης χρειάζεται να γίνει και - τουλάχιστον - αυτοκινητόδρομος για να εξυπηρετεί.
Αλλά, δεν βλέπω άλλο χώρο κοντά στο Ηράκλειο, λόγω της μορφολογίας του εδάφους. Ακόμη και αν βρεθεί είναι δύσκολο να απαλλοτριωθεί αφού θα ανήκει σε εκατοντάδες ιδιοκτήτες.
Ας καταφέρουν τουλάχιστον να περιοριστούν σε έκταση χρησιμοποιώντας και το κομμάτι του στρατιωτικού αεροδρομίου. -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Ευτυχώς υπάρχουν αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία και έτσι καλώς εχόντων των πραγμάτων αν γίνει αεροδρόμιο θα γίνει πιο μαζεμένο.
Aν πιεσετε αρκετα ισως να μην γινει και καθολου,μετα βαλτε στοχο τα λιμανια,κριμα δεν ειναι να ερχονται πλοια και να σας βρωμιζουν το νησι;
Αυτό κατάλαβες από τα γραφόμενα του meco;
Πιθανόν να γνωρίζεις καλύτερα τη περιοχή.
Ένα αεροδρόμιο εκεί πιθανόν (σε προσωπικό επίπεδο) να έχει αρκετό οικονομικό όφελος, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να γίνει ότι γίνει χωρίς τις καλύτερες δυνατές λύσεις για όλους. -
Ποιος ειναι αυτος που θα αποφασισει την βελτιση για ολους λυση που δεν θα αφηνει κανεναν παραπονεμενο;Ο σοφος γέροντας Παϊσιος;There is no such person.
To καλυτερο ειναι να μην γινεται τιποτα,ετσι θα παμε'μπροστα' και θα ειμαστε ολοι ευχαριστημενοι.
Πως θα γινει να εχουμε παλι χουντα;Βαρεθηκα την 'δημοκρατια' οπου 300 ασχετοι αποφασιζουν για 10.000.000 ανθρωπους με βαση το ποσα ψηφαλάκια θα κερδισουν εαν μπλοκαρουν εργα αναπτυξης. -
Λύση (σε οποιοδήποτε πρόβλημα) που δε θα αφήσει κανένα παραπονεμένο δεν υπάρχει. Γι΄αυτό έγραψα για τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Λύσεις που θα δημιουργήσουν τα λιγότερα προβλήματα και για τις δυο (οι περισσότερες) πλευρές.
Ακραίες τοποθετήσεις όπως η δική σου στη πρώτη δημοσίευσή π.χ. και μια απάντηση αντίστοιχου ύφους, 'δε θα γίνει εδώ', δε μπορούν να συναντηθούν κάπου στη μέση.
Αν υπάρξει θέληση και παραχωρήσεις όλα μπορούν να γίνουν. -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Συμφωνώ ότι το αεροδρόμιο είναι πρώτο θέμα αφού το υπάρχον εξυπηρετεί περισσότερες πτήσεις απ'ότι το Βενιζέλος (το καλοκαίρι) και είναι μες στην πόλη. Μαζί με τον ΒΟΑΚ, είναι τα επόμενα μεγάλα έργα. Συμφωνώ και με τον meco ότι πάνε να καταστρέψουν και να κάνουν τερατούργημα. Επίσης η απόσταση είναι πολύ μεγάλη (περίπου 40 χιλ). Πρέπει να κάνει δηλαδή κάποιος 80 χιλιόμετρα για να πάρει κάποιον από το αεροδρόμιο και επίσης χρειάζεται να γίνει και - τουλάχιστον - αυτοκινητόδρομος για να εξυπηρετεί.
Αλλά, δεν βλέπω άλλο χώρο κοντά στο Ηράκλειο, λόγω της μορφολογίας του εδάφους. Ακόμη και αν βρεθεί είναι δύσκολο να απαλλοτριωθεί αφού θα ανήκει σε εκατοντάδες ιδιοκτήτες.
Ας καταφέρουν τουλάχιστον να περιοριστούν σε έκταση χρησιμοποιώντας και το κομμάτι του στρατιωτικού αεροδρομίου.H απόσταση μπορεί να μειωθεί (25 περίπου χλμ) αν υλοποιηθεί ο δρόμος μέσω Σμαρίου (με σύγχρονες προδιαγραφές φυσικά) ο οποίος έχει σχεδιαστεί από τη δεκαετία του 60.
Την περιοχή δύσκολα να τη γνωρίζει κάποιος καλύτερα από μένα αφού τα καλοκαίρια μου μεγάλωσα εκεί.
Στο χωριό Αρχάγγελος είναι το πατρικό σπίτι του πατέρα μου.
Επίσης έχω συμφέρον να γίνει το αεροδρόμιο ακόμα και έτσι όπως το σχεδιάζουν γιατί σε αυτή την περίπτωση θα βρεθώ με μεγάλη ακίνητη περιουσία μπροστά από την πύλη του αεροδρομίου καθώς και θα αποζημιωθώ για τα υπόλοιπα χωράφια που θα απαλλοτριώσουν. Για μένα όμως δεν είναι αυτό το ζητούμενο. Προτιμώ 1000φορές να γίνει κάτι μικρότερο και ας βγω 'χαμένος' παρά αυτό το γιγαντιαίο κατασκεύασμα στο τόπο που στα δικά μου μάτια είναι ο ομορφότερος κάμπος της Κρήτης. -
Θεωρώ πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εξ ολοκλήρου το στρατιωτικό αεροδρόμιο ή ακόμη και με κάποια γέφυρα ( και μετακίνηση της ΣΕΑΠ που εδώ και χρόνια ακούγεται ) χρήση του χώρου που καταλαμβάνει τώρα η σχολή ( της οποίας τα κτίρια είναι μεν ιστορικά και μεγαλειώδη αλλά δεν συντηρούνται καθόλου το αυτό και ο χώρος εκπαίδευσης ).
-
Και εγώ (χωρίς να ξέρω πολλά για τα εκεί πράματα) θα προτιμούσα να βελτιωθούν τα υπάρχοντα αεροδρόμια και υποδομές παρά να γίνει άλλο ένα.
Το να γίνει από την αρχή ένα αεροδρόμιο αλλού απλά βολεύει κάποιους που θα αποκτήσουν αξία τα χτηματάκια τους και αυτούς που θα αναλάβουν το έργο και θα λαδώσουν το αντεράκι τους.
Τα άλλα περί ανάπτυξης και επιπλέον επιχειρήσεων δεν τα βλέπω... απλά θα καταποντιστούν οι επιχειρήσεις που είναι στο προηγούμενο αεροδρόμιο για να ξοδευτούν λεφτά να στηθούν από την αρχή άλλες... πολλά έξοδα για το τίποτα, οι εργολάβοι πάλι βολεύονται.
Ή μήπως λέμε να γίνει ακόμα ένα αεροδρόμιο.... Δεν βλέπω το λόγο για επιπλέον έξοδα. Πιο εύκολο είναι να γίνει καλύτερη εκμετάλλευση των υπαρχόντων ώστε να αυξηθεί η απόδοση τις δύσκολες εποχές παρά να λειτουργεί συνέχεια επιπλέον αεροδρόμια με μόνιμο προσωπικό, συντήρηση κλπ. Άρα πιο πολύ μοιάζει για πολιτικό τάξιμο.... Μου θυμίζει πχ τα 2 νοσοκομεία της Βοιωτίας σε απόσταση 20λέπτου σε έναν νομό μέτριου πληθυσμού και μόνο 1 ώρα από την Αθήνα.... (Θήβα, Λιβαδειά, κάθε πόλη έβγαζε δικό της βουλευτή, νοσοκομείο έταζε ο ένας νοσοκομείο έταξε κι ο άλλος και κανένας δεν βρέθηκε να τους ρίξει μια σφαλιάρα... Αποτέλεσμα από ένα υπολειτουργικό οπότε και αναποτελεσματικό νοσοκομείο σε κάθε πόλη)
Οπότε κι εγώ θα υποστήριζα την βελτίωση των υπαρχόντων αεροδρομίων (πολιτικών και στρατιωτικών που να επιτρέπουν και πολιτική χρήση) και την βελτίωση του οδικού δικτύου της Κρήτης. Οι αποστάσεις με αυτοκινητόδρομο δεν είναι απαγορευτικές. Θετικός θα ήμουν και για σιδηρόδρομο. -
onyx, ξέρεις που είναι τώρα το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο και τις υποδομές του?
-
Το πρόβλημα είναι όμως ότι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου εξυπηρετεί πρακτικά δυόμιση νομούς, και το υπάρχον αεροδρόμιο δε μεγαλώνει άλλο.
Το άλλο αεροδρόμιο στα Χανιά είναι σε άθλια θέση, καθώς μπορεί να εξυπρετεί βολικά μόνο την πόλη των Χανίων, και κανένα περίχωρο
-
Χωρίς να μπορώ να εκφέρω γνώμη για το συγκρκριμμένο αεροδρόμιο, να θυμίσω ότι και πριν τη μεταφορά από το Ελληνικό είχε γίνει μεγάλη μάχη.
Υπήρξαν φανατικοί υποστηρικτές άλλων λύσεων και αντιδράσεις από κατοίκους στα Μεσόγεια ('θα καταστραφούν οι αμπελώνες'). Μετά έπεσε το χρήμα και ... -
Δεν μπορεί να γίνει χρήση του στρατιωτικού ; Νομίζω βέβαια ότι έχουν άλλο προσανατολισμό οι διάδρομοι ( δεν είμαι βέβαιος ). Στο Καστέλλι πλέον θα έχει το ίδιο εύρος εξυπηρέτησης , λαμβάνοντας υπ' όψιν και τους σχετικά κακούς και ανεπαρκής δρόμους του νομού ( και του νησιού μην πω ) ;
-
@ cmarin: δεν έχω ιδέα.
Αλλά πόσα αεροδρόμια χρειάζεται μια Κρήτη. Κάθε νομός και αεροδρόμιο;; Υπάρχει πληθυσμός και σταθερή κίνηση για να δικαιολογεί κάτι τέτοιο;Θράκη έχει Αλεξανδρούπολης που εξυπηρετεί Κομοτηνή, Αλεξ/πολη, Διδυμότειχο, Ορεστιάδα (πολλές σχολές και πολλοί στρατιώτες)
Μακεδονία έχει Θεσ/κης και Καβάλας (που εξυπηρετεί μέχρι και Ξάνθη)
Θεσσαλία έχει στη Λάρισσα μάλλον στρατιωτικό, άλλο έχει;
Ήπειρος έχει Γιάννενα.
Στερεά έχει Αθήνα τελεία.
Πελοπόννησος πόσα έχει. Καλαμάτα και κάτι πολεμικό.
Και από όλα αυτά πόσα είναι πραγματικά διεθνή και πόσα λειτουργούν πάνω από λίγες ώρες την ημέρα;;....
Για τα νησιά το δεχόμαστε για λόγους ασφαλείας να έχουν αεροδρόμιο για όταν έχει θαλασσοταραχή... Η Κρήτη λοιπόν έχει στα Χανιά, στο Ηράκλειο και στη Σητεία!
Μπορεί να κάνω λάθος (στα παραπάνω) αλλά η εντύπωση που έχω είναι ότι στην ηπειρωτική Ελλάδα τα αεροδρόμια δεν είναι και τόσο συχνό πράμα και ο κόσμος έχει μάθει να ζει έτσι. Δηλαδή γιατί ο κάτοικος της Πάτρας ή του Καρπενησίου να πρέπει να κάνει τόσα δύσκολα χλμ για να σε αεροδρόμιο ενώ της Κρήτης δεν πρέπει να το έχει στη γειτονιά του;
Οι απορία μου αυτή είναι αληθινή και δεν θέλω να προκαλέσω. Θα ήθελα μια τεκμηριωμένη λογική απάντηση. -
Ο χρήστης ginogsm έγραψε:
Δεν μπορεί να γίνει χρήση του στρατιωτικού ; Νομίζω βέβαια ότι έχουν άλλο προσανατολισμό οι διάδρομοι ( δεν είμαι βέβαιος ). Στο Καστέλλι πλέον θα έχει το ίδιο εύρος εξυπηρέτησης , λαμβάνοντας υπ' όψιν και τους σχετικά κακούς και ανεπαρκής δρόμους του νομού ( και του νησιού μην πω ) ;Η μελέτη υποστηρίζει ότι ο υπάρχον διάδρομος δεν γίνεται να επεκταθεί.
...δεν μπορούσε ο διάδρομος να είναι πάνω στον υφιστάμενο επικαλούμενη παλιότερη μελέτη για τα σημαντικά εμπόδια που υπάρχουν τόσο στα από Βορρά τραπέζια προσέγγισης και απογείωσης, όσο και στο δυτικό ημικύκλιο που συνιστούν σοβαρό πρόβλημα για την ανάπτυξη στην παρούσα θέση ενός πολιτικού αεροδρομίου κατηγορίας 4D για ενόργανες πτήσεις. Γι’ αυτό και μετατοπίστηκε η θέση.
Έχουν πάντως τον ίδιο προσανατολισμό. Είναι παράλληλος στον υπάρχον αεροδιάδρομο, από τη δυτική μεριά και σχεδόν εφάπτεται με αυτόν.
onyx!
Δεν κατάλαβα τι ακριβώς θέλεις να πεις αλλά το αεροδρόμιο Ηρακλέιου είναι το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της χώρας και αν απομονώσουμε τους μήνες Μάιο μέχρι Σεπτέμβρη τότε μιλάμε για το πρώτο αεροδρόμιο της χώρας σε επιβατική κίνηση.
Επίσης είναι το πρώτο αεροδρόμιο της χώρας σε πτήσεις charter.
Χρειάζεται λοιπόν καινούριο αεροδρόμιο, αυτό είναι κάτι που δε σηκώνει συζήτηση. Δυστυχώς το ήδη υπάρχον δε γίνεται να μεγαλώσει και επιπλέον υπάρχει αντίδραση από τον γειτονικό Δήμο (Νέας Αλικαρνασσού) για το θέμα.
Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελλίου