-
Thanx kubiak.
-
-
Εκείνο που προκαλεί ερωτηματικά κατά πόσο αντικειμενικός μπορεί να είναι κάποιος στην κρίση του, είναι όταν έχει οδηγήσει ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας καλύτερα εξοπλισμένο, πιο γρήγορο κτλ και αμέσως μετά χρειαστεί να οδηγήσει-τεστάρει ένα αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας, με βασικό εξοπλισμό και φυσικά οδηγικά υποδεέστερο ή και το αντίστροφο.
Πραγματικά όσες φορές μου έχει συμβεί κάτι ανάλογο, μπορώ να πω ότι η γνώμη που είχα σχηματίσει για τα αυτοκίνητα αυτά δεν ήταν και τόσο αντικειμενική. Υποσυνείδητα πάντα συγκρίνεις προς το καλύτερο/χειρότερο σε σχέση με κάτι που έχεις οδηγήσει πρόσφατα.
-
Συμφωνώ με τον Vasgti!
Εμένα με επηρεάζουν πολύ* οι κρίσεις των δοκιμαστών, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω με σιγουριά αν δεν κάνω αρκετά χιλιόμετρα πρώτα και μάλιστα σε διαφορετικές μέρες (π.χ. ένα ταξίδι 300 χιλιομέτρων διαφέρει πολύ από 6 εκδρομές των 50 χιλιομέτρων ή 3 ταξίδια των 50 και τα υπόλοιπα σε πόλη)...
Αν δεν ζήσω με ένα αυτοκίνητο για μερικές μέρες, πάντα η κριτική μου θα ξεκινήσει με το 'διάβασα ότι...' και ποτέ με 100% επιμονή.
*Με την έννοια ότι αν διαβάσω για μάπα τιμόνι, θα επιδιώξω να το κρίνω και ο ίδιος με ταρζανιές για παράδειγμα.
-
Κάποτε που τα αυτοκίνηυτα προς δοκιμή δίνονταν δύσκολα από τις αντιπροσωπίες τα τεστ ήταν τεράστια, αναλυτικότατα και παρείχαν ουσιαστική ενημέρωση. Αύτές οι εποχές έχουν περάση ανεπιστρεπτί. Σήμερα είναι τόσα πολλά τα μοντέλα προς δοκιμή και τόσο λιγότερο διαφορετικά μεταξύ τους ανά κατηγορία τουλάχιστον που πλέον δεν γίνονται δοκιμές απλα κάποιες βόλτες και η ενημέρωση αποσπασματική. Τα σύχρονα αυτοκινητιστικά περιοδικά δεν είναι ποια ειδικός τύπος αλλά λάιφ στάιλ. Η μόνη σωστή και αληθής ενημέρωση που προσφέρουν είναι από τους πίνακες χαρακτηριστηκών , οι οποίοι δεν είναι τυχαίο πως έχουν γίνει πλουσιότεροι και περιεκτικότεροι απ'ότι παλαιότερα. Πλέον όχι μόνο δεν τα εμπιστεύομαι αλλά μερικές φορές με εκνευρίζουν που υποτιμούν τόσο πολύ την νοημοσύνη μου.
-
Είναι απλό. Αν το περιοδικό που 'εμπιστεύεστε' ποτέ δεν λέει κακιά κουβέντα, τότε ας είστε επιφυλακτικοί.
Δυστυχώς την αμερόληπτη δημοσιογραφία πολλοί εμίσησαν, τις διαφημίσεις ουδείς.ΥΓ διαβάσατε ποτέ καμία έρευνα για ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν , εξωφρενικές τιμές συνεργείων, σούπα εργοστασιακά αμορτισέρ (π.χ. Yaris, Punto και δε συμμαζεύεται) λάστιχα πρώτης τοποθέτησης 'σαπούνια';;
Ε, λοιπόν εγώ μάλλον στραβός είμαι γιατί δεν έχω δει τέτοιες ...κακές κουβέντες. -
Εγώ βγάζω μια σούμα από αυτά που διαβάζω σε ελληνικά και ξένα fora. Αν πέσει κάποιο περιοδικό στα χέρια μου θα το διαβάσω κι αυτό, αλλά δε δίνω σημασία περισσότερη από πχ τη γνώμη ενός φίλου που έχει οδηγήσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Ανέκαθεν, αλλά ακόμα περισσότερο τώρα τελευταία, οι κριτικές στον ειδικό τύπο μου φαίνεται ότι είναι τελείως γλυκανάλατες και κοιτάνε να τα έχουν καλά με όλους. Δυστυχώς, με την διάδοση του Internet, αρχίζει να εμφανίζεται και το φαινόμενο οι εταιρείες να προσπαθούν να 'καπελλώσουν' και τα 'ανεπίσημα' fora διαφόρων μοντέλων, συνήθως με έμμεσο τρόπο. Αλλά όπως και να έχει το πράγμα, το Internet είναι ήδη πολύ καλύτερη πηγή πληροφόρησης από τον ειδικό τύπο και όσο περνάει ο καιρός η διαφορά μεταξύ τους θα μεγαλώνει.
-
Όχι γιατί τα μοντέλα που μ ενδιαφέρουν πλέον για αγορά δεν τα δοκιμάζει κανείς άλλος, μόνο ο χρόνος.
Άσε που είμαι αλλεργικός στη σκόνη για να ψάξω για τα τεστ ....
-
Οποιος διαβασε την 6η σελιδα γνωστου περιοδικου που δεν ανηκει στην κλικα ολοι βγαζουμε στην κυκλοφορια καθε 1η του μηνος με τα ιδια ακριβως θεματα, θα καταλαβει ποιοι γραφουν και ποιος ο σκοπος τους(καλα αυτο το ξερετε οτι ειναι τα φραγκα), αλλα και το ποσο ανυπαρκτα επιχειρηματικο ειναι το μυαλο των ιδιοκτητων-εκδοτων...
ελεεινοι και τρισαθλιοι...
Μαγκια τους που τα γραψαν και δινουν μια γευση για το τι παιζει στη σαπιλα των εκδοτων και της πλαστικης διαμορφωσης εντυπωσεων.
κριμα γιατι ο συγκεκριμενος ηταν απο τους λιγους που μου αρεσαν, αλλα οσο φταιει αυτος που τα περνει , αλλο τοσο στο διπλασιο ομως φταιει και αυτος που τα δινει.
Αντε τωρα εμπιστευτειτε τον καθε ηλιθιο για να αγορασετε αμαξια τα οποια τεχνιεντως δεν διαθτετουν οι αντιπροσωπειες για δοκιμη...
-
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Να με επηρεάσει όχι, να με καθοδηγήσει σε κάποιο οχι. Απλώς να με ενημερώσει (θεωρώντας το μια 2η, 3η άποψη) ναι.
Επειδή ο καθένας έχει διαφορετικά κριτήρια και διαφορετικές προτεραιότητες σίγουρα πολλές φορές έχω διαπιστώσει ότι εγώ είμαι χιλιόμετρα μακρυά απο το κείμενο που διαβάζω.
Φευγοντας απο την ιδέα και όποια υποψία ότι όλα τα αυτοκίνητα είναι καλά ... για να έχω και την διαφήμιση στο έντυπο, ή την 'γενική γραμμή' υπέρ της τάδε μάρκας κλπ που ακολουθεί το έντυπο, απλώς ξέρω ότι διαβάζω 'μια έκθεση ιδεων' ενός δημοσιογράφου.
Ενα άρθρο το χωρίζω σε τρια κομμάτια. Αφαιρώ τα αρχικά γενικά περι σχεδίασης, τι αντικαθιστά και τι αντιπροσωπευει, ενημερώνομαι για τους χώρους, για τον εξοπλισμό, για την εργονομία και τα τεχνικά στοιχεία του και απλώς διαβάζω χωρίς να λαμβάνω υπόψη τις περιγραφές τύπου επιδόσεων ή οδικής συμπεριφοράς, χαρακτηριστικά που θεωρώ ότι διαφοροποιούνται απο τον όποιο οδηγό και την όποια χρήση.
Απλώς τα θεωρώ σαν ένα δευτερο test drive ενός διαφορετικού ανθρώπου περα απο αυτό που κάνω εγώ (που και αυτό (το δικό μου) πολλές φορές δεν είναι αρκετό για να κατασταλάξω σε άποψη και εικόνα).
Πάντως υπάρχουν παραδείγματα που διαβάσαμε διθυράμβους για κινητήρες που άμεσα αντικαταστάθηκαν απο την ίδια την εταιρία, διαβάσαμε για ποιότητα κατασκευής για αυτοκίνητα που είχαν καθημερινά ηλεκτρικά προβλήματα ή κατέλειξαν κουδουνίστρες, δεν διαβάσαμε ποτέ για το κόστος χρήσης μικρών ή μικρομεσαίων που ξεπερνούν μεγάλα, δεν διαβάσαμε ποτέ για μεταπώληση, δεν διευκρινίστικαν ποτέ οι εγγυήσεις και οι λεπτομέρειες των ή τα εξτρα που πληρώνονται για να βγει η τρέχουσα τελική τιμή αγοράς, μια έρευνα ή αξιολόγηση μιας προσφοράς, πράγματα που μπορούν να αναφερθούν σε ένα τεστ ή έστω στα υπερ-κατά.+1
-
Ποτέ δεν επηρεαζομαι απο τα περιοδικα, εξαλου διαβαζω μονο κανενα μεγαλο τεστ πχ 10.000 χιλιομτερα κτλ, γιατι τα υπολοιπα στυλ 'Γνωριμια με ....' ειναι περισσοτερο φυλαδιο αντιπροσωπίας παρα πραγματικη δοκιμη. Προσωπικα, διαβαζω μονο προσφορες και τις τιμες για να παρω μια ιδεα και μετα μονο στο προσωπικο μεγαλο test drive στις αναγκες που θα το χρησιμοποιησω. οποια εταιρια δεν θελει η δεν μπορει απλα δεν θα ψωνισω απο εκει .
-
gerasimos12χρόνια σου πολλά!!!
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
gerasimos12χρόνια σου πολλά!!!THANKS
-
Μπα.. αμα τα εμπιστευόμουν θα είχα πάρει σίγουρα γκόλφ
-
Ο χρήστης Vasgti έγραψε:
Εκείνο που προκαλεί ερωτηματικά κατά πόσο αντικειμενικός μπορεί να είναι κάποιος στην κρίση του, είναι όταν έχει οδηγήσει ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας καλύτερα εξοπλισμένο, πιο γρήγορο κτλ και αμέσως μετά χρειαστεί να οδηγήσει-τεστάρει ένα αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας, με βασικό εξοπλισμό και φυσικά οδηγικά υποδεέστερο ή και το αντίστροφο.Αρκετά αντικειμενικός. Όταν οδηγείς ίσαμε... 10 διαφορετικά αυτοκίνητα όλων των κατηγορίων κάθε μέρα, τα κάνεις όλα ίσωμα. Εν ολίγοις, μαθαίνεις να προσαρμόζεσαι με τη μία σ' αυτό που οδηγείς και να το κρίνεις με βάση αυτό που είναι και αυτό που πρέπει να περιμένεις απ' αυτό. Από την άλλη μεριά, ποτέ δεν γράφονται κρίσεις για ένα αυτοκίνητο με βάση την πρώτη φορά που το οδηγούμε. Αυτό, στους 4Τ τουλάχιστον
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Εκείνο που προκαλεί ερωτηματικά κατά πόσο αντικειμενικός μπορεί να είναι κάποιος στην κρίση του, είναι όταν έχει οδηγήσει ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας καλύτερα εξοπλισμένο, πιο γρήγορο κτλ και αμέσως μετά χρειαστεί να οδηγήσει-τεστάρει ένα αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας, με βασικό εξοπλισμό και φυσικά οδηγικά υποδεέστερο ή και το αντίστροφο.
Αρκετά αντικειμενικός. Όταν οδηγείς ίσαμε... 10 διαφορετικά αυτοκίνητα όλων των κατηγορίων κάθε μέρα, τα κάνεις όλα ίσωμα. Εν ολίγοις, μαθαίνεις να προσαρμόζεσαι με τη μία σ' αυτό που οδηγείς και να το κρίνεις με βάση αυτό που είναι και αυτό που πρέπει να περιμένεις απ' αυτό.
Aυτού του τύπου ο σχετικισμός είναι που βοηθάει την αυτοκινητοβιομηχανία να συντηρεί βολικούς γι'αυτήν μύθους , οι οποίοι κρατούν τον καταναλωτή στην άγνοια. Και είναι καθήκον ιερό κάθε δημοσιογράφου όχι να συνενεί με τον μύθο (άλλοτε από δόλο άλλοτε από άγνοια) αλλά να αποκαλύπτει στον δήμο την αλήθεια.
-
Η μόνη αντικειμενική πηγή ενημέρωσης που μπορούμε να εμπιστευτούμε για την κριτική πάνω σε ένα αυτοκίνητο είναι η προσωπική εμπειρία του καθενός αλλά και η εμπειρία φίλων (που εννοείται θεωρούμε αντικειμενικούς).
Τα περιοδικά μια φορά και ένα καιρό μπορεί και να άξιζαν ως τέτοια πηγή ενημέρωσης, τώρα όμως το όλο θέμα έχει εξελιχθεί σε ένα αηδιαστικό παζάρι με τις εταιρείες για τις διαφημίσεις (περιμένω να με διαψεύσει ο Krusenstern φυσικά). Η προσωπική μου εμπειρία πάνω στο θέμα περιορίζεται σε ένα εντελώς χαζό και βαρετό άρθρο όπου ο Villeneuve έκοβε βόλτες με ένα ταχύπλοο της Lucky Strike επειδή η συγκεκριμένη εταιρεία είχε σκάσει αρκετά σε διαφημίσεις...
Θεωρώ ότι το μεγαλύτερο μέρος ευθύνης σε αυτό το χάλι έχει το DRIVE γιατί βρήκε πρόσφορο έδαφος σε κόσμο που αντιμετωπίζει το θέμα αυτοκίνηση ποδοσφαιρικά. Παρελθόν απίστευτα άρθρα όπως εκείνο του Κουνίτη για την Z3 Coupe που είχε πάρει τα βουνά ή η περιήγηση του Σακκά στην Ιταλία με Maserati GT3200. Σήμερα, η Ζ3 θα έμπαινε σε πίστες, ευθείες για 0-100, αντιπαραθέσεις με οτιδήποτε άλλο και φυσικά έξω από μπουζούκια (Ζ4 Coupe vs SLK 350).
Φυσικά και οι 4Τ έχουν συμμετοχή σε αυτό το νέο παιχνίδι με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη σύγκριση Brera-Golf R32. Μακράν ο εξυπνότερος τρόπος για να διαφημίσει η VW το νέο -τότε- R32.
Πλέον έχω να αγοράσω περιοδικό αυτοκινήτου σχεδόν δυο χρόνια (αν πέσει κάτι στα χέρια μου του ρίχνω μια ματιά όπως θα έριχνα και σε ένα MAXIM πχ) γιατί βαρέθηκα να διαβάζω τραβεστί περιοδικά (κάτι ανάμεσα σε περιοδικό αυτοκινήτου και διαφημιστική μπροσούρα).
Ελπίζω κάποια στιγμή να διορθωθούν τα πράγματα και να ασχοληθούν πάλι με την αυτοκίνηση και όχι με το πάρε δώσε των εταιρειών. -
+1000000000000000.
-
Εγω παντως ,για τα δυο αυτοκινητα που εχω οδηγησει στη ζωη μου(εννοω ομως οδηγησει παρα πολυ οχι 2 χιλιομετρα και τελος) δηλαδη τα Grande Punto 1.416V και VW Golf TSi 140, μπορω να πω με σιγουρια οτι αυτα που λενε ειναι 90% σωστα.Τουλαχιστον εγω το εχω διαπιστωσει...
-
Ο χρήστης Evgenios έγραψε:
Εγω παντως ,για τα δυο αυτοκινητα που εχω οδηγησει στη ζωη μου(εννοω ομως οδηγησει παρα πολυ οχι 2 χιλιομετρα και τελος) δηλαδη τα Grande Punto 1.416V και VW Golf TSi 140, μπορω να πω με σιγουρια οτι αυτα που λενε ειναι 90% σωστα.Τουλαχιστον εγω το εχω διαπιστωσει...Το πρόβλημα δεν βρίσκεται σε αυτά που λένε αλλά σε αυτά που δεν λένε
Επηρεάζεστε απο τις δοκιμές που διαβάζετε στον ειδικό τύπο;