-
Επειδή δεν έβρισκα τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων του μοτέρ μου Renault F7P και των τούρμπο μου J7R 752 και 756 καθώς και J7R 720 ατμο 12V, έφτιαξα ένα όργανο που μπορώ να μετράω διάρκεια, βύθισμα, διάρκεια στις ράμπες κλπ, γιατί αυτό τον καιρό κάνω ανακατασκευή / βελτίωση σε ένα F7P και δεν μπορούσα να βρώ άκρη από πουθενά.
-
Επειδή δεν έβρισκα τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων του μοτέρ μου Renault F7P και των τούρμπο μου J7R 752 και 756 καθώς και J7R 720 ατμο 12V, έφτιαξα ένα όργανο που μπορώ να μετράω διάρκεια, βύθισμα, διάρκεια στις ράμπες κλπ, γιατί αυτό τον καιρό κάνω ανακατασκευή / βελτίωση σε ένα F7P και δεν μπορούσα να βρώ άκρη από πουθενά.
-
Επειδή δεν έβρισκα τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων του μοτέρ μου Renault F7P και των τούρμπο μου J7R 752 και 756 καθώς και J7R 720 ατμο 12V, έφτιαξα ένα όργανο που μπορώ να μετράω διάρκεια, βύθισμα, διάρκεια στις ράμπες κλπ, γιατί αυτό τον καιρό κάνω ανακατασκευή / βελτίωση σε ένα F7P και δεν μπορούσα να βρώ άκρη από πουθενά.
-
Πολυ καλος!
Παντως αν περναγες μια βολτα απο τον μπουμπη θα στους μερταγε πολυ ευχαριστως.
-
Είναι τι ίδιο ?
Άλλωστε δεν το παράγγειλα και να το πληρώσω ακριβά, μόνος μου το έφτιαξα στο μηχανουργείο μου.
Ο / οι εκκεντροφόροι είναι το βασικότερο εξάρτημα του χαρακτήρα λειτουργίας ενός κινητήρα, άλλο είναι να μου δώσει 10 νούμερα στο χέρι, και άλλο είναι να έχω το δικό μου διάγραμμα και να αποφασίσω τι εκκεντροφόρους θα βάλω ανάλογα με τι θέλω από τον κινητήρα μου. Έτσι κερδίζεται και η γνώση.
Έτσι δεν είναι ?
Πάντως σε ευχαριστώ για τα λόγια σου. -
Πολύ μερακλίδικο
Ερώτηση: Πως κατάφερες να ευθυγραμίσεις το μηδέν στο μοιρογνωμόνιο με την κορυφή του αμύγδαλου με ακριβεια? -
Όπως είδες το μοιρoγνωμόνιο είναι βιδωμένο στον εκκεντροφόρο με την βίδα που στηρίζει το γρανάζι του ιμάντα, φέρνεις το έκκεντρο στο σημείο που θέλεις και περιστρέφεις το μοιρογνωμόνιο μέχρι να έρθει στο 0 και στην συνέχεια σφίγγεις ελαφρά την βίδα.
-
Όμορφο!!
(αυτά είναι... να έχεις τις ιδέες και τα μέσα και δεν έχεις ανάγκη κανέναν!!!!)
-
Πόσο μικρότερο overlap έχουν τα τούρμπο;
-
Έχουν ελάχιστο overlap έως μηδενικό.
-
Σωστός ο Quadra! Πολύ καλή δουλειά!
-
Πολύ ωραίος, μου αρέσουν πάρα πολύ τα DIY και ζηλεύω (με την καλή έννοια), γιατί εγώ πολυτέλειες μηχανουργείου, συνεργείου κλπ δεν έχω.
-
μπα μερακι θελει περισσοτερο
αν εχεις κανα γνωστο σπουδαστη σε μηχανολογια(κατα προτιμηση σε ιδιωτικη σχολη )
ζητα τον να σε παρει για μια βολτα απο το workshop.
-
Μπράβο, πολύ προσεγμένη δουλειά.
Ένας φίλος έχει φτιάξει κάτι ανάλογο, αλλά σε πιο ..απλοϊκή έκδοση.
Μπορεί και μετράει σωστά βύθισμα, αλλά όχι και διάρκεια.
Έχω καταλήξει στο ότι η πραγματική διάρκεια μετριέται σωστά μόνο πάνω στη βαλβίδα, όπου μπαίνουν διάκενα και η αλληλεπίδραση με το valvetrain, στο παιχνίδι.
-
Δεν είναι έτσι, αλλιώς πως θα δούλευαν τα μηχανήματα κοπής και διαμόρφωσης των εκκεντροφόρων ?
Όλα τα στοιχεία μπορούν να υπολογιστούν και να μετρηθούν, υπολογίζοντας βέβαια και τα διάκενα, αλλά στα μοτέρ με υδραυλικά ωστήρια δεν υφίσταται τέτοιο θέμα, άρα στον υπολογισμό του εκκεντροφόρου κατά την κατασκευή του υπολογίζεται και αυτό, το έκκεντρο έχει ένα περίγραμμα επάνω στο οποίο πατάει το στέλεχος της βαλβίδας ή το κοκκοράκι, εκεί τελειώνει ο σχεδιασμός όλων των στοιχείων της κινηματικής της βαλβίδας και δεν έχει αλληλοεπίδραση με το υπόλοιπο valve train.
-
Λίγα λόγια για τους εκκεντροφόρους
Ο **βασικός κύκλος **είναι το μέρος που μετράται το διάκενο. Η ακτίνα στο έκκεντρο είναι εδώ σταθερή.
Η **ράμπα **του έκκεντρου είναι η περιοχή που μηδενίζεται το διάκενο και έρχεται σταθερά σε επαφή με την βαλβίδα. Η σχεδίαση της πρέπει να είναι τέτοια για να αποφεύγονται οι φθορές της βαλβίδας και του έκκεντρου.
Η κορυφή του έκκεντρου επιβραδύνει την βαλβίδα από την ταχύτητα που έχει αποκτήσει από την επαφή της με την πλευρά του έκκεντρου. Όταν η βαλβίδα μένει στιγμιαία ακίνητη βρίσκεται στο μέγιστο σημείο βυθίσματος.
Η διαδικασία αυτή γίνεται με μεγάλη ταχύτητα και σε όλους τους τύπους των εκκεντροφόρων, αυτό που αλλάζει είναι ο ρυθμός επιτάχυνσης και επιβράδυνσης της βαλβίδας ανάλογα με το προφίλ του έκκεντρου, που βρίσκονται δηλαδή οι διάφορες περιοχές, ράμπα, πλευρά, κλπ.
Συχνά έχουμε 2 εκκεντροφόρους με διάρκεια 290ο και το ίδιο βύθισμα πχ 11mm, αλλά ο ένας πηγαίνει καλύτερα από τον άλλο, ο οποίος τρώει και το σχετικό θάψιμο.
Οι κατασκευαστές στην Αμερική πρώτα και ακολούθησαν οι Ευρωπαίοι, συμφώνησαν να δίνουν και ένα άλλο βασικότατο στοιχείο σε ένα προκαθορισμένο βύθισμα 50 χιλιοστών της ίντσας ( 1.25mm ) για να καθορίζεται και η συμπεριφορά του κινητήρα.
Αυτή η επιλογή toy 1.25 mm έγινε για να μην προκαλείται σύγχυση από τις ράμπες των έκκεντρων και να μετράει μόνο η διάρκεια από πλευρά σε πλευρά του έκκεντρου. -
Προσοχή χρειάζεται στον τρόπο που πατά η άκρη του μικρόμετρου στο έκκεντρο -αν το τελευταίο πατά απευθείας το καπελότο τότε χρειάζεται αυτό που έχεις φτιάξει (δηλ. ένα καπελότο), αν όμως έχει κάποια διάταξη με κοκκοράκια τότε το πάτημα πρέπει απλά να είναι η άκρη του μικρόμετρου (δηλ. 'σημείο').
Ο σωστός μηδενισμός είναι δύσκολος...
Καλή δουλειά πάντως 21 Quadra! -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Είναι τι ίδιο ?
Άλλωστε δεν το παράγγειλα και να το πληρώσω ακριβά, μόνος μου το έφτιαξα στο μηχανουργείο μου.
Ο / οι εκκεντροφόροι είναι το βασικότερο εξάρτημα του χαρακτήρα λειτουργίας ενός κινητήρα, άλλο είναι να μου δώσει 10 νούμερα στο χέρι, και άλλο είναι να έχω το δικό μου διάγραμμα και να αποφασίσω τι εκκεντροφόρους θα βάλω ανάλογα με τι θέλω από τον κινητήρα μου. Έτσι κερδίζεται και η γνώση.
Έτσι δεν είναι ?
Πάντως σε ευχαριστώ για τα λόγια σου.Φιλε μου το γεγονος και μονο οτι το εφτιαξες μονος σου για εμενα αξιζει τον κοπο ακομη και να κανεις μια και μονο μετρηση και μετα να το βαλεις στην ακρη. Ποσο μαλλον οταν θες να κανεις διαδοχικες μετρησεις σε διαφορους εκκεντροφορους! Καλη συνεχεια ευχομαι!
-
Γεια και από εμένα
Πολύ καλή η διάταξη που έχει φτιάξει Quadra.
Παραθέτω και εγώ μια φωτό από τον τρόπο που χρησιμοποιώ τα τελευταία 30 χρόνια για να μετρώ (finger printing) εκκεντροφόρους για την δουλειά μου. Είναι επάνω σε τόρνο και τα στοιχεία της μέτρησης πληκτρολογούνται σε Η/Υ και πρόγραμμα δικής μου κατασκευής για να γίνουν οι υπολογισμοί και τα διαγράμματα. Το πρόγραμμα ήταν αναγκαίο να γίνει κατασκευή γιατί την δεκαετία του 80 τα τότε έτοιμα προγράμματα δεν υπολόγιζαν ούτε τα μισά απο αυτά που χρειάζονται για να γίνει ποιοτικός έλεγχος κοπής. Αλλά και σήμερα τα συστήματα του εμπορίου δεν παρέχουν αυτούς τους υπολογισμούς...
Είναι ένας οικονομικός τρόπος σε σχέση με τα σύγχρονα αυτόματα συστήματα. Δεν έχει όμως να ζηλέψει σε τίποτα από αυτά αφού η ακρίβεια είναι ίδια. Αυτό είναι τσεκαρισμένο επανειλημμένα αφού έχω επιστρέψει πολλούς εκκεντροφόρους στους κατασκευαστές τους όλα αυτά τα χρόνια για κακή κατεργασία - κόψιμο... πράγμα που και αυτοί πάντα επαληθεύουν με τις δικές τους διατάξεις...Ο συγκεκριμένος μικρός εκκεντροφόρος είναι από κινητήρα μοτοσυκλέτας ΚΤΜ κατά την διάρκεια εξέλιξης του.
Φιλικά
Speedy
Όργανο μέτρησης εκκεντροφόρων