-
Μπορει καποιος με απλα λογια να μου διαχωρισει τι ονομαζουμε ιπποδυμανη τη ροπη κ να μου τα αιτιολογησει?
Παρατηρω πως ο λογος ιππων δεν ειναι ποτε αναλογος τις ροπης.
Στη φυσικη, ροπη σημαινει δυναμη επι την αποσταση,(Αν κανω λαθος διορθωστε με) αλλα αυτο σαν ενοια δεν μου λεει κατι.Αν μου απαντησει καποιος δεν θελω να αχρισει να μου παραθετει μαθηματικους τυπους!Επαναλαμβανω με απλα λογια, λαικιστη που θα ελεγε κ ο καραμανλης!
-
Μπορει καποιος με απλα λογια να μου διαχωρισει τι ονομαζουμε ιπποδυμανη τη ροπη κ να μου τα αιτιολογησει?
Παρατηρω πως ο λογος ιππων δεν ειναι ποτε αναλογος τις ροπης.
Στη φυσικη, ροπη σημαινει δυναμη επι την αποσταση,(Αν κανω λαθος διορθωστε με) αλλα αυτο σαν ενοια δεν μου λεει κατι.Αν μου απαντησει καποιος δεν θελω να αχρισει να μου παραθετει μαθηματικους τυπους!Επαναλαμβανω με απλα λογια, λαικιστη που θα ελεγε κ ο καραμανλης!
-
Μπορει καποιος με απλα λογια να μου διαχωρισει τι ονομαζουμε ιπποδυμανη τη ροπη κ να μου τα αιτιολογησει?
Παρατηρω πως ο λογος ιππων δεν ειναι ποτε αναλογος τις ροπης.
Στη φυσικη, ροπη σημαινει δυναμη επι την αποσταση,(Αν κανω λαθος διορθωστε με) αλλα αυτο σαν ενοια δεν μου λεει κατι.Αν μου απαντησει καποιος δεν θελω να αχρισει να μου παραθετει μαθηματικους τυπους!Επαναλαμβανω με απλα λογια, λαικιστη που θα ελεγε κ ο καραμανλης!
-
ροπή επί στροφές = ιπποδύναμη
έτσι απλά ...
και λαικα !!!!!
-
Η ροπή είναι όπως είπες δύναμη επι την απόσταση και η ισχύς είναι ροπή επι την -γωνιακή- ταχύτητα.
Στην πράξη σκέψου πως ροπή είναι το πόσο δυνατά μπορούμε να στρίψουμε ένα σώμα ενώ ισχύς είναι το πόσο δυνατά μπορούμε να το στρίβουμε ενώ αυτό στρέφεται.
Φαντάσου πως ξεβιδώνεις μια βίδα, όταν ακόμα δεν έχει αρχίσει να γυρίζει βάζεις μεγάλο 'ζόρι' μέχρι να ξελασκάρει. Στη συνέχεια όταν η βίδα ξεβιδώνεται δεν μπορείς να βάλεις το ίδιο ζόρι στο κατσαβίδι και να το πσριστρέφεις ταυτόχρονα.
Η ισχύς όμως που δίνεις στο κατσαβίδι είναι όσο 'ζόρι' βάζεις επι την ταχύτητα που το περιστρέφεις.
Και στις δύο περιπτώσεις η δύναμη που βάζεις για να στρέψεις τη βίδα, είτε για να την ξελασκάρεις, είτε για να την γυρίσεις ώστε να βγεί (είτε και τα 2 ταυτόχρονα πιο σωστά) είναι η ροπή.
Ελπίζω να ήτανε αρκετά απλά λόγια
ΥΓ. Αν θες ειδικά για τα αυτοκίνητα να δείς τι ακριβώς αντιπροσωπεύουν οι έννοιες της ισχύος και της ροπής ρίξε μια ματια αν θες σε ένα άρθράκι που είχα γράψει εδώ, ακριβώς για το θέμα αυτό.
-
Σ ευχαριστω πολυ ΙΚΕ ησουν κατατοπειστικοτατος!
Τhanx! -
Η ροπή στρέψης είναι ανάλογη της ισχύος/στροφές.
Αν γνωρίζεις την ισχύ σε κάθε ρυθμό περιστροφής του κινητήρα μπορείς, διαιρώντας με τις στροφές και πολλαπλασιάζοντας με μια σταθερά (ανάλογα με τις μονάδες που χρησιμοποιείς) μπορείς να υπολογίσεις την αντίστοιχη ροπή στις στροφές αυτές.
Κάνε κάτι απλό:
βρές από το διάγραμμα πόση ισχύ έχεις σε συγκεκριμένο αριθμό στροφών και πόση ροπή (στις μονάδες που θέλεις). Πολλαπλασίασε τη ροπή με τις στροφές και διαίρεσε με την ισχύ οπότε και θα υπολογίσεις τη σταθερά σου! Ακολουθώντας το διάγραμμα ισχύος μπορείς τώρα πολλαπλασιάζοντας με τη σταθερά σου και διαιρώντας με τις στροφές,κάθε φορά, να υπολογίζεις τη ροπή σου! -
Πάμε 'Τεχνικά' παίδες
-
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=11848&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=7043&highlight=����
Καλό διάβασμα!
Για να το καταλάβω πλήρως πάντως, εγώ τουλάχιστον δυσκολεύτηκα...
-
ροπή είναι το όνομα του φυσικού μεγέθους που σου δείχνει πόσο 'δυνατός' είναι ένας κινητήρας. (το 'δυνατός' είναι με την λαϊκή σημασία, όπως ζήτησε ο φίλος)
Ιπποδύναμη είναι το απόθεμα ροπής του κινητήρα καθώς ανεβαίνουν οι στροφές. Πόση ροπή θα μπορεί να δίνει όσο πατάς γκάζι.
Για παράδειγμα έχεις ενα 1000άρι μοτέρ από μηχανή ('κινητήρα' από 'μοτοσυκλέτα') και ένα 1400άρι από αμάξι. Ο πρώτος βγάζει περισσότερα άλογα μεν, αλλά αποδίδει λιγότερη ροπή σε ευρύτερο φάσμα στροφών (13000rpm). Ο δεύτερος βγάζει τα μισά άλογα, αλλά έχει πολύ περισσότερη ροπή μέχρι τις 6-7000.
-
gTsiros αυτό που λες θα ίσχυε αν είχαμε σκέτο τον κινητήρα. Αν συνυπολογίσεις το κιβώτιο ταχυτήτων, τα διαφορικά και τους τροχούς τα πράγματα αλλάζουν.
Ένας κινητήρας με την μισή ροπή απο έναν άλλο μπορεί στην πράξη να είναι πιο δυνατός (με το ανάλογο σύστημα μετάδοσης).
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
gTsiros αυτό που λες θα ίσχυε αν είχαμε σκέτο τον κινητήρα. Αν συνυπολογίσεις το κιβώτιο ταχυτήτων, τα διαφορικά και τους τροχούς τα πράγματα αλλάζουν.Ένας κινητήρας με την μισή ροπή απο έναν άλλο μπορεί στην πράξη να είναι πιο δυνατός (με το ανάλογο σύστημα μετάδοσης).
ΙΚΕ, μόνο για τον κινητήρα μιλάμε. Αλλοιώς μπλέκεται πολύ η κατάσταση!
-
Υπάρχει κανείς όμως που να χρησιμοποιεί *σκέτο *τον κινητήρα?
Το μπλέξιμο είναι να ανάγουμε συμπεράσματα απο τον κινητήρα (μόνο) στο αυτοκίνητο (συνολικά).
-
Σωστά, αλλά όταν μιλάμε για την απόδοση του αυτοκινήτου συνολικά.
Εδω το ερώτημα αφορά τι είναι ροπή και τι ισχύς..
-
Ένας κινητήρας με την μισή ροπή απο έναν άλλο μπορεί στην πράξη να είναι πιο δυνατός (με το ανάλογο σύστημα μετάδοσης).
μπορεί, αλλά τότε δε συζητάμε για τη διαφορά μεταξύ ροπής και ιπποδύναμης μα για τη διαφορά διαφόρων drivetrains, φαντάζομαι ξέρεις τι είναι αυτό.
Pοπη-ιπποδυναμη!