-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
ταξίδεψε κανείς πρόσφατα Κροατία (Δαλματικές ακτες) να μας πει καμια λεπτομέρεια;Κροατία - Σλοβενία ναι. Δαλματικές ακτές είναι διαφορετικό πράγμα. Τι θες να μάθεις;
-
Σκεφτομαι για ενα μινι ταξιδακι (4-5 μερες) απο Ντουμπρόβνικ να παω μεχρι Σπλιτ, Ζαγκρεπ και πισω μεσω Βελιγραδίου.
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
Σκεφτομαι για ενα μινι ταξιδακι (4-5 μερες) απο Ντουμπρόβνικ να παω μεχρι Σπλιτ, Ζαγκρεπ και πισω μεσω Βελιγραδίου.Έχω διανυκτερεύσει στο Ζάγκρεμπ. Μου φάνηκε αρκετά ασφαλές.
-
bebe πότε και από πού σκέφτεσαι να πιάσεις ντουμπρόβνικ?
Πες γιατί είναι ο κολητός μου απ τη σερβία μαζί μου αυτές τις μέρες, για να μάθω.
Aπλά έχε υπόψιν αν το προγραματίζεις τώρα στην τουριστική περίοδο το μαυροβούνιο είναι κάργα μποτιλιαρισμένο
-
σκεφτομαι να ξεκινησω απο Θεσσαλονικη πρωί πρωί τεταρτη 1/9.
Να παω μεσω σκοπιων και μαυροβουνίου και πρωτη μερα να διανυχτερευσω γυρω απο το Ντουμπροβνικ.Εχω βρει καποια ξενοδοχεία (ή ενοικιαζομενα δωματια ) στις ακτες του Μαυροβουνίου.
σκεφτομαι πρωτη βραδια Budva (630 χιλ απο Θεσσαλονικη)Μετα θα παω Ντουμπρόβνικ και σκεφτομαι η επόμενη διανυχτερευση να είναι πιο βορεια.
Σπλίτ ή ζανταρ;
Υποψη οτι θελω και καμποσες ωρες να χαζεψω στο παρκο Plitvice lakes http://www.np-plitvicka-jezera.hr
Exei και ενα μεγαλο σπηλαιο 60 χιλ πιο πανω (δεν ξερω αν θα παω)
Απο τα (πολλα) νησακια αξιζει καποιο για να χαλάσω μια μερα;
Θα ειναι λιγες οι μερες και δεν μπορω να τα δω ολα.edit: το είχαμε ξανασυζητήσει, αλλα ξερει κανεις για τυχόν βινιέτες σε Κροατία Σλοβενια;
Ευχαριστω για τον χρόνο, δεν με ενδιαφερουν οι παραλίες για μπάνιο (μπουχτισα εδω ), απλά θελω να δω την περιοχή.
Τελευταια διανυκτέρευση μάλλον Ζαγκρεμπ και απο'κει επιστροφη
-
σλοβενία έχει βινιέτα, κανα 20ευρω αν θυμάμαι καλά, κροατιά διόδια.
ξαναρωτάω πότε θες να πας
συστήνω επίσκεψη στην Pula zagreb δε λεει τπτ ιδιαίτερο πάντως.
για την κροατία δεν έχω καμία άλλη άποψη σε αυτά τα δύο είχα πάει, θα ρωτήσω τα παιδιά για την πόλη που λες στο μαυροβούνιο, μιας κι κοπέλα του κολητού έχουν εξοχικό κάπου εκεί και επανέρχομαι
-
Θα φυγω 31/8 ή 1/9
θα επιστρεψω το ΣΚ 4'η 5/9Θελω να κανω ενα low budget ταξίδι να θυμηθω τα παλια
Ξενοδοχείο εως 50-60€, φτηνο φαγητο κλπ
Η γυναίκα θελει να φτάσουμε μεχρι Τεργέστη, θα δω αν 'παλεύεται' να κανω σχεδον 1250 χιλ στην επιστροφή
-
οι μέρες είναι ολιγον τι λίγες, θα σας φάνε τα χλμ
θα επανέλθω το βραδάκι μάλλον -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
οι μέρες είναι ολιγον τι λίγες, θα σας φάνε τα χλμ
θα επανέλθω το βραδάκι μάλλονοχι, θα τα φάει ο πετρελαιοφονιάς
οι τρεις πρώτες διανυκτερεύσεις κλείστηκαν
Kotor - Budva
Trogir
Plitvice Lakes (περιπου 1250 χιλ μεχρι εδω, χωρίς τις 'γύρες')Απο'κει και περα, βλέποντας και κάνοντας.
Θα παρω ενα φορητο πι-σι μαζι μου και όλα τα ξενοδοχεία που έκλεισα εχουν wi-fi.
Aν αντέχουμε και θέλουν κι οι υπόλοιποι θα παμε και στα σπήλαια Postojna.Αλλίως κάτι απο... Ριεκα, τεργέστη Λουμπλιάνα ή Ζάγκρεμπ
-
απλά έχε υπόψιν οτι τα χλμ στο μαυροβούνιο δεν βγαίνουν γρήγορα, είναι μόνο επαρχιακοί δρόμοι.
Θες να ρωτήσω κάτι συγκεκριμένο τα παιδιά?
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
απλά έχε υπόψιν οτι τα χλμ στο μαυροβούνιο δεν βγαίνουν γρήγορα, είναι μόνο επαρχιακοί δρόμοι.Θες να ρωτήσω κάτι συγκεκριμένο τα παιδιά?
ξερω οτι τα χιλιομετρα θα ειναι 'αργα'
μονο την τελευταια μερα θα χρησιμοποιησω αυτοκινητόδρομο.Για καλη μου τύχη ενας φιλος πηγε την προηγούμενη εβδομαδα σχεδον την ιδια διαδρομη, οποτε εχω πληροφορηση απο 'πρωτο χέρι'
Οτι θεωρήσουν χρήσιμο τα παιδια ειναι ευπρόσδεκτο...
-
οκ
να θυμηθείς να ποστάρεις όταν γυρίσεις ε?
-
Μήπως έχει κανείς ιδέα πόσο είναι το πρόστιμο για ταχύτητα πάνω από το όριο στη Γαλλία ?
Σε μια ελαφρώς κατηφορική στροφή στο τέλος του Α1 γυρίζοντας από Βρυξέλλες για Παρίσι, στην είσοδο του Παρισιού με όριο 90, 2:00 το πρωί, είδα φλας να ανάβει Η ταχύτητα που είχα ήταν 105 km/h.
Έτσι απλά για να έχω μια ιδέα τι χρέωση να περιμένω απο την Hertz στην κάρτα μου..
-
δεν ξερω αν τον προλαβα τον φιλο που θα παει βαλκανιζατερ...
η budva ειναι στυλ μεσαιωνικο αλλα μικρη αποτι λενε...εκει πανε πολλοι σερβοι (οι οποιοι βεβαια καταριουνται τους μαυροβουνιους και το αντιθετο), μαλλον ειναι η πιο ωραια πολη στη περιοχη...δε ξερω αν μπορεις να πας στο νησι του αγιου στεφανου
οι λιμνες πλιτβιτσε μια που το ανεφερες ειναι και απο τα πρωτα θεατρα συγκρουσεων στον πολεμο με τη κροατια...πρεπει ναναι ωραια αν και της κροατιας μαλλον τα νησια ειναι το καλο
ωραια βολτα θα κανεις αλλα επρεπε να χεις πιο πολλες μερες...
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
..........
οι τρεις πρώτες διανυκτερεύσεις κλείστηκαν
Kotor - Budva
Trogir
Plitvice Lakes (περιπου 1250 χιλ μεχρι εδω, χωρίς τις 'γύρες')...........
Αλλίως κάτι απο... Ριεκα, τεργέστη Λουμπλιάνα ή ΖάγκρεμπΔεν θα αναφερθώ σε λεπτομέρειες, γιατί η εμπειρία μου απο την περιοχή Μαυροβουνίου-Κροατίας ειναι σχεδόν 15ετίας + ....
Κστ΄εμέ, οι καλύτερες ακτές που έχω δεί στην Ευρώπη στην πλευρά της Μεσογείου και που συναγωνίζονται σε χρώμα και καθαρότητα (νερών) τις φημισμένες Ελληνικές.
Η διαφορά υπέρ των Δαλματικών (αν θεωρήσουμε αυτές οτι εκτείνονται απο Herceg Novi μέχρι Rijeka, άλλωστε αυτό το τμήμα εχω δεί) ειναι το 'χρώμα' των πόλεων-κομωπόλεων που βρέχουν: ΚΟΡΥΦΗ!!!
Κοtor-Budva, δίνουν την αίσθηση οτι βρίσκεσαι σε λίμνη, με όλα όσα καλά περιέγραψε ο adis4gr , +1 για Sveti Stefan.
Απο Herceg Novi-Dubrovnik και μετά, περνάς σε πιό 'κοσμοπολίτικες' καταστάσεις.
Αριστη επιλογή. Απίστευτα μικρός όμως ο χρόνος παραμονής.
Ηθελες 3 ημέρες ακόμη τουλάχιστον, για να απολαύσεις αυτά που προσφέρουν τα μέρη που επέλεξες.
Καλό ταξίδι! -
καθαροτητα νερων ε? αν και μιλας για εμπειριες παλιες οι πληροφοριες λενε οτι τα νερα εκει δεν ειναι της προκοπης λογω του αποχετευτικου τουλαχιστον κοντα στις πολεις
βεβαια οι πληροφοριες προερχονται απο σερβους οποτε λογω αντιθεσης δεν τις κρινω και 100% αξιοπιστες.. -
Με αφορμή το ταξίδι που πήγαμε με τη γυναίκα μου (τη Γιώτα) στην Ιταλία και λίγο Νότια Γαλλία, θα ήθελα να μοιραστώ τις εμπειρίες μου μαζί σας και να βοηθήσω όποιον άλλον σκέφτεται να κάνει κάποιο αντίστοιχο ταξίδι στο μέλλον.
Ταξιδέψαμε 5/8/10 Πάτρα-Ανκώνα (19.5 ώρες) και 18/8/10 Ανκώνα-Ηγουμενίτσα (16.5 ώρες) σε εσωτερική δίκλινη καμπίνα AB2, με το Cruise Olympia της Minoan. Το κόστος ήταν γύρω στα 600 ευρώ για δύο άτομα και το αυτοκίνητο, με δυνατότητα να είναι ίσως και κάτω από 500 αν τα κλείσετε νωρίτερα. Η καμπίνα αξίζει τα λεφτά της, και είναι άνετη με μπάνιο και κλιματισμό.
Ξενοδοχεία δεν είχαμε κλείσει πουθενά.
Οι φωτογραφίες είναι δικές μου από το panoramio.
6/8 - Φύγαμε από Ανκόνα για Ρώμη (300χλμ) αρχικά νότια και μετά δυτικά μέσω Α14/Α24. Στη Ρώμη μείναμε στο Best Western Globus με 99 ευρώ/νύχτα το οποίο μου σύστησε ένας φίλος που σπούδαζε εκεί κοντά για χρόνια. Το ξενοδοχείο συμπαθητικό, αλλά είχαν ένα θέμα με το ζεστό νερό του μπάνιου το οποίο διαπίστωσα διαβάζοντας και το tripadvisor πως το είχαν κι άλλοι. Είναι σε απόσταση 400-500 μέτρα από το μετρό και τη στάση Policlinico, και συνεργάζονται με ένα parking λίγο παρακάτω στη Via Treviso (δίπλα από το ξενοδοχείο Kriss), το οποίο χρεώνει 25 ευρώ/ημέρα και τα κλειδιά τα κρατάτε εσείς. Το πρόβλημα είναι πως το πάρκινγκ κλείνει στις 10:00 και ανοίγει στις 20:00. Τις μετακινήσεις μας τις κάναμε με το μετρό μέχρι να φύγουμε, βγάζοντας ένα εισιτήριο για 3 μέρες με 11 ευρώ/άτομο, αλλά ίσως να υπήρχε και πιο συμφέρουσα λύση. Το μετρό τους ζέχνει, και το δικό μας είναι σαν έργο τέχνης μπροστά τους.
Στην αρχή πήγαμε στην Piazza di Spagna (στάση Spagna) όπου βγάλαμε φωτογραφίες, και είχε ΠΟΛΛΟΥΣ τουρίστες. Μετά πήγαμε στη Fontana di Trevi με τα πόδια, όπου ήταν πολύ ωραία αλλά είχε ΠΟΛΛΟΥΣ τουρίστες.
7/8 - Η μέρα αυτή είχε κυρίως Βατικανό. Πάλι με το μετρό, στάση Ottaviano. Μπήκαμε στον Αγιο Πέτρο (καταπληκτική εκκλησία), είδαμε τα μνήματα των 'Πάππων' (πως να το γράψω...) και μετά με ΠΟΛΥ ουρά (δεξιά από τον Αγιο Πέτρο) και 7 ευρώ το άτομο (ή 5 ευρώ και +200 σκαλιά) ανεβήκαμε με ασανσέρ μέχρι το ύψος του τρούλου (πολύ ωραία, βλέπεις το εσωτερικό της εκκλησίας από πολύ ψηλά) και μετά άρχισε ο γολγοθάς των 320 σκαλιών μέχρι την κορυφή του τρούλου όπου βγαίνεις έξω και βλέπεις όλη την πλατεία και τη Ρώμη από πολύ ψηλά, αφού βέβαια η γλώσσα σου έχει κρεμάσει σαν γραβάτα.
Κάτσαμε και φάγαμε κάπου πρόχειρα εκεί κοντά, και μετά πήραμε ταξί και πήγαμε στην Piazza Navona (παλιά αγορά), όπου κάτσαμε για καφέ. Η απόσταση αν είσαι ξεκούραστος περπατιέται κάπως. Εκεί κοντά είναι και το Pantheon, όπου το είδαμε κι αυτό. Ταξί και ξενοδοχείο μετά.
Πλατεία Αγ. Πέτρου (πανοραμική)
Η θεα από τον τρούλο (εσωτερικά)
Η θέα από τον τρούλο (εξωτερικά μετά από 320 σκαλιά) προς την πλατεία του Αγ. Πέτρου
****** Για την είσοδο στον Αγιο Πέτρο επιτρέπονται σορτς/βερμούδες στους άντρες, όχι όμως αμάνικα μπλουζάκια. Οι γυναίκες υποχρεωτικά με φούστα/φόρεμα και καλυμμένους ώμους (όχι ραντάκια/στράπλες). Για τις γυναίκες, η δουλειά γίνεται και με ένα φουλάρι που παίρνεται έξω από το Βατικανό με 3 ευρώ ή με μια ζακέτα, ή κάτι αντίστοιχο.
***** Επειδή ο τρούλος καταλαβαίνετε πως έχει σχήμα τρούλου, δεν είναι απλά 320 σκαλιά στην ευθεία. Πλησιάζοντας την κορυφή, το σώμα σου αρχίζει και γέρνει προς τα μέσα (αν είσαι πάνω από 1.65) και αν είσαι κάποιον κυβικών (όπως εγώ) δεν χωράς να ανέβεις ίσια, αλλά πρέπει να πηγαίνεις με το πλάι.
***** Στο μουσείο, το οποίο λένε πως είναι ωραίο και είναι λίγο πιο πέρα, δεν πήγαμε γιατί είχαμε ψοφήσει.
***** Το Βατικανό δεν είναι κάθε μέρα ανοιχτό. Συνήθως είναι κάθε Κυριακή κλειστά, εκτός και αν είναι η τελευταία Κυριακή του μήνα. Επιβεβαιώστε το στο internet.*8/8 - Η μέρα είχε Κολοσαίο και πέριξ. Μετρό πάλι, και κατεβήκαμε στην αντίστοιχη στάση (ακριβώς απ'έξω). Ωραίο το Κολοσαίο, εντυπωσιακό. Το εισιτήριο (12 ευρώ/άτομο) κάλυπτε και το διπλανό Foro Romano και Palatino όπου δεν μπορώ να πως πως ενθουσιαστήκαμε με το περπάτημα μέσα στη ζέστη. Λίγο παραπάνω ήταν και η Piazza Venezia από την οποία περάσαμε με το ταξί και έχει και ένα εντυπωσιακότατο κτίριο στο οποίο έχει και μουσείο. Το βράδυ βρήκαμε κάτι φίλους που κάνανε ένα παρόμοιο ταξίδι μ'εμάς (αλλά είχαν ήδη κλείσει ξενοδοχεία σε όλες τις πόλεις που θα περνούσαν) και τους 'ξεναγήσαμε' στην Piazza di Spagna και στην Fontana di Trevi.
****** Η ουρά για το Κολοσαίο είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ. Βγάλτε από πριν εισιτήριο για να αποφύγετε τις ουρές. Πάλι καλά μας έκοψε και κοιτάξαμε στο internet το προηγούμενο βράδυ, και μπήκαμε εδώ από το ξενοδοχείο και εκτυπώσαμε εισιτήρια χωρίς να χρειαστεί να περιμένουμε στη σειρά, με 1.5 ευρώ παραπάνω. Στο ψάξιμο επίσης, ανακαλύψαμε πως υπάρχει το Roma Pass το οποίο με 25 ευρώ/άτομο συνδυάζει είσοδο σε 2 αρχαιολογικούς χώρους της Ρώμης (όχι στο Βατικανό) εκτός σειράς και 2 (ή 3) μέρες ελεύθερες μετακινήσεις με όλα τα μέσα μεταφοράς. Μπορείτε να το προμηθευτείτε από πολλά μέρη, ψάξτε το.
***** Η Ρώμη είναι τίγκα στα αρχαία και στα αξιοθέατα, η πλειοψηφία πολύ καλά διατηρημένα. Θέλεις εβδομάδες να τα γυρίσεις όλα, και θέλει ΠΟΛΥ περπάτημα. Προετοιμαστείτε πως δεν θα μπορέσετε να τα δείτε όλα, και κάντε τις επιλογές σας.
***** Στα περισσότερα εστιατόρια χρεώνουν επιπλέον 15% για φιλοδώρημα (το γράφει και στον κατάλογο).
***** Το μετρό δουλεύει μέχρι τις 23:30 και Παρασκευή/Σάββατο μέχρι τις 01:30.
***** Αστυνομία υπήρχε παντού, και γενικώς αισθανόσουν ασφαλής.
***** Στους περισσότερους δρόμους υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, όπου με 1 ευρώ/ώρα παρκάρεις 08:00-20:00 και 20:00-08:00 είναι δωρεάν. Μπορεί να βρείτε και κάτω από το ξενοδοχείο σας, ειδικά Αύγουστο που η πόλη είναι άδεια από ντόπιους. Τώρα, για το αν είναι ασφαλές... Δεν ξέρω, δεν το δοκίμασα αλλά εμένα σαν την Αθήνα μου φάνηκε.*9/8 - Αναχώρηση για Φλωρεντία (Firenze) άλλα 300χλμ περίπου από τον Α1. Μείναμε στο Hotel Albion με 75 ευρώ/νύχτα και δωρεάν κλειστό πάρκινγκ στα 30 μέτρα και τα κλειδιά δικά μας. Το πάρκινγκ είχε λίγες θέσεις, αλλά βολευτήκαμε. Το ξενοδοχείο ήταν πολύ ωραίο, ζεστό και πεντακάθαρο, μέσα σε ένα παμπάλαιο παραδοσιακό κτίριο. Οι σκάλες μην σας τρομάξουν, δεν έχει ασανσέρ αλλά έχει έναν υπάλληλο (τον Roberto) που τις ανεβάζει αυτός τις αποσκευές. Βόλτα στις πλατείες και στο περίφημο Duomo (τεράστιο κι αυτό) στην Piazza de San Giovanni και φαγητό στην παραδίπλα πλατεία Piazza della Repubblica. Βόλτα στα μαγαζιά και πίσω στο ξενοδοχείο. Το βράδυ μια από τα ίδια και την επόμενη μέρα επίσκεψη στο μουσείο του Γαλλιλαίου ή Science Museum.
****** Ωραίο και φτηνό φαγητό στο Trattoria il Contadino κοντά στο ξενεδοχείο. Μας το σύστησαν στη ρεσεψιόν.
***** Το μουσείο του Γαλλιλαίου αξίζει να το δείτε, μην το χάσετε. 8 ευρώ είσοδος/άτομο.
***** Μέσα στην παλιά πόλη υπάρχουν και αρκετά σύγχρονα πάρκινγκ επί πληρωμή.
***** Λίγο έξω από τη Φλωρεντία, στην απέναντι πλευρά του ποταμού, είναι ένας λόφος που έχει την Piazza Michelangelo. Από αυτό το σημείο φαίνεται όλη η Φλωρεντία από ψηλά, και φαίνεται και ο τρούλος του Duomo πόσο ψηλός είναι και εξέχει από τα άλλα κτίρια. Αξίζει για φωτογραφίες.*10/8 - Αναχώρηση για Γένοβα ή Σαν Ρέμο αν δεν μας άρεσε η Γένοβα με ενδιάμεση στάση στον πύργο της Πίζας για φωτογραφίες. Το Λιβόρνο είχαμε ακούσει πως είναι πολύ ωραίο, αλλά ήταν πολύ κοντά στη Φλωρεντία και θα μας έκοβε μια πολύτιμη μέρα αν κοιμόμασταν εκεί. Α11 για Πίζα (100χλμ), και βάλτε στο GPS Piazza dei Miracoli ή Via Cardinale Pietro Maffi, για να μην ψάχνετε 10 ώρες όπως εμείς που είναι ο πύργος. 60 λεπτά στο παρκόμετρο για μισή ώρα πάρκινγκ, φωτογραφίες και δρόμο. Α12 για Γένοβα (165χλμ) όπου όπως μπήκαμε έτσι βγήκαμε γιατί είναι απλά μια πόλη χωρίς τίποτα το ιδιαίτερο να σε προκαλεί να κάτσεις. SP1 (145χλμ) για Σαν Ρέμο, παραλιακά αυτή τη φορά για να αρχίσουμε βλέπουμε και λίγο τοπίο. Συμπαθητικό το Σαν Ρέμο, αρκετός κόσμος, είχε πάει ήδη περίπου 22:00 και αρχίσαμε να ψάχνουμε για ξενοδοχείο. Αρχίσαμε να αγχωνόμαστε είτε γιατί δεν βρίσκαμε, είτε γιατί βρίσκαμε δωμάτια μόνο από 400 ευρώ και πάνω (στο Σαν Ρέμο θεωρείται και high season το ΠΣΚ του Grand Prix του Μονακό τον Μάιο). Τελικά βρήκαμε ένα τεσσάρων αστέρων με δικό του πάρκινγκ δωρεάν χωρίς να πρέπει να αφήσουμε κλειδιά, στα 140 ευρώ/νύχτα, το Hotel Miramare Continental Palace. Δυστυχώς το ξενοδοχείο αποδείχτηκε μια τρώγλη, χωρίς κλιματισμό, με μια 14άρα προπολεμική τηλεόραση, μπάνιο που είχε μούχλα ανάμεσα στη μπανιέρα και τα πλακάκια, σκουριασμένα και σπασμένα παντζούρια, και άλλα παρόμοια. Για internet ούτε που ρωτήσαμε... Κοιμηθήκαμε επειδή ήμασταν ψόφιοι, και μετά το πρωινό την κάναμε για το αντικείμενο του πόθου.
11/8 - Αναχώρηση κατά τις 11:00 για Μονακό-Νίκαια. Είχαμε αποφασίσει από νωρίς να μην πούμε στον κόπο καν να ρωτήσουμε για ξενοδοχείο στο Μονακό, αφού όλο και σε κάποιο μέρος εκείς γύρω θα βρίσκαμε και η Νίκαια απέχει μόλις 20χλμ. Ακολουθώντας τον SP1 για 40χλμ προς Ventimiglia παραλιακώς και χαλαρά, περάσαμε τα σύνορα με τη Γαλλία στον D6007 και μετά από συνολικά περίπου 40χλμ βλέπουμε να ξεχωρίζει το Μόντε Κάρλο και μερικά ψηλά του κτίρια. Μπήκαμε μέσα στην πόλη, ανεβήκαμε την περίφημη φουρκέτα της F1 και σιγά-σιγά χαζεύοντας γύρω-γύρω μπας και πετύχουμε κανένα Zonda ή Veyron, φτάσαμε μετά από 20χλμ στη Νίκαια. Λόγω της κούρασης της προηγούμενης νύχτας στο ψάξιμο στο Σαν Ρέμο, και με την υποψία πως η Νίκαια δεν θα είναι ιδιαίτερα φτηνή, στο 3ο ξενοδοχείο υποκύψαμε. Ηταν το Le Royal, το οποίο ήθελε 160 ευρώ/νύχτα για απλό δωμάτιο ή 200 ευρώ/νύχτα για θέα θάλασσα + 12/άτομο για πρωινό. Πήραμε τελικά δωμάτιο με θέα τη θάλασσα, το οποίο άξιζε το 40άρι αφού το ξενοδοχείο είναι μπροστά στη θάλασσα ακριβώς. Περνόντας το δρόμο φθάνεις στην παραλία και κάνεις το μπάνιο σου, το οποίο εμείς δεν κάναμε. Το ξενοδοχείο είχε βασικά ηλικωμένους απ'ότι είδαμε, αλλά το δωμάτιο ήταν καλό και ευρύχωρο. Internet είχε δωρεάν στο lobby, ή με πιασοκωλέ χρέωση στο δωμάτιο. Στα 100μ έχει δημόσιο πάρκινγκ, κλειστό με χρέωση κανά 20άρικο την ημέρα.
Χαλαρώσαμε για λίγες ώρες αφού φάγαμε, και κατά τις 19:00 ξεκινήσαμε για Μόντε-Κάρλο. Μετά από κανά μισάωρο παρκάραμε στο υπόγειο πάρκινγκ μπροστά από το καζίνο. Αφού είδαμε διάφορα τούμπανα στο πάρκινγκ, ανάμεσά τους και 3 Tesla να είναι στην μπρίζα, ανεβήκαμε στην επιφάνεια. Χαζέψαμε τα αυτοκίνητα που ήταν έξω από το καζίνο, κάτσαμε στο Cafe de Paris ακριβώς δίπλα και με 22 ευρώ ήπιαμε μια Corona και ένα μεγάλο ποτήρι μπύρας χαζεύοντας ό,τι σχεδόν τούμπανο υπάρχει σε τέσσερις ρόδες (Zonda και Veyron δεν είδαμε δυστυχώς). Κάναμε μια βόλτα με τα πόδια γύρω και πίσω από το καζίνο, είδαμε κάποιες βιτρίνες (Dior, Prada κλπ), πάλι πίσω στο αυτοκίνητο και πήγαμε στο πάρκινκ κοντά στη μαρίνα μπας και χαζέψουμε κανένα σκάφος (είναι αρκετά μακριά με τα πόδια). Δεν είδαμε τίποτα το τρομερό, φάγαμε ένα 'βρώμικο' στη μαρίνα και πήραμε τον δρόμο της επιστροφής.
Σε γενικές γραμμές πάντως, το Μονακό μυρίζει πολύ χρήμα και πολυτέλεια. Ισως να ήμασταν και προκατειλημμένοι, δεν ξέρω. Οι τουρίστες ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα, και οι 'έχοντες' ξεχωρίζουν κι αυτοί από χιλιόμετρα. Ηταν ωραία εμπειρία πάντως, και ευχαρίστως ξαναπηγαίναμε!
****** Αν θέλετε να μπείτε στο καζίνο, χρειάζεται επίσημο ένδυμα (σακάκι/γραβάτα για τους άντρες, αντίστοιχα καλό ντύσιμο για τις γυναίκες). Οι γυναίκες πάντως ήταν ντυμένες όπως οι δικές μας όταν είναι κουμπάρες σε κανένα γάμο!
***** Το Μονακό έχει αρκετά ενδιαφέροντα μουσεία (ναυτικό, ωκεανογραφείας, βασιλική συλλογή αυτοκινήτων, κλπ) αλλά λόγω έλειψης χρόνου δεν πήγαμε σε κανένα. Αν σας ενδιαφέρει, γκουγκλάρετέ το.
***** Υπάρχουν πολλά υπόγεια πάρκινγκ, πλήρως οργανωμένα, με φωτεινές ταμπέλες κατεύθυνσης στους δρόμους και πόσες ελεύθερες θέσεις έχει το καθένα. Παρκάρισμα μέχρι 1 ώρα είναι δωρεάν, ενώ εμείς για 3-4 ώρες δώσαμε περίπου 5 ευρώ.
***** Η περίφημη φουρκέτα είναι πίσω αριστερά από το καζίνο, κατεβαίνοντας 2-3 σκάλες.*12/8 - Είχαμε συμφωνήσει πως σ'αυτό το σημείο θα επανεξετάζαμε το πλάνο για τις επόμενες ημέρες. Το αρχικό σχέδιο ήταν να πάμε σερί Νίκαια-Κάννες-Μασσαλία-Λυόν-Γενεύη (700χλμ) και την επόμενη μέρα μετά από μια βόλτα στη λίμνη, να περάσουμε τις Αλπεις από το μεγάλο τούνελ του Mont Blanc (11χλμ) για να κοιμηθούμε Τορίνο (250χλμ). Αλλά επειδή μας φαινόντουσαν πολλά τα χιλιόμετρα, με λίγο ψάξιμο στο tripadvisor δεν συγκλονιστήκαμε με τα ξενοδοχεία στη Γενεύη, και φοβηθήκαμε πως θα στριμώξουμε πολλούς προορισμούς σε λίγο χρόνο τις επόμενες μέρες, αποφασίσαμε να γειώσουμε Μασσαλία και Γενεύη. Πήγαμε λοιπόν, παραλιακά πάλι, Κάννες (33χλμ) όπου δεν σταματήσαμε καθόλου (απλά περάσαμε μπροστά από το κτίριο που κάνουν το φεστιβάλ), και συνεχίσαμε ορεινώς από Κάννες για Frejus και μετά παραλιακώς προς Saint Maxime και Saint Tropez (άλλα 70χλμ). Μετά το Saint Maxime φάγαμε και ένα σούπερ μποτιλιάρισμα λόγω ενός ατυχήματος με κάτι μηχανές, και επειδή απλά είχε κίνηση, μέχρι και το Saint Tropez. Εκεί παρκάραμε σε δημόσιο πάρκινγκ κλειστό με κανά τάληρο περίπου τις 2-3 ώρες. Πήγαμε μέχρι τη θάλασσα, όπου δεν μπορώ να πως συγκλονιστήκαμε. Είχε πάρα πολύ κόσμο, μια μαρίνα με μερικά σκάφη, και μαγαζάκια γύρω-γύρω στη θάλασσα όπως είναι πχ στον Πόρο. Κάτσαμε να φάμε και φύγαμε. Φάγαμε το ίδο και χειρότερο μποτιλιάρισμα (2 ώρες περίπου) μέχρι να κάνουμε 5-6 χλμ μέχρι το Saint Maxime για ανηφορίσουμε προς εθνική (εκεί έβγαλε και τα λεφτά του το iMiv Classic, αφού είδαμε μια ολόκληρη ελληνική ταινία στην τηλεόραση μέχρι να φύγουμε από το μποτιλιάρισμα).
Φύγαμε μετά για Τορίνο (375χλμ) καπάκι, από αυτοκινητόδρομους πλέον. Α8 στη Γαλλία και Α10/Α6 Ιταλία. Με το που αρχίζουμε και ανηφορίζουμε τον Α6 από θάλασσα προς Τορίνο, άρχισε να βρέχει. Στο δρόμο ήμασταν σχεδόν μόνοι μας και πριν το Τορίνο έχει μια τεράστια ευθεία γύρω στα 40χλμ που τελικάζεις τα πάντα. Μόνο λίγο προσοχή προς το τέλος όπου υπάρχει μια γέφυρα με σαμάρια στις ενώσεις, που αν πηγαίνεις τελικιασμένος μάλλον θα έχεις πρόβλημα. Φτάσαμε γύρω στις 22:00 στο Τορίνο και πήγαμε στην τύχη να ρωτήσουμε στο πρώτο ξενοδοχείο που μας γυάλισε. Βασικά θέλαμε μόνο ύπνο, αφού την άλλη μέρα θα πηγαίναμε Βερόνα να βρούμε τους φίλους που είχαμε συναντήσει στη Ρώμη τις πρώτες μέρες. Για καλή μας τύχη πέσαμε στο Hotel Villa Savoia, τεσσάρων αστέρων όπου με 100 ευρώ/νύχτα είχες ένα πολύ ωραίο και πεντακάθαρο δωμάτιο με τα πάντα μέσα, internet δωρεάν στο lobby και δωρεάν πάρκινγκ με τα κλειδιά δικά σου στο υπόγειο του ξενοδοχείου. Η βροχή συνέχιζε ακόμα...
****** Saint Tropez δεν άξιζε η ταλαιπωρία, προτείνω να το αποφύγετε. Αντε μέχρι τις Κάννες το πολύ-πολύ.
***** Προσοχή στους Γάλλους οδηγούς σκούτερ-μοτοσυκλετών. Είναι χάροι! Πάνε τάπα πάνω στη διπλή γραμμή ενώ περνάνε αυτοκίνητα και από τα δύο ρεύματα, ξύνοντας μασπιέδες!
***** Στις διαβάσεις πεζών οι Γάλλοι δεν σταματάνε το ίδιο εύκολα όπως οι Ιταλοί.*13/8 - Με βροχερό καιρό φύγαμε μέσω του Α4 για Βερόνα και για ακρίβεια στο Villafranco di Verona, όπου θα βρίσκαμε τους φίλους μας στο ξενοδοχείο που είχανε κλείσει, οπότε εδώ δεν ζοριστήκαμε με 'έρευνα'. Κάναμε και μια ενδιάμεση στάση στο Μιλάνο για να δούμε το εμπορικό κέντρο (Galleria Vittorio Emanuele II) καθώς και το Duomo. Παρκάραμε στη ζούλια για λίγο στη Via Silvio Pellico 12, και ποδαράτοι χαζέψαμε τα μαγαζιά και βγάλαμε φωτογραφίες μπροστά από τον επιβλητικό καθεδρικό ναό. Συνεχίσαμε για Βερόνα, και το ξενοδοχείο ήταν το Antares Hotel, το οποίο είχε 135 ευρώ/νύχτα με πολύ καλό πρωινό και πάρκινγκ με τα κλειδιά δικά μας. Το ξενοδοχείο είναι λίγο έξω από την πόλη, αλλά μην σας ανησυχεί, αν φυσικά πάτε με αυτοκίνητο. Αλλιώς δε λέει... Συναντήσαμε το απόγευμα τους φίλους μας, οι οποίοι είχαν πάει στη Gardaland, ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες και μετά από ξεκούραση μερικών ωρών, πήγαμε στο δοκιμασμένο από την προηγούμενη νύχτα εστιατόριο Greca παραδίπλα (καμία σχέση με Ελλάδα, εκτός από το όνομα). Καλό φαγητό και κρεατικό, με περίπου 20 ευρώ το άτομο. Υπνος και την επόμενη μέρα θα πηγαίναμε όλοι μαζί μονοήμερη μέχρι τη Βενετία.
****** Στη Gardaland (theme park / μεγάλο λούνα πάρκ) δυστυχώς δεν καταφέραμε να πάμε, αφού έβρεχε όλες τις μέρες. Οι φίλοι μας που πήγανε, μας είπανε ότι είναι πολύ ωραία (αν και ήταν με τα αδιάβροχα συνέχεια) και όσοι έχετε παιδιά να μην το χάσετε.
***** Ο καιρός ήτανε δροσερός, αν και μέσα Αυγούστου.
***** Το ξενοδοχείο είχει πισίνα, οπότε όποιος θέλει κάνει και το μπάνιο του.*14/8 - Μετά από ένα αρκετά πλούσιο, σε σχέση με τα προηγούμενα ξενοδοχεία, πρωινό αναχωρήσαμε, μέσω του Α4 πάλι, για τη Βενετία με ενδιάμεση στάση τη Βερόνα και το σπίτι της Ιουλιέτας (αυτή με τον Ρωμαίο, ξέρετε). Το σπίτι της Ιουλιέτας είναι στη Via Capello 23. Παρκάρισμα εκεί κοντά με παρκόμετρο και βουρ... Μπήκαμε στο σπίτι με είσοδο 6 ευρώ/άτομο αν θυμάμαι καλά, αλλά δεν μπορώ να πω πως ήταν κάτι το εξαιρετικό. Βγάλαμε και κάποιες φωτογραφίες στο μπαλκόνι πους της έκανε καντάδες ο Ρωμαίος, πιάσαμε και το ...άγαλμα που έχει από κάτω, και φεύγοντας σταματήσαμε στην αυλή του σπιτιού σε ένα μαγαζάκι με ΠΑΡΑ πολύ κόσμο, όπου σου έραβε σε ραπτομηχανή και σε χρόνο dt Ο,ΤΙ μήνυμα ήθελες σε σχεδόν Ο,ΤΙ υφασμάτινο υλικό υπάρχει (ποδιές κουζίνας, σκούφοι κουζίνας, μπλούζες και αμέτρητα άλλα) και σε ΟΠΟΙΑ γλώσσα ήθελες (ναι, μας τα έγραψε στα ελληνικά αν και ζορίστηκε). Δύο ποδιές για τις μαμάδες μας από 15 ευρώ η μία, αλλά είναι μοναδικές τουλάχιστον!
Αναχώρηση για Βενετία, και μετά από κάποια νούμερα που μας έκανε το GPS και στα δύο αυτοκίνητο (βγήκαμε σε νέο κομμάτι autostrada που δεν υπήρχε σε κανέναν χάρτη), κάναμε έξτρα 30-40 χιλιόμετρα για να βγούμε στη σωστή κατεύθυνση προς Βενετία. Στη Βενετία παρκάραμε στο πάρκινγκ Tronchetto (ακολουθήστε τις ταμπέλες) με 18 ευρώ για 6 ώρες περίπου. Από'κει βγάλαμε εισιτήρια για τη βάρκα-λεωφορείο με 6.5 ευρώ/άτομο για την πλατεία του Αγ. Μάρκου. Δυστυχώς για τη Βενετία δεν έχω να γράψω πολλά, γιατί φάγαμε πολύ βροχή και δεν την γυρίσαμε. Οσο είδαμε ήτανε πολύ γραφικά, η πλατεία του Αγ. Μάρκου πολύ ωραία, αλλά συν τοις άλλοις τόσο η πλατεία όσο και η γέφυρα των στεναγμών (100 μέτρα από την πλατεία όπως πηγαίνεις από τη στάση) ήταν σχεδόν τελείως καλυμμένα από έργα που κάνουν. Ψωνίσαμε μερικές μάσκες για σουβενίρ (η Βενετία φημίζεται για τις μάσκες της), φάγαμε σ'ένα πιασοκωλέ εστιατόριο και φύγαμε. Η βροχή δεν έλεγε να σταματήσει, αλλά δυνάμωνε συνέχεια. Είχαμε ξενερώσει πλέον, οπότε βαρεθήκαμε να περιμένουμε το 'λεωφορείο' το οποίο έκανε κανά μισάωρο για το πάρκινγκ και πήραμε 'ταξί' το οποίο μας χρέωσε 70 ευρώ (4 ενήλικες και 2 παιδιά). Επιστροφή λοιπόν στη Βερόνα, φαϊ πάλι στο Greca και ύπνος.
****** Οι γνήσιες μάσκες της Βενετίας είναι από πεπιεσμένο χαρτί, και κοστίζουν από 15 ευρώ εώς ΠΑΡΑ πολλά. Από 150 ξεκινάνε οι αρκετά καλές.
***** Το Murano είναι ένα νησί εκεί κοντά, οπότε μπορείτε να πάρετε και κρυστάλλινα είδη από τα μαγαζιά της Βενετίας.*15/8 - Το πρόγραμμα σήμερα είχε εργοστάσια αυτοκινήτων. όπου αν και Κυριακή είπαμε να δοκιμάσουμε την τύχη μας! Modena για Maserati και Pagani, Sant'Agata για Lamborghini, Maranello για Ferrari και ύπνο στη Bologna. Για καλή μας τύχη, στο προηγούμενο τεύχος του Drive είχανε κάνει μια επίσκεψη στα εργοστάσια αυτά και είχανε τις διευθύνσεις σε μια φωτογραφία από το GPS τους, εκτός από την Ferrari που τη βρήκαμε εύκολα πηγαίνοντας στο Maranello μιας και το χωριό είναι μικρό. Παίρνουμε λοιπόν τον Α22, βάζοντας στο GPS την Maserati (Modena 41121 - διασταύρωση Viale Ciro Menotti 322 & & Via Division Acqui - 110χλμ). Φτάσαμε, βγάλαμε φωτογραφίες απ'έξω, και αφού δεν είδαμε τίποτα για μουσείο απ'έξω ή κάτι τέτοιο συνεχίσαμε για Pagani (San Cesario sul Panaro (Modena) 41018 - Via dell'Artigianato 5 - 12χλμ). Φθάσαμε σε μια βιομηχανική ζώνη, όπου τίποτα δεν αποκάλυπτε πως εδώ είναι το σπίτι κάποιων από των πιο μυθικών σύγχρονων αυτοκινήτων. Δυστυχώς κι εδώ ήταν κλειστά, και αφού βγάλαμε φωτογραφίες είδαμε πως έχουνε και δυνατότητα βόλτας στο εργοστάσιο μετά από ραντεβού μέσω του www.paganitour.com. Συνεχίζουμε για Lamborghini (Sant'Agata Bolognese (Bologna) 40019 - Via Modena 12 - 16χλμ), όπου κι εκεί ήταν κλειστά αλλά είδαμε μετά τις απαραίτητης φωτογραφίες πως έχουνε ανοιχτό μουσείο τις καθημερινές. Συνεχίσαμε για Ferrari, και συγκεκριμένα στο μουσείο Gallerria Ferrari (Maranello (Modena) 41053 - Viale Alfredo Dino Ferrari 43 - 34χλμ) κάνοντας έναν μικρό κύκλο. Για καλή μας τύχη το μουσείο ήταν ανοιχτό, με αρκετό κόσμο. 12 ευρώ/άτομο είσοδος, όπου είδαμε τρόπαια, παλιά και σύγχρονα αγωνιστικά, F50, F40, Enzo, 458, κινητήρες και άλλα όμορφα και ενδιαφέροντα πράγματα (να πάτε). Παραδίπλα ήταν μια τύπισα όπου μας ρώτησε αν θέλουμε να οδηγήσουμε Ferrari, κι εμείς πάνω στον ενθουσιασμό δεχτήκαμε. Συνοδηγός πάντα δικός τους, 10' με 355 60 ευρώ, με 430 70 ευρώ, 430 Scuderia & California 80 ευρώ, 458 100 ευρώ. Η California η οποία είναι 2+2 χρέωνε τον συνεπιβάτη 20 ευρώ. Μιας και ήταν και η γιορτή της Γιώτας εκείνη την ημέρα, δεν μου πήγαινε να πάρω την 458 και προτίμησα να μπούμε και οι δύο στην California με 100 ευρώ. Η εμπειρία ήταν πράγματι πολύ ωραία, ο Ιταλός συνοδηγός ψύχραιμος παρ'όλο που δεν πήγαινα και ιδιαίτερα σιγά, και μπόρεσα να το ανοίξω και έξω από την πόλη. Πήραμε και το video από την on-board camera με 20 ευρώ... Ενθουσιασμένοι, μπήκαμε στο φορτωμένο Volvo και προσπαθήσαμε να το κάνουμε να ακουστεί τουλάχιστον σαν την Ferrari αλλά δεν γινόταν. :Ρ
Στο Maranello δεν βρήκαμε να έχει ξενοδοχεία στο GPS, οπότε πήγαμε στη Bologna (56χλμ) και συγκεκριμένα στην παλιά πόλη και στο ξενοδοχείο Hotel Tre Vecchi με 99 ευρώ/νύχτα και τεσσάρων αστέρων με δημόσιο πάρκινγκ δίπλα που χρέωνε max 20 ευρώ/24ώρες. Το ξενοδοχείο αν και λίγο παλιό, ήταν σε καλό σημείο, καθαρό και περιποιημένο με έναν ευγενέστατο ρεσεψιονίστ που μίλαγε άψογα αγγλικά, και ασύρματο wifi με 17 ευρώ/24ωρο. Μπήκαμε λίγο internet να δούμε τι παίζει με την Pagani και την ξενάγηση μήπως πηγαίναμε την επόμενη μέρα, ξεκουραστήκαμε και πήγαμε περπατώντας σε ένα πολύ ωραίο κοντινό εστιατόριο που δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομα, γιορτάσαμε, και γυρίσαμε στο ξενοδοχείο.
Lamborghini Factory, Sant'Agata
****** Το εργοστάσιο της Ferrari είναι λίγο δίπλα από την Galleria (Via Abetone Inferiore 4).
***** Μπορείτε να οδηγήσετε στο ίδιο 'μαγαζί' για 1 ώρα στο βουνό με 500 ευρώ. Αν τη φέρετε τροπέτο, πληρώνεται 10000 ευρώ για την Italia και 3000 ευρώ για την California, αυτό ισχύει και για το δεκάλεπτο.
***** Για το factory tour της Pagani, κλείστε νωρίς το ραντεβού γιατί πρέπει να στείλετε και με fax μια φόρμα.
***** Για τη Maserati ψάξαμε και στο internet, αλλά δεν βρήκαμε να έχει κάποιου είδους μουσείου ή ξενάγηση. Υπάρχει μόνο κάποια ιδιωτική συλλογή του Panini.*16/8 - Αναχώρηση νωρίς για την Pagani (30χλμ) όπου αν και χτυπήσαμε το κουδούνι δεν μας άνοιξε κανείς (το paganitour.com ήθελε να κλείσεις μερικές μέρες νωρίτερα ραντεβού), πήραμε τηλέφωνο σε ένα κινητό που είχε αλλά δεν το σήκωσε κανείς, μπήκαμε λίγο κλεφτά από την γκαραζόπορτα και είδαμε μια Zonda R πίσω από τη τζαμαρία αλλά δεν βγάλαμε καμιά φωτογραφία. Συνεχίσαμε για Sant'Agata και Lamborghini (είναι κλειστό το μουσείο 12:30-13:30), όπου μπήκαμε στο μουσείο με 8 ευρώ/άτομο και είδαμε όλες τις Lamborghini που έχουν βγει (δεν είναι και πολλές), την πρωτότυπη Countach με αριθμό πλαισίου 001, την τελευταία Diable SE με αριθμό 42, Miura παλιά, concept Miura καινούργια και Gallardo Consept S χωρίς οροφή, αγωνιστικές Murcielago και Diablo. Πολύ ωραία και άξιζε τον κόπο. Από'κει μετά φύγαμε για San Marino από τον Α14 (170χλμ) όπου βρήκαμε δωμάτιο στο ίδιο που είχανε μείνει και οι φίλοι μας στο Grand Hotel San Marino με 135 ευρώ/νύχτα, τεσσάρων αστέρων και 16 ευρώ/νύχτα το πάρκινγκ. Το πάρκινγκ αυτό ήταν το μόνο που χρειάστηκε ν'αφήσουμε τα κλειδιά μιας και ήταν αρκετά στριμόκωλο και είχε και αναβατώρια για να μπαίνουν αυτοκίνητα και από πάνω. Με το που στο παρκάρουν πάντως, αφήνουν τα κλειδιά στη ρεσεψιόν και τουλάχιστον δεν έχεις το φόβο τόσο πολύ. Το ξενοδοχείο ήταν πολύ καλό, σε πολύ καλό σημείο δίπλα ακριβώς από την παλιά πόλη, με δωρεάν wi-fi στο lobby και ενσύρματο internet με χρέωση στο δωμάτιο (δεν ρώτησα πόσο). Ο υπεύθυνος ήταν ευγενέστατος και εξυπηρετικότατος με άπταιστα αγγλικά, και μας είπε εξ'αρχής πως το δωμάτι είναι διαθέσιμο μόνο για εκείνη την νύχτα και θα μαθαίναμε την επόμενη αν υπήρχε ακύρωση ή άλλη εναλλακτική.
Ξεκούραση και πάλι, και βόλτα στην παλιά πόλη με τα πόδια όπου πάθαμε την πλάκα μας. Πάρα πολύς κόσμος, πολλές, οικογένειες, παιδιά, καρότσια, σοκάκια, μαγαζιά με τα πάντα, ρούχα, κοσμήματα, όπλα, σπαθιά, βαλίστρες, αφορολόγητα, χαμός! Πάρα πολύ γραφικά, και όλα καλοδιατηρημένα έχοντας την αίσθηση πως είσαι ακόμα στο παλιό μεσαιωνικό κάστρο. Φάγαμε σ'ένα εστιατόριο και συνεχίσαμε την ωραία βόλτα μας με τα πόδια. Το βράδυ βολτάραμε λίγο στο internet από το lobby, και μετά πήγαμε για ύπνο.
****** Στο Σαν Μαρίνο έχει πολύ μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας (προς τα κάτω). Το βράδυ είναι σχεδόν απαραίτητο το μπουφάν, ακόμα και σε ορισμένα σημεία που δεν τα βλέπει ο ήλιος το μεσημέρι.
***** Αν είναι ο τελευταίος σας προορισμός το Σαν Μαρίνο, φυλάχτε χρήματα. Θα θέλετε να ψωνίσετε τα πάντα!
***** Αν ανεβαίνοντας σας σταματήσει αστυνομία για να παρκάρετε παρακάτω επειδή έχει πολύ κόσμο, να το πείτε πως πάτε στο Grand Hotel για να σας αφήσει να περάσετε.*17/8 - Μας ενημέρωσαν πως μάλλον δεν θα έχουνε δωμάτιο για σήμερα, αλλά αν τους δώσουμε το ΟΚ θα μας μετέφεραν τις αποσκευές μας στο ξενοδοχείο της ίδιας επιχείρησης, μέσα στην παλιά πόλη με τα ίδια χρήματα και πάρκινγκ στον ίδιο χώρο (ήταν κοινό το πάρκινγκ και για το δύο ξενοδοχεία). Το ξενοδοχείο ήταν το Hotel Titano, όχι τόσο καινούργιο όπως το Grand Hotel αλλά σε πολύ καλύτερο σημείο και το ίδιο πολυτελές και προσεγμένο, με την ίδια χρέωση (135 ευρώ). Δεχθήκαμε, και αφού πακετάραμε τα πράγματά μας στο δωμάτιο για να τα παραλάβουν, φύγαμε για πεζοπορία στα πολλά σοκάκια και πύργους της παλιάς πόλης. Βρήκαμε μουσείο βασανιστηρίων (εργαλεία), μουσείο κέρινων ομοιωμάτων, μουσείο βαμπίρ & λυκανθρώπων (!), μουσείο παράξεων ρεκόρ στα οποία μπήκαμε με 5-6 ευρώ/άτομο στο καθένα. Το πιο εντυπωσιακό ήταν τον μουσείο βασανιστηρίων. Σκάλες (παλευόντουσαν) και ποδαρόδρομος, όπου πήγαμε στον πύργο Guaita. Εκεί δώσαμε 4.5 ευρώ/άτομο για είσοδο στον πύργο αυτόν, καθώς και στον πύργο Fratta όπου υπήρχε μουσείο παλαιών όπλων. Πολύ ωραία κι εδώ, καλοδιατηρημένα όλα, ωραία θέα από ψηλά. Μετά από λίγο περπάτημα πήγαμε και στον Fratta, όπου ήταν κάτι παρεμφερές αλλά είχε επιπλέον και το μουσείο όπλων (πανοπλίες, σπαθιά, ασπίδες, παλιά τουφέκια, ξίφη, δόρια), ενδιαφέρον κι αυτό. Κατεβαίνοντας φάγαμε σ'ένα εστιατόριο που μας είχε σπάσει τη μύτη από ώρα, πήγαμε στο νέο ξενοδοχείο, ξεκουραστήκαμε και απόγευμα προς βράδυ βγήκαμε για μια βόλτα πιο χαλαρή (την προηγούμενη μέρα δεν ξέραμε αν θα βρούμε δωμάτιο και για την σημερινή). Επιστροφή στο ξενοδοχείο και ύπνος.
Πανοραμική από το μπαλκόνι του Hotel Titano
Θέα από το μπαλκόνι του Hotel Titano
****** Τα μουσεία δεν ήταν το ίδιο καλά όλα. Must είναι σίγουρα το μουσείο βασανιστηρίων και το μουσείο όπλων.
***** Υπάρχει και μουσείο Abarth & Ferrari 15χλμ κάτω από την παλιά πόλη, αλλά δεν πήγαμε.
***** Υπάρχει τελεφερίκ από χαμηλά προς την παλιά πόλη, αλλά δεν το χρησιμοποιήσαμε. Χρήσιμο αν μείνετε σε ξενοδοχείο χαμηλά.*18/8 - Ετοιμασία για αναχώρηση, τελευταία ψώνια από το Σαν Μαρίνο (να μην πάρουμε ένα σπαθί; ) και πάμε προς Ανκόνα (125χλμ). Στην Ανκόνα θέλαμε να φθάσουμε νωρίς γιατί είχαμε χάσει τα εισιτήρια και έπρεπε να τα ξαναβγάλουμε (χωρίς χρέωση), οπότε δεν ξέραμε πόσο θα καθυστερούσαμε. Ευτυχώς συνεννοηθήκαμε μια χαρά, μας τα έβγαλαν και φύγαμε 17:30 με το ίδο καράβι που ήρθαμε. Σαπίσαμε στον ύπνο, και ξυπνήσαμε την άλλη μέρα πλησιάζοντας στην Ηγουμενίτσα όπου και κατεβήκαμε για να συνεχίσουμε για 2-3 μέρες ακόμα τις διακοπές μας.
Τελευταία σχόλια:
****** Η βενζίνη είχε περίπου 1.35 (self-service) με 1.45 (με service) η απλή αμόλυβδη. Σούπερ αμόλυβδη είχανε λίγα πρατήρια στην Ιταλία και σχεδόν όλα στη Γαλλία.
***** Περίπου 3000χλμ, 550 ευρώ βενζίνη και 140 ευρώ διόδια και 12lt/100km με Volvo S60R automatic.
***** Οι Ιταλοί οδηγοί είναι επικίνδυνοι στις autostrada, βγαίνουν όποτε τους καπνίσει χωρίς να κοιτάξουνε στην αριστερή και τη μεσαία. Οι Γάλλοι είναι επικίνδυνοι σαν οδηγοί σκούτερ, μοτοσυκλετών.
***** Οι autostrada από θέμα οργάνωσης είναι έτη φωτός μπροστά.
***** Αστυνομία στους αυτοκινητόδρομους και radar δεν είδαμε, παρ'όλο που είδαμε ένα τσουβάλι προειδοποιητικές πινακίδες.
***** Εντύπωση μας έκανε μια γιαγιά στο Σαν Μαρίνο όπου της ζητήσαμε να αγοράσουμε δύο μικρούς πίνακες για σουβενίρ, αυτή μας απάντησε πως έμεινε έκπληκτη από την ευγένειά μας (!) και όταν της είπαμε πως είμαστε Ελληνες απάντησε πως έπρεπε να το είχε καταλάβει (!!). Φανταστείτε τι γίδια και άξεστοι είναι οι άλλοι...
***** Οι Γάλλοι είναι ζώα σε γενικές γραμμές, και δεν σου μιλάνε αγγλικά πέρα από το ότι δεν έχουν τρόπους.
***** Είχαμε αγοράσει ένα ψυγείο αυτοκινήτου ηλεκτρικό 12V/220V και 2 24άδες Ζαγόρι του μισού λίτρου με 7 ευρώ, το οποίο μας έβγαλε μια χαρά τις μέρες αυτές. Το νερό έχει 2 έως 5 ευρώ το μισόλιτρο ή 750ml. Do the math...*Αυτά... Ελπίζω να ταξιδέψατε κι εσείς μ'αυτό το τεράστιο post, του χρόνου να μας φέρει όλους ακόμα και πιο μακριά και πιο όμορφα, και αν έχετε οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να μου στείλετε μήνυμα!
Νάσος
-
Τέλεια! Μπράβο!
Ευχαριστούμε για την αναλυτική παρουσίαση!
-
Μια χαρούλα
Ένα μικρό τιπ, εφοσον είστε με αμάξι μπορείτε να αγοράζεται νερά απο σούπερ μάρκετ. Αλλά και να μην έχετε αυτοκίνητο αν είστε σε κάποια μεγαλούπολη, πχ στο Παρίσι, υπάρχουν σουπερ μάρκετ σε κάθε γωνιά της πόλης τα οποία κλείνουν συνήθως στις 10 το βραδύ ή και αργότερα. Αγοράστε λοιπόν μερικά μικρά νεράκια και μερικά μεγάλα και κάντε τις μεταγγίσεις σας. Το νερό της βρύσης γενικά πίνεται οπότε δεν υπάρχει λόγος να μπείτε στην διαδικασία αυτή, αλλά αν αισθάνεστε καλύτερα ή πιο άνετα μπορείτε να γλιτώσετε πολλά λεφτά αν αγοράσετε εμφιαλωμένα από κάποιο σούπερ μάρκετ.
Επίσης στην Γαλλία σε καφέ και εστιατόρια ζητάτε πάντα: une carafe d'eau s'il vous plait και θα σας φέρνουν τζάμπα νερό της βρύσης. Κανένας Γάλλος ή μάλλον ελάχιστοι παραγγέλνουν φιάλη νερού. -
Μπράβο Νασο
πολυ καλη και κατατοπιστικη η αποτυπωση του 'οδοιπορικού' σου (και χρήσιμη)
Οδικώς στην Ευρώπη-Οδηγίες