Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Μαθηματική Σπαζοκεφαλία, σχέση δρόμου - κλίσης + %hp
    1. Home
    2. Περί αυτοκίνησης
    3. Μαθηματική Σπαζοκεφαλία, σχέση δρόμου - κλίσης + %hp
    • 1
    • 2
    • 1 / 2
    Περί αυτοκίνησης
    13
    27
    279
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • N
      najanaja last edited by

      Γειααααααα!

      Ε βασικά κάτι χαζό και ελπίζω να μην έχει ξανασυζητηθεί
      αλλά η ερωτηση είναι απλή!

      Εστώ ότι έχουμε ένα αμάξι που κινείτε σε κατηφόρα ...
      φυσικά λόγω βαρύτητας έχουμε κάποια επιπλέον επιτάχυνση!

      Η ερώτηση είναι εάν θέλαμε την ίδια επιτάχυνση στο flat
      δρόμο + πόσα άλογα θα χρειαζόταν??

      Φυσικά οι παράμετροι είναι άπειροι αφού έχουμε άλλες τριβές,
      μάζες κτλ κτλ!

      Ελπίζω να είναι ωραίο θεματάκι για συζήτηση

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • N
        najanaja last edited by

        Γειααααααα!

        Ε βασικά κάτι χαζό και ελπίζω να μην έχει ξανασυζητηθεί
        αλλά η ερωτηση είναι απλή!

        Εστώ ότι έχουμε ένα αμάξι που κινείτε σε κατηφόρα ...
        φυσικά λόγω βαρύτητας έχουμε κάποια επιπλέον επιτάχυνση!

        Η ερώτηση είναι εάν θέλαμε την ίδια επιτάχυνση στο flat
        δρόμο + πόσα άλογα θα χρειαζόταν??

        Φυσικά οι παράμετροι είναι άπειροι αφού έχουμε άλλες τριβές,
        μάζες κτλ κτλ!

        Ελπίζω να είναι ωραίο θεματάκι για συζήτηση

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • N
          najanaja last edited by

          Γειααααααα!

          Ε βασικά κάτι χαζό και ελπίζω να μην έχει ξανασυζητηθεί
          αλλά η ερωτηση είναι απλή!

          Εστώ ότι έχουμε ένα αμάξι που κινείτε σε κατηφόρα ...
          φυσικά λόγω βαρύτητας έχουμε κάποια επιπλέον επιτάχυνση!

          Η ερώτηση είναι εάν θέλαμε την ίδια επιτάχυνση στο flat
          δρόμο + πόσα άλογα θα χρειαζόταν??

          Φυσικά οι παράμετροι είναι άπειροι αφού έχουμε άλλες τριβές,
          μάζες κτλ κτλ!

          Ελπίζω να είναι ωραίο θεματάκι για συζήτηση

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • K
            krusenstern last edited by

            Aν Β το βάρος του αυτοκινήτου και ω η γωνία της κατηφόρας σε σχέση με το επίπεδο έδαφος, τότε η εξτρά επιτάχυνση οφείλεται στη δύναμη F1 = B*cosω, όπου cosω το συνημίτονο της γωνίας ω.

            Η εξτρά αυτή επιτάχυνση, έστω γ1, που οφείλεται σε αυτή τη δύναμη δίνεται από τη σχέση F1 = m*γ1, όπου m είναι η μάζα του αυτοκινήτου και ισχύει m = B/g, όπου g η επιτάχυνση της βαρύτητας στο σημείο που βρισκόμαστε. Αξιωματικά, αν θεωρήσουμε ότι είμαστε κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας, g = 9.81 m/sec^2, οπότε m = B/9.81.

            Άρα, F1 = (B/9.81)γ1 γ1 = (9.81F1)/B
            Επειδή F1 = Bcosω, παιρνουμε γ1 = (9.81Βcosω)/Β **γ1 = 9.81cosω** , δηλαδή γ1 = g*cosω , δηλαδή ΣΤΑΘΕΡΗ για σταθερή κατηφόρα και μέρος του πλανήτη και ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ του βάρους του αυτοκινήτου.

            Αν δεν προλάβει να συνεχίσει άλλος, θα επανέλθω.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • O
              opterios last edited by

              Ναι, αλλά στην ερώτηση δεν απάντησες...

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • K
                krusenstern last edited by

                Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
                Αν δεν προλάβει να συνεχίσει άλλος, θα επανέλθω.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • L
                  lkar last edited by

                  είναι σίγουρα cos;

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • F
                    flowerpower last edited by

                    Ο χρήστης lkar έγραψε:
                    είναι σίγουρα cos;

                    πρεπει να ειναι sin επειδη αν εχουμε γωνια 0, δλδ ευθεια τοτε sin0 = 0 δλδ αρα δεν εχουμε extra επιταχυνση

                    αν ηταν cos τοτε, οσο πιο μεγαλη ηταν η κλιση της ανηφορας τοσο το συνιμητονο θα πλησιαζε στο 0 αρα τοση λιγοτερη επιταχυνση θα 'κερδιζε'--> ατοπο.

                    Σχημα
                    http://img236.imageshack.us/img236/1442/bxvv2.jpg

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • C
                      cavallino last edited by

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • L
                        lkar last edited by

                        Ο χρήστης FlowerPower έγραψε:

                        είναι σίγουρα cos;

                        πρεπει να ειναι sin επειδη αν εχουμε γωνια 0, δλδ ευθεια τοτε sin0 = 0 δλδ αρα δεν εχουμε extra επιταχυνση

                        αν ηταν cos τοτε, οσο πιο μεγαλη ηταν η κλιση της ανηφορας τοσο το συνιμητονο θα πλησιαζε στο 0 αρα τοση λιγοτερη επιταχυνση θα 'κερδιζε'--> ατοπο.

                        Σχημα
                        http://img236.imageshack.us/img236/1442/bxvv2.jpg

                        αυτά θυμάμαι -έχει περάσει και 20ετία -

                        @cavallino (κι αυτό παλιό είναι)

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • K
                          krusenstern last edited by

                          Δίκιο! ημίτονο είναι παίδες

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • J
                            johnkyr last edited by

                            -αντίσταση Αέρα .... αεροδυναμικός συντελεστήςεπιφάνειαταχυτητά στο τετράγωνο

                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • B
                              batman last edited by

                              Άμα έχεις άλογα, τί να σου πουν οι ανηφόρες και τα μαθηματικά....

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • T
                                techadmin admin last edited by

                                Συνεχίζω περιλιπτηκά:

                                Αφού βρείς την δύναμη που προσφέρει η κατωφέρεια, αυτή είναι η δύναμη που θα πρέπει να εξασκεί το όχημα στο έδαφος (μέσω των τροχών) ωστε σε επίπεδο έδαφος να έχεις ανάλογη επιτάχυνση.

                                Η δύναμη αυτή (λέγεται και ώση) θα σου δώσει την ισχύ αν την πολλαπλασιάσεις επι την ταχύτητα κίνησης.

                                (είναι F.V = F.ω.r = (F.r).ω = M.ω)

                                F: ώση
                                ω: γωνιακή ταχύτητα τροχού
                                r: ακτίνα τροχού
                                M: ροπή στον τροχό
                                V: ταχύτητα κίνησης.

                                Εννοείται δεν συμπεριλαμβάνεις τριβές κλπ, ο τύπος αυτός (ταχύτητα επι δύναμη δηλαδή) θα σου δώσει ισχύ στον τροχό.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • Y
                                  yianniswalker last edited by

                                  Αν λάβουμε υπόψη ότι η ισχύς μας δίνει το παραγόμενο έργο στη μονάδα του χρόνου τότε έχουμε:

                                  Ισχύς = Έργο/Χρόνο
                                  Έργο = Δύναμη * Απόσταση

                                  Ισχύς=Δύναμη * Απόσταση/Χρόνο
                                  Ταχύτητα=Απόσταση/Χρόνο

                                  Ισχύς= Δύναμη * Ταχύτητα

                                  Όμως όπως είδαμε πριν η δύναμη είναι σταθερή για σταθερή κλίση κατηφόρας.
                                  Συνεπώς όσο αυξάνεται η ταχύτητα αυξάνεται και η προσφερόμενη από την δύναμη αυτή ισχύς.

                                  Αντίθετα στο αμάξι η ισχύς μειώνεται καθώς η εφαρμοζόμενη δύναμη στο δρόμο μειώνεται όσο αυξάνουμε σχέσεις στο κιβώτιο.

                                  Έτσι με 1η σε κατηφόρα η επιτάχυνση που αισθάνεσαι αντιστοιχεί σε μικρότερη ιπποδύναμη από την δύναμη στην οποία θα αντιστοιχεί η επιτάχυνση με 3η ή 4η στην ίδια κατηφόρα!!

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • T
                                    techadmin admin last edited by

                                    Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:

                                    Αντίθετα στο αμάξι η ισχύς μειώνεται καθώς η εφαρμοζόμενη δύναμη στο δρόμο μειώνεται όσο αυξάνουμε σχέσεις στο κιβώτιο.

                                    Μια παρατήρηση, η ροπή μειώνεται, όχι η ισχύς.

                                    Ένα παράδειγμα διαγράμματος δύναμης στον τροχό (ώσης) σε συνάρτηση με ταχύτητα κίνησης:

                                    Αν θέλετε κάτι πιο αναλυτικό ρίξτε μια ματιά εδώ

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                    • N
                                      najanaja last edited by

                                      Ωραία μάλλον βρήκα θεματάκι για πανελλήνιες

                                      Ναι αυτό το ψιλοπερίμενα δλδ να μην είναι γραμμική η
                                      επιπλέον ώση... οπότε μάλλον σαν νίτρο με στάδια θα
                                      το παρομοιάζαμε

                                      αν και ξεκάθαρη απάντηση δεν βρήκαμε σε αντιστοιχία
                                      με τα hp έγινε μια ορθή προσέγγιση!

                                      ευχαριστώ!

                                      Μακάρι να συνεχιστει

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • T
                                        techadmin admin last edited by

                                        Με βάση τα παραπάνω αν έχεις το βάρος του αυτοκινήτου και την ταχύτητα κίνησης βγάζεις ακριβώς την ισχύ που χριεάζεται, αν θέλεις να το λύσεις γενικά το βγάζεις σε συνάρτηση ταχύτητας.

                                        (χωρίς τριβές/αντίσταση αέρα πάντα)

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • S
                                          sirgus last edited by

                                          Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
                                          Δίκιο! ημίτονο είναι παίδες

                                          αρχίζουμε ιδιαίτερα?

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • P
                                            pipikikinos last edited by

                                            Λοιπον....πριν σκισω τα πτυχια μου(που ακομη δεν πηρα) εχουμε και λεμε:
                                            Α) υποθετουμε οτι το αυτοκινητο π.χ εχει μαζα=m=300kg
                                            Β) τριβες ο τυπος δεν δινει οποτε αμα δωσει συντελεστη τριβης θα την υπολογισουμε αργοτερα εκεινη την περιπτωση
                                            Γ)μπορουμε να υποθεσουμε μια γωνια π.χ 30 μοιρες
                                            Δ)Μπορουμε επισης να υποθεσουμε οτι το αυτοκινητο ειναι σε ακινησια κια ξεκιναει να κυλαει στην κατηφορα οποτε μενει να υπολογισουμε την εξτρα επιταχυνση και την δυναμη που την προκαλει και να την μετατρψουμε απο Newton σε hp.

                                            οποτε:
                                            F=ma =>a=F/m
                                            F=(Βαρος αυτοκινητου)W
                                            cosω=mgcosω=3009,80,866=2.546Ν τα οποια προκαλουνται απο το βαρος του αυτοκινητου συναρτησει της γωνιας της κατηφορας προκαλουν την εξτρα επιταχυνση.
                                            Η επιταχυνση ειναι α=F/m=>2546/300=8,48m/sec^..........
                                            .........
                                            ...........
                                            θα επανελθω αυριο.οποιος μπορει ας βρει την ισχυ(W)(μεσω του μεσου ρυθμου μεταβολης του εργου) και ουσιαστικα εμμεσως βρηκε και τα εξτρα αλογα που θα απαιτουνται στην ευθεια.
                                            Δεν προλαβαινω...
                                            σχολαω!!!

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr