-
Καλησπέρα σε όλους!
Έχω μια Corolla 1.3 και ήρθε η ώρα να αλλάξω τακάκια και υγρά φρένων. Το θέμα είναι ότι αφού μπήκα μια φορά στα Μέγαρα, έχω το μικρόβιο και θα ξαναμπώ... Την πρώτη φορά τα φρένα στο τέλος της βόλτας (12 γύροι σε 3 σετ των τεσσάρων) είχαν γίνει εντελώς σφουγγάρι και δεν συνήλθαν παρα μόνο μετά από 2-3 ώρες! Έτσι λοιπόν ρωτάω τους πιο γνώστες:- Τι τακάκια να βάλω για χρήση δρόμου, αλλά να αντέχουν μια φορά κάθε 1-2 μήνες Μέγαρα? Πόσο θα αντέξουν με αυτή τη χρήση?
- Η Toyota και το Haynes λένε για υγρά φρένων DOT3. Έχει νόημα να βάλω DOT4 για να μη βράσει στα Μέγαρα? Έχω διαβάσει ότι είναι πλήρως συμβατά τα DOT3 με τα DOT4, και διαφέρουν μόνο στο σημείο βρασμού. Αληθεύει?
Please απαντήσε γρήγορα για να προλάβω να τα βάλω και να τα στρώσω πριν το Track Day!
-
Καλησπέρα σε όλους!
Έχω μια Corolla 1.3 και ήρθε η ώρα να αλλάξω τακάκια και υγρά φρένων. Το θέμα είναι ότι αφού μπήκα μια φορά στα Μέγαρα, έχω το μικρόβιο και θα ξαναμπώ... Την πρώτη φορά τα φρένα στο τέλος της βόλτας (12 γύροι σε 3 σετ των τεσσάρων) είχαν γίνει εντελώς σφουγγάρι και δεν συνήλθαν παρα μόνο μετά από 2-3 ώρες! Έτσι λοιπόν ρωτάω τους πιο γνώστες:- Τι τακάκια να βάλω για χρήση δρόμου, αλλά να αντέχουν μια φορά κάθε 1-2 μήνες Μέγαρα? Πόσο θα αντέξουν με αυτή τη χρήση?
- Η Toyota και το Haynes λένε για υγρά φρένων DOT3. Έχει νόημα να βάλω DOT4 για να μη βράσει στα Μέγαρα? Έχω διαβάσει ότι είναι πλήρως συμβατά τα DOT3 με τα DOT4, και διαφέρουν μόνο στο σημείο βρασμού. Αληθεύει?
Please απαντήσε γρήγορα για να προλάβω να τα βάλω και να τα στρώσω πριν το Track Day!
-
Καλησπέρα σε όλους!
Έχω μια Corolla 1.3 και ήρθε η ώρα να αλλάξω τακάκια και υγρά φρένων. Το θέμα είναι ότι αφού μπήκα μια φορά στα Μέγαρα, έχω το μικρόβιο και θα ξαναμπώ... Την πρώτη φορά τα φρένα στο τέλος της βόλτας (12 γύροι σε 3 σετ των τεσσάρων) είχαν γίνει εντελώς σφουγγάρι και δεν συνήλθαν παρα μόνο μετά από 2-3 ώρες! Έτσι λοιπόν ρωτάω τους πιο γνώστες:- Τι τακάκια να βάλω για χρήση δρόμου, αλλά να αντέχουν μια φορά κάθε 1-2 μήνες Μέγαρα? Πόσο θα αντέξουν με αυτή τη χρήση?
- Η Toyota και το Haynes λένε για υγρά φρένων DOT3. Έχει νόημα να βάλω DOT4 για να μη βράσει στα Μέγαρα? Έχω διαβάσει ότι είναι πλήρως συμβατά τα DOT3 με τα DOT4, και διαφέρουν μόνο στο σημείο βρασμού. Αληθεύει?
Please απαντήσε γρήγορα για να προλάβω να τα βάλω και να τα στρώσω πριν το Track Day!
-
Βάλε DOT4 άφοβα.
H Bendix βγάζει έναν τύπο υγρού που το λέει DOT4 Racing και έχει υψηλότερο σημείο βρασμού από το αντίστοιχο DOT5.1. Δεν θυμάμαι όμως θερμοκρασίες. -
Οκ, ευχαριστώ! Αυτό το 'άφοβα' ήταν που ήθελα να ακούσω. Τα περι υγρών τα λύσαμε
Καμιά ιδέα για τα τακάκια? Αν δεν βρω κάτι σχετικά σίγουρο, μπορεί να πάω για τα εργοστασιακά με DOT4 υγρά. Βλέποντας... -
Σφουγγαρι γιναν προφανως λογω fade, ειτε απο τα τακακια ειτε απο τα υγρα, οταν ειναι απο τα τακακια πατας πενταλ και χωρις να αυξανει η βυθιση του απλα δεν πιανει καθολου το φρενο ενω αν ειναι απο τα υγρα το πενταλ βυθιζεται ολο και περισσοτερο χανοντας φυσικα ταυτοχρονα τα φρενα την αποτελεσματικοτητα τους.
Πιστευω πως με κανενα συνδιασμο υγρων-τακακιων που οδηγεις καθημερινα στο δρομο ειδικα με τα εργοστασιακα φρενα δεν θα μπορεσεις να ανταπεξελθεις σε ρυθμους πιστας εκτος βεβαια και καθε δυο τρεις γυρους κανεις ενα δυο γυρους κρυωματος χωρις να πατας καθολου φρενο αλλα και παλι τα δικα σου φρενα ειναι επιεικως ανεπαρκη για πιστα.
Μπορεις να βαλεις DOT 5.1 υγρα χωρις προβλημα αρκει να μην ειναι σιλικονουχα και φυσικα κατι σε Motul η ATE super blue ειναι πολυ καλο με τα δευτερα να εχουν λιγο καλυτερο σημειο βρασμου αλλα να απαιτουν δυο φορες συντομα αλλαγη για να καθαρισουν τελειως απο το κυκλωμα τα παλια σου υγρα καθως δεν ειαι και τοσο συνεργασιμα με αλλα υγρα. -
Νομίζω ότι ήταν λίγο και από τα δύο, δηλαδή και fade και βράσιμο. Το γεγονός όμως ότι έκαναν ώρες να συνέλθουν με κάνει να πιστεύω ότι ήταν πιο πολύ θέμα υγρών παρά τακακιών. Επίσης τα τακάκια ήταν στο τελείωμά τους, οπότε ήταν πιο εύκολο το βράσιμο του υγρού. Με οποιαδήποτε καινούρια θα είναι κάπως καλύτερα.
Θέλω να είμαι ρεαλιστής. Δεν πιστεύω ότι με ένα σετ τακάκια θα γίνει μια corolla 1.3 δεκαετίας (τσε βάλε!) αυτοκίνητο πίστας. Αυτό που θέλω όμως είναι να μπορώ να μπω στην πίστα και να αντέχει για μερικά σετάκια των 5-10 γύρων χωρίς να έχει πολύ έντονο fade ή βράσιμο. Και όλο αυτό γιατί ο κινητήρας σ'αυτό το αυτοκίνητο σε κάνει να ζητάς πολλά παραπάνω από ανάρτηση και φρένα.
Έχω συμβιβαστεί με την ανάρτηση, δεν πρόκειται να την πειράξω, λόγω του κόστους αλλά κυρίως λόγω της ποιότητας των δρόμων. Μια τετράδα Exalto βελτίωσαν πολύ την κατάσταση στην πρόσφυση, αλλά τα φρένα σίγουρα δεν είναι για πίστα. Και αυτό μπορεί να βελτιωθεί. Τουλάχιστον ας έχω ένα προοδευτικό fade, σίγουρα μπορώ να συμβιβαστώ με ένα διαλείμμα κάθε 5 γύρους! Αλλά το να χρειάζεται να βγω τελείως μετά από 4+4+4 γύρους, μου κακοφάνηκε...
Ας είναι! Ούτε σχεδιάστηκε ούτε είναι track day car η corolla. Μπορεί όμως να το κάνει
Τα λέμε στα Μέγαρα την άλλη κυριακή! -
Dot5.1 (προσοχη ΟΧΙ DOT5 , μακρυά απο DOT5) και θα δεις διαφορά σίγουρα..
μονο μειονέκτημα οτι μαυριζουν/τελειώνουν πιο σύντομα απο τα DOT 3/4, δλδ θέλουν συχνότερα αλλαγή.. -
μοτουλ rbf 600 8ευρω το μισο λιτρο.
απλα κορυφη. και ειναι και dot4..................................
αν δεις μιλτο wet boling point σε σχεση με μπεντιξ θα σου φυγουν τα σφραγισματα..... -
Ο λογος ποy ειναι DOT 4 ειναι πως εχουν μεγαλο δεικτη αποροφησης υγρασιας ενω τα DOT 5.1 εχουν σχεδον τα χαρακτηριστικα των 5 σε οτι εχει να κανει με σημειο βρασμου αλλα μικρο δεικτη αποροφητικοτητας.
Εκτος και σκοπευεις να τα αλλαζεις καθε χρονο η συντομοτερα οποτε βαλε ανετα RBF600. -
ARRANGED BY DRY BOILING POINT:
DRY:401F -- WET:284F --- DOT3 MINIMUM (GLYCOL BASE)
DRY:446F -- WET:311F --- DOT4 MINIMUM (GLYCOL BASE)
DRY:500F -- WET:356F --- DOT5 MINIMUM (SILICONE BASE)
DRY:500F -- WET:356F --- DOT5.1 MINIMUM (GLYCOL BASE)
DRY:527F -- WET:302F --- AP RACING 551 ($12.95/0.5L OR 16.9 OZ)
DRY:527F -- WET:347F --- VALVOLINE SYNPOWER DOT3 & DOT4
DRY:536F -- WET:392F --- ATE SUPERBLUE/TYP200 ($9.95/1L)
DRY:550F -- WET:284F --- FORD HEAVY DUTY DOT 3 ($4/12 OZ)
DRY:570F -- WET:284F --- WILWOOD 570 ($5.65/12 OZ)
DRY:570F -- WET:284F --- PERFORMANCE Friction Z rated ($6.27/16 OZ)
DRY:590F -- WET:410F --- AP RACING 600 ($16.95/0.5L OR 16.9 OZ)
DRY:590F -- WET:518F --- CASTROL SRF ($69.00/1L 0R 33.8 OZ)
DRY:593F -- WET:420F --- MOTUL RBF600 ($12.95/0.5L OR 16.9 OZ)
DRY:601F -- WET:399F --- BREMBO LCF 600 PLUS ($26.75/0.5L OR 16.9 OZ)
DRY:608F -- WET:390F --- AP RACING 660 ($-/0.5L OR 16.9 OZ)
DRY:610F -- WET:421F --- NEO SYNTHETICS SUPER DOT 610 ($11.95/12 OZ)
DRY:610F -- WET:421F --- PROSPEED GS610 ($39.95/16 OZ)
DRY:626F -- WET:417F --- WILWOOD EXP 600 ($16.95/0.5L 16.9 OZ)ARRANGED BY WET BOILING POINT:
DRY:401F -- WET:284F --- DOT3 MINIMUM
DRY:570F -- WET:284F --- WILWOOD 570
DRY:570F -- WET:284F --- PERFORMANCE Friction Z rated
DRY:550F -- WET:284F --- FORD HEAVY DUTY DOT 3
DRY:527F -- WET:302F --- AP RACING 551
DRY:446F -- WET:311F --- DOT4 MINIMUM
DRY:527F -- WET:347F --- VALVOLINE SYNPOWER DOT3 & DOT4
DRY:500F -- WET:356F --- DOT5.1 MINIMUM (GLYCOL BASE)
DRY:500F -- WET:356F --- DOT5 MINIMUM (SILICONE BASE)
DRY:608F -- WET:390F --- AP RACING 660 ($-/0.5L OR 16.9 OZ)
DRY:536F -- WET:392F --- ATE SUPERBLUE/TYP200
DRY:601F -- WET:399F --- BREMBO LCF 600 PLUS
DRY:590F -- WET:410F --- AP RACING 600
DRY:626F -- WET:417F --- WILWOOD EXP 600
DRY:593F -- WET:420F --- MOTUL RBF600
DRY:610F -- WET:421F --- NEO SYNTHETICS SUPER DOT 610
DRY:610F -- WET:421F --- PROSPEED GS610
DRY:590F -- WET:518F --- CASTROL SRFαπο αλλο σαιτ...giati θεωρεις jim to motul κακο. εγω ειχα την αισθηση οτι ειναι πολυ καλο και 2-3παιδια που το εχουν πανω απο χρονο ειναι ακομα οκ το υγρο
-
Αν δε βαλεις και μεταλλικα σωληνακια, μην περιμενεις στην πιστα να δεις μγαλη διαφορα μονο με υγρα!
-
απο αλλο σαιτ...giati θεωρεις jim to motul κακο. εγω ειχα την αισθηση οτι ειναι πολυ καλο και 2-3παιδια που το εχουν πανω απο χρονο ειναι ακομα οκ το υγρο
Δεν ειπα ποτε κατι τετοιο αλλωστε αν ηξερες ποσα απο τα παραπανω υγρα κατασκευαζει η Motul θα παθαινες πλακα, ας πουμε ολα τα ΑΡ και Wilwood υγρα ειναι Motul made!
Φυσικα καποια απο τα παραπανω με πολυ καλα χαρακτηριστικα ειναι σιλικονουχα η θελουν αλλαγη καθε μισο χρονο το πολυ γι'αυτο και το σχολιο μου περι DOT 5.1 τα οποια ειναι ο καλυτερος συμβιβασμος μεταξυ επιδοσεων και αντοχης στο χρονο. -
Ευχαριστώ πολύ για όλες τις πληροφορίες!
Με βλέπω να πηγαίνω για DOT4 και κάποια performance τακάκια (για τα ferodo ακούω καλά λόγια), αλλά σίγουρα όχι DOT5.1 και ημιαγωνιστικά. Δεν θέλω να χάσω την άνεση του every-day car και να αλλάζω υγρά κάθε έξι μήνες. Αυτά που έχει μέσα κράτησαν χρόνια, αλλά αυτό εξηγεί και το χάλι τους!
Θα δω πως συμπεριφέρεται στην πίστα ο καινούριος συνδυασμός και βλέπουμε. Σίγουρα η καλύτερη λύση είναι καλοί μεγαλύτεροι δίσκοι μπρος-πίσω, αλλά δεν θέλω να κάνω έξοδα αυτόν τον καιρό, και δεν είμαι fan των μετατροπών. Αλλιώς η λίστα με τα ψώνια θα ήταν μεγάλη: μπρος-πίσω δίσκοι, καλά σωληνάκια, πιο σκληρά ελατήρια και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ζάντες (για να χωράνε οι δίσκοι) και λάστιχα, και πάει λέγοντας! Καλύτερα να βάλω κάτι ψιλά ακόμα και να πάρω ένα μιάτα που λέει ο λόγος!
Υπάρχει κάποια αντίστοιχη λίστα για τη διάρκεια ζωής των υγρών? Θα προτιμούσα να μπορούν να κάτσουν μέσα 1-2 χρόνια...
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Δεν θέλω να χάσω την άνεση του every-day car και να αλλάζω υγρά κάθε έξι μήνες. Αυτά που έχει μέσα κράτησαν χρόνια, αλλά αυτό εξηγεί και το χάλι τους!Δεν κράτησαν χρόνια, εσύ τα κράτησες χρόνια. Πρόσεξε όταν αλλάζεις υγρά φρένων να μη κινηθεί το πεντάλ του φρένου πάνω από τη συνηθισμένη διαδρομή - θα τα ρουφήξεις με σωληνάκι από τις δαγκάνες ή θα τα σπρώξεις με πίεση από το καπάκι της αντλίας (αυτό είναι πιο επικίνδυνο).
Στα πολλά χρόνια που κράτησες τα υγρά φρένων, μπορεί το μέρος από τα κυλινδράκια (αντλίας και δαγκάνων) που δεν δουλευόταν να έχει σκουριάσει ελαφρά. Όταν πατήσεις πολύ το πεντάλ του φρένου (στην αλλαγή υγρών/εξαέρωση) κινείται σε περιοχές που μπορεί να έχει σκουριάσει το κυλινδράκι και ΣΚΙΖΕΤΑΙ το λαστιχάκι (μετά την αλλαγή υγρών χαλάει η αντλία των φρένων). Αυτός είναι ο λόγος που στα συνεργεία δεν δέχονται να σου αλλάξουν υγρά φρένων αν έχεις παλιό αυτοκίνητο.
-
θα είμαι κάθετα αντίθετος με όλες τις απαντήσεις που δώσατε...
- ΔΕΝ αλλάζουμε ποτέ υγρά φρένων, δεν υπάρχει λόγος.
- Το κύκλωμα πέδησης είναι σχεδιασμένο για DOT3 και πάτε να βάλετε DOT5??? δεν θα μείνει τίποτα.
sorry guys...
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
θα είμαι κάθετα αντίθετος με όλες τις απαντήσεις που δώσατε...- ΔΕΝ αλλάζουμε ποτέ υγρά φρένων, δεν υπάρχει λόγος.
- Το κύκλωμα πέδησης είναι σχεδιασμένο για DOT3 και πάτε να βάλετε DOT5??? δεν θα μείνει τίποτα.
sorry guys...
Η λεξη υγροσκοπικα τι σου λέει;
-
care to elaborate on that?
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
care to elaborate on that?Τα υγρα φρενων ειναι υγροσκοπικα,μαζευουν υγρασια με το περασμα του χρονου ,με αποτελεσμα να χαμηλωνει το σημειο βρασμου τους.
-
Ο χρήστης grc πανος έγραψε:
θα είμαι κάθετα αντίθετος με όλες τις απαντήσεις που δώσατε...- ΔΕΝ αλλάζουμε ποτέ υγρά φρένων, δεν υπάρχει λόγος.
- Το κύκλωμα πέδησης είναι σχεδιασμένο για DOT3 και πάτε να βάλετε DOT5??? δεν θα μείνει τίποτα.
sorry guys...
MHN ΛΕΤΕ DOT5 !!!! ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ!
Ποτε!!!!!DOT5.1 ειναι το καλό !!!!
κάθε εξάμηνο αλλάγη (σιγά τα λεφτά) και έχεις παντού και πάντα πολύ καλό φρενό!
Τακάκια/Υγρά για δρόμο και Μέγαρα