-
Τώρα που έφτασαν και τα πρώτα κρύα ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να ξεκινήσουμε?Εκινούμε τη μηχανή και φεύγουμε?Περιμένουμε λιγάκι να δουλέψει το μοτέρ και μετά ξεκινάμε?Ανεβάζουμε στροφές μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα(δεν είπαμε κόφτες με τη μια) για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργιάς γρήγορα ή επιλέγουμε τη μικρότερη δυνατή σχέση και όσον το δυνατό λιγότερες στροφές στο μοτέρ?Εχω ακούσει ότι περιμένοντας λίγο να δουλέψει το μοτέρ είναι προτιμότερο από το να ξεκινήσουμε αμέσως.Τι είναι τελικά προτιμότερο?
-
Τώρα που έφτασαν και τα πρώτα κρύα ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να ξεκινήσουμε?Εκινούμε τη μηχανή και φεύγουμε?Περιμένουμε λιγάκι να δουλέψει το μοτέρ και μετά ξεκινάμε?Ανεβάζουμε στροφές μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα(δεν είπαμε κόφτες με τη μια) για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργιάς γρήγορα ή επιλέγουμε τη μικρότερη δυνατή σχέση και όσον το δυνατό λιγότερες στροφές στο μοτέρ?Εχω ακούσει ότι περιμένοντας λίγο να δουλέψει το μοτέρ είναι προτιμότερο από το να ξεκινήσουμε αμέσως.Τι είναι τελικά προτιμότερο?
-
Τώρα που έφτασαν και τα πρώτα κρύα ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να ξεκινήσουμε?Εκινούμε τη μηχανή και φεύγουμε?Περιμένουμε λιγάκι να δουλέψει το μοτέρ και μετά ξεκινάμε?Ανεβάζουμε στροφές μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα(δεν είπαμε κόφτες με τη μια) για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργιάς γρήγορα ή επιλέγουμε τη μικρότερη δυνατή σχέση και όσον το δυνατό λιγότερες στροφές στο μοτέρ?Εχω ακούσει ότι περιμένοντας λίγο να δουλέψει το μοτέρ είναι προτιμότερο από το να ξεκινήσουμε αμέσως.Τι είναι τελικά προτιμότερο?
-
Γενικώς το ρελαντι καταστρέφει τον καταλύτη,
Στο δικόμου κινούμαι με χαμηλές στροφές και μόλις την ακούσει ο δείκτης της θερμοκρασίας και αρχίσει να ανεβαίνει, οδηγάω κανονικά..
Εξάλλου το δικό μου είναι και 3κύλινδρο οπότε γδέρνει αρκετά όσο είναι κρύο.
-
Το καλύτερο ζέσταμα για όλα τα αυτοκίνητα είναι να ξεκινήσεις αμέσως και να πηγαίνεις μέχρι 2500-3000 στροφές τα πρώτα λεπτά, και να αυξάνεις σταδιακά το όριο των στροφών όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία (εννοείται μόνο ΑΝ χρειάζεται να ανεβάσεις στροφές).
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Το καλύτερο ζέσταμα για όλα τα αυτοκίνητα είναι να ξεκινήσεις αμέσως και να πηγαίνεις μέχρι 2500-3000 στροφές τα πρώτα λεπτά, και να αυξάνεις σταδιακά το όριο των στροφών όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία (εννοείται μόνο ΑΝ χρειάζεται να ανεβάσεις στροφές).Ακριβως. Θα διορθωνα λιγο το αμεσως λεγοντας μετα απο 10' περιπου και οχι βαζω μπροστα και φευγω. Επισης αν δε χρειαζεται μεχρι να ερθει σε κανονικη θερμοκρασια δεν ανεβαζουμε.
Ερωτησεις: αυτο με το ρελαντι και τον καταλυτη μπορεις να το αναλυσεις. Και οταν εννοεις ρελαντι εννοεις ακομα και την πολυ χαμηλη κινηση σε μποτιλιαρθσμα πχ. Επισης οταν φτανει το νερο σε κανονικη θερμοκρασια αποσο ξερω το λαδι δεν εχει ερθει στη δικη του κανονικη θερμοκρασια. Ποσο αργοτερα γινεται αυτο και ποια ειναι αυτη η θερμοκρασια περιπου συνηθως; -
κανονικα βαζουμε μπρος και φευγουμε...........(δεν αφηνουμε το αμαξι να ζεσταθει εν σταση........ για τον λογο οτι ο καταλυτης ειναι ακομη κρυος και για να δουλεψει και να καταφερει να κανει το φιλτραρισμα πρεπει να ζεσταθει , οποτε ειναι κριμα να αφηνουμε τις διαφορες δηλητιωδης ουσιες εν σταση που δεν μπορουν και ευκολα να διασκορπιστουν)
με την μονη διαφορα ΟΤΙ δεν ανεβαζουμε αποτομα στροφες , περιμενουμε μεχρι να ζεσταθουν οι βαλολινες οποτε με αλλα λογια μαλακα ο λεβιες των ταχυτητων και περιμενουμε να ζεσταθει ΤΟ ΛΑΔΙ και οχι μεχρι να αναιβει η θερμοκρασια απλα του νερου........η τελευταια ανεβαινει σχετικα ευκολα σε αντιθεση με το λαδι........ -
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
κανονικα βαζουμε μπρος και φευγουμε...........(δεν αφηνουμε το αμαξι να ζεσταθει εν σταση........ για τον λογο οτι ο καταλυτης ειναι ακομη κρυος και για να δουλεψει και να καταφερει να κανει το φιλτραρισμα πρεπει να ζεσταθει , οποτε ειναι κριμα να αφηνουμε τις διαφορες δηλητιωδης ουσιες εν σταση που δεν μπορουν και ευκολα να διασκορπιστουν)
με την μονη διαφορα ΟΤΙ δεν ανεβαζουμε αποτομα στροφες , περιμενουμε μεχρι να ζεσταθουν οι βαλολινες οποτε με αλλα λογια μαλακα ο λεβιες των ταχυτητων και περιμενουμε να ζεσταθει ΤΟ ΛΑΔΙ και οχι μεχρι να αναιβει η θερμοκρασια απλα του νερου........η τελευταια ανεβαινει σχετικα ευκολα σε αντιθεση με το λαδι........σωστός..
το λάδι είναι όλη η ουσία....
-
Όταν το νερό σταθεροποιηθεί στη θερμοκρασία λειτουργίας, ποια είναι η κατάσταση του λαδιού;
Υπάρχει κάποια διαφορά ανάλογα με το αν έχεις ανοιχτή θέρμανση (που απορροφά θερμότητα απ' το κύκλωμα ψύξης) ή ανοιχτό κλιματισμό (που αποβάλλει θερμότητα στο κύκλωμα ψύξης);
Στο manual του δικού μου λέει πως πρέπει να αποφεύγεται και η έντονη φόρτιση του κινητήρα, π.χ.1000 στροφές με 4η και τέρμα γκάζι.
-
Ο χρήστης MichalisS έγραψε:
Όταν το νερό σταθεροποιηθεί στη θερμοκρασία λειτουργίας, ποια είναι η κατάσταση του λαδιού;Υπάρχει κάποια διαφορά ανάλογα με το αν έχεις ανοιχτή θέρμανση (που απορροφά θερμότητα απ' το κύκλωμα ψύξης) ή ανοιχτό κλιματισμό (που αποβάλλει θερμότητα στο κύκλωμα ψύξης);
Στο manual του δικού μου λέει πως πρέπει να αποφεύγεται και η έντονη φόρτιση του κινητήρα, π**.χ.1000 στροφές με 4η και τέρμα γκάζι**.
σε αυτη την περιπτωση τον μπουκωνεις τον κινητηρα και παιζει να σου χτυπησει κανενα πυρακι........
-
Και ρωτησα εγω παραπανω: Επισης οταν φτανει το νερο σε κανονικη θερμοκρασια ποσο αργοτερα ερχεται το λαδι στη δικια του και ποια ειναι στο περιπου αυτη η θερμοκρασια συνηθως;
-
το 206 μου που εχει δεικτη λαδιου θελει περιοπου 4-5λεπτο για να ζεσταθει και να πω οτι μπορω να το πλακωσω...
παιζει ρολο και τι λαδια φορας -
Έχω ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού στο δικό μου.
Απο τη στιγμή που το νερό χτυπήσει 90 βαθμούς θέλει άλλα 5 λεπτά το λάδι για να περάσει τους 40 και κάνα 20λεπτο ακόμα για να σταθεροποιηθεί στους 90. -
όταν το** νερό πιάσει 90** μετά απο περίπου 4-5 λεπτά πιάνω τους 70-80 στο λάδι και μετά πατάω....
-
Ο χρήστης GeorgeP έγραψε:
Έχω ένδειξη θερμοκρασίας λαδιού στο δικό μου.
Απο τη στιγμή που το νερό χτυπήσει 90 βαθμούς θέλει άλλα 5 λεπτά το λάδι για να περάσει τους 40 και κάνα 20λεπτο ακόμα για να σταθεροποιηθεί στους 90.Και το λαδι στους 90;;; Ενταξει μη μου λετε εξαρταται απο το ενα και απο το αλλο γενικα ρωταω... Δηλαση πες και αλλα 10-λεπτα να ζεσταθει το νερο αρα συνολο 40 λεπτα;;;
-
Στο owners manual λέει στην Γερμανία βάλτε μπρός και φύγετε, σε κάποιες άλλες χώρες περιμένετε 10' και μετα φύγετε χαλαρά
Εγω 10' περιμένω, ακουω το μοτέρ οταν είναι κρυο και το βάζεις μπρός, το λάδι δεν έχει πάει στο VVTi αμέσως (μεχρι να το τραβήξει η τρόμπα απο το κάρτερ στο καπάκι) και το ακους τα 4-5 πρώτα δευτερόλεπτά να χτυπάνε λιγάκι.. γιαυτό καλύτερα να λιπαίνει το πάνω μέρος της μηχανής και μετά να φεύγετε..
-
Άλλαξε μάρκα φίλτρου λαδιού, αυτό που έχεις δεν έχει καλή βαλβίδα ώστε να κρατάει το λάδι μέσα στο φίλτρο όταν σβήνει ο κινητήρας και κάνει θόρυβο μέχρι να γεμίσει.
-
Απότι καταλαβα ο καταλυτης δε φθειρεται επειδη ειναι στο γενικα στο ρελαντι αλλα επειδη ειναι κρυος; Δηλαδη 5-10 λεπτα χονδρικα μετα την κανονικη θερμοκρασια νερου 'ερχεται' και το λαδι. Καλα τι αυτοκινητα εχετε που εχουν και θερμοκρασια λαδιου; Εδω σε μερικα κατεργησαν και του νερου... Θελω κι εγω!!!!!
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Άλλαξε μάρκα φίλτρου λαδιού, αυτό που έχεις δεν έχει καλή βαλβίδα ώστε να κρατάει το λάδι μέσα στο φίλτρο όταν σβήνει ο κινητήρας και κάνει θόρυβο μέχρι να γεμίσει.Την bypass valve λες, σε ευχαριστώ αλλα τα έχουμε ψάξει όλα, τα ίδια κάνει σε όλα τα VVTi ΜΧ-5. 2-3secs να ανέβει λάδι στα καπελώτα και ολα ΟΚ
Στο δικό μου έχω αντικαταστήσει τον απλο ΟΝ-ΟFF δείκτη πίεσης λαδιών με εναν αναλογικό της VDO. Οταν είναι κρύο το αυτοκίνητο, υπάρχει μεγάλη πίεση στα λάδια και το βλέπεις .. μόλις ζεσταθεί ο κινητήρας και τα λάδια βλέπεις η πίεση πάει στο low. Τότε ξέρεις οτι είναι έτοιμο να ανεβάσεις στροφές
-
Γενικά καλό είναι να περιμένεις 10-30'' για να σταθεροποιηθεί η καύση και να διαλυθεί η κακή υγρασία που περιέχεται στον θάλαμο καύσης και που σε συνδυασμό με την κρύα καύση δημιουργεί το θειικό οξύ (όξινους ατμούς). Αυτό ισχύει ειδικά σε πρωινό ξεκίνημα με κρύο κινητήρα. Τέτοιες κακές ουσίες είναι υπεύθυνες για την διάβρωση των μετάλλων και καταστροφή του λαδιού και την μείωση των ικανοτήτων του για λίπανση αλλά και προστασία. Το 85% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λίγα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση.
Μετά ξεκινάς χαλαρά ώστε να ζεσταθούν ομοιόμορφα όλα τα μέταλλα κινητήρα, κιβωτίου, διαφορικών κλπ.
Ενώ η θέρμανση του νερού μπορεί να γίνει σε 1-2 λεπτά ανάλογα με το αυτοκίνητο κλπ το λάδι κάνει αρκετή ώρα να ζεσταθεί (δηλαδή να πάει πάνω από 70-80) σαφώς πάνω από 5 και μάλλον πάνω και από 10. Τότε και μόνον τότε είναι σωστό να γίνεται πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα (είδατε πώς το λέω το σκίσιμο επιστημονικά! )
Σωστό ξεκίνημα