-
Γειας σας,
Όταν το αμάξι μου δουλεύει στο ρελαντί ακούγεται μερικές φορές (συνήθως μετά από πολύωρη χρήση) ένα γρουτσ - γρουτσ από το δυναμό. Ανεβάζοντας τις στροφές έστω και κατά 100-200 σ.α.λ, εξαφανίζεται ο ήχος. Θα πρέπει κατά την γνώμη σας να το ψάξω άμεσα ή να περιμένω άλλα 5.000χιλ μέχρι το επόμενο σέρβις.
Τι μπορεί να προκαλεί αυτόν τον ήχο?
Ευχαριστώ. -
Γειας σας,
Όταν το αμάξι μου δουλεύει στο ρελαντί ακούγεται μερικές φορές (συνήθως μετά από πολύωρη χρήση) ένα γρουτσ - γρουτσ από το δυναμό. Ανεβάζοντας τις στροφές έστω και κατά 100-200 σ.α.λ, εξαφανίζεται ο ήχος. Θα πρέπει κατά την γνώμη σας να το ψάξω άμεσα ή να περιμένω άλλα 5.000χιλ μέχρι το επόμενο σέρβις.
Τι μπορεί να προκαλεί αυτόν τον ήχο?
Ευχαριστώ. -
Γειας σας,
Όταν το αμάξι μου δουλεύει στο ρελαντί ακούγεται μερικές φορές (συνήθως μετά από πολύωρη χρήση) ένα γρουτσ - γρουτσ από το δυναμό. Ανεβάζοντας τις στροφές έστω και κατά 100-200 σ.α.λ, εξαφανίζεται ο ήχος. Θα πρέπει κατά την γνώμη σας να το ψάξω άμεσα ή να περιμένω άλλα 5.000χιλ μέχρι το επόμενο σέρβις.
Τι μπορεί να προκαλεί αυτόν τον ήχο?
Ευχαριστώ. -
Ο χρήστης nikos.g έγραψε:
Γειας σας,
Όταν το αμάξι μου δουλεύει στο ρελαντί ακούγεται μερικές φορές (συνήθως μετά από πολύωρη χρήση) ένα γρουτσ - γρουτσ από το δυναμό. Ανεβάζοντας τις στροφές έστω και κατά 100-200 σ.α.λ, εξαφανίζεται ο ήχος. Θα πρέπει κατά την γνώμη σας να το ψάξω άμεσα ή να περιμένω άλλα 5.000χιλ μέχρι το επόμενο σέρβις.
Τι μπορεί να προκαλεί αυτόν τον ήχο?
Ευχαριστώ.Ισως να ναι το ρουλεμαν του!
Αλλα δε νομιζω!
Ποσα χιλ.? εχεις κ τι αμαξι?Πιστευω πως μπορει να ναι απο τους τεντωτηρες του ιμαντα! (των εκκεντροφ. )
-
Ψάξτο το συντομότερο δυνατόν.Ακόμα και αν είναι μόνο ρουλεμάν δυναμό άμα σου κολήσει θα πάθεις αρκετή ζημιά.Τουλάχιστον το δυναμό θα πάει για πέταμα.
-
Ο χρήστης Blackjohn έγραψε:
Γειας σας,
Όταν το αμάξι μου δουλεύει στο ρελαντί ακούγεται μερικές φορές (συνήθως μετά από πολύωρη χρήση) ένα γρουτσ - γρουτσ από το δυναμό. Ανεβάζοντας τις στροφές έστω και κατά 100-200 σ.α.λ, εξαφανίζεται ο ήχος. Θα πρέπει κατά την γνώμη σας να το ψάξω άμεσα ή να περιμένω άλλα 5.000χιλ μέχρι το επόμενο σέρβις.
Τι μπορεί να προκαλεί αυτόν τον ήχο?
Ευχαριστώ.Ισως να ναι το ρουλεμαν του!
Αλλα δε νομιζω!
Ποσα χιλ.? εχεις κ τι αμαξι?Πιστευω πως μπορει να ναι απο τους τεντωτηρες του ιμαντα! (των εκκεντροφ. )
Το αμάξι είναι ένα C3 1.4 και έχει κάνει 46.000km. Τον ιμάντα του εκκεντροφόρου τον αλλάζει στις 60.000km, τι άλλο μπορώ να ελέγξω για να διαπιστώσω ότι είναι από το δυναμό ή από τον ιμάντα χρονισμού. Έχω ανοίξει το καπό ενώ το αμάξι κάνει τον θόρυβο και ακούγεται να είναι από χαμηλά και αριστερά, εκεί που είναι το δυναμό. Εαν είναι ο ιμάντας του εκκεντροφόρου, δεν θα έπρεπε να είναι κάπως ποιο 'κρυφός' ο θόρυβος και από το κέντρο, ε΄κεί που είναι ο κινητήρας?
-
Yπάρχει περιπτωση να ακουμπαει ο ιμαντας εκκεντροφορων στο πλαστικο προστατευτικο. Μου το εκανε στο ξαντια. Δοκίμασε να το κουνήσεις λιγο να δεις τι γινεται (το πλαστικο καλυμα).
-
το μόνο σίγουρο είναι οτι θέλει έλεγχο και να μην το αφήσεις....
Κρίμα να σπάσει ιμάντας ή να χαλάσει δυναμό ενώ είσαι στο δρόμο
-
το ίδιο ακριβώς έκανε κ το δικό μου για πολύ καιρό ειδικά μετά από ταξίδι ή σκίσημο κ δυνάμωνε αν είχα κατανάλωση ρεύματος, ενώ σταμάταγε όταν ανέβαζα ελάχιστα στροφές
Όσες φορές το πήγα συνεργείο δεν το έκανε! από ρεύμα που το μέτραγα ήταν πάντα ΟΚ, τελικά μετά από 12-13.000χλμ έχει σταματήσει, εκτός κ αν φταίει το κρύο κ το ξαναθυμηθεί με τις ζέστες.....
Το περίεργο πάντως ήταν ότι 3 το είδαν κανένας δεν μπόρεσε να εντοπίσει κάτι ή να το δικαιολογήσει από την στιγμή που δεν παρουσίαζε πρόβλημα κ με την τάση..... -
Σίγουρα με την υγρασία ο ιμάντας κάνει ένα θόρυβο.
-
Ο χρήστης Blackjohn έγραψε:
Ισως να ναι το ρουλεμαν του!Θεωρώ πως είναι το πιο πιθανό. Καθόλου ασυνήθιστο για τη γαλλική τριάδα πρόβλημα- αν και σε εμένα εμφανίστηκε πολύ αργά.
Στη renault τοποθετούν ένα βελτιωμένο τύπο ρουλεμάν, ενώ το κόστος είναι μικρό. Μην περιμένεις 5000 χιλιόμετρα. -
Δεν ξέρω εάν έχουν αλλάξει τεχνολογικά πολλά πράγματα όσον αφορά το δυναμό, αλλά συνήθως αυτός ο ενοχλητικός θόρυβος έρχεται απο το ιμάντα δυναμό ο οποίος δεν είναι καλά τεντωμένος. Πρέπει να έχει μια βίδα η οποία τον στηρίζει και άν την ξεσφίξεις και σπρώξεις τον δυναμό με κάποιο τρόπο μπορείς να τεντώσεις τον ιμάντα και να σταματήσει να σκούζει σα 'γουρούνι σφαγμένο'. αυτό που σου λέω ίσχυε για ένα κόρσα του 90 που είχα. Τώρα όπως είπα και παραπάνω δεν ξέρω τι αλλαγές έχουν γίνει στα τόσα χρόνια, μιλάμε για 15 χρονάκια.
-
αυτό που περιέγραψα στο δικό μου σίγουρα ΔΕΝ ήταν θόρυβος από ιμάντα! πιο πολύ σαν τσικ τσικ τσικ .....
anyway όταν επιδιορθώσεις το πρόβλημα κράτα μας pls ενήμερους για το τι ήταν -
Για να βρεις από που έρχεται ο θόρυβος μπορείς να πάρεις ένα σκουπόξυλο, να το ακουμπάς σε διάφορα μέρη (δυναμό κλπ.) και να βάζεις το αυτί σου στην άλλη άκρη. Στο σημείο που κάνει πολύ θόρυβο θα ακούγεται έντονα - προσοχή στους ιμάντες.
Κοίταξε και το ρουλεμάν της αντλίας νερού, κάνει τέτοιους θορύβους όταν χαλάσει.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
...Κοίταξε και το ρουλεμάν της αντλίας νερού, κάνει τέτοιους θορύβους όταν χαλάσει.Σωστό! κ σε εμένα παρότι ακόμα δούλευε χωρίς διαροές έκανε παρόμοιους ήχους
-
Λόγω σαράβαλου και συνολικά θορυβώδους λειτουργίας δεν το είχα καταλάβει αλλά όταν το δυναμό χρειάστηκε καρβουνάκια και αλλάξαμε και τα δύο ρουλεμάν που είχαν φθαρεί μετά από 37 χρόνια λειτουργίας οι μηχανικοί θόρυβοι σαφώς ελαττώθηκαν! Άρα είχα θορυβώδες δυναμό!
Η ακρόαση με την πιο πάνω περιγραφείσα μέθοδο ή ακόμα καλύτερα με τα ειδικά ακουστικά (σαν στηθοσκόπιο) είναι εντυπωσιακά ακριβής και αποτελεσματική στην ανίχνευση και εντόπιση φθαρμένων ή τριβόμενων κινητών μερών.
Αν τελειώσουν τα ρουλεμάν μάλλον θα καταστραφεί το δυναμό και θα κολλήσει... καθώς ο ιμάντας του συνήθως περνάει και από την τρόμπα νερού οι ενδείξεις θα είναι θόρυβος, λαμπάκι δυναμό, παύση θορύβου (κόλλησε το θορυβώδες δυναμό) ή αλλαγή αυτού (γλύστρημα ιμάντα) και σύντομα άνοδος θερμοκρασίας. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Για να βρεις από που έρχεται ο θόρυβος μπορείς να πάρεις ένα σκουπόξυλο, να το ακουμπάς σε διάφορα μέρη (δυναμό κλπ.) και να βάζεις το αυτί σου στην άλλη άκρη. Στο σημείο που κάνει πολύ θόρυβο θα ακούγεται έντονα - προσοχή στους ιμάντες.Κοίταξε και το ρουλεμάν της αντλίας νερού, κάνει τέτοιους θορύβους όταν χαλάσει.
Το πήγα εχθές (Σάββατο) σε ένα μηχανικό που βρήκα, μόνο για μια γνώμη και μου είπε ότι μάλλον είναι ή η αντλία νερού ή το ρουλεμάν του ιμάντα χρονισμού. Δευτέρα θα το παω συνεργείο να δουμε τι θα βγει....
-
Ο χρήστης nikos.g έγραψε:
Για να βρεις από που έρχεται ο θόρυβος μπορείς να πάρεις ένα σκουπόξυλο, να το ακουμπάς σε διάφορα μέρη (δυναμό κλπ.) και να βάζεις το αυτί σου στην άλλη άκρη. Στο σημείο που κάνει πολύ θόρυβο θα ακούγεται έντονα - προσοχή στους ιμάντες.
Κοίταξε και το ρουλεμάν της αντλίας νερού, κάνει τέτοιους θορύβους όταν χαλάσει.
Το πήγα εχθές (Σάββατο) σε ένα μηχανικό που βρήκα, μόνο για μια γνώμη και μου είπε ότι μάλλον είναι ή η αντλία νερού ή το ρουλεμάν του ιμάντα χρονισμού. Δευτέρα θα το παω συνεργείο να δουμε τι θα βγει....
Τελικά ήταν η αντλία νερού, η οποία ήταν σε καλή κατάσταση, χωρίς διαροές. Είχε μια πολύ μικρή χαλάρωση και αυτό προκαλούσε τον θόρυβο. Καλύτερα να μην παίζουμε με αυτα.... οπότε προχώσησα σε αλλαγή, έτσι κι αλλιώς το αμάξι έχει 47.000km, και στα 60.000km θα την άλλαζε πάλι προλιπτικά μαζί με τον ιμάντα του εκκεντροφόρου. Μιας και έπρεπε να ανοιχτεί το καπάκι του ιμάντα (το οποίο ως γνωστόν έχει φασαρία) άλλαξα και τον ιμάντα μαζί με την αντλία.
Ευχαριστώ, όσους απάντησαν. -
Το κακό με την αντλία νερού είναι ότι μπορεί να φρακάρει το ρουλεμάν της και να σπάσει ο ιμάντας χρονισμού - δυστυχώς για οικονομία χρησιμοποιούν ένα ιμάντα αντί για δύο (ποιά οικονομία με τη προληπτική αλλαγή της αντλίας).
-
Ανιτμετωπίζω και γώ ένα αντίστοιχο πρόβλημα θορύβου στο αμάξι μου, ένα OPEL Corsa C 1.4. Ο θόρυβος είναι αισθητός κυρίως στο ρελαντί. Το αμάξι κάνει λές και είναι diesel! Το πήγα σε ένα μηχανικό και περιμένω αποτελέσματα...
Μου είπε ότι μάλλον είναι από το ρουλμάν της αντλίας νερού ή από τον ιμάντα.
Θόρυβος από το δυναμό