-
Στο http://www.crashtest.com γίνεται μια εκτενής αναφορά σε θέματα παθητικής ασφάλειας.Όταν αξιολογεί ένα αυτοκίνητο βασίζεται σε δύο παραμέτρους.Τα αποτελέσματα των crashtest ( EuroNCAP και NHTSA) και την κατηγορία που ανήκει το αυτοκίνητο με βάση το βάρος του.Έτσι π.χ. το Renault Megane παρ' ότι έχει βάσει των crash test βαθμό overal excellent παίρνει βαθμό marginal στο weight οπότε αυτομάτως το καθιστά λιγότερο ασφαλές από το Laguna που έχει overal excellent αλλά weight good.Για όλα τα παραπάνω βασίζεται σε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του αυτοκινήτου τόσο λιγοστεύουν οι πιθανότητες να είναι θανατηφόρο το δυστύχημα για τους επιβάτες του.
Η αναφορά μου στα παραπάνω γίνεται για να υποστηρίξω το πόσο πολυπαραγοντική είναι η παθητική ασφάλεια σ΄ένα αυτοκίνητο και η απλοική λογική( που δυστυχώς έχει περάσει σ' ένα μεγάλο μέρος των αδαών) ότι πεντάστερο αυτοκίνητο σημαίνει και άτρωτο αυτοκίνητο κρύβει μεγάλους κινδύνους.Ενοείται βέβαια ότι το σύστημα της αξιολόγησης των crashtest έχει οδηγήσει σε πολύ πιό ασφαλή αυτοκίνητα αρκεί όμως να του δίνουμε την βαρύτητα που πρέπει και να μην το θεοποιούμε όπως δυστυχώς κάνει το σύγχρονο marketing. -
Στο http://www.crashtest.com γίνεται μια εκτενής αναφορά σε θέματα παθητικής ασφάλειας.Όταν αξιολογεί ένα αυτοκίνητο βασίζεται σε δύο παραμέτρους.Τα αποτελέσματα των crashtest ( EuroNCAP και NHTSA) και την κατηγορία που ανήκει το αυτοκίνητο με βάση το βάρος του.Έτσι π.χ. το Renault Megane παρ' ότι έχει βάσει των crash test βαθμό overal excellent παίρνει βαθμό marginal στο weight οπότε αυτομάτως το καθιστά λιγότερο ασφαλές από το Laguna που έχει overal excellent αλλά weight good.Για όλα τα παραπάνω βασίζεται σε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του αυτοκινήτου τόσο λιγοστεύουν οι πιθανότητες να είναι θανατηφόρο το δυστύχημα για τους επιβάτες του.
Η αναφορά μου στα παραπάνω γίνεται για να υποστηρίξω το πόσο πολυπαραγοντική είναι η παθητική ασφάλεια σ΄ένα αυτοκίνητο και η απλοική λογική( που δυστυχώς έχει περάσει σ' ένα μεγάλο μέρος των αδαών) ότι πεντάστερο αυτοκίνητο σημαίνει και άτρωτο αυτοκίνητο κρύβει μεγάλους κινδύνους.Ενοείται βέβαια ότι το σύστημα της αξιολόγησης των crashtest έχει οδηγήσει σε πολύ πιό ασφαλή αυτοκίνητα αρκεί όμως να του δίνουμε την βαρύτητα που πρέπει και να μην το θεοποιούμε όπως δυστυχώς κάνει το σύγχρονο marketing. -
Στο http://www.crashtest.com γίνεται μια εκτενής αναφορά σε θέματα παθητικής ασφάλειας.Όταν αξιολογεί ένα αυτοκίνητο βασίζεται σε δύο παραμέτρους.Τα αποτελέσματα των crashtest ( EuroNCAP και NHTSA) και την κατηγορία που ανήκει το αυτοκίνητο με βάση το βάρος του.Έτσι π.χ. το Renault Megane παρ' ότι έχει βάσει των crash test βαθμό overal excellent παίρνει βαθμό marginal στο weight οπότε αυτομάτως το καθιστά λιγότερο ασφαλές από το Laguna που έχει overal excellent αλλά weight good.Για όλα τα παραπάνω βασίζεται σε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του αυτοκινήτου τόσο λιγοστεύουν οι πιθανότητες να είναι θανατηφόρο το δυστύχημα για τους επιβάτες του.
Η αναφορά μου στα παραπάνω γίνεται για να υποστηρίξω το πόσο πολυπαραγοντική είναι η παθητική ασφάλεια σ΄ένα αυτοκίνητο και η απλοική λογική( που δυστυχώς έχει περάσει σ' ένα μεγάλο μέρος των αδαών) ότι πεντάστερο αυτοκίνητο σημαίνει και άτρωτο αυτοκίνητο κρύβει μεγάλους κινδύνους.Ενοείται βέβαια ότι το σύστημα της αξιολόγησης των crashtest έχει οδηγήσει σε πολύ πιό ασφαλή αυτοκίνητα αρκεί όμως να του δίνουμε την βαρύτητα που πρέπει και να μην το θεοποιούμε όπως δυστυχώς κάνει το σύγχρονο marketing. -
Να υποθέσω, ότι συμπερασματικά ένα βαρύτερο αυτοκίνητο είναι και ένα ασφαλέστερο αυτοκίνητο, ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΤΡΑΚΑΡΕΙ; Διότι, η ενεργητική ασφάλεια μάλλον έχει στον αιώνα μας, ή και λίγο πιο πριν, αποδημήσει εις Κύριον... Εκτός αν ένα αυτοκίνητο εξοπλίζεται με διάφορα ηλεκτρονικά παραφερνάλια, για να μπορεί ο καθείς να 'το πηγαίνει' με αξιοπρέπεια. Ειλικρινά θυμώνω, όταν συλλογίζομαι ότι το Saxo που είχα το '97 με τους 75 ίππους του και τα 880 κιλά του, είχε ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις (βλ. επιταχύνσεις εν κινήσει) από το 'ασφαλέστερο' Clio που έχω σήμερα και το οποίο αποδίδει 100 ίππους, οι οποίοι έχουν ν' αντιμετωπίσουν όμως πάνω από 1.100 (...) κιλά!
-
Αν τρακαρεις με αλλο οχημα (και οχι με ακινητο εμποδιο) φυσικα μετραει και το βαρος 'σου' ως προς το ποσα 'g' θα νοιωσεις σε σχεση με τον αλλο (αρχη διατηρησης της ορμης). Δυστυχως αυτο οδηγει σε βαρυτερα αυτοκινητα, αρα και σε μεγαλυτερες καταναλωσεις για σταματα-ξεκινα και μεγαλυτερες απαιτησεις σε δυναμη, φρενα, κλπ για να κινουμεθα 'αξιοπρεπως'.
Προσωπικα προτιμω τη δυνατοτητα να αποφυγω ενα ατυχημα (αυξημενη ενεργητικη ασφαλεια) απο το να οδηγω 'χρηματικιβωτιο' με λιγο καλυτερη παθητικη, αλλα οταν βλεπω LandCruiser, Χ5, Cayenne κλπ να φρεναρουν πισω μου σε δρομο με κινηση δε μπορω να πω οτι δεν ιδρωνει καθολου το αυτι μου μεσα στο Mini...
-
Αν στο saxo εκείνο έπεφτε ένα 206, θα το έκανε σμπαράλια χωρίς να πειραχτεί ιδιαίτερα η δική του καμπίνα. Σ' ένα Starlet του 80τόσο είχε πέσει από πίσω ένα άλλο αμάξι και ο προφυλακτήρας έφτασε στα πίσω καθίσματα.
-
Μα τουλάχιστο το 50% των αυτοκινήτων στο USA είναι Jeepοειδή κι αγροτικά με βάρος πάνω από 2-2,5 τόνους λογικό δεν είναι να αξιολογούν τόσο σημαντικά το βάρος, απλή αρχή της φυσικής όταν συγκρούονται δυο σώματα με σημαντική διαφορά μάζας!
Τι σημένει 'ενεργητική ασφάλεια';
JIM -
Υπάρχει μία ακόμα εκδοχή για το βάρος!
Στην Ελλάδα που είναι γενικά ορεινή χώρα και πολλοι δρόμοι είναι βράχια από την μία πλευρά και το χάος από την άλλη, έαν πέσεις στην μπαριέρες με το Saxo/206/Punto θα σε κρατήσουν....
έαν πέσεις με την 'Ασφαλή' Cayenne θα φύγεις στο χάος.... RIP -
Ο χρήστης Michelle έγραψε:
Αν τρακαρεις με αλλο οχημα (και οχι με ακινητο εμποδιο) φυσικα μετραει και το βαρος 'σου' ως προς το ποσα 'g' θα νοιωσεις σε σχεση με τον αλλο (αρχη διατηρησης της ορμης). Δυστυχως αυτο οδηγει σε βαρυτερα αυτοκινητα, αρα και σε μεγαλυτερες καταναλωσεις για σταματα-ξεκινα και μεγαλυτερες απαιτησεις σε δυναμη, φρενα, κλπ για να κινουμεθα 'αξιοπρεπως'.Προσωπικα προτιμω τη δυνατοτητα να αποφυγω ενα ατυχημα (αυξημενη ενεργητικη ασφαλεια) απο το να οδηγω 'χρηματικιβωτιο' με λιγο καλυτερη παθητικη, αλλα οταν βλεπω LandCruiser, Χ5, Cayenne κλπ να φρεναρουν πισω μου σε δρομο με κινηση δε μπορω να πω οτι δεν ιδρωνει καθολου το αυτι μου μεσα στο Mini...
Πού να δεις τι γίνεται, όταν είμαι με το μηχανάκι και με πιάνει πορτοκαλί (φανάρι) ενώ από πίσω πλησιάζει μαινόμενο Χ5 με φιμέ τζάμια ...
-
Ο χρήστης Michelle έγραψε:
Αν τρακαρεις με αλλο οχημα (και οχι με ακινητο εμποδιο) φυσικα μετραει και το βαρος 'σου' ως προς το ποσα 'g' θα νοιωσεις σε σχεση με τον αλλο (αρχη διατηρησης της ορμης). Δυστυχως αυτο οδηγει σε βαρυτερα αυτοκινητα, αρα και σε μεγαλυτερες καταναλωσεις για σταματα-ξεκινα και μεγαλυτερες απαιτησεις σε δυναμη, φρενα, κλπ για να κινουμεθα 'αξιοπρεπως'.Προσωπικα προτιμω τη δυνατοτητα να αποφυγω ενα ατυχημα (αυξημενη ενεργητικη ασφαλεια) απο το να οδηγω 'χρηματικιβωτιο' με λιγο καλυτερη παθητικη, αλλα οταν βλεπω LandCruiser, Χ5, Cayenne κλπ να φρεναρουν πισω μου σε δρομο με κινηση δε μπορω να πω οτι δεν ιδρωνει καθολου το αυτι μου μεσα στο Mini...
Tα περιθωρια της ενεργητικης ασφαλειας που θα κερδισει κανεις απο 200 κιλα λιγοτερο βαρος επι της ουσιας δεν θα κανουν καποια ουσιωδη διαφορα. Επισης η ενεργητικη ασφαλεια βασιζεται παρα πολυ και στον παραγοντα ανθρωπο... οποτε δεν ειναι σιγουρη η αποδοτικη εκμεταλευση της οποιας ενεργητικης ασφαλειας... εαν μας δοθει μαλιστα χρονος να αντιδρασουμε (που συνηθως δεν προλαβαινεις να κανεις και πολλα ουτως η αλλως)
Οποτε καλο ειναι, σαν λογικοι ανθρωποι να λαμβανουμε και καποια υποτυπωδη μετρα για το worst case senario. Οταν φτασεις σε ατυχημα αναλογο των crash τεστ τοτε ηδη εχεις ξεφυγει κατα πολυ απο τις οποιες ενεργητικες ασφαλειες που θα μπορουσαν να σου προσφερουν και πιιο ελαφρα και ποιο σπορ αμαξια...Η μερικη αυξηση βαρους λογω μετρων ασφαλειας, αντιμετωπιζεται καλλιστα με ενα ισχυροτερο κινητηρα. Για στησιμο δεν μιλαω μιας και ολα τα συγχρονων προδιαγραφων αμαξια εχουν αρκετα υψηλα περιθωρια και σε ελιγμους και σε φρεναρισμα...
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Tα περιθωρια της ενεργητικης ασφαλειας που θα κερδισει κανεις απο 200 κιλα λιγοτερο βαρος επι της ουσιας δεν θα κανουν καποια ουσιωδη διαφορα. Επισης η ενεργητικη ασφαλεια βασιζεται παρα πολυ και στον παραγοντα ανθρωπο...Δεν θα μπορούσα να διαφωνώ περισσότερο!!! 200 ολόκληρα κιλά, μπορούν να κάνουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά στην ενεργητική ασφάλεια. Σκέψου πόσο καλύτερους χρόνους θα έγραφε στα τεστ ενεργητικής ασφάλειας (αλλαγή λωρίδας, αποφυγή εμποδίου, προσπέρασμα) ένα Πούντο ολόιδιο με το δικό σου, αλλά 200 κιλά ελαφρύτερο
Για τον παράγοντα 'άνθρωπο' που λες, συμφωνώ απόλυτα βέβαια.
-
200 κιλά είναι 2 κανονικοί επιβάτες συν ένα παιδί, δηλαδή άλλοι 3 επιβάτες. Όσα αμάξια έχω οδηγήσει μόνος μου και γεμάτα, έχουν πολύ χειρότερη απόδοση στη δεύτερη περίπτωση. Το δικό μου αμάξι αν ζύγιζε 200 κιλά λιγότερα (δηλ. 1.050 κιλά), θα ήταν, τηρουμένων των αναλογιών, πυραυλάκι.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Δεν θα μπορούσα να διαφωνώ περισσότερο!!! 200 ολόκληρα κιλά, μπορούν να κάνουν ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά στην ενεργητική ασφάλεια. Σκέψου πόσο καλύτερους χρόνους θα έγραφε στα τεστ ενεργητικής ασφάλειας (αλλαγή λωρίδας, αποφυγή εμποδίου, προσπέρασμα) ένα Πούντο ολόιδιο με το δικό σου, αλλά 200 κιλά ελαφρύτερο
Για τον παράγοντα 'άνθρωπο' που λες, συμφωνώ απόλυτα βέβαια.
Δεν ειπα πως δεν θα υπαρχει διαφορα, αλλα αυτο που λεω ειναι πως αυτη η διαφορα δεν θα ειναι ικανη να σε γλυτωσει ειδικα σε αυτα που αποκαλουμε σοβαρα ατυχηματα... Εσυ βεβαια λες πως ειναι... χχμμμ, δεν ξερω... μπορει να εχεις δικιο, αλλα οπως και να εχει επειδη ποτε δεν ξερεις τι προθεσεις μπορει να εχει ο απεναντι σου... καλυτερα be safe παρα landwind
-
ααα και να προσθεσω πως συνηθως οι εξτρα ενισχυσεις στο αμαξωμα, περαν τις ασφαλειας, συμβαλλουν και στην ακαμψια του αμαξωματος, με συνεπεια την καλυτερη λειτουργια των αναρτησεων, λιγοτερα τριξιματα κλπ κλπ
Παντως οι κατασκευαστες να ειστε σιγουροι πως θα μπορουσαν να μας φτιαξουν τα ιδια αμαξια, με λιγοτερο βαρος και καλυτερη ασφαλεια.... ποιος ομως θα ειναι διατεθειμενος να πληρωσει πιθανα τα διπλα λεφτα για τα αλουμινια, για τα carbonfibre και αλλες λυσεις...?
-
οσον αφορα το αρχικο θεμα:η ερευνα πρεπει να θεωρηθει για τα μπαζα ενα βαρυτερο αμαξι θα αργισει πολυ να φρεναρει και μπορει οι επιβατες του να σωθουν αλλα οτι βρεθει μπροστα του παει ακλαυτο.
θα μπορουσα να αρκεστω στον χαρακτηρισμο του δημαρχου του λονδινου προς τους ιδιοκτητες SUV:ειναι εντελως ηλιθιοι!!!!!! ειπε.
τα 200 κιλα κανουν τεραστια διαφορα σε ενεργητικη ασφαλεια και ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα στην καταναλωση καυσιμου.
στην ερωτηση του σαιτ των 4τ για το ποσο με ενδιαφερει η ασφαλεια σε ενα
αυτοκινητο απαντησα: πολυ λιγο
πιστευω οτι πρεπει να αφησουμε πλεον την ασφαλεια που εχει αναπτυχθει παρα πολυ(νταξει μην αγορασουμε και το κινεζικο) και να κινηθουμε προς την μειωση της καταναλωσης καυσιμου.τα συχρονα 1600 ΣΕΡΝΟΝΤΑΙ -
Ο χρήστης Michelle έγραψε:
Αν τρακαρεις με αλλο οχημα (και οχι με ακινητο εμποδιο) φυσικα μετραει και το βαρος 'σου' ως προς το ποσα 'g' θα νοιωσεις σε σχεση με τον αλλο (αρχη διατηρησης της ορμης). Δυστυχως αυτο οδηγει σε βαρυτερα αυτοκινητα, αρα και σε μεγαλυτερες καταναλωσεις για σταματα-ξεκινα και μεγαλυτερες απαιτησεις σε δυναμη, φρενα, κλπ για να κινουμεθα 'αξιοπρεπως'.Προσωπικα προτιμω τη δυνατοτητα να αποφυγω ενα ατυχημα (αυξημενη ενεργητικη ασφαλεια) απο το να οδηγω 'χρηματικιβωτιο' με λιγο καλυτερη παθητικη, αλλα οταν βλεπω LandCruiser, Χ5, Cayenne κλπ να φρεναρουν πισω μου σε δρομο με κινηση δε μπορω να πω οτι δεν ιδρωνει καθολου το αυτι μου μεσα στο Mini...
αρχή διατήρησης της ορμής, άρα μάζα Χ ταχύτητα επίσης μεταβολή ΟΡΜΗΣ στο χρόνο, άρα πάλι μάζα Χ ταχύτητα
Αν το 'τριών αστέρων' SUV των 2 τόνων πηγαίνει με 10 και συγκρουσθεί μετωπικά με ένα 'πεντάστερο' supermini ενός τόνου που πηγαίνει με 50 τι νομίζετε ότι θα γίνει;
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Αν τρακαρεις με αλλο οχημα (και οχι με ακινητο εμποδιο) φυσικα μετραει και το βαρος 'σου' ως προς το ποσα 'g' θα νοιωσεις σε σχεση με τον αλλο (αρχη διατηρησης της ορμης). Δυστυχως αυτο οδηγει σε βαρυτερα αυτοκινητα, αρα και σε μεγαλυτερες καταναλωσεις για σταματα-ξεκινα και μεγαλυτερες απαιτησεις σε δυναμη, φρενα, κλπ για να κινουμεθα 'αξιοπρεπως'.
Προσωπικα προτιμω τη δυνατοτητα να αποφυγω ενα ατυχημα (αυξημενη ενεργητικη ασφαλεια) απο το να οδηγω 'χρηματικιβωτιο' με λιγο καλυτερη παθητικη, αλλα οταν βλεπω LandCruiser, Χ5, Cayenne κλπ να φρεναρουν πισω μου σε δρομο με κινηση δε μπορω να πω οτι δεν ιδρωνει καθολου το αυτι μου μεσα στο Mini...
αρχή διατήρησης της ορμής, άρα μάζα Χ ταχύτητα επίσης μεταβολή ΟΡΜΗΣ στο χρόνο, άρα πάλι μάζα Χ ταχύτητα
Αν το 'τριών αστέρων' SUV των 2 τόνων πηγαίνει με 10 και συγκρουσθεί μετωπικά με ένα 'πεντάστερο' supermini ενός τόνου που πηγαίνει με 50 τι νομίζετε ότι θα γίνει;
Μάλλον οι επιβάτες του SUV δε θα πάθουν σχεδόν τίποτα, και οι άλλοι θα πάθουν τα ίδια ή λιγότερα από ότι λέει το κρας τεστ.
Αντίθετα αν το σουπερμίνι πάει με 10 και πέσει επάνω του το SUV με 50, τότε οι του μεγάλου μάλλον θα πάθουν λιγότερα από όσα λέει το κρας τεστ τους, ενώ οι του σουπερμίνι την έχουν δύσκολα...
Οι μάζες που πρέπει να επιβραδυνθούν είναι πολύ σημαντικές.
-
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Πού να δεις τι γίνεται, όταν είμαι με το μηχανάκι και με πιάνει πορτοκαλί (φανάρι) ενώ από πίσω πλησιάζει μαινόμενο Χ5 με **φιμέ **τζάμια ...Οντως, τα φιμέ είναι καμπανάκι για επερχόμενη λαμακία του οδηγού...
-
Γι' αυτό ακριβώς ξεκίνησα το παραπάνω topic.Για να δείξω ότι τα αστέρια των crashtest είναι σχετικά αφού η παθητική ασφάλεια είναι πολυπαραγοντική(με τι είδους όχημα θα συγκρουστεί το αυτοκίνητο,με τι ταχύτητα, με τι γωνία κ.λ.π) γι αυτό από τη μια μερια είναι ευπρόσδεκτα τα πεντάστερα αρκεί να τους δίνουμε τη βαρύτητα που πρέπει.Όσο για τα SUV στο ίδιο site μπορείτε να δείτε ότι αποκαλούνται jihand των αμερικανικών αυτοκινητοδρόμων λόγω του κινδύνου που δημιουργούνται για τους επιβάτες των υπόλοιπων οχημάτων.
-
κατα την γνωμη μου πάντα, στην παθητικη ασφαλεια παιζει ρολο το βαρος του οχηματος. γιατι ενα οχημα που π.χ. ειναι 1000 κιλα και κινητε με 70 χιλ/ωρα, εχει λιγοτερη ορμη απο ενα αλλο οχημα που ειναι 1400κιλα και κινητε με την ιδια ταχυτητα. βεβαια οι συνθηκες ενος ατυχηματος διαφερουν απο αυτες ενος κρας τεστ (π.χ. μετωπικη με αλλο αυτοκινητο που κινητε με την ιδια ή και μεγαλυτερη ταχυτητα, πλαγιομετοπικη με αυτοκινητο που κινητε, ανατροπη, εξοδος απο το δρομο, συγκρουση με δενδρο κτλ κτλ) ασφαλως και τα κρας τεστ της EuroNcap αποτελουν ενα δειγμα και ειμαι σιγουρος οτι η φιλοσοφια κατασκευης εχει αλλαξει και βελτιωθει με την παροδο των ετων.
οσο για τα αποτελεσματα στα κρας τεστ οι εταιριες φυσικα προσπαθουν να 'εκμεταλευθουν' την ευκαιρια ωστε να προβαλουν το οχημα τους με διαφημιστικα σλογκαν 'το ασφαλεστερο αυτοκινητο στην κατηγορια του' ομως το σωστο θα ηταν 'το ασφαλεστερο αυτοκινητο κατα EuroNcap, με τις 'ταδε' συνθηκες δοκιμασιας προσκρουσης την 'ταδε' χρονια'
Βάρος αυτοκινήτου και παθητική ασφάλεια