-
Ο χρήστης fokion_sportage έγραψε:
...κατα το ΦΕΚ πρεπει το ντονατ απο πανω του να μπαινει αεροστεγες καλυμα ( εχω καταλαβει καλα ετσι??)Αεροστεγές περικάλυμμα μπαίνει όχι πάνω σε όλο το 'donut' ή στο 'θερμοσίφωνα', αλλά στο σημείο που εισέρχεται / εξέρχεται ο σωλήνας πλήρωσης και είναι τα ηλεκτρολογικά (πολυβαλβίδα, κλπ.). Αυτά στα συστήματα αέριας 'φάσης'.
Στα υγρής, το 'καπάκι' πάνω από την πολυβαλβίδα / αντλία παίζει το ρόλο του 'αεροστεγούς περικαλλύματος'. -
Εδώ είναι το Φ.Ε.Κ.411/Β`/29.3.2000 που αφορά την εγκατάσταση υγραερίου στα αυτοκίνητα, έχει συγκεκριμένα τα σχετικά άρθρα για τα εξής θέματα:
Σκοπός : (άρθ. 1)
Ορισμοί (υγραέριο, δεξαμενή καυσίμου, ανακουφιστική βαλβίδα πίεσης, κ.λπ) : (άρθ. 2)
Εγκατάσταση - λειτουργία συστήματος διασκευής υγραερίου : (άρθ. 3)
Εξοπλισμός συστήματος διασκευής υγραερίου : (άρθ. 4)
Εγκατάσταση δεξαμενής υγραερίου : (άρθ. 5)
Έλεγχος και ταξινόμηση διασκευασμένου οχήματος : (άρθ. 7)
Έγκριση εξοπλισμού υγραερίου : (άρθ.
Περιοδικός τεχνικός έλεγχος υγραεριοκίνητων οχημάτων : (άρθ. 9)'κατεβάζετε' όλο το Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) από το Εθνικό τυπογραφείο εδώ http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/411B_00.pdf
Για να ξέρετε επ'ακριβώς τι προβλέπει ο νόμος για τις εγκαταστάσεις υγραερίου στα αυτοκίνητα......
Μου το φόρτωσε ο φίλος μας ο Δημήτρης.
Δεν νοείτε άγνοια νόμου, σε αυτόν που αποφασίζει κάτι….. «δεν ήξερε δεν ρώταγε?...»
Το αεροστεγές κάλυμμα καλύπτει όλο το ντόνατς, όλο το κενό της ρεζέρβας, είναι και ο λόγος που πρέπει να ανοιχτεί αεραγωγός από κάτω, προφυλασσόμενος από σκόνη με κάποιο υλικό, πχ φίλτρο εξαεριστήρα. Ο κανονισμός είναι σαφέστατος. Έτσι όπως το γράφεις φίλε dti δεν το γράφει πουθενά.
Κάλε μου φίλε Φωκίωνα, κατάλαβες πολύ καλά, όπως πάντα!!!.
Στο κιτ δεν περιλαμβάνετε, διότι ο λάκκος της ρεζέρβας, ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο.
Είναι απλής κατασκευής, από πολυεστέρα, και για εμένα δεν υπήρχε δυσκολία λόγο της εμπλοκής μου στην φανοποιεία μου, καθώς και στο τμήμα επισκευής σκαφών που είχα. Βιδώνετε σε φυτευτά εκπονούμενα παξιμάδια με βίδες, για να αφαιρείτε εύκολα, και να ελέγχετε από τα ΚΤΕΟ η δεξαμενή.
Το κάλυμμα στα ‘θερμοσίφωνα’ σίγουρα είναι ποιο μπελαλίδικο. Μα εκεί έχουμε αρχικό καλούπι, και κάνουμε τα τελειώματα μόνο, για να ταιριάξουμε με το πάτωμα του τόπου επιλογής και τοποθέτησης της .
Εγώ αφαιρώ την μοκέτα, στον χώρο που περικλείετε από το στεγανό κάλυμμα, και την δίνω στον πελάτη, σε περίπτωση που αφαιρέσει το κιτ.
Της τρύπες της κάνω με ‘ποτήρι’ 5cm και βάζω σπογγώδες υλικό.
Στα ‘ντόνατς’, πολλές φορές δεν χρειάζονται τρύπες, διότι έχουν πλαστικές τάπες, οπότε και αφαιρούνται.
Δεν αυτενεργώ, μα κάνω ότι ο νόμος ορίζει.
Κάλλιστα μπορεί να το κάνει κάποιος συμπληρωματικά, με το να πάει σε έναν επαγγελματία που χειρίζεται τον πολυεστέρα.
ΑΝΤΩΝΗΣ. -
Όπως και στη Θεσσαλονίκη φτιαξαμε και εμείς οι Αθηναίοι group στο Facebook υγραεριοκινητοι Αθηνών
http://www.facebook.com/groups/172633742806080?ap=1
Οποίος πιστός προσέλθει
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Το αεροστεγές κάλυμμα καλύπτει όλο το ντόνατς, όλο το κενό της ρεζέρβας, είναι και ο λόγος που πρέπει να ανοιχτεί αεραγωγός από κάτω, προφυλασσόμενος από σκόνη με κάποιο υλικό, πχ φίλτρο εξαεριστήρα. Ο κανονισμός είναι σαφέστατος. Έτσι όπως το γράφεις φίλε dti δεν το γράφει πουθενά.
Κάλε μου φίλε Φωκίωνα, κατάλαβες πολύ καλά, όπως πάντα!!!.
Στο κιτ δεν περιλαμβάνετε, διότι ο λάκκος της ρεζέρβας, ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο.Κάτι δεν έχεις καταλάβει σωστά κ. Αντώνη!
Το αεροστεγές περικάλυμμα που ορίζει ο νόμος, πρέπει να είναι πιστοποιημένο από το Υπουργείο! Δεν μπορεί να φτιάχνει ο καθένας και να βάζει οτι του κατέβει...
Υπεύθυνος είναι ο κατασκευαστής του συστήματος και προσωπικά έχω δει σε αρκετά συστήματα αέριας φάσης να είναι εγκατεστημένο, όπως προανέφερα και ΔΕΝ καλύπτει όλη τη δεξαμενή, σε καμία περίπτωση.
Το δικό σου κ. Αντώνη συμπεριλαμβάνεται στη λίστα του Υπουργείου;
Φυσικά δεν αμφισβητώ οτι μπορεί να κάνει τη δουλειά και το δικό σου, αλλά μάλλον μιλάμε για πατέντα και όχι γι αυτό για το οποίο μιλάει το ΦΕΚ και ελέγχει την ύπαρξή του το ΚΤΕΟ.Εσείς κ. Βάτσο τι λέτε;
-
aegean αεροδρομιο θεσνικη νεα τιμη 0.79,9 απο 0,77.9.2 λεπτα πανω
-
Παιδιά καλημέρα.
Σκέφτομαι να βάλω LPG στο αμαξάκι μου.
Ένα Suzuki Swift 1.3 μοντέλο 2009.
Έχω βρει μια προσφορά εδώ http://www.tsopelogiannis.gr/ και λέω να την χτυπήσω.Θα ήθελα να σας ρωτήσω:
Έχει βάλει κανείς σας LPG σε ίδιο αμάξι με το δικό μου ?
Χρειάζομαι και λιπαντήρα βαλβίδων, μου είπαν ότι δεν χρειάζεται στον δικό μου κίνητρα, τι λέτε ?
Για τον Τσοπελογιάννη τι λέτε ?
Για το κιτ τής LANDI RENZO ? -
δεν είμαι σίγουρος αν είναι το ίδιο συνεργείο αλλά κάπου εκεί ήταν ένας που εκανε σερβις aircondition σε αμαξια κ το είχε γυρίσει σε LPG. Αν είναι ο ίδιος κ δεν είναι κανα δίπλα μαγαζί ή με άλλη διευθυνση-αφεντικό, μιλάμε για πολύ μαλάκα
ο αδελφός μου είχε παει για σερβις στο ac, του άλλαξε το μισό σύστημα, μετά το ac δεν δουλευε πήγε άλλες δυο τρεις φορές, τον άρμεξε οικονομικά κτλ κτλ (ο αδελφός μου είναι large στα συνεργεια, παει κ λεει μάστορα για δες το κ αν εχει προβλημα φτιαξε ότι είναι ) -
παιδια εγω παλι δεν ειμαι και ευχαριστημενος με την δουλεια που μου εκανε ο παντελης στη φλωρινα καθως το ρελαντι μ επαιζε και το αυτοκινητο σε καποιες στροφες κλωτσαγε,ετσι αναγκαστηκα να παω σε αλλο μαστορα να μου το φτιαξει.περα απο τι κανει και προχειροδουλεια.καλο θα ηταν οποιος θελει να βαλει υγραεριο να το ψαξει καλυτερα,γιατι πηγαινοντας σε κατι πιο οικονομικο μπορει να γλιτωσα καποια χρηματα αλλα τη διαφορα την πληρωσα με το παραπανω στο τελος.επισης μην πηγαινετε σε συνεργια μακρια απο εκει που μενετε γιατι σε καθε ενδεχομενη ατελεια της εγκαταστασης θα τρεχετε εκει και θα ταλαιπωρειστε αδικα.Γενικα για μενα μετα απο τοσα που τραβηξα το σωστο ειναι να πατε σε ενα καλο μαστορι που δουλευει χρονια το υγραεριο κοντα στο τοπο σας να εχετε το κεφαλι σας ησυχο.
. -
Ο χρήστης chemic έγραψε:
δεν είμαι σίγουρος αν είναι το ίδιο συνεργείο αλλά κάπου εκεί ήταν ένας που εκανε σερβις aircondition σε αμαξια κ το είχε γυρίσει σε LPG. Αν είναι ο ίδιος κ δεν είναι κανα δίπλα μαγαζί ή με άλλη διευθυνση-αφεντικό, μιλάμε για πολύ μαλάκα
ο αδελφός μου είχε παει για σερβις στο ac, του άλλαξε το μισό σύστημα, μετά το ac δεν δουλευε πήγε άλλες δυο τρεις φορές, τον άρμεξε οικονομικά κτλ κτλ (ο αδελφός μου είναι large στα συνεργεια, παει κ λεει μάστορα για δες το κ αν εχει προβλημα φτιαξε ότι είναι )Από ότι βλέπω στο site τους κάνουν service σε AC, μπορεί να είναι και ο ίδιος.
Κανένας άλλος που να έχει κάποια εμπειρία?
Επίσης και τα άλλα που σας ρωτώ. -
Ο χρήστης asasias έγραψε:
παιδια εγω παλι δεν ειμαι και ευχαριστημενος με την δουλεια που μου εκανε ο παντελης στη φλωρινα καθως το ρελαντι μ επαιζε και το αυτοκινητο σε καποιες στροφες κλωτσαγε,ετσι αναγκαστηκα να παω σε αλλο μαστορα να μου το φτιαξει.περα απο τι κανει και προχειροδουλεια.καλο θα ηταν οποιος θελει να βαλει υγραεριο να το ψαξει καλυτερα,γιατι πηγαινοντας σε κατι πιο οικονομικο μπορει να γλιτωσα καποια χρηματα αλλα τη διαφορα την πληρωσα με το παραπανω στο τελος.επισης μην πηγαινετε σε συνεργια μακρια απο εκει που μενετε γιατι σε καθε ενδεχομενη ατελεια της εγκαταστασης θα τρεχετε εκει και θα ταλαιπωρειστε αδικα.Γενικα για μενα μετα απο τοσα που τραβηξα το σωστο ειναι να πατε σε ενα καλο μαστορι που δουλευει χρονια το υγραεριο κοντα στο τοπο σας να εχετε το κεφαλι σας ησυχο.
.OPEL ASTRA 1.4 με εγκατάσταση από τον ανωτέρω, την προηγούμενη εβδομάδα έκαψε φλάντζα κεφαλής ενώ πριν τέσσερις μήνες και καταλύτη. Τυχαίο;
Ο κινητήρας δεν ανοίχτηκε ακόμα και ίσως αποδειχτεί ότι πειράχτηκαν και οι βαλβίδες.Διανυθέντα χλμ.με υγραέριο περίπου 20.000 . -
Ο χρήστης dti έγραψε:
Το αεροστεγές κάλυμμα καλύπτει όλο το ντόνατς, όλο το κενό της ρεζέρβας, είναι και ο λόγος που πρέπει να ανοιχτεί αεραγωγός από κάτω, προφυλασσόμενος από σκόνη με κάποιο υλικό, πχ φίλτρο εξαεριστήρα. Ο κανονισμός είναι σαφέστατος. Έτσι όπως το γράφεις φίλε dti δεν το γράφει πουθενά.
Κάλε μου φίλε Φωκίωνα, κατάλαβες πολύ καλά, όπως πάντα!!!.
Στο κιτ δεν περιλαμβάνετε, διότι ο λάκκος της ρεζέρβας, ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο.Κάτι δεν έχεις καταλάβει σωστά κ. Αντώνη!
Το αεροστεγές περικάλυμμα που ορίζει ο νόμος, πρέπει να είναι πιστοποιημένο από το Υπουργείο! Δεν μπορεί να φτιάχνει ο καθένας και να βάζει οτι του κατέβει...
Υπεύθυνος είναι ο κατασκευαστής του συστήματος και προσωπικά έχω δει σε αρκετά συστήματα αέριας φάσης να είναι εγκατεστημένο, όπως προανέφερα και ΔΕΝ καλύπτει όλη τη δεξαμενή, σε καμία περίπτωση.
Το δικό σου κ. Αντώνη συμπεριλαμβάνεται στη λίστα του Υπουργείου;
Φυσικά δεν αμφισβητώ οτι μπορεί να κάνει τη δουλειά και το δικό σου, αλλά μάλλον μιλάμε για πατέντα και όχι γι αυτό για το οποίο μιλάει το ΦΕΚ και ελέγχει την ύπαρξή του το ΚΤΕΟ.Εσείς κ. Βάτσο τι λέτε;
Μιάς καί μού τό ζήτησε τό ζήτησε καί ό αναγνώστης έχω νά πώ τά εξής.
1)Αντώνη σταμάτα νά παραπληροφορείς τόν κόσμο,έχει γίνει ίδη θέμα σέ επίπεδο υπουργείου διότι σέ τόσο εξειδικευμένα καί σοβαρά θέματα δέν χωρούν παρερμηνίες ούτε ερμηνίες κατά τό δοκούν.
2)Ό νεαρός έχει απόλυτο δίκιο, τά αεροστεγή περικαλύματα (camera stagnia) θά πρέπει νά έχουν πιστοποίηση όπως όλα τά υπόλοιπα λειτουργικά τμήματα τής συσκευής καί δημοσιευμένη σέ ΦΕΚ.ΚΑΜΙΑ ιδιοκατασκευή ώς ΣΤΕΓΑΝΟ περικάλυμα.
Ώς κάλυψη γιά αισθητικούς λόγους τής κυλινδρικής δεξαμενής λόγου χάρη,είναι στήν ευχέρια τής συνενένόησης μεταξή πελάτου καί εγκαταστάτου.Στίς ελειπτικές δεξαμενές σέ (μέ εσωτερικό στόμειο) τό αεροστεγές περικάλυμα είναι παρελκόμενο τής δεξαμενής ΠΑΝΤΟΤΕ καί φέρει αριθμό εγκρισης .Πολλοί τοποθετούν τά καλύματα πού πολοί κατασκευαστές δίνουν γιά τό ελαστικό πού βγήκε από την θέση του(!!!) γιά νά μή λερώνονται οί αποσκευές μέ αποτέλεσμα νά δημιουργούνται σέ μακρινές διαδρομές υγρασίες στό εξωτερικό τής δεξαμενής λόγω ψύξης της (φυσικό αποτέλεσμα λόγω πτώσης πίεσης)νά εγκλωβίζονται από τά εν λόγω καλύματα μέ αποτέλεσμα οξυδώσεις τόσο στήν δεξαμενή όσο καί στήν θέση πάκτωσης.Γιά τόν ίδιο λόγο πρέπει νά αποφεύγεται ό κετσές στήν βάση τής δεξαμενής καί όταν είναι απαραίτητο νά μπαίνει μονωτικό από ελαστικό φίλμ.
Κώστας Βάτσος. -
Θα απαντήσω από δεύτερα, όταν θα έχω το διευκρινιστικό στα χέρια μου, και με την συζήτηση που θα κάνω αυτές της μέρες. Σίγουρα η λέξης «παραπληροφόρηση», δεν δίνει χέρι βοήθειας και νουθεσίας.
antonis-team. -
Μετά από διάβασμα 300+ σελίδων παρατήρησα ότι υπάρχουν πολλές κατηγορίες απόψεων:
Αυτοί που έβαλαν LPG και είναι ευχαριστημένοι χωρίς προβλήματα.
Αυτοί που έβαλαν LPG και είναι δυσαρεστημένοι με πολλά προβλήματα.
Αυτοί που έβαλαν LPG και δεν ξερόυν αν τελικά άξιζε η μετατροπή.
Αυτοί που έβαλαν LPG και πιστεύουν πως τσάμπα δώσανε τα 1.500+€.
Αυτοί που δεν βάζουν LPG για τη πιστεύουν ότι η τιμή στα βενζινάδικα είναι ακριβή και δεν θα κάνουν απόσβεση.Μετά διαβάζω για αυτοκίνητα που:
Δεν έχουν λαδιέρα και δεν έβγαλαν ποτέ βλάβη.
Δεν έχουν λαδιέρα και έβγαλαν βλάβη.
Έχουν λαδιέρα και δεν έβγαλαν ποτέ βλάβη.
Έχουν λαδιέρα και έβγαλαν βλάβη.
Τους πρώτους 2-3 μήνες έκαναν δεύτερο σπίτι το συνεργείο.Μπορώ να σας πω ότι μια σαφή εικόνα για το LPG δεν έχω βγάλει , για το αν τελικά αξίζει η όχι.
Θα αναβάλω την εγκατάσταση στο αυτοκίνητο μου (Suzuki Swift 1.3 2009 – 20.000/χρόνο) για άγνωστο χρονικό διάστημα.Ελπίζω σύντομα να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο , για τη πολλής κόσμος σκέφτεται τρόπους οικονομίας και αν τελικά αξίζει το LPG θα ήταν μια καλή επιλογή.
-
Γνωμη μου
Κρατα στο νου σου το εξης
τον πρωτο καιρο εγινε το 'δωσε και εμενα μπαρμπα' το νεο 'νερο του καματερου' και κακα τα ψεματα ευκαιρία για δουλεια σε συνεργεια που καθονταν, εξ ου και ακουγες κατι τρελους μηνες αναμωνης.
Μη ξεχνας επεισεις οτι μεχρι και 'αλουμιναδες' εβαζαν
Αρα ειναι λογικό αν θες τα πολλά προβήματα στην αρχη, καθοτι η πλοιοψηφία εμαθε 'στου κασιδη το κεφαλι'Αν προσεξεις τον τελευταιο καιρό εχουν 'κοψει' τα πολλά παραπονα.. ισως λεω ισως οι μηχανικοί εμαθαν και εχουν πλεον εμπειρία..
Ομως
η αξια πλεον του λιτρου εχει παει περιπατο και δε φαινεται να ξαναπεφτει. Ευτυχός βεβαια την ιδια 'τουμπα' απο την αναποδη εχουν παρει οι τιμές της εγκαταστασης, αλλα και παλι εχω την εντυπωση ειδικά για ενα αυτοκινητο που δε καινε και πολυ ετσι κι αλλιως, οτι θα 'ρεφαρεις' ακομα πιο αργα...Δε ξερω... ταπεινη μου αποψη απο καποιον που δεν εχει και δεν προκειτε να βαλει υγραεριο οχι γιατι δεν θελει, αλλα γιατι, το κοστος εγκαταστασης + το κοστος αποκαταστασης του κινητηρα για να αντεξει το αεριο ξεπερναει αυτη καθαυτη την αξια του αυτοκινητου...
-
ΠΡΟΣΟΧΗ στον εγκαταστάτη που θα διαλέξετε, σας μιλάει ένας 'καμμένος'.
-
Ο χρήστης lyggas έγραψε:
OPEL ASTRA 1.4 με εγκατάσταση από τον ανωτέρω, την προηγούμενη εβδομάδα έκαψε φλάντζα κεφαλής ενώ πριν τέσσερις μήνες και καταλύτη. Τυχαίο;
.Αν και δεν αναφερεις μοντελο, κατα πασα πιθανοτητα αναφερεσαι στο astra g που στα πρωτα μοντελα ειχαν πλαστικη και το καψιμο της μετα τα 120.000χλμ ηταν θεμα χρονου και αναμενομενο. Οσους ξερω με αστρα g την εχουν αλλαξει...
Φυσικα αυτο δεν σημαινει οτι αποκλειουμε να συμβαινει κατι με το υγραεριο μιας και παιζει και καταλυτης μεσα... -
Πλαστικη φλατζα;
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Πλαστικη φλατζα;Ναι, τουλαχιστον ετσι μου εχει πει η Opel. Απο τον δικο μου κινητηρα και μετα βαλανε μεταλλική
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Πλαστικη φλατζα;Why not??? μετά τις 'πλαστικες' εισαγωγες......
-
Ο χρήστης astrag1.6jtg έγραψε:
OPEL ASTRA 1.4 με εγκατάσταση από τον ανωτέρω, την προηγούμενη εβδομάδα έκαψε φλάντζα κεφαλής ενώ πριν τέσσερις μήνες και καταλύτη. Τυχαίο;
.Αν και δεν αναφερεις μοντελο, κατα πασα πιθανοτητα αναφερεσαι στο astra g που στα πρωτα μοντελα ειχαν πλαστικη και το καψιμο της μετα τα 120.000χλμ ηταν θεμα χρονου και αναμενομενο. Οσους ξερω με αστρα g την εχουν αλλαξει...
Φυσικα αυτο δεν σημαινει οτι αποκλειουμε να συμβαινει κατι με το υγραεριο μιας και παιζει και καταλυτης μεσα...Μάλλον είναι από τα πρώτα μοντέλα. Οταν ανοιχτεί ο κινητήρας θα επανέλθω με νεότερα στοιχεία και μόλις μάθω, θα αναφέρω και την χρονολογία κατασκευής.
Υγραεριοκίνηση!