-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
Eιναι υποχρεωμενοι οι Ελληνες πιλοτοι να αντιμετωπιζουν καθε φορα περισσοτερους απο 1 Τουρκους πιλοτους στις αναχαιτησεις.Ειναι καθε φορα με την πλατη στον τοιχο.Πρεπει να επιβληθουν με καθε τροπο.
Αυτο τοσα χρονια μας εχει κανει καλυτερους στις μαχες στον αερα .Και οι τουρκοι το ξερουν.Ετσι υποθετεις εσυ... ή θα ηθελες να ειναι ετσι.
Εγω παντως δεν ξερω, αλλα δεν νομιζω πως εμεις εχουμε το κοκκαλακι της νυχτεριδας... και οι αλλοι ειναι γλαροπουλια.Επισης οι Τουρκοι ξερουν πως μπορει ενα ωραιο πρωι να ξεκινησει με την δροσουλα ενα Ελληνικο f16 και να περασει πανω απο το απεναντι Τουρκικο αεροδρομιο και να γινει το ελα να δεις οπως και σε μας.
Οι Τουρκοι ξερουν πως εμεις δεν προκειτε να κανουμε τιποτα... Αλλωστε συμφωνα με τις εκαστοτε κυβερνησεις δεν διεκδικουμε τιποτα. Οποτε το πλεονεκτημα του αιφνιδιασμου το εχουν αυτοι και μονο... οπως αλλωστε ειναι εδω και καμια 20ετια.
Επισης οταν ενα νησι δικο μας εχει 10 χιλ στρατο με σκαμενα βουνα γεματα τεθωρακισμενα και αντιαεροπορικα συστηματα ποιος τρελος θα εκανε αποβαση?
Αυτα περι σκαψιματων και κουφιων βουνων και 10κ στρατου (πλην Ροδου) ειναι στο κεφαλαιο της επιστημονικης φαντασιας... Τα τεθωρακισμενα ειναι συνηθως κατι B grade η και καθολου μαλιστα. Απο αντιεροπορικα, συνηθως κανα stinger... ααα και τιποτα πυροβολα με συστημα σκοπευσης ΚΜΑΚ (Κοιτα Μεσα Απτην Καννη) Αλλα τελος παντων, τα νησια θα εχουν εναερια προστασια ουτως η αλλως απο ΠΑ και ΠΝ. Παντως δεν εχουν ιδιαιτερους σχηματισμους και οπλισμο... πλην ελαχιστων περιπτωσεων (πχ Exocet, αεροδρομια)
Δεν υπαρχει σπιθαμη χωρου στην Ελλαδα που να μην υπαρχει καυσιμο και μαλιστα εκει που δεν φτανει καμμια συνχρονη βομβα.
Ετσι νομιζαν και στο Ιρακ, και στην Βοσνια... και ομως οι βομβες εφτασαν και τα κανανε πουτ@να... και μαλιστα ηταν bunkers της προκοπης! Απο εκει και περα, δεν διατηρουμε ΤΙΣ ποσοτητες καυσιμων! Εχουμε επαρκεια για μερικες βδομαδες επιχειρησεων... ως εκει.
Οι Τουρκοι δεν ειναι κοροιδα ουτε ρισκαρουν ξεροντας οτι ολα μπορει να ερθουν εναντιον τους.
true... μια φορα που δεν υποτημισες τον εχθρο...
Οι Αμερικανοι ειδη βλεπουν οτι κλονιζονται τα συμφεροντα τους στην Ελλαδα
Καποτε αγαπητε... καποτε... Καποτε ειχε στρατηγικη σημασια η Eλλαδα για τους Αμερικανους. Πλεον klein mein...
-
OK, για τους Κούρδους η 'εκπαίδευση' δεν είναι ΑΑ είναι ΑΕ. Και πάλι όμως, οι ιπτάμενοι εκπαιδεύονται εναντίον πραγματικής απειλής (από καριοφίλα και Καλάσνικοφ έως Στίνγκερ) και χρησιμοποιούν πραγματικά όπλα εναντίον ενός εχθρού που κινείται.
Για το σύστημα εντοπισμού (που δεν είναι μόνο εντοπισμού όπως ξέρεις), ξέρεις (είμαι σίγουρος) τι γίνεται όταν το ανοίξουν.Εγώ που δεν κινδύνεψα από λογικρισία κάποτε έγραψα ένα άρθρο στο HAFy σχετικό και eye opening...
Επίσης συμφωνώ απόλυτα στο ότι οι αποστάσεις είναι τόσο μικρές που μέσα σε 2 λεπτά μπορεί να έχει γίνει Ο χαμός. Και όμως, εκεί το καλύτερο EW θα δώσει εκείνο το αποφασιστικό time window που μεταξύ δίνει το πλεονέκτημα.
Δεν διαφωνώ, απλά τα βλέπω από άλλη οπτική. -
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Επισης οταν ενα νησι δικο μας εχει 10 χιλ στρατο με σκαμενα βουνα γεματα τεθωρακισμενα και αντιαεροπορικα συστηματα ποιος τρελος θα εκανε αποβαση?
Αυτα περι σκαψιματων και κουφιων βουνων και 10κ στρατου (πλην Ροδου) ειναι στο κεφαλαιο της επιστημονικης φαντασιας... Τα τεθωρακισμενα ειναι συνηθως κατι B grade η και καθολου μαλιστα. Απο αντιεροπορικα, συνηθως κανα stinger... ααα και τιποτα πυροβολα με συστημα σκοπευσης ΚΜΑΚ (Κοιτα Μεσα Απτην Καννη) Αλλα τελος παντων, τα νησια θα εχουν εναερια προστασια ουτως η αλλως απο ΠΑ και ΠΝ. Παντως δεν εχουν ιδιαιτερους σχηματισμους και οπλισμο... πλην ελαχιστων περιπτωσεων (πχ Exocet, αεροδρομια)
Το όλο δόγμα είναι προσανατολισμένο στην απόκρουση αποβάσεων/αεραποβάσεων εξ ου και το ανάλογο υλικό...Τα άρματα στα νησιά έχουν συστήματα θερμικής επεικόνισης 2ας γενεάς, ωστέ να συνεχίσουν να μάχονται και μετά τη δύση του ηλίου. Δεν υπάρχουν οι μεγάλες εκτάσεις για επιχειρήσεις ελιγμών, ούτε τα πεδία βολής που θα εξιοποιήσουν μακρύτερα βεληνεκή πυροβόλων. Οπότε από αυτή την άποψη τα άρματα
καλύπτουν τα κριτήρια. Το άλλο πρόβλημα άμηνας των νησιών ήταν ο κάθετος ελιγμός ή ή 3η διάσταση που επιτυγχανόταν με αερομεταφερόμενα τμήματα από τον μεγάλο( -
Σε πιθανή σύρραξη Ελλάδας Τουρκίας στο Αιγαίο, αγνοώντας τα...πριν που αφορούν την εξωτερική πολιτική και τις διεθνείς συμμαχίες (κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας, μια σύρραξη συχνά έχει προαποφασιμένη έκβαση πριν καν αρχίσει) αλλά και με την προϋπόθεση πως τα συστήματά μας θα εξακολουθούν να λειτουργούν απρόσκοπτα (κάτι για το οποίο έχω εκφράσει επιφυλάξεις--αν και δεν φαίνεται κανείς να ανησυχεί ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο θέμα--σε 2-3 προηγούμενα posts μου σε αυτό το thread αλλά και στο περί εξοπλισμών που επικεντρώνονται στα αντίστοιχα λογισμικά που είναι ένα 'κλειδωμένο μαύρο κουτί' για εμάς), το τακτικό πλεονέκτημα εξαρτάται βασικά από 3 παράγοντες:
αριθμητική υπεροχή,
ποιοτική υπεροχή,
επίπεδο εκπαίδευσης.
Το πρώτο το έχουν ξεκάθαρα οι απέναντι. Το τρίτο είναι δύσκολο να το προσμετρήσεις, να το καταγράψεις και να το συγκρίνεις, (η αλήθεια θα φανεί την ώρα της κρίσης) και είναι αμφίβολο ποιος το έχει (αν και μάλλον θεωρώ πως είναι μάλλον υπερ ημών αλλά χωρίς εξάρσεις). Το δεύτερο είναι περίπου ισοπαλία μέχρι στιγμής. Εκεί θα έπρεπε οι επιτελείς της αεροπορίας/πολιτικοί να εστιάσον και να μιμηθούν το ΠΝ (το οποίο μπορεί παροδικά να 'φαίνεται πως την πάτησε' με το προβληματικό υποβρύχιο αλλά μεσο/μακροπρόθεσμα όχι).Η ΠΑ διέθετε ξεκάθαρη ποιοτική υπεροχή στο Αιγαίο μόνο μετά την μεταπολίτευση (1976-1980 περίπου με τα F-1, corsair, συστήματα που δεν διέθεταν οι Τούρκοι). Μετά έτρεχε συνεχώς πίσω από τους Τούρκους. Ας επιλέξουν γρήγορα κάποιο σύστημα που θα μας την ξαναδώσει, px Τάιφουν, Ραφάλ, Φ-35 και όχι πάλι μια version F-16 (για συγκρίσεις μεταξύ τους έχω ξαναγράψει και δεν επαναλαμβάνομαι). Το χρέος βέβαια κάνει τα πράγματα δύσκολα...
-
Φιλε μου κορσερ οι διαφορα μεταξυ μας ειναι οτι εγω γραφω για οτι εχω δει και οχι οτι διαβαζω και ακουω.Χωρις αυτο να σημαινει οτι λεμε αρλουμπες και οι δυο.Ειμαι δυσπιστος και πιο πολυ εμπιστευομαι αυτα που βλεπω απο την δουλεια μου παρα αυτα που ακουω η διαβαζω.
-
Ο χρήστης IOANNIS ZOIS έγραψε:
Η ΠΑ διέθετε ξεκάθαρη ποιοτική υπεροχή στο Αιγαίο μόνο μετά την μεταπολίτευση (1976-1980 περίπου με τα F-1, corsair, συστήματα που δεν διέθεταν οι Τούρκοι). Μετά έτρεχε συνεχώς πίσω από τους Τούρκους. Ας επιλέξουν γρήγορα κάποιο σύστημα που θα μας την ξαναδώσει, px Τάιφουν, Ραφάλ, Φ-35 και όχι πάλι μια version F-16 (για συγκρίσεις μεταξύ τους έχω ξαναγράψει και δεν επαναλαμβάνομαι). Το χρέος βέβαια κάνει τα πράγματα δύσκολα...
Αυτή την στιγμή το F-16Β52+ είναι η πιο συνετή επιλογή στο ότι και τα οικονομικά μας δεν είναι καλά λόγω της διεθνούς κρίσης, αλλά και ότι χρειαζόμαστε μαχητικά προς αντικατάσταση των μαχητικών β΄γενιάς και την διατήρηση της οροφής του στόλου σε 300-350 μαχητικά και κάτι τέτοιο με τα πανάκριβα Τάιφουν, Ραφάλ δεν γίνεται.
Το θέμα 'μαχητικό 4ης γενιάς' θα κοιταχτεί αργότερα και ήδη αποτελεί πονοκέφαλο για τους επιτελείς της ΠΑ.
Αυτή την στιγμή κανένα μαχητικό δεν μας καλύπτει απέναντι στο F-35Τ.
Τα δε ευρωπαικά 4ης γενιάς έχουν ακόμα βασικές ελλείψεις-πχ κανένα δεν έχει ραντάρ ΑΕSA όταν ήδη τα 3ης γενιάς F-16/18 έχουν τέτοια ραντάρ ενώ το Ραφάλ δεν έχει ούτε σύστημα σκόπευσης επι κράνους υπερ βασικό για μελλοντικό μαχητικό ενώ ακόμα οι κινητήρες του είναι αδύναμοι σε ώση- και μάλλον ακόμα και στις τελευταίες τους εκδόσεις θα υστερούν τραγικά στο ζήτημα του εντοπισμού του F-35Τ.
-
Όχι δεν είναι τα F-16 η πιο συνετή επιλογή ειδικά με το ΑΘΛΙΟ Aspis που φέρουν. Είναι τα M2000-5 με Mica και Scalp και ICMS - δεν διατίθενται βεβαίως οποτε ας εκσυγχρονίσουμε τα υπόλοιπα. Και δεν τα λέω επειδή τα διάβασα 'κάπου'.
Εξάλλου, μην ξεχνάτε το πρόβλημα δομικής κόπωσης των F-16, των οποίων οι επισκευές εξανεμίζουν το πλεονέκτημα της αρχικής ελαφρά χαμηλότερης τιμής. -
Ο χρήστης ΔΝΤΖ έγραψε:
Η ΠΑ διέθετε ξεκάθαρη ποιοτική υπεροχή στο Αιγαίο μόνο μετά την μεταπολίτευση (1976-1980 περίπου με τα F-1, corsair, συστήματα που δεν διέθεταν οι Τούρκοι). Μετά έτρεχε συνεχώς πίσω από τους Τούρκους. Ας επιλέξουν γρήγορα κάποιο σύστημα που θα μας την ξαναδώσει, px Τάιφουν, Ραφάλ, Φ-35 και όχι πάλι μια version F-16 (για συγκρίσεις μεταξύ τους έχω ξαναγράψει και δεν επαναλαμβάνομαι). Το χρέος βέβαια κάνει τα πράγματα δύσκολα...
Αυτή την στιγμή το F-16Β52+ είναι η πιο συνετή επιλογή στο ότι και τα οικονομικά μας δεν είναι καλά λόγω της διεθνούς κρίσης, αλλά και ότι χρειαζόμαστε μαχητικά προς αντικατάσταση των μαχητικών β΄γενιάς και την διατήρηση της οροφής του στόλου σε 300-350 μαχητικά και κάτι τέτοιο με τα πανάκριβα Τάιφουν, Ραφάλ δεν γίνεται.
Το θέμα 'μαχητικό 4ης γενιάς' θα κοιταχτεί αργότερα και ήδη αποτελεί πονοκέφαλο για τους επιτελείς της ΠΑ.
Αυτή την στιγμή κανένα μαχητικό δεν μας καλύπτει απέναντι στο F-35Τ.
Τα δε ευρωπαικά 4ης γενιάς έχουν ακόμα βασικές ελλείψεις-πχ κανένα δεν έχει ραντάρ ΑΕSA όταν ήδη τα 3ης γενιάς F-16/18 έχουν τέτοια ραντάρ ενώ το Ραφάλ δεν έχει ούτε σύστημα σκόπευσης επι κράνους υπερ βασικό για μελλοντικό μαχητικό ενώ ακόμα οι κινητήρες του είναι αδύναμοι σε ώση- και μάλλον ακόμα και στις τελευταίες τους εκδόσεις θα υστερούν τραγικά στο ζήτημα του εντοπισμού του F-35Τ.
Αυτή ακριβώς είναι η νοοτροπία που φαίνεται να επικρατεί στην ΠΑ και είναι ΛΑΘΟΣ, η κλασική περίπτωση νεο-ελληνικής νοοτροπίας 'άστο για αργότερα'. Η λογική αυτή δεν θα μας δώσει ποιοτική υπεροχή, στην καλύτερη περίπτωση θα δόσει ισότητα και μάλιστα μετά από κάποια χρόνια! To F-35 οι τούρκοι δεν το έχουν ακόμη, με τα οικονομικά προβλήματα και τις καθυστερήσεις δεν ξέρουμε πότε θα αρχίσουν να τα παραλαμβάνουν. Ακόμη και έτσι όμως, οι παραδόσεις ακολουθούν μια λογική first come (order) - first served, εάν εμείς αποφασίσουμε να παραγγείλουμε τελικά F-35 μετά από 2-3 χρόνια, θα τα παραλάβουμε 5-6 χρόνια ΜΕΤΑ τους τούρκους (τουλάχιστον) και μέχρι τότε αυτοί θα αλωνίζουν στο Αιγαίο με τα δικά τους (όπως έγινε και με τα φ-16). Εάν είναι να πάρουμε φ-35 (και κατά τη γνώμη μου πρέπει να πάρουμε ΚΑΙ φ-35 αφού θα τα έχουν οι τούρκοι--know your enemy principle--μαζί με ταιφουν ή ραφαλ), να το αποφασίσουν ΤΩΡΑ για να τα πάρουμε τουλάχιστον ταυτόχρονα με τους τούρκους (στην καλύτερη περίπτωση διότι και πάλι αργοπορημένοι είμαστε). Για σύγκριση τάιφουν, ραφάλ, φ-35 έχω ξαναγράψει (το φ-35 συνολικά δεν είναι καλύτερο, πχ έχει λόγο ώσης βάρους χειρώτερη και από το φ-16 και οι αυστραλοί 'το έθαψαν'). Φαίνεται πως η ΠΑ έχει δύο εμμονές: stealth και AESA, επιστημονικώς όχι δικαιολογημένες. Μέχρι να έρθουν τα τουρκικά φ-35 θα υπάρχει διαθέσιμο τάιφουν με AESA kai meteor (ίσως και ραφάλ ενώ ο μετεορ για το φ-35 δεν είναι σίγουρος).
Πάντως αν παρά ταύτα πάρουν φ-16 ας πάρουν τουλάχιστον block 60, 70,... me AESA. -
To 92 ' καποτε σε ενα ακριτικο νησι μας ειδα σε f4 κατω απο την ατρακτο στο οργανο μετρησης των g ,,,,,,,,12 + gs .Kαι ρωτω.Μπορει το 35ρι που λεγεται οτι θα παρουν οι Τουρκοι να φτασει τις πιεσεις αυτες?
Φυσικα και οι πιλοτοι τους? -
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
To 92 ' καποτε σε ενα ακριτικο νησι μας ειδα σε f4 κατω απο την ατρακτο στο οργανο μετρησης των g ,,,,,,,,12 + gs .Kαι ρωτω.Μπορει το 35ρι που λεγεται οτι θα παρουν οι Τουρκοι να φτασει τις πιεσεις αυτες?
Φυσικα και οι πιλοτοι τους?12G για ποση ωρα?
Παντως 12G το F4 μου ακουγεται εξαιρετικα απιθανο... με το ζορι τα 7 εφτανε νομιζω... Αν κατεγραψε 12G ηταν θαυμα που δεν σκοτωθηκαν οι πιλοτοι, και φανταζομαι επισης θαυμα το οτι προσγειωθηκε. Λογικα θα χρειαζεται πολλα δομικα ανταλλακτικα!12G δεν εχει ιδιαιτερο νοημα. Μπορει να φτιαξεις ενα μηχανημα που να τα αντεχει... δεν εχει βρεθει ομως ο τροπος να τα αντεχει ο ανθρωπος... οποτε... δωρο αδωρο για την ωρα...
-
Για 12άρι σε φάντομ είχα διαβάσει και εγώ σε ένα περιοδικό (Π&Δ?) όταν ήμουν μικρός και ασχολούμουν με το θέμα όταν ένας πιλότος στο βιετνάμ τον κυνηγούσαν 5-6 μίγκ με αρκετές δομικές ζημιές σαν συνέπεια. Οι πολεμικές ιστορίες όμως συνήθως καλύπτονται κάτω από πέπλα μπαρουτοκαπνισμένου μούσιου οπότε φαίνεται λίγο αμφίβολο. Το κακό είναι πως στα αμυντικά θέματα επειδή τις περισσότερες φορές υπάρχει τραγική ημιμάθεια ακόμα και από δημοσιογράφους του χώρου είναι ανώφελο να γίνονται σοβαρές συζητήσεις...
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
Το κακό είναι πως στα αμυντικά θέματα επειδή τις περισσότερες φορές υπάρχει τραγική ημιμάθεια ακόμα και από δημοσιογράφους του χώρου είναι ανώφελο να γίνονται σοβαρές συζητήσεις...Για αρχη αποφευγεις να διαβαζεις εκει που γραφει ο Βερυκιος. Κατα 1000% λεει ασυναρτησιες... πληρη ασχετοσυνη.
-
Ακόμα και αν έκανε 12 G peak χωρίς όπλα, με λίγα καύσιμα προς το κέντρο κτλ εμένα δεν μου λέει κάτι πάντως... Τέσπα, το πόσα G μπορει να τραβήξει το αεροπλάνο είναι μεγάλη κουβέντα, αλλά μέχρι εποχής F-15 είχαν όριο δομικής αντοχής τα 11 G αν θυμάμαι καλά.
-
Ο χρήστης IOANNIS ZOIS έγραψε:
Η ΠΑ διέθετε ξεκάθαρη ποιοτική υπεροχή στο Αιγαίο μόνο μετά την μεταπολίτευση (1976-1980 περίπου με τα F-1, corsair, συστήματα που δεν διέθεταν οι Τούρκοι). Μετά έτρεχε συνεχώς πίσω από τους Τούρκους. Ας επιλέξουν γρήγορα κάποιο σύστημα που θα μας την ξαναδώσει, px Τάιφουν, Ραφάλ, Φ-35 και όχι πάλι μια version F-16 (για συγκρίσεις μεταξύ τους έχω ξαναγράψει και δεν επαναλαμβάνομαι). Το χρέος βέβαια κάνει τα πράγματα δύσκολα...
Αυτή την στιγμή το F-16Β52+ είναι η πιο συνετή επιλογή στο ότι και τα οικονομικά μας δεν είναι καλά λόγω της διεθνούς κρίσης, αλλά και ότι χρειαζόμαστε μαχητικά προς αντικατάσταση των μαχητικών β΄γενιάς και την διατήρηση της οροφής του στόλου σε 300-350 μαχητικά και κάτι τέτοιο με τα πανάκριβα Τάιφουν, Ραφάλ δεν γίνεται.
Το θέμα 'μαχητικό 4ης γενιάς' θα κοιταχτεί αργότερα και ήδη αποτελεί πονοκέφαλο για τους επιτελείς της ΠΑ.
Αυτή την στιγμή κανένα μαχητικό δεν μας καλύπτει απέναντι στο F-35Τ.
Τα δε ευρωπαικά 4ης γενιάς έχουν ακόμα βασικές ελλείψεις-πχ κανένα δεν έχει ραντάρ ΑΕSA όταν ήδη τα 3ης γενιάς F-16/18 έχουν τέτοια ραντάρ ενώ το Ραφάλ δεν έχει ούτε σύστημα σκόπευσης επι κράνους υπερ βασικό για μελλοντικό μαχητικό ενώ ακόμα οι κινητήρες του είναι αδύναμοι σε ώση- και μάλλον ακόμα και στις τελευταίες τους εκδόσεις θα υστερούν τραγικά στο ζήτημα του εντοπισμού του F-35Τ.
Αυτή ακριβώς είναι η νοοτροπία που φαίνεται να επικρατεί στην ΠΑ και είναι ΛΑΘΟΣ, η κλασική περίπτωση νεο-ελληνικής νοοτροπίας 'άστο για αργότερα'. Η λογική αυτή δεν θα μας δώσει ποιοτική υπεροχή, στην καλύτερη περίπτωση θα δόσει ισότητα και μάλιστα μετά από κάποια χρόνια! To F-35 οι τούρκοι δεν το έχουν ακόμη, με τα οικονομικά προβλήματα και τις καθυστερήσεις δεν ξέρουμε πότε θα αρχίσουν να τα παραλαμβάνουν. Ακόμη και έτσι όμως, οι παραδόσεις ακολουθούν μια λογική first come (order) - first served, εάν εμείς αποφασίσουμε να παραγγείλουμε τελικά F-35 μετά από 2-3 χρόνια, θα τα παραλάβουμε 5-6 χρόνια ΜΕΤΑ τους τούρκους (τουλάχιστον) και μέχρι τότε αυτοί θα αλλονίζουν στο Αιγαίο με τα δικά τους (όπως έγινε και με τα φ-16). Εάν είναι να πάρουμε φ-35 (και κατά τη γνώμη μου πρέπει να πάρουμε ΚΑΙ φ-35 αφού θα τα έχουν οι τούρκοι--know your enemy principle--μαζί με ταιφουν ή ραφαλ), να το αποφασίσουν ΤΩΡΑ για να τα πάρουμε τουλάχιστον ταυτόχρονα με τους τούρκους (στην καλύτερη περίπτωση διότι και πάλι αργοπορημένοι είμαστε). Για σύγκριση τάιφουν, ραφάλ, φ-35 έχω ξαναγράψει (το φ-35 συνολικά δεν είναι καλύτερο, πχ έχει λόγο ώσης βάρους χειρώτερη και από το φ-16 και οι αυστραλοί πχ 'το έθαψαν'). Φαίνεται πως η ΠΑ έχει δύο εμμονές: stealth και AESA, επιστημονικώς όχι δικαιολογημένες. Μέχρι να έρθουν τα τουρκικά φ-35 θα υπάρχει διαθέσιμο τάιφουν με AESA kai meteor (ίσως και ραφάλ ενώ ο μετεορ για το φ-35 δεν είναι σίγουρος).
Πάντως αν παρά ταύτα πάρουν φ-16 ας πάρουν τουλάχιστον block 60, 70,... me AESA.-
Η όλη ιστορία δεν είναι δείγμα κακής νοοτροπίας της ΠΑ αλλά θέμα δυο-τριών παραμέτρων. Πρέπει κάποια στιγμή τα Α-7 και F-4 να αντικατασταθούν και να έχει ένα στόλο 300-350 μαχητικών και μαζικά αυτό δεν γίνεται απο τα πανάκριβα ΕF-2000 και Ραφάλ αλλά απο το ποιό φτηνό F-16.
-
Η ΠΑ θα μπεί στην υπόθεση 'μαχητικά 4/5ης γενιάς'. Αλλά πρέπει να δοθούν απαντήσεις στο ποιό απο αυτά θα μπορεί να προχωρεί σε εντοπισμό αεροσκαφών στέλθ και δη του F-35Τ που θα είναι το επόμενο μαχητικό της τούρκικης ΠΑ. Και δυστηχώς αυτή την στιγμή δεν υπάρχει κάποιο σύστημα ραντάρ που να εντοπίζει τέτοια μαχητικά και δη σε ικανή απόσταση-ακόμα και τα ραντάρ τύπου AESA δεν προσφέρουν κάτι καινούργιο στο όλο θέμα- με εξαίρεση ίσως τους παθητικούς εντοπιστές τύπου IRST που έχει το Ραφάλ σε συνδυασμο με τους Mica IR λόγω οτι το υπερυθρο ίχνος του F-35 δεν έχει γίνει προσπάθεια για να είναι μειωμένο αλλά και πάλι αυτοί οι εντοπιστές δεν μπορούν να κάνουν εντοπισμό σε ικανές αποστάσεις και επηρεάζονται απο τις καιρικές καταστάσεις. Οπότε η ΠΑ είναι αναγκασμένη να περιμένει εξελίξεις μέχρι να δει ποιό μαχητικό θα της είναι το καταλληλότερο με βάση τι θα αντιμετωπίσει απο την απέναντι πλευρά.
-
Όντως το F-35 δεν είναι καλύτερο σε κλειστή αερομαχία απο τα ΕF-2000 και Ραφάλ αλλά:
α) δεν σχεδιάστηκε για τέτοιες απαιτήσεις
β) Τα πτητικά του χαρακτηριστικά θα είναι παρόμοια με του F-16
γ) Το ραντάρ του αναμένεται να είναι καλύτερο απο τα αντίστοιχα των ΕF-2000 και Ραφάλ και σε συνδυασμό με την ικανότητα στέλθ σε καταστάσεις BVR θα υπερτερει δραματικά έναντι των 2 ερυρωμαχντικών. Σε WVR με τις τεχνολογίες των σκοπευτικών επί κράνους και πυραύλων AIM-9X/Asraam/Iris-t δεν ξέρεις αν εν τέλει η ευελιξία του αεροσκάφους θα παίζει τόσο μεγάλο ρόλο.
δ) Θα υπάρξει απο'ότι λέγεται έκδοση του F-35 βελτιωμένη για εναέριο αγώνα. -
Τα 2 μαχητικά 4ης γενιάς έχουν ακόμα ελλείψεις. Το ΕF-2000 δεν έχει ραντάρ AESA και οι συνέταιροι φαίνονται απρόθυμοι για την χρηματοδότηση αυτό του συστηματος. Το δε Ραφάλ στην έκδοση F4 θα έχει τέτοιο ραντάρ αλλά δεν υπάρχει ακόμα πρόνοια για σκοπευτικό επί κάσκας και οι κινητήρες του είναι αδύναμοι στο θέμα της ώσης που παράγουν. Το ΕF-2000 στην έκδοση Τ3 αναμενεται να ειναι ολοκληρωμένο αλλά δεν φαίνεται να νοιάζονται Άγγλοι και Ισπανοί να προμηθευτούν περαιτερω αεροσκάφη μετά το επίπεδο Τ2.
Γενικά το ζήτημα με το τι μαχητικό 4/5ης γένιας πρέπει να επιλέξει η ΠΑ σε βάση ότι καλείται να αντιμετβπίσει μελλοντικά αεροσκάφος στέλθ, ειναι πονοκέφαλος.
-
-
Να περιμένουν για πόσο ακόμη και με ποιο σκεπτικό? Δεν πρόκειται να εμφανισθεί νέος τύπος αεροσκάφους τα επόμενα 5-10 χρόνια, και να καθυστερήσουν, ένα απο αυτά της λίστας θα επιλέξουν, η τράπουλα είναι ανεπτυγμένη, πρέπει να κάνουν παιγνίδι, έχουν ήδη αργήσει, τα περισσότερα δεδομένα είναι ήδη γνωστά. Εάν ο Σημίτης δεν είχε αναβάλει την αγορά τάιφουν (με το πρόσχημα των Ολυμπιακών), ΤΩΡΑ θα υπήρχαν 1-2 σμήνη τάιφουν στο Αιγαίο και θα βλέπαμε τι θα έκαναν οι απέναντι (Αγαθονήσι κλπ). Και με τα φ-35 όσο δεν θα τους βλέπουμε εμείς άλλο τόσο δεν θα μας βλέπουν και αυτοί (λέμε τώρα). Για μένα η αγορά επιπλέον α/φων 3ης γενεάς δεν είναι ορθολογική επιλογή. **Ας σκεφτούν το μέλλον και πως θα αντιμετωπίζουν τα τουρκικά φ-35 μέχρι να παραλάβουμε εμείς το όποιο αντίμετρο...Με φ-16 block 50?**H δική μου πρόταση είναι αντί να δώσουν χρήμα για επιπλεόν 3ης γενιάς (πολλές ευρωπαϊκές αεροπορίες έχουν βγει μπροστά ήδη με 4ης), να τα δώσουν για άμεση παραγγελία 30-40 τάιφουν (ή ραφάλ, υπάρχει μια γαλλική πορόταση για αντικατάσταση των Μ2000 ή κάτι τέτοιο) και ταυτόχρονη εισαγωγή στο πρόγραμμα φ-35 (πχ για 40 αφη με κάποιες οπσιόν). Η δική μου λογική είναι να είσαι πάντα 1 βήμα μπροστά και να μην ακολουθείς απλά τις εξελίξεις (λαμβάνοντας υπόψη όλες τις πιθανές απαντήσεις του αντιπάλου).
-
Ο χρήστης IOANNIS ZOIS έγραψε:
Να περιμένουν για πόσο ακόμη και με ποιο σκεπτικό? Δεν πρόκειται να εμφανισθεί νέος τύπος αεροσκάφους τα επόμενα 5-10 χρόνια, και να καθυστερήσουν, ένα απο αυτά της λίστας θα επιλέξουν, η τράπουλα είναι ανεπτυγμένη, πρέπει να κάνουν παιγνίδι, έχουν ήδη αργήσει, τα περισσότερα δεδομένα είναι ήδη γνωστά. Εάν ο Σημίτης δεν είχε αναβάλει την αγορά τάιφουν (με το πρόσχημα των Ολυμπιακών), ΤΩΡΑ θα υπήρχαν 1-2 σμήνη τάιφουν στο Αιγαίο και θα βλέπαμε τι θα έκαναν οι απέναντι (Αγαθονήσι κλπ). Και με τα φ-35 όσο δεν θα τους βλέπουμε εμείς άλλο τόσο δεν θα μας βλέπουν και αυτοί (λέμε τώρα). Για μένα η αγορά επιπλέον α/φων 3ης γενεάς δεν είναι ορθολογική επιλογή. **Ας σκεφτούν το μέλλον και πως θα αντιμετωπίζουν τα τουρκικά φ-35 μέχρι να παραλάβουμε εμείς το όποιο αντίμετρο...Με φ-16 block 50?**H δική μου πρόταση είναι αντί να δώσουν χρήμα για επιπλεόν 3ης γενιάς (πολλές ευρωπαϊκές αεροπορίες έχουν βγει μπροστά ήδη με 4ης), να τα δώσουν για άμεση παραγγελία 30-40 τάιφουν (ή ραφάλ, υπάρχει μια γαλλική πορόταση για αντικατάσταση των Μ2000 ή κάτι τέτοιο) και ταυτόχρονη εισαγωγή στο πρόγραμμα φ-35 (πχ για 40 αφη με κάποιες οπσιόν). Η δική μου λογική είναι να είσαι πάντα 1 βήμα μπροστά και να μην ακολουθείς απλά τις εξελίξεις (λαμβάνοντας υπόψη όλες τις πιθανές απαντήσεις του αντιπάλου).Θα διαφωνησω αγαπητε... και θα διαφωνησω γιατι περα απο την ποιοτητα, μετραει και η ποσοτητα. Αυτη την στιγμη στην Π.Α εχουμε αναγκη παρα πολυ και απο ποσοτητα. Η ποιοτητα αμα ξεφυγουν τα νουμερα της ποσοτητας δεν μπορει να υπερνικησει! Το ιδιο καταδικνυει και ερευνα της RAND σε σεναριο Κινας VS ΗΠΑ. To F16 block 52 ειναι μια ωριμη πλατφορμα, δοκιμασμενη, σε ποιο φυσιολογικες τιμες και μας εξασφαλιζει την πολυποθητη ομοιοτυπια για μικροτερο λογιστικο κοστος.
Αυτη την στιγμη η wannabe Ευρωπαικη 4η γενεα αεροσκαφων... δεν ειναι και τοσο 4η. Εχουν ελειψεις... ελειψεις οι οποιες δεν δικαιολογουνται οταν καποια πραγματα ειναι ηδη υλοποιημενα στο F16 3ης γενιας. Κατ' επεκταση λοιπον το οποιο παραπανω κοστος καλουμαστε να πληρωσουμε για καποιο EF, Rafale... ειναι δυσαναλογα υψηλο (συμφωνα με τις τιμες που μας δινουν ως τωρα) με τα οποια οφέλη μπορει να προκυψουν σε σχεση με ενα F16... και εν τελει ισως ειναι και χειροτερα λογο μικροτερου αριθμου.
Ετσι οπως εχει η σημερινη κατασταση... μια καποια συμπληρωματικη παραγγελεια απο 30-40 F16 ειναι σαφως προτιμοτερη... και με το υπολοιπο των χρηματων να καλυψουμε εξισου πιεστικες αναγκες ελικοπτερων CSAR, Maritime Patrol, ελικοπτερων μεταφορας, συστηματων αυτοπροστασιας μεταφορικων αεροσκαφων... που εχουν μεινει πολυ πολυ πισω...
Καλο θα ειναι να μην πληρωσουμε εμεις την νυφη για την αναπτυξη των ευρωμαχητικων...
- Τα F35 ειναι αντιμετωπισιμη απειλη με ενα σωστο δικτυο ρανταρ. Stealth δεν σημαινει αλλωστε αορατο... αλλα δυσκολα/αργα ανιχνευσιμο... Εαν υπαρχει προγραμματισμος θα το πραξουν και μπορουν σε μεγαλο ποσοστο να εξουδετερωσουν το οποιο πλεονεκτημα. Απο την αλλη ας μην ξεχναμε... πως stelath ειναι οσο μεταφερει εσωτερικα φορτιο. Απαξ και βαλει πυλωνες και φορτιο.... ουτε το Azax δεν το κανει αορατο!
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Το κακό είναι πως στα αμυντικά θέματα επειδή τις περισσότερες φορές υπάρχει τραγική ημιμάθεια ακόμα και από δημοσιογράφους του χώρου είναι ανώφελο να γίνονται σοβαρές συζητήσεις...
Για αρχη αποφευγεις να διαβαζεις εκει που γραφει ο Βερυκιος. Κατα 1000% λεει ασυναρτησιες... πληρη ασχετοσυνη.
Πληρωμένα μήπως?????????????????????
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Ακόμα και αν έκανε 12 G peak χωρίς όπλα, με λίγα καύσιμα προς το κέντρο κτλ εμένα δεν μου λέει κάτι πάντως... Τέσπα, το πόσα G μπορει να τραβήξει το αεροπλάνο είναι μεγάλη κουβέντα, αλλά μέχρι εποχής F-15 είχαν όριο δομικής αντοχής τα 11 G αν θυμάμαι καλά.Τα παρατεταμένα g καθορίζουν περισσότερα πράγματα στην έκβαση μιας αερομαχίας ΠΑΡΑ τα στιγμιαία. Ειδικά όταν είναι ΠΟΛΥ στιγμιαία, όπως έγιναν με το F-4.
-
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
Το κακό είναι πως στα αμυντικά θέματα επειδή τις περισσότερες φορές υπάρχει τραγική ημιμάθεια ακόμα και από δημοσιογράφους του χώρου είναι ανώφελο να γίνονται σοβαρές συζητήσεις...
Για αρχη αποφευγεις να διαβαζεις εκει που γραφει ο Βερυκιος. Κατα 1000% λεει ασυναρτησιες... πληρη ασχετοσυνη.
Πληρωμένα μήπως?????????????????????
Οχι... ουτε για πληρωμενα δεν κανουν αυτα που γραφει. Ο ανθρωπος λεει απλα ασυναρτησιες. Κατεβαζει απο το μυαλο του διαφορα... τα βαζει στο μπλεντερ και voila! Εδω οταν επεσε το Apache ο ανυπερβλητος Βερυκιος ηταν ο μονος που γκαριζε για ραδιενεργιες, depleted uranium κλπ κλπ. Για δημοσιογραφο που ασχολειτε με πολυ συγκεκριμενο αντικειμενο θα επρεπε να ξερει πως λεει οικτρες μαλακιες. Επιστημονικη φαντασια ειναι ο ατιμος... εφευρισκει πραγματα που δεν υπαρχουν γενικως...
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
To 92 ' καποτε σε ενα ακριτικο νησι μας ειδα σε f4 κατω απο την ατρακτο στο οργανο μετρησης των g ,,,,,,,,12 + gs .Kαι ρωτω.Μπορει το 35ρι που λεγεται οτι θα παρουν οι Τουρκοι να φτασει τις πιεσεις αυτες?
Φυσικα και οι πιλοτοι τους?Φίλε coupeas με απογοήτευσες με αυτή την ερώτηση. Χωρίς παρεξήγηση, τι είναι η 'πίεση' 12 g???? Για πόσα millisecond????
Επίσης (και εδώ φαίνεται το ότι τα βλέπεις όλα με λάθος οπτική - αυτή του θεοποιημένου έλληνα ιπταμένου) θεωρείς ότι οι Τούρκοι από τον πολύ μπακλαβά και τα σουτΖούκια υστερούν σωματικά?????
Υπηρετούσα στη Σκύρο το 98 κατά την κρίση όπου πιλότοι υποσμηναγοί+σμηναγός Μ2000 απογοητευμένοι έλεγαν ότι 4 εμείς (οι ίδιοι κάθε φορά - εξαντλήθηκαν σωματικά και πνευματικά), 10 αυτοί σε κύματα κάθε φορά 'πέντε φορές με έφαγαν έλεγε ο ένας' εγώ τουλάχιστον έπιασα έναν έλεγε ο άλλος. Οι διαφορές είναι μικρές έως ελάχιστες πλέον και η ποσοτική διαφορά είναι τραγική.
Εκτός και αν πιστεύεις στο ανώτερο DNA της ελληνικής φυλής που επιτρέπει σύνδεση εγκεφάλου με σύστημα αυτοπροστασίας....
τι σημασία έχουν αυτά τα g για το 35αρι? Το 35αρι θα είναι το απόλυτο όπλο πολλαπλών ρόλων, όχι εναέριας υπεροχής. Μην τα μπλέκεις!! Αξίζει να διαβάσεις τις τελευταίες δημοσιεύσεις του RAND για το F-35 καθώς και κάποιες αναλύσης του Air & Space για το F-35 να καταλάβεις για το τι τεχνολογία και δυνατότητες διαθέτει. τώρα, όποιος το παίρνει για αεροπορική υπεροχή ή επιχειρήσεις CAS, μάλλον πλάκα στους φορολογούμενους του κάνει.
ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ