-
Χθες τυχεα μετροφυλισα καπια παλια περιοδικα αυτοκινητου .
Σε ενα απο αυτα ειχε δοκιμη τα GTi της εποχης . Μου εκανε εντυπωση ο κινητηρας του polo 1.3 με 113hp στις 6000 σ.α.λ και 150 ροπη στις 4600
αν δε κανω λαθος ,ακομα 106 xsi κ.α
Ολα αυτα με οκταβαλβιδες και μονοεκκεντρες κεφαλες ,και φανταζομε διχως χρονισμους , εξελιγμενα συστηματα ψεκασμου κ.α
Γιατι ολα αυτα ?Μηπως οι νεοι οικολογικοι περιορισμοι ,οι πιο πολυτισμενοι και ελαστικοι κινητηρες ? -
Χθες τυχεα μετροφυλισα καπια παλια περιοδικα αυτοκινητου .
Σε ενα απο αυτα ειχε δοκιμη τα GTi της εποχης . Μου εκανε εντυπωση ο κινητηρας του polo 1.3 με 113hp στις 6000 σ.α.λ και 150 ροπη στις 4600
αν δε κανω λαθος ,ακομα 106 xsi κ.α
Ολα αυτα με οκταβαλβιδες και μονοεκκεντρες κεφαλες ,και φανταζομε διχως χρονισμους , εξελιγμενα συστηματα ψεκασμου κ.α
Γιατι ολα αυτα ?Μηπως οι νεοι οικολογικοι περιορισμοι ,οι πιο πολυτισμενοι και ελαστικοι κινητηρες ? -
Χθες τυχεα μετροφυλισα καπια παλια περιοδικα αυτοκινητου .
Σε ενα απο αυτα ειχε δοκιμη τα GTi της εποχης . Μου εκανε εντυπωση ο κινητηρας του polo 1.3 με 113hp στις 6000 σ.α.λ και 150 ροπη στις 4600
αν δε κανω λαθος ,ακομα 106 xsi κ.α
Ολα αυτα με οκταβαλβιδες και μονοεκκεντρες κεφαλες ,και φανταζομε διχως χρονισμους , εξελιγμενα συστηματα ψεκασμου κ.α
Γιατι ολα αυτα ?Μηπως οι νεοι οικολογικοι περιορισμοι ,οι πιο πολυτισμενοι και ελαστικοι κινητηρες ? -
ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ 2 ΛΟΓΟΙ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟ
1ΟΝ: ΟΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΩΣΕΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΩΣΗ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
2ΟΝ: ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΑΝ ΥΨΗΛΩΤΕΡΕΣ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ (ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ)
-
Ένας επιπλεόν λόγος είναι η έλλειψη καταλύτη. Ο καταλύτης κόβει πολύ την ιπποδύναμη λόγω του ότι δυσκολεύει την έξοδο των καυσαερίων.
-
Κοβει ο καταλυτης,τωρα το ποσο ειναι συζητήσιμο,γύρω στα 10 άλογα πολύ χονδρικά.
-
Άλλος λόγος είναι οτι σήμερα είναι προτιμότερο ένας κινητήρας να βγάζει λίγο λιγότερη ροπή, αρκεί να την βγάζει χαμηλά και χωρίς ξεσπάσματα. Πολλοί κινητήρες (πχ. VAG) κατασκευάζονται με αυτή τη νοοτροπία.
-
Ο χρήστης photis έγραψε:
Χθες τυχεα μετροφυλισα καπια παλια περιοδικα αυτοκινητου .
Σε ενα απο αυτα ειχε δοκιμη τα GTi της εποχης . Μου εκανε εντυπωση ο κινητηρας του polo 1.3 με 113hp στις 6000 σ.α.λ και 150 ροπη στις 4600
αν δε κανω λαθος ,λες για το πολο το G40
συγκλονιστικο αυτοκινητο...τρελη ροπη, γκαζι παντου, ρυθμισιμη οδηγικη συμπεριφορα, ο ξαδερφος μου το ειχε και πηγαινε απιστευτα....
εκει να δειτε σκισιμο ...Στο λογο μου, αυτο που κανω εγω στο δικο μου δεν ειναι τιποτα...Αλλα τοτε τα αυτοκινητα αντεχανε, δεν ειχαν ευνουχιστει οπως τωρα....
Οποιος ξερει απο G lader, ενα θα πω: το G κοκκινιζε!!!!
παρολα αυτα, εκει, το αμαξι κανενα απολυτως προβλήμα, μονο τακακια, λαδια, και καθε μηνα λαστιχα αλλαζε...
Α ειχε και μια βλαβη: σε ενα απο τα τρελα κατεβασματα που ετρωγε, ξηλωσε την εξατμιση...Οταν λεμε ξηλωσε εννοουμε την αφησε στο δρομο!
Μετα εβαλε μια supersprint και απεκτησε κ καλυτερο στροφαρισμα....
Παιδια το αμαξι χτυπαγε κοφτες ολη μερα και δε καταλαβαινε μια....
Τοτε αξιζε να ερωτευτεις τη VW...Εγω καταλαβαινω τον Μακη με το G60....
-
Ο χρήστης mkiii έγραψε:
Οποιος ξερει απο G lader, ενα θα πω: το G κοκκινιζε!!!!Εννοείς το χταπόδι εξαγωγής? Πολλά ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα το κάνουν αυτό και σχεδόν όλα τα υπερτροφοδοτούμενα.
-
Αυτό που ξέρω είναι οτι αυτά που καίγαν super, έπαιρναν μεγαλύτερη συμπίεση (άρα μεγαλύτερη απόδοση). Γιαυτό στα ίδια αυτοκίνητα με καταλύτη και χωρίς υπήρχε μια διαφορά εις βάρος των καταλυτικών.Δεν ξέρω όμως αν το έχουν βελτιώσει αυτό πια.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Οποιος ξερει απο G lader, ενα θα πω: το G κοκκινιζε!!!!
Εννοείς το χταπόδι εξαγωγής? Πολλά ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα το κάνουν αυτό και σχεδόν όλα τα υπερτροφοδοτούμενα.
Εννοεί το στροβιλοσυμπιεστή G lader της VAG από τις παλιές, καλές εποχές... (αλήθεια, Μάκη, μια που δεν το έχω νιώσει ποτέ, μήπως να πάω στο Χάρη να με κάνει βόλτα? )
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Οποιος ξερει απο G lader, ενα θα πω: το G κοκκινιζε!!!!
Εννοείς το χταπόδι εξαγωγής? Πολλά ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα το κάνουν αυτό και σχεδόν όλα τα υπερτροφοδοτούμενα.
ημουν σαφης: ειπα το G lader, το οποιο ειναι στο μετωπο του μοτερ
-
Ο χρήστης photis έγραψε:
Χθες τυχεα μετροφυλισα καπια παλια περιοδικα αυτοκινητου .
Σε ενα απο αυτα ειχε δοκιμη τα GTi της εποχης . Μου εκανε εντυπωση ο κινητηρας του polo 1.3 με 113hp στις 6000 σ.α.λ και 150 ροπη στις 4600
αν δε κανω λαθος ,ακομα 106 xsi κ.α
Ολα αυτα με οκταβαλβιδες και μονοεκκεντρες κεφαλες ,και φανταζομε διχως χρονισμους , εξελιγμενα συστηματα ψεκασμου κ.α
Γιατι ολα αυτα ?Μηπως οι νεοι οικολογικοι περιορισμοι ,οι πιο πολυτισμενοι και ελαστικοι κινητηρες ?Καλησπέρα!
Το Polo που αναφέρεις δεν έβγαζε 113 ατμοσφαιρικά άλογα, προφανώς, καθώς για έναν οχταβάλβιδο κινητήρα 1300 κ.ε. αυτή είναι επίδοση που περίπου αφορά αγωνιστικό. Το Polo χρησιμοποιούσε υπερσυμπιεστή.
Αν δούμε τους αγωνιστικούς κινητήρες, οι οποίοι βρίσκονται στην κορυφή της εξέλιξης από την άποψη της θερμοδυναμικής απόδοσης, θα διαπιστώσουμε ότι μικρές διαφορές υπάρχουν ανάμεσα στο 'σήμερα' και στο 'τότε'.
Οι καθημερινοί κινητήρες όμως κάθε άλλο παρά έχουν σταματήσει να εξελίσσονται, καθώς παράγουν ικανή ιπποδύναμη και ροπή, εκπέμποντας ένα κλάσμα των ρύπων των παλιότερων και καταναλώνοντας πολύ λιγώτερο. Και ας μην ξεχνάμε ιδέες όπως ο Wankel που εξελίχθηκαν και έχουν ακόμα δρόμο μπροστά τους.
-
Ο χρήστης mkiii έγραψε:
Οποιος ξερει απο G lader, ενα θα πω: το G κοκκινιζε!!!!
Εννοείς το χταπόδι εξαγωγής? Πολλά ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα το κάνουν αυτό και σχεδόν όλα τα υπερτροφοδοτούμενα.
ημουν σαφης: ειπα το G lader, το οποιο ειναι στο μετωπο του μοτερ
Α! Γιαυτό έλεγε ο Lok οτι μπορείς να τηγανισεις αυγά πάνω στο καπώ του G60
-
Μιας και έγινε λόγος για σύγκριση του τότε και του τώρα.
Οι σημερινοί κινητήρες έχουν δύο μεγάλα πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι η βελτίωση των υλικών (κραμάτων) κατασκευής τους. Το δεύτερο είναι η απόλυτη κυριαρχία των ηλεκτρονικών μέσων στη διαχείριση του κινητήρα. Εκεί που παλιά ήταν γεμάτο με σωληνάκια για υποπιέσεις τώρα είναι γεμάτο με σωληνάκια με καλώδια. -
αδιαμφισβητιτα οι κινητηρες σημερα εκαναν βηματα μπροστα
ισος παλια οι μικροι κινητηρες να εβγαζαν περισσοτερους ιππους και λογο πιο ανοητων φορολογικων συστηματων -
Ο χρήστης SharpShooter έγραψε:
Μιας και έγινε λόγος για σύγκριση του τότε και του τώρα.
Οι σημερινοί κινητήρες έχουν δύο μεγάλα πλεονεκτήματα. Το πρώτο είναι η βελτίωση των υλικών (κραμάτων) κατασκευής τους. Το δεύτερο είναι η απόλυτη κυριαρχία των ηλεκτρονικών μέσων στη διαχείριση του κινητήρα. Εκεί που παλιά ήταν γεμάτο με σωληνάκια για υποπιέσεις τώρα είναι γεμάτο με σωληνάκια με καλώδια.Όπως επίσης και στην κατανάλωση καυσίμου!
Οι σημερινοί κινητήρες καίνε το ίδιο (και σε πολλές περιπτώσεις λιγότερο) σε σχέση με τους παλαιότερους, έχουν όμως να κινήσουν πολύ περισσότερα κιλά...για να μην πω AC και λοιπά παραφενάλια...
Πχ, η C 200K σύμφωνα με τους 4Τ καταναλώνει περί τα 12lt/100km... Βρείτε μου εσείς αυτοκίνητο 15ετίας με βάρος 1,5τόνους και 163 άλογα με τόσο χαμηλή κατανάλωση...
-
Aω όντως το POLO που αναφέρθηκε στην αρχή ήταν τουρμπαριστό, τότε το όλο θέμα δεν ευσταθεί. Μάλλον προς τα εμπρός προχωράνε οι κινητήρες...
Βέβαια όσον αφορά τη ροπή, στα αυτοκίνητα με 16βάλβιδες κυλινδροκεφαλές δεν αποδίδεται ομαλά από χαμηλές στροφές. Αλλά αυτό έχει αλλάξει σε αυτοκίνητα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.
Οπότε το αντίθετο μάλλον. Οι κινητήρες για τα καθημερινά αυτοκίνητα έχουν γίνει πολύ οικονομικοί και δυνατοί από ό,τι ήταν στη δεκαετία του 80 .
-
Ο χρήστης tifosaros έγραψε:
Οι κινητήρες για τα καθημερινά αυτοκίνητα έχουν γίνει πολύ οικονομικοί και δυνατοί από ό,τι ήταν στη δεκαετία του 80 .
Και όχι μόνο..αλλά και πολύ πιο ήσυχοι και πολιτισμένοι..
-
Το κακό είναι πως τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο βαριά. Μοιραία οι ανάγκες για ενέργεια είναι μεγαλύτερες. Ό,τι τεχνολογία και να βάλεις σε ένα αυτοκίνητο 1200κιλών όπως είναι τώρα τα μεσαία οικογενειακά θα καίει περισσότερο από το προηγούμενο του που ήταν 200 κιλά ελαφρύτερο και θα βγάζει και περισσότερα καυσαέρια. Οι μετρήσεις που κάνουν και δείχνουν στους πίνακες είναι με ΣΤΑΘΕΡΗ ταχύτητα σε ευθεία. Δεν ανταποκρίνονται και πολύ στην πραγματικότητα γιατί πχ τη στιγμή που θα θέλεις να επιταχύνεις θα χρειαστείς περισσότερη ενέργεια σε ένα αμάξι 1200 κιλών παρά σε ένα 1000 και κατα συνέπεια κάυσιμο.
Σε ένα τεστ των τροχών του 1986 είχαν το RENAULT 21 1800 με 90 άλογα που είχε βάρος λιγότερο από τόνο, 0-100 10δεύτερα και μία σχετικά μικρή κατανάλωση παρόλο το καρμπυρατέρ που είχε.
Θέλω να πω πως ναι μεν η απόδοση των κινητήρων αυξήθηκε αλλά στην πράξη το πλεονέκτημα εξανεμίζεται από τα κόλπα του μάρκετιγκ που το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί καινούργιες ανάγκες και συνέπεια μεγαλύτερο βάρος.Επ ευκαιρίας: πώς κοκκινίζει ο υπερσυμπιεστής G του POLO θα ήθελα να μάθω αφού δεν περνάνε καυσαέρια από μέσα του και παίρνει κίνηση από την μηχανή;
κινητηρες βηματα προς τα πισω ?