-
Οι διαφορές με τα λιγότερο επώνυμα είναι της τάξεως των 15-20€ οπότε δεν έχει νόημα. Ελπίζω μόνο να μην την πατήσω όπως με τα EBC red stuff που έβαλα μπροστά (ήταν από τα πιο ακριβά) και κατέστρεψα εντελώς την πέδηση του αυτοκινήτου. Άλλαξε η διαδρομή του πεντάλ, δημιουργήθηκε νεκρό σημείο, είχα θόρυβο και σκούξιμο μετά από πολύ λίγα χλμ και γενικά καμία σχέση με την απόδοση των μαμά TRW. Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι το αμάξι μπροστά φόραγε TRW, πίσω φοράει Ferodo (δεν φαίνεται ξεκάθαρα απλά διαβάζω ένα FER που γράφουν και υποθέτω προέρχεται από το Ferodo) αλλά στο Ebay δεν βρίσκω κωδικούς αυτών των μαρκών για το Q5.
-
τακακια brembo εχω δοκιμασει και δεν το ξανακανω.
πλεον ή οριτζιναλ ή ferodo ds 2500 με τους αναλογους δισκους παντα ή τακακι mintex και σετακι ιδιας μαρκας δισκους απο ebay.
αν θελω, νορμαλ χρηση, απαιτητικη χρηση ή νορμαλ και ισως λιγο καλυτερη με μικροτερο κοστος , κατ'αντιστοιχια. -
Ο χρήστης dr.spiderman έγραψε:
τακακια brembo εχω δοκιμασει και δεν το ξανακανω.
πλεον ή οριτζιναλ ή ferodo ds 2500 με τους αναλογους δισκους παντα ή τακακι mintex και σετακι ιδιας μαρκας δισκους απο ebay.
αν θελω, νορμαλ χρηση, απαιτητικη χρηση ή νορμαλ και ισως λιγο καλυτερη με μικροτερο κοστος , κατ'αντιστοιχια.To ds2500 δεν κάνει για SUV, αλλιώς κι εμένα θα ήταν η πρώτη μου επιλογή. Μάλλον για mintex ή Textar πάω γιατί τα Brembo είναι out of stock του Εγγλέζου που παραγγέλνω.
-
σε 236χ10 για το καντετ
TRW ή BREMBO;;
37ευρω-50 ευρω....οποτε δεν μιλαμε για τα λεφτα αλλα για ποιοτητες....
-
Εφτασε η ωρα για αλλαγη σε δισκους μπροστα στα 65.000χλμ οποτε ειπα να δοκιμασω κατι διαφορετικο...
Zimmermann sport(τρυπητοι)
Ferodo Premier
Μεταλικα σωληνακια
Κοστος με εγκατασταση 425€.
Μεχρι τωρα φοραγα παντα τα μαμα τακακια (3 φορες εχω αλλαξει) και ημουν οκ απο αποδοση αλλα ηθελα λιγο μεγαλυτερη αντοχη.
Αμα εβαζα τα εργοστασιακα (δισκο+τακακι) το κοστος ηταν στα 370€, με μεταλλικα σωληνακια παλι, οποτε ειπα να το κανω.
**Για πειτε πως σας ακουγετε η τιμη?**Απο αποδοση δεν περιμενω κατι ιδιαιτερα καλυτερο παρα μονο υπο πιεση... -
με τα σωληνάκια, θα δεις μια πιο καλή αίσθηση στο πεντάλ ..
δωσε βάση και στα υγρά, να έχουν ψηλό σημείο βρασμού αν το πιέζεις .. -
απο υγρα δεν ηξερα τι να ζητησω αλλα πιστευω οτι δεν θα με 'ριξουν'....Ακομη κ με τα μαμα υγρα παντως δεν ειχα ποτε προβλημα( η μηπως ειχα και το απεδιδα λανθασμενα στους δισκους?????)
θα ρωτησω και τι υγρα εχουν σκοπο να μου βαλουν...Ευχαριστω για την παρατηρηση.Η τιμη πως σου ακουγετε? -
αν τα φρένα σου αποκτούσαν σπογγώδη αίσθηση και το πεντάλ υποχωρούσε, ήταν τα υγρά φρένων. Όσο κι αν δεν φαίνεται τα υγρά παίζουν σημαντικότατο ρόλο, ειδικά στην πίεση/διάρκεια. Μιας και βάζεις που βάζεις σωληνάκια, βαλε και καλά υγρά ...
σχετικά εύκολα και σε 'λογική τιμή', βρίσκεις τα motul RBF600
FLUID - DRY BOIL (DEG C) - WET BOIL (DEG C)
PBR BF600 - 312 - 204
AP PRF 660 - 320 - 199
AP600 - 310 - 210
ATE SUPER BLUE - 280 - 200
ATE GOLD/TYP200 - 280 - 200
ELF HTX 115 - 290 - 200
MOTUL RBF600 - 312 - 216
BREMBO LCF600 - 316 - 204 -
μου ειπε οτι θα μου βαλει dot4.μαρκα δεν μου ειπε.ιδωμεν....συντομα θα κρινω εκ του αποτελεσματος!
-
Άλλαξα υγρά και τακάκια στο Honda Hornet.
Τα τακάκια πανάκριβα, δύο ζευγάρια εμπρός και ένα πίσω σύνολο 120 ευρώ απο αντιπροσωπεία Honda.
Τα παλιά υγρά ήταν μαύρα σαν λάσπη.
Μετά την αλλαγή και μετά απο μόλις 5 χιλιόμετρα άρχισε να γίνεται εμφανής η διαφορά προς το καλύτερο. Πολύ δυνατό φρενάρισμα με λιγότερη δύναμη στη μανέτα
Αντε να αλλάξω και λάστιχα τώρα γιατι αυτά που έχω είναι του 2007 με οτι σημαίνει αυτό
-
Ο χρήστης ftskamins έγραψε:
μου ειπε οτι θα μου βαλει dot4.μαρκα δεν μου ειπε.ιδωμεν....συντομα θα κρινω εκ του αποτελεσματος!Αυτό σημαίνει πως θα σου βάλει φθηνά του εμπορίου κατά 99%.
Οπότε, μην περιμένεις μεγαλύτερη αντοχή σε υπερθέρμανση. Υπάρχουν και Dot 4.0 με καλά χαρακτηριστικά, αλλά είναι 5-6 φορές ακριβότερα (εγώ έχω τα ATE Blue Racing Dot 4.0). -
Βάλε μια καλή μάρκα DOT4 σε λογική τιμή, αλλαγές κάθε 3 χρόνια και το σύστημα των φρένων θα είναι πάντα σαν καινούριο.
-
Σε fiat sedici του 2007,ενω τα τακακια εχουν γυρω στα 15,000 εχουν φθαρει αρκετα και απο οτι εχω διαβασει σε φορουμ γενικα φθειροντε πολυ ευκολα λογω των οικολογικων υλικων κατασκευης.
Εχει δοκιμασει κανεις καποιο αλλο τακακι πλην του εργοστασιακου γιατι θελω να τα αλλαξω αμεσα -
Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι τόσο σοβαρό να φθείροονται στα 15000χλμ.... αλλά το ότι δεν φρενάρουν.... Οπότε αν φρενάρουν αξιοπρεπώς καλά είσαι και κάνε το σταυρό σου!
Προτού δοκιμάσεις κάτι άλλο σιγουρέψου για το ποιο ακριβώς είναι το εργοαστασιακό μην τύχει και πάρεις το ίδιο. Γιατί και το 'εργοστασιακό' κάποια φρενοαεταιρεία το φτιάχνει και το ίδιο το βγάζει και με το δικό της όνομα μόνο.
Θα πρέπει βέβαια να βγάλεις τη ρόδα και ίσως και το τακάκι για να δεις τι γράφει.... -
Ο χρήστης ftskamins έγραψε:
Εφτασε η ωρα για αλλαγη σε δισκους μπροστα στα 65.000χλμ οποτε ειπα να δοκιμασω κατι διαφορετικο...
Zimmermann sport(τρυπητοι)
Ferodo Premier
Μεταλικα σωληνακια
Κοστος με εγκατασταση 425€.
Μεχρι τωρα φοραγα παντα τα μαμα τακακια (3 φορες εχω αλλαξει) και ημουν οκ απο αποδοση αλλα ηθελα λιγο μεγαλυτερη αντοχη.
Αμα εβαζα τα εργοστασιακα (δισκο+τακακι) το κοστος ηταν στα 370€, με μεταλλικα σωληνακια παλι, οποτε ειπα να το κανω.
**Για πειτε πως σας ακουγετε η τιμη?**Απο αποδοση δεν περιμενω κατι ιδιαιτερα καλυτερο παρα μονο υπο πιεση...Για τα φρενα οι πρωτες εντυπωσεις ειναι οι εξης:
καλυτερη ρυθμισιμοτητα του φρενου(οχι οσο αποτομο ηταν)
μηδενικος θορυβος απο το συνδιασμο τακακι δισκος
ωραια εμφανιση οι τρυπιτοι!
Να σημειωσω οτι τα σωληνακια δυστηχως δεν μπηκανε γιατι ο μηχανικος ειπε οτι δεν κουμπωναν σωστα.
-
Ο χρήστης giorgos_krhth_91 έγραψε:
Σε fiat sedici του 2007,ενω τα τακακια εχουν γυρω στα 15,000 εχουν φθαρει αρκετα και απο οτι εχω διαβασει σε φορουμ γενικα φθειροντε πολυ ευκολα λογω των οικολογικων υλικων κατασκευης.
Εχει δοκιμασει κανεις καποιο αλλο τακακι πλην του εργοστασιακου γιατι θελω να τα αλλαξω αμεσαhttp://www.nt.gr/?Section=AUTO&carmodel ... rgroup=402
-
Ο χρήστης giorgos_krhth_91 έγραψε:
Σε fiat sedici του 2007,ενω τα τακακια εχουν γυρω στα 15,000 εχουν φθαρει αρκετα και απο οτι εχω διαβασει σε φορουμ γενικα φθειροντε πολυ ευκολα λογω των οικολογικων υλικων κατασκευης.
Εχει δοκιμασει κανεις καποιο αλλο τακακι πλην του εργοστασιακου γιατι θελω να τα αλλαξω αμεσα
Εάν είναι 120 HP BOSCH 60.13
PAGIT 38.56
Εάν είναι 107HP LPR 29.47
MK 45.46
Όλες οι τιμές λιανικές μετά φόρου, από σοβαρές μάρκες!.
Όπως πολύ σωστά σου έγραψε ο mod, δεν υπάρχουν εργοστασιακές κατασκευές στα φρένα. Παραγγελία κάνουν σε εργοστάσια φρενών!.
Σε ένα αυτοκίνητο μου, 15000κμ δεν τα φτάνω!. Σε άλλο έχω κάνει 20000κμ και δεν έχει φαγωθεί ούτε το 1/5.
Εξαρτάτε πάντοτε από το που κυκλοφορείς και πως κυκλοφορείς!!!!.....
Σήμερα μι οικολογικά υλικά σε φρένα δεν υπάρχουν, τουλάχιστον 10 χρόνια. Τα τακάκια με αμίαντο που έβγαζαν πολλά χιλιόμετρα είναι καρκινογόνα.
Α. -
«Για τα φρενα οι πρωτες εντυπωσεις ειναι οι εξης:
1)καλυτερη ρυθμισιμοτητα του φρενου(οχι οσο αποτομο ηταν)
2)μηδενικος θορυβος απο το συνδιασμο τακακι δισκος
3)ωραια εμφανιση οι τρυπιτοι!
4)Να σημειωσω οτι τα σωληνακια δυστηχως δεν μπηκανε γιατι ο μηχανικος ειπε οτι δεν κουμπωναν σωστα.»
Και πάμε στο δια ταύτα:
1)το ‘απότομο’ είναι όταν τα τακάκια έχουν καλή πρόσφυση, και όταν είναι ‘απότομο’ είναι καλύτερα!. Εάν έβαζες και τα μαρκούτσια αεροπορικού τύπου (μεταλλικά), εκεί θα έβλεπες το ‘απότομα’ αμεσότητα.
2)αθόρυβα είναι όλα!. Εκτός εάν τα τακάκια είναι από χώμα!.
3)είναι ραλιτζίδικη εμφάνιση, μα τι νόημα έχουν δίσκοι με κορυφαία απαγωγή θερμότητας σε ένα ΙΧ?. Είναι μια δαπανηρή πολυτέλεια εμφάνισης χωρίς αντικείμενο σε ένα ΙΧ. Οπότε 65ε δισκοι+50ε περίπου τακάκια, + 20ε περίπου εργασία, + 60 μαρκούτσια, +10ε υγρά φρένων, = 205. Τα 405 προς τι?. Και μήπως οι δίσκοι έπαιρναν ταμπουρότορνο, χρέωση 15ε ?.
4)δεν σχολιάζω συνάδελφο……
Α. -
Καμπάνες και δίσκοι όχι της εκκλησίας και σωλήνες όχι του υδραυλικού.
Τα σωληνάκια υψηλής πίεσης τα βάζουμε γιατί τα ελαστικά σωληνάκια ξεχειλώνουν με τον ζέσταμα των υγρών των φρένων και διαστέλλονται αφαιρώντας δύναμη από το φρενάρισμα και αίσθηση του πεντάλ από τον οδηγό.
Τα φρένα όταν ζεσταίνονται υπερβολικά, και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις για να ζεσταθούν πολύ τα φρένα, η θερμοκρασία από τους δίσκους και τα τακάκια μεταφέρεται μέσω των εμβόλων των δαγκανών στα υγρά, όταν τα υγρά κρυώσουν στα σημεία που έρχονται σε επαφή με τα μεταλλικά μέρη του κυκλώματος των φρένων ( το μεταλλικό τμήμα των σωληνώσεων, τις κρύες δαγκάνες, την αντλία του φρένου ) δημιουργείται δρόσος, δηλαδή στα υγρά υπάρχει πλέον υγρασία, η υγρασία ξέρουμε ότι κατεβάζει το σημείο βρασμού των υγρών και όταν τα υγρά των φρένων ανεβάσουν πάλι θερμοκρασία, η υγρασία που ήδη έχει δημιουργηθεί δημιουργεί υδρατμούς.
Οι υδρατμοί αυτοί δημιουργούν ελαστικότητα στο πεντάλ αφού δεν βρίσκονται μόνο τα υγρά των φρένων στο κύκλωμα τα οποία είναι ασυμπίεστα, αλλά υπάρχει και αέρας από την εξάτμιση των υδρατμών, έτσι σε δυνατό φρενάρισμα το πεντάλ πάει στο πάτωμα και τα φρένα δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν το αυτοκίνητα αφού στις δαγκάνες δεν εφαρμόζεται η απαιτούμενη δύναμη.
Αν τώρα έχουμε φαγωμένα τακάκια, τα υγρά ζεσταίνονται περισσότερο από την μεταφορά της θερμοκρασίας των δίσκων γιατί η πάστα είναι ελάχιστη και δεν απομονώνει επαρκώς τη θερμοκρασία η οποία μεταφέρεται από τους δίσκους στα έμβολα της κάθε δαγκάνας μέσω της μεταλλικής πλάτης των τακακιών.
Τα υγρά 5.1 όπως έχω αναφέρει διεξοδικά αρκετές φορές, είναι απόλυτα συμβατά με τα DOT4.0 και έχουν υψηλότερο σημείο βρασμού, αντέχουν και στο χρόνο περισσότερο, μόνο τα 5.1, είναι πιο λεπτόρρευστα και ειδικά φτιαγμένα για τις μικροβαλβίδες του ABS ( όχι τα 5.0 τα οποία είναι ασύμβατα με τα υπάρχοντα υγρά στα αυτοκίνητα μας και χρησιμοποιούνται στους αγώνες όπου υπάρχουν άλλες απαιτήσεις από τα φρένα ). Τα σωληνάκια υψηλής δεν έχουν καμία σχέση με τα DOT των υγρών.
Όταν οδηγούμε γρήγορα, σε κατάβαση από βουνό ή μέσα στην πίστα και έχουμε τα απλά μαμά τακάκια να περιμένουμε ότι θα πάθουμε fade στα φρένα μας.
Δηλαδή μέχρι να κρυώσουν πάλι τα φρένα, θα είμαστε χωρίς φρένα. Τα τακάκια διαβαθμίζονται ανάλογα με την πάστα τους σε θερμοκρασίες, τα κοινά τακάκια αντέχουν από 250 μέχρι 350oc, τα κάπως καλύτερα μέχρι 450-550, τα καλά από 550-700 και τα αγωνιστικά από 800>.Μέχρι τώρα αναφερόμουνα στο Fade που παθαίνουν τα φρένα από τα υγρά, το fade των δίσκων είναι κάτι άλλο, είναι ένα φαινόμενο που προέρχεται από την υψηλή θερμοκρασία των δίσκων, αν στους δίσκους έχουμε θερμοκρασίες μεγαλύτερες από την αντοχή των τακακιών τότε αρχίζει η αποσύνθεση της πάστας των και η εξάχνωση της συνδετικής κόλλας που συγκρατεί τα υλικά που αποτελούν την πάστα του τακακιού, οι ατμοί αυτοί εγκλωβίζονται ανάμεσα στο τακάκι και στο δίσκο και δεν επιτρέπουν να έρθουν τα τακάκια σε επαφή με τον δίσκο, έτσι το πεντάλ αποκτά μια ελαστικότητα και όση δύναμη και να βάλουμε στο πεντάλ τα φρένα δεν λειτουργούν αφού δεν υπάρχει τριβή μεταξύ του τακακιού και του δίσκου γιατί ανάμεσα τους υπάρχει ένα μαξιλάρι ατμών.
**Η λύση εδώ είναι οι χαρακτοί ή τρυπητοί δίσκοι που επιτρέπουν τη διαφυγή των ατμών από τα υλικά των τακακιών, έτσι υπάρχει συνεχής επαφή δίσκου / τακακιού και έχουμε φρένα. Το χάραγμα ή οι τρύπες στους δίσκους δεν παίζει κανένα ρόλο στη θερμοκρασία τους, απεναντίας από τις τρύπες ξεκινάει το ράγισμα των δίσκων, ειδικά αν αυτές έχουν γίνει μετέπειτα και οι δίσκοι δεν έχουν υποστεί θερμικοί επεξεργασία που αφαιρεί τις τάσεις από το τρύπημα τους. **
Όμως, αν το τακάκι είναι χαμηλής θερμοκρασίας πάλι βράζει, και μπορεί ο τρυπητός ή ο χαρακτός δίσκος να του επιτρέπει να φρενάρει αφού τα αέρια διαφεύγουν, αλλά η θερμοκρασία συνεχίζει να ανεβαίνει και βράζει τα υγρά των φρένων, οπότε πάλι δεν έχουμε φρένα, από άλλη αιτία αυτή τη φορά, από το fade των υγρών ( δες την παραπάνω αναφορά ) που δημιουργείται από την παρουσία υγρασίας στο υδραυλικό κύκλωμα των φρένων.
Όταν βράσουμε τα υγρά μας μία φορά, τότε πρέπει άμεσα να τα αλλάξουμε γιατί λόγω της συσσωρευμένης υγρασίας θα βράζουν αμέσως μόλις ζεσταθούν αρκετά.
Οι δίσκοι τώρα, αν ζεσταθούν υπερβολικά και κρυώσουν απότομα ( δεν χρειάζεται να βραχούν όπως νομίζουν πολλοί ) αρκεί από τους 500-700 βαθμούς να κρυώσουν 100 βαθμούς απότομα απλά και μόνο αφήνοντας το φρένο ώστε ο αέρας να κάνει την δουλειά του, δηλαδή να ψύξει τους δίσκους, αν αυτό συμβεί 2-3 φορές τότε οι δίσκοι στραβώνουν, όσο μεγαλύτεροι είναι τόσο ευκολότερα στραβώνουν, όσο παχύτεροι είναι τόσο δυσκολότερα στραβώνουν αφού έχουν μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα.
Παράδειγμα ακραίο μεν αλλά ενδεικτικό.
Οι δίσκοι του Renault 21 turbo έχουν διάσταση 285Χ21mm
Οι δίσκοι του Nissan Skyline RΒ32 έχουν διάσταση 280Χ30, του R21 σε 4-5 δυνατά φρεναρίσματα έχουν στραβώσει και ραγίσει, του Skyline δεν παθαίνουν τίποτα.Το κλειδί εδώ είναι η θερμοκρασία Δέλτα, δηλαδή το περιθώριο της θερμοκρασίας που έχουν τα υλικά όταν θερμαίνονται και ψύχονται χωρίς να μεταβάλλονται οι ιδιότητες τους, εδώ στους δίσκους και στα πλατό υλικό είναι το φαιό μαντέμι.
Αν ένα υλικό, οι μαντεμένιοι μας δίσκοι εν προκειμένω, λειτουργήσουν έξω από θερμοκρασιακά όρια της αντοχής τους, έχουμε παραμορφώσεις και ραγίσματα, η θερμοκρασία Δέλτα ποικίλει ανάλογα με τις διαστάσεις τους, το πάχος τους και το θερμοκρασιακό τους φορτίο.
Το πρόβλημα του στραβώματος και του ραγίσματος των δίσκων, καθώς και της υπερθέρμανσης των υγρών των φρένων έρχεται να λύσουν οι αλουμινένιες καμπάνες αφού επιτρέπουν την διαστολή των θερμών δίσκων προς όλες τις κατευθύνσεις ισόποσα, και δεν επιτρέπουν το στράβωμα των δίσκων λόγω ακριβώς της έλλειψης του μαντεμένιου κέντρου.
Το οποίο μαντεμένιο κέντρο όντας άκαμπτο, δεν επιτρέπει στην εξωτερική πλευρά του δίσκου που έχει διασταλεί περισσότερο από ότι στο κέντρο του από την υπερβάλλουσα θερμοκρασία, να επανέλθει στις αρχικές του διαστάσεις, σε αντίθεση με την αλουμινένια καμπάνα που επιτρέπει στον δίσκο να επανέλθει τελείως στις διαστάσεις του αφού η σύνδεση της καμπάνας με τον δίσκο έχει ελαστικότητες λόγω της σύνδεσης, αλλά και του λόγω του διαφορετικού βαθμού διαστολής / συστολής που έχει το αλουμίνιο σε σχέση με το μαντέμι, με αποτέλεσμα να μη στραβώνει ο δίσκος, και αφού δεν στραβώνει δεν ραγίζει γιατί δεν συσσωρεύει τάσεις.
Ταυτόχρονα η αλουμινένια καμπάνα διατηρεί τον δίσκο σε χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας λειτουργώντας σαν θερμοασπίδα αφού αποβάλλει ταχύτερα τη θερμοκρασία, άρα ο δίσκος αναπτύσσει χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας και έτσι η χαμηλότερη θερμοκρασία του δίσκου που θα περάσει στα έμβολα της δαγκάνας δεν θα βράσει τα υγρά.
Επίσης διατηρεί σε χαμηλότερη θερμοκρασία και τα ρουλεμάν των άκρων μην υπερθερμαίνοντας το γράσο τους ώστε αυτό να διατηρήσει χαμηλότερο ιξώδες και έτσι να μη διαφύγει μια ποσότητα του έξω από το ρουλεμάν, επίσης διατηρώντας πιο σφιχτό το γράσο λόγω της χαμηλότερης θερμοκρασίας του, υπάρχει καλύτερη προστασία από τα υψηλά φορτία που δέχεται το ρουλεμάν στις απαιτητικές στροφές του αυτοκινήτου σε μια γρήγορη διαδρομή, σε ένα αγώνα ή σε κάποιο Track-Day.
Όλα αυτά τα χαριτωμένα συμβαίνουν όταν ζητάμε από το αυτοκίνητο μας να υπερβεί τη συνήθη του χρήση, για στην απλή καθημερινή του χρήση, ένα σετ τακάκια λίγο καλύτερα από τα μαμά, ένα σετ σωληνάκια υψηλής και φρέσκα υγρά DOT 5.1 ή πολύ καλής ποιότητας DOT 4.0 είναι υπεραρκετά σε όλες τις περιπτώσεις, αρκεί να μη χρειαστεί φρενάρισμα πανικού στην Εθνική οδό με πάνω από 160 χλμ. γιατί το πιθανότερο είναι να μείνουμε από φρένα, ειδικά αν έχουμε πολύ φαγωμένα τακάκια.
Βέβαια τα γρήγορα αυτοκίνητα τούρμπο που μαζεύουν εύκολα χλμ από σημείο σε σημείο χρειάζονται κάτι παραπάνω, πχ στην πίστα είδαμε ότι τα Megane είχανε παράπονα με τα φρένα τους αν και φοράνε 4πίστονες brembo, αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να μπουν στην πίστα με φρέσκα καλά τακάκια και φρέσκα καλά υγρά, γιατί όταν κατεβαίνει στην ευθεία της πίστας των Μεγάρων με 180 χλμ και πρέπει να φρενάρει οριακά για να στρίψει, και μετά σε 5-6' φθάνει με πάνω από 150 χλμ στην επόμενη στροφή όπου υπάρχει εκ νέου γερό φρενάρισμα, τα φρένα λοιπόν πρέπει να είναι σε άψογη κατάσταση από όλες τις πλευρές, γιατί μετά από 3-4 γρήγορους γύρους το αυτοκίνητο αντί να φρενάρει πάει ίσια στα χωράφια.
Ακραίες καταστάσεις μεν, υπαρκτές δε.
-
... το εκτυπωσα και το κολλησα στο γραφειο μου
btw τα υγρα στο φιεστα εχουν κατεβει αρκετα...
(μαλλον παω για τακακια)να το συμπληρωσω η να το αφησω ετσι οπως ειναι
κι αν ειναι να συμπληρωσω να βαλω 5,1 (εχει dot 4)
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις