-
Επαναφέρω το πολυσυζητημένο θέμα επειδή διάβασα προσεκτικά το άρθρο 19 του ΚΟΚ που επιβάλλει σε όλα τα οχήματα τοποθέτηση αλυσίδων εκτός εάν φορούν ειδικά ελαστικά.
Η μή εξαίρεση των τετρακίνητων, σημαίνει πως σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα και άν δεν έχεις υπαιτιότητα με γάτα αντίδικο την έβαψες και δέν ξέρω άν η ασφαλιστική σε καλύψει....
Το παραθέτω προς γνώσιν και συμόρφωση.... Οι υπογραμμίσεις δικές μου.
ΑΡΘΡΟ 19 : Ταχύτητα και απόσταση μεταξύ οχημάτων-
Ο οδηγός οδικού οχήματος επιβάλλεται να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματός του ώστε να μπορεί σε κά8ε στιγμή να εκτελεί τους απαιτούμενους χειρισμούς.
-
Ο οδηγός επιβάλλεται να ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματός του λαμβάνων συνεχώς υπόψη του τις επικρατούσες συνθήκες, ιδιαίτερα δε τη διαμόρφωση του εδάφους, την κατάσταση και τα χαρακτηριστικά της οδού, την κατάσταση και το φορτίο του οχήματός του, τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες κυκλοφορίας, κατά τρόπον ώστε να είναι σε θέση να διακόψει την πορεία του οχήματός του μπροστά από οποιοδήποτε εμπόδιο που μπορεί να προβλεφθεί και το οποίο βρίσκεται στο ορατό από αυτόν μπροστινό τμήμα της οδού. Υποχρεούται επίσης να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτει την πορεία του, όταν οι περιστάσεις το επιβάλλουν.
-
Ιδιαίτερα, ο οδηγός επιβάλλεται να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του σε τμήματα της οδού με περιορισμένο πεδίο ορατότητας, στις στροφές, πλησίον των σχολείων, πλησίον των ισόπεδων οδικών κόμβων, στις απότομες κατωφέρειες, πλησίον των μέσων μαζικής μεταφοράς, που σταθμεύουν για να αποβιβάζουν ή επιβιβάζουν επιβάτες, κατά τις νυκτερινές ώρες, σε περίπτωση ομίχλης, βροχής, χιόνων, παγετού και γενικά όταν το αδόστρωμα είναι ολισθηρό. Την αυτή επίσης υποχρέωση έχει κατά τη διέλευσή του από στενές διόδους και αν η διασταύρωσή του με όλλα οχήματα καθίσταται δυσχερής, όταν υπάρχουν ζώα επί της οδού που παρουσιάζουν σημεία ταραχής, κατά τη διέλευσή του από κατοικημένες περιοχές, αν πεζοί, που βρίσκονται στην τροχιό του, καθυστερούν να απομακρυνθούν, ως και σε κάθε άλλη ειδική περίπτωση, που επιβάλλεται μετριασμός ταχύτητας.
**Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικό, να τοποθετούν στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές. **
Υ.Γ Μή φανταστείτε πως τα Α/Τ ,ή τα Μ/Τ ελαστικά θεωρούνται ειδικά για χιόνια και πάγο......
-
-
Επαναφέρω το πολυσυζητημένο θέμα επειδή διάβασα προσεκτικά το άρθρο 19 του ΚΟΚ που επιβάλλει σε όλα τα οχήματα τοποθέτηση αλυσίδων εκτός εάν φορούν ειδικά ελαστικά.
Η μή εξαίρεση των τετρακίνητων, σημαίνει πως σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα και άν δεν έχεις υπαιτιότητα με γάτα αντίδικο την έβαψες και δέν ξέρω άν η ασφαλιστική σε καλύψει....
Το παραθέτω προς γνώσιν και συμόρφωση.... Οι υπογραμμίσεις δικές μου.
ΑΡΘΡΟ 19 : Ταχύτητα και απόσταση μεταξύ οχημάτων-
Ο οδηγός οδικού οχήματος επιβάλλεται να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματός του ώστε να μπορεί σε κά8ε στιγμή να εκτελεί τους απαιτούμενους χειρισμούς.
-
Ο οδηγός επιβάλλεται να ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματός του λαμβάνων συνεχώς υπόψη του τις επικρατούσες συνθήκες, ιδιαίτερα δε τη διαμόρφωση του εδάφους, την κατάσταση και τα χαρακτηριστικά της οδού, την κατάσταση και το φορτίο του οχήματός του, τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες κυκλοφορίας, κατά τρόπον ώστε να είναι σε θέση να διακόψει την πορεία του οχήματός του μπροστά από οποιοδήποτε εμπόδιο που μπορεί να προβλεφθεί και το οποίο βρίσκεται στο ορατό από αυτόν μπροστινό τμήμα της οδού. Υποχρεούται επίσης να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτει την πορεία του, όταν οι περιστάσεις το επιβάλλουν.
-
Ιδιαίτερα, ο οδηγός επιβάλλεται να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του σε τμήματα της οδού με περιορισμένο πεδίο ορατότητας, στις στροφές, πλησίον των σχολείων, πλησίον των ισόπεδων οδικών κόμβων, στις απότομες κατωφέρειες, πλησίον των μέσων μαζικής μεταφοράς, που σταθμεύουν για να αποβιβάζουν ή επιβιβάζουν επιβάτες, κατά τις νυκτερινές ώρες, σε περίπτωση ομίχλης, βροχής, χιόνων, παγετού και γενικά όταν το αδόστρωμα είναι ολισθηρό. Την αυτή επίσης υποχρέωση έχει κατά τη διέλευσή του από στενές διόδους και αν η διασταύρωσή του με όλλα οχήματα καθίσταται δυσχερής, όταν υπάρχουν ζώα επί της οδού που παρουσιάζουν σημεία ταραχής, κατά τη διέλευσή του από κατοικημένες περιοχές, αν πεζοί, που βρίσκονται στην τροχιό του, καθυστερούν να απομακρυνθούν, ως και σε κάθε άλλη ειδική περίπτωση, που επιβάλλεται μετριασμός ταχύτητας.
**Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικό, να τοποθετούν στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές. **
Υ.Γ Μή φανταστείτε πως τα Α/Τ ,ή τα Μ/Τ ελαστικά θεωρούνται ειδικά για χιόνια και πάγο......
-
-
Επαναφέρω το πολυσυζητημένο θέμα επειδή διάβασα προσεκτικά το άρθρο 19 του ΚΟΚ που επιβάλλει σε όλα τα οχήματα τοποθέτηση αλυσίδων εκτός εάν φορούν ειδικά ελαστικά.
Η μή εξαίρεση των τετρακίνητων, σημαίνει πως σε περίπτωση ατυχήματος, ακόμα και άν δεν έχεις υπαιτιότητα με γάτα αντίδικο την έβαψες και δέν ξέρω άν η ασφαλιστική σε καλύψει....
Το παραθέτω προς γνώσιν και συμόρφωση.... Οι υπογραμμίσεις δικές μου.
ΑΡΘΡΟ 19 : Ταχύτητα και απόσταση μεταξύ οχημάτων-
Ο οδηγός οδικού οχήματος επιβάλλεται να έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματός του ώστε να μπορεί σε κά8ε στιγμή να εκτελεί τους απαιτούμενους χειρισμούς.
-
Ο οδηγός επιβάλλεται να ρυθμίζει την ταχύτητα του οχήματός του λαμβάνων συνεχώς υπόψη του τις επικρατούσες συνθήκες, ιδιαίτερα δε τη διαμόρφωση του εδάφους, την κατάσταση και τα χαρακτηριστικά της οδού, την κατάσταση και το φορτίο του οχήματός του, τις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες κυκλοφορίας, κατά τρόπον ώστε να είναι σε θέση να διακόψει την πορεία του οχήματός του μπροστά από οποιοδήποτε εμπόδιο που μπορεί να προβλεφθεί και το οποίο βρίσκεται στο ορατό από αυτόν μπροστινό τμήμα της οδού. Υποχρεούται επίσης να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτει την πορεία του, όταν οι περιστάσεις το επιβάλλουν.
-
Ιδιαίτερα, ο οδηγός επιβάλλεται να μειώνει την ταχύτητα του οχήματός του σε τμήματα της οδού με περιορισμένο πεδίο ορατότητας, στις στροφές, πλησίον των σχολείων, πλησίον των ισόπεδων οδικών κόμβων, στις απότομες κατωφέρειες, πλησίον των μέσων μαζικής μεταφοράς, που σταθμεύουν για να αποβιβάζουν ή επιβιβάζουν επιβάτες, κατά τις νυκτερινές ώρες, σε περίπτωση ομίχλης, βροχής, χιόνων, παγετού και γενικά όταν το αδόστρωμα είναι ολισθηρό. Την αυτή επίσης υποχρέωση έχει κατά τη διέλευσή του από στενές διόδους και αν η διασταύρωσή του με όλλα οχήματα καθίσταται δυσχερής, όταν υπάρχουν ζώα επί της οδού που παρουσιάζουν σημεία ταραχής, κατά τη διέλευσή του από κατοικημένες περιοχές, αν πεζοί, που βρίσκονται στην τροχιό του, καθυστερούν να απομακρυνθούν, ως και σε κάθε άλλη ειδική περίπτωση, που επιβάλλεται μετριασμός ταχύτητας.
**Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων που κινούνται σε οδό με χιόνια υποχρεούνται, εφόσον το όχημα δε φέρει ειδικά ελαστικό, να τοποθετούν στους δύο τουλάχιστον κινητήριους τροχούς αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα. Την ίδια υποχρέωση έχουν οι οδηγοί των πιο πάνω οχημάτων και όταν κινούνται σε οδό με παγετό, εφόσον ειδοποιούνται προς τούτο με ρυθμιστικές πινακίδες ή από τις αρμόδιες αρχές. **
Υ.Γ Μή φανταστείτε πως τα Α/Τ ,ή τα Μ/Τ ελαστικά θεωρούνται ειδικά για χιόνια και πάγο......
-
-
Το άρθρο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η τροχαία σταματά και τα τζιπ όταν κάνουν μπλόκο σε δρόμο με χιόνια ή πάγο και ζητά να δει αλυσίδες για να τα αφήσει να περάσουν.
-
Ο χρήστης lkal έγραψε:
Το άρθρο επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η τροχαία σταματά και τα τζιπ όταν κάνουν μπλόκο σε δρόμο με χιόνια ή πάγο και ζητά να δει αλυσίδες για να τα αφήσει να περάσουν.Εκτός και άν φοράνε χειμερινά ελαστικά.
-
Λες να μπορούμε να τους μπερδέψουμε με τα νορμάλ λάστιχα αν τους δείξουμε το χαρακτηρισμό M+S (mud and Snow).....
-
Aυτή την απορία έχω κι εγώ από χτές που πέρασα από τον ''δρόμο'' Μετσόβου-κατάρας στην Ηπειρο.
Ενώ όλα τα αμάξια είχαν αλυσίδες, κάτι...Daihatsu Terios κτλ, περνούσαν σφήνα από δίπλα μου χωρίς αλυσίδες, μονο με την τετρακίνησή τους.
Έπειτα πέρασε ένα Cherokee, ένα S3 κτλ...
Κίνηση στους 4 τροχούς έχουν.
Δεν καταρρίπτουν τους νόμους της Φυσικής. -
Ο χρήστης technik έγραψε:
Aυτή την απορία έχω κι εγώ από χτές που πέρασα από τον ''δρόμο'' Μετσόβου-κατάρας στην Ηπειρο.
Ενώ όλα τα αμάξια είχαν αλυσίδες, κάτι...Daihatsu Terios κτλ, περνούσαν σφήνα από δίπλα μου χωρίς αλυσίδες, μονο με την τετρακίνησή τους.
Έπειτα πέρασε ένα Cherokee, ένα S3 κτλ...
Κίνηση στους 4 τροχούς έχουν.
Δεν καταρρίπτουν τους νόμους της Φυσικής.Με χειμερινά λάστιχα, τα 4Χ4 τους ψιλοκαταρρίπτουν.....
-
Ο χρήστης tasos953 έγραψε:
Aυτή την απορία έχω κι εγώ από χτές που πέρασα από τον ''δρόμο'' Μετσόβου-κατάρας στην Ηπειρο.
Ενώ όλα τα αμάξια είχαν αλυσίδες, κάτι...Daihatsu Terios κτλ, περνούσαν σφήνα από δίπλα μου χωρίς αλυσίδες, μονο με την τετρακίνησή τους.
Έπειτα πέρασε ένα Cherokee, ένα S3 κτλ...
Κίνηση στους 4 τροχούς έχουν.
Δεν καταρρίπτουν τους νόμους της Φυσικής.Με χειμερινά λάστιχα, τα 4Χ4 τους ψιλοκαταρρίπτουν.....
ψιλό..., γιατί στο χοντρό δεν τα σώζει τίποτα
-
Ο χρήστης technik έγραψε:
ψιλό..., γιατί στο χοντρό δεν τα σώζει τίποτα
Άν βρεθείς κανένα Σαββατοκύριακο στο Σέλι έλα να σου δείξω (και άλλοι πολλοί) πώς γίνεται.........
-
Ο χρήστης tasos953 έγραψε:
ψιλό..., γιατί στο χοντρό δεν τα σώζει τίποτα
Άν βρεθείς κανένα Σαββατοκύριακο στο Σέλι έλα να σου δείξω (και άλλοι πολλοί) πώς γίνεται.........
Με τί τζίπ ?
Έχω δοκιμάσει με Touareg στα δύσκολα, εκεί που κάτι Χ5, ΜL κτλ κολούσαν... -
Ο χρήστης technik έγραψε:
Με τί τζίπ ?
Έχω δοκιμάσει με Touareg στα δύσκολα, εκεί που κάτι Χ5, ΜL κτλ κολούσαν...Έχω ένα ΡΙΝΙΝ 2,0 και τον χειμώνα του βάζω τα ALPIN 4X4 της MICHELIN.
Είναι φοβερά σε χιόνι - πάγο. Φρενάρεις εκεί που τετρακίνητα με Α/Τ δέν στέκονται κάν. -
Ο χρήστης tasos953 έγραψε:
Με τί τζίπ ?
Έχω δοκιμάσει με Touareg στα δύσκολα, εκεί που κάτι Χ5, ΜL κτλ κολούσαν...Έχω ένα ΡΙΝΙΝ 2,0 και τον χειμώνα του βάζω τα ALPIN 4X4 της MICHELIN.
Είναι φοβερά σε χιόνι - πάγο. Φρενάρεις εκεί που τετρακίνητα με Α/Τ δέν στέκονται κάν.Στην άσφαλτο πως πάνε και μέχρι τι όριο ταχύτητας είναι 190χλμ?
-
Ο χρήστης FiatCoupe20V έγραψε:
Με τί τζίπ ?
Έχω δοκιμάσει με Touareg στα δύσκολα, εκεί που κάτι Χ5, ΜL κτλ κολούσαν...Έχω ένα ΡΙΝΙΝ 2,0 και τον χειμώνα του βάζω τα ALPIN 4X4 της MICHELIN.
Είναι φοβερά σε χιόνι - πάγο. Φρενάρεις εκεί που τετρακίνητα με Α/Τ δέν στέκονται κάν.Στην άσφαλτο πως πάνε και μέχρι τι όριο ταχύτητας είναι 190χλμ?
Πολύ καλά σε στεγνό και βρεγμένο, μόνο που όταν ζεστάνει ο καιρός επειδή είναι πολύ μαλακά, αφήνουν το κορμί τους στην άσφαλτο. Γιαυτό την άνοιξη τα βγάζω και μέχρι τον Δεκέμβρη φοράω τα Α/Τ.
-
Οδήγησα το Santa Fe σε χιόνι πρόσφατα. Με τα μαμά λάστιχα, χωρίς αλυσίδες. Το χιόνι ήταν παλιό και μάλλον ελαφρώς παγωμένο. Το πίσω μέρος καθόταν καλά, αλλά τιμόνι δεν είχα καθόλου. Οσο και να έστριβα, αυτό πήγαινε όπου ήθελε, οσπου οι δύο τροχοί βγήκαν εκτός δρόμου. Βαριόμουν να βάλω αλυσίδες και αυτό που έκανα τελικά ήταν να βάλω δευτέρα και να το ξεκινήσω σιγά σιγά. Το τιμόνι έτσι ανταποκρινόταν, αλλά με την παραμικρή επιτάχυνση (πάνω απο 5Km/h) το αυτοκίνητο έφευγε πάλι.
ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ 4Χ4