-
Παδιά έχω μια απορία...
Σκέφτομαι να αλλάξω λάστιχα απο 165/70/13 σε 175/60/13 δηλάδη να μειώσω την διαμέτρο... αυτό τι θετικά και κυριίως τι αρνητικά θα έχει;
Μήπως είνα προτιμότερο να βάλω 175/70/13;
Το αμάξι είναι ενα 1300αρι σταρλετ -
Παδιά έχω μια απορία...
Σκέφτομαι να αλλάξω λάστιχα απο 165/70/13 σε 175/60/13 δηλάδη να μειώσω την διαμέτρο... αυτό τι θετικά και κυριίως τι αρνητικά θα έχει;
Μήπως είνα προτιμότερο να βάλω 175/70/13;
Το αμάξι είναι ενα 1300αρι σταρλετ -
Παδιά έχω μια απορία...
Σκέφτομαι να αλλάξω λάστιχα απο 165/70/13 σε 175/60/13 δηλάδη να μειώσω την διαμέτρο... αυτό τι θετικά και κυριίως τι αρνητικά θα έχει;
Μήπως είνα προτιμότερο να βάλω 175/70/13;
Το αμάξι είναι ενα 1300αρι σταρλετ -
ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΛΛΑ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΚΟΝΤΕΡ ΘΑ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ.
-
Δεν είναι απαραίτητο να χάσει σε τελική. Αν η 5η του είναι ήδη μακριά μπορεί και να κερδίσει. Δεν ξέρω μήπως το κοντέρ μπορεί να προσαρμοστεί στην αλλαγή διαμέτρου ώστε να δείχνει πάλι τη σωστή ταχύτητα.
Επίσης, θα χαμηλώσει λίγο το αυτοκίνητο (περίπου 1εκ το υπολόγισα).
-
Τα 175/60/13 με τα 165/70/13 έχουν περίπου την ίδια διάμετρο. Τα 175/70/13 έχουν μεγαλύτερη διάμετρο και από τα δύο.
Οι διαστάσεις σε ένα ελαστικό περιγράφονται ως εξής. Το 175 είναι το φάρδος του πέλματος. Σε υψηλού προφίλ λάστιχα ξεκινάει το πέλμα ΚΑΙ από τα πλαϊνά και ας μην πατάνε στο δρόμο. Θα πατήσουν όταν στρίψεις σε μια στροφή με πολλά. το 60 και το 70 είναι το ποσοστό του φάρδους του ελαστικού. Δηλαδή το 175/60/13 θα είναι ψηλό όσο είναι το 60% του 175. Επίσης το 165/70/13 θα είναι ψηλό όσο το 70% του 165. Συνεπώς τα δύο ελαστικά θα έχουν ΠΕΡΙΠΟΥ το ίδιο ήψος.
Με την αλλαγή που αναφέρεις χοντρά χοντρά (εξαρτάται και από πολλά άλλα) θα έχεις καλύτερη άνεση και κράτημα, αλλά θα χάσεις από επιδόσεις και κατανάλωση.
Ελπίζω να βοήθησα.
-
Υπολογιστής για αλλαγή διάστασης ελαστικών.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.htmlΕπειδή σκέφτομαι να κάνω και γω μια παρόμοια αλλαγή (από 195/60 15 σε 195/55 15, που σημαίνει 2 πόντους 'χαμήλωμα') ξέρει κανείς να μου πεί τι να περιμένω σε αλλαγή συμπεριφοράς του αυτοκινήτου;
Ουσιαστικά πιο 'κοντό βήμα στο κιβώτιο', χαμήλωμα χωρις καμμια αλλαγή στη γεωμετρια, λάθος ένδειξη στο κοντερ .... Τίποτα άλλο αρνητικό; -
Ο χρήστης Esky_t έγραψε:
Τα 175/60/13 με τα 165/70/13 έχουν περίπου την ίδια διάμετρο. Τα 175/70/13 έχουν μεγαλύτερη διάμετρο και από τα δύο.Νομίζω ότι η διάμετρος ενός ελαστικού δίνεται από τον τύπο:
2 x x + 2,54 x
Αν κάνεις τις πράξεις βγαίνει:
165/70/13
2 x 16,5 x 70% + 13 x 2,54 = 23,1 + 33,02 = 56,12 εκ.175/60/13
2 x 17,5 x 60% + 13 x 2,54 = 21 + 33,02 = 54,02 εκ.Άρα τα 175/60/13 έχουν περίπου δύο εκατοστά μικρότερη διάμετρο από τα 165/70/13.
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Υπολογιστής για αλλαγή διάστασης ελαστικών.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.htmlΕπειδή σκέφτομαι να κάνω και γω μια παρόμοια αλλαγή (από 195/60 15 σε 195/55 15, που σημαίνει 2 πόντους 'χαμήλωμα') ξέρει κανείς να μου πεί τι να περιμένω σε αλλαγή συμπεριφοράς του αυτοκινήτου;
Ουσιαστικά πιο 'κοντό βήμα στο κιβώτιο', χαμήλωμα χωρις καμμια αλλαγή στη γεωμετρια, λάθος ένδειξη στο κοντερ .... Τίποτα άλλο αρνητικό;Γιάννη, το έχω κάνει. Αυτό που θα σου αρέσει περισσότερο είναι ότι το αυτοκίνητο θα ξεκινά πιο εύκολα και θα είναι πιο ζωηρό μέσα στην πόλη.
Η γεωμετρία θα αλλάξει, αφού αλλάζει το ίχνος του τροχού τουλάχιστον, αλλά όχι κάτι τραγικό. Η μείωση του προφίλ από 60 άρι σε 55 θα σου βελτιώσει την απόκριση στο τιμόνι αλλά και θα ανεβάσει ελαφρά τα όρια, λόγω μικρότερης παραμόρφωσης των πλαϊνών.
-
Νομίζω ότι η διάμετρος ενός ελαστικού δίνεται από τον τύπο:
2 x x + 2,54 x
Αν κάνεις τις πράξεις βγαίνει:
165/70/13
2 x 16,5 x 70% + 13 x 2,54 = 23,1 + 33,02 = 56,12 εκ.175/60/13
2 x 17,5 x 60% + 13 x 2,54 = 21 + 33,02 = 54,02 εκ.Άρα τα 175/60/13 έχουν περίπου δύο εκατοστά μικρότερη διάμετρο από τα 165/70/13.
Συμφωνώ, αλλά επισημαίνω ότι έχει σχέση και η κατασκευή του ελαστικού λόγω του ότι ένα μέρος του πέλματος βρίσκεται και στα πλαϊνά του ελαστικού, και παίζει ρόλο στην διάμετρό του. ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ στο συγκερκριμένο παράδειγμα λοιπόν τα 2εκ. μπορεί κάλλιστα να καλύπτονται από το φαρδύτερο ελαστικό (ποιό μεγάλο μέρος στα πλαϊνά) οπότε η ουσιαστική διαφορά στο ύψος να είναι μικρότερη.
Φαντάζομαι το καλύτερο θα ήταν να τα έβαζε δίπλα δίπλα και να έκανε την σύγκριση.
-
Πήγα το στάρλετ για αλλάγη ελαστικών και ζάντων από 165/70/13 σε 185/55/14 (θα έβαζα σιδερένιες 14αρές)
Στις μανίσιες 13αρες η κεντρική τρυπα της ζαντας από την οποία περνά το ημιαξόνιο είναι ακριβώς ιδια με αυτή του ημιαξονίου, έτσι η ζάντα κεντράρεται απόλυτα πάνω στο ημιαξόνιο ανεξαρτήτως αν οι τρύπες της ζάντας για τα μπολόνια έιναι λίγο μεγαλύτερες από τα μπολόνια. Αυτό σε όσες 14αρες σιδερένιες και αν δοκιμάσαμε δεν συνέβαινε..δηλ η τρύπα της 14αρας ζάντας ήταν μεγαλύτερη από την διάμετρο του ημιαξονίου με αποτέλεσμα το ημιαξόνιο να κολυμπά κατα 1-2 χιλιοστα.. Νομίζω ότι αυτό ειναι πολυ κακό διότι στην 14αρα το κεντράρισμα γίνεται από τα μπολόνια.. (μάλλον αδύνατον) και επιπλέον το φορτίο του τροχού δεν περνά κατευθείαν στο ημιαξόνιο αλλά από την επιφάνεια επαφης της ζάντας με το ημιαξόνιο. Αρα με τις 14αρες ζάντες τα μπουλόνια καταπονούνται περισσοτερο.. ακόμα και διατμητικα που δεν θα πρέπε.
Mε βάση τα παραπάνω σκέφτομαι να βάλω 175/60/13 για να μήν αλλάξω ζάντες.
Aπό οτι κατάλαβα αξίζει η αλλαγή (την κάνω πιο πολύ για να βελτιώσω την προσφυση στο φρενάρισμα..)
Βέβαια θα έχω ένα προβληματάκι με τις μανίσιες 13αρες γιατί είναι μόνο 4.5 ίντσες φαρδίες. Για 175 φάρδος νομίζω είναι καλύτερα σε ζαντες με 5 ίντσες (και πάνω). Αλλά από ότι κατάλαβα αυτό δεν είναι και τόσο σοβαρό..
Θα θελά πολύ την γνώμη σας..
-
175 λάστιχο(σε όποιο ύψος πλαινού) με 4.5 ίντσες ζάντα δεν θα δουλέυει καθόλου καλά...το πρόβλημα δεν είναι ότι θα πηγαίνεις για ζυγοστάμιση συχνά...απλώς δεν θα στρίβει γιατί όταν θα είσαι σε στροφή θα διπλώνει με τη μία και θα έρχεται η υποστροφή...
Άσχετα με τα υπόλοιπα,καλύτερα που προσανατολίζεσαι προς 175άρι λάστιχο παρά σε 185άρι για αυτό το αυτοκίνητο...Υ.Γ.Τα 175άρια ή και 185άρια δεν είναι απαραίτητο να μπαίνουν σε πιο βαριά και δυνατά αυτοκίνητα για να έρχονται σε θερμοκρασία λειτουργίας...Αρκούν και 700 κιλά και 55-60 ίπποι.Εξαρτάται από το λάστιχο και από τον τρόπο οδήγησης...
Αλλαγή διάστασηε ελαστικών