-
1ον δεν χρησιμοποίησα ελληνική ορολογία (εκτος απο το dynamic= δυναμική ) οπότε δεν μπορεις να πεις για τους αμερικανους...
σίγουρα πάντος δε χρησιμοποιώ ορολογία με τη 'λογικη' μου.
2ον σου είπα ότι το παράδειγμα ήταν με τυχαία νούμερα και απλά για να καταλάβεις το συλλογισμό τον οποίο δεν σχολίασες. Πέρα από αυτό όμως θεώρησες για μαλακή ανάρτηση ως ικανό ride height για μια πτώση από 3 μέτρα τα 20 cm? Αν ήθελες να το κάνεις πιο ρεαλιστικό μέτρα από 1 μέτρο και πχ για 80cm και 40cm. Ακόμα και έτσι όμως δεν βλέπεις ότι για δεδομένο ερέθισμα η συχνότητα αλλάζει?
Για να καταλάβω, δε συμφωνεις ούτε στο ότι η σκληρότερη ανάρτηση αυξάνει τη συχνότητα μιας δεδομενης ταλάντωσης? Στην απάντηση σου περι πότε μπαίνει λες τη γνώμη σου στο γιατί δεν πειράζει να τις βάλουμε σε σκληρες αναρτήσεις όχι όμως και ποια κατα τη γνώμη σου τα οφέλη... please explain
Για το αμάξι σου δε μου είπες.
Και κάτι άλλο πιστεύεις ή όχι ότι η σκληρότερες αναρτήσεις μειώνουν την πρόσφυση του ελαστικού? (άσχετα από τον περιορισμό του roll που συμφωνούμε), με τα φορτία στον τροχό τι πιστεύεις?
Φιλικους χαιρετισμούς -
Κάτι ακόμα,
μπαινει στις σκληρες αναρτησεις στις οποιες το κινηματικο 'χαλασμα' του καμπερ ειναι μειωμενο και δεν χρειαζεται να παραμορφωθει ο θολος για να ερθουν στα ισια τους
με αυτό που λες θεωρείς ότι η παραμόρφωση των θόλων έχει να κάνει με το πόσο roll έχουμε και όχι με τα φορτία που φτάνουν σε αυτούς! Άλλωστε σύμφωνα με το συλλογισμό σου αφού τα χαμηλόσυχνα φορτία δεν αυξάνουν τότε θα έχουμε την ίδια παραμόρφωση στους θόλους όταν στρίβουμε ασχέτως σκληρότητας της ανάρτησης. Άρα και το 'χάλασμα' του κάμπερ που αναφέρεις θα είναι σταθερό... Ο μόνος τρόπος για να μη συμβαίνει αυτό είνια να πιστεύεις όντως ότι η παραμόρφωση έχει να κάνει με τα επίπεδα του roll. Αλλά ακόμα και αυτό να πιστεύεις θα είχε ως συνέπεια οι σκληρότερες αναρτήσεις να μεταφερουν τελικά λιγότερα φορτία στους θόλους από ότι οι μαλακότερες λόγω μείωσεις του roll...
-
Ο χρήστης f1pilot έγραψε:
Κάτι ακόμα,μπαινει στις σκληρες αναρτησεις στις οποιες το κινηματικο 'χαλασμα' του καμπερ ειναι μειωμενο και δεν χρειαζεται να παραμορφωθει ο θολος για να ερθουν στα ισια τους
με αυτό που λες θεωρείς ότι η παραμόρφωση των θόλων έχει να κάνει με το πόσο roll έχουμε και όχι με τα φορτία που φτάνουν σε αυτούς! Άλλωστε σύμφωνα με το συλλογισμό σου αφού τα χαμηλόσυχνα φορτία δεν αυξάνουν τότε θα έχουμε την ίδια παραμόρφωση στους θόλους όταν στρίβουμε ασχέτως σκληρότητας της ανάρτησης. Άρα και το 'χάλασμα' του κάμπερ που αναφέρεις θα είναι σταθερό... Ο μόνος τρόπος για να μη συμβαίνει αυτό είνια να πιστεύεις όντως ότι η παραμόρφωση έχει να κάνει με τα επίπεδα του roll. Αλλά ακόμα και αυτό να πιστεύεις θα είχε ως συνέπεια οι σκληρότερες αναρτήσεις να μεταφερουν τελικά λιγότερα φορτία στους θόλους από ότι οι μαλακότερες λόγω μείωσεις του roll...
...το κινηματικο...
-
Ο χρήστης f1pilot έγραψε:
1ον δεν χρησιμοποίησα ελληνική ορολογία (εκτος απο το dynamic= δυναμική ) οπότε δεν μπορεις να πεις για τους αμερικανους...
σίγουρα πάντος δε χρησιμοποιώ ορολογία με τη 'λογικη' μου.
2ον σου είπα ότι το παράδειγμα ήταν με τυχαία νούμερα και απλά για να καταλάβεις το συλλογισμό τον οποίο δεν σχολίασες. Πέρα από αυτό όμως θεώρησες για μαλακή ανάρτηση ως ικανό ride height για μια πτώση από 3 μέτρα τα 20 cm? Αν ήθελες να το κάνεις πιο ρεαλιστικό μέτρα από 1 μέτρο και πχ για 80cm και 40cm. Ακόμα και έτσι όμως δεν βλέπεις ότι για δεδομένο ερέθισμα η συχνότητα αλλάζει?
Για να καταλάβω, δε συμφωνεις ούτε στο ότι η σκληρότερη ανάρτηση αυξάνει τη συχνότητα μιας δεδομενης ταλάντωσης? Στην απάντηση σου περι πότε μπαίνει λες τη γνώμη σου στο γιατί δεν πειράζει να τις βάλουμε σε σκληρες αναρτήσεις όχι όμως και ποια κατα τη γνώμη σου τα οφέλη... please explain
Για το αμάξι σου δε μου είπες.
Και κάτι άλλο πιστεύεις ή όχι ότι η σκληρότερες αναρτήσεις μειώνουν την πρόσφυση του ελαστικού? (άσχετα από τον περιορισμό του roll που συμφωνούμε), με τα φορτία στον τροχό τι πιστεύεις?
Φιλικους χαιρετισμούςμια δεδομενη ταλαντωση εχει προφανώς και δεδομενη συχνοτητα αλλιως δεν θα ηταν δεδομενη
αν δε μιλαμε για δεδομενη ταλαντωση αλλα για δεδομενες αρχικες-οριακες συνθηκες τοτε αλλαζει το πραγμα αφου συνηθως ειδικα με σκληρες αναρτησεις δεν υπαρχει καν ταλαντωσηπερι προσφυσης και σκληροτητας
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=2170&postdays=0&postorder=asc&start=15και για τα οφελη μια σελιδα ακομα πιο πισω
οταν λες φορτια τι εννοεις?
-
Επαναφέρω αυτό το παλιό θέμα (το οποίο είχε πάρει εντελώς λάθος δρόμο) για να σας αναφέρω τις εντυπώσεις μου από την μπάρα θόλων OMP που έβαλα στην Alfasud. Η μπάρα (για Alfa 33) έχει δυνατότητα 'προφόρτισης' μέσω μιας βίδας που αυξομειώνει το μήκος της. Χρειάστηκε μικροεπέμβαση για να κάτσει στους θόλους της Alfasud γιατί ενώ έχουν το ίδιο καρέ με εκείνους της 33 είναι ελαφρώς πιο κεκλιμένοι.
Τα αποτελέσματα της τοποθέτησης της μπάρας είναι:
- Πολύ πιο άκαμπτη και 'στιβαρή' αίσθηση του μπροστινού μέρους.
- Λιγότερη ευαισθησία του τιμονιού στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
- Λιγότερη ευαισθησία του τιμονιού στις μικρομεταβολές του κάμπερ του δρόμου.
- Το τιμόνι έγινε πολύ πιο σαφές και βάρυνε γύρω από τη θέση της ευθείας ενώ ελάφρυνε μακριά από αυτήν. Να σημειώσω εδώ ότι το τιμόνι της Alfasud ήταν πολύ ελαφρύ γύρω από την ευθεία και βάραινε υπερβολικά όταν έστριβε.
- (Λίγο) καλύτερη άνεση.
Διαφορές σε συμπεριφορά στο όριο ακόμα δεν είχα τη δυνατότητα να δω γιατί το αυτοκίνητο έχει οδηγηθεί μέχρι στιγμής μόνο σε εθνική οδό με την μπάρα. Πάντως εμπνέει πολύ περισσότερη σιγουριά στην ευθεία και στις καμπές με μεγάλες ταχύτητες από πριν, προφανώς λόγω μικρότερων αλλαγών στη γεωμετρία του μπροστινού μέρους από εξωτερικές δυνάμεις.
Μόλις τη δοκιμάσω σε στροφιλίκι θα επανέρθω.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
.Μόλις τη δοκιμάσω σε στροφιλίκι θα επανέρθω.
O.K.Τα λέμε σέ δύο ώρες!!!
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Επαναφέρω αυτό το παλιό θέμα (το οποίο είχε πάρει εντελώς λάθος δρόμο) για να σας αναφέρω τις εντυπώσεις μου από την μπάρα θόλων OMP που έβαλα στην Alfasud. Η μπάρα (για Alfa 33) έχει δυνατότητα 'προφόρτισης' μέσω μιας βίδας που αυξομειώνει το μήκος της. Χρειάστηκε μικροεπέμβαση για να κάτσει στους θόλους της Alfasud γιατί ενώ έχουν το ίδιο καρέ με εκείνους της 33 είναι ελαφρώς πιο κεκλιμένοι.Τα αποτελέσματα της τοποθέτησης της μπάρας είναι:
- Πολύ πιο άκαμπτη και 'στιβαρή' αίσθηση του μπροστινού μέρους.
- Λιγότερη ευαισθησία του τιμονιού στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
- Λιγότερη ευαισθησία του τιμονιού στις μικρομεταβολές του κάμπερ του δρόμου.
- Το τιμόνι έγινε πολύ πιο σαφές και βάρυνε γύρω από τη θέση της ευθείας ενώ ελάφρυνε μακριά από αυτήν. Να σημειώσω εδώ ότι το τιμόνι της Alfasud ήταν πολύ ελαφρύ γύρω από την ευθεία και βάραινε υπερβολικά όταν έστριβε.
- (Λίγο) καλύτερη άνεση.
Διαφορές σε συμπεριφορά στο όριο ακόμα δεν είχα τη δυνατότητα να δω γιατί το αυτοκίνητο έχει οδηγηθεί μέχρι στιγμής μόνο σε εθνική οδό με την μπάρα. Πάντως εμπνέει πολύ περισσότερη σιγουριά στην ευθεία και στις καμπές με μεγάλες ταχύτητες από πριν, προφανώς λόγω μικρότερων αλλαγών στη γεωμετρία του μπροστινού μέρους από εξωτερικές δυνάμεις.
Μόλις τη δοκιμάσω σε στροφιλίκι θα επανέρθω.
Παντως η ALFASUD οπως και η 33 δεν πρεπει να εχουν πολλη μεγαλη αναγκη απο μπαρα θολων λογω του χωρισματος που υπαρχει αναμεσα στην μηχανη και το σημειο που ειναι η μπαταρια και το καλοριφερ και δενει τους θολους.Βεβαια σε ενα αυτοκινητο που ζυγιζει 850 με 900 κιλα καθε επιπλεον ειναι ευπροσδεκτο.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
.
Μόλις τη δοκιμάσω σε στροφιλίκι θα επανέρθω.O.K.Τα λέμε σέ δύο ώρες!!!
Ααααχ Ανδρέα, πού τέτοια τύχη! Ακόμα τίποτα.
Υποχρεώσεις, υποχρεώσεις, υποχρεώσεις!Παντως η ALFASUD οπως και η 33 δεν πρεπει να εχουν πολλη μεγαλη αναγκη απο μπαρα θολων λογω του χωρισματος που υπαρχει αναμεσα στην μηχανη και το σημειο που ειναι η μπαταρια και το καλοριφερ και δενει τους θολους.Βεβαια σε ενα αυτοκινητο που ζυγιζει 850 με 900 κιλα καθε επιπλεον ειναι ευπροσδεκτο.
Πιστεύω πως δεν την έχουν ανάγκη για να τους φτιάξει τη συμπεριφορά γιατί η όποια ευκαμψία του μπροστινού μέρους έχει ληφθεί υπόψιν στο στήσιμο του αυτοκινήτου και δεν χαλά τη συμπεριφορά. Δίνει όμως λίγο περίεργη αίσθηση στο τιμόνι και μια 'νευρικότητα' στους απότομους ελιγμούς την οποία ναι μεν τη συνηθίζεις αλλά σου δημιουργεί ανασφάλεια. Αυτό ακριβώς το σύμπτωμα διόρθωσε η μπάρα θόλων.
Να πω επίσης πως από πολύ καιρό είχαμε κάνει άλλη μια ενίσχυση στο μπροστινό μέρος: δύο (βιδωμένοι) σωλήνες που ξεκινούν από το ράφι που αναφέρεις και καταλήγουν στο κάτω μέρος των θόλων. Με τη μπάρα ολοκληρώθηκε το δέσιμο.
-
Να συμπληρώσω ότι η λύση με την μπάρα θόλων είχε δοκιμαστεί από καιρό στη Sprint, με μεγάλη επιτυχία. Βέβαια, εκεί έχουμε λίγο διαφορετικές λύσεις στην ανάρτηση (πιο κοντά αμορτισέρ από 33, ψηλότερα top mounts από 33 Nuova, κλπ), αλλά λίγο πολύ ίδια είναι.
Η μπάρα μπροστά ενισχύει την υποστροφική συμπεριφορά, αλλά η Sud τουλάχιστον είναι ήδη πολύ υπερστροφική σε συνθήκες δρόμου, οπότε μ'αυτή τη βελτίωση θεωρώ ότι θα έχεις κανείς το ιδανικό στρίψιμο: με οποιαδήποτε ταχύτητα, σημαδεύεις καλά και στρίβεις!!!
-
Δηλαδή Vasilios αν τοποθετήσεις μπάρα ψαλιδιών ενισχύεις την όποια υπερστροφική συμπεριφορά ή αντίστοιχα μειώνεις την υποστροφική?Πώς το εξηγείς αυτό?
-
Θα βελτίωνε κάποια μπάρα θόλων ένα Nissan Sunny N14;
Θα άξιζε τα χρήματα;
Η χρήση του αυτοκινήτου δεν είναι στροφές, απλά και μόνο σαν οδηγική συμπεριφορά. -
Ο χρήστης Dracumel έγραψε:
Θα βελτίωνε κάποια μπάρα θόλων ένα Nissan Sunny N14;
Θα άξιζε τα χρήματα;
Η χρήση του αυτοκινήτου δεν είναι στροφές, απλά και μόνο σαν οδηγική συμπεριφορά.Τί εννοείς;Οδηγική συμπεριφορά στήν ευθεία;
Τί να βελτιώσει εκεί η μπάρα; -
Ευχαριστώ πολύ που απάντησες και συγνώμη που δεν έγινα κατανοητός.
Ήθελα να πώ ότι δεν χρησιμοποιώ το αμάξι για να μπω με 150 χλμ στην στροφή.
Δηλαδή για κανονική καθημερινή χρήση, προσφέρει κάτι;
Πιστεύω ότι κατάλαβες τι θέλω να πω. -
Εκτός τού ενδεχομένου νά σού βελτιώσει τήν ακαμψία τού αυτοκινήτου (πού θα τό δείς σέ στροφές),μάλλον δέν έχει να σου προσφέρει τίποτα άλλο.
Ας απαντήσει καί κανένας άλλος,άν κάτι έχω ξεχάσει. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Εκτός τού ενδεχομένου νά σού βελτιώσει τήν ακαμψία τού αυτοκινήτου (πού θα τό δείς σέ στροφές),μάλλον δέν έχει να σου προσφέρει τίποτα άλλο.
Ας απαντήσει καί κανένας άλλος,άν κάτι έχω ξεχάσει.Ενδέχεται να σου βελτιώσει την αίσθηση του τιμονιού, ιδιαίτερα να μειώσει τις αντιδράσεις του όταν βρίσκεις ανωμαλίες μέσα σε μια στροφή.
-
1. Όταν λέμε θόλους ποια σημεία εννοούμε;
2. Οι μπάρες αυτές αυξάνουν την παθητική ασφάλεια ή όχι;
-
Ο χρήστης pusher έγραψε:
1. Όταν λέμε θόλους ποια σημεία εννοούμε;
2. Οι μπάρες αυτές αυξάνουν την παθητική ασφάλεια ή όχι;- Στις περισσότερες περιπτώσεις εννοούμε το θολωτό μέρος που αντιστοιχεί στο εσωτερικό των φτερών. Εκεί συνήθως βρίσκονται τα σημεία στήριξης των αμορτισέρ των περισσότερων αυτοκινήτων και για αυτό το σημείο αυτό είναι αρκετά ενισχυμένο. Αυτό αποτελεί και το σημείο στήριξης των μπαρών αυτών.
- Η απάντηση δεν είναι απλή και μάλλον δεν υπάρχει η τέλεια απάντηση που να ισχύει πάντα και παντού. Σε γενικές γραμμές όμως σε σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί για να απορροφάνε σταδιακά την ενέργεια οι μπάρες κάνουν χαλάστρα αφού αλλάζουν τον τρόπο μετάδοσης της ενέργειας με τρόπο που ο σχεδιαστής δεν έχει προβλέψει. Κάτι που θα υποχωρούσε γίνεται πιο γερό και δεν υποχωρεί αλλά μεταδίδει ενέργεια σε τμήμα άλλο που είναι πιο βασικό και πιο γερό (που αν παραμορφωθεί είναι πιο κακή ζημιά για το αυτοκίνητο). Επίσης για κάθε τί που δεν παραμορφώνεται ο επιβάτης θα υποστεί περισσότερα g επιβράδυνσης = κακό!
-
Οι μπάρες θόλων ειναι αχρείαστες σε συγχρονα αυτοκίνητα ούτως ή άλλως.Στα παλιοσείρια που ειχαν πλαίσιο απο χαρτονι έκαναν θαυματα.
Τωρα ολα απο ακαμψια ειναι τρομερα.Πούσερ,για τι αυτοκίνητο μιλάμε;
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Οι μπάρες θόλων ειναι αχρείαστες σε συγχρονα αυτοκίνητα ούτως ή άλλως.Στα παλιοσείρια που ειχαν πλαίσιο απο χαρτονι έκαναν θαυματα.
Τωρα ολα απο ακαμψια ειναι τρομερα.Πούσερ,για τι αυτοκίνητο μιλάμε;
Για Escort του '98. Αλλά και αχρείαστες να 'ναι με ενδιαφέρει και το θεωρητικό κομμάτι. Όταν μιλάμε για ακαμψία αμαξώματος γιατί μιλάμε; Για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά; Για καλύτερη παθητική ασφάλεια; Και για τα δύο; Και ποιες ονομάζονται μπάρες θόλων τελικά;
-
Μιλάμε για καλύτερη οδική συμπεριφορά. Όπως είπε και ο Αντρέας, η παθητική ασφάλεια μπορεί να γίνει χειρότερη!
Σκέψου ότι με την μπάρα, ο θόλος δεν υποχωρεί καθόλου λόγω αντίστασης του άλλου θόλου. Άρα οι τροχοί μπορούν και λειτουργούν χωρίς να μεταβάλλεται καθόλου η επαφή τους με τον δρόμο.
Μπαρες θολων