-
Στο Φρενάρισμα πανικού χωρίς ABS πατάμε συμπλέκτη; Έχω ακούσει απο πολλούς οτι το αυτοκίνητο σταματάει πιο γρήγορα αν δεν πατήσεις συμπλέκτη γιατί το φρενάρει και ο κινητήρας. Αφου οι τροχοί είναι μπλοκαρισμένοι πως είναι δυνατόν να το φρενάρει ο κινητήρας; μήπως συμβαίνει το αντίστροφο δηλαδή τα φρένα αναγκάζονται να φρεναρουν και τον κινητήρα;
Εάν το αυτοκίνητο έχει ABS αλλάζει κατί;(ως προς το αν θα πρέπει να παταμε συμπλέκτη πάντα) -
Στο Φρενάρισμα πανικού χωρίς ABS πατάμε συμπλέκτη; Έχω ακούσει απο πολλούς οτι το αυτοκίνητο σταματάει πιο γρήγορα αν δεν πατήσεις συμπλέκτη γιατί το φρενάρει και ο κινητήρας. Αφου οι τροχοί είναι μπλοκαρισμένοι πως είναι δυνατόν να το φρενάρει ο κινητήρας; μήπως συμβαίνει το αντίστροφο δηλαδή τα φρένα αναγκάζονται να φρεναρουν και τον κινητήρα;
Εάν το αυτοκίνητο έχει ABS αλλάζει κατί;(ως προς το αν θα πρέπει να παταμε συμπλέκτη πάντα) -
Στο Φρενάρισμα πανικού χωρίς ABS πατάμε συμπλέκτη; Έχω ακούσει απο πολλούς οτι το αυτοκίνητο σταματάει πιο γρήγορα αν δεν πατήσεις συμπλέκτη γιατί το φρενάρει και ο κινητήρας. Αφου οι τροχοί είναι μπλοκαρισμένοι πως είναι δυνατόν να το φρενάρει ο κινητήρας; μήπως συμβαίνει το αντίστροφο δηλαδή τα φρένα αναγκάζονται να φρεναρουν και τον κινητήρα;
Εάν το αυτοκίνητο έχει ABS αλλάζει κατί;(ως προς το αν θα πρέπει να παταμε συμπλέκτη πάντα) -
ο κινητήρας σίγουρα θα φρενάρει το αυτοκίνητο κάπως,το πόσο εξαρτάται από τις στροφές.Σκέψου αυτό που λένε για τα παλιά αυτοκίνητα με τα αρχαία φρένα που τα φρενάρουν με τον κινητήρα.Σε φρενάρισμα ανάγκης [ακόμη και με abs αν είσαι αρκετά καλός] κατεβάζουμε ταχύτητα αν δεν έχεις ήδη ψηλές στροφές και αν προλαβαίνουμε [αν η απόσταση είναι μικρή,forget it,μόνο η αποσύμπλεξη-επανασύμπλεξη εξουδετερώνει τα οφέλη του φρεναρίσματος,εκεί παίζουμε ρυθμικά με το φρένο να μην κοκκαλώσουν οι τροχοί].Συνεχίζουμε τα κατεβάσματα όταν πέφτουν οι στροφές και αν η απόσταση είναι μικρή ρίχνουμε και μια προσευχή,ok;
χωρίς πλάκα,έχω σώσει το τομάρι μου με κατεβάσματα,αξίζει να τα προπονείς αν έχεις αυτοκίνητο παλαιάς τεχνολογίας γιατί ίσως χρειαστούν και τότε θα 'ναι αργά...νομίζω πως θα σου δώσουν λεπτομερείς συμβουλές και άλλοι φίλοι του forum.
-
Σε φρενάρισμα πανικού (όσιος ΤΣΑΡΟΥΧΙΟΣ) οι τροχοί θεωρείται πως μπλοκάρουν χωρίς ABS. Έτσι ο κινητήρας σβήνει, και δεν φρενάρει το όχημα. Αντιθέτως απαιτεί μια (μικρή) ενέργεια για να σβήσει κιόλας, αλλά αυτό δεν επηρεάζει τα ούτως ή άλλως μπλοκαρισμένα φρένα.
Όμως τα φρένα (ειδικά σε υψηλές ταχύτητες, και ιδίως σε ΟΧΙ ελληνική άσφαλτο) δεν μπλοκάρουν τόσο εύκολα. Αν αφήσεις τον συμπλέκτη ως έχει, αυτή η δύναμη που λες πως απαιτεί για να σβήσει, αυτή η ίδια διατηρεί τους τροχούς σε (έστω και μικρή) περιστροφή. Έτσι είναι καλύτερο να μην πατήσεις τον συμπλέκτη.
Ακόμα καλύτερο όμως είναι να προπονήσεις εαυτόν και αντανακλαστικά να φρενάρεις δυνατά, αποφασιστικά, σταθερά, αλλά να μην τσαρουχώνεις, οπότε να μην μπλοκάρουν τα φρένα.
-
Αν έχεις ABS τότε το προτιμότερο είναι να προπονηθείς στο τσαρούχωμα!!! Αυτό είναι το καλύτερο φρενάρισμα με το σύστημα αυτό.
Με τους κατανεμητές πίεσης που έχουν τα νέα μοντέλα δεν κάνει διαφορά αν θα πατάς συμπλέκτη ή όχι. Όμως την ΣΤΙΓΜΗ που θα ακινητοποιείσαι (έχεις 8 χιλιόμετρα την ώρα και φρενάρεις), είναι καλύτερο αν είναι πατημένος ο συμπλέκτης και για να μην σου σβήσει, αλλά και για να ακινητοποιηθεί χωρίς να υπερνικήσει το ρελαντί του κινητήρα.
-
Φιλε τα πραγματα ειναι καπως περιεργα.Αυτα που λες εχουν καποια λογικη βαση αλλα η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι οταν κανουμε φρεναρισμα πανικου απο πολλα km, πρεπει να παταμε και το συμπλεκτη.Σκεψου οτι αν δε πατας το συμπλεκτη,με μεγαλη ταχυτητα παντα, τα φρενα θα εχουν να επιβραδυνουν και την αδρανεια του σφονδυλου του κινητηρα,η οποια θα ειναι αρκετα μεγαλη,λογω της μεγαλης ταχυτητας περιστροφης.Ευχαριστω.
-
Ο χρήστης kostis20 έγραψε:
Φιλε τα πραγματα ειναι καπως περιεργα.Αυτα που λες εχουν καποια λογικη βαση αλλα η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι οταν κανουμε φρεναρισμα πανικου απο πολλα km, πρεπει να παταμε και το συμπλεκτη.Σκεψου οτι αν δε πατας το συμπλεκτη,με μεγαλη ταχυτητα παντα, τα φρενα θα εχουν να επιβραδυνουν και την αδρανεια του σφονδυλου του κινητηρα,η οποια θα ειναι αρκετα μεγαλη,λογω της μεγαλης ταχυτητας περιστροφης.Ευχαριστω.΄Οχι μόνο του σφονδύλου, αλλά και όλων των υπολοίπων μηχανικών μερών.
Όμως ακριβώς για το λόγο αυτόν θα είναι δυσκολότερο να μπλοκάρουν οι τροχοί! Και αυτό είναι πιο σημαντικό, αφού έχουμε και κατευθυντικότητα. Από την άλλη ακόμα και έτσι αν πραγματικά τσαρουχώσουμε θα μπλοκάρουν... -
Γεία σας, τι είναι αυτά που γράφεται??? Το συμπλέκτη το πατάμε [/b]ΜΟΝΟ** για να αλλάξουμε σχέσεις στο κιβώτιο και σε καμία αλλή περίπτωση!!
Χωρίς παρεξήγηση. ** -
Ο συμπλέκτης βοηθά στο βρεγμένο. Πατώντας τον κατά το 1/4 περίπου της διαδρομής του (ζήτω ο βαρύς συμπλέκτης) και φρενάροντας ΠΟΛΥ προσεκτικά, μπορείς να επιβραδύνεις αρκετά σε σημείο που έχει μαζεμένα πολλά νερά χωρίς να έχεις υδρολίσθηση, γιατί οι τροχοί εξακολουθούν να κινούνται με ισχύ από τον κινητήρα, ο οποίος εξασφαλίζει ακόμα κάποιο βαθμό ελέγχου.
Αυτό βοηθά μέχρι να μπορέσεις να φρενάρεις πιο δυνατά, ιδίως αν έρχεσαι με αρκετά χιλιόμετρα.
-
Σωστός ο kostis20. Μεταφράζοντας από το 'Fundamentals of Vehicle Dynamics' (SAE 1992):
'Το αν η αντίσταση του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης βοηθά την πέδηση, εξαρτάται από την τιμή της επιβράδυνσης. Αν το όχημα επιβραδύνει ταχύτερα από ότι θα επιβράδυνε το σύστημα μετάδοσης υπό την επίδραση της τριβής, τότε τα φρένα των κινητήριων τροχών πρέπει να επιπλέον να επιβραδύνουν και το σύστημα μετάδοσης και τον κινητήρα. Αντίθετα, σε μικρές επιβραδύνσεις, η αντίσταση του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης μπορεί να είναι αρκετή για να επιβραδύνει τα περιστρεφόμενα μέρη και να συμβάλει και στην πέδηση των κινητήριων τροχών'.
Συνεπώς, άσχετα αν υπάρχει ABS, στο φρενάρισμα πανικού χρειάζεται πατημένος συμπλέκτης, διαφορετικά θα πρέπει τα φρένα να φρενάρουν και τον κινητήρα με το σφόνδυλο.
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Ο συμπλέκτης βοηθά στο βρεγμένο. Πατώντας τον κατά το 1/4 περίπου της διαδρομής του (ζήτω ο βαρύς συμπλέκτης) και φρενάροντας ΠΟΛΥ προσεκτικά, μπορείς να επιβραδύνεις αρκετά σε σημείο που έχει μαζεμένα πολλά νερά χωρίς να έχεις υδρολίσθηση, γιατί οι τροχοί εξακολουθούν να κινούνται με ισχύ από τον κινητήρα, ο οποίος εξασφαλίζει ακόμα κάποιο βαθμό ελέγχου.Αυτό βοηθά μέχρι να μπορέσεις να φρενάρεις πιο δυνατά, ιδίως αν έρχεσαι με αρκετά χιλιόμετρα.
ΤΟΝ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ΤΟΝ ΠΑΤΑΜΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ !!!!!!!
Σε βρεγμένο χωρίς ABS και πολλά km/h τότε τραβάς τον κίτρινο-μαύρο μοχλό που γράφει **EJECT **που είναι δίπλα στο κεφάλι και την κοπανάς.
Τι είναι αυτά που γράφεται ρε παιδιά???
Μόνο εάν πατάς γκάζι κινούνται οι τροχοί με ισχύ από τον κινητήρα. Πως καταφέρνεις να κάνεις τα παρακάτω ταυτόγχρονα?
α) Να πατάς το συμπλέκτη κατά το 1/4 της διαδρομής του
β) Να πατάς με το άλλο πόδι το φρένο και
γ) Να πατάς λίγο γκάζι για να βοηθάει και ο κινητήρας λιγάκι στο φρενάρισμα ;;;;;;;;
Εεεεεεεεεεεε;;;;Πωωωωωως;;;;;;;;; -
Σόρρυ φίλε catalyst αλλά αυτό
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Σωστός ο kostis20. Μεταφράζοντας από το 'Fundamentals of Vehicle Dynamics' (SAE 1992):
'Το αν η αντίσταση του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης βοηθά την πέδηση, εξαρτάται από την τιμή της επιβράδυνσης. Αν το όχημα επιβραδύνει ταχύτερα από ότι θα επιβράδυνε το σύστημα μετάδοσης υπό την επίδραση της τριβής, τότε τα φρένα των κινητήριων τροχών πρέπει να επιπλέον να επιβραδύνουν και το σύστημα μετάδοσης και τον κινητήρα. Αντίθετα, σε μικρές επιβραδύνσεις, η αντίσταση του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης μπορεί να είναι αρκετή για να επιβραδύνει τα περιστρεφόμενα μέρη και να συμβάλει και στην πέδηση των κινητήριων τροχών'..Δεν συνεπάγει αυτό:
Συνεπώς, άσχετα αν υπάρχει ABS, στο φρενάρισμα πανικού χρειάζεται πατημένος συμπλέκτης, διαφορετικά θα πρέπει τα φρένα να φρενάρουν και τον κινητήρα με το σφόνδυλο.
Είναι θεωρητικό το άρθρο του βιβλίου και η προσαρμογή της θεωρίας στην πράξη είναι δύσκολη διαδικασία. Γι' αυτό στην παράγραφο που πραθέτεις υπάρχει στο πιο σημαντικό της σημείο η λέξη 'εξαρτάται'.
Επί του θέματος λοιπόν.
2 Σεμινάρια οδήγησης έχω μερχι στιγμής παρακολουθήσει και από τα 2 βγαίνει το ίδιο συμπέρασμα.
Φρενάροντας ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ABS ο οδηγός πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός: Τη στιγμή που θα ανιτληφθεί πως οι τροχοί οριακά μπλοκάρουν, πρέπει να μειώσει τη δύναμη που ασκεί στο πεντάλ και μετά να την ξανααυξήσει. Αυτή η κίνηση πρέπει να γίνεται διαδιοχικά πολλές φορές και όσο πιο γρήγορα, τόσο καλύτερα. (Είναι το λεγόμενο 'τρομπάρισμα', ή 'πάτα-άσε') Το ABS αυτό ακριβώς κάνει, με τη διαφορά οτι το κάνει πολύ γρήγορα, πιο γρήγορα, απο οποιονδήποτε άνθρωπο.
Είναι πολύ χρήσιμη τεχνική, σώζει, (με έχει σώσει) και δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος για να την μάθετε σωστά, από το να βρείτε μια αλάνα, μια μέρα που θα έχει βρέξει και να δοκιμάσετε διάφορα φρεναρίσματα με την ίδια ταχύτητα.
Καμία σχέση συμπλέκτη και φρεναρίσματος.. Τον συμπλέκτη τον πατάμε μόνο σε πολύ μικρές ταχύτητες για να μην σβήσει ο κινητήρας.ΥΓ για τους λάτρεις της λεπτομέρειας, που τους ενδιαφέρει η αδράνεια του σφονδύλου κλπ... Στους αγώνες που το βέλτιστο φρενάρισμα είναι το επιθυμητό, κανένας οδηγός δεν χρησιμποιεί συμπλέκτη, ούτε στα ράλλυ ούτε στην F1....
-
Σε φρενάρισμα πανικού χωρίς ABS προσπαθείς να μιμηθείς το ABS. Πατάς αφήνεις συνέχεια και συμπλέκτη πατάς μόνο στο τέλος για να μην σβήσει ο κινητήρας.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση συνέχεια πατημένο φρένο ή/και συμπλέκτες έχει το ίδιο αποτέλεσμα. Στην φυσική το λένε 'νόμος της αδράνειας'.....
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Σόρρυ φίλε catalystΣυγχωρεμένος.
Είναι θεωρητικό το άρθρο του βιβλίου και η προσαρμογή της θεωρίας στην πράξη είναι δύσκολη διαδικασία.
-
Ο takinen έχει δίκιο. Συμπλέκτης ΠΟΤΕ. Μόνο για να αλλάζουμε ταχύτητες και λίγο πριν σταματήσει και σβήσει το αυτοκίνητο. Στα 2 σεμινάρια που έχω κάνει (προφανώς τα ίδια με τον takinen), είπωθηκαν αυτά ακριβώς τα πράγματα. Θεωρίες για το 1/4 του συμπλέκτη τις βρίσκω εκτός πραγματικότητας....Κατά το φρανάρισμα πανικού κάντε πράξη ότι λέει ο takinen και ο christhehealer.
Αυτός ο διακόπτης με το eject που είναι. Στο αυτοκίνητο μου δεν τον έχω, μόνο στο F16 μου. Τον έχω δει επίσης σε μία Aston Martin του 007 και στην Τrans-am του ΚΙΤ. -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Αυτός ο διακόπτης με το eject που είναι. Στο αυτοκίνητο μου δεν τον έχω, μόνο στο F16 μου. Τον έχω δει επίσης σε μία Aston Martin του 007 και στην Τrans-am του ΚΙΤ.
Ρε παιδιά, τι ψάχνετε άδικα;;;
Το eject άχρηστο είναι!!! Σας μιλώ εκ πείρας!! Βρίσκεται στο κεντρικό σημαίο του ταμπλώ μεν, αλλά το πάτησα, και το μόνο που έγινε ήταν να βγει το CD...
Το δοκίμασα και στο αυτοκίνητο της μάνας μου που είναι άλλο μοντέλο, και μου έβγαλε την κασέτα... -
ειχα συνηθησει να φρεναρω [πατα-ασε] με ολα τα αυτοκινητα που οδηγουσα στο παρελθον ετσι οταν απεκτησα με abs συνεχισα να φρεναρω ετσι και για να αφηνω τα φρενα να κρυωνουν
οταν ομως καποια στιγμη στην εθνικη οδο με 140 και μετα απο στροφη χωρις ορατοτητα ειδα αυτοκινητα σταματημενα και φρεναρισα ''πατα -ασε'' με αρκετη πιεση στο πενταλ διαδοχικα μετα το τριτο΄' ασε'' στο'' πατα'' δεν ειχα καθολου φρενο οσο δυνατα και αν παταγα το πενταλ....... τρομαξα λιγο αλλα ευτυχως δεν ειμουν τοσο κοντα για να μην μπορω να αντιδρασω και αφηνοντας το πενταλ με λιγο μεγαλυτερη καθυστερηση πατησα και το φρενο επανηλθε .τωρα δεν ειμαι απολυτα σιγουρος αλλα μαλλον το σεβρο πρεπει να εχασε την πιεση με τα διαδοχικα δυνατα φρεναρισματα και ηθελε λιγο χρονο για να την ξαναβρη. φυσικα απο τοτε τερμα το ''πατα-ασε''.
-
Περίμενε, τώρα οδηγείς αυτοκίνητο με, ή χωρίς ABS ? Γιατί αν είναι με ABS δεν υπάρχει κανένας λόγος για 'πάτα άσε'.
Για το πρόβλημα που ανέφερες το πιθανότερο είναι να χρειάζεσαι εξαέρωση. (Κάτι όχι σπάνιο ιδιαίτερα στις γαλλίδες ) -
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Περίμενε, τώρα οδηγείς αυτοκίνητο με, ή χωρίς ABS ? Γιατί αν είναι με ABS δεν υπάρχει κανένας λόγος για 'πάτα άσε'.
Για το πρόβλημα που ανέφερες το πιθανότερο είναι να χρειάζεσαι εξαέρωση. (Κάτι όχι σπάνιο ιδιαίτερα στις γαλλίδες )οδηγαω astra g 99 μοντ. με abs και το συμβαν αυτο εγινε χωρις να εχει πειραχθει τιποτα στο κυκλωμα των φρενων μετα απο 50000χλμ.
μετα απο λιγο καιρο εβαλα σωληνακια υψηλης και αλλαξα και υγρα φρενων,δισκοπλακες και τακακια .
απο τοτε δεν παρατηρησα τιποτα περιεργο αν και το πατα εσε το εχω σταματησει.
παντως πιστευω οτι αν υπηρχε προβλημα εξαερωσης θα φαινοταν απο το πρωτο και οχι σε διαδοχικα απανωτα φρεναρισματα.
θα πρεπει ισως σε πρωτη ευκαιρια να το δοκιμασω οχι για κανενα αλλο λογο αλλα εαν σε τετοιου ειδους φρεναρισματα στο συγκεκριμενο αυτοκινητο χανεται το φρενο απο πτωση της πιεσης του σεβρο ειναι ενα σοβαρο προβλημα και θα πρεπει να το γνωριζουν οι κατοχοι των opel
Φρενάρισμα Πανικού χώρις ABS