-
To Redline περιέχει αρκετό moly σύμφωνα με τον Terry Dyson (oil analysis) 'Street RP is what I tested. RP has less MoS2 than both Schaeffers and Redline. Redline has 7 times the amount of the other 2.' Αυτό είναι αρκετά παλιό αλλά ακόμα θεωρείται ότι τα λάδια Redline περιέχουν πολύ moly και πολύ ZDDP, ίσως περισσότερο από όσο χρειάζεται. Νομίζω ότι τα Redline έχουν το περισσότερο moly από όλα τα λάδια.
-
Μη μπερδεύετε τη σκόνη με το διαλυτό moly, είναι δύο διαφορετικές χημικές ενώσεις (1.Moly Disulfide Powders - 2.MoDTC, is oil solube moly or Molybdenum DialkylDithiocarbamate). Η σκόνη δεν είναι καλή και νομίζω ότι πλέον δεν τη χρησιμοποιεί κανένας εκτός από βαλβολίνες. Το διαλυτό moly είναι καλό γιατί μειώνει τις τριβές στο κινητήρα ('γεμίζει' τις ανωμαλίες στα μέταλλα).
Πληροφοριακά για τα πρόσθετα που περιέχουν τα λάδια οι κωδικοί που χρησιμοποιούνται (προσφορά του MolaKule - Bobistheoilguy):
For you MSDS watchers, here are some base oils and additives with CAS numbers with descriptions:
Mineral Paraffininc Base Oil - 64742-54-7; VI of +94 to 120, any group.
Mineral Naphthenic Base Oil - 64741-96-4; VI of -15, any group.
Mineral Aromatic Base Oil - 64742-03-7; VI of -185, any group.
NEW
hydrocracked hydroisomerized Group III
178603-64-0,
178603-65-1,
178603-66-2Hydrotreated paraffininc, heavy - 64742-52-5
Hydrotreated paraffinic, light - 64742-53-6PAO's: 68649-12-7, 68037-01-4, 163149-29-9, 151006-63-2, 151006-62-1, 151006-60-9. VII's of +155 or greater.
Diester - 28472-97-1; VII's average +170.
VII Copolymers - 127883-08-3
Additives:
ZDDP Type Adds: 68649-42-3, XXXXX-46-6.Calcium Sulfonates: 61789-86-4
Moly Dithiophosphate - 68958-92-7 or 68958-92-9
Moly Disulfide Powders - 1317-33-5
Επίσης προμηθευτές (MoDTC) διαλυτού moly:
R.T. Vanderbilt
Lubrizol
Ethyl
Oronite (Chevron)
Crompton
Rhein Chemie
Greta Lake Chemical
Uniqema (ICI)
Dover
Ciba
Infineum -
Πολύ ενδιαφέρον. Κακό στερεό moly και καλό υγρό moly. Θέλω να μάθω κι άλλα επ'αυτού.
-
συγνωμη για την παρεμβαση στη συζητηση σας, εχω στο υπογειο ενα 20λιτρο λαδι αυτοκινητου σε ενα μπετονι.υπαρχει περιπτωση να αλλοιωθει?
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
To Redline περιέχει αρκετό moly σύμφωνα με τον Terry Dyson (oil analysis) 'Street RP is what I tested. RP has less MoS2 than both Schaeffers and Redline. Redline has 7 times the amount of the other 2.'Μία παρατήρηση. Το MoS2 είναι το Moly Disulfide Powders και όχι το Molybdenum DialkylDithiocarbamate (ή MoDTC). Άρα το κακό moly είναι το MoS2 και το καλό το ΜoDTC.
Αν η RED LINE χρησιμοποιεί το MoS2 τότε δεν είναι καλό. Μήπως κάπου κάναμε λάθος;Στέλνω και ερώτημα στο τεχνικό τμήμα της AMSOIL για να διασταυρώσουμε τις πληροφορίες.
-
Ο χρήστης fotis-84 έγραψε:
συγνωμη για την παρεμβαση στη συζητηση σας, εχω στο υπογειο ενα 20λιτρο λαδι αυτοκινητου σε ενα μπετονι.υπαρχει περιπτωση να αλλοιωθει?Η MOTUL δίνει μέχρι 2 χρόνια για τα λιπαντικά της και για μετά δεν έχει κάνει μετρήσεις ποιότητας.
Η AMSOIL λέει ότι έχει μεγάλη σημασία η σύνθεση για το πόσο αντέχει στον χρόνο. Για τα δικά της δίνει 5 χρόνια εφόσον τηρούνται οι προδιαγραφές αποθήκευσης και δίνει εγχειρίδιο κανόνων αποθήκευσης στους αντιπροσώπους της.
Εγώ θα έλεγα ότι αν τηρούμε την 2ετία της MOTUL δεν θα έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα με κανένα αποθηκευμένο λιπαντικό. Προφανώς και αν κάνουμε 3ετία δεν θα έχουμε πρόβλημα. Υπάρχει η σχετικότητα με την σύνθεση και είναι καλό να αποφεύγουμε μακροχρόνια αποθήκευση για άγνωστες μάρκες. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
συγνωμη για την παρεμβαση στη συζητηση σας, εχω στο υπογειο ενα 20λιτρο λαδι αυτοκινητου σε ενα μπετονι.υπαρχει περιπτωση να αλλοιωθει?
Η MOTUL δίνει μέχρι 2 χρόνια για τα λιπαντικά της και για μετά δεν έχει κάνει μετρήσεις ποιότητας.
Η AMSOIL λέει ότι έχει μεγάλη σημασία η σύνθεση για το πόσο αντέχει στον χρόνο. Για τα δικά της δίνει 5 χρόνια εφόσον τηρούνται οι προδιαγραφές αποθήκευσης και δίνει εγχειρίδιο κανόνων αποθήκευσης στους αντιπροσώπους της.
Εγώ θα έλεγα ότι αν τηρούμε την 2ετία της MOTUL δεν θα έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα με κανένα αποθηκευμένο λιπαντικό. Προφανώς και αν κάνουμε 3ετία δεν θα έχουμε πρόβλημα. Υπάρχει η σχετικότητα με την σύνθεση και είναι καλό να αποφεύγουμε μακροχρόνια αποθήκευση για άγνωστες μάρκες.ευχαριστω πολυ!
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Μία παρατήρηση. Το MoS2 είναι το Moly Disulfide Powders και όχι το Molybdenum DialkylDithiocarbamate (ή MoDTC). Άρα το κακό moly είναι το MoS2 και το καλό το ΜoDTC.
Αν η RED LINE χρησιμοποιεί το MoS2 τότε δεν είναι καλό. Μήπως κάπου κάναμε λάθος;Νομίζω ότι η ανάλυση λαδιού δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει ποιά μορφή έχει το moly, μόνο αυτό που γράφει ο κατασκευαστής στη συσκευασία. Αν στο πάτο από το μπουκάλι έχει ίζημα, τότε μάλλον έχει χρησιμοποιηθεί σκόνη - πάντως σκόνη δεν χρησιμοποιεί κανένας σήμερα (έτσι λένε).
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
ισα ισα που ειναι απο τα καλυτερα - εστερικης βασης - λαδια που μπορει κανεις να βαλει στο αυτοκινητο τουΔημήτρη στην επόμενη αλλαγή θα βάλω 1 Redline και 2 Mobil1. Και τα δύο είναι 15W50 το υπόλοιπο - περίπου 0,5λτρ. - θα είναι Μ1 0W40. To RL το χρησιμοποιώ επειδή έχει πολλά καλά πρόσθετα αλλά το Mobil είναι φθηνότερο. Από τότε που άρχισα να ανακατεύω λάδια κάνω διάφορες 'συνταγές'.
Αυτή τη συζήτηση εσύ θα τη καταλάβεις περισσότερο από μένα:
http://theoildrop.server101.com/cgi/ult ... 1;t=000111 -
Αυτή τη συζήτηση εσύ θα τη καταλάβεις περισσότερο από μένα:
http://theoildrop.server101.com/cgi/ult ... 1;t=000111[/quote]
Λοιπόν... χάνεται η μπάλλα τώρα... Πολύ υψηλού επιπέδου το άρθρο. Είμαι πολύ λίγος για να το συλλάβω πλήρως. Το διάβασα πάντως.Λέει ο Mr MolaKule:
'I think what Scheaffer's may be using is called (using the full name),
'Molybdenum di-2-ethylhexyldithiocarbamate.' It comes in two versions,
MoDTC and MoDTP. The MoDTC is 4.1% (by weight) moly, while the
MoDTP is 8.2% moly with 12.3% sulfur and 5.5% phosphorus.'Από τα παραπάνω βγαίνει ότι το MoDTC περιέχει χημικά ενωμένο MoS2 κατά το 4,1% του βάρους του και το MoDTP κατά το 8.2%.
Στο παρόν επιστημονικό άρθρο-πείραμα που... μόλις διάβασα... λέει ότι το MoDTC κατά την επαφή του με το ατσάλι ελευθερώνει κανονικό και στερεό MoS2 (προφανώς σε ασφαλή μορφή και ποσότητα - ίσως και αναλόγως και της ποιότητας της συνολικής σύνθεσης). Στις δε επιφάνειες που είναι ενισχυμένες (όπως οι εκκεντροφόροι) με υλικό DLC (Diamond-like Carbon) δεν μπορεί να συσταθεί ΜοS2 λόγω της χημικά ανενεργούς επιφάνειας. Όποιος έχει το κουράγιο ας το διαβάσει μπας και καταλάβει περισσότερα.
Επίσης από ό,τι κατάλαβα το MoDTC συνδυάζεται πάντα με ZDDP (Zinc Dialcyl-DithiPhospate) που βοηθά στην δημιουργία ισχυρού λιπαντικού φιλμ.
Κάπου αλλού διάβασα ότι το moly μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέχρις ένα σημείο γιατί πρέπει να συνυπάρξει με πολλά ακόμη πρόσθετα αλλά και την βάση του λιπαντικού. Επίσης έχει μεγάλη σημασία ο προορισμός εφαρμογής του λιπαντικού και εν τέλη δεν μπορούμε να ξέρουμε στην πράξη (λόγω άγνοιας) πόσο moly χρειαζόμαστε για την εφαρμογή μας, όπως δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο από το κάθε πρόσθετο χρειαζόμαστε. Αυτό το σημείο το αναλαμβάνουν οι παρασκευαστές και εμείς επιλέγουμε σύμφωνα με τις γνώσεις μας, τα αισθητήριά μας και κατά το δοκούν.
Χα! Και όπως διαβάζω στο τέλος ανακαλύπτω ότι ο Mr MolaKule είναι φαν της AMSOIL. Τελικά όποια πέτρα κι αν σηκώσεις...
Νά'σαι καλά Λεωνίδα που μας ανεβάζεις το επίπεδο.
-
Λοιπόν, λίγα ακόμη για το moly που η σύχγρονη τεχνολογία έχει βρει τρόπο επεξεργασίας του ώστε να ωφελεί χωρίς τις μέχρι σήμερα καταστροφικές του παρενέργειες.
Από το http://www.bobistheoilguy.com
*Engineers and scientists have tried for years to use Moly in motor oils but they have been unsuccessful because they could not find a way to keep Moly in suspension. Once Moly was put into suspension it would gradually settle out. It was easy to see it come out of suspension because a black sludge would collect on the bottom of the oil containers. In engines it would settle to the bottom of the crankcase or clog oil pathways and filters.Engineers have overcome these obstacles. They have developed a process that keeps Moly in suspension and isn't filtered out. Since that time the product has undergone extensive independent testing in labs and in the field for many years to insure that the product stands up to the rigorous needs of today's engines. With the plating action of Moly reducing friction which reduces heat, this helps keep rings free from carbon buildup, prevents blow-by, decreases emission, and extends oil life.*
Από όλα αυτά συμπεραίνω ότι η μορφή του Moly όπως και η αναλογία του στην σύνθεση των λιπαντικών τους που χρησιμοποιούν οι ικανοί παρασκευαστές λιπαντικών είναι σήμερα κατάλληλα επεξεργασμένη και μελετημένη ώστε να ωφελεί χωρίς παρενέργειες.
Επίσης συμπεραίνω ότι το κακό ιστορικό του Moly είναι γεγονός και σίγουρα αποτρεπτικό από το να χρησιμοποιούμε μεμονωμένα πρόσθετα Moly, ειδικά όταν ήδη χρησιμοποιούμε ένα πραγματικά καλό λιπαντικό με πολυαλφαολεφίνες και οργανικούς εστέρες, που πιθανότατα περιέχει ήδη όσο Moly χρειαζόμαστε και στην κατάλληλη ωφέλιμη μορφή. -
Γεια σας.Να ρωτησω και εγω κατι που με προβληματιζει;Ειμαι κατοχος ενος οπελ αστρα και του βαζω τα λαδια που μπου προτεινει ο κατασκευαστης και μαλιστα ειναι και αρκετα φθηνα για συνθετικα, αφου αντεχουν και για 30000 χμ.
Τα χαρακτηριστικα που αναφερει πανω στο κουτι τα οποια ειναι μαρκας οπελ;;; ειναι τα εξης.
*:Opel Original Teile
Fuel Economy Longlife
5W-30
Super SyntheticGM-LL-A-025
GM-LL-B-025
ACEA A3, B3, B4
API SL/CFMotor Oil - SAE 5W30
ECOService-FlexΕπειδη στο συγκεκριμενο θεμα υπαρχουν ατομα που ξερουν αρκετα και μπορουν να καταλαβουν και τι σημαινουν αυτα τα κινεζικα για εμενα μπορει να μας πει κατι παραπανω;Αν ειναι οντως καλα ή οχι;Η τιμη τους παντως ειναι γυρω στα 11€ το λιτρο.
-
Κανεις;;;;;;
-
[quote='zeys13']Γεια σας.Να ρωτησω και εγω κατι που με προβληματιζει;Ειμαι κατοχος ενος οπελ αστρα και του βαζω τα λαδια που μπου προτεινει ο κατασκευαστης και μαλιστα ειναι και αρκετα φθηνα για συνθετικα, αφου αντεχουν και για 30000 χμ.
Τα χαρακτηριστικα που αναφερει πανω στο κουτι τα οποια ειναι μαρκας οπελ;;; ειναι τα εξης.
*:Opel Original Teile
Fuel Economy Longlife
5W-30
Super SyntheticGM-LL-A-025
GM-LL-B-025
ACEA A3, B3, B4
API SL/CFMotor Oil - SAE 5W30
ECOService-FlexΕπειδη στο συγκεκριμενο θεμα υπαρχουν ατομα που ξερουν αρκετα και μπορουν να καταλαβουν και τι σημαινουν αυτα τα κινεζικα για εμενα μπορει να μας πει κατι παραπανω;Αν ειναι οντως καλα ή οχι;Η τιμη τους παντως ειναι γυρω στα 11
-
Ευχαριστω πολυ.Αυτο που ηθελα να μαθω ειναι αν το λαδι ειναι μουφα - που δεν ειναι οπως μου ειπες - για να στραφω αλλου.Σιγουρα θα υπαρχει και καλυτερο αλλα δεν ειμαι ευκολα διατεθημενος να δινω παραπανω χρηματα.Με αλλαγη λαδιων στα 15000 χμ και κοστος περιπου στα 50 ευρω μαζι με φιλτρο νομιζω οτι δεν χρειαζεται να ψαξω καπου αλλου εκτος αν με τρωει η τσεπη μου.
Και παλι ευχαριστω.
-
Μίλτο , έχεις μια αφιέρωση από τη shell hellas.
http://www.epc.shell.com/Docs/local_TDS ... _Ultra.pdf
-
Είσαι κορυφή!
-
Δε μας λένε όμως οτι ο δείκτης ιξώδους είναι ένα από ελάχιστα σημεία υπεροχής εεε?
206 C flash point?
-
Και μόνο η διατύπωση αρκεί για να καταλάβεις ότι προσπαθούν να τονίσουν ένα δευτερεύων χαρακτηριστικό, αφήνοντας ασχολίαστο το κάκιστο Flash Point ή το μέτριο Pour Point. Να φανταστούμε τί γίνεται και με τα υπόλοιπα που δεν τα ανακοινώνουν καν;
Όσο για τον δείκτη ιξώδους υπάρχουν κάτι αμερικάνικα Group III που 200ρίζουν...Σαφώς καλό το λιπαντικό αλλά η παράθεση στα υπέρ του τα περί πατέντας XHVI και VI είναι αστεία. Με άλλα λόγια μας λένε: Το δικό μας σούπερ λιπαντικό δεν είναι Group IV/V αλλά έχει μεγαλύτερο Δείκτη Ιξώδους από τα συνηθισμένα Group IV/V.
Πάλι καλά που δεν σχολίασαν ότι το δικό τους Pour Point είναι καλύτερο από ορισμένα Racing Group V όπως η σειρά 300V και από ορισμένα Group IV/V. Ή ότι το Flash Point είναι καλύτερο από του Silkolene PRO S 5W40. Εάν θέλεις να κάνεις λογοπαίγνιο με τα επί μέρους χαρακτηριστικά είναι πολύ εύκολο.Η ουσία που αξίζει να κρατήσουμε και να σχολιάσουμε είναι ότι τα νέα SHELL HELIX ULTRA 5W40 και 5W30 είναι εξαιρετικά Group III λιπαντικά, πολύ ανώτερα από τον μέσο όρο της κατηγορίας.
-
Καλημέρα. Να απασχολήσω κι εγώ λίγο το thread παρακαλώ;
Έχω ένα Ford fiesta 1.4 2003 μοντέλο.
Η 'μαμά' εταιρία μου βάζει ένα λάδι το οποίο δεν είναι καν πλήρως συνθετικό και μάλιστα προτείνει διαστήματα αλλαγής 20.000 χιλιομέτρων. Εγώ τα αλλάζω βέβαια στις 10, αλλά και πάλι, δεν μου αρέσει ο ήχος που κάνει το μοτέρ μου, ειδικά κοντά στην αλλαγή, που τα λάδια έχουν ζοριστεί αρκετά. Υπολογίστε ότι το αμάξι δεν έχει πολλή δύναμη και για να βγάλει ό,τι βγάζει, το δουλεύω αρκετά συχνά σε ψηλές στροφές.
Το λάδι της Ford/Motorcraft είναι SAE 5W/30 και επίσης αναφέρει:
WSS-M2C913-B
API SL
ILSAC GF-3
ACEA A1/B1Μπορείτε να μου προτείνετε ένα συνθετικό λάδι που να πληροί τις παραπάνω προδιαγραφές και να καλύπτει τις ανάγκες μου σύμφωνα με τον τρόπο που οδηγώ;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Νάσος
Περι λιπαντικών γενικώς