-
Βάλε πρώτα ένα ποιοτικό και ενδεδειγμένο λιπαντικό και μετά βλέπεις εάν καταναλώνει. Επίσης, όταν καταναλώνει ένας καινούριος κινητήρας λιπαντικό σχεδόν ποτέ δεν είναι σωστή λύση το να ανεβάσουμε ιξώδες (παχύτερο) εκτός προδιαγραφών κινητήρα. Αυτό είναι λύση για πολυκαιρισμένο κινητήρα όπου η επισκευή είναι ασύμφορη. Σε καινούριους το σωστό είναι να λύσουμε απευθείας το πρόβλημα και όχι να το καλύψουμε.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Motul 8100 5w40, best value for money
Σωστό, αρκεί να το πάρεις από trade-wind (Λαμπ). Αν και σε αυτόν βρίσκεις κι άλλα bvfm προϊόντα.
Θα συμφωνήσω και στη συμβουλή του Redline και του Μίλτου, το ίδιο κάνω στη δική μας οικογενειακή (πλέον) Corolla και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
-
Σε κάποιο πρατήριο καυσίμων έχω δει πως, όταν κάνουν αλλαγές λαδιών δεν σηκώνουν το αυτοκίνητο σε ανυψωτικό για να ανοίξουν την τάπα στο κάρτερ και να φύγουν τα παλιά λάδια, αλλά τα αντλούν από την τρύπα που μπαίνει ο δείκτης λαδιού με ένα μηχάνημα που έχει ένα πολύ λεπτό σωλήνα και μπαίνει εκεί.
Γνωρίζει κανείς αν είναι καλός τρόπος αυτός ή ο 'παραδοσιακός' τρόπος είναι καλύτερος;
-
Μια χαρά είναι αυτός ο τρόπος. Πάντα έτσι τα αλλάζω στο δικό μου. Γλυτώνεις και την πιθανότητα να σου κλωτσήσει ο κάθε άσχετος την τάπα του κάρτερ.
-
Δεν φεύγει εντελώς όλη η ποσότητα του λιπαντικού.
Εγώ προσωπικά το πάω όταν είναι ζεστό το μοτέρ(καλύτερη ροή έχουν τα ζεστά λάδια) και το αφήνω να στραγγίσει κατα μισάωρο και παραπάνω. -
Διαφωνώ, με την υποπίεση τραβά τα πάντα.
Εσύ το αφήνεις μισάωρο, ο βενζινάς δεν νομίζω. -
5 λεπτά να στάζει είναι υπεραρκετά. Όλη νύχτα να το αφήσεις να στάζει ΤΟ 1 ΛΙΤΡΟ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΒΓΑΛΕΙΣ
(εκτός αν γυρνάς το αμάξι ανάποδα και το κουνάς)Αν το φίλτρο λαδιού αλλάζει από πάνω, μπορείς να αλλάζεις τα λάδια με αναρρόφηση. Άμα είναι να το σηκώσεις για να αλλάξεις το φίλτρο, ανοίγεις και τη τάπα.
- στο σιβικ μου μένουν 0,7 λίτρα λαδιού στο κινητήρα (αλλάζοντας ΚΑΙ το φίλτρο)
-
μένουν στο καπάκι .... εκεί κοντά στις βαλβίδες ....
-
Θα ήθελα να σας περιγράψω την εμπειρία μου με την Citroen Xantia. Λοιπόν, παρατήρησα διαρροή λαδιών και πήγα στον μηχανικό. Εκείνος μου είπε πως δεν είναι μόνο τσιμούχα αλλά και ελατήρια. Το αυτοκίνητο είχε περισσότερα από 140,000 χλμ – κυρίως σε Αθήνα-Ναύπλιο και ήρεμα. Πρότεινε και βάλαμε “ενισχυμένα” 10w60 επειδή δεν άξιζε λέει η επισκευή, όσο κρατήσει, και έτσι και κάναμε. Το αυτοκίνητο συνέχισε τα ίδια, ίσως λίγο λιγότερο. Αργότερα αποφάσισα μόνος μου και έριξα το πρόσθετο της liqui moly που λέγεται oil stop.
Αντιγράφω από το site OIL LEAK STOP(catalog-additives-oil additives)
Puts an end to oil patches contaminating the environment both on the road and in the garage. Oil Leak Stop regenerates rubber and plastic engine seals and reduces oil consumption via the piston rings (due to constant viscosity) and via valve guides (due to regenerated seals). Prevents blue smoke in the exhaust gases. Compensates for a drop in viscosity and reduces engine noise.
Operational area: Suitable for all petrol and Diesel engines and compatible with all commercially available engine oils. 300 ml is sufficient for 3 -- 4 litres of engine oil. Sealing first takes effect after about 600 -- 800 km.Στην συνέχεια έβαλα κάποια απλά Divinoil 15w40 όπου δεν είχα αισθητή κατανάλωση με οδήγηση μέσα στην πόλη. Συνέχισα γνωρίζοντας πλέον το site trade-wind και έβαλα (ρισκάροντας με την ρευστότητα και επηρεασμένος από τον Haas)
Castrol GTX 10w30 High MileageΤο αυτοκίνητο έχει πλέον περίπου 5000 χλμ και δύο μεγάλα ταξίδια με αυτά τα λάδια και φυσιολογική κατανάλωση (λιγότερα από 400ml για τα χιλιόμετρα αυτά).
Τώρα μου φαίνεται πως ίσως ακούω λίγο τις βαλβίδες (δείτε και το HYDRAULIC LIFTER ADDITIVE της liqui moly πάλι)
Εφόσον ο λαμπ. δεν έχει πλέον τα GTX σκέφτομαι να βάλω κάτι σαν τα MAX LIFE SAE 10W-40 1 lt ή να δοκιμάσω με κανονικά λάδια όπως τα Amsoil XL ή Motul 8100 και τα δύο σε 30άρι.Ακούω γνώμες και sorry για το μεγάλο post.
-
Παραθέτω την επικοινωνία που είχα με τον Dave της Redline, για τις βαλβολίνες σε Miata του 1999 (χειροκίνητο 5τάχυτο με μπλοκέ Torsen).
I would like to ask you which gear oil you would suggest for my transmission and differential. I suppose that the 75W90NS is best for the transmission, but which is best for the Torsen differential?
Thank you for contacting Red Line Oil, in your MX-5 transmission I would recommend the MT-90 and the 75W90 in the Torsen differential. The 75W90NS would be an option for the transmission though the MT-90 could shift just slightly better.
-
Ξέρεις πολύ καλά τί λέει ο Dave (και εννοείται ότι είμαι πολύ λίγος για να τον κρίνω)... Προτείνει GL-4 βαλβολίνη και όχι GL-5 σε σασμάν που απαιτεί GL-4 και όχι GL-5. Άσχετα που δεν θα πειράξει εάν βάλεις στο σασμάν καλής ποιότητος GL-5 με σύνθεση φιλική προς τα μπρούτζινα (όπως οι 'δικές του' της RED LINE).
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Θα ήθελα να σας περιγράψω την εμπειρία μου με την Citroen Xantia. Λοιπόν, παρατήρησα διαρροή λαδιών και πήγα στον μηχανικό. Εκείνος μου είπε πως δεν είναι μόνο τσιμούχα αλλά και ελατήρια. Το αυτοκίνητο είχε περισσότερα από 140,000 χλμ – κυρίως σε Αθήνα-Ναύπλιο και ήρεμα. Πρότεινε και βάλαμε “ενισχυμένα” 10w60 επειδή δεν άξιζε λέει η επισκευή, όσο κρατήσει, και έτσι και κάναμε. Το αυτοκίνητο συνέχισε τα ίδια, ίσως λίγο λιγότερο. Αργότερα αποφάσισα μόνος μου και έριξα το πρόσθετο της liqui moly που λέγεται oil stop.
Αντιγράφω από το site OIL LEAK STOP(catalog-additives-oil additives)
Puts an end to oil patches contaminating the environment both on the road and in the garage. Oil Leak Stop regenerates rubber and plastic engine seals and reduces oil consumption via the piston rings (due to constant viscosity) and via valve guides (due to regenerated seals). Prevents blue smoke in the exhaust gases. Compensates for a drop in viscosity and reduces engine noise.
Operational area: Suitable for all petrol and Diesel engines and compatible with all commercially available engine oils. 300 ml is sufficient for 3 -- 4 litres of engine oil. Sealing first takes effect after about 600 -- 800 km.Στην συνέχεια έβαλα κάποια απλά Divinoil 15w40 όπου δεν είχα αισθητή κατανάλωση με οδήγηση μέσα στην πόλη. Συνέχισα γνωρίζοντας πλέον το site trade-wind και έβαλα (ρισκάροντας με την ρευστότητα και επηρεασμένος από τον Haas)
Castrol GTX 10w30 High MileageΤο αυτοκίνητο έχει πλέον περίπου 5000 χλμ και δύο μεγάλα ταξίδια με αυτά τα λάδια και φυσιολογική κατανάλωση (λιγότερα από 400ml για τα χιλιόμετρα αυτά).
Τώρα μου φαίνεται πως ίσως ακούω λίγο τις βαλβίδες (δείτε και το HYDRAULIC LIFTER ADDITIVE της liqui moly πάλι)
Εφόσον ο λαμπ. δεν έχει πλέον τα GTX σκέφτομαι να βάλω κάτι σαν τα MAX LIFE SAE 10W-40 1 lt ή να δοκιμάσω με κανονικά λάδια όπως τα Amsoil XL ή Motul 8100 και τα δύο σε 30άρι.Ακούω γνώμες και sorry για το μεγάλο post.
Ίσως στην περίπτωσή σου η χρήση ορυκτελαϊκών λιπαντικών (GrI έως GrIII) είναι πιο ασφαλής επιλογή προκειμένου να διατηρήσεις το 'σφράγισμα' που επιτεύχθηκε από το πρόσθετο της Liqui Moly. Tα τύπου High Mileage ή Max Life περιέχουν ελαφριά καθαριστικά όπως και ειδικά 'πρόσθετα φρεσκαρίσματος' που φροντίζουν να αναζωογονούν διαστέλοντας τις κουρασμένες ή συρρικνωμένες τσιμούχες-φλάντζες.
Πάντως η διόρθωση ήταν θεαματική (χρήση 30ριου) και η τόλμη σου μου επιτρέπει να μην 'διακρίνω' φθορά στα ελατήρια παρά μόνο σε τσιμουχάκια ή φλάντζες.
Πολύ ενδιαφέρον το πρόσθετο και μπράβο σου που την ψάχνεις και έτσι βοηθάς κι όλους εμάς. Να το έχουμε υπόψιν μας (LIQUI MOLY OIL LEAK STOP) για να το προτείνουμε σαν τελευταία λύση σε όσους αναγκάζονται από τις διαρροές λιπαντικού να σχεδιάζουν την επισκευή του κινητήρα τους. -
Αυτό το λάδι για seat ibiza 1.4 16v (101ps) κάνει;
Mobil Synt S SAE 5w-40 Special V
Υψηλής απόδοσης πλήρως συνθετικό λιπαντικό κινητήρων, σχεδιασμένο κυρίως για τους κινητήρες του group VW-Audi που χρησιμοποιούν το σύστημα αντλίας-ακροφυσίου όπου απαιτείται λιπαντικό προδιαγραφών VW 505 01 (κινητήρες TDI). Ειδικά σχεδιασμένο για να παρέχει ταχύτερη προστασία κατά την εκκίνηση, για περιορισμό της φθοράς του κινητήρα, μεγαλύτερη οικονομία στα καύσιμα και εξαιρετική προστασία στις υψηλές και τις χαμηλές θερμοκρασίες.Προδιαγραφές
Υπερκαλύπτει τις: ΑPI SJ/CF, ACEA A3/B3 -
Σήμερα έβαλα την βαλβολίνη της AMSOIL (Sevear gear) και το πρόσθετο στο μπλοκέ διαφορικό μου! (Ε36 3.0).
Σε λίγες μέρες θα δοκιμάσω και λάδια (5/40) και ATF!
Θα ενημερώσω για εντυπώσεις...........
Παρεπιμπτόντως, στο site της RL, προτείνει για τον κινητήρα μου το 10/40!!
Το ίδιο και στο site της AMSOIL... -
Ψάχνοντας, έπεσα πάνω σε αυτό το pdf σχετικά με το Mobil1 5/50 που έχω τώρα.
Μου έκανε εντύπωση η φράση '...Mobil 1 5W-50, Performance Driving Formula, exceeds the requirements of the industry and car
manufacturers' standards required for **high-performance turbo-charged, supercharged **gasoline and diesel multi-valve fuel injected
engines...'Σε αναζήτηση σχετικά με λάδι για τον κινητήρα μου μου πρότεινε το Mobil1 10/40!!!... [/url]
-
Καλο το 10W40 όπως και το 5W50 , 5W40 ή 15W40 .
Ανάλογα με τις εξωτερικές θερμοκρασίες και τη χρήση που κάνεις , διαλέγεις.
http://www.extreme-machines.nl/download ... apport.doc
Τα 5W50 τα πήγαν καλύτερα από τα 10W40 και ακόμα καλύτερα από τα 0W40.
Όπως φαίνεται ό,τι κερδίζεις από την καλύτερη κυκλοφορία στο ξεκίνημα , το χάνεις από το λεπτότερο φιλμ λαδιού μου μένει με το 0W40 όταν κλείνεις τον κινητήρα (στραγγίζει).
Τα πράγματα είναι αρκετά περίπλοκα . -
Κάτι που παρατήρησα πηγαίνοντας την Xantia για αλλαγή λαδιών στο βενζινάδικο δίπλα στο στο μαγαζί του λαμπ στον Πειραιά:
Το λάδι μπορεί πάνω στην βέργα να φαίνεται ακόμα αρκετά ξανθό αλλά στην πράξη είναι κατάμαυρο!
Επιπλέον πληροφορίες: Το βενζινάδικο αυτό αλλάζει τα λάδια ρουφώντας (ή και κανονικά αν το ζητήσεις, χρέωση πάντα 5€). Πρώτη φορά είδα πως λειτουργεί αυτό και μου άρεσε πως μπορείς να δεις όχι μόνο το χρώμα των λαδιών σου αλλά και την ποσότητα που έχει μείνει μέσα . -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Καλο το 10W40 όπως και το 5W50 , 5W40 ή 15W40 .
Ανάλογα με τις εξωτερικές θερμοκρασίες και τη χρήση που κάνεις , διαλέγεις.
http://www.extreme-machines.nl/download ... apport.doc
Τα 5W50 τα πήγαν καλύτερα από τα 10W40 και ακόμα καλύτερα από τα 0W40.
Όπως φαίνεται ό,τι κερδίζεις από την καλύτερη κυκλοφορία στο ξεκίνημα , το χάνεις από το λεπτότερο φιλμ λαδιού μου μένει με το 0W40 όταν κλείνεις τον κινητήρα (στραγγίζει).
Τα πράγματα είναι αρκετά περίπλοκα .Παρεπιπτοντως αυτη η αναλυση αφορα Subaru GT, WRX & STI οποτε δεν ειναι καλο να βγαζουμε γενικοτερα συμπερασματα για ολα τα αυτοκινητα βασιζομενοι στα αποτελεσματα της, μου την ειχε στειελει ενας φιλος χημικος απο το δικο τους Subaru club πριν χρονια και τα περισσοτερα αποτελεσματα αφορουν καλοκαιρινες θερμοκρασιες οδηγησης!
Και ειναι γνωστο επισης απο ανα τον κοσμο αναλυσεις λαδιων (χωρις να θελω να ευλογησω τα γενια μου αφου δεν ειναι ψεματα) οτι ολα τα Subaru εχουν καλα αποτελεσματα στις αναλυσεις δηλαδη μειωμενες φθορες και καλη μεταλλουργια γενικοτερα.
Ισως σε καποια αλλα αυτοκινητα ηταν αρκετα διαφορετικα και σιγουρα στα μη τουρμπο. -
Αυτό με προβληματίζει. Οτι το δικό μου είναι ατμοσφαιρικό και με πολλά χιλιόμετρα στην πλάτη του (~200.000!!).
Σκέφτομαι σοβαρά να πάω προς Redline 10/40 ή το αντίστοιχο AMSOIL!!!
-
Παίζει να είμαι ελαφρώς off-topic, αλλά: Πως στο καλό αλλάζεται το φίλτρο λαδιού σε Xsara II? Είναι ένα ποτηροειδές πλαστικό, το οποίο ανοίγεται και αλλάζεται μόνο το φίλτρο (και όχι το περίβλημά του όπως συνήθως) και ξανακλείνει. Με ποιό τρόπο όμως ανοίγει; Σε βενζινάδικα/μικροσυνεργεία που ρώτησα, μου είπαν ότι δεν έχουν το κατάλληλο κλειδί, αλλά στο internet δεν βρήκα να υπάρχει κανένα κλειδί που να χρειάζεται παρά μόνο μια 24άρα καστάνια. Καμιά ιδέα;
Περι λιπαντικών γενικώς