-
Το βράδυ του Σαββάτου σχεδίαζα προσεκτικά την Κυριακάτικη εξόρμηση. Μόλις ξεκίνησα προβληματίστηκα λίγο με τη σκόνη που επικρατούσε και δεν την είχα λάβει υπόψιν. Η εξόρμηση θα εμπεριείχε φωτογραφίες από απόσταση. Όταν έφτασα στα Τρίκαλα δε φαινόταν καν ο Κόζιακας, το βουνό που δεσπόζει στην ευρύτερη περιοχή και είναι αδύνατον να μην το έχεις προσέξει περνώντας από αυτά τα μέρη. Και όμως δε φαινόταν λες και επικρατούσε ομίχλη. Δεν περίμενα ότι η σκόνη είχε φτάσει τόσο βόρεια, έκανα λάθος. Καμία σημασία δεν είχε καθώς προχώρησα στο Plan B το οποίο ήταν μέσα στους στόχους μου και το είχα μελετήσει επιφανειακά σε ανύποπτη φάση.
Τα ΄΄Άγνωστα Μετέωρα΄΄ αποτελούν αυτό ακριβώς που λέει η ονομασία τους. Πρόκειται για τη φυσική συνέχεια των κλασσικών όγκων από ψαμμίτη οι οποίοι είναι σχεδόν άγνωστοι στο ευρύ κοινό καθώς εκτείνονται βόρεια και ανατολικά σε δασικές και δύσβατες εκτάσεις. Στο παρελθόν είχα περιπλανηθεί σε ένα κομμάτι τους αλλά είχα αφήσει ανοιχτούς λογαριασμούς.
Περνώντας τον Δομοκό
Μόλις έφτασα στην Καλαμπάκα κινήθηκα προς τα Μετέωρα αλλά σύντομα μπήκα σε κάθετο χωματόδρομο για να φτάσω σε μια μικρή λίμνη που υπάρχει εκεί. Η τοποθεσία που εισήλθα ονομάζεται Καβρόλακκος και μετά από 25 λεπτά δύσβατου χωματόδρομου κατάφερα να βγω σε μια άλλη τοποθεσία που ονομάζεται Τσούμα Διακόπια και από εκεί περνά ο κεντρικός ασφάλτινος δρόμος που τραβά για τη Βλαχάβα. Ο δρόμος που υποτίθεται ότι θα με έβγαζε στη λίμνη δεν υπήρχε καν και καλά καλά δεν υπήρχε αυτός που έκανα. Μέχρι την τελευταία στιγμή πίστευα ότι κάτι θα συναντήσω και θα αναγκαστώ να γυρίσω πίσω.
Τσούμα Διακόπια με μέτρια θέα λόγω χαμηλής ορατότητας.
Από εκεί συνέχισα ασφάλτινα προς τη Βλαχάβα μέχρι που διέκρινα μια κορυφή με κεραίες. Δεν το σκέφτηκα και πολύ, η περιέργειά μου με τράβηξε προς τα εκεί.
Το βουνό ονομάζεται Αγούρος, έχει υψόμετρο μόλις 970 μέτρα και εκτείνεται βορειοανατολικά σε μεγάλη απόσταση. Δεν το γνώριζα, όταν επέστρεψα μελέτησα προσεκτικά τον χάρτη.
Υποτίθεται ότι από τη Βλαχάβα ένας χωματόδρομος θα με οδηγούσε στην τοποθεσία Παλαιοπαναγιά όμως το google maps έχει καταλάβει ότι είμαι ανώμαλος και με στέλνει μόνιμα για περιπέτειες! Για ακόμη μια φορά επί 35 λεπτά αμφέβαλλα για το αν θα καταφέρω να βγω από εκεί μέσα που έμπλεξα. Στο τέλος βέβαια η γεύση ήταν γλυκειά καθώς κατάφερα να διασχίσω ολόκληρο το βουνό και να κινηθώ σε σημεία που δείχνουν παρατημένα για δεκαετίες.
Μερικά στιγμιότυπα της διαδρομής
Φυσικά σε ορισμένα σημεία κατέβηκα για να αξιολογήσω την κατάσταση γιατί όντας μόνος δεν υπάρχει περιθώριο λάθους.
Κρυμμένοι όγκοι μέσα στα δάση.
Σαν να βρίσκομαι σε ένα υπαίθριο μουσείο!
Βγήκα στον ασφάλτινο δρόμο Γάβρου- Δεσκάτης και προσπάθησα να προσεγγίσω την Παλαιοπαναγιά από εκεί. Η διαδρομή ξεπέρασε τις προσδοκίες μου.
Χαμηλά υπάρχει ένα ρέμα- ποτάμι αλλά δε φαίνεται λόγω της πυκνής βλάστησης. Η Παλαιοπαναγιά βρίσκεται κάπου απέναντι.
Κάποια στιγμή διέκρινα απέναντι τον σπηλαιώδη ναό της Παναγίας. Το ερώτημα ήταν αν ο δρόμος που κινούμαι θα περνά απέναντι με ασφάλεια.
Μέσω ενός εύκολου περάσματος κατάφερα να προσεγγίσω την τοποθεσία.
Άφιξη σε αυτήν την απίθανη τοποθεσία, μακριά από τον τουρισμό. Ατόφιο ''Μετεωρικό'' τοπίο.
Πολλές φορές είναι να απορείς πως δεν πετυχαίνεις ούτε έναν σε τέτοια μέρη.
Εκτός αν υπάρχουν πια τόσο πιο ωραία πράγματα να δεις στο κέντρο των Τρικάλων ή της Καρδίτσας ας πούμε (not).
Ανεβαίνοντας στο εκκλησάκι της Παναγίας.
Far west η φάση.
Λίγα μέτρα ανέβηκα και η θέα καθηλώνει.
Στην πίσω πλευρά της εκκλησίας υπάρχει μια σχετικά σύγχρονη τοιχογραφία.
Αλλά και μια που δείχνει πραγματικά παλιά και έχει αφεθεί στο έλεος της φύσης.
Έκατσα σε μια καρέκλα και απόλαυσα τη στιγμή.
Επιστροφή στο αυτοκίνητο. Υπήρχε ένα κιόσκι στο οποίο θα καθόμουν λίγο να τσιμπήσω κάτι πρόχειρο.
Μόλις κινήθηκα μερικά μέτρα για να βάλω το Qashqai στη σκιά άκουσα ένα γρρρρρςςςςςςς από κάτω σαν να κρέμασε κάτι και να ακουμπά στο δρόμο. Πράγματι είχε κρεμάσει η ποδιά του μοτέρ από την πίσω πλευρά. Σήκωσα λίγο το αυτοκίνητο με τον γρύλλο για να έχω λίγο χώρο να βγάλω μερικές βίδες (με πένσα γιατί δεν είχα εργαλεία μαζί). Εννοείται δε μπήκα από κάτω, το αναφέρει και ο γρύλλος με σχετικό αυτοκόλλητο. Οι βίδες που είχαν μείνει πάνω ξέσφιξαν εύκολα με το πενσάκι που είχα εκτός από μια που μου έβγαλε την πίστη αλλά τελικά την κατάφερα. Αν ήταν σφιγμένες και οι υπόλοιπες έτσι βέβαια δε θα είχαν φύγει βίδες και δε θα είχε κρεμάσει. Η ποδιά εν τω μεταξύ ασήκωτη γιατί έχει και αυτό το μονωτικό σφουγγάρι από την πάνω πλευρά. Για καλή μου τύχη είχε μια βρύση εκεί και κατάφερα να την καθαρίσω λίγο ώστε να τη βάλω στο πορτ μπαγκάζ χωρίς να το κάνω χάλια.
Έφαγα καμιά ώρα για όλη τη διαδικασία αφού περίμενα να στεγνώσει και λίγο το σφουγγάρι της ποδιάς και ξεκίνησα την επιστροφή μου προς τη Βλαχάβα. Αυτή τη φορά ο δρόμος ήταν πιο βατός.
Άφιξη στη Βλαχάβα.
Στην αρχή της εξόρμησης είχα δει μια ταμπέλα κοντά στη Βλαχάβα που έλεγε προς Φλαμπουρέσι 16km. Είχε περισσέψει λίγος χρόνος και είπα να κάνω ακόμα μια διαδρομή. Άλλωστε έδειχνε υπερβολικά βατή στην αρχή.
Σύντομα όμως ο δρόμος στένεψε και δυσκόλεψε, μειώνοντας δραματικά τη μέση ωριαία ταχύτητα.
Πέτυχα και ένα κοπάδι από άγρια άλογα κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Μετά από σχεδόν 35 λεπτά έφτασα στο Φλαμπουρέσι.
Από το Φλαμπουρέσι συνέχισα ασφάλτινα μέχρι το ύψος της Θεόπετρας και από εκεί επέστρεψα πίσω. Ήταν μια ακόμα φανταστική αλλά και επεισοδιακή εξόρμηση τόσο από άποψη διαδρομών όσο και των αστάθμητων παραγόντων που προέκυψαν. Η ποδιά μπήκε και σταθεροποιήθηκε σωστά εντός της εβδομάδας όπου έκανα και ένα σέρβις και το Qashqai είναι ξανά ετοιμοπόλεμο για νέες περιπέτειες.
Τα λέμε την επόμενη φορά!
-
Κανεις πολύ ωράιες εκδρομές! Αν συνεχίσεις ίσως να σκεφτόσουν ανταλλαγή τα ζαντολάστιχα με 16'' ώστε να έχεις πληθώρα επιλογών σε A/T λάστιχα. Θα δεις εντυπωσιακή διαφορά εκτός δρόμου χωρίς να θυσιάσεις πολλά εντός δρόμου και βεβαίως χωρίς να έχεις την αγωνία κλαταρίσματος
Keep off roading!
-
Ωραιος ο Βασιλης...αν και αμαξας πλεον.
Να μας πεις και με ποσα χλμ πηρες το NIssan και ποσα θα του κανεις σε ενα χρονο.
Πως το βλεπεις στο δρομο και καταναλωσεις κλπ κλπ.
Αυτα ειναι τεστ...ξερεις εσυ τωρα. -
@ss_76 said in <<Άγνωστα Μετέωρα>>- Παλαιοπαναγιά 19-5-2024:
Κανεις πολύ ωράιες εκδρομές! Αν συνεχίσεις ίσως να σκεφτόσουν ανταλλαγή τα ζαντολάστιχα με 16'' ώστε να έχεις πληθώρα επιλογών σε A/T λάστιχα. Θα δεις εντυπωσιακή διαφορά εκτός δρόμου χωρίς να θυσιάσεις πολλά εντός δρόμου και βεβαίως χωρίς να έχεις την αγωνία κλαταρίσματος
Keep off roading!
Σε ευχαριστώ φίλε μου! Εννοείται οι 16αρες με ΑΤ λάστιχα είναι στο πρόγραμμα από τον Οκτώβρη. Προς το παρόν δοκιμάζονται σε σκληρή χρήση τα runflat που έχω βάλει. Έχω λίγο περίπου 2.500km με αυτά μέχρι στιγμής, θα δείξει πως θα πάνε. Τις 19αρες δεν πρόκειται να τις δώσω, θα τις δουλεύω τους καλοκαιρινούς μήνες αν αντέξουν τα λάστιχα σε αυτή τη χρήση.
@chrisk6 said in <<Άγνωστα Μετέωρα>>- Παλαιοπαναγιά 19-5-2024:
Ωραιος ο Βασιλης...αν και αμαξας πλεον.
Να μας πεις και με ποσα χλμ πηρες το NIssan και ποσα θα του κανεις σε ενα χρονο.
Πως το βλεπεις στο δρομο και καταναλωσεις κλπ κλπ.
Αυτα ειναι τεστ...ξερεις εσυ τωρα.Χρηστάρα δεν έχουν σημασία τα km καθώς σπάνια βρίσκεις ''καθαρό'' μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σε αυτόν τον τομέα. Μέχρι στιγμής έχω κάνει περίπου 7.000km από τότε που το πήρα. Υπολογίζω χονδρικά 30.000- 35,000km ετησίως αν όλα πάνε καλά πάντα!
Στο δρόμο προσωπικά είμαι εντυπωσιασμένος. Πολύ άνετο, ασφαλές και αναρτησιακά βρίσκεται στη χρυσή τομή κρατήματος και άνεσης. Καταναλώσεις παίζω περίπου στα 6,5 λίτρα αλλά με γρήγορο ρυθμό και συνεχείς προσπεράσεις! Όταν έβαλα τη γυναίκα να οδηγήσει από το Λουτράκι και πίσω έγραφε κάτι 4,9-5,2. Εγώ μόνο σε κατηφόρικές διαδρομές βλέπω τέτοια νούμερα!!!
<<Άγνωστα Μετέωρα>>- Παλαιοπαναγιά 19-5-2024