-
Έχω ένα Astra 1600 φρέσκο.
Έκανα την πρώτη αλλαγή λαδιών στα 4.500 km και έβαλαν λιπαντικά διάρκειας 5.000 km. Στην παρατήρησή μου ότι το manual λέει μία φορά το χρόνο στο σέρβις (ή στα 15.000) απάντησαν ότι δε γίνεται αυτό (δηλαδή, πάνω κάτω, ότι απάντησαν και σε κάτι θέματα για ιμάντες που είδα να συζητιούνται).
Έχει κανείς άποψη για τα λάδια; Για το γενικότερο θέμα του τι λένε οι αντιπροσωπείες και η Opel (Ελλάδας, Γερμανίας, όποια ξέρει ...)
Δημήτρης
-
Έχω ένα Astra 1600 φρέσκο.
Έκανα την πρώτη αλλαγή λαδιών στα 4.500 km και έβαλαν λιπαντικά διάρκειας 5.000 km. Στην παρατήρησή μου ότι το manual λέει μία φορά το χρόνο στο σέρβις (ή στα 15.000) απάντησαν ότι δε γίνεται αυτό (δηλαδή, πάνω κάτω, ότι απάντησαν και σε κάτι θέματα για ιμάντες που είδα να συζητιούνται).
Έχει κανείς άποψη για τα λάδια; Για το γενικότερο θέμα του τι λένε οι αντιπροσωπείες και η Opel (Ελλάδας, Γερμανίας, όποια ξέρει ...)
Δημήτρης
-
Έχω ένα Astra 1600 φρέσκο.
Έκανα την πρώτη αλλαγή λαδιών στα 4.500 km και έβαλαν λιπαντικά διάρκειας 5.000 km. Στην παρατήρησή μου ότι το manual λέει μία φορά το χρόνο στο σέρβις (ή στα 15.000) απάντησαν ότι δε γίνεται αυτό (δηλαδή, πάνω κάτω, ότι απάντησαν και σε κάτι θέματα για ιμάντες που είδα να συζητιούνται).
Έχει κανείς άποψη για τα λάδια; Για το γενικότερο θέμα του τι λένε οι αντιπροσωπείες και η Opel (Ελλάδας, Γερμανίας, όποια ξέρει ...)
Δημήτρης
-
Το θέμα έχει αυζητηθει εκτενεστατα εδώ:
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=3005Πάντως γνώμη μου, η αλλαγη λαδιών να γινεται στα προβλεπομενα διαστηματα, εκτος αν υπάρχουν 'ειδικες συνθηκες', πολλή σκόνη, πολλες μικρες διαδρομες με κρυο κινητήρα, ζορισμα του κινητηρα για μεγαλα διαστηματα κ.λ.π.
Και παντα συνθετικά λάδια.
Γενικότερα πάντως έχω την αίσθηση ότι τα συνεργεία προσπαθούν να σπρώξουν τον κόσμο σε συχνοτερες αλλαγες λαδιων για ευνοητους λογους.Υ.Γ. Το αυτοκινητο μου είναι Astra G 1.4 και πάντα αλλάζω στα 15,000 km.
Μέχρι τώρα έβαζα τα λάδια της Opel, αλλά απο εδω και περα προσανατολιζομαι να βάζω λάδια 'εμπορίου' -
η τακτική αλλαγή λαδιών καλό κάνει, κακό πάντως δεν κάνει...(πλην του κόστους που είναι γύρω στα 30 ευρώ νομίζω σε εξουσιοδοτημένο μαζί με τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο)
από το βιβλίο συντήρησης βγαίνει το συμπέρασμα πως μπορείς να τα αφήσεις ΜΕΧΡΙ 15 χιλιάδες χιλιόμετρα, η αντιπροσωπεία συνιστά για τις ελληνικές συνθήκες αλλαγή κάθε 5 χιλιάδες το οποίο επίσης είναι μάλλον υπερβολικό
ανάλογα με την χρήση και το πόσο αγαπάς τον κινητήρα σου εγώ θα έλεγα να παίζεις κάπου μεταξύ 7,500 και 10,000
-
Τά λάδια από ,ότι ξέρω,δέν έχουν από μόνα τούς συγκεκριμένη διάρκεια ζωής σέ χλμ.Δηλαδή δέν είναι γιά 10 ή 15 χιλ.χλμ. Τά χλμ.στά οποία αλλάζεις λάδια τά κρίνει μόνο ή εταιρία πού κατασκευάζει τό αυτοκίνητό σου.Θά ήταν λάθος νά λέει η εταιρία ότι η αλλαγή πρέπει νά γίνετε κάθε 5000χλμ. καί νά τά αλλάζεις στίς 15000 γιατί σού είπαν ότι τό συγκεκριμένο λάδι είναι γιά 15000χλμ.
Φυσικά είμαι τής γνώμης νά τά αλλάζεις λίγο νωρίτερα από αυτό,καί φυσικά νά βάζεις πάντα ποιοτικό λάδι. -
Ευχαριστώ και για το link στην παλιά συζήτηση αλλά και για την πληροφόρηση.
Δεν έχω καταλάβει τι είναι οι ελληνικές συνθήκες βέβαια. Οι ξένοι δηλαδή δεν έχουν οδήγηση σε πόλη και μποτιλιάρισμα; Πάντως, ούτως ή άλλως σκέφτομαι να μην αφήνω τα λάδια πάνω από 5000 για να εξασφαλίσω κάπως την αξία του κινητήρα. Επίσης, η DynaMotors (Πάτρα κλπ.) έχει τα 5000 μέσα στην εγγύηση (έξτρα της Opel) που δίνει για τα νέα Opel, οπότε δε σκέφτομαι να το ρισκάρω.
Δ.
-
Ο χρήστης theios έγραψε:
η αντιπροσωπεία συνιστά για τις ελληνικές συνθήκες αλλαγή κάθε 5 χιλιάδεςΌπως και στο Kadett της 20ετίας...
Η τεχνολογία των λιπαντικών έχει βελτιωθεί πολύ από τότε. Τώρα αν η αντιπροσωπία θέλει να βάζει συχνά απλά λάδια για να πέρνει εργατικά αντί συνθετικά πιο αραιά... Τουλάχιστον βάζουν Aral. -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Τά λάδια από ,ότι ξέρω,δέν έχουν από μόνα τούς συγκεκριμένη διάρκεια ζωής σέ χλμ.Δηλαδή δέν είναι γιά 10 ή 15 χιλ.χλμ. Τά χλμ.στά οποία αλλάζεις λάδια τά κρίνει μόνο ή εταιρία πού κατασκευάζει τό αυτοκίνητό σου.Θά ήταν λάθος νά λέει η εταιρία ότι η αλλαγή πρέπει νά γίνετε κάθε 5000χλμ. καί νά τά αλλάζεις στίς 15000 γιατί σού είπαν ότι τό συγκεκριμένο λάδι είναι γιά 15000χλμ.
Φυσικά είμαι τής γνώμης νά τά αλλάζεις λίγο νωρίτερα από αυτό,καί φυσικά νά βάζεις πάντα ποιοτικό λάδι.Μπράβο ρε Ανδρέα, πέστα!
Αυτό με τα χιλιόμετρα μου τη δίνει και εμένα, ακόμα και όταν το ακούω για τα λάστιχα. Δηλαδή αν τα έχω φορεμένα 6 χρόνια και έχω κάνει 15.000 χιλιόμετρα, είναι ακόμα μια χαρά, έτσι;
Σε συνθήκες κίνησης στην πόλη αποκλειστικά, θεωρώ ότι τα λάδια πρέπει να αλλάζονται στα 3/4 ή και τα μισά του χρόνου που ζητάει ο κατασκευαστής. Στη Sprint που είναι και γριά βέβαια, αλλάζω λάδια κάθε 6 μήνες, όσα χιλιόμετρα και να έχω κάνει. Και βάζω το ακριβότερο λάδι που συνιστά ο κατασκευαστής (Selenia Racing). Ο κινητήρας λειτουργεί σαν ραπτομηχανή Singer!
-
Ε,εμείς μέ τίς γριούλες μας πρέπει νά τίς προσέχουμε λίγο παραπάνω
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Ο κινητήρας λειτουργεί σαν ραπτομηχανή Singer!ράψε και για μας ένα κουστουμάκι Quadrifolio Verde
-
Ο χρήστης theios έγραψε:
Ο κινητήρας λειτουργεί σαν ραπτομηχανή Singer!
ράψε και για μας ένα κουστουμάκι Quadrifolio Verde
Μετά χαράς!!!
Και ιδού και η... ραπτομηχανή!
-
Ποιος από μας εξαντλεί τα περιθώρια λειτουργίας των αναλώσιμων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου του? Δεν πιστεύω να περιμένετε να σφυρίζουν τα φρένα σημάδι ότι δεν έχει πλέων υλικό τριβής και τρώγεται ο δίσκος για να αλλάξετε τακάκια? Πάντα δεν τα αλλάζουμε στο σέρβις αν και έχουν ακόμα λίγο «ψωμί»? Γιατί στα λάδια που είναι ότι σημαντικότερο για τον κινητήρα και η πιθανή ζημιά είναι πολλαπλάσια σε κόστος από ότι ένας δίσκος φρένων τσιγκουνευόμαστε? Λοιπόν ότι λέει ο επίσημος φορέας του κατασκευαστή και με τα καλύτερα κατά περίπτωση λάδια, δηλαδή από τα προτεινόμενα για να καλύπτουν τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Αν το αμάξι δουλεύει πολλές ώρες σε στάση λόγω μποτιλιαρισμάτων ή σκίζεται καθημερινά θα πρέπει να είμαστε ακόμα ποιο προσεκτικοί με την επιλογή των λαδιών που χρησιμοποιούμε. Μεγάλο ρόλο στην φθορά του κινητήρα πέρα από το είδος του λαδιού παίζει και η χρήση, καθώς η μεγαλύτερη φθορά συντελείται κατά την εκκίνηση που ο κινητήρας είναι ακόμα ξερός καθώς το λάδι δεν έχει ακόμα φτάσει στις τριβόμενες επιφάνειες. Άλλο είναι να κάνουμε 5000 χιλιόμετρα με 100 εκκινήσεις και άλλο με 1000.
-
Χαιρετώ το πλήθος ...
αν και από μακρυά είπα να μπω να δώσω στίγμα ...Και εγώ άλλαξα τα λαδάκια στα 4.200χιλιόμετρα ... έβαλα Motul 300V Chrono ... Δεν μπορώ να πω ότι είδα και τρελή διαφορά με τα εργοστασιακά ... ίσως λόγω της βελτίωσης που έκανα ταυτόχρονα
Λίγο ο ήχος της μηχανής έγινε ποιο γλυκός και η θερμοκρασία νερού πλέον είναι λίγο ποιο χαμηλή ... Αν είχα όργανο θερμοκρασίας λαδιού ίσως να καταλάβαινα περισσότερα ...
Σκέφτομαι από την επόμενη αλλαγή να αρχίσω να βάζω τα συνθετικά της Γερμανικής FUCHS ... ΤΙΤΑΝ Unic Plus ΜC10W40 ... Είναι σχετικά φτηνά και φουλ συνθετικά ... και μαζί με το φίλτρο και την εργασία κοστίζουν 40euro ...
-
Λοιπόν εάν δεν κάνω ένα τραγικό λάθος (έχω διαβάσει το manual συντήρησης του Astra 1.4 πολλές φορές) ο κατασκευαστής αναφέρει τα εξής :
- Αλλάγή λαδιών κάθε 30.000 χλμ, δηλαδή μαζί με το service ή σε ένα χρόνο σε κανονικές συνθήκες κυκλοφορίας και δεν χρειάζεται συνθετικό λάδι αλλά όχι και ορυκτέλαιο.
- Αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 χλμ ή κάθε 6 μήνες σε περίπτωση που το αυτοκίνητο κινείται σε μεγαλύτερο ποσοστό στην κίνηση και αυτό ισχύει για ημισυνθετικό με τις προδιαγραφές που αναφέρει
- Αλλαγή κάθε 30.000 χλμ σε κάθε περίπτωση εάν χρησιμοποιούμε συνθετικό.
Να προσθέσω ότι πρόκειται για Astra 11/2002 και ότι ακολουθώντας τις οδηγίες των εξουσιοδοτημένων συνεργείων έγιναν αλλάγές στα
5.000, 12.000, 21.000, 31.000 χλμ.
Σε ερώτησή μου γιατί τόσο συχνές αλλαγές ενώ ο κατασκευαστής προτείνει άλλα η απάντησή τους ήταν ότι το service manual είναι απλή μετάφραση από τα γερμανικά οπότε ο κατασκευαστής έχει δώσει προφανώς άλλες οδηγίες στους εξουσιοδοτημένους της Ελλάδας (Βέβαια μέσα στο manual αυτό αναφέρονται οι Ελληνες εξουσιοδοτημένοι και όχι οι αν/χοι Γερμανικοί!!! μάλλον αυτό προλάβαν να το τροποποιήσουν).
Η ερώτηση μου είναι αν γίνεται να βρεις ποια είναι η αλήθεια χωρίς να σε δουλεύει ο καθένας αλλά και χωρίς την αναφορά των χρηστών αν είναι καλό να αλλάζεις λάδια κάθε 5.000 χλμ ή 7500 χλμ. καθώς κατανοώ απόλυτα ότι εάν τα αλλάζεις και κάθε 2.000 χλμ καλύτερα θα είναι. Εμένα με ενδιαφέρει το κόστος χρήσης που έχει υποσχεθεί η Opel να διατηρηθεί και τα λεφτά για τα λάδια έχω πιο ενδιαφέροντες τρόπους να τα ξοδέψω....
Εάν λοιπόν έχει κανείς επικοινωνήσει με την μητρική εταιρία θα ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον να ΄δούμε τι του είπε...
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
καθώς η μεγαλύτερη φθορά συντελείται κατά την εκκίνηση που ο κινητήρας είναι ακόμα ξερός καθώς το λάδι δεν έχει ακόμα φτάσει στις τριβόμενες επιφάνειες.οντως η φθορα ειναι μεγαλη κατα την εκκινηση αλλα οχι (πλεον) για αυτο το λογο.
Καπου διαβασα(θα ψαξω να βρω που) οτι επιτελους ανακαλυψαν το ΓΙΑΤΙ η φθορα ειναι μεγαλη στη κρυα εκκινηση. Λαδι υπαρχει λοιπον στις τριβομενες επιφανειες αρκετο για να προστατεψει απο τις πρωτες τριβες, αλλα οχι αρκετο για να αντμετωπισει τα Οξεα απο τη καυση της βενζινης στο κρυο μοτερ........
Αυτα τα οξεα ειναι που κανουν τη ζημια.... -
Aπό ότι μου είπαν εμένα στον Καλτσούνη ... υπάρχουν προς διάθεση 2 τύποι λαδιών για το Astra
α. ημισυνθετικά και αλλαγή κάθε 5.000χιλιόμετρα (εδώ ο κατασκευαστής μιλά για 10.000χλμ σε νορμάλ συνθήκες)
β. φουλ συνθετικά (και ποιο ακριβά) και αλλαγή κάθε 7000 με 10000χιλιόμετρα ανάλογα την χρήση ... (αυτά τα λάδια φοράει και η Γερμανία και αφορά τα 15.000χιλιόμετρα που λέει το manual για συνθήκες πόλης)Στην Ελλάδα φυσικά χωρίς να 'ρωτήσουν' τον πελάτη βάζουν τα φτηνά ημισυνθετικά κυρίως για 3 λόγους:
α. μεγαλύτερο κέρδος ...
β. ποιο συχνές επισκέψεις στο συνεργείο ...
γ. μεγαλύτερες φθορές που συνεπάγεται φράγκα στα συνεργεία ...Αρα (κατα την γνώμη μου) η ποιο σωστή λύση είναι:
Ζητάμε τα φουλ συνθετικά, τα βλέπουμε με τα ίδια μας τα μάτια ... τα βάζουν και κάθε 7000 με 10000 χιλιόμετρα τα αλλάζουμε ... και όλα καλά ... -
Ο χρήστης mkiii έγραψε:
καθώς η μεγαλύτερη φθορά συντελείται κατά την εκκίνηση που ο κινητήρας είναι ακόμα ξερός καθώς το λάδι δεν έχει ακόμα φτάσει στις τριβόμενες επιφάνειες.
οντως η φθορα ειναι μεγαλη κατα την εκκινηση αλλα οχι (πλεον) για αυτο το λογο.
Καπου διαβασα(θα ψαξω να βρω που) οτι επιτελους ανακαλυψαν το ΓΙΑΤΙ η φθορα ειναι μεγαλη στη κρυα εκκινηση. Λαδι υπαρχει λοιπον στις τριβομενες επιφανειες αρκετο για να προστατεψει απο τις πρωτες τριβες, αλλα οχι αρκετο για να αντμετωπισει τα Οξεα απο τη καυση της βενζινης στο κρυο μοτερ........
Αυτα τα οξεα ειναι που κανουν τη ζημια....Πολύ καλά τα λέτε, εγώ να συμπληρώσω μόνο ότι όσο ο κινητήρας κάθεται αδούλευτος για μέρες τόσο περισσότερο εξασθενεί το φίλμ του λαδιού από τα οξέα(κατάλοιπα των καύσεων-αέρας) με αποτέλεσμα στην εκκίνηση να έχουμε μεγάλες φθορές.
Γι'αυτο χρειάζεται χειμώνα-καλοκαίρι 20-30 sec στο ρελαντί κάθε πρωί και όχι πίεση μέχρι να ανέβει η θερμοκρασία. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
καθώς η μεγαλύτερη φθορά συντελείται κατά την εκκίνηση που ο κινητήρας είναι ακόμα ξερός καθώς το λάδι δεν έχει ακόμα φτάσει στις τριβόμενες επιφάνειες.
οντως η φθορα ειναι μεγαλη κατα την εκκινηση αλλα οχι (πλεον) για αυτο το λογο.
Καπου διαβασα(θα ψαξω να βρω που) οτι επιτελους ανακαλυψαν το ΓΙΑΤΙ η φθορα ειναι μεγαλη στη κρυα εκκινηση. Λαδι υπαρχει λοιπον στις τριβομενες επιφανειες αρκετο για να προστατεψει απο τις πρωτες τριβες, αλλα οχι αρκετο για να αντμετωπισει τα Οξεα απο τη καυση της βενζινης στο κρυο μοτερ........
Αυτα τα οξεα ειναι που κανουν τη ζημια....Πολύ καλά τα λέτε, εγώ να συμπληρώσω μόνο ότι όσο ο κινητήρας κάθεται αδούλευτος για μέρες τόσο περισσότερο εξασθενεί το φίλμ του λαδιού από τα οξέα(κατάλοιπα των καύσεων-αέρας) με αποτέλεσμα στην εκκίνηση να έχουμε μεγάλες φθορές.
Γι'αυτο χρειάζεται χειμώνα-καλοκαίρι 20-30 sec στο ρελαντί κάθε πρωί και όχι πίεση μέχρι να ανέβει η θερμοκρασία.να προσθεσω οτι εδω ειναι κ ενα ακομα οφελος απο μια καλη βενζινη στο χωρο καυσης, περα απο την αποδοση
-
Ξεθάβω το αραχνιασμένο θέμα για να ρωτήσω: που μπορούμε να βρούμε τα 5W-30 λιπαντικά της Opel-GM τώρα που σταμάτησε να τα φέρνει ο Λαμπριανίδης; Υπάρχουν μήπως άλλα που να έχουν ΑΚΡΙΒΩΣ τις ίδιες προδιαγραφές;
Λιπαντικά Opel Astra