Νομίζω πως οι κοινοτυπίες δεν δίνουν απαντήσεις, αλλά ας ξαναπώ κι εγώ μία...
Λοιπόν, ανεξάρτητα πόσο χεράς ή κουλός είναι κάποιος, το ζήτημα είναι πως , Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ. Τι εννοώ; Η ταχύτητα δεν προκαλεί απαραίτητα το ατύχημα: αιτίες μπορεί να είναι ο δρόμος, η βλακεία, η ασχετοσύνη, η κουλαμάρα, ο ανάδρομος Ερμής ή το κακορίζικο κεφάλι μας... ΑΛΛΑ, αν κάποιο από όλα αυτά ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ το ατύχημα και η ταχύτητα είναι υψηλή, τότε μάλλον ΤΗΝ ΚΑΤΣΑΜΕ ΤΗΝ ΒΑΡΚΑ!
Δεν λέω πως δεν αρκούν και λιγότερα χιλιόμετρα για να σκοτωθείς, ούτως ή άλλως το 80% των θανατηφόρων με 50 χλμ γίνονται... Αλλά ΑΝ πας με πολλά και έχεις εμπλοκή σε ατύχημα, τα πράγματα μάλλον θα είναι ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ.
Τώρα, είμαι ένας άλλος υποκριτής για κάποιους, αφού άλλα λέω κι άλλα κάνω...Μισό να εξηγήσω:
Τα παραπάνω τα γνωρίζω και τα ΠΙΣΤΕΥΩ. Δεν σημαίνει όμως πως κάποιες φορές , ΕΝΩ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ, δεν πατάω το γκάζι...
Αλλά δεν έχω και την ψευδαίσθηση πως είναι....ασφαλέστατη διαδικασία, γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΦΕΛΗΣ!
Προφανώς οι κουλοί θα συνεχίσουν να υπάρχουν στους δρομους, γιατί δεν έχουν όλοι την ίδια όρεξη και ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν μπορείς να απαγορέψεις σε κάποιον να οδηγήσει, επειδή δεν μπορεί να κάνει καλό χρόνο στα Μέγαρα...
Ακριβώς οι πιο καλοί οδηγοί πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους κουλούς γύρω τους και να προσέχουν.
Γίνεται κάτι τέτοιο όταν 'κοντράρεσαι' με κάποιον; Από προσωπική εμπειρία ΟΧΙ!
Πώς ξέρεις αν τελικά ο άλλος δεν είναι ένας από τους κουλούς (ή τους Κθούλου του Lovecraft τέλος πάντωνχχχ ); Δεν γίνεται να το ξέρεις! Συνέβη σε μένα, σε ηλίθιο άνοιγμα στην Πάτρα, με κάγκουρα που οδηγούσε Scirocco με τέρμα μουσική 3 τα ξημερώματα και ήθελα να τον....τσιγκλίσω με το...Zastava! Μέσα 3 καγκούρια, σταματάνε δίπλα μου, ανοίγω λίγο το....Weber και θεώρησε ο παλίκαρος πως με έχει... Βγαίνουμε στην άδεια Κορίνθου και στην στροφή της Αγ. Σοφίας με καμιά 90 κι ενώ ήταν αυτός μπροστά κι εγώ 10 μέτρα πίσω του, κάνει ΤΗΝ μ@λακία, και σκάει αριστερά στα παρκαρισμένα με όσο πήγαινε!Σβουρίζει, ευτυχώς που είχε χώρο ο δρόμος 3 λωρίδες και πέρασα δίπλα του, κάτω λάδια, νερά , γυαλιά (το παρμπρίζ τινάχτηκε 3 μέτρα ψηλά στο τράκο για να ξαναπέσει μετά... ) , το Transit που έπεσε μετακινήθηκε 2-3 μέτρα, εγώ πέρασα και σταμάτησα παρακάτω, έβγαλα τρίγωνο για να σώσω κανέναν από αυτούς που θα έρχονταν κατόπιν, πήγα τους είδα, ήταν ΟΚ και μετά αρχισαν αστυνομίες , οδικές κλπ. Ευτυχώς δεν ήταν μ@λάκας και ίπε στους μπάτσους ότι αυτός όντως έφταιγε, θα μπορούσε να με τρέχει και άντε να βρεις δίκιο στα δικαστήρια...
Έκτοτε κομμένες οι λαμακίες στην πόλη (αν και μια φορά παρασύρθηκα πάλι από ένα καγκούρι στην Ποσειδώνος... ).
Αλλά κι εγώ που τρέχω μαζί τους δεν είμαι καλύτερος...
Για να μην αναφέρω ΑΠΕΙΡΑ παραδείγματα, σε στενούς δρόμους τύπου Αντίρριο - Γιάννενα, που επειδή δεν μπορούσε να με φτάσει με τον δρόμο ανοιχτό ο άλλος, μόλις έβρισκα φορτηγό σε σημείο που δεν μπορούσα να περάσω και έμενα πίσω του, να βγαίνει και να προσπερνάει ΧΩΡΙΣ ΑΥΡΙΟ ΠΑΝΩ ΣΕ ΣΤΡΟΦΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ!
Και μην μου πει κάποιος πως δικό του πρόβλημα, είναι και πρόβλημα για τον απέναντι που πιθανόν να βρει, είναι και πρόβλημα δικό μου, που αν γίνει τράκο μπορεί να πάρει κι εμένα η μπάλα! Και κυρίως: αν άφηνα το καγκούρι να με περάσει και έχανα έστω 2 λεπτά από το χρόνο μου πηγαίνοντας πιο αργά, ίσως να μην ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΑ την συμπεριφορά του! Ειδικά παλιά με το γρήγορο Zastava, είχαν δει τα μάτια μου, ΤΡΕΛΑ πράγματα!
Ποιος μπορεί να τους μαζέψει όλους αυτούς; ΑΝ βάλουμε μάθηματα οδικής παιδείας στα σχολεία, θ' αλλάξει κάτι; Εδώ μια π@παριά ταινία βγήκε (Fast and Furious) και πήξαμε στα καγκούρια!
Πριν την πρόληψη , ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ θα υπάρξει καταστολή. Οσες χώρες το δοκίμασαν, κερδισμένες βγήκαν. Οι κόντρες προφανώς και δεν θα σταματήσουν... Αλλά ας γίνουν κάπου αλλού με λιγότερο κόσμο και όχι στην Βουλιαγμένης και την Ποσειδώνος.
Η σημερινή ασυδοσία, έχει δώσει θάρρος στα καγκούρια, αυτό είναι σίγουρο. Πάει ο άλλος και αφαιρεί εξάτμιση και καταλύτη, βάζει νίτρο και τούρμπο στο μάστρο-Μήτσο και μετά θορυβεί , ρυπαίνει και γίνεται δημόσιος κίνδυνος για ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ.
Δηλαδή τι προτείνουν κάποιοι; Να αφήσουμε τους πάντες ν' αλωνίζουν; Να έρθω κάτω από το σπίτι σας με το 'ICE' μου να σας σπάσω τα @@; Θα πείτε , ΟΚ , χρειαζόμαστε απλώς καλύτερη....παιδεία; Ποιο σύστημα παιδείας δεν θα παράγει μικροαστούς , αμόρφωτους , απαίδευτους ανθρώπους; Υπάρχει κάποιο στον κόσμο; Ακόμη και οι πιο προηγμένες χώρες, το ζήτημα το έλυσαν με ΑΥΣΤΗΡΟΤΗΤΑ: στις Σκανδιναϋικές χώρες, νομίζετε πως τρέχουν όσο γουστάρουν; Με το μαστίγιο τους φέρονται! Και είναι πολύ πιο μορφωμένοι από μας και έχουν πολύ μεγαλύτερη κοινωνική συνείδηση και σαφώς είναι και πιο πειθαρχημένοι (αν εξαιρέσουμε τον αλκοολισμό, αλλά κι αυτό έχει τις ρίζες του κάπου...)
Δεν προτείνω να μπουν κάμερες πάντου και τέτοιες ηλιθιότητες. Προτείνω σε στρατηγικά σημεία, ΑΥΣΤΗΡΟΤΑΤΟ έλεγχο, που θα οδηγήσει σε κάποιον συνετισμό τους ΑΣΥΔΟΤΟΥΣ!
Μόλις γίνει αυτό, θα έχουμε χρόνο να σχεδιάσουμε την καλύτερη παιδεία, γιατί προς το παρόν τα dB και οι νεκροί στους δρόμους δεν μας αφήνουν το κεφάλι καθαρό και νηφάλιο...
Μετά από όλο αυτό το κατεβατό, το ερώτημα: ΘΑ ΞΑΝΑΚΑΝΩ ΚΟΝΤΡΑ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ;
Θα προσπαθήσω ΟΧΙ! Ίσως μια φορά να παρασυρθώ, γιατί κι εγώ έχω τις αδυναμίες μου σαν άνθρωπος, αλλά τουλάχιστον θα είναι βάσει πιθανοτήτων πιο δύσκολο να συμβεί η στραβή ΤΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ, παρά το να προκαλώ την τύχη μου ΣΥΝΕΧΕΙΑ.
Το ίδιο ισχύει και για την ταχύτητα: άλλο να πιάσει μια φορά 180 ή 200 κι άλλο να κάνεις το ταξίδι με τέτοια...ΜΩΤ! Ειδικά στους ελληνικούς δρόμους.
Τελευταίο: είμαι ΚΟΥΛΟΣ ή ΧΕΡΑΣ; Αυτό θα το δούμε μόνον αν στα 80 θα μπορώ να παίζω τα εγγονάκια μου στα γόνατα... Αν είμαι αρτιμελής και γερός, τότε μάλλον σωστά πορευόμουν και δεν ήταν μόνο θέμα τύχης. Για μένα τα 13 χρόνια που οδηγώ με δίπλωμα , δεν είναι αρκετό δείγμα... Καποιοι πάλι, οδηγούν ένα χρόνο, τραβάνε και 2 χειρόφρενα και ..ΤΟ ΕΧΟΥΝ το αυτοκίνητο... Αλλά υπάρχουν και ηλίθιοι πάντοτε..
ΥΣ: Θέλω να δω τι θα πει ο Xenos μετά από τούτο το μήνυμα! Το παράκανα σόρυ, δεν κατάλαβα πως είναι τόσο μεγάλο!