-
Μόλις είδα το ντοκιμαντέρ του BBC 4 / Open University, 'Caterham: Survival of the Fastest'.
Η εκπομπή παρουσιάζει αρκετή από την ιστορία της Caterham από παλαιότερα όταν ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Lotus, μέχρι την πρόσφατη συνεργασία της με την MG. Ακολουθεί τους managers και διευθυντές της Caterham καθώς προσπαθούν να βρουν τον αντικαταστάτη του Super 7.
Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον το ότι δείχνουν αρκετά από τα μυστικά σχέδια των διευθυντών στα meetings τους, κάτι που πολύ σπάνια δημοσιοποιείται σε τέτοιο βαθμό.
Το προτείνω ανεπιφύλακτα για όσους θέλουν να μάθουν λίγη... ιστορία.
-
Καλά είναι αλλά ακριβά πολύ...
Τα Westfield (αντίστοιχα seven-oειδή) είναι πιο φτηνά.λοιπόν....
Πριν αρκετές μέρες αγόρασα ένα βιββλίο του Ron Champion με τίτλο 'Build Your Own Sports Car for as Little as 250 Pounds'.
Το link για το βιβλίο είναι :
http://www.papasotiriou.gr/product.eboo ... prid=19484(ελπίζω να μη κάνω διαφήμηση στον Παπασωτηρίου... πάντως μπορείτε να το πάρετε και από το ebay διαβασμένο-μεταχειρισμένο με λιγότερα λεφτά...)
Εν πάση περιπτώση, πήγα για κάτι άσχετο στον παπασωτηρίου (Στουρνάρη) και κόλλησα στο υπόγειο στα τεχνικά βιβλία και ανακάλυψα το βιβλίο και το πήρα δίχως πολλές σκέψεις.
Το Concept του βιβλίου είναι να πάρεις ένα λειτουργικό πισωκίνητο Ford Escort ΜΚ Ι ή ΜΚ II και αφαιρώντας από αυτό πίσω άξονα, μηχανή σασμάν και άλλά λειτουργικά μέρη να φτιάξεις ένα δικό σου Lotus Seven Replica Car σε ένα σωληνωτό σασί χωρίς να χαλάσεις πάνω από 500 ευρώ...
Απίστευτο ακούγεται αλλά όχι ακατόρθωτο. Παλιό Escort με 200-300 ευρώ σε καλή κατάσταση μηχανικά ψωνίζεις άνετα από κανέναν παπού. (έχω σταμπάρει ένα στο στενάκι που μένω και θέλω να ρωτήσω τον παπού αν θέλει να το ξεφορτωθεί. Χτυπημένο ολόγυρα από μικροσυγκρούσεις και πολλές γρατσουνιές... ο παπούς τώρα πια έχει περάσει στη σύγχρονη εποχή οδηγώντας καμαρωτά μια λιμουζίνα Accent 1.3 ....)
Το βιβλίο έχει αναλυτικά σχέδια μέσα για τον σκελετό καθώς λίστα με υλικών-ανταλλακτικά που χρειάζεσαι για να το κάνεις να λειτουργεί. Το μόνο που είδα ότι δεν αναφέρει είναι για τη μηχανή αλλά το δικαιολογεί ο τύπος ότι ο καθένας μπορεί να ταιριάξει κάποια άλλη από αυτή του Escort. (εκεί θέλει ένα καλό μηχανικό. Κάποια υλικά είναι από Cortina και κάποια από παλιά Fiesta... Ο συγγραφέας πραγματικά προτρέπει τη χρήση παλιών λειτουργικών κομματιών έναντι μικροποσών έτσι ώστε το κόστος να μειωθεί στο ελάχιστο δυνατο. Εξού και το όνομα του αμαξιού. Locost από Low Cost...
Eπίσης εντόπισα και ένα Αγγλικό site http://www.locostbuilders.co.uk στο οποίο γράφονται όλοι όσοι ασχολούνται με τη κατασκευή αυτού του τύπου αυτοκινήτου και έχει αρκετό υλικό για τους ενδιαφερόμενους...
Δε ξέρω αν θα απογοητευτώ και θα το παρατήσω ως ιδέα βρίσκοντας το ένα εμπόδιο μετά το άλλο αλλά αλλά ακούγεται πολύ καλή ιδέα η ενασχόληση με αυτό το project. Δηλαδή η 'δημιουργία' ενός αυτοκινήτου με δωρεά οργάνων ένος Escort 25ετίας.
Τα μειονεκτήματα που έχω βρει ως τώρα αλλά αντιμετωπίζονται είναι :
- Απίθανο να πάρεις άδεια κυκλοφορίας...
- Θέλει κλειστό γκαραζ για τη δουλεία με καλό φωτισμό.
- χρειάζετε αρκετά εργαλεία καθώς και ανυψωτικό μηχανής...
- Θέλει χρόνο... πολύ χρόνο να μαζέψεις ανταλλακτικά από crapyards, να ξηλώσεις τα πράγματα από το Escort, να τα καθαρίσεις και εννοείται
χρόνο για το project.....
Για δείτε και ένα Site από κάποιον που ξεκίνησε το locost χρησιμοποιώντας το βιβλίο του Ron Champion
http://mcsorley.net/locostαυτά....
-
Τελείως τρελή εγγλέζικη back-yard ιδέα!
Από κάτι τέτοιες ιδέες γεννηθηκαν φοβερά αυτοκίνητα, όμως!
-
Συμφωνώ και επαυξάνω...
Στην χώρα (βλ. Αγγλία) όπου η αυτοκίνηση είναι (και) τρόπος αλλά και στάση ζωής, υπάρχουν και τα υλικά και η νοοτροπία (και η τεχνογνωσία κατόπιν για να ελεγθεί η ιδιοκατασκευή σου) στους δημόσιους μηχανισμούς που σου επιτρέπεται να (αυτο)δημιουργήσεις!
Στην χώρα στην οποία ζούμε όμως αυτά είναι όνειρα καλοκαιρινής νυχτός και παραμένουν ως τέτοια...
(Βέβαια το ίδιο ισχύει, λόγω αυστηρών κανονισμών, πλέον, και στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά αυτό είναι μια άααλλη ιστορία..)
Πάντως τα Westfield με τα Caterham συγκρίνονται (κυρίως) στο θέμα απόλυτου κόστους. Από κει και πέρα, ακόμα και οι ιδιοκτήτες των Westie θα σας πούνε ότι θα ήθελαν την ποιότητα κατασκευής ενός Caterham, πόσο δε μάλλον και το τελευταίο πολύ ποιοτικό και στιβαρό σασί του CSR.
To (πολύ) καλό των Westie είναι το τελευταίο νέο που βγήκε και αφορά στην δυνατότητα τοποθέτησης μηχανικών μερών του ΜΧ-5 σε σασί Westfield, κάτι που το κάνει πολύ εκλυστικό και φτηνό στην περίπτωση (των Αγγλων) που μπορείς να το φτιάξεις μόνος σου...
-
Μια που αναφέρθηκε από τον ex_hustler παραπάνω κάτι για αντίστοιχα του Super 7, εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Caterham_7 υπάρχει μία λίστα με όλες τις εταιρίες / οίκους που έφτιαχναν ή φτιάχνουν seven replicas.
(Edit:) Ουάου! Τα Westfield έχουν και αντιπροσώπηση στην Ελλάδα; Εντυπωσιάστηκα.... Είναι και κοντά μου στον Πειραιά, θα πάω καμμιά επίσκεψη...
-
Πες μας τι βρηκες οταν πας!
-
Ο χρήστης xtkz έγραψε:
Πες μας τι βρηκες οταν πας!Λογικά δε θα βρω τίποτα, γιατί το site της Westfield μάλλον δεν είναι ενημερωμένο!!!
Σύμφωνα με τη σελίδα των αντιπροσώπων, http://www.kaminco.com/rallystar/ , βρίσκονται πλέον στη Βούλα...
-
Ακριβώς αυτό το πράγμα έκανε ο παρακάτω τύπος: πήρε ένα MX-5 NA και το έκανε Seven-οειδές...!
Φοβερός!!!
-
Ο χρήστης opterios έγραψε:
Φοβερός!!!Οντως! Α3ιζουν πολλα συγχαρητηρια τετοιες προσπα8ειες! Ζηλευω..
-
Χαλαρώστε!
Δεν είναι τόσο ΜΑΚΡΙΑ από μας αυτές οι κατασκευές.Είναι όλα θέμα ελεύθερου χρόνου, χώρου και θέλησης.
Δε κατάλαβα δηλαδή, πόσο δύσκολο είναι να αγοράσεις ένα HAYNES manual για το αμάξι που ξηλώνεις και διαβάζοντας το πιστά να αποσυρναμολογήσεις τα χρήσιμα μηχανικά μέρη από ένα το escort ή cortina (ότι βρει ο καθένας) και αφού τα καθαρίσεις/συντηρίσεις να τα τοποθετήσεις στο νέο σασί και να κάνεις το δικό σου franky seven-οειδή?
Τελικά δεν είναι τίποτα τόσο δύσκολο όσο φαίνεται από μακριά... αυτές τις μέρες πηγαίνω στο θείο μου το σιδερά και μου δείχνει πως να κάνω ηλεκτροκολλησεις σε σίδερα και πονταρίσματα . Πήρα και μια αυτόματη ηλεκτρονική μάσκα με αισθητήρα για να σκουραίνει αυτόματα στη λάμψη πράγμα πολύ χρήσιμο όταν θέλεις να ποντάρεις τα σίδερα και μετά για τις κολλήσεις.
Στο βιβλίο του ο Ron Champion προτείνει MIG κόλληση (metal Inert Gas) για τις κολλήσεις το σασί και όλα τα άλλα (την MIG εδώ στην Ελλάδα την ονομάζουν κόλληση αργκόν) για το λόγο του ότι είναι πιο εύκολη για κάποιον αρχάριο, πιό ήπια από την ηλεκτροκόλληση, δε κάνει εύκολα τρύπες στις 2mm σίδεροσωλήνες και τέλος δε χρειάζεται να βγάζεις το βόρακα μετά από το σημείο κόλλησης με ματσακόνι.
λοιπόν όσοι πιστοί σας έχω και μερικά links ...... καλό μάτι!
Διάφορα site - ημερολόγια από κάποιους που φτιάξαν το αμάξι και ανέβασαν σε σελίδα το ιστορικό κατασκευής του με φωτογραφίες και πληροφορίες.
http://www.7builder.com/ .
http://mcsorley.net/locost
http://www.a1goods.co.uk/locost/index.htmδιάφορα για τα locost αυτοκίνητα
http://www.locostcarclub.co.uk/ΕΔΩ έχει πληροφορίες για το αυτοκίνητο και επίσης έχει μεγάλο forum συζητήσεων
http://www.locostbuilders.co.uk/Έτοιμα σασί (για να μην ασχοληθείτε με κολλήσεις) και διάφορα υλικά.
http://www.luegosportscars.com
αυτά!!!!
ελπίζω να σας φώτισα λιγάκι! -
Ηλεκρόλυσης!!!!
Να ένα πολύ καλό κολπάκι για να αφαιρεί κανείς τη σκουριά από μέταλα που πιθανόν να έχει το παλιό αμάξι που ξυλώνει! (πχ τα άκρα)
διαβάστε το thread και κοιτάξτε τις φωτογραφίες στη σελίδα
http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=9158τι μαθαίνει κανείς όσο ψάχνει!
Και είναι απλούστατο!
Χρειάζεται μόνο μια μεγάλη παλιά μπανιέρα, καυστική σόδα(νομίζω) και ένα φορτηστή μπαταριών αυτοκινήτου.Ούτε αμμοβολές, ούτε χρούτσου χρούτσου με τη συρματόβουρτσα ούτε βζουν βζουν με το σπαστικό πλην χρήσιμο σβουράκι!!!
-
Με κάποια ακόμη βήματα (ενα κομματι νικέλιο) μπορείς να επινικελώσεις δια της 'ηλεκτρολυτικής' οδού.
-
Επαναφερω αυτο το topic γιατι διαβασα την πιο κουφη ειδηση ever.
Καθηστε πρωτα κατω.
Καθεστε;
Ενταξει.
Ετοιμαζεται υβριδικο Westfield.
-
ε όχι ρε και υβριδικό το track day car....
-
-
Γ@Μ@Τ0!!!!!!
Ετσι 8α πινεις μεχρι κ τη τελευταια σταγονα καυσιμου στην πιστα κ 8α αναλαμβανουν οι μπαταριες την επιστροφη σου σπιτι.
Αλλα μαλλον 8α προσ8ετουν πολυ βαρος..
Οπως κ να χει τα se7en-οειδη ειναι καλες βασεις (υπο8ετω λογω της απλης κατασκευης τους) για να δοκιμασεις μηχανικα συνολα κ μαλλον καλη βαση για πανεπιστημιακη μελετη. Το γεγονος οτι η Westfield 'σκεφτεται' να το βγαλει στην παραγωγη δε σημαινει αναγκαστικα οτι 8α πουλησει, σιγουρα ομως 8α τραβη3ει την προσοχη, πραγμα που σημαινει καλη διαφημιση. Καπως ετσι το σκεφτομαι.
-
**New Hybrid Sports Car Partnership **
Department for Transport announces New Hybrid Sports Car Partnership at Hybrid Vehicle ConferenceMalcolm Fendick, Head of Clean Fuels and Technology, Department for Transport is to announce the start of a new Hybrid sports car technology partnership at a special conference on Hybrid vehicle technology at the University of Warwick on Wednesday 13th December
The new partnership between Westfield Sportscars Ltd. based in Kingswinford, West Midlands, and the University of Warwick’s Warwick Manufacturing Group will explore the potential for hybrid versions of Westfield’s sports car products. Westfield Managing Director, Julian Turner said ‘It is an exciting time for the business, and we are firmly committed to the development and introduction of performance enhancing technology, both in terms of the vehicle dynamics and the environment. The University of Warwick is the ideal partner with which to explore the commercial viability of hybrid technology’. Adrian Vinsome, Project Manager of the Hybrid work at the University of Warwick said, ‘With Westfield we will be looking at both improvements in performance and environmental impact. Our in-house developed tools allow us to rapidly assess a wide range of scenarios to establish the best compromises, and understand the business case that these options present to the company.’
The announcement will be made as part of a prestigious 2 day conference and exhibition on Hybrid Vehicles at the University of Warwick on 12th and 13th of December. It will bring together leaders in the field of hybrid vehicles including experts from industry, academia and government and will be addressed by The Minister for Transport, Stephen Ladyman and Chairman of Advantage West Midlands, Nick Paul. There will also be displays of a range of different hybrid vehicles.
Warwick researcher Adrian Vinsome, who is chairing the conference said: “Some people consider that hybrids are a 'bridge technology' until something better comes along. However, all evidence points to the fact that it'll be some years until any technology is mature enough to totally replace the internal combustion engine, and hybrid technology will still be vital”. He echoed Jim Press, President of Toyota USA’s words, who is on record as saying “I think everything will be a hybrid, eventually. It will either be a gas (petrol) hybrid, a diesel hybrid or a fuel-cell hybrid”
The conference is looking at hybrid development from the perspectives of all of the stakeholders - technical, commercial and political. It is hoped that by bringing everyone together in this way, companies, customers and Government can work together to remove barriers, increase activity in the field and stimulate the Region’s economy.
Adrian Vinsome , Warwick Manufacturing Group
University of Warwick Tel: 02476 575935.Peter Dunn, Press and Media Relations
University of Warwick Tel: 024 76 523708
07767 655860 p.j.dunn@warwick.ac.ukhttp://www.westfield-sportscars.co.uk/content/news.asp?news_id=33
-
Για καθαρισμο απο σκουρια και επιμεταλλωση (επινικελωση) δεν θα προτεινα να ασχολειθειτε γιατι ειναι πολυ πιο επικυνδυνο αποτι νομιζετε γιατι μιλαμε για χημικα.
Αντι αυτου βρειτε ενα νικελωτηριο που να νικελωνει μεγαλα αντικειμενα και καποιο θα μπορεσει να ταιριαξει στις αναγκες που θελετε να καθαρισετε και να επιμεταλλωσετε.
Λογικα στον χρυσο οδηγο θα βρειτε αρκετα.
Αλλα υποψιν, αλλα νικελωτηρια κανουν για πομολα και αγκραφες, αλλα για κρεβατια και καρελκες και αλλα για κοσμηματα-ψευδοκοσμηματα, καθε δουλεια εχει και τα μυστικα της
-
Ο χρήστης xtkz έγραψε:
Ετσι 8α πινεις μεχρι κ τη τελευταια σταγονα καυσιμου στην πιστα κ 8α αναλαμβανουν οι μπαταριες την επιστροφη σου σπιτι.1000 φορές το ανάποδο...
το ηλεκτρικό μέσα στην πίστα, αστείρευτη ροπή, στιγμιαία απόκριση, έλεγχος κτλ κτλ...
μουάχαχαχχα
στην αρχή που κάνει παντιλίκια η modena, και κάνει θόρυβο και καπνό, λες 'πωωω'... μόλις την 'σβήσει' το αθόρυβο ηλεκτροκίνητο, καταλαβαίνεις τότε: 'πολύ φασαρία για το τίποτα...'
the shape of things to come
-
Ο χρήστης gTsiros έγραψε:
Ετσι 8α πινεις μεχρι κ τη τελευταια σταγονα καυσιμου στην πιστα κ 8α αναλαμβανουν οι μπαταριες την επιστροφη σου σπιτι.
1000 φορές το ανάποδο...
το ηλεκτρικό μέσα στην πίστα, αστείρευτη ροπή, στιγμιαία απόκριση, έλεγχος κτλ κτλ...
the shape of things to come
Καλο! Λες οι petrolheads να γινουν batteryheads κ να τρεχουν ιοντα στο αιμα τους?
Caterham (+ Super-Seven Clones + Locost) Forum