-
Λοιπόν σκεφτόμουν το εξής, για ένα μέγεθος που συχνά πολογίζουμε [τα κιλά ανά ίπππο προφανώς]
Ίππος δηλ. μονάδα ισχύος, δηλαδή : Έργο στη μονάδα του χρόνου.
Έργο : Δύναμη επί απόσταση.
Οπότε Ισχύς = Δύναμη επί απόσταση στη μονάδα του χρόνου = δύναμη επί ταχύτητα.P = W / t = F*l/t => P = F * v (δύναμη επί ταχύτητα)
Η δύναμη είναι επιτάχυνση επί μάζα F = m*γ => m=F/γ
Διαιρούμε κατά μέλη
μάζα ανά ισχύς : m/P = 1/(v*γ) ή αλλιώς (χρόνος στην τρίτη)/(απόσταση στο τετράγωνο)
Δεδομένου ότι ξέρουμε το βάρος (καλύτερα:μάζα, αφού είναι Kg) του αυτοκινήτου και μετρήσουμε σε πόσο χρόνο και ποιά απόσταση (δλδ το γ) πιάσει τα 100Km/h (δλδ το v), μπορούμε να υπολογίσουμε με 'απόλυτη' ακρίβεια την ισχύ του αυτοκινήτου (απόλυτη στο βαθμό ακριβείας χρονόμετρου και ταχύμετρου/οδομέτρου).
Κάνουμε τις μετατροπές σε ομοειδείς μονάδες (αν v, γ και m είναι σε μέτρα, δευτερόλεπτα και κιλά, η ισχύς θα είναι σε Watt) και εξισώνουμε.
Τέσπα έτσι με την όποια ακρίβεια ενός χρονόμετρου, του ταχύμετρου και του οδομετρικού δείκτη μπορούμε μάλλον να πάρουμε μια χονδρική εκτίμηση της (μέσης) ισχύος (για το χρόνο/απόσταση που μετρήσαμε).
Με κάποιο GPS συστηματάκι μάλον θα εχει και μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά μάλλον το μηχανηματάκι ενδέχεται να υπολογίζει αυτόματα το ζητούμενο μέγεθος...Αντίστοιχα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μεγέθη που ανακοινώνυν οι κατασκευαστές (βάρος, χρόνος για το 0-100) και δοκιμάζουμε αν προλαβαίνουμε να πιάσουμε τα 100 στην απόσταση που υπολογίζεται 'θεωρητικά'. Αν απέχει πολύ...
Ή ακόμα αν ξέρουμε την ισχύ, μπορούμε να υπολογίσουμε σε πόσο χρονο θα έχει αφήσει πίσω του (π.χ.) 10 μέτρα πίσω ένα άλλο αμάξι γνωστής ισχύος/βάρους.
Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.
-
Λοιπόν σκεφτόμουν το εξής, για ένα μέγεθος που συχνά πολογίζουμε [τα κιλά ανά ίπππο προφανώς]
Ίππος δηλ. μονάδα ισχύος, δηλαδή : Έργο στη μονάδα του χρόνου.
Έργο : Δύναμη επί απόσταση.
Οπότε Ισχύς = Δύναμη επί απόσταση στη μονάδα του χρόνου = δύναμη επί ταχύτητα.P = W / t = F*l/t => P = F * v (δύναμη επί ταχύτητα)
Η δύναμη είναι επιτάχυνση επί μάζα F = m*γ => m=F/γ
Διαιρούμε κατά μέλη
μάζα ανά ισχύς : m/P = 1/(v*γ) ή αλλιώς (χρόνος στην τρίτη)/(απόσταση στο τετράγωνο)
Δεδομένου ότι ξέρουμε το βάρος (καλύτερα:μάζα, αφού είναι Kg) του αυτοκινήτου και μετρήσουμε σε πόσο χρόνο και ποιά απόσταση (δλδ το γ) πιάσει τα 100Km/h (δλδ το v), μπορούμε να υπολογίσουμε με 'απόλυτη' ακρίβεια την ισχύ του αυτοκινήτου (απόλυτη στο βαθμό ακριβείας χρονόμετρου και ταχύμετρου/οδομέτρου).
Κάνουμε τις μετατροπές σε ομοειδείς μονάδες (αν v, γ και m είναι σε μέτρα, δευτερόλεπτα και κιλά, η ισχύς θα είναι σε Watt) και εξισώνουμε.
Τέσπα έτσι με την όποια ακρίβεια ενός χρονόμετρου, του ταχύμετρου και του οδομετρικού δείκτη μπορούμε μάλλον να πάρουμε μια χονδρική εκτίμηση της (μέσης) ισχύος (για το χρόνο/απόσταση που μετρήσαμε).
Με κάποιο GPS συστηματάκι μάλον θα εχει και μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά μάλλον το μηχανηματάκι ενδέχεται να υπολογίζει αυτόματα το ζητούμενο μέγεθος...Αντίστοιχα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μεγέθη που ανακοινώνυν οι κατασκευαστές (βάρος, χρόνος για το 0-100) και δοκιμάζουμε αν προλαβαίνουμε να πιάσουμε τα 100 στην απόσταση που υπολογίζεται 'θεωρητικά'. Αν απέχει πολύ...
Ή ακόμα αν ξέρουμε την ισχύ, μπορούμε να υπολογίσουμε σε πόσο χρονο θα έχει αφήσει πίσω του (π.χ.) 10 μέτρα πίσω ένα άλλο αμάξι γνωστής ισχύος/βάρους.
Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.
-
Λοιπόν σκεφτόμουν το εξής, για ένα μέγεθος που συχνά πολογίζουμε [τα κιλά ανά ίπππο προφανώς]
Ίππος δηλ. μονάδα ισχύος, δηλαδή : Έργο στη μονάδα του χρόνου.
Έργο : Δύναμη επί απόσταση.
Οπότε Ισχύς = Δύναμη επί απόσταση στη μονάδα του χρόνου = δύναμη επί ταχύτητα.P = W / t = F*l/t => P = F * v (δύναμη επί ταχύτητα)
Η δύναμη είναι επιτάχυνση επί μάζα F = m*γ => m=F/γ
Διαιρούμε κατά μέλη
μάζα ανά ισχύς : m/P = 1/(v*γ) ή αλλιώς (χρόνος στην τρίτη)/(απόσταση στο τετράγωνο)
Δεδομένου ότι ξέρουμε το βάρος (καλύτερα:μάζα, αφού είναι Kg) του αυτοκινήτου και μετρήσουμε σε πόσο χρόνο και ποιά απόσταση (δλδ το γ) πιάσει τα 100Km/h (δλδ το v), μπορούμε να υπολογίσουμε με 'απόλυτη' ακρίβεια την ισχύ του αυτοκινήτου (απόλυτη στο βαθμό ακριβείας χρονόμετρου και ταχύμετρου/οδομέτρου).
Κάνουμε τις μετατροπές σε ομοειδείς μονάδες (αν v, γ και m είναι σε μέτρα, δευτερόλεπτα και κιλά, η ισχύς θα είναι σε Watt) και εξισώνουμε.
Τέσπα έτσι με την όποια ακρίβεια ενός χρονόμετρου, του ταχύμετρου και του οδομετρικού δείκτη μπορούμε μάλλον να πάρουμε μια χονδρική εκτίμηση της (μέσης) ισχύος (για το χρόνο/απόσταση που μετρήσαμε).
Με κάποιο GPS συστηματάκι μάλον θα εχει και μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά μάλλον το μηχανηματάκι ενδέχεται να υπολογίζει αυτόματα το ζητούμενο μέγεθος...Αντίστοιχα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μεγέθη που ανακοινώνυν οι κατασκευαστές (βάρος, χρόνος για το 0-100) και δοκιμάζουμε αν προλαβαίνουμε να πιάσουμε τα 100 στην απόσταση που υπολογίζεται 'θεωρητικά'. Αν απέχει πολύ...
Ή ακόμα αν ξέρουμε την ισχύ, μπορούμε να υπολογίσουμε σε πόσο χρονο θα έχει αφήσει πίσω του (π.χ.) 10 μέτρα πίσω ένα άλλο αμάξι γνωστής ισχύος/βάρους.
Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.
-
Άσχετο:
Στοιχηματίζω οτι είσαι πάνω απο 25. Στα μεταγενέστερα σχολικά βιβλία η επιτάχυνση συμβολίζεται με το γράμμα 'α'
-
Ο χρήστης mjacob έγραψε:
Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.Υπάρχει ένας εμπειρικός τύπος που σου δίνει την ιπποδύναμη αν ξέρεις το βάρος του αυτοκινήτου και το χρόνο στα 400μ.
Ψάξε το car_calculator.xls -
Το υπολογίζει χωρις να ξέρει βήμα? Δλδ διαφορικό κα ιδιασταση ελλαστικου?
-
Ο χρήστης ratanplan έγραψε:
Το υπολογίζει χωρις να ξέρει βήμα? Δλδ διαφορικό κα ιδιασταση ελλαστικου?Σύμφωνα με τα παραπάνω γιατί να απαιτείται να ξέρεις βήμα, διαφορικό κλπ; Γιατί να μην μπορεί να βγει ο τύπος στον οποίο αναφέρεται ο leonp;
Βέβαια, το ζήτημα είναι ότι με τον αρχικό συλλογισμό υπολογίζεις ΜΕΣΗ ιπποδύναμη για το διάστημα (και συνεπώς φάσμα στροφών) που μετράς. Τώρα αν μπορείς να κάνεις ένα 0-400/0-1000 κ.ο.κ. μένοντας συνεχω΄ς στις (περίπου) 6000-6500 στροφές, μάλλον θα έχεις ακριβέστερα αποτελέσματα.
-
Ότι ψάχνετε είναι εδώ:
http://www.ajdesigner.com/phphorsepower ... epower.php
Αν ξέρει κανείς τον χρόνο που χρειάζεται το αυτοκίνητο από στάση να
διανύσει 400μ, ή την ταχύτητα που θα έχει όταν πιάσει τα 400 μέτρα
μπορεί με δύο μεθόδους (ET και trap-speed) να υπολογίσει τους ίππους.Το site έχει και ανάλυση σε πολλές άλλες φόρμουλες.
Καλους υπολογισμους...
-
Αυτό που θέλω να σου πώ είναι ότι αν σε ένα yaris 1000ρι ας πουμε βάλεις πιο κοντό κ/π θα κάνει σε Χ χρόνο το 400ρι αν πάλι έχεις ένα 1000ρι με σκούπα εξάτμιση με μαμα κ/π θα κάνει πάλι χ χρόνο το 400ρι.
Αυτό είναι καθαρή υπόθεση, απλά λέω ότι το ένα κάνει καλό χρόνο λογω αυξησης ιπποδύναμης και το άλλο λόγο διαφορικού.
-
Παιδιά ωραίες αυτές οι σκέψεις, αλλά είναι πολύ δύσκολο να μπούν σε τύπους σχολικού επιπέδου, παράμετροι σημαντικοί όπως πρόσφυση, διακοπή ισχύος στις αλλαγές ταχύτητας, γρανάζωμα του κιβωτίου, αντίδραση οδηγού ή ακόμα και αεροδυναμικές αντιστάσεις, ώστε να προκύψει το 0-400 ή το 0-100 με ακρίβεια, με μόνη παράμετρο εισόδου το λόγο βάρους/ισχύος. Για αυτό πολλές φορές βλέπουμε τόσο έντονες αποκλίσεις στις επιταχύνσεις απο στάση σε οχήματα μέ ίδια άλογα/κιλά. Για τις ρεπρίζ δεν το συζητώ καν, γιατί παίζει τεράστιο ρόλο το κιβώτιο και η μορφή της καμπύλης ροπής.
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
Παιδιά ωραίες αυτές οι σκέψεις, αλλά είναι πολύ δύσκολο να μπούν σε τύπους σχολικού επιπέδου...Ναι αλλά μπήκαν και η ακρίβεια που δίνουν (οι τύποι) είναι πολύ καλή. Νομίζεις ότι ένα δυναμόμετρο τροχού δίνει περισσότερη ακρίβεια;
-
Ο χρήστης travelman έγραψε:
[...]Παρ' όλ' αυτά ο τύπος σου προσφέρει με αρκετή ακρίβεια τη μέση ισχύ που καταφέρνει 'να βάλει κάτω' το αυτοκίνητο στην πράξη.
Είναι ένα αρκετά πραγματικό μέτρο της ισχύος που καταφέρνεις να εκμεταλλευτείς στην πράξη. Πιθανώς να είναι και πιο χρήσιμο για τον οδηγό(+συνθήκες -που σωστά αναφέρεις-).
Κιλά ανά ίππο