Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Κιλά ανά ίππο
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Κιλά ανά ίππο
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    6
    11
    454
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • M
      mjacob last edited by

      Λοιπόν σκεφτόμουν το εξής, για ένα μέγεθος που συχνά πολογίζουμε [τα κιλά ανά ίπππο προφανώς]

      Ίππος δηλ. μονάδα ισχύος, δηλαδή : Έργο στη μονάδα του χρόνου.
      Έργο : Δύναμη επί απόσταση.
      Οπότε Ισχύς = Δύναμη επί απόσταση στη μονάδα του χρόνου = δύναμη επί ταχύτητα.

      P = W / t = F*l/t => P = F * v (δύναμη επί ταχύτητα)

      Η δύναμη είναι επιτάχυνση επί μάζα F = m*γ => m=F/γ

      Διαιρούμε κατά μέλη

      μάζα ανά ισχύς : m/P = 1/(v*γ) ή αλλιώς (χρόνος στην τρίτη)/(απόσταση στο τετράγωνο)

      Δεδομένου ότι ξέρουμε το βάρος (καλύτερα:μάζα, αφού είναι Kg) του αυτοκινήτου και μετρήσουμε σε πόσο χρόνο και ποιά απόσταση (δλδ το γ) πιάσει τα 100Km/h (δλδ το v), μπορούμε να υπολογίσουμε με 'απόλυτη' ακρίβεια την ισχύ του αυτοκινήτου (απόλυτη στο βαθμό ακριβείας χρονόμετρου και ταχύμετρου/οδομέτρου).

      Κάνουμε τις μετατροπές σε ομοειδείς μονάδες (αν v, γ και m είναι σε μέτρα, δευτερόλεπτα και κιλά, η ισχύς θα είναι σε Watt) και εξισώνουμε.

      Τέσπα έτσι με την όποια ακρίβεια ενός χρονόμετρου, του ταχύμετρου και του οδομετρικού δείκτη μπορούμε μάλλον να πάρουμε μια χονδρική εκτίμηση της (μέσης) ισχύος (για το χρόνο/απόσταση που μετρήσαμε).
      Με κάποιο GPS συστηματάκι μάλον θα εχει και μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά μάλλον το μηχανηματάκι ενδέχεται να υπολογίζει αυτόματα το ζητούμενο μέγεθος...

      Αντίστοιχα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μεγέθη που ανακοινώνυν οι κατασκευαστές (βάρος, χρόνος για το 0-100) και δοκιμάζουμε αν προλαβαίνουμε να πιάσουμε τα 100 στην απόσταση που υπολογίζεται 'θεωρητικά'. Αν απέχει πολύ...

      Ή ακόμα αν ξέρουμε την ισχύ, μπορούμε να υπολογίσουμε σε πόσο χρονο θα έχει αφήσει πίσω του (π.χ.) 10 μέτρα πίσω ένα άλλο αμάξι γνωστής ισχύος/βάρους.

      Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.

      1 Reply Last reply Reply Quote 1
      • M
        mjacob last edited by

        Λοιπόν σκεφτόμουν το εξής, για ένα μέγεθος που συχνά πολογίζουμε [τα κιλά ανά ίπππο προφανώς]

        Ίππος δηλ. μονάδα ισχύος, δηλαδή : Έργο στη μονάδα του χρόνου.
        Έργο : Δύναμη επί απόσταση.
        Οπότε Ισχύς = Δύναμη επί απόσταση στη μονάδα του χρόνου = δύναμη επί ταχύτητα.

        P = W / t = F*l/t => P = F * v (δύναμη επί ταχύτητα)

        Η δύναμη είναι επιτάχυνση επί μάζα F = m*γ => m=F/γ

        Διαιρούμε κατά μέλη

        μάζα ανά ισχύς : m/P = 1/(v*γ) ή αλλιώς (χρόνος στην τρίτη)/(απόσταση στο τετράγωνο)

        Δεδομένου ότι ξέρουμε το βάρος (καλύτερα:μάζα, αφού είναι Kg) του αυτοκινήτου και μετρήσουμε σε πόσο χρόνο και ποιά απόσταση (δλδ το γ) πιάσει τα 100Km/h (δλδ το v), μπορούμε να υπολογίσουμε με 'απόλυτη' ακρίβεια την ισχύ του αυτοκινήτου (απόλυτη στο βαθμό ακριβείας χρονόμετρου και ταχύμετρου/οδομέτρου).

        Κάνουμε τις μετατροπές σε ομοειδείς μονάδες (αν v, γ και m είναι σε μέτρα, δευτερόλεπτα και κιλά, η ισχύς θα είναι σε Watt) και εξισώνουμε.

        Τέσπα έτσι με την όποια ακρίβεια ενός χρονόμετρου, του ταχύμετρου και του οδομετρικού δείκτη μπορούμε μάλλον να πάρουμε μια χονδρική εκτίμηση της (μέσης) ισχύος (για το χρόνο/απόσταση που μετρήσαμε).
        Με κάποιο GPS συστηματάκι μάλον θα εχει και μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά μάλλον το μηχανηματάκι ενδέχεται να υπολογίζει αυτόματα το ζητούμενο μέγεθος...

        Αντίστοιχα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μεγέθη που ανακοινώνυν οι κατασκευαστές (βάρος, χρόνος για το 0-100) και δοκιμάζουμε αν προλαβαίνουμε να πιάσουμε τα 100 στην απόσταση που υπολογίζεται 'θεωρητικά'. Αν απέχει πολύ...

        Ή ακόμα αν ξέρουμε την ισχύ, μπορούμε να υπολογίσουμε σε πόσο χρονο θα έχει αφήσει πίσω του (π.χ.) 10 μέτρα πίσω ένα άλλο αμάξι γνωστής ισχύος/βάρους.

        Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • M
          mjacob last edited by

          Λοιπόν σκεφτόμουν το εξής, για ένα μέγεθος που συχνά πολογίζουμε [τα κιλά ανά ίπππο προφανώς]

          Ίππος δηλ. μονάδα ισχύος, δηλαδή : Έργο στη μονάδα του χρόνου.
          Έργο : Δύναμη επί απόσταση.
          Οπότε Ισχύς = Δύναμη επί απόσταση στη μονάδα του χρόνου = δύναμη επί ταχύτητα.

          P = W / t = F*l/t => P = F * v (δύναμη επί ταχύτητα)

          Η δύναμη είναι επιτάχυνση επί μάζα F = m*γ => m=F/γ

          Διαιρούμε κατά μέλη

          μάζα ανά ισχύς : m/P = 1/(v*γ) ή αλλιώς (χρόνος στην τρίτη)/(απόσταση στο τετράγωνο)

          Δεδομένου ότι ξέρουμε το βάρος (καλύτερα:μάζα, αφού είναι Kg) του αυτοκινήτου και μετρήσουμε σε πόσο χρόνο και ποιά απόσταση (δλδ το γ) πιάσει τα 100Km/h (δλδ το v), μπορούμε να υπολογίσουμε με 'απόλυτη' ακρίβεια την ισχύ του αυτοκινήτου (απόλυτη στο βαθμό ακριβείας χρονόμετρου και ταχύμετρου/οδομέτρου).

          Κάνουμε τις μετατροπές σε ομοειδείς μονάδες (αν v, γ και m είναι σε μέτρα, δευτερόλεπτα και κιλά, η ισχύς θα είναι σε Watt) και εξισώνουμε.

          Τέσπα έτσι με την όποια ακρίβεια ενός χρονόμετρου, του ταχύμετρου και του οδομετρικού δείκτη μπορούμε μάλλον να πάρουμε μια χονδρική εκτίμηση της (μέσης) ισχύος (για το χρόνο/απόσταση που μετρήσαμε).
          Με κάποιο GPS συστηματάκι μάλον θα εχει και μεγαλύτερη ακρίβεια, αλλά μάλλον το μηχανηματάκι ενδέχεται να υπολογίζει αυτόματα το ζητούμενο μέγεθος...

          Αντίστοιχα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μεγέθη που ανακοινώνυν οι κατασκευαστές (βάρος, χρόνος για το 0-100) και δοκιμάζουμε αν προλαβαίνουμε να πιάσουμε τα 100 στην απόσταση που υπολογίζεται 'θεωρητικά'. Αν απέχει πολύ...

          Ή ακόμα αν ξέρουμε την ισχύ, μπορούμε να υπολογίσουμε σε πόσο χρονο θα έχει αφήσει πίσω του (π.χ.) 10 μέτρα πίσω ένα άλλο αμάξι γνωστής ισχύος/βάρους.

          Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • D
            dog80 last edited by

            Άσχετο:

            Στοιχηματίζω οτι είσαι πάνω απο 25. Στα μεταγενέστερα σχολικά βιβλία η επιτάχυνση συμβολίζεται με το γράμμα 'α'

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • L
              leonp last edited by

              Ο χρήστης mjacob έγραψε:
              Το τελευταίο είναι το ίδιο με το να διαπιστώσουμε αν 'ένα περιοδικό' που μετράει ένα αυτοκίνητο και δημοσιέυει ισχύ, βάρος και χρόνο που απαιτεί για να διανυσει το χιλιόμετρο, υπάρχει περίπτωση να λέει αλήθεια.

              Υπάρχει ένας εμπειρικός τύπος που σου δίνει την ιπποδύναμη αν ξέρεις το βάρος του αυτοκινήτου και το χρόνο στα 400μ.
              Ψάξε το car_calculator.xls

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • R
                ratanplan last edited by

                Το υπολογίζει χωρις να ξέρει βήμα? Δλδ διαφορικό κα ιδιασταση ελλαστικου?

                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • M
                  mjacob last edited by

                  Ο χρήστης ratanplan έγραψε:
                  Το υπολογίζει χωρις να ξέρει βήμα? Δλδ διαφορικό κα ιδιασταση ελλαστικου?

                  Σύμφωνα με τα παραπάνω γιατί να απαιτείται να ξέρεις βήμα, διαφορικό κλπ; Γιατί να μην μπορεί να βγει ο τύπος στον οποίο αναφέρεται ο leonp;

                  Βέβαια, το ζήτημα είναι ότι με τον αρχικό συλλογισμό υπολογίζεις ΜΕΣΗ ιπποδύναμη για το διάστημα (και συνεπώς φάσμα στροφών) που μετράς. Τώρα αν μπορείς να κάνεις ένα 0-400/0-1000 κ.ο.κ. μένοντας συνεχω΄ς στις (περίπου) 6000-6500 στροφές, μάλλον θα έχεις ακριβέστερα αποτελέσματα.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • Z
                    zardoz last edited by

                    Ότι ψάχνετε είναι εδώ:

                    http://www.ajdesigner.com/phphorsepower ... epower.php

                    Αν ξέρει κανείς τον χρόνο που χρειάζεται το αυτοκίνητο από στάση να
                    διανύσει 400μ, ή την ταχύτητα που θα έχει όταν πιάσει τα 400 μέτρα
                    μπορεί με δύο μεθόδους (ET και trap-speed) να υπολογίσει τους ίππους.

                    Το site έχει και ανάλυση σε πολλές άλλες φόρμουλες.

                    Καλους υπολογισμους...

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • R
                      ratanplan last edited by

                      Αυτό που θέλω να σου πώ είναι ότι αν σε ένα yaris 1000ρι ας πουμε βάλεις πιο κοντό κ/π θα κάνει σε Χ χρόνο το 400ρι αν πάλι έχεις ένα 1000ρι με σκούπα εξάτμιση με μαμα κ/π θα κάνει πάλι χ χρόνο το 400ρι.

                      Αυτό είναι καθαρή υπόθεση, απλά λέω ότι το ένα κάνει καλό χρόνο λογω αυξησης ιπποδύναμης και το άλλο λόγο διαφορικού.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • T
                        travelman last edited by

                        Παιδιά ωραίες αυτές οι σκέψεις, αλλά είναι πολύ δύσκολο να μπούν σε τύπους σχολικού επιπέδου, παράμετροι σημαντικοί όπως πρόσφυση, διακοπή ισχύος στις αλλαγές ταχύτητας, γρανάζωμα του κιβωτίου, αντίδραση οδηγού ή ακόμα και αεροδυναμικές αντιστάσεις, ώστε να προκύψει το 0-400 ή το 0-100 με ακρίβεια, με μόνη παράμετρο εισόδου το λόγο βάρους/ισχύος. Για αυτό πολλές φορές βλέπουμε τόσο έντονες αποκλίσεις στις επιταχύνσεις απο στάση σε οχήματα μέ ίδια άλογα/κιλά. Για τις ρεπρίζ δεν το συζητώ καν, γιατί παίζει τεράστιο ρόλο το κιβώτιο και η μορφή της καμπύλης ροπής.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • L
                          leonp last edited by

                          Ο χρήστης travelman έγραψε:
                          Παιδιά ωραίες αυτές οι σκέψεις, αλλά είναι πολύ δύσκολο να μπούν σε τύπους σχολικού επιπέδου...

                          Ναι αλλά μπήκαν και η ακρίβεια που δίνουν (οι τύποι) είναι πολύ καλή. Νομίζεις ότι ένα δυναμόμετρο τροχού δίνει περισσότερη ακρίβεια;

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • M
                            mjacob last edited by

                            Ο χρήστης travelman έγραψε:
                            [...]

                            Παρ' όλ' αυτά ο τύπος σου προσφέρει με αρκετή ακρίβεια τη μέση ισχύ που καταφέρνει 'να βάλει κάτω' το αυτοκίνητο στην πράξη.

                            Είναι ένα αρκετά πραγματικό μέτρο της ισχύος που καταφέρνεις να εκμεταλλευτείς στην πράξη. Πιθανώς να είναι και πιο χρήσιμο για τον οδηγό(+συνθήκες -που σωστά αναφέρεις-).

                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                            • First post
                              Last post
                            • 1 / 1
                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΕΛΛΑΔΑ
                              • ΚΟΣΜΟΣ
                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • TEST
                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                            • VIDEO
                              • 4TTV
                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CANDID CAMERA
                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΛΕΞΙΚΟ
                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                              • FORMULA 1
                              • WRC
                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4T CLASSIC
                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                            • ΑΓΟΡΑ
                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CLASSIC
                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                            • MENU
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                            • ΚΟΚ

                            logo footer

                            coty











                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                            • CLASSIC
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • VIDEO
                            • FORUM
                            4T FORUM
                            4T LIBRARY
                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                            Powered by nxcode.gr