Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς
    • 1
    • 2
    • 68
    • 69
    • 70
    • 71
    • 72
    • 315
    • 316
    • 70 / 316
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    0
    6302
    73604
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • A
      astrakitcar last edited by

      τι περιεχουν μεσα τα καθαριστικα και ειναι τοσο δυνατα που υπερκαλυπτουν την δυνατοτητα της βενζινης να μην αφηνει υπολειματα?

      εδω μπορει να απαντησει καποιος?

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • M
        miltellas last edited by

        Δεν ξέρω τί περιέχει το PROTEC και είναι ισχυρότερο της βενζίνης γιατί δεν το έψαξα καθόλου. Η σύγχρονη Χημεία πάντως κάνει σχεδόν ό,τι βάλει ο νους σου.

        Αυτό που ρωτάς είναι εκτός θέματος. Αν θέλεις άνοιξε τόπικ και ρώτα. Μπορεί να το προσέξει ευκολότερα κάποιος που δεν τον ενδιαφέρουν τα λιπαντικά.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • H
          hammer_ last edited by

          Λίγο πριν την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών των 155.000km (Corolla του 93) ψάχνω ακόμα με τι λάδι θα αντικαταστήσω τα BP Visco 5000 που θα φάνε πόδι μια και καλή. Έχοντας ψάξει αρκετά την αγορά των πλήρως συνθετικών έχω μερικές επιλογές υπόψη μου και μάλλον θα εξαρτηθεί από την διαθεσιμότητα και το κόστος.

          Επειδή μου έχουν μπει κάποιες υποψίες, θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για το εξής: Μπορεί η αλλαγή από ημισυνθετικά σε συνθετικά να οδηγήσει σε ελλιπή λίπανση στις φλάντζες και τις τσιμούχες (ή άλλα ελαστικά/μη-μεταλλικά τμήματα του κινητήρα) και να προκαλέσει μακροπρόθεσμα βλάβες; Αν θυμάστε κάποτε έλεγαν για κάποιους παλιότερους κινητήρες ότι χρειάζονται ημισυνθετικά και όχι συνθετικά. Ισχύει αυτό ή είναι μύθος; Ο κινητήρας μου είναι ο 1300άρης 4E-FE των 88 ονομαστικών ίππων. Αν κάποιος ξέρει τι παίζει με τον συγκεκριμένο κινητήρα ή έχει κάνει πολλά km με συνθετικά χωρίς πρόβλημα, ας το αναφέρει!

          Το βιβλιαράκι της Toyota πάντως αναφέρει μόνο ιξώδες και ποιότητα λαδιού (API SF ή καλύτερο) και όχι τύπο. Απ'την άλλη, κάποια από τα λάδια που συστήνει το Haynes είναι συνθετικά οπότε μπορώ να υποθέσω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.
          Πολύ ψείρας έχω γίνει...

          Btw, το thread είναι πολύ ενδιαφέρον, αν και οι 90+ σελίδες του είναι δυσκολοχώνευτες...

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • M
            miltellas last edited by

            Αυτά τα φαινόμενα ασυμβατότητας με φλάντζες κλπ σε παλιούς κινητήρες από συνθετικά ίσχυαν πρo του 1990. Από τότε σταδιακά ξεπεράστηκαν λόγω της εξέλιξης στην χημική σύνθεση των πραγματικών συνθετικών. Τώρα το μόνο που μπορεί να σου συμβεί είναι να σου καθαρίσουν τον κινητήρα σε τέτοιο σημείο που αν έχεις κάποια σημεία σφραγισμένα με βρώμα να καθαριστούν και έτσι να αποκαλυφθεί η ζημιά (παρατηρώντας αισθητή αύξηση της κατανάλωσης του λιπαντικού) που θα σε αναγκάσει σε ανάλογη επισκευή. Ακόμη και το φαινόμενο συστολής των φλαντζών και ελατηρίων που παρατηρείται από την χρήση Group IV συνθετικού σε πολυκαιρισμένα μοτέρ, έχει ξεπεραστεί με την χρήση εξελιγμένων εστέρων στην σύνθεση.
            Πάντως, θυμίζω και ότι τα ορυκτέλαια τύπου HighMileage κλπ που παράγουν ορισμένοι παρασκευαστές (Castrol-Valvoline κλπ) έχουν σύνθεση που διαστέλλει τις φλάντζες μειώνοντας τις διαρροές σε πολυκαιρισμένα-φθαρμένα μοτέρ.

            Αν η έως τώρα συντήρηση ήταν σωστή και δεν έχεις καλυμμένες 'τρύπες' από βρωμιά στον κινητήρα σου, τότε δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα από τα συνθετικά. Μόνο μεγάλο καλό θα δεις καί άμεσα καί μακροπρόθεσμα.

            Ποιό BP 5000 χρησιμοποιείς τώρα; Το 5W40;

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • M
              merlin last edited by

              Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
              Λίγο πριν την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών των 155.000km (Corolla του 93) ψάχνω ακόμα με τι λάδι θα αντικαταστήσω τα BP Visco 5000 που θα φάνε πόδι μια και καλή. Έχοντας ψάξει αρκετά την αγορά των πλήρως συνθετικών έχω μερικές επιλογές υπόψη μου και μάλλον θα εξαρτηθεί από την διαθεσιμότητα και το κόστος.

              Επειδή μου έχουν μπει κάποιες υποψίες, θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για το εξής: Μπορεί η αλλαγή από ημισυνθετικά σε συνθετικά να οδηγήσει σε ελλιπή λίπανση στις φλάντζες και τις τσιμούχες (ή άλλα ελαστικά/μη-μεταλλικά τμήματα του κινητήρα) και να προκαλέσει μακροπρόθεσμα βλάβες; Αν θυμάστε κάποτε έλεγαν για κάποιους παλιότερους κινητήρες ότι χρειάζονται ημισυνθετικά και όχι συνθετικά. Ισχύει αυτό ή είναι μύθος; Ο κινητήρας μου είναι ο 1300άρης 4E-FE των 88 ονομαστικών ίππων. Αν κάποιος ξέρει τι παίζει με τον συγκεκριμένο κινητήρα ή έχει κάνει πολλά km με συνθετικά χωρίς πρόβλημα, ας το αναφέρει!

              Το βιβλιαράκι της Toyota πάντως αναφέρει μόνο ιξώδες και ποιότητα λαδιού (API SF ή καλύτερο) και όχι τύπο. Απ'την άλλη, κάποια από τα λάδια που συστήνει το Haynes είναι συνθετικά οπότε μπορώ να υποθέσω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.
              Πολύ ψείρας έχω γίνει...

              Btw, το thread είναι πολύ ενδιαφέρον, αν και οι 90+ σελίδες του είναι δυσκολοχώνευτες...

              Ειχα το corolla του 91 καταλυτικό για 13 χρόνια και 180Κ. Έβαζα πάντα από την αρχή συνθετικά λάδια (της Τοyota) και ποτέ δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • M
                miltellas last edited by

                Άλλο τα συνθετικά της TOYOTA και άλλο τα Group IV/V συνθετικά.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • T
                  tiger last edited by

                  Προβλημα υπαρχει μονο αν βαλετε συνθετικα και μετα ημισυνθετικα ή τα ανακατέψετε.Ακομα και εγω που ειμαι οπαδος της θεωριας 'ολα ιδια ειναι μονο το marketing αλλαζει' κατι τετοιο δεν θα διανοούμουνα να το κάνω.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • H
                    hammer_ last edited by

                    Έβαλα για μία φορά τα BP Visco 5000 σε ιξώδες 10W40. Πριν έβαζα πάντα τα ημισυνθετικά της Toyota στο ίδιο ιξώδες. Ενώ της Toyota έδιναν καλή αίσθηση για 5000 km, δηλαδή όταν αλλάζονταν υπήρχε αντιληπτή αλλά όχι πολύ μεγάλη διαφορά, στα Visco η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Τα τελευταία 1000 km ακούω έντονα τις βαλβίδες και είναι και κάπως πιο τραχύ το ρελαντί. Σαν να έχει 'χοντρύνει' το λιπαντικό μου ακούγεται...

                    Miltellas, χαίρομαι που είναι έτσι τα πράγματα με τα συνθετικά. Κι εγώ πίστευα ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα με τις φλάντζες, αλλά καλό είναι να το επιβεβαιώνω μέσω του forum. Όσο για τις επικαθίσεις δεν νομίζω ότι είναι πολλές, κρίνοντας και από το ιστορικό του κινητήρα. Αλλά ακόμα και να αποκαλυφθεί κάποια βλάβη (πολύ χλωμό!), καλύτερα τώρα που είναι νωρίς παρά αργότερα όταν θα έχει εξαπλωθεί! Αλήθεια, τα συνθετικά της Toyota (σε 5W40 κυκλοφορούν) ξέρεις τι ακριβώς είναι; Δεν μπόρεσα να βρώ κάποια πληροφορία...

                    Merlin και Tiger, ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Η σκέψη μου ήταν να γυρίσω σε πλήρως συνθετικό μόνιμα από εδώ και πέρα.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • M
                      mousatos last edited by

                      Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
                      Αλήθεια, τα συνθετικά της Toyota (σε 5W40 κυκλοφορούν) τι ακριβώς είναι; Δεν μπόρεσα να βρώ κάποια πληροφορία...

                      FOR RELEASE: FRIDAY, JULY 28, 2000

                      A major supply agreement secured with Toyota at the beginning of the year is a prime example of Texaco's aggressive European lubricant strategy.
                      Plans to invest in the further development of the Texaco lubricants blending plant at Skaramanga will increase production and technical services, enabling Texaco Lubricants Greece to export Texaco quality lubricants throughout the region.

                      http://www.chevron.com/news/archive/tex ... pr7_28.asp

                      Μάλλον texaco made in Greece είναι-ήταν χωρίς να αποκλείω την πιθανότητα κάποιας άλλης εταιρείας τώρα.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • M
                        miltellas last edited by

                        Τα συνθετικά της TOYOTA λογικά θα είναι Group III (τιμή χαμηλή και προϊόν ελληνικής προελεύσεως) αλλά εφόσον χρησιμοποιεί πακέτο προσθέτων της TEXACO που παράγει και τα εξαιρετικής ποιότητας Havoline θα είναι κι αυτά (της TOYOTA) υψηλής ποιότητας 'συνθετικό ορυκτέλαιο' (δικός μου δόκιμος όρος αλλά νομίζω εκφράζει ικανοποιητικά τις Group III συνθέσεις).

                        Τα Visco 5000 10W40 δεν είναι 100% Group III αλλά περιέχει και χαμηλότερης κατηγορίας αλλά καλής ποιότητας ορυκτέλαια (Group I/II). Tα ορυκτελαϊκά συνθετικά 5W40 είναι πάντα πιο ενισχυμένες-προσεγμένες συνθέσεις (και συνήθως 100% Group III) από τα αντίστοιχα 10W40 που σπανίως είναι 100% Group III. Γι αυτό με τα Toyota 5W40 είδες καλύτερη συμπεριφορά από τα Visco 5000 10W40. Πιστεύω ότι δεν θα καταλάβαινες διαφορά αν έβαζες τα Visco 5000 5W40, να μην πω για τα κορυφαία της BP Visco 7000 που πιθανότατα περιέχουν σεβαστό ποσοστό Group IV.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • mesastou
                          mesastou last edited by

                          Μήπως υπάρχει κάποιο link να διαβάσουμε όσοι δεν ξέρουμε για τα GroupII, Group III & Group IV?

                          mouths are for eating, noses for breathing.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • M
                            miltellas last edited by

                            Δες εδώ...
                            http://www.smartsynthetics.com/amsoil-s ... estock.htm

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • H
                              hammer_ last edited by

                              Αναμενόμενο τα συνθετικά της Toyota να είναι Group III πάντως, όπως είπες κι εσύ για λόγους οικονομίας.

                              Miltellas, δεν είχα βάλει ποτέ τα συνθετικά της Toyota σε 5W40. Έβαζα πάντα τα ημισυνθετικά της Toyota σε 10W40 για 5000 km, και δοκίμασα μόνο την τελευταία φορά τα BP Visco 5000 10W40. Τα Visco λοιπόν μου φάνηκαν αισθητά χειρότερα από τα ημισυνθετικά Toyota, από τα 3000 km και μετά!

                              Αύριο αλλάζω λάδια και θα σας πω πρώτες εντυπώσεις. Αν και φυσικά οι εντυπώσεις που μετράνε είναι αυτές του ερχόμενου Track Day!

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • R
                                romilos last edited by

                                Ερωτηση (νομιζω δεν ειναι ασχετη με το τοπικ)

                                Οταν λεμε οτι καιει λαδι ενα μοτερ..
                                τι σημαινει??
                                Πως μπορω να ξεχωρισω αν φταινε τσιμουχακια ή ελατηρια?

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • L
                                  leonp last edited by

                                  Αν η κατανάλωση είναι σχετικά μικρή δεν μπορείς να καταλάβεις αν είναι από τα ελατήρια. Αν είναι μεγάλη φαίνεται στην εξάτμιση όταν πατάς τέρμα το γκάζι.

                                  Από τις βαλβίδες.
                                  Όταν βάζεις μπρος βγάζει ένα συννεφάκι από την εξάτμιση, μετά σταματάει.
                                  Μετά από κατηφόρα που φρενάρεις με ταχύτητα, όταν πατήσεις το γκάζι βγάζει ένα σύννεφο λαδιού, μετά σταματάει.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • A
                                    asteris last edited by

                                    Και από τα κουζινέτα στροφάλου αν αυτά έχουν αποκτήσει μπόσικα και παγιδεύουν λάδι, το οποίο μετέπειτα καίγεται. Συμβαίνει μετά από αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα, ή μετά από ελλειπή λίπανση των κουζινέτων, όπου και φθείρονται πιό γρήγορα (προβληματική αντλία λαδιού, χαμηλή στάθμη, χαμηλή πίεση για κάποιο χρονικό διάστημα, κακή ποιότητα λαδιού...)

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • M
                                      miltellas last edited by

                                      Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:

                                      Έβαζα πάντα τα ημισυνθετικά της Toyota σε 10W40 για 5000 km, και δοκίμασα μόνο την τελευταία φορά τα BP Visco 5000 10W40. Τα Visco λοιπόν μου φάνηκαν αισθητά χειρότερα από τα ημισυνθετικά Toyota, από τα 3000 km και μετά!

                                      Πιθανότατα λοιπόν τα λιπαντικά της TOYOTA (Havoline;) να είναι καλύτερες συνθέσεις (καλύτερη λιπαντική βάση ή και πακέτο προσθέτων) από τα αντίστοιχα ιξώδη των Visco 5000. Έχει λογική αν σκεφτούμε ότι η BP τον καλύτερο εαυτό της τον δίνει στα Visco 7000 που είναι και τα μόνα της BP που θα πρότεινα για απαιτητικές εφαρμογές.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • R
                                        romilos last edited by

                                        Ο χρήστης leonp έγραψε:
                                        Αν η κατανάλωση είναι σχετικά μικρή δεν μπορείς να καταλάβεις αν είναι από τα ελατήρια. Αν είναι μεγάλη φαίνεται στην εξάτμιση όταν πατάς τέρμα το γκάζι.

                                        .

                                        Εννοεις οτι βγαζει συνεχομενο συννεφακι στο τερμα γκαζι, ετσι?

                                        Ποσο ειναι η μικρη και η μεγαλγ καταναλωση?
                                        Οταν εχεις φθαρμενα ελατηρια βγαζει και στο αφημα του γκαζιου?

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • L
                                          leonp last edited by

                                          Μη ψάχνεσαι έτσι, αν βλέπεις λάδια στην εξάτμιση μέτρα συμπίεση. Μόλις μετρήσεις, ρίξε λίγο με το λαδικό στο κύλινδρο και ξαναμέτρα. Αν ανέβει η ένδειξη, χάνεις από ελατήρια. Θα δεις και σε τι κατάσταση είναι ο κινητήρας σου.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • R
                                            romilos last edited by

                                            Ο χρήστης leonp έγραψε:
                                            Μη ψάχνεσαι έτσι, αν βλέπεις λάδια στην εξάτμιση μέτρα συμπίεση. Μόλις μετρήσεις, ρίξε λίγο με το λαδικό στο κύλινδρο και ξαναμέτρα. Αν ανέβει η ένδειξη, χάνεις από ελατήρια. Θα δεις και σε τι κατάσταση είναι ο κινητήρας σου.

                                            Το θεμα ξερεις πιο ειναι..?
                                            Οτι δεν εχω μαμα εκκ/ρο και δεν ξερω τι συμπιεση να περιμενω
                                            Εκτος αν εννοεις να δω σχετικα τους κυλινδρους μεταξυ τους

                                            Αυτο με το λαδι...
                                            φανταζομαι εννοεις να ριξω λαδι απο τη θεση του μπουζι ε?

                                            Γιατι αν ανεβει η ενδειξη θα χανω συμπιεση?

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 68
                                            • 69
                                            • 70
                                            • 71
                                            • 72
                                            • 315
                                            • 316
                                            • 70 / 316
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            APRILIOS

                                            ΤΕΥΧΟΣ Απρίλιος 2025

                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr