-
τι περιεχουν μεσα τα καθαριστικα και ειναι τοσο δυνατα που υπερκαλυπτουν την δυνατοτητα της βενζινης να μην αφηνει υπολειματα?
εδω μπορει να απαντησει καποιος?
-
Δεν ξέρω τί περιέχει το PROTEC και είναι ισχυρότερο της βενζίνης γιατί δεν το έψαξα καθόλου. Η σύγχρονη Χημεία πάντως κάνει σχεδόν ό,τι βάλει ο νους σου.
Αυτό που ρωτάς είναι εκτός θέματος. Αν θέλεις άνοιξε τόπικ και ρώτα. Μπορεί να το προσέξει ευκολότερα κάποιος που δεν τον ενδιαφέρουν τα λιπαντικά.
-
Λίγο πριν την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών των 155.000km (Corolla του 93) ψάχνω ακόμα με τι λάδι θα αντικαταστήσω τα BP Visco 5000 που θα φάνε πόδι μια και καλή. Έχοντας ψάξει αρκετά την αγορά των πλήρως συνθετικών έχω μερικές επιλογές υπόψη μου και μάλλον θα εξαρτηθεί από την διαθεσιμότητα και το κόστος.
Επειδή μου έχουν μπει κάποιες υποψίες, θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για το εξής: Μπορεί η αλλαγή από ημισυνθετικά σε συνθετικά να οδηγήσει σε ελλιπή λίπανση στις φλάντζες και τις τσιμούχες (ή άλλα ελαστικά/μη-μεταλλικά τμήματα του κινητήρα) και να προκαλέσει μακροπρόθεσμα βλάβες; Αν θυμάστε κάποτε έλεγαν για κάποιους παλιότερους κινητήρες ότι χρειάζονται ημισυνθετικά και όχι συνθετικά. Ισχύει αυτό ή είναι μύθος; Ο κινητήρας μου είναι ο 1300άρης 4E-FE των 88 ονομαστικών ίππων. Αν κάποιος ξέρει τι παίζει με τον συγκεκριμένο κινητήρα ή έχει κάνει πολλά km με συνθετικά χωρίς πρόβλημα, ας το αναφέρει!
Το βιβλιαράκι της Toyota πάντως αναφέρει μόνο ιξώδες και ποιότητα λαδιού (API SF ή καλύτερο) και όχι τύπο. Απ'την άλλη, κάποια από τα λάδια που συστήνει το Haynes είναι συνθετικά οπότε μπορώ να υποθέσω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.
Πολύ ψείρας έχω γίνει...Btw, το thread είναι πολύ ενδιαφέρον, αν και οι 90+ σελίδες του είναι δυσκολοχώνευτες...
-
Αυτά τα φαινόμενα ασυμβατότητας με φλάντζες κλπ σε παλιούς κινητήρες από συνθετικά ίσχυαν πρo του 1990. Από τότε σταδιακά ξεπεράστηκαν λόγω της εξέλιξης στην χημική σύνθεση των πραγματικών συνθετικών. Τώρα το μόνο που μπορεί να σου συμβεί είναι να σου καθαρίσουν τον κινητήρα σε τέτοιο σημείο που αν έχεις κάποια σημεία σφραγισμένα με βρώμα να καθαριστούν και έτσι να αποκαλυφθεί η ζημιά (παρατηρώντας αισθητή αύξηση της κατανάλωσης του λιπαντικού) που θα σε αναγκάσει σε ανάλογη επισκευή. Ακόμη και το φαινόμενο συστολής των φλαντζών και ελατηρίων που παρατηρείται από την χρήση Group IV συνθετικού σε πολυκαιρισμένα μοτέρ, έχει ξεπεραστεί με την χρήση εξελιγμένων εστέρων στην σύνθεση.
Πάντως, θυμίζω και ότι τα ορυκτέλαια τύπου HighMileage κλπ που παράγουν ορισμένοι παρασκευαστές (Castrol-Valvoline κλπ) έχουν σύνθεση που διαστέλλει τις φλάντζες μειώνοντας τις διαρροές σε πολυκαιρισμένα-φθαρμένα μοτέρ.Αν η έως τώρα συντήρηση ήταν σωστή και δεν έχεις καλυμμένες 'τρύπες' από βρωμιά στον κινητήρα σου, τότε δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα από τα συνθετικά. Μόνο μεγάλο καλό θα δεις καί άμεσα καί μακροπρόθεσμα.
Ποιό BP 5000 χρησιμοποιείς τώρα; Το 5W40;
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Λίγο πριν την προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών των 155.000km (Corolla του 93) ψάχνω ακόμα με τι λάδι θα αντικαταστήσω τα BP Visco 5000 που θα φάνε πόδι μια και καλή. Έχοντας ψάξει αρκετά την αγορά των πλήρως συνθετικών έχω μερικές επιλογές υπόψη μου και μάλλον θα εξαρτηθεί από την διαθεσιμότητα και το κόστος.Επειδή μου έχουν μπει κάποιες υποψίες, θα ήθελα να ρωτήσω τη γνώμη σας για το εξής: Μπορεί η αλλαγή από ημισυνθετικά σε συνθετικά να οδηγήσει σε ελλιπή λίπανση στις φλάντζες και τις τσιμούχες (ή άλλα ελαστικά/μη-μεταλλικά τμήματα του κινητήρα) και να προκαλέσει μακροπρόθεσμα βλάβες; Αν θυμάστε κάποτε έλεγαν για κάποιους παλιότερους κινητήρες ότι χρειάζονται ημισυνθετικά και όχι συνθετικά. Ισχύει αυτό ή είναι μύθος; Ο κινητήρας μου είναι ο 1300άρης 4E-FE των 88 ονομαστικών ίππων. Αν κάποιος ξέρει τι παίζει με τον συγκεκριμένο κινητήρα ή έχει κάνει πολλά km με συνθετικά χωρίς πρόβλημα, ας το αναφέρει!
Το βιβλιαράκι της Toyota πάντως αναφέρει μόνο ιξώδες και ποιότητα λαδιού (API SF ή καλύτερο) και όχι τύπο. Απ'την άλλη, κάποια από τα λάδια που συστήνει το Haynes είναι συνθετικά οπότε μπορώ να υποθέσω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα.
Πολύ ψείρας έχω γίνει...Btw, το thread είναι πολύ ενδιαφέρον, αν και οι 90+ σελίδες του είναι δυσκολοχώνευτες...
Ειχα το corolla του 91 καταλυτικό για 13 χρόνια και 180Κ. Έβαζα πάντα από την αρχή συνθετικά λάδια (της Τοyota) και ποτέ δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα.
-
Άλλο τα συνθετικά της TOYOTA και άλλο τα Group IV/V συνθετικά.
-
Προβλημα υπαρχει μονο αν βαλετε συνθετικα και μετα ημισυνθετικα ή τα ανακατέψετε.Ακομα και εγω που ειμαι οπαδος της θεωριας 'ολα ιδια ειναι μονο το marketing αλλαζει' κατι τετοιο δεν θα διανοούμουνα να το κάνω.
-
Έβαλα για μία φορά τα BP Visco 5000 σε ιξώδες 10W40. Πριν έβαζα πάντα τα ημισυνθετικά της Toyota στο ίδιο ιξώδες. Ενώ της Toyota έδιναν καλή αίσθηση για 5000 km, δηλαδή όταν αλλάζονταν υπήρχε αντιληπτή αλλά όχι πολύ μεγάλη διαφορά, στα Visco η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Τα τελευταία 1000 km ακούω έντονα τις βαλβίδες και είναι και κάπως πιο τραχύ το ρελαντί. Σαν να έχει 'χοντρύνει' το λιπαντικό μου ακούγεται...
Miltellas, χαίρομαι που είναι έτσι τα πράγματα με τα συνθετικά. Κι εγώ πίστευα ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα με τις φλάντζες, αλλά καλό είναι να το επιβεβαιώνω μέσω του forum. Όσο για τις επικαθίσεις δεν νομίζω ότι είναι πολλές, κρίνοντας και από το ιστορικό του κινητήρα. Αλλά ακόμα και να αποκαλυφθεί κάποια βλάβη (πολύ χλωμό!), καλύτερα τώρα που είναι νωρίς παρά αργότερα όταν θα έχει εξαπλωθεί! Αλήθεια, τα συνθετικά της Toyota (σε 5W40 κυκλοφορούν) ξέρεις τι ακριβώς είναι; Δεν μπόρεσα να βρώ κάποια πληροφορία...
Merlin και Tiger, ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Η σκέψη μου ήταν να γυρίσω σε πλήρως συνθετικό μόνιμα από εδώ και πέρα.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Αλήθεια, τα συνθετικά της Toyota (σε 5W40 κυκλοφορούν) τι ακριβώς είναι; Δεν μπόρεσα να βρώ κάποια πληροφορία...FOR RELEASE: FRIDAY, JULY 28, 2000
A major supply agreement secured with Toyota at the beginning of the year is a prime example of Texaco's aggressive European lubricant strategy.
Plans to invest in the further development of the Texaco lubricants blending plant at Skaramanga will increase production and technical services, enabling Texaco Lubricants Greece to export Texaco quality lubricants throughout the region.http://www.chevron.com/news/archive/tex ... pr7_28.asp
Μάλλον texaco made in Greece είναι-ήταν χωρίς να αποκλείω την πιθανότητα κάποιας άλλης εταιρείας τώρα.
-
Τα συνθετικά της TOYOTA λογικά θα είναι Group III (τιμή χαμηλή και προϊόν ελληνικής προελεύσεως) αλλά εφόσον χρησιμοποιεί πακέτο προσθέτων της TEXACO που παράγει και τα εξαιρετικής ποιότητας Havoline θα είναι κι αυτά (της TOYOTA) υψηλής ποιότητας 'συνθετικό ορυκτέλαιο' (δικός μου δόκιμος όρος αλλά νομίζω εκφράζει ικανοποιητικά τις Group III συνθέσεις).
Τα Visco 5000 10W40 δεν είναι 100% Group III αλλά περιέχει και χαμηλότερης κατηγορίας αλλά καλής ποιότητας ορυκτέλαια (Group I/II). Tα ορυκτελαϊκά συνθετικά 5W40 είναι πάντα πιο ενισχυμένες-προσεγμένες συνθέσεις (και συνήθως 100% Group III) από τα αντίστοιχα 10W40 που σπανίως είναι 100% Group III. Γι αυτό με τα Toyota 5W40 είδες καλύτερη συμπεριφορά από τα Visco 5000 10W40. Πιστεύω ότι δεν θα καταλάβαινες διαφορά αν έβαζες τα Visco 5000 5W40, να μην πω για τα κορυφαία της BP Visco 7000 που πιθανότατα περιέχουν σεβαστό ποσοστό Group IV.
-
Μήπως υπάρχει κάποιο link να διαβάσουμε όσοι δεν ξέρουμε για τα GroupII, Group III & Group IV?
-
Δες εδώ...
http://www.smartsynthetics.com/amsoil-s ... estock.htm -
Αναμενόμενο τα συνθετικά της Toyota να είναι Group III πάντως, όπως είπες κι εσύ για λόγους οικονομίας.
Miltellas, δεν είχα βάλει ποτέ τα συνθετικά της Toyota σε 5W40. Έβαζα πάντα τα ημισυνθετικά της Toyota σε 10W40 για 5000 km, και δοκίμασα μόνο την τελευταία φορά τα BP Visco 5000 10W40. Τα Visco λοιπόν μου φάνηκαν αισθητά χειρότερα από τα ημισυνθετικά Toyota, από τα 3000 km και μετά!
Αύριο αλλάζω λάδια και θα σας πω πρώτες εντυπώσεις. Αν και φυσικά οι εντυπώσεις που μετράνε είναι αυτές του ερχόμενου Track Day!
-
Ερωτηση (νομιζω δεν ειναι ασχετη με το τοπικ)
Οταν λεμε οτι καιει λαδι ενα μοτερ..
τι σημαινει??
Πως μπορω να ξεχωρισω αν φταινε τσιμουχακια ή ελατηρια? -
Αν η κατανάλωση είναι σχετικά μικρή δεν μπορείς να καταλάβεις αν είναι από τα ελατήρια. Αν είναι μεγάλη φαίνεται στην εξάτμιση όταν πατάς τέρμα το γκάζι.
Από τις βαλβίδες.
Όταν βάζεις μπρος βγάζει ένα συννεφάκι από την εξάτμιση, μετά σταματάει.
Μετά από κατηφόρα που φρενάρεις με ταχύτητα, όταν πατήσεις το γκάζι βγάζει ένα σύννεφο λαδιού, μετά σταματάει. -
Και από τα κουζινέτα στροφάλου αν αυτά έχουν αποκτήσει μπόσικα και παγιδεύουν λάδι, το οποίο μετέπειτα καίγεται. Συμβαίνει μετά από αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα, ή μετά από ελλειπή λίπανση των κουζινέτων, όπου και φθείρονται πιό γρήγορα (προβληματική αντλία λαδιού, χαμηλή στάθμη, χαμηλή πίεση για κάποιο χρονικό διάστημα, κακή ποιότητα λαδιού...)
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Έβαζα πάντα τα ημισυνθετικά της Toyota σε 10W40 για 5000 km, και δοκίμασα μόνο την τελευταία φορά τα BP Visco 5000 10W40. Τα Visco λοιπόν μου φάνηκαν αισθητά χειρότερα από τα ημισυνθετικά Toyota, από τα 3000 km και μετά!
Πιθανότατα λοιπόν τα λιπαντικά της TOYOTA (Havoline;) να είναι καλύτερες συνθέσεις (καλύτερη λιπαντική βάση ή και πακέτο προσθέτων) από τα αντίστοιχα ιξώδη των Visco 5000. Έχει λογική αν σκεφτούμε ότι η BP τον καλύτερο εαυτό της τον δίνει στα Visco 7000 που είναι και τα μόνα της BP που θα πρότεινα για απαιτητικές εφαρμογές.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Αν η κατανάλωση είναι σχετικά μικρή δεν μπορείς να καταλάβεις αν είναι από τα ελατήρια. Αν είναι μεγάλη φαίνεται στην εξάτμιση όταν πατάς τέρμα το γκάζι..
Εννοεις οτι βγαζει συνεχομενο συννεφακι στο τερμα γκαζι, ετσι?
Ποσο ειναι η μικρη και η μεγαλγ καταναλωση?
Οταν εχεις φθαρμενα ελατηρια βγαζει και στο αφημα του γκαζιου? -
Μη ψάχνεσαι έτσι, αν βλέπεις λάδια στην εξάτμιση μέτρα συμπίεση. Μόλις μετρήσεις, ρίξε λίγο με το λαδικό στο κύλινδρο και ξαναμέτρα. Αν ανέβει η ένδειξη, χάνεις από ελατήρια. Θα δεις και σε τι κατάσταση είναι ο κινητήρας σου.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μη ψάχνεσαι έτσι, αν βλέπεις λάδια στην εξάτμιση μέτρα συμπίεση. Μόλις μετρήσεις, ρίξε λίγο με το λαδικό στο κύλινδρο και ξαναμέτρα. Αν ανέβει η ένδειξη, χάνεις από ελατήρια. Θα δεις και σε τι κατάσταση είναι ο κινητήρας σου.Το θεμα ξερεις πιο ειναι..?
Οτι δεν εχω μαμα εκκ/ρο και δεν ξερω τι συμπιεση να περιμενω
Εκτος αν εννοεις να δω σχετικα τους κυλινδρους μεταξυ τουςΑυτο με το λαδι...
φανταζομαι εννοεις να ριξω λαδι απο τη θεση του μπουζι ε?Γιατι αν ανεβει η ενδειξη θα χανω συμπιεση?
Περι λιπαντικών γενικώς