-
Ο χρήστης GTZ έγραψε:
Ο Cx είναι η μισή αληθεια στο θέμα,γιατί ρόλο παίζει και η μετωπική επιφάνεια.
Πάντως η ΜΒ στα τελευταία της μοντέλα έχει πετύχει κορυφαίες τιμές (κάτω απο 0,28 ),γι'αυτό και βλέπετε τελικές που να αγγίζουν και τα 230 km/h σε μοντέλα όπως η C180,C200,E200 Kompressor με ιπποδυνάμεις απο 143 έως 163 HP.
Aντίθετα π.χ. η Renault (που διδάσκει και πρωτοπορεί σε άλλους τομείς) στην αεροδυναμική δείχνει να αδιαφορεί και έτσι στο το ...περίπτερο με ρόδες που λέγεται VelSatis δεν μπορεί να πετύχει πάνω απο 210 km/h με τον κινητήρα των 165 ίππων.
Στη Laguna τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα με Cx απο 0,30 έως 0,32 ανάλογα με το μοντέλο (βλέπετε φοράει και λάστιχα 225/45/17),αφού το μοντέλο 2,0Τ που φοράει τον κινητήρα 165 ίππων του VelSatis,επιτυγχάνει τελική 218 km/h!
Πάντως όπου βλέπετε υψηλές τελικές ταχύτητες,υπάρχει κατά κανόνα και καλή αεροδυναμική...Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω ότι ρόλο στην αεροδυναμική παίζουν και 'λεπτομέρειες', όπως τα κενά μεταξύ καπώ και αμαξώματος, πόρτας και αμαξώματος (οι Άγγλοι τα ονομάζουν panel gaps - δεν μου έρχεται κάτι σε Ελληνικό ), τα οποία δημιουργούν αναταράξεις στην ροή του αέρα. Ίσως μάλιστα παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από το σχήμα. Θυμιθείτε το AUDI 100 των αρχών του '80, που με σχήμα συντηριτικό και τετράγωνο είχε χαμηλό (για την εποχή) Cx (0,30), ακριβώς διότι είχε λεία επιφάνεια.
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Ο Cx είναι η μισή αληθεια στο θέμα,γιατί ρόλο παίζει και η μετωπική επιφάνεια.
Πάντως η ΜΒ στα τελευταία της μοντέλα έχει πετύχει κορυφαίες τιμές (κάτω απο 0,28 ),γι'αυτό και βλέπετε τελικές που να αγγίζουν και τα 230 km/h σε μοντέλα όπως η C180,C200,E200 Kompressor με ιπποδυνάμεις απο 143 έως 163 HP.
Aντίθετα π.χ. η Renault (που διδάσκει και πρωτοπορεί σε άλλους τομείς) στην αεροδυναμική δείχνει να αδιαφορεί και έτσι στο το ...περίπτερο με ρόδες που λέγεται VelSatis δεν μπορεί να πετύχει πάνω απο 210 km/h με τον κινητήρα των 165 ίππων.
Στη Laguna τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα με Cx απο 0,30 έως 0,32 ανάλογα με το μοντέλο (βλέπετε φοράει και λάστιχα 225/45/17),αφού το μοντέλο 2,0Τ που φοράει τον κινητήρα 165 ίππων του VelSatis,επιτυγχάνει τελική 218 km/h!
Πάντως όπου βλέπετε υψηλές τελικές ταχύτητες,υπάρχει κατά κανόνα και καλή αεροδυναμική...Επίσης, θα ήθελα να προσθέσω ότι ρόλο στην αεροδυναμική παίζουν και 'λεπτομέρειες', όπως τα κενά μεταξύ καπώ και αμαξώματος, πόρτας και αμαξώματος (οι Άγγλοι τα ονομάζουν panel gaps - δεν μου έρχεται κάτι σε Ελληνικό ), τα οποία δημιουργούν αναταράξεις στην ροή του αέρα. Ίσως μάλιστα παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από το σχήμα. Θυμιθείτε το AUDI 100 των αρχών του '80, που με σχήμα συντηριτικό και τετράγωνο είχε χαμηλό (για την εποχή) Cx (0,30), ακριβώς διότι είχε λεία επιφάνεια.
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΤΟΣΤΑΡΙ ΕΙΧΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΤΖΑΜΙΑ,ΠΟΥ ΕΞΑΛΕΙΦΕ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΝ 'ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΗ'ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ(ΛΟΓΩ ΤΥΡΒΩΔΟΥΣ ΡΟΗΣ,ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ 'ΑΝΩΜΑΛΕΙΕΣ'ΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ) ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΟ ΚΟΛΠΟ.
-
ΟΚ, αλλά έπαιζε σημαντικό ρόλο και η λεία επιφάνειά του.
Θυμάμαι, σε μια φωτο είχα δει ένα όχημα των πρώτων δεκαετιών του 1900 με το σχήμα της άμαξας χωρίς άλογα που είχαν όλα τα αυτοκίνητα της εποχής να έχει Cx 0,28 επειδή είχε λείες επεφάνειες, τροχούς λεπτούς και με λεία τάσια (σαν τις παλιότερες Citroen) και κάτι τέτοιες λεπτομέρειες...Αν θυμάμαι καλά, σχεδιάστηκε από τον Porsche...αλλά δεν παίρνω και όρκο...
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
όπως τα κενά μεταξύ καπώ και αμαξώματος, πόρτας και αμαξώματος (οι Άγγλοι τα ονομάζουν panel gaps - δεν μου έρχεται κάτι σε Ελληνικό )'Αρμοί'
-
αντε να πω και γω τα δικα μου...
υπαρχουν τριων ειδων βασικες αεροδυναμικες 'επενεργιες'
-
τριβη μεταξυ των μοριων του αερα και του οχηματος
παραλληλη και ομοροπη με τη ροη του αερα -
μεταβολη της ορμης καθως συγκρουονται τα μορια και αλλαζουν πορεια
διευθηνση αναλογος αλλαγης πορειας -
διαφορες πιεσεων που προκειπτουν λογω του σχηματος του οχηματος και δεν αναφερονται στο 2.
πχ Bernulli
ολες δημιουργουν οπισθελκουσα και ολες μπορουν να δημιουργησουν κατοθηση με σειρα 'ευκολιας' 2-3-1
και κατι που μου ερχεται στο μυαλο
πως μπορουμε να εχουμε μια αεροτομη στο αμαξι μας που να μην εχει καθολου οπισθελκουσα ?? (καλο ε!! και υφισταται ηδη, δεν ειναι θεμα ερευνας ) -
-
Πότε θα μάθω να στέλνω τις απαντήσεις μόνο 1 φορά;;;
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
'Αρμοί'
Thanks!!!
πως μπορουμε να εχουμε μια αεροτομη στο αμαξι μας που να μην εχει καθολου οπισθελκουσα ?? (καλο ε!! και υφισταται ηδη, δεν ειναι θεμα ερευνας
Για λέγε...
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
και κατι που μου ερχεται στο μυαλο
πως μπορουμε να εχουμε μια αεροτομη στο αμαξι μας που να μην εχει καθολου οπισθελκουσα ?? (καλο ε!! και υφισταται ηδη, δεν ειναι θεμα ερευνας )Να την έχουμε μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Αφού δεν υπάρχει ροή αέρα γύρω της, δεν υπάρχει και οπισθέλκουσα.
(φυσικά αστειεύομαι)
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
ΟΚ, αλλά έπαιζε σημαντικό ρόλο και η λεία επιφάνειά του.
Θυμάμαι, σε μια φωτο είχα δει ένα όχημα των πρώτων δεκαετιών του 1900 με το σχήμα της άμαξας χωρίς άλογα που είχαν όλα τα αυτοκίνητα της εποχής να έχει Cx 0,28 επειδή είχε λείες επεφάνειες, τροχούς λεπτούς και με λεία τάσια (σαν τις παλιότερες Citroen) και κάτι τέτοιες λεπτομέρειες...Αν θυμάμαι καλά, σχεδιάστηκε από τον Porsche...αλλά δεν παίρνω και όρκο...
Σε κάτοψη έμοιαζε με σταγόνα νερού και ήταν σχεδιασμένο από τον Jaray.
-
να δωσω μια βοηθεια..
η συνισταμενη δυναμη που οφειλεται στη ροη του αερα γυρω απο μια αεροτομη ειναι προς τα πισω και κατω ως προς τη διευθυνση της ροης
-
Ο συντελεστής οπισθέλκουσας πέριλαμβάνει όλα όσα επιδρούν στην αντίσταση κυλησης του αυτοκινήτου λόγω του αέρα και τελικά αυτο που βγαίνει το πολαπλασιάζεις με την επιφάνεια κάθετης προβολής στη φορά της κίνησης και με το τετράγωνο της ταχύτητας για να βρής τη αντίσταση που πρέπει να υπερνικήσει ο κινητήρας για να έχει δυνατότητα επιτάχυνσης το όχημα. ετσι και καλό συντελεστή οπσθέλκουσας να έχει το αυτοκίνητο εάν έχει μεγάλο όγκο (προβολή σε κάθετο επιπεδο) χάνει στα σημεία με κάποιο που έχει κακό συντελεστή αλλά και μικρό όγκο. Ελπίζω να έδωσα να καταλάβεται στο περίπου αυτό που θέλω να πώ. Ισως και για υτό δεν αναφέρουν πολύ το προσόν του μικρού συντελεστου εάν το αυτοκίνητο που φτιάχνουν ειναι τεράστιο σε μέγςεθος (SUV κ.λ.π)
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
να δωσω μια βοηθεια..η συνισταμενη δυναμη που οφειλεται στη ροη του αερα γυρω απο μια αεροτομη ειναι προς τα πισω και κατω ως προς τη διευθυνση της ροης
Κοντεύει μια βδομάδα κι ακόμα να απαντήσει κανείς...να το πάρει το ποτάμι!
-
Η απάντηση ξέρω ότι είναι μία:
Κάθε σώμα που κινείται εντός ρευστού, παράγει οπισθέλκουσα.
Τώρα, το αν μπορούμε να σχεδιάσουμε μια αεροτομή που τελικά θα παράγει δύναμη που θα αναιρεί τις συνέπειες της παραγόμενης οπισθέλκουσας, είναι άλλο πράγμα ....
Δεν το νομίζω, αλλά θα περιμένω να μάθω ... -
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Η απάντηση ξέρω ότι είναι μία:
Κάθε σώμα που κινείται εντός ρευστού, παράγει οπισθέλκουσα.
Τώρα, το αν μπορούμε να σχεδιάσουμε μια αεροτομή που τελικά θα παράγει δύναμη που θα αναιρεί τις συνέπειες της παραγόμενης οπισθέλκουσας, είναι άλλο πράγμα ....
Δεν το νομίζω, αλλά θα περιμένω να μάθω ...Η μόνη πιθανή λύση που μπορώ να φανταστώ είναι να βάλεις αεροτομή σε κάποιο σημείο του αυτοκινήτου που η ροή του αέρα είναι ήδη προς τα κάτω για άλλους λόγους (δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοιο σημείο). Τότε δεν χρειάζεσαι καν μια αεροτομή με ατρακτοειδές προφίλ, μία απλή επίπεδη επιφάνεια αρκεί.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Η μόνη πιθανή λύση που μπορώ να φανταστώ είναι να βάλεις αεροτομή σε κάποιο σημείο του αυτοκινήτου που η ροή του αέρα είναι ήδη προς τα κάτω για άλλους λόγους (δεν ξέρω αν υπάρχει τέτοιο σημείο). Τότε δεν χρειάζεσαι καν μια αεροτομή με ατρακτοειδές προφίλ, μία απλή επίπεδη επιφάνεια αρκεί.
α γ ο ρ ι μ ο υ !!!!!
με ενθουσιασεςπανω που εκανα quote στον tifosaro (ο οποιος -συναδελφος(αλλα οχι για πολυ ακομα ) - με απογοητευσε ιδιαιτερως ) δινεις τα φωτα σου
φυσικα και αφου εφτασες μεχρι εδω μπορεις να βρεις και την υπολοιπη απαντηση
που βαζουμε (ακομα και αξεσουαρ) εντελως επιπεδες αεροτομες ???
μηπως ακριβως εκει και η ροη ειναι κατηφορική ???αντε, αντε και για διδακτορικο
-
Ο χρήστης predator έγραψε:
που βαζουμε (ακομα και αξεσουαρ) εντελως επιπεδες αεροτομες ???
μηπως ακριβως εκει και η ροη ειναι κατηφορική ???Kύριε, κύριε....
.....στο πίσω τζάμι; -
Ο χρήστης BTS έγραψε:
που βαζουμε (ακομα και αξεσουαρ) εντελως επιπεδες αεροτομες ???
μηπως ακριβως εκει και η ροη ειναι κατηφορική ???Kύριε, κύριε....
.....στο πίσω τζάμι;ξερεις τι μου θυμιζεις ??
κατι τηλεπαιγνιδια που αμα δεν απαντησεις σωστα την ερωτηση σου, εχει δικαιωμα να απαντησει και ο αλλος
ε, και καποιοι δινουν λαθος απαντηση, η οποια ομως ουσιαστικα λεει στον αντιπαλο ποια ειναι η σωστη απαντηση και ετσι του προσφερουν τους ποντους στο πιατο
η διαφορα εδω ειναι οτι μπορεις να ξαναδωσεις απαντηση αν προλαβεις -
Ο χρήστης predator έγραψε:
α γ ο ρ ι μ ο υ !!!!!
με ενθουσιασεςπου βαζουμε (ακομα και αξεσουαρ) εντελως επιπεδες αεροτομες ???
μηπως ακριβως εκει και η ροη ειναι κατηφορική ???Χμμμ... για να δούμε. Η ροή είναι κατηφορική στα αυτοκίνητα με ουρά στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, εκεί που τελειώνει το τζάμι. Στο χείλος εκφυγής μάλλον έχει ξαναγίνει οριζόντια πάλι. Επίσης οι αεροτομές του χείλους εκφυγής είναι πολύ κοινές οπότε λογικά δεν μπορεί να είναι αυτή η απάντηση.
Σε hatchback αυτοκίνητα από την άλλη η ροή του αέρα θεωρητικά είναι τυρβώδης στο πίσω μέρος (γι'αυτό λερώνονται τόσο πολύ). Όμως αρκετά hatchback με μεγάλη κλίση στο τζάμι όπως η Lancia Delta και το Leon έχουν αεροτομή χαμηλά, στο χείλος εκφυγής...
Άρα ...στο χείλος εκφυγής; Δεν μπορεί να είναι τόσο απλό...
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Χμμμ... για να δούμε. Η ροή είναι κατηφορική στα αυτοκίνητα με ουρά στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, εκεί που τελειώνει το τζάμι.
.π α λ ι κ α ρ ι μ ο υ
φυσικα η σωστη απαντηση ειναι κοντα στο αμαξωμα (10 ποντους) σε τραβηγμενα/μακρια hatchback (κορυφαιο παραδειγμα η εργοστασιακη πρωτη laguna ) ή ψηλοτερα (20-30 ποντους) στην ακρη του κωλου των sedan (π.χ. alfa 156)
τα υψη αυτα δεν ειναι υποχρεωτικα αλλα μαλλον φαινεται να λειτουργουν
α ξεχασα οτι σε κοντα hatchback χρειαζεται απλα μια οριζοντια προεκταση (π.χ. η delta) -
Ο χρήστης predator έγραψε:
π α λ ι κ α ρ ι μ ο υΕυχαριστώ, ευχαριστώ!
Μια και μιλάμε για αεροτομές, μήπως ξέρεις/μπορείς να φανταστείς με ποια λογική στη Δελτόνα η αεροτομή στην άκρη της οροφής ήταν γυρισμένη εντελώς κατακόρυφα, κάθετη με τη ροή του αέρα; Έτσι όπως ήταν φαινομενικά μόνο οπισθέλκουσα πρέπει να δημιουργούσε.
ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ. ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ?