-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Το χειρότερο είναι όχι ότι τα λέτε αυτά φόρα παρτίδα, αλλά ότι κάνετε ενέργειες που αποσκοπούν σ' αυτό το αποτέλεσμα εν κρυπτώ και με προσχήματα άσχετα με τους πραγματικούς σκοπούς σας.
Προς το παρόν ένα πράγμα μόνο: περαστικά σας.Είναι το λιγότερο αστείο να τα λές αυτά ειδικά για τους άθεους οι οποίοι:
-Δέν έχουν κανενός είδους εκκλησία ή άλλη οργάνωση που να τους ενώνει και συντονίζει
-Δέν έχουν κανένα 'ιερό' βιβλίοΤώρα ποιές είναι αυτές οι ενέργειες τις οποίες μάλιστα συντονισμένα κάνουμε όλοι οι άθεοι εν κρυπτώ για να εξηπηρετήσουμε τους σκοπούς μας (ποιούς σκοπούς? ) αυτό μάλλον μόνο εσύ το ξέρεις.
Και για να ξεκαθαρίσω την θέση μου, δέν έχω το παραμικρό πρόβλημα με την εκκλησία. Δεν με νοιάζει πχ τί κάνει ο παπάς με τα χρήματα απο το παγκάρι. Αν τα κλέβει και αγοράζει Mercedes τότε αυτό είναι πρόβλημα για τους πιστούς που τα έδωσαν απο την τσέπη τους, όχι για μένα. Ούτε με ενοχλεί να συντηρώ μέσω φόρων την εκκλησία. Άλλωστε πληρώνω για χίλια δυο άσχετα πράγματα που δέν χρησιμοποιώ (πχ ΕΡΤ), η εκκλησία είναι το λιγότερο.
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
μια και μίλησες για τα σχολεία, να σου πω τη δική μου εμπειρία:
Κανένα από τα παιδιά μου δεν κατηχήθηκε ποτέ στο σχολείο, κάνουν παρέα με παιδιά άθεων, ο Αγιασμός, ο εκκλησιασμός και τα θρησκευτικά είναι προαιρετικά και κανένας δεν σε κοιτάζει στραβά αν δεν τα κάνεις. Για εξομολόγηση δεν το συζητάω καν! Ειδικά στο Νηπιαγωγείο που στέλνω το μικρό μου, σ' ένα μικρό χωριό έξω από την 'πόλη', όλοι του οι (4 ) συμμαθητές είναι αλλοδαποί και άθεοι, εκτός από ένα κοριτσάκι. Κανένα πρόβλημα!!!Εγώ αλλιώς τα θυμάμαι Ηλία και δεν είμαι τόσο παλιός...
Στα θρησκευτικά μπαίναν παρουσίες (όπως σε όλα τα μαθήματα) και Αγιασμοί, προσευχές και λοιπές εκδηλώσεις ήταν 'υποχρεωτικές'. Δεν υπήρχαν κυρώσεις για την μη παρακολούθησή τους, αλλά ήταν μέρος της όλης σχολικης διαδικασίας.
Γνώμη μου πως τα θρησκευτικά πρέπει να αλλάξουν τελείως χαρακτήρα και να μετατραπούν σε θρησκειολογεία ή κάτι τέτοιο. Προσευχές, εκκλησιασμοί, αγιασμοί και εικόνες μέσα στην τάξη πολύ απλά δεν χρειάζονται...
-
Με την απαξίωση και γελοιοποίηση όσων δεν πρεσβεύουν/-ετε.
Πχ η παλαβή η Λούκα περιφέρεται ως ζώο του τσίρκου στα ΜΜΕ δημιουργώντας μια στρεβλή και ψευδή εικόνα του Έλληνα πιστού. Τέτοια άτομα βρίσκει κανείς 1 στα 1000 και αν. Να βρω λοιπόν κι εγώ έναν βαρεμένο για τα σίδερα άθεο που βρίζει Χριστούς και Παναγίες με ντουντούκα στο δρόμο και να τον παρουσιάσω ως δείγμα 'σας'.
Άλλοι λένε να βγει ο σταυρός από την ελληνική σημαία - στα σοβαρά μάλιστα. Πχ ο τ. υπουργός Αιγαίου Σηφουνάκης (από τους γνωστούς) και άλλοι μαζί μ' αυτόν. Απαιτούν δηλαδή οι ελάχιστοι να αλλάξει το έμβλημα της χώρας γιατί δεν τους αρέσει. Δεν πάμε καλά. -
Αρα αφού πχ η πλειοψηφία στην Ελλάδα δεν γουστάρει τους Αλβανούς, καλά κάνει αφού είναι η πλειοψηφία; Και επειδή η πλειοψηφία στις ΗΠΑ θέλει να μαντρώσει τους μαύρους σε γκέτο, καλά κάνει;
Η πλειοψηφία ΔΕΝ πρέπει να επιβάλλει την γνώμη της, μόνο και μόνο επειδή είναι πλειοψηφία... Αυτό δεν είναι δημοκρατία, είναι οχλοκρατία! Το να λέμε πως στην Ελλάδα επειδή η πλειοψηφία είναι ΧΟ, θα επιβάλλει στους υπόλοιπους τι θα κάνουν, μάλλον δεν είναι και τόσο δημοκρατικό!
Αυτό που έγινε τελευταία στο Συμβούλιο της Επικρατείας, δείχνει ακριβώς αυτό το κλίμα:30 (τριάντα) δικαστές τέθηκαν εναντίον του όρκου, αλλά με την λογική πως...δεν υπάρχει πρόβλημα, πέρασε! Δηλαδή αν εγώ είμαι μουσουλμάνος και θέλω να χτίσω ένα τζαμί στο κτήμα μου στα Γιάννενα, θα μπορέσω; Σιγά! Θα πρέπει να πάρω άδεια από τον παπά φαντάζομαι... Κι αν διαμαρτυρηθώ, ποιο 'ανεξάρτητο' δικαστήριο θα με δικαιώσει; Που ακριβώς είναι η ελευθερία; Οι μουσουλμάνοι της Αθήνας (εκατοντάδες χιλιάδες λογικά πλέον...) ζητούν χρόνια ολόκληρα ένα τζαμί, αλλά.... Που θα το χτίσουν μόνοι τους χωρίς να πληρώσει κανείς...ΧΟ σεντ...
Πρέπει να καταλάβουμε πως όσον αφορά τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν έχει σημασία τι λέει η πλειοψηφία! Θα σε ενδιέφερε η άποψη της πλειοψηφίας όταν...φουρνίζαν τους Εβραίους στα κρεματόρια του Νταχάου; Η πλειοψηφία δεν έχει πάντα δίκιο!
Επίσης, ακόμη και τόσο αγγελικά να είναι στα σχολεία και στα νηπιαγωγεία (τι διάολο, εγώ αλλιώς τα θυμάμαι! ), γιατί να υπάρχουν όλα αυτά; Χρειάζεται η προσευχή, ο αγιασμός κλπ κλπ; Αν κάποιος θέλει, ας το κάνει σπίτι του! Γιατί να γίνονται; Επειδή η πλειοψηφία είναι ΧΟ; Γιατί δηλαδή να με κοιτάς στραβά στην τελική; Επειδή είμαι άθεος, μαύρος, αλβανός, κλπ κλπ κι εσύ δεν είσαι; Αρα μπορείς να είσαι και ρατσιστής άνετα, σωστά; Ή μήπως δεν είσαι επειδή είσαι...καλός χριστιανός! -
Εδώ κοιτάνε στραβά κάποιοι τους άλλους επειδή υποστηρίζουν άλλη ποδοσφαιρική ομάδα ή άλλο κόμμα, στη θρησκεία κολλάς; Πρόβλημα με τους άθεους προσωπικά δεν έχω, αλλά απαιτώ να το βουλώνουν σχετικά με το τι πρεσβεύω εγώ αφού δεν τους κατακρίνω.
Αν φουρνίσουν ή κρεμάσουν ή χτυπήσουν ή γκετοποιήσουν κανένα άθεο τότε να μιλήσεις για διακρίσεις. Μου θυμίζεις τους Εβραίους που κλαψουρίζουν για το ολοκαύτωμα προκειμένου να περνάει το δικό τους ακόμα και σε άσχετα πράγματα.
Για το τζαμί να διαβάσεις το θέμα που έχει ανοιχτεί και να διαβάσεις την απόφαση της Υπ. Παιδείας καθώς και τη ρήση της ότι είναι θέμα της πολιτείας και όχι της εκκλησίας.
Πουθενά δεν ανέφερα ότι οι πλειοψηφία θα επιβάλλει στους λίγους τι θα κάνουν. ΟΜΩΣ ούτε η [edit: διόρθωση] μειοψηφία θα το πράξει αυτό. Κι αν επικρατούν με τη βούληση των πολλών ορισμένες συνήθειες σε οποιονδήποτε χώρο, αυτό δεν θ' αλλάξει γιατί στενεύει ο κάβαλος των λιγοστών αντίθετων, ειδικά αφού δεν υποχρεώνονται να συμμετάσχουν στις συνήθειες αυτές.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Πρόβλημα με τους άθεους προσωπικά δεν έχω, αλλά απαιτώ να το βουλώνουν σχετικά με το τι πρεσβεύω εγώ αφού δεν τους κατακρίνω.Απαιτείς δηλαδή σε ένα δημόσιο διάλογο, να μην εκφράζει κάποιος την θέση πως όλα αυτά είναι ένα παραμύθι, να παραθέτει λογικά και ιστορικά στοιχεία, μην τυχόν και προσβληθεί αυτό που έχεις χτίσει στη συνείδηση σου;
Γιατί, μήπως είναι θέσφατη η άποψη σου;
Και μόνο η χρήση της λέξης 'βουλώνουν', σε σχέση με τους 'άθεους', φανερώνει ποια είναι η ρητορική που επικρατεί στον χώρο των 'πιστών'.
Κατά τη γνώμη μου, η άνωθι δημοσίευση αποτελεί ατόπημα.
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Στα θρησκευτικά μπαίναν παρουσίες (όπως σε όλα τα μαθήματα) και Αγιασμοί, προσευχές και λοιπές εκδηλώσεις ήταν 'υποχρεωτικές'. Δεν υπήρχαν κυρώσεις για την μη παρακολούθησή τους, αλλά ήταν μέρος της όλης σχολικης διαδικασίας....Ξέρεις, το 'υποχρεωτικό' έχει να κάνει με τις κυρώσεις για τη μη εκπλήρωση της υποχρέωσης.
Σήμερα, πάντως, τα πράγματα είναι πολύ απλά και οι αλλοδαποί μαθητές βοήθησαν πολύ σ' αυτό.
Όπως έγραψε κι ο skye, με το να πάει το πιτσι στην εκκλησία δεν έγινε και τπτ, άλλωστε είναι βασικό να γνωρίζει και τις δυο 'απόψεις': Εγώ, πχ, στα παιδιά μου δείχνω και τους δυο δρόμους, από τη μια αφήνοντάς τα να πηγαίνουν δυο φορές το χρόνο στην εκκλησία με το σχολείο, από την άλλη αφήνοντάς τα να περνάνε ώρες στο σπίτι των φίλων τους, των οποίων οι γονείς δηλώνουν άθεοι. Πιστεύω ότι έτσι θα αποφύγω τον κίνδυνο να ακούσω στο μέλλον ότι τους έκρυψα την αλήθεια, όσο κι αν είναι φυσικό να τους δείχνω περισσότερο το Θεό αν πιστεύω και το Άθεο αν δεν...
Φίλος κοινωνικός λειτουργός, άθεος, άφηνε τα παιδιά του να πηγαίνουν στην εκκλησία και να παρακολουθούν θρησκευτικά στο σχολείο. Πηγαίνει με τη γυναίκα του σε γάμους κλπ εκδηλώσεις στην εκκλησία, επισκέπτεται μοναστήρια και μιλάει με τους καλογήρους, σε παίρνει τηλέφωνο για χρόνια πολλά στη γιορτή σου! Άλλος γνωστός άθεος όπου σταθεί κι όπου βρεθεί το δηλώνει, βρίζει τους παπάδες, τους δασκάλους στο δημοτικό που πάει το παιδί του κάθε φορά που αναφέρουν μπροστά στο παιδί του τη λέξη 'Θεός', έστω και στα ... μαθηματικά (έχει βάλει το πιτσι του και του το αναφέρει), γενικά συμπεριφέρεται σαν τους υπόλοιπους φανατικούς, ένθεν και ένθεν. Τίνος τα παιδιά θα βγούν καλύτεροι άνθρωποι, θα ξέρουμε σε λίγα χρόνια... -
Ο χρήστης ililias έγραψε:
skye, +1. (Όχι στα παραπάνω, στα παραπαραπάνω).ipan
Θα ήθελα να μου πεις τι εννοείς με το 'στιγματίζεσαι' - τι κακό, δλδ, παθαίνεις. [Αν μας ενδιέφερε η γνώμη του κάθε άλλου, που να δεις τι λένε για τους 'Άπιστους', γενικά, μερικά δις συνάνθρωποί μας...]
Γιατί εγώ βλέπω ότι πολλοί δηλώνουν άθεοι (και καλά κάνουν, αν έτσι αισθάνονται) ακόμα και σε παρέες κι εκδηλώσεις, ενώ δεν έχει ακόμα ποτέ χρειαστεί να δηλώσω εγώ, πχ, τπτ. Και δε μιλάω για το χωριό μου, αλλά για πολυμελείς ετερόκλητες παρέες έξω απ' αυτό...
Μάλλον, μάλιστα, η περί αθεϊας δήλωση (η οποία κολλάει σε κάθε συζήτηση) συνδυάζεται με ένα νέφος μαγκιάς, προοδευτισμού και απαξίωσης όσων δεν μπορούν να αποδείξουν ότι υπάρχει Θεός...edit
μια και μίλησες για τα σχολεία, να σου πω τη δική μου εμπειρία:
Κανένα από τα παιδιά μου δεν κατηχήθηκε ποτέ στο σχολείο, κάνουν παρέα με παιδιά άθεων, ο Αγιασμός, ο εκκλησιασμός και τα θρησκευτικά είναι προαιρετικά και κανένας δεν σε κοιτάζει στραβά αν δεν τα κάνεις. Για εξομολόγηση δεν το συζητάω καν! Ειδικά στο Νηπιαγωγείο που στέλνω το μικρό μου, σ' ένα μικρό χωριό έξω από την 'πόλη', όλοι του οι (4 ) συμμαθητές είναι αλλοδαποί και άθεοι, εκτός από ένα κοριτσάκι. Κανένα πρόβλημα!!!
Έχω γνωστούς, συγγενείς και φίλους που είναι άθεοι και δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα, βγαίνουμε μάλιστα συχνότατα και ποτέ οι συζητήσεις μας δεν γυρνάνε προς τα Θεία (όπως άλλωστε και οι συζητήσεις μας με όσους πάνε στην εκκλησία).Πεστα ρε Ηλία...
Να προσθέσω οτι σε προσωπικό επίπεδο έχω γωρίσει περισσότερους φανατικούς άθεους παρά φανατικούς θρησκευόμενους.
Επίσης πιστεύω οτι πλέον είναι αστείο να λέμε για 90% Χ.Ο. στην Ελλάδα.
Βασικά ως λαός τα τελευταία 20-25 χρόνια (ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία) 'δυτικοποιούμαστε' (the greek way βέβαια) περισσότερο από ποτέ στην ιστορία του ελληνισμού. Εκεί που ήμασταν... απλώς βαλκάνιοι τώρα γινόμαστε προτεσταντίζοντες βαλκάνιοι. Και δεν εννοώ βέβαια οτι ξαφνικά γινόμαστε προτεστάντες στο θρήσκευμα αλλά αποκτούμε τον ορθολογιστικό τρόπο σκέψης που για αιώνες είχαν οι ευρωπαίοι εταίροι μας.
Αυτό βέβαια είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα αλλά ειδικά για το θρησκευτικό ζήτημα πιστεύω οτι οι Ελληνες τα τελευταία χρόνια ως απόρροια αυτού του ορθολογισμού κοιτάνε την Εκκλησία με μια κριτική στάση που δεν υπήρχε παλιότερα. Αμφισβητείται όλο και περισσότερο η προνομιακή της σχέση με το Κράτος, αμφισβητείται το ίδιο το Δόγμα που πρεσβέβει η Ορθόδοξη Εκκλησία και ο κλήρος τείνει να αντιμετωπίζεται από πολύ κόσμο με λιγότερο σεβασμό και περισσότερο ως ένα μάτσο λαμόγια.
Κρίνοντας από γνωστούς και φίλους (κυρίως από μεγάλες πόλεις), από την περιρέουσα ατμόσφαιρα στα ΜΜΕ, ακόμα κι από αυτό το φόρουμ θεωρώ οτι σήμερα το ποσοστό των ελλήνων που αυτοπροσδιορίζονται ως Χ.Ο. είναι πολύ μικρότερο από το 90% που λέγαμε τόσα χρόνια.
Σε ορισμένες ομάδες πληθυσμού μάλιστα και ειδικά σε ανθρώπους με ηλικία μέχρι τα 35-40 πιστεύω οτι είναι αρκετά λιγότεροι από μισοί αυτοί που δηλώνουν Χ.Ο.
Αυτό είναι βέβαια προσωπική εκτίμηση και βασίζεται στο γεγονός οτι σε συζητήσεις σχετικές με το θέμα (τις οποίες συνήθως τις ανοίγει ένας άθεος, μάλλον για να δείξει πόσο προχωρημένος είναι) είναι οι 'χριστιανοί' πλέον αυτοί που αντιμετωπίζονται ως γραφικοί και όχι οι άθεοι όπως ίσως παλιότερα. Δεν ξέρω κατα πόσο είναι υπερβολικό ή αυθαίρετο το συμπέρασμά μου αλλά πιστεύω οτι αυτό δείχνει οτι πλέον αυτοί που επιθυμούν να διαχωρίσουν τη θέση τους από την Εκκλησία απέκτησαν ως σύνολο την κρίσμη μαζα που απαιτείται ωστε όχι μόνο να μην είναι η καταπιεσμένη μειοψηφία αλλά να κάνουν και καζούρα στα 'πρόβατα'.Προσωπικά ούτε με ενοχλεί η σχετική υπεροψία των 'ψαγμένων' άθεων ούτε αισθάνομαι οτι απειλούμαι από αυτή τη μεταστροφή του κλίματος. Ας γίνουν όλοι άθεοι ή μουσουλμάνοι ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Ας βγούν τα θρησκευτικά από τα σχολεία, ας σταματήσει και η Κυβέρνηση να ορκίζεται στο Ευαγγέλιο (ειδικά για αυτό πόσο χειρότερα να γίνουν τα πράγματα; ) Η πίστη μου είναι κάτι προσωπικό μου και ούτε έχω την ανάγκη να 'είμαι με τους πολλούς' αλλά ουτε και η αλήθεια του Ορθόδοξου Δόγματος κρίνεται από το πλήθος των πιστών.
-
Ο χρήστης NickNT έγραψε:
...να παραθέτει λογικά και ιστορικά στοιχεία...Τώρα να με συμπαθάς, αλλά από τη δημοσίευση του scullone για τα 'κρυφά σχολειά' και κάτω, έχεις δει τπτ τέτοια;
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Στα θρησκευτικά μπαίναν παρουσίες (όπως σε όλα τα μαθήματα) και Αγιασμοί, προσευχές και λοιπές εκδηλώσεις ήταν 'υποχρεωτικές'. Δεν υπήρχαν κυρώσεις για την μη παρακολούθησή τους, αλλά ήταν μέρος της όλης σχολικης διαδικασίας....
Ξέρεις, το 'υποχρεωτικό' έχει να κάνει με τις κυρώσεις για τη μη εκπλήρωση της υποχρέωσης.
Σήμερα, πάντως, τα πράγματα είναι πολύ απλά και οι αλλοδαποί μαθητές βοήθησαν πολύ σ' αυτό.
Όπως έγραψε κι ο skye, με το να πάει το πιτσι στην εκκλησία δεν έγινε και τπτ, άλλωστε είναι βασικό να γνωρίζει και τις δυο 'απόψεις': Εγώ, πχ, στα παιδιά μου δείχνω και τους δυο δρόμους, από τη μια αφήνοντάς τα να πηγαίνουν δυο φορές το χρόνο στην εκκλησία με το σχολείο, από την άλλη αφήνοντάς τα να περνάνε ώρες στο σπίτι των φίλων τους, των οποίων οι γονείς δηλώνουν άθεοι. Πιστεύω ότι έτσι θα αποφύγω τον κίνδυνο να ακούσω στο μέλλον ότι τους έκρυψα την αλήθεια, όσο κι αν είναι φυσικό να τους δείχνω περισσότερο το Θεό αν πιστεύω και το Άθεο αν δεν...
Φίλος κοινωνικός λειτουργός, άθεος, άφηνε τα παιδιά του να πηγαίνουν στην εκκλησία και να παρακολουθούν θρησκευτικά στο σχολείο. Πηγαίνει με τη γυναίκα του σε γάμους κλπ εκδηλώσεις στην εκκλησία, επισκέπτεται μοναστήρια και μιλάει με τους καλογήρους, σε παίρνει τηλέφωνο για χρόνια πολλά στη γιορτή σου! Άλλος γνωστός άθεος όπου σταθεί κι όπου βρεθεί το δηλώνει, βρίζει τους παπάδες, τους δασκάλους στο δημοτικό που πάει το παιδί του κάθε φορά που αναφέρουν μπροστά στο παιδί του τη λέξη 'Θεός', έστω και στα ... μαθηματικά (έχει βάλει το πιτσι του και του το αναφέρει), γενικά συμπεριφέρεται σαν τους υπόλοιπους φανατικούς, ένθεν και ένθεν. Τίνος τα παιδιά θα βγούν καλύτεροι άνθρωποι, θα ξέρουμε σε λίγα χρόνια...Νομίζω πως δεν χρειάζετε καν να περιμένουμε, μπορούμε να μαντέψουμε!
Το σωστό (κατ' εμέ) είναι να δείχνεις στα παιδιά σου τον δρόμο και άν και όταν το θελήσουν να τον ακολουθήσουν, όπως λες και συ.
Γι' αυτό διαφωνώ και με την βάφτιση σε βρεφική ηλικία και με την προσευχή στο σχολείο και με τα θρησκευτικά, όπως διδάσκονται (επιεικώς προπαγάνδα). Ας αφήσουν ελεύθερα τα παιδιά.
Θα μου πεις και γω 'τα πέρασα' όλα αυτά και μια άπιστος βγήκα! Δεν είναι πολύ υποκριτικό όμως;
Πιστεύω πως η σημερινή κοινωνία έχει ξεπεράσει την ανάγκη της θρησκείας ως συνεκτικό στοιχείο...
-
Φίλε Ηλία (σωστά;), δεν αναφέρομαι επί του παρόντος, αλλά σε γενικότερο/ ευρύτερο επίπεδο. Αν ο manosk αναφέρεται αποκλειστικά στα όσα γράφονται εδώ μέσα, mea culpa!
Αν όμως το γενικεύσουμε, και τοποθετήσουμε οποιαδήποτε θρησκευτική/ υπερβατική προσέγγιση στο απυρόβλητο επειδή κάποιοι επιλέγουν να ζουν βάσει αυτής, τότε προφανώς εκφράζω την έντονη διαφωνία μου.
Όλοι κρινόμεθα, είτε πρόκειται για φυσικό πρόσωπο, είτε για 'ιερά' παράδοση. Φυσικά, δεν θέλω να γίνομαι ειρωνικός, αλλά θεωρώ πως στις μέρες η αμφισβήτηση διαθέτει τουλάχιστον το κύρος που διαθέτει η παγιωθείσα παράδοση.
Άρα...;
-
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Πιστεύω πως η σημερινή κοινωνία έχει ξεπεράσει την ανάγκη της θρησκείας ως συνεκτικό στοιχείο...
Μπορείς να πείς και οτι έχει ξεπεράσει και την ανάγκη αναζήτησης οποιουδήποτε συνεκτικού στοιχείου
-
Ο χρήστης hrdoukas έγραψε:
Πιστεύω πως η σημερινή κοινωνία έχει ξεπεράσει την ανάγκη της θρησκείας ως συνεκτικό στοιχείο...
Μπορείς να πείς και οτι έχει ξεπεράσει και την ανάγκη αναζήτησης οποιουδήποτε συνεκτικού στοιχείου
Ναι, καθώς η σημερινή κοινωνία έχει περάσει σε επίπεδο ατόμων και όχι κοινωνικών συνόλων.
Πχ (γιατί σιγά μη κατάλαβε κανείς τι θέλω να πω
Αλλιώς ήταν τα πράγματα πριν 200 χρόνια όταν ένα χωριό αποτελούνταν από 2-3-4 οικογένειες, όπου υπήρχαν άλλου είδους δεσμοί μεταξύ των ανθρώπων και τελείως διαφορετικά στις σημερινές δεν σε ξέρω-δεν με ξέρεις πόλεις.Τα σημερινά συνεκτικά στοιχεία της κοινωνίας είναι πολύ πιο πρακτικά-τυπικά, νομίζω. Η τοπική και κεντρική διοίκηση, οι φόροι, οι νόμοι κλπ. Έννοιες όπως θρησκεία, πατρίδα, γλώσσα κλπ τείνουν να περάσουν σε 'δεύτερη μοίρα'.
Αν αυτό είναι καλό ή κακό, δεν μπορώ να ξέρω...
-
hrdoukas, σωστόοοοος
Ο χρήστης charmak66 έγραψε:
Γι' αυτό διαφωνώ και με την βάφτιση σε βρεφική ηλικία και με την προσευχή στο σχολείο και με τα θρησκευτικά, όπως διδάσκονται (επιεικώς προπαγάνδα). Ας αφήσουν ελεύθερα τα παιδιά.Για να πιαστώ λίγο από αυτό, αν τα 'βαπτίζαμε' στα 12, πιστεύεις ότι θα τα κατηχούσαμε λιγότερο; Μάλλον δεν θα τ' αφήναμε να πάρουν ανάσα, μου φαίνεται...
Όσο για το 'ελεύθερα'... άστα. Σχολείο τέλειωσες πρόσφατα, θυμάσαι: Είναι σε καμιά περίπτωση ελεύθερα τα παιδιά, εκεί μέσα; Τα αφήνουμε; -
Ναι, όλοι οι γονείς αφήνουν τα παιδιά τους να διαμορφώσουν γνώμη ανεπηρέαστα... και για τα σημαντικά και για τα ασήμαντα
Πες μας παιδί μου ελεύθερα, μη ντρέπεσαι... Ποιόν αγαπάς πιο πολύ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑΑΑΑ;; ήτημαμά; -
Kατ'αρχην θα ηθελα να προτεινω στους αυτοαποκαλουμενους ως χριστιανους να διαβασουν λιγο τα ιερά τους κειμενα κυριως την καινη διαθηκη. Και επειτα ας μου εξηγησουν τι σχεση εχουν τα εκει γραφομενα με τη μισαλλοδοξια (= μισος για τα πιστευω του αλλου) που πηγαζει απο τα μυαλα και τις καρδιες τους
Δευτερον. Τι εννοεις ρε πατριδα ως 'φανατικο αθεο'; Να καταλαβω δηλαδη! Φανατικος αθεος φερ'ειπειν ειμαι εγω και οχι το 50% των θρησκευομενων που στερουν βασικες τροφες στα παιδια τους για 100 μερες το χρονο χαριν ενος δογματος; Να δινουμε εναν ορισμο και να τον τηρουμε και για τις δυο μεριές.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Εδώ κοιτάνε στραβά κάποιοι τους άλλους επειδή υποστηρίζουν άλλη ποδοσφαιρική ομάδα ή άλλο κόμμα, στη θρησκεία κολλάς;Να σου υπενθυμίσω όμως ότι αυτό είναι απόρροια της μονοθεϊστικής απαίτησης για αποκλειστική πίστη σε έναν θεό. Μια απαίτηση που δεν άργησε να μεταφερθεί και στα πολιτικά και ποδοσφαιρικά. Σου υπενθυμίζω ότι, από την ώρα που ο χριcτιανιcμός ξέφυγε από το underground των συναγωγών όπου δίδασκε ο Σαούλ/Παύλος ανά τη Μεσόγειο και επεκράτησε (με δολοφονίες, σφαγές, βανδαλισμούς και άλλες 'ιστορίες αγάπης' από άτομα που σήμερα τα γιορτάζουμε και ως 'αγίους' και 'πολιούχους'), οι σχολαστικοί χριcτιανοί σφάζανε τους γνωστικούς χριcτιανούς, τους εθνικούς και τους 'αιρετικούς', ακόμη κι αν ήταν ομοεθνείς τους. Πού καταλήξαμε τελικά; Ο ΧΟ πολίτης της χώρας μας (ο 'ελλάς ελλήνων χριcτιανών') να κοιτά με μισό μάτι τους πομάκους και να τους λέει τούρκους, να αντιμετωπίζει ως 'ου σατανά' τους ρωμαιοκαθολικούς συμπολίτες του... Ο κομμουνιστής, νουδούλης ή πασόκος Έλληνας να αντιμετωπίζει ως εχθρό τον συμπολίτη του που ψηφίζει άλλο κόμμα (γιατί κι αυτά απαιτούν μονοθεϊστικού τύπου προσήλωση). Σε ό,τι αφορά το ποδόσφαιρο, πάλι ο ίδιος μονοθεϊστικός φασισμός: θάνατος στους άπιστους. Και βλέπουμε τα μπάσταρδα του 6ου στόλου να σκοτώνονται με τις βαζέλες, τα χανούμια με τους προαναφερθέντες, όλους αυτούς με τους βούλγαρους, τα σκουλήκια και τις κωλόγριες κ.ο.κ. Γιατί οι αντίπαλοι είναι 'άπιστοι' και η 'ομαδάρα' (είτε είναι το αεκάκι είτε το τριφύλλι της Δεσποινούλας είτε ο paragolympic of Kokkalistan είτε ο μπάοκ είτε δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο) είναι 'θρησκεία'- μονοθεϊστική βεβαίως, που αξιώνει την επικράτηση εναντίον των 'απίστων'. Και να πω ότι αυτές οι... 'θρησκείες' παίζουν μπάλα που να βλέπεται, πάει κι έρχεται. Αλλά παίζουν κατενάτσιο επιπέδου τετάρτης δημοτικού. Κι οι 'πιστοί', βεβαίως, χρησιμοποιούνται ως στρατός άσκησης πολιτικής πίεσης από τα λαμόγια στα οποία ανήκουν αυτές οι ποδοσφαιρικές σέχτες. Σκληρά τα λόγια μου για το 'ποδόσφαιρό' μας, αλλά κάποιος πρέπει να βγει επιτέλους και να πει πως ο... 'βασιλιάς' (των παλιάτσων) είναι ξεβράκωτος.
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
hrdoukas, σωστόοοοοςΓι' αυτό διαφωνώ και με την βάφτιση σε βρεφική ηλικία και με την προσευχή στο σχολείο και με τα θρησκευτικά, όπως διδάσκονται (επιεικώς προπαγάνδα). Ας αφήσουν ελεύθερα τα παιδιά.
Για να πιαστώ λίγο από αυτό, αν τα 'βαπτίζαμε' στα 12, πιστεύεις ότι θα τα κατηχούσαμε λιγότερο; Μάλλον δεν θα τ' αφήναμε να πάρουν ανάσα, μου φαίνεται...
Όσο για το 'ελεύθερα'... άστα. Σχολείο τέλειωσες πρόσφατα, θυμάσαι: Είναι σε καμιά περίπτωση ελεύθερα τα παιδιά, εκεί μέσα; Τα αφήνουμε;Το όλο θέμα είναι να μη τα βαφτίζουμε ούτε στα 12, ούτε 42. Όποιος θέλει, πηγαίνει και βαφτίζεται από μόνος του.
Πλήρης ελευθερία στο σχολείο και γενικότερα στην κοινωνία δεν υφίσταται και ούτε πρόκειται. Αλλά σε κάθε περίπτωση τα πράγματα είναι σαφώς πιο ελεύθερα και λιγότερο πιεστικά απ' ότι κάμποσα χρόνια πριν.
Και έστω και μικρά βήματα προς την ελευθερία και την ανεξαρτησία των νέων παιδιών είναι πάντα καλοδεχούμενα, έτσι δεν είναι;
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
Δευτερον. Τι εννοεις ρε πατριδα ως 'φανατικο αθεο'; Να καταλαβω δηλαδη! Φανατικος αθεος φερ'ειπειν ειμαι εγω και οχι το 50% των θρησκευομενων που στερουν βασικες τροφες στα παιδια τους για 100 μερες το χρονο χαριν ενος δογματος; Να δινουμε εναν ορισμο και να τον τηρουμε και για τις δυο μεριές.
Το 'φανατικός' στο συγκεκριμένο ζήτημα αλλά και γενικότερα το αποδίδω σ'αυτούς που η στάση τους απέναντι σ'αυτούς που πιστεύουν κάτι διαφορετικό είναι 'είσαι μαλάκας που (δεν) πιστεύεις αυτά που (δεν) πιστεύεις'. Μπορεί να κάνω λάθος χρήση της λέξης αλλά για μένα φανατικός ειδικά σε θρησκευτικά ζητήματα είναι αυτός που απαξιώνει de facto τα πιστεύω του άλλου και είναι απόλυτα σίγουρος οτι κατέχει τη μία και μοναδική αλήθεια. Παίρνει πολύ κόσμο η μπάλα ε;
Και φυσικά οι χριστιανοί απο τα μυαλά και τις καρδιές των οποίων πηγάζει μισαλλοδοξία όπως είπες είναι κι αυτοί φανατικοί χωρίς δευτερη κουβέντα.
Σχετικά με τη νηστεία... ναι κατα τη γνώμη μου και κατα τη γνώμη πολλών ιερέων τα παιδιά καλό είναι να μη νηστεύουν και όσοι γονεις επιβάλουν νηστεία στα παιδιά τους κάνουν λάθος. Το να μπει βέβαια η Μεγάλη Εβδομάδα και να στερηθούν για λίγες μέρες κάποιες τροφές δε νομίζω οτι είναι κακό. -
skullone
δηλαδή οι αρχαίοι Έλληνες του πολυθεϊσμού δεν αποκαλούσαν τους ξένους βαρβάρους; Δεν έκαναν πολέμους και δεν είχαν μεταξύ τους έριδες για οποιοδήποτε θέμα (πολιτική, ιδεολογία, μέχρι και ποιον κωμωδό ή τραγωδό υποστήριζαν); Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι και οι αρχαίοι Πέρσες δεν έκαναν πολέμους κατά των 'άλλων' τους οποίους θεωρούσαν ποταπούς άθεους - όχι αλλόθρησκους αλλά άθεους; Οι άθεοι πολίτες της Δύσης σήμερα είναι κατά των πολέμων του κράτους τους; Μήπως οι άθεοι γενικότερα δεν υποστηρίζουν ομάδες, τάσεις και ιδεολογίες;
Περί εκκλησίας