-
οσοι εχετε καποιες γνώσεις μηχανολογιάς παρακαλω ριξτε μια ματια εδω http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic. ... sc&start=0
μιας και το θέμα έχει πλέον να κανει με την ποιότητα και ρευστότητα των λιπαντικων.
ευχαριστω. -
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
φιλε 28€ τα 4 λιτρα?διοτι βγαινει σε συσκευασια των 2 λιτρων.
yeap, 28€ τα 4 λιτρα σε προσφορά ενός διαδυκτιακού καταστήματος.
-
Βασικα δεν ξερω αν κατι αλλαξε προσφατα στη συσταση τους αλλα ο φιλος μου 'λαδας' που εκανε αναλυση στα 10/60 Liquy Moly καινουρια και μετα απο 5000χλμ ηταν οπως μου ειπε πολυ μετρια!
Πολυ ονομα εκανε αυτη η εταιρεια και δεν μπορω να καταλαβω απο που, ειναι καλα λαδια αλλα οχι οπως τα εχουν μερικοι θεοποιησει, περιπου στην κατηγορια των Castrol RS και σιγουρα οχι καλυτερα.
Πριν κανενα χρονο ετυχα σε φορουμ για λαδια καποιον απο την εταιρεια που εστελνε pdf με τα τεχνικα σε οποιον τα ζητουσε (MSDS κλπ) αλλα επειδη ποτε δεν με ενδιαφεραν δεν μπηκα στον κοπο να ζητησω.
Δεν νομιζω πως ειναι μαπα λαδια αλλα οπως ειπαν οι προλαλησαντες ποτε τοσο παχυ λαδι σε group VAG απ'οσο τουλαχιστον διαβαζω ανα τον κοσμο κι απο του οτι ολες οι σοβαρες εταιρειες λιπαντικων συστηνουν συνηθως κατι μεταξυ 0-5/40!
Σιγουρα ο VAG μαστερ θα ξερει να σου πει καλυτερα.Και κατι που ηθελα να ρωτησω τον Romilos και το ξεχασα, τι εννοεις σε αυτο που λες παραπανω στο δικο σου δουλεψαν καλυτερα τα V300 απο τα Mobil1 και για περισσοτερα χλμ;
-
Απο τα λιγα που εχω για group VAG αποθηκευμενα αλλα αναφερεται στο 5/40 LiquiMoly:
http://forums.vwvortex.com/zerofile/176 ... -40_EN.pdf
Δες κι αυτο:
Technical Data::::::::::::::::::::::: Pour pt/Flash Pt/TBN/Visc@40C&100C/VI/NOACK
Motul 0W-40:::::: -60C / 438F / 10.8 / 73.2 & 13.3 / 186 / 9.8
Motul 5W-40:::::: -39C / 442F / 10.3 / 83.1 & 14.0 / 173 / ?
Amsoil 5W-40:::: -59C / 449F / 12.2 / 83.6 & 14.5 / 182 / 5.5
Liqui-Moly 5w40: -41C / 446F / 9.5 / 92.0 & 14.8 / 168 / 7.0
Mobil1 0w40::::: -54C / 456F / --?-- / 80.0 & 14.3 / 187 / ?
Shell 5w40::::::: -42C / 402F / --?-- / 76.3 & 13.8 / 187 / ?
Valvoline 5w40:: -42C / 460F / 10.0 / 82.2 & 13.9 / 175 / 11.0
Redline 5w40:::: -45C / 480F / 7.0 / 94.0 & 15.1 / 170 / 6.0 -
Δημήτρη, το AMSOIL AFL 5W40 πλέον έχει υποδεέστερα χαρακτηριστικά, παρόλα αυτά η AMSOIL λέει ότι είναι ακόμη καταλληλότερο για τις ανάγκες των ευρωπαϊκών κινητήρων και έχει προσαρμοστεί και στις ανάγκες της προδιαγραφής VW 501.01, για την κάλυψη της οποίας οι περισσότεροι παρασκευαστές παράγουν ένα ξεχωριστό και συγκεκριμένο λιπαντικό.
Οι προδιαγραφές του AFL 5W40 που αναφέρεις είναι του προηγούμενου με API SL ενώ οι παρακάτω προδιαγραφές είναι του νεότερου με API SM:
PP=-42C
FP=230C (446F)
TBN=8
V40C&100C=80.8 & 13.7
VI=174
NOACK=8.9Για μένα αυτή η 'παγκοσμιοποίηση' του AFL 5W40 ήταν o λόγος που με έκανε να στραφώ στο AMO 10W40 και εναλλακτικά στο HDD 5W30.
-
Για τα VAG και για τα FORD τα πράγματα με το ζήτημα της λίπανσης δεν είναι καθόλου απλά. Δεν είναι τυχαίο που η VAG έχει θεσπίσει μία σειρά με δικές της προδιαγραφές (παίζει και το μάρκετινγκ αλλά συνεπαγόμενα όχι μόνο). Το 60άρι δεν ήταν ΠΟΤΕ στα προτεινόμενα ιξώδη από την VAG. Χώρια που δεν υπάρχει 10W60 της προκοπής πλέον κι αυτό επίσης δεν είναι τυχαίο. Αυτό το ιξώδες είχε κάποια συγκεκριμένη και περιορισμένη χρησιμότητα την παλιά εποχή που η παρασκευή λεπτόρευστων λιπαντικών με πολύ ανθεκτικό φιλμ ήταν εξαιρετικά δύσκολη και πανάκριβη διαδικασία. Επίσης ο 20VT είναι μία πονεμένη ιστορία στο θέμα της σωστής λίπανσης και τα αμερικανάκια το έχουν σπουδάσει αρκετά το θέμα σε βαθμό που ανάγκασαν (με τρόπο που πόνεσε) την VAG να προσέχει περισσότερο τα λιπαντικά που διακινεί στο δίκτυό της στις ΗΠΑ όπως και τα διαστήματα αλλαγών (οι 20VT που φεύγουν για στις ΗΠΑ περιέχουν εδώ και καιρό Mobil 1 EP 5W30 ίσως και 0W40 - προσέξτε που η Valvoline είναι αμερικάνικη γιατί ούτε και αυτό είναι τυχαίο). Τα υπόλοιπα τα αφήνω στον Μάκη αν θέλει να μας κάνει την τιμή. Έκαστος στο είδος του...
Και για να μην υποτιμάμε τον ρόλο του μάρκετινγκ, ας καταλάβουμε ότι αυτό μπορεί να καθορίζει ακόμη και τον τρόπο λειτουργίας των κινητήρων ή και τον τρόπο παρασκευής των λιπαντικών. Έτσι μπορεί να δείτε ειδικά παρασκευασμένο λιπαντικό για τις ανάγκες συγκεκριμένων κινητήρων, είτε για να καλύψουν τις ανάγκες λίπανσης ενός πρωτοποριακού μηχανισμού είτε και να καλύψουν τις ανάγκες κακοσχεδιασμένου μηχανισμού (πχ το σύστημα βαλβίδων των ZETEC ειδικά της πρώτης γενιάς)! Έτσι μπορεί να είναι επιτακτική ανάγκη να χρησιμοποιείτε συγκεκριμένων προδιαγραφών λιπαντικά ή απλά να σας 'παίρνει η μπάλλα' και να 'υποχρεώνεστε' σε χρήση συγκεκριμένων λιπαντικών επειδή το εργοστάσιο παρήγαγε κάποια στιγμή κάποια ελαττωματική σειρά κινητήρων και να εξακολουθεί να έχει σε ισχύ συμφωνία με παρασκευαστή λιπαντικών.
Πλέον δεν αποκλείω (υπόθεση κάνω) να κατασκευάζονται και... κινητήρες για να καλύψουν κάποια 'υπόγεια' συμφωνία συγκεκριμένου εργοστασίου αυτοκινήτων με συγκεκριμένο παρασκευαστή λιπαντικών.... Αλλά αυτό ίσως να είναι και μία ακόμη 'επιστημονική' φαντασίωση... -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Και κατι που ηθελα να ρωτησω τον Romilos και το ξεχασα, τι εννοεις σε αυτο που λες παραπανω στο δικο σου δουλεψαν καλυτερα τα V300 απο τα Mobil1 και για περισσοτερα χλμ;
Eιχα βαλει τα 300V 15/50 το καλοκαιρι και ενω που συνηθως ειχα 700-1λιτρο /6000-7000km καταναλωση, ξαφνικα οταν περνουσε το λαδι μια θερμοκρασια καιγοταν σαν τρελλο!!Μιλαμε καταναλωση 50-100 Ml ...ανα βολτα σε 1800km eixe καψει 1,5 λιτρο!
Οταν το λαδι δεν περνουσε την κρισημη θερμοκρασια ηταν μια χαρα, αλλα οταν την περνουσε εξαφανιζοταν!!Ετσι τα αλλαζω και βαζω τα mobil1 15/50 και το αυτοκινητο επανηλθε στα κανονικα του! Πολυ καλυτερες θερμοκρασιες σε ιδιες συνθηκες!
ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΕΣΑ ΣΕ ΜΑΙΜΟΥ ΛΑΔΙΑ ΤΟΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΑ ΞΕΦΤΥΛΙΖΕ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!
βεβαια οταν τα εβγαλα καθε αλλο παρα σοβαρο λαδι φαινοταν...
εσταζε στη λεκανι και εκανε ομοκεντρους κυκλους λες και ηταν νερο!(ενταξει ηταν λιγο ζεστο αλλα ηταν απογοητευση...) -
Μιλτο τωρα με στεναχωρησες (κι εχεις δικιο δεν το προσεξα ενω εχω τις καινουριες προδιαγραφες και προσφατα τις ειχα διαβασει στο σαιτ τους) αφου το ειχα διαλεξει για το Swift που προκειται να παρω προφανως μπερδεμενος, αντε τωρα παλι απο την αρχη να ψαχνω για λαδι!!!
Κλασσικο παραδειγμα που οι προδιαγραφες ενω ειναι ανωτερες αναγκασαν τον παρασκευαστη να κανει το λαδι χειροτερο...Μου φαινεται θα παω σε Redline 5W/40 η στο V300 5W/40 που ειναι ακραιες λυσεις αφου και το ζεσταινω παντα το αυτοκινητο μου και αλλαζω τακτικα λαδια, τουλαχιστον ετσι ειμαι σιγουρος πως οσο σκισιμο και να φαει δεν προκειται ποτε να κινδυνεψει απο λαδι και θα εχω και τις απαιτουμενες απο τον κατασκευαστη προδιαγραφες!
Απο την αλλη δεν μπορω να βρω επιπλεον τεχνικα για το Mobil1 0/40 οπως TBN, Noack test κλπ δηλαδη για την Mobil δεν ειναι αναγκαια αυτα τα τεχνικα η μηπως δεν συμφερει να τα δημοσιευσει;@Romilos παροτι δεν εχω αποψη για το αυτοκινητο σου μηπως χρησιμοποιεις πολυ παχυ λαδι ακομη και για το καλοκαιρι;
Η καταναλωση που λες δεν ειναι απλα υπερβολικη ειναι καταστροφικη, ακομη και ημισυνθετικο δεν επρεπε να σου το καιει τοσο και σιγουρα αλλος ο λογος της καταναλωσης απο την ποιοτητα των λαδιων!
Απο την αλλη ειναι πολυ παραξενο που το εκαιγε πανω απο καποια θερμοκρασια! -
Ο χρήστης romilos έγραψε:
ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΕΣΑ ΣΕ ΜΑΙΜΟΥ ΛΑΔΙΑ ΤΟΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΑ ΞΕΦΤΥΛΙΖΕ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!
Ξέρεις και τί άλλο σκέφτηκα; Μήπως το 300V που είχες πάρει ήταν κανα 5ετίας ή και κακοσυντηρημένο όπως πχ σε θερμοκρασίες εκτός ορίων;
Είναι γνωστό ότι το πιο 'παραεισαγόμενα' λιπαντικά στην Ελλάδα είναι τα MOTUL. Και τα 300V τα πιο καλοπουλημένα υψηλής ποιότητας... Εμπορικό δέλεαρ και... υψηλών προδιαγραφών.
Τον δικηγόρο του διαβόλου κάνω... αλλά μου βγαίνει αυθόρμητα!
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
ΑΝ ΔΕΝ ΕΠΕΣΑ ΣΕ ΜΑΙΜΟΥ ΛΑΔΙΑ ΤΟΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΑ ΞΕΦΤΥΛΙΖΕ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ!
Ξέρεις και τί άλλο σκέφτηκα; Μήπως το 300V που είχες πάρει ήταν κανα 5ετίας ή και κακοσυντηρημένο όπως πχ σε θερμοκρασίες εκτός ορίων;
Είναι γνωστό ότι το πιο 'παραεισαγόμενα' λιπαντικά στην Ελλάδα είναι τα MOTUL. Και τα 300V τα πιο καλοπουλημένα υψηλής ποιότητας... Εμπορικό δέλεαρ και... υψηλών προδιαγραφών.
Τον δικηγόρο του διαβόλου κάνω... αλλά μου βγαίνει αυθόρμητα!
Koιτα...
(υποθεσεις βεβαια..)το μαγαζι που το πηρα ειναι το κεντρικοτερο στην πολη αυτη..
οι θερμοκρασιες στο χωρο του μαγαζιου ειναι σχετικα καλες-σκια πανταΑΛΛΑ
στην πολη αυτη αμφιβαλλω ΠΟΣΟΙ θα βαζουν αυτο το λαδι ωστε να υπαρχει σοβαρη καταναλωση!
και 2ον δεν γραφουν ημερομηνια πανω -
Σωστο κι αυτο, προσεξες μηπως κατακαθι η κατι σαν ιζημα στον πατο του τενεκε στα Μοτουλ;
Αν ναι εχει απολυτο δικιο ο Μιλτος και μιας που το αναφεραμε ποτε δεν χρησιμοποιουμε οποιασδηποτε μαρκας λιπαντικο και οσο καινουριο αν ειναι εφοσον δεν εχει ομοιογενη χαρακτηριστικα χρωματος-υφης αλλα εχει ιζημα, πουρι, κατι σαν σκονη στο κατω μερος του μπουκαλιου, διαφορετικο χρωμα σε σημεια κλπ
Απλα δεν ειναι ενταξει το λαδι κι ας ειναι γνησιο. -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Σωστο κι αυτο, προσεξες μηπως κατακαθι η κατι σαν ιζημα στον πατο του τενεκε στα Μοτουλ;
Αν ναι εχει απολυτο δικιο ο Μιλτος και μιας που το αναφεραμε ποτε δεν χρησιμοποιουμε οποιασδηποτε μαρκας λιπαντικο και οσο καινουριο αν ειναι εφοσον δεν εχει ομοιογενη χαρακτηριστικα χρωματος-υφης αλλα εχει ιζημα, πουρι, κατι σαν σκονη στο κατω μερος του μπουκαλιου, διαφορετικο χρωμα σε σημεια κλπ
Απλα δεν ειναι ενταξει το λαδι κι ας ειναι γνησιο.Bασικα αυτο που μου εκανε εντυπωση απο την πρωτη στιγμη, ηταν το ποσο λεπτορευστο φαινοταν το λαδι!! Με ανησυχησε αλλα λεω τι να κανω τωρα, ετσι θα ειναι..
Για κατακαθι δε θυαμαι , ψεμματα θα πω!Μετα τα ποσα χρονια αρχιζει να ταλαιπωρειται το λαδι??
-
Βασικα επειδη ετυχε να δουλευω σε εταιρεια χονδρικης (καμια σχεση με λαδια) και καναμε πολλες εισαγωγες διαφορων προιοντων μπορεις απο το part number να καταλαβεις πολλα, ακομη και την ημερομηνια συσκευασιας.
Προσωπικα δεν θα εβαζα ποτε πανω απο 1-2 χρονων λαδι αλλα ειμαι γενικα υπερβολικος και το ψαχνω οσο δεν παει, 2 χρονια παντως ειναι ενα ασφαλες οριο θα ελεγα με δεδομενο παντα τη σωστη αποθηκευση/συσκευασια. -
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Βασικα επειδη ετυχε να δουλευω σε εταιρεια χονδρικης (καμια σχεση με λαδια) και καναμε πολλες εισαγωγες διαφορων προιοντων μπορεις απο το part number να καταλαβεις πολλα, ακομη και την ημερομηνια συσκευασιας.
Προσωπικα δεν θα εβαζα ποτε πανω απο 1-2 χρονων λαδι αλλα ειμαι γενικα υπερβολικος και το ψαχνω οσο δεν παει, 2 χρονια παντως ειναι ενα ασφαλες οριο θα ελεγα με δεδομενο παντα τη σωστη αποθηκευση/συσκευασια.καταλαβα.
ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ παντως μονο στα καστρολ εχω δει ημερομηνια... -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Πιστεύω οτι οι αμφιβολίες δημιουργούνται από το γεγονός οτι οι κατασκευαστές δεν μας λένε πόσα χιλιόμετρα θα αντέξει ο κινητήρας με το πιστοποιημένο λάδι και τα μεγάλα διαστήματα service.
Με πόσα χιλιόμετρα θεωρούν οτι ένα αυτοκίνητο έχει ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του ή πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει εγγυημένα μετά από σκληρή χρήση.
Σε μια συζήτηση διάβασα οτι το ford focus είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της ford που πωλείται στην αμερική έχοντας άτυπη εργοστασιακή εγγύηση 150.000 μιλίων(για τα αμερικάνικα ford είναι ακόμη λιγότερη). Δηλ. τα εξαρτήματά του κατασκευάζονται για να αντέξουν 250.000 χλμ, από εκεί και πάνω όλα μπορούν να χαλάσουν, άρα ο κύκλος ζωής ενός focus από το εργοστάσιο είναι τα 250.000 χλμ. και οι αλλαγές λαδιών καθορίζονται σύμφωνα με αυτό το όριο.
Κάμποσες σελίδες πίσω θα δείτε τον nasos79 να παραπονιέται οτι με τα ημισυνθετικά motorcraft 5w30 της ford ο κινητήρας μετά από κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα έχει πέσει σε απόδοση και έχει πιο τραχιά λειτουργία όταν πλησιάζει το όριο αλλαγής των 10.000 χλμ . Υπ'όψην οτι η ίδια η ford αλλάζει το συγκεκριμένα λάδια κάθε 20.000 χλμ . Δοκιμάστε να του πείτε οτι τα αλλάζει νωρίς...
Τέλος παραθέτω ένα link με χημική ανάλυση δυο διαφορετικών λαδιών σε VW Golf diesel(TDI). Το ένα(mobil 1 delvac 5W40) είναι λάδι γενικής χρήσης που δεν έχει προδιαγραφές της VW και το άλλο elf 0W30 που με τις απαιτούμενες προδιαγραφές χάνει κατα κράτος.
http://theoildrop.server101.com/ubb/ult ... 6;t=000289Και...ο leonp γνωρίζοντας μηχανολογία έχει πιο ολοκληρωμένες γνώσεις από εμένα, όπως και μερικοί άλλοι εδώ μέσα. Ας μην είμαστε απόλυτοι.
Ατυχης η συγκριση,τουλαχιστον για μενα.
Εγω αν ηθελα να δω αν ενα 0/30 ειναι χειροτερο απο ενα 5/40 θα συγκρινα λιπαντικα της ιδιας εταιριας.Γιατι διαφορες θα δει καποιος ακομα και σε λιπαντικα ιδιας ρευστοτητας απο διαφορετικες εταιριες.Στην πρωτη περιπτωση δηλ δοκιμαζουμε διαφορετικα λιπαντικα ιδιας εταιριας για να δουμε αν το 0/30 οντως υστερει και στην δευτερη δοκιμαζουμε ιδια λιπαντικα διαφορετικων εταιριων για να δουμε ποιος υπερεχει και που.Ατυχης παλι η συγκεκριμενη συγκριση γιατι τα TDi μοτερ ως πρωτη επιλογη θελουν προδιαγραφη 505,01 που σημαινει λαδι 5w/40.
Και συγκεκριμενα θελουν
mobil synt-S special V 5w/40
valvoline durablend diesel 5w/40 kaι παει λεγοντας -
Kανένα σχόλιο για τα
Yacco Galaxie Competition 15-50
?
-
Τοσες επωνυμες κι αξιοπιστες εταιριες λιπαντικων υπαρχουν,γιατι τοση δυσπιστια?Και ποιος ο λογος να ρισκαρεις?Δεν ξερω,μπορει να ειναι καλο,εγω παντως δε θα τα εβαζα.
2ον.Το 15/50 θα μπει σε vag μοτερ 1.8T?
-
Nαι, για 18Τ λέω ... θέλει να το βάλει φίλος ...
-
Διαβάζοντας το topic μου έχουν δημιουργηθεί κάποιες απορίες, και θα ήθελα τη βοήθειά σας. Έχω μια Corolla 1.3 του 93 με 150.000km η οποία χρησιμοποιείται σε όλες τις συνθήκες εκτός από έντονο μποτιλιάρισμα, δηλαδή σε πόλη, επαρχιακούς, ΕΟ αλλά και Μέγαρα. Αποφάσισα λοιπόν να αναλάβω προσωπικά το service και να μην το πηγαίνω σε συνεργεία, οπότε έπρεπε να αποφασίσω ποιό λάδι θα χρησιμοποιήσω.
Μέχρι τώρα έβαζα το ημισυνθετικό της Toyota σε ιξώδες 10W-40, κάθε 5.000km. Στην προηγούμενη αλλαγή, και έχοντας ακούσει καλά λόγια από γνωστούς, δοκίμασα το BP Visco 5000 10W-40, περιμένοντας ότι θα είναι καλύτερο και θα το αλλάζω στα 7.500km. Προς απογοήτευσή μου διαπίστωσα ότι στα 4.500km που είμαι τώρα, έχω αρχίσει και ακούω αρκετά έντονα τις βαλβίδες, πράγμα που δεν συνέβαινε με το προηγούμενο λάδι. Κατά τα άλλα, ο κινητήρας δεν είναι πιο τραχύς οπό όσο ήταν με το λάδι της Toyota, όσο τουλάχιστον μπορώ να καταλάβω από την αίσθηση που μου δίνει. Μπαίνω λοιπόν στη διαδικασία να ψάξω για καλύτερο λάδι που θα μου κρατάει 7.500km τουλάχιστον. Αν όμως δεν βρω κάποιο θα αρκεστώ σε ένα τυπικό ημισυνθετικό που θα το αλλάζω στα 5.000km.
Ψάχνοντας αρκετά τις τελευταίες μέρες, κατέληξα στο λιπαντικό 10W-40 Synthetic High Performance Motor Oil (AMO) της AMSOIL. Και εδώ αρχίζει το μπλέξιμο. Στη σελίδα The Engine Oil Bible υπάρχει το εξής κομμάτι (τα bold δικά μου):
Ο χρήστης The Engine Oil Bible έγραψε:
Some unscrupulous manufacturers (and there's not many left that do this) will put a symbol on their packaging designed to look like the API symbol without actually being the API symbol. They do this in an effort to pump up the 'quality' of their product by relying on people not really knowing exactly what the proper API symbol should look like. To the left is an example of a fake symbol - it looks similar but as long as you remember what to look for, you won't get taken by this scam.
Amsoil are one of the biggest inadvertent offenders of the fake API symbol. Take a look at one of their labels here on the right. See that little starburst that says 'Fuel efficient formula SL-CF'? It can say all it likes, but the fact of the matter is that this is absolutely not an API-certified SL or CF oil. That doesn't mean it doesn't perform to those levels, but for warranty purposes, this is not an API certified product. To be fair, some Amsoil products are API certified and they do have the correct labelling, but their top-tier products do not. The issue of fake API labelling and non-compliance has caused such a stir at Amsoil that they had to put an entire page up on their site dedicated to answering this particular question. You can find it here. Basically what it boils down to is money. Amsoil don't want to pay the $300,000 it can cost for an API certification of a single oil formulation, and getting API certification can limit them to single vendors for some of the raw products they use. If those vendors put their prices up or go out of business, Amsoil need to either pass the increase in price on to the consumer, or go through the whole API thing again from scratch.Αυτό που λέει με λίγα λόγια είναι ότι για οικονομικούς λόγους, η AMSOIL δεν πιστοποιεί τα λάδια της κατά API. Ενημερώνει δε τους πελάτες της εδώ ότι τα λάδια τηρούν τις προδιαγραφές API, εκτός από το περιεχόμενο φωσφόρου, το οποίο επηρεάζει τη ζωή των καταλυτών και για το οποίο γράφουν:>[...]
Therefore, oils with higher levels of phosphorous but with low volatility, such as AMSOIL motor oils, present no more risk to catalytic converters than low phosphorous oils with higher NOACK volatility.
[...]Οκ, θα μου πείτε, αν δεν θες AMSOIL μην το αγοράσεις. Συμφωνώ, αλλά το πρόβλημά μου είναι ότι παράγουν ένα καλό προιόν αλλά μας δουλεύουν! Στη σελίδα του λαδιού AMO, αντί να γράφει σαφώς ότι δεν πληρείται η προδιαγραφή API SL ή να μην αναφέρεται καθόλου, γράφει ότι (ελεύθερη μετάφραση) 'το λάδι συστήνεται για εφαρμογές που απαιτούν την προδιαγραφή API SJ, SL, CF, κτλ' και πάνω στο λάδι υπάρχει παραπλανητικό σηματάκι (φαίνεται στην εικόνα πιο πάνω). Οπότε καταλήγουμε στο ότι οι αγοραστές του συγκεκριμένου λαδιού, αν καταφέρουν να καταλάβουν ότι το λάδι δεν είναι API SL, πρέπει να εμπιστευτούν το λόγο της AMSOIL ότι θα λειτουργήσει καλά σε κινητήρες που απαιτούν λάδι API SL και δεν θα χαλάσει τον καταλύτη τους. Με την ίδια λογική, θα μπορούσα (το λέω χάριν υπερβολής) να συσκευάσω το ελαιόλαδο από το χωριό μου, να περάσω με κάποια πρόσθετα τις προδιαγραφές ιξώδους SAE για multigrade λάδια, και να κολλήσω ένα αυτοκόλλητο που να λέει 'ισοδύναμο με API SL/CF, εγγύηση Hammer'.
Θα ήθελα τη γνώμη σας πάνω σε όλα αυτά. Γνωρίζω ήδη ότι το συγκεκριμένο λάδι είναι πολύ καλό (μάλλον το υψηλότερο TBN στην αγορά, κτλ), αλλά με ενοχλεί το δούλεμα. Τόσο πολύ που σκέφτομαι να πάρω από τον Λαμπριανίδη το ELF Competition ST 10W-40 για 5.5 ευρώ το λίτρο, να το αλλάζω κάθε 5.000km, και να τελειώνω με την 'υπόθεση λάδι'.
Εδώ μπορείτε να βρείτε την πλήρη λίστα με τα πιστοποιημένα κατά API λιπαντικά, στην οποία περιλαμβάνονται μόνο τα PCO και XL της AMSOIL, αλλά φυσικά ολόκληρη η γκάμα των Elf και Toyota λαδιών. Και φυσικά όλη η γκάμα και των άλλων μεγάλων κατασκευαστών.
-
Ο χρήστης AbS έγραψε:
Nαι, για 18Τ λέω ... θέλει να το βάλει φίλος ...Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η βαλβίδα ανακούφισης της αντλίας λαδιού θα είναι σχεδόν συνέχεια ανοικτή γιατί αυτή την αντλία ο κατασκευαστής την έβαλε για λεπτά λάδια. Αυτό δεν πειράζει πολύ.
Αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι σε χαμηλές θερμοκρασίες που το λάδι θα είναι παχύρρευστο, η ροή στα κουζινέτα θα είναι πολύ περιορισμένη (σε σχέση με το λεπτό λάδι). Αν ξέρεις ότι τα κουζινέτα στο συγκεκριμένο κινητήρα δεν υπερθερμαίνονται λόγω χαμηλής ροής λαδιού, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις γιατί το φιλμ λαδιού θα είναι παχύτερο και θα δίνει μεγαλύτερη προστασία. Μπορεί όμως τα κουζινέτα στο συγκεκριμένο κινητήρα να χρειάζονται μεγάλη ροή λιπαντικού για να μην υπερθερμαίνονται - αλλιώς το λάδι θα καρβουνιάζει στα κουζινέτα και θα βουλώσει τις διόδους του λαδιού.
Περι λιπαντικών γενικώς