-
Έχω ένα 106 Rallye 1.6 16V μοντ. Ιαν.1999.
Στα περίπου 60,000 χλμ μου παρουσίασε διαρροή στην φλάντζα κεφαλής με σημαντικό όπως καταλαβαίνεται κόστος επισκευής.
Αναρωτιέμαι γιατί συμβαίνει αυτό?Έχει να κάνει καθόλου με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μόλις που προλαβαίνει να ζεσταθεί (10 χλμ ή λιγότερα και ... σβήσιμο)?
Έχει να κάνει με το γεγονός ότι μερικές φορές δεν το προσέχουμε ιδιαίτερα μέχρι να ζεσταθεί το πρωί?
Έχει να κάνει με την ποιότητα του λαδιού? (Τα πρώτα 2-3 χρόνια Mobil 1 0W-40, τώρα 3Metals 10W-40)… Έχει να κάνει με το γεγονός ότι το οδηγά και η … γυναίκα μου?
Ευχαριστώ το πολύ καλό μας forum
-
Έχω ένα 106 Rallye 1.6 16V μοντ. Ιαν.1999.
Στα περίπου 60,000 χλμ μου παρουσίασε διαρροή στην φλάντζα κεφαλής με σημαντικό όπως καταλαβαίνεται κόστος επισκευής.
Αναρωτιέμαι γιατί συμβαίνει αυτό?Έχει να κάνει καθόλου με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μόλις που προλαβαίνει να ζεσταθεί (10 χλμ ή λιγότερα και ... σβήσιμο)?
Έχει να κάνει με το γεγονός ότι μερικές φορές δεν το προσέχουμε ιδιαίτερα μέχρι να ζεσταθεί το πρωί?
Έχει να κάνει με την ποιότητα του λαδιού? (Τα πρώτα 2-3 χρόνια Mobil 1 0W-40, τώρα 3Metals 10W-40)… Έχει να κάνει με το γεγονός ότι το οδηγά και η … γυναίκα μου?
Ευχαριστώ το πολύ καλό μας forum
-
Έχω ένα 106 Rallye 1.6 16V μοντ. Ιαν.1999.
Στα περίπου 60,000 χλμ μου παρουσίασε διαρροή στην φλάντζα κεφαλής με σημαντικό όπως καταλαβαίνεται κόστος επισκευής.
Αναρωτιέμαι γιατί συμβαίνει αυτό?Έχει να κάνει καθόλου με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μόλις που προλαβαίνει να ζεσταθεί (10 χλμ ή λιγότερα και ... σβήσιμο)?
Έχει να κάνει με το γεγονός ότι μερικές φορές δεν το προσέχουμε ιδιαίτερα μέχρι να ζεσταθεί το πρωί?
Έχει να κάνει με την ποιότητα του λαδιού? (Τα πρώτα 2-3 χρόνια Mobil 1 0W-40, τώρα 3Metals 10W-40)… Έχει να κάνει με το γεγονός ότι το οδηγά και η … γυναίκα μου?
Ευχαριστώ το πολύ καλό μας forum
-
Μήπως το πιέζεις πρίν φτάσει στην θερμοκρασία λειτουργίας;
Μήπως έσκασε καμια φορά κολλάρο νερού και η θερμοκρασία πήγε
στα ύψη πριν το καταλάβεις εγκαίρως;(Το τελευταίο το έχω πάθει εγώ 2 φορές)Μερικές απο τις περιπτώσεις που μπορώ να φανταστώ.
-
Η φλατζα κεφαλης μπορει να 'σκασει' για πολλους λογους.Οι πιο σοβαροι ειναι η υπερθερμανση του κινητηρα απο καποιο κολλημενο θερμοστατη,τρυπιο κολλαρο νερου οπως ειπε και ο φιλος πιο πανω και απο φτωχο μιγμα.Υπαρχει βεβαια και η περιπτωση του ελλατωματικου υλικου της φλατζας απο το εργοστασιο.
-
Ο χρήστης gyubrush έγραψε:
Η φλατζα κεφαλης μπορει να 'σκασει' για πολλους λογους. Οι πιο σοβαροι ειναι
- **η υπερθερμανση του κινητηρα απο καποιο κολλημενο θερμοστατη
- τρυπιο κολλαρο νερου οπως ειπε και ο φιλος πιο πανω και
- απο φτωχο μιγμα.**
Φλάτζα έκαψε φίλος και με παραπάνω λάδια στο καρτερ, και τον θεωρώ έναν από τους
σημαντικότερους κρυφούς λόγους. ΠΑΝΤΑ όταν παίρνεις το αμάξι από το συνεργείο έλεγχε
ΠΡΙΝ φύγεις τη στάθμη του λαδιού. Άσχετο, φίλος έφυγε από τη ford χωρίς λάδια στη μηχανή. -
Δεν γίνεται αυτό. Άλλη φλάντζα(ες) χαλάνε. (εκτός αν εννοείς ότι θα αφρίσει τόσο το λάδι ώστε να υπερθερμανθεί ο κινητήρας από ελαττωματική λίπανση).
Τυχερός ο φίλος που έκανε βόλτα χωρίς λάδια. Δεν του έκανε εντύπωση ότι παρέλαβε το αυτοκίνητο με πολύ θόρυβο από το κινητήρα ενώ ήταν αναμμένο το λαμπάκι; Έχουν βάλει μπρος σε συνεργείο το αμάξι μου χωρίς λάδια. Εγώ στεκόμουν παραδίπλα και μόλις φώναξα στο μηχανικό γιατί ακούγεται έτσι ο κινητήρας έτρεξε και το έσβησε.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Αναρωτιέμαι γιατί συμβαίνει αυτό?Έχει να κάνει καθόλου με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μόλις που προλαβαίνει να ζεσταθεί (10 χλμ ή λιγότερα και ... σβήσιμο)?
Έχει να κάνει με το γεγονός ότι μερικές φορές δεν το προσέχουμε ιδιαίτερα μέχρι να ζεσταθεί το πρωί?
Έχει να κάνει με την ποιότητα του λαδιού? (Τα πρώτα 2-3 χρόνια Mobil 1 0W-40, τώρα 3Metals 10W-40)… Έχει να κάνει με το γεγονός ότι το οδηγά και η … γυναίκα μου?
Μερικές φορές τα πράγματα χαλάνε χωρίς προφανή λόγο. Τα παραπάνω είναι κανονική χρήση.
-
To 106 Rallye 16V έχει μεταλλική ενισχυμένη φλάντζα κεφαλής που κάνει την παραπάνω βλάβη αρκετά δύσκολη και σπάνια..Δύο λοιπόν είναι οι πιθανές αιτίες για το συμβάν:
- Αστοχία υλικού (πιο απίθανο....)
ή - Κάποια στιγμή το αυτοκίνητο υπερθερμάνθηκε, χωρίς να το αντιληφθεί ο οδηγός, για κάποιο λόγο (βαλβίδα θερμοκρασίας, θερμοστάτης κ.α.)
- Αστοχία υλικού (πιο απίθανο....)
-
ευχαριστώ για τις πολλές απαντήσεις.
Κάποιες πληροφορίες επιπλέον:Κάποια στιγμή ίσως ο κινητήρας να είχε το πολύ ως μισό λίτρο παραπάνω λάδι. (αυτό είναι πρόβλημα σε πολλούς μηχανικούς και σε πολλά υγρά, παραφλού-υγρο ανάρτησης citroen και δεν ξέρω αν έχει συμβεί ποτέ και σε υγρά φρένων, φρεον ή ... κάτι άλλο που δεν σκέφτομαι)
Ο μηχανικός μου με ενημέρωσε πως η φλάντζα ήταν χάρτινη. τώρα μου έβαλε μεταλλική. Επίσης μου είπε να πάω σε 1000 χλμ για αλλαγή λαδιών (να φύγουν τα γρέζια) και σφίξιμο.
Ποιο πιθανό λόγο θεωρεί τα 7+ χρόνια που το έχω.
Δεν ξέρω και τα λάδια που μου βάζει αν μπορεί να έχουν μέρος της ευθύνης. Σκέφτομαι να μην τα ξαναβάλω έτσι και αλλιώς.
Τι να βάλω όμως? Μάλλον κάτι απλό τώρα και από φθινόπωρο να δοκιμάσω Mobil 1 0W-30 που πρότεινε και κάποιος άλλος εδώ με 106 16V, και αν δεν μου καεί θα μείνω με αυτό. Αλλιώς 0W-40 όπως ξεκίνησα.Ευχαριστώ και πάλι,
Αντώνης -
Διαβασα και τα αρθρα εδω, http://63.240.161.99/motoroil/ που αναφερει ο jim the στο θεμα 'Περι λιπαντικων γενικως', νομιζω σελίδα 77, και λόγω της αγνωστης ποιότητας του 3Metals 10w40 που μου έβαζε το μηχανικος έχω την εξης υποψία :
εγινε τοπικη υπερθέρμανση του κινητήρα κάποιο πρωίνο απο την βιάστικη σύζηγο επειδή το λάδι είχε χαμηλή ταχύτητα ροής-και άρα δεν έψυχε επαρκώς... ποιά είναι η γνώμη σας, στέκει αυτό;
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Διαβασα και τα αρθρα εδω, http://63.240.161.99/motoroil/ που αναφερει ο jim the στο θεμα 'Περι λιπαντικων γενικως', νομιζω σελίδα 77, και λόγω της αγνωστης ποιότητας του 3Metals 10w40 που μου έβαζε το μηχανικος έχω την εξης υποψία :εγινε τοπικη υπερθέρμανση του κινητήρα κάποιο πρωίνο απο την βιάστικη σύζηγο επειδή το λάδι είχε χαμηλή ταχύτητα ροής-και άρα δεν έψυχε επαρκώς... ποιά είναι η γνώμη σας, στέκει αυτό;
H ψύξη του μοτέρ δε εξαρτάται τόσο από το λάδι όσο από το σύστημα ψύξης (ψυγείο, κολάρα, αντλία νερού, θερμοστάτης, παραφλού κ.α.). Τα λάδια έχουν να κάνουν πρισσότερο με τη λίπανση του κινητήρα και τη μείωση της φθοράς του λόγω των τριβών των κινούμενων μηχανικών μερών και λιγότερο με την ψύξη του μοτέρ (υπάρχουν σε μοτοσυκλέτες ψυγεία λαδιού που βοηθάνε στη ψύξη του μοτέρ αλλά αυτό είναι άλλο κεφάλαιο). Όταν λόγω κάποιας διαροής από ένα κολάρο ή του θερμοστάτη που μπορεί να κόλησε του ψυγείου δεν ψύχεται ο κινητήρας επαρκώς ζεστένεται παραπάνω από τα κανονικά επίπεδα η φλάντζα δεν αντέχει σε τόσο μεγάλη θερμοκρασία για από ένα διάστημα χρονικό και πάνω και 'καίγεται'. Μπορεί βέβαια να κάνει μια πολύ μικρή σχισμή και να χάνεις πολυ λίγο νερό αρχικά αλλά με τον καιρό η σχισμή μεγαλώνει και το καταλαβαίνεις από το υγρό που προσθέτεις όλο και πιο συχνά και όλο και περισσότερο στο ψυγείο. Έτσι γνωρίζω ότι λειτουργούν. Αν κάπου κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος που τα γνωρίζει καλύτερα.
-
Και κάτι ακόμα που το έπαθα και θέλει και αυτό προσοχή είναι η αντλία νερού να μη λειτουργεί κανονικά και να ψάχνεις για διαρροές ενώ το όλο πρόβλημα να είναι στην αντλία που είναι στα τελευταία της.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Ο μηχανικός μου με ενημέρωσε πως η φλάντζα ήταν χάρτινη. τώρα μου έβαλε μεταλλική. Επίσης μου είπε να πάω σε 1000 χλμ για αλλαγή λαδιών (να φύγουν τα γρέζια) και σφίξιμο.
Σχεδον ολα τα rallye (τα πρωτα) που ειχαν χαρτινη φλατζα, ειχαν προβλημα!
Αν ξαναεβαζες χαρτινη παλι τα ιδια θα παθαινες!Με τη μεταλλικη εφτιαχνε το προβλημα
-
Ο χρήστης powergs έγραψε:
H ψύξη του μοτέρ δε εξαρτάται τόσο από το λάδι όσο από το σύστημα ψύξης (ψυγείο, κολάρα, αντλία νερού, θερμοστάτης, παραφλού κ.α.). Τα λάδια έχουν να κάνουν πρισσότερο με τη λίπανση του κινητήρα και τη μείωση της φθοράς του λόγω των τριβών των κινούμενων μηχανικών μερών και λιγότερο με την ψύξη του μοτέρ ... ... ... . Αν κάπου κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος που τα γνωρίζει καλύτερα.
Αν έχω καταλάβει σωστα όσο ανεβαίνουν οι στροφές το λάδι - αν εχει την κατάλληλη ρευστότητα - γυρίζει μέσα στον κινητήρα όλο και περισσότερες φορές ανα λεπτό λιπαίνοντας αλλα και ψύχοντας (ιδιαίτερα τις τοπικες υπερθερμάνσεις) . Σε δεύτερη φάση η θερμότητα μαζεύεται απο το φυγειό και αποβάλλεται. Σωστά;
-
Συγνώμη αλλά ξέχασα να αναφέρω οτι το φυγειο λειτουργει παντα αψογα, εξ αλλου βάζω και παραφλου-νερο 50-50, και αλλάζω καθε 2 χρονια που επιβάλλεται.
Ευχαριστω για τις απαντήσεις. -
Μη κατηγορείς τη γυναίκα σου, τοπικές υπερθερμάνσεις εμφανίζονται μόνο στο σύστημα ψύξης από θαλάμους αέρα. Στο σύστημα λίπανσης αν δεν κυκλοφορεί κάπου το λάδι η υπερθέρμανση είναι το λιγότερο που πρέπει να σε ανυσηχεί - συνήθως γίνεται από βούλωμα και είναι μόνιμο - και δεν επηρεάζει τη φλάντζα κεφαλής.
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
H ψύξη του μοτέρ δε εξαρτάται τόσο από το λάδι όσο από το σύστημα ψύξης (ψυγείο, κολάρα, αντλία νερού, θερμοστάτης, παραφλού κ.α.). Τα λάδια έχουν να κάνουν πρισσότερο με τη λίπανση του κινητήρα και τη μείωση της φθοράς του λόγω των τριβών των κινούμενων μηχανικών μερών και λιγότερο με την ψύξη του μοτέρ ... ... ... . Αν κάπου κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος που τα γνωρίζει καλύτερα.
Αν έχω καταλάβει σωστα όσο ανεβαίνουν οι στροφές το λάδι - αν εχει την κατάλληλη ρευστότητα - γυρίζει μέσα στον κινητήρα όλο και περισσότερες φορές ανα λεπτό λιπαίνοντας αλλα και ψύχοντας (ιδιαίτερα τις τοπικες υπερθερμάνσεις) . Σε δεύτερη φάση η θερμότητα μαζεύεται απο το φυγειό και αποβάλλεται. Σωστά;
Όταν λες τοπικές υπερθεράνεις σε ποιο σημείο του κινητήρα αναφέρεσαι; Δεν είμαι μηχανικός αυτοκινήτων από την εμπειρία που έχω στα συνεργεία που πάω το αυτοκίνητό μου και επειδή έχω αυτή τη λόξα να ασχολούμε με ότι έχει σχέση με το αυτοκίνητο. Σωστά τα αναφέρεις απλώς θα συμπληρώσω ότι το νερό που περνάει μέσα από το κορμό του κινητήρα παίρνει τη θερμοκρασία ζεστένεται, περνάει από το ψυγείο όπου ψύχεται για να συνεχίσει την πορεία στο μοτέρ από όπου θα το ψύψει με την απαγωγή (αυτή αν δεν κάνω λάθος είναι η σωστή λέξη) της θερμότητας. Όπως λες από το ψυγείο αποβάλεται η θερμότητα και εκεί είναι και το βεντιλατέρ που ρόλος του είναι να ψύξει το ψυγείο όταν η θερμοκρασία του νερού αναίβει πάνω από μία ορισμένη θερμοκρασία. Και το βεντιλατέρ θέλει προσοχή γιατί αν χαλάσει το μοτέρ του βεντιλατέρ ή μία φούσκα που έχει τότε δε θα δουλεύει με αποτέλεσμα και πάλι να ανεβαίνει η θερμοκρασία του κινητήρα.
-
Ο χρήστης romilos έγραψε:
Ο μηχανικός μου με ενημέρωσε πως η φλάντζα ήταν χάρτινη. τώρα μου έβαλε μεταλλική. Επίσης μου είπε να πάω σε 1000 χλμ για αλλαγή λαδιών (να φύγουν τα γρέζια) και σφίξιμο.
Σχεδον ολα τα rallye (τα πρωτα) που ειχαν χαρτινη φλατζα, ειχαν προβλημα!
Αν ξαναεβαζες χαρτινη παλι τα ιδια θα παθαινες!Με τη μεταλλικη εφτιαχνε το προβλημα
Εσυ ψαχνεις για ποιο λογο εκαψε τη χαρτινη φλατζα?
Προφανως η peugeot το καταλαβε οτι για καποιο λογο καιγονται ευκολα και τις αντικατεστησε στα επομενα 106 1.6 rallye με μεταλλικη! -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μη κατηγορείς τη γυναίκα σου, τοπικές υπερθερμάνσεις εμφανίζονται μόνο στο σύστημα ψύξης από θαλάμους αέρα.Δεν την κατηγορώ. Απλά διαβάζοντας τα άρθρα http://63.240.161.99/motoroil/ μου δημιουργήθηκαν απορίες και σκέψεις.
Αυτό που κάνει μερικές φορές είναι πως λίγα δευτερόλεπτα μετα απο την στιγμή που θα βάλει μπροστά μπορεί να ανεβάσει 4000+ στροφές. Το λάδι σε αυτή την φάση (ιδιαίτερα αν είναι κάποιο μέτριο 10W40) είναι παχύ και όσο πιέση και να δέχεται δεν γυρναεί όσο γρήγορα θα έπρεπε.
Ισως (ίσως και όχι;) αν είχα μέσα το Mobil1 0w40 να μην είχε συμβεί αυτό.Στο σύστημα λίπανσης αν δεν κυκλοφορεί κάπου το λάδι η υπερθέρμανση είναι το λιγότερο που πρέπει να σε ανυσηχεί - συνήθως γίνεται από βούλωμα και είναι μόνιμο - ...
Δηλαδή κάτι σαν το έμφραγμα; Τι πρέπει να μας ανησυχεί σε αυτή την περίπτωση; Αν θες γράψτα στο θεμα 'Περι λιπαντικων γενικως'.
και δεν επηρεάζει τη φλάντζα κεφαλής..
Αφού το λές με αυτόν τον τρόπο, το δέχομαι.
Όταν λες τοπικές υπερθεράνεις σε ποιο σημείο του κινητήρα αναφέρεσαι; Δεν είμαι μηχανικός αυτοκινήτων από την εμπειρία που έχω στα συνεργεία που πάω το αυτοκίνητό μου και επειδή έχω αυτή τη λόξα να ασχολούμε με ότι έχει σχέση με το αυτοκίνητο. Σωστά τα αναφέρεις απλώς θα συμπληρώσω ότι το νερό που περνάει μέσα από το κορμό του κινητήρα παίρνει τη θερμοκρασία ζεστένεται, περνάει από το ψυγείο όπου ψύχεται για να συνεχίσει την πορεία στο μοτέρ από όπου θα το ψύψει με την απαγωγή (αυτή αν δεν κάνω λάθος είναι η σωστή λέξη) της θερμότητας. Όπως λες από το ψυγείο αποβάλεται η θερμότητα και εκεί είναι και το βεντιλατέρ που ρόλος του είναι να ψύξει το ψυγείο όταν η θερμοκρασία του νερού αναίβει πάνω από μία ορισμένη θερμοκρασία. Και το βεντιλατέρ θέλει προσοχή γιατί αν χαλάσει το μοτέρ του βεντιλατέρ ή μία φούσκα που έχει τότε δε θα δουλεύει με αποτέλεσμα και πάλι να ανεβαίνει η θερμοκρασία του κινητήρα.
Ούτε εγω είμαι μηχανικός, απλά απο ότι έχω διαβάσει αναπτύσσονται θερμοκρασίες εως και 300 βαθμούς oC. Δεν θυμάμαι ακριβως που.
Όπως και να είναι το 'νερό' περναεί σε κάποια απόσταση απο τις ποιό ζεστές περιοχές ενώ το λάδι έχει άμεση επαφή.
Απο την άλλη έχεις κάποιο δίκιο που 'επιμένεις' μιας και αν υπάρχει υπάρχει πρόβλημα στο κύκλωμα ψύξης δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρξη και υπερθέρμανση, ενώ ίσως το αντίστοιχο ίσως δεν ισχύει και για το κύκλωμα λίπανσης.
Ευχαριστώ και πάλι για τις απαντήσεις όλων σας
Φλάτζα Κεφαλής, Γιατι?