Δεν καταλαβαίνω ακριβώς τι νόημα έχει η συγκεκριμένη συζήτηση για το συμβάν της Καλαμάτας.
Ναι, 'είχαμε άγιο' και μπράβο στο Νίκο για την ψυχραιμία που επέδειξε.
Οχι, δεν θα σωζόταν η κατάσταση με τα νέα μέτρα.
Τι αποδεικνύει αυτό ? Πως τα νέα μέτρα δεν είναι καλά ? Οχι, φυσικά, απλά αποδεικνύει πως motorsport can be dangerous και πως δεν υπάρχει 100% ασφάλεια. Αυτό δε σημαίνει πως δεν μπορεί και δεν πρέπει να αυξάνεται η ασφάλεια όσο μπορεί. Και τα νέα μέτρα (και το εργομετρικό, και τα σεμινάρια, και οι υπεύθυνοι ασφάλειας) είναι προς την κατεύθυνση αυτή (δε νομίζω να τεκμηριώνεται σοβαρή αντίρρηση επ΄ αυτού).
Δηλαδή και σε ένα αγώνα του WRC μπορεί να συμβεί να βγει αγωνιστικό σε σημείο που δεν υπάρχει ενδιάμεσος (*) και να μαζευτούν θεατές (εκτός να κάνουμε τις ειδικές αναβάσεις με ενδιάμεσους σε οπτική επαφή ο ένας με τον άλλο, που είναι φυσικά ανέφικτο). Και δυστυχώς δεν μπορούμε να υποχρεώσουμε τους θεατές, αν συμβεί κάτι τέτοιο, ούτε να στέκονται σε ασφαλές σημείο ούτε να πάει κάποιος στην προηγούμενη στροφή να ειδοποιεί τα πληρώματα. Αν το κάνει, έχει καλώς (θυμάστε το Ροβάνπερα πριν 4-5 χρόνια στη Σουηδία με τον Πυκαλίστο (?) σταματημένο στη μέση του δρόμου μετά από χάσιμο ?) αλλά δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σε αυτό...
Αυτό φυσικά που είναι απαράδεκτο και αδικαιολόγητο σαν ασφάλεια του συγκεκριμένου αγώνα είναι οι ανάποδα κινούμενες μηχανές
(*) Οταν όμως στο WRC βάζουν σαν προϋπόθεση ασφάλειας να είναι όλος ο αγώνας 'no go zone' ΕΚΤΟΣ από εκεί που είναι 'περιοχές θεατών' και υπάρχουν ενδιάμεσοι, ποιός από εδώ μέσα δε διαμαρτύρεται για 'μάντρωμα' και δε 'σηκώνονται μπαϊράκια' κτλ. κτλ. ?