-
Τον τελευταίο καιρό έχουν περιέλθει στην κατοχή μου (ή μάλλον θα περιέλθουν ) κάποια χρήματα και σκοπεύω να τα χρησιμοποιήσω για να βελτιώσω το αυτοκίνητό μου (Rallye ) παίρνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα λεφτά που θα δώσω. Για το σκοπό αυτό και για να μην απογοητευτώ από κακές επιλογές, όπως έχω πάθει στο παρελθόν, έχω ψάξει μέχρις ενός σημείου το θέμα και θέλω να γράψω εδώ κάποια πράγματα που έχω καταλάβει και να ακούσω απόψεις και σχόλια. Η βελτίωση που θέλω να κάνω θα είναι τόσο στους τομείς της ανάρτησης και στησίματος, όσο και σε τομείς μοτέρ. Εδώ θα μιλήσω για το μοτέρ.
Επειδή τα λεφτά δεν είναι απεριόριστα, έχω καταλήξει στην απόφαση να προχωρήσω σε βελτίωση πρώτου σταδίου. Φαντάζομαι εδώ θα σκέφτεστε, άρα Σκούπα-πρόγραμμα-εξάτμιση, έτσι; Μάλλον όχι. Και εξηγούμαι. Ο ειδικός τύπος και οι απόψεις των βελτιωτών που κυκλοφορούν είναι ότι αυτό το τρίπτυχο δίνει τα περισσότερα άλογα, αξιοπιστά και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Είναι πράγματι έτσι όμως τα πραγματα; Βελτιωτές μου έχουν πει για 135-140 άλογα με αυτά, ανάλογα με την αισιοδοξία του καθενός από αυτούς. Αν αφαιρέσω τη σκούπα από το κόστος, αφού την έχω ήδη, θα πρέπει να υπολογίζω τουλάχιστον 300 Ευρώ για πρόγραμμα. Όσον αφορά την εξάτμιση, από 250 μέχρι 540 Ευρώ, ανάλογα από το αν θα είναι χειροποίητη ή επώνυμη κλπ. Δηλαδή σύνολο από 550 μέχρι 840 Ευρώ.
Οι εκκεντροφόροι τυπικά θεωρούνται 'εξάρτημα' που αλλάζει κάποιος αν θέλει να προχωρήσει σε βελτίωση 'δευτέρου (και πάνω ) σταδίου', όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, διότι 'οι εκκεντροφόροι για να δουλέψουν θέλουν συμπίεση, πρόγραμμα και εξάτμιση'. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Έχω μιλήσει με αρκετούς και αρκετά επώνυμους του χώρου, έστω και τηλεφωνικά, οι οποίοι, όταν τους ρώτησα, μου είπαν πράγματα που μου έκαναν εντύπωση. Κατ'αρχήν, ένα 'mild' ζεύγος εκκεντροφόρων θα δουλέψει μια χαρά και χωρίς πρόγραμμα, ίσως και χωρίς καν ρυθμιστή πίεσης βενζίνης. Επίσης θα δουλέψει και χωρίς άλλη εξάτμιση και γενικά από μόνο του. Αυτό που μου είπαν είναι ότι χωρίς αυτά δε θα αποδώσει το maximum που μπορεί. Π.χ., αντί 13 άλογα θα μου δώσει 10 και η καμπύλη ροπής δε θα είναι τόσο ομαλή όσο με το πρόγραμμα. Σαφώς δε, εκτός από τους 10 ίππους στη μέγιστη ισχύ, η ροπή στις μεσαίες και χαμηλές στροφές που θα δώσει ένας τέτοιος εκκεντροφόρος με το κατάλληλο προφίλ, θα είναι πολύ καλύτερη από αυτήν που θα έπαιρνα με πρόγραμμα και εξάτμιση. Οι εκκεντροφόροι οι επώνυμοι κοστίζουν από 800 μέχρι 950 Ευρώ πάνω-κάτω. Το θέμα είναι όμως ότι ο 'Μπούμπης' μπορεί να προβεί σε reprofile των υπάρχοντων εκκεντροφόρων με πολύ χαμηλότερη τιμή (μου είπε για ιδιώτες 320 Ευρώ ) και να τους δώσει το προφίλ που επιθυμεί ο πελάτης. Δηλαδή με άλλα 300κάτι Ευρώ μπορεί κάποιος που έχει ήδη σκούπα να φτάσει στα 135-137 άλογα (φαντάζομαι κάπου εκεί ) χωρίς να αλλάξει εξάτμιση, άρα διατηρώντας τη διακριτική και αρκετά αθόρυβη εργοστασιακή του και χωρίς επέμβαση στο πρόγραμμα. Επίσης, λογικά μιλάμε για πολύ καλύτερη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών από ότι με το γνωστό τρίπτυχο ΣΠΕ. Εμένα αυτό με έχει εντυπωσιάσει και μάλλον έχω καταλήξει να προβώ στη συγκεκριμένη βελτίωση, παρόλο που είναι ένα από τα πράγματα που φαίνονται 'too good to be true'. Τον κύριο Μπούμπη δεν τον γνωρίζω προσωπικά και ούτε θέλω να κάνω κάποιου είδους διαφήμιση, αν το αμφισβητεί κάποιος είναι δικαίωμά του.
Τι έχετε να πείτε για τα παραπάνω; Προσωπικά νομίζω ότι όταν το ψάξει κάποιος, φαίνεται ότι οι 'παραδοσιακές δοκιμασμένες' λύσεις μπορεί να μην είναι και οι πιο συμφέρουσες τελικά. Μπορεί απλώς να είναι οι λύσεις που επέλεξαν κάποιοι να μας πλασάρουν σαν ιδανικές και μπορεί να είναι καλές, αλλά όχι οι καλύτερες δυνατές. Σε περίπτωση που το κάνω τελικά θα ενημερώσω για τα αποτελέσματα. Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας για το θέμα. Χρονομέτρη, πώς σου φαίνεται σα λύση για το Ibiza σου, αφού το πρόγραμμα, όπως είδα να λες αλλού δε σε ενθουσίασε;
Δεν ξέρω τι νομίζετε, περιμένω απόψεις. -
Τον τελευταίο καιρό έχουν περιέλθει στην κατοχή μου (ή μάλλον θα περιέλθουν ) κάποια χρήματα και σκοπεύω να τα χρησιμοποιήσω για να βελτιώσω το αυτοκίνητό μου (Rallye ) παίρνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα λεφτά που θα δώσω. Για το σκοπό αυτό και για να μην απογοητευτώ από κακές επιλογές, όπως έχω πάθει στο παρελθόν, έχω ψάξει μέχρις ενός σημείου το θέμα και θέλω να γράψω εδώ κάποια πράγματα που έχω καταλάβει και να ακούσω απόψεις και σχόλια. Η βελτίωση που θέλω να κάνω θα είναι τόσο στους τομείς της ανάρτησης και στησίματος, όσο και σε τομείς μοτέρ. Εδώ θα μιλήσω για το μοτέρ.
Επειδή τα λεφτά δεν είναι απεριόριστα, έχω καταλήξει στην απόφαση να προχωρήσω σε βελτίωση πρώτου σταδίου. Φαντάζομαι εδώ θα σκέφτεστε, άρα Σκούπα-πρόγραμμα-εξάτμιση, έτσι; Μάλλον όχι. Και εξηγούμαι. Ο ειδικός τύπος και οι απόψεις των βελτιωτών που κυκλοφορούν είναι ότι αυτό το τρίπτυχο δίνει τα περισσότερα άλογα, αξιοπιστά και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Είναι πράγματι έτσι όμως τα πραγματα; Βελτιωτές μου έχουν πει για 135-140 άλογα με αυτά, ανάλογα με την αισιοδοξία του καθενός από αυτούς. Αν αφαιρέσω τη σκούπα από το κόστος, αφού την έχω ήδη, θα πρέπει να υπολογίζω τουλάχιστον 300 Ευρώ για πρόγραμμα. Όσον αφορά την εξάτμιση, από 250 μέχρι 540 Ευρώ, ανάλογα από το αν θα είναι χειροποίητη ή επώνυμη κλπ. Δηλαδή σύνολο από 550 μέχρι 840 Ευρώ.
Οι εκκεντροφόροι τυπικά θεωρούνται 'εξάρτημα' που αλλάζει κάποιος αν θέλει να προχωρήσει σε βελτίωση 'δευτέρου (και πάνω ) σταδίου', όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, διότι 'οι εκκεντροφόροι για να δουλέψουν θέλουν συμπίεση, πρόγραμμα και εξάτμιση'. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Έχω μιλήσει με αρκετούς και αρκετά επώνυμους του χώρου, έστω και τηλεφωνικά, οι οποίοι, όταν τους ρώτησα, μου είπαν πράγματα που μου έκαναν εντύπωση. Κατ'αρχήν, ένα 'mild' ζεύγος εκκεντροφόρων θα δουλέψει μια χαρά και χωρίς πρόγραμμα, ίσως και χωρίς καν ρυθμιστή πίεσης βενζίνης. Επίσης θα δουλέψει και χωρίς άλλη εξάτμιση και γενικά από μόνο του. Αυτό που μου είπαν είναι ότι χωρίς αυτά δε θα αποδώσει το maximum που μπορεί. Π.χ., αντί 13 άλογα θα μου δώσει 10 και η καμπύλη ροπής δε θα είναι τόσο ομαλή όσο με το πρόγραμμα. Σαφώς δε, εκτός από τους 10 ίππους στη μέγιστη ισχύ, η ροπή στις μεσαίες και χαμηλές στροφές που θα δώσει ένας τέτοιος εκκεντροφόρος με το κατάλληλο προφίλ, θα είναι πολύ καλύτερη από αυτήν που θα έπαιρνα με πρόγραμμα και εξάτμιση. Οι εκκεντροφόροι οι επώνυμοι κοστίζουν από 800 μέχρι 950 Ευρώ πάνω-κάτω. Το θέμα είναι όμως ότι ο 'Μπούμπης' μπορεί να προβεί σε reprofile των υπάρχοντων εκκεντροφόρων με πολύ χαμηλότερη τιμή (μου είπε για ιδιώτες 320 Ευρώ ) και να τους δώσει το προφίλ που επιθυμεί ο πελάτης. Δηλαδή με άλλα 300κάτι Ευρώ μπορεί κάποιος που έχει ήδη σκούπα να φτάσει στα 135-137 άλογα (φαντάζομαι κάπου εκεί ) χωρίς να αλλάξει εξάτμιση, άρα διατηρώντας τη διακριτική και αρκετά αθόρυβη εργοστασιακή του και χωρίς επέμβαση στο πρόγραμμα. Επίσης, λογικά μιλάμε για πολύ καλύτερη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών από ότι με το γνωστό τρίπτυχο ΣΠΕ. Εμένα αυτό με έχει εντυπωσιάσει και μάλλον έχω καταλήξει να προβώ στη συγκεκριμένη βελτίωση, παρόλο που είναι ένα από τα πράγματα που φαίνονται 'too good to be true'. Τον κύριο Μπούμπη δεν τον γνωρίζω προσωπικά και ούτε θέλω να κάνω κάποιου είδους διαφήμιση, αν το αμφισβητεί κάποιος είναι δικαίωμά του.
Τι έχετε να πείτε για τα παραπάνω; Προσωπικά νομίζω ότι όταν το ψάξει κάποιος, φαίνεται ότι οι 'παραδοσιακές δοκιμασμένες' λύσεις μπορεί να μην είναι και οι πιο συμφέρουσες τελικά. Μπορεί απλώς να είναι οι λύσεις που επέλεξαν κάποιοι να μας πλασάρουν σαν ιδανικές και μπορεί να είναι καλές, αλλά όχι οι καλύτερες δυνατές. Σε περίπτωση που το κάνω τελικά θα ενημερώσω για τα αποτελέσματα. Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας για το θέμα. Χρονομέτρη, πώς σου φαίνεται σα λύση για το Ibiza σου, αφού το πρόγραμμα, όπως είδα να λες αλλού δε σε ενθουσίασε;
Δεν ξέρω τι νομίζετε, περιμένω απόψεις. -
Τον τελευταίο καιρό έχουν περιέλθει στην κατοχή μου (ή μάλλον θα περιέλθουν ) κάποια χρήματα και σκοπεύω να τα χρησιμοποιήσω για να βελτιώσω το αυτοκίνητό μου (Rallye ) παίρνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα λεφτά που θα δώσω. Για το σκοπό αυτό και για να μην απογοητευτώ από κακές επιλογές, όπως έχω πάθει στο παρελθόν, έχω ψάξει μέχρις ενός σημείου το θέμα και θέλω να γράψω εδώ κάποια πράγματα που έχω καταλάβει και να ακούσω απόψεις και σχόλια. Η βελτίωση που θέλω να κάνω θα είναι τόσο στους τομείς της ανάρτησης και στησίματος, όσο και σε τομείς μοτέρ. Εδώ θα μιλήσω για το μοτέρ.
Επειδή τα λεφτά δεν είναι απεριόριστα, έχω καταλήξει στην απόφαση να προχωρήσω σε βελτίωση πρώτου σταδίου. Φαντάζομαι εδώ θα σκέφτεστε, άρα Σκούπα-πρόγραμμα-εξάτμιση, έτσι; Μάλλον όχι. Και εξηγούμαι. Ο ειδικός τύπος και οι απόψεις των βελτιωτών που κυκλοφορούν είναι ότι αυτό το τρίπτυχο δίνει τα περισσότερα άλογα, αξιοπιστά και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Είναι πράγματι έτσι όμως τα πραγματα; Βελτιωτές μου έχουν πει για 135-140 άλογα με αυτά, ανάλογα με την αισιοδοξία του καθενός από αυτούς. Αν αφαιρέσω τη σκούπα από το κόστος, αφού την έχω ήδη, θα πρέπει να υπολογίζω τουλάχιστον 300 Ευρώ για πρόγραμμα. Όσον αφορά την εξάτμιση, από 250 μέχρι 540 Ευρώ, ανάλογα από το αν θα είναι χειροποίητη ή επώνυμη κλπ. Δηλαδή σύνολο από 550 μέχρι 840 Ευρώ.
Οι εκκεντροφόροι τυπικά θεωρούνται 'εξάρτημα' που αλλάζει κάποιος αν θέλει να προχωρήσει σε βελτίωση 'δευτέρου (και πάνω ) σταδίου', όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, διότι 'οι εκκεντροφόροι για να δουλέψουν θέλουν συμπίεση, πρόγραμμα και εξάτμιση'. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Έχω μιλήσει με αρκετούς και αρκετά επώνυμους του χώρου, έστω και τηλεφωνικά, οι οποίοι, όταν τους ρώτησα, μου είπαν πράγματα που μου έκαναν εντύπωση. Κατ'αρχήν, ένα 'mild' ζεύγος εκκεντροφόρων θα δουλέψει μια χαρά και χωρίς πρόγραμμα, ίσως και χωρίς καν ρυθμιστή πίεσης βενζίνης. Επίσης θα δουλέψει και χωρίς άλλη εξάτμιση και γενικά από μόνο του. Αυτό που μου είπαν είναι ότι χωρίς αυτά δε θα αποδώσει το maximum που μπορεί. Π.χ., αντί 13 άλογα θα μου δώσει 10 και η καμπύλη ροπής δε θα είναι τόσο ομαλή όσο με το πρόγραμμα. Σαφώς δε, εκτός από τους 10 ίππους στη μέγιστη ισχύ, η ροπή στις μεσαίες και χαμηλές στροφές που θα δώσει ένας τέτοιος εκκεντροφόρος με το κατάλληλο προφίλ, θα είναι πολύ καλύτερη από αυτήν που θα έπαιρνα με πρόγραμμα και εξάτμιση. Οι εκκεντροφόροι οι επώνυμοι κοστίζουν από 800 μέχρι 950 Ευρώ πάνω-κάτω. Το θέμα είναι όμως ότι ο 'Μπούμπης' μπορεί να προβεί σε reprofile των υπάρχοντων εκκεντροφόρων με πολύ χαμηλότερη τιμή (μου είπε για ιδιώτες 320 Ευρώ ) και να τους δώσει το προφίλ που επιθυμεί ο πελάτης. Δηλαδή με άλλα 300κάτι Ευρώ μπορεί κάποιος που έχει ήδη σκούπα να φτάσει στα 135-137 άλογα (φαντάζομαι κάπου εκεί ) χωρίς να αλλάξει εξάτμιση, άρα διατηρώντας τη διακριτική και αρκετά αθόρυβη εργοστασιακή του και χωρίς επέμβαση στο πρόγραμμα. Επίσης, λογικά μιλάμε για πολύ καλύτερη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών από ότι με το γνωστό τρίπτυχο ΣΠΕ. Εμένα αυτό με έχει εντυπωσιάσει και μάλλον έχω καταλήξει να προβώ στη συγκεκριμένη βελτίωση, παρόλο που είναι ένα από τα πράγματα που φαίνονται 'too good to be true'. Τον κύριο Μπούμπη δεν τον γνωρίζω προσωπικά και ούτε θέλω να κάνω κάποιου είδους διαφήμιση, αν το αμφισβητεί κάποιος είναι δικαίωμά του.
Τι έχετε να πείτε για τα παραπάνω; Προσωπικά νομίζω ότι όταν το ψάξει κάποιος, φαίνεται ότι οι 'παραδοσιακές δοκιμασμένες' λύσεις μπορεί να μην είναι και οι πιο συμφέρουσες τελικά. Μπορεί απλώς να είναι οι λύσεις που επέλεξαν κάποιοι να μας πλασάρουν σαν ιδανικές και μπορεί να είναι καλές, αλλά όχι οι καλύτερες δυνατές. Σε περίπτωση που το κάνω τελικά θα ενημερώσω για τα αποτελέσματα. Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας για το θέμα. Χρονομέτρη, πώς σου φαίνεται σα λύση για το Ibiza σου, αφού το πρόγραμμα, όπως είδα να λες αλλού δε σε ενθουσίασε;
Δεν ξέρω τι νομίζετε, περιμένω απόψεις. -
Αυτό για το οποίο δεν είμαι σίγουρος είναι πως μπορείς να κάνεις reprofiling των εκκεντροφόρων χωρίς δυναμόμετρο πάγκου, δηλ. πως θα ξέρεις τι χαρακτηριστικά overlap και βύθισης θα δώσεις. Και πως αυτά θα συνδυαστούν με το εργοστασιακό πρόγραμμα, το οποίο πχ. ανοίγει τα μπεκ στις x μοίρες αλλά λόγω διαφορετικού εκκεντροφόρου οι βαλβίδες εισαγωγής θα έχουν ανοίξει στις y = x - κάτι μοίρες.
Εν ολίγοις μου φαίνεται επικίνδυνο για την ψυχική σου υγεία, καθώς και της τσέπης σου
Αυτά χωρίς να αμφισβητώ τον Μπούμπη, τον οποίο μεν γνωρίζω προσωπικά και θεωρώ καταπληκτικό μηχανικό και άνθρωπο, αλλά από την άλλη δεν έχω χρησιμοποιήσει δουλειά του σε αυτοκίνητό μου και άρα δεν μπορώ να εκφέρω 'επαγγελματική' άποψη.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Αυτό για το οποίο δεν είμαι σίγουρος είναι πως μπορείς να κάνεις reprofiling των εκκεντροφόρων χωρίς δυναμόμετρο πάγκου, δηλ. πως θα ξέρεις τι χαρακτηριστικά overlap και βύθισης θα δώσεις. Και πως αυτά θα συνδυαστούν με το εργοστασιακό πρόγραμμα, το οποίο πχ. ανοίγει τα μπεκ στις x μοίρες αλλά λόγω διαφορετικού εκκεντροφόρου οι βαλβίδες εισαγωγής θα έχουν ανοίξει στις y = x - κάτι μοίρες.μα ποιος ειπε οτι τα μπεκ ανοιγουν μονο οταν ειναι ανοικτες οι βαλβιδες και ακριβως στις ιδιες μοιρες
αυτο ειναι ατοπο και ειδικα σε ψηλες στροφες οπου οι χρονοι που διατιθενται ειναι μικροτεροι της διαφορας στην αποκριση των διαφορων λειτουργιων
π.χ.
αν εχουμε 7000RPM στο στροφαλο
εχουμε 3500 στον εκκεντροφορο
αρα 1260000 μοιρες το λεπτο
αρα 21000 μοιρες το δευτερολεπτο
δηλαδη μια διαφορα 10 μοιρων που ειναι μονο στα παραμυθια εχει χρονικη διαφορα 0.5ms
στις μισες στροφες θα ειναι διπλασιος χρονος 1ms(για την προαναφερθησα διαφορα μοιρων που ειναι εκτος τοπου)αν δεν κανω λαθος ψεκασμος γινεται με διαφορετικες φυσικα παραμετρους και οταν ειναι κλειστες οι βαλβιδες
ετσι κιαλλιως προγραμματα τωρα στην ελλαδα φτιαχνει και η κουτση μαρια αρα μαλλον δεν ειναι καλυτερη αλλαγη απο θεμα προσαρμογης
-
Δεν απαντάμε στο Θεοδόση, αλλά έχει ενδιαφέρον, οπότε το συνεχίζω:
Ο χρήστης predator έγραψε:
αν δεν κανω λαθος ψεκασμος γινεται με διαφορετικες φυσικα παραμετρους και οταν ειναι κλειστες οι βαλβιδεςΔεν κάνεις λάθος. Για την ακρίβεια, στα ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού (και παίρνοντας για παράδειγμα έναν τετρακύλινδρο κινητήρα), υπάρχουν 3 παραλλαγές ψεκασμού:
a. Ταυτόχρονος ψεκασμός: όλοι οι εγχυτήρες ανοίγουν ταυτόχρονα, μία φορά κάθε περιστροφή του στροφαλοφόρου, δηλαδή 2 φορές για κάθε πλήρη κύκλο λειτουργίας ενός κυλίνδρου (4 χρόνους).
b. Ψεκασμός σε ομάδες: οι εγχυτήρες ανοίγουν ανά δύο. Mία ομάδα εγχυτήρων (διαφορετική κάθε φορά) ανοίγει σε κάθε περιστροφή του στροφαλοφόρου. Αυτό σημαίνει ότι το μπεκ κάθε κυλίνδρου ανοίγει μία φορά για κάθε πλήρη κύκλο λειτουργίας του κυλίνδρου.
c. Ανεξάρτητος ψεκασμός: οι εγχυτήρες ανοίγουν ανεξάρτητα. Ο κάθε εγχυτήρας ανοίγει μία φορά κάθε δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου, που σημαίνει ότι το μπεκ κάθε κυλίνδρου ανοίγει μία φορά για κάθε πλήρη κύκλο λειτουργίας του κυλίνδρου, και πάντα στην ίδια φάση λειτουργίας (πριν τη φάση εισαγωγής).
Εικόνα (κλεψιμέικη από τη Bosch, μη με καρφώσετε):
-
Δεν συνεχιζω στο επιστημονικο πνευμα των παραπανω απλα καταθετω μια αποψη που προερχεται απο την εμπειρια μου. Δεν ειναι απαραιτητο οτι με ενα σετ mild εκκεντροφορων θα παρεις επιπλεον δυναμη. Πιθανοτατα θα βγει μια διαφορετικη καμπυλη ροπης αλλα δεν ειμαι καθολου σιγουρος οτι θα εχεις αυξηση της ταξεως των 8-10 ιππων με ηπιους εκκεντροφορους και χωρις αλλαγη στη συμπιεση. Προτεινω ενα καλο προγραμμα, δοκιμασμενο αν ειναι δυνατον σε συνδυασμο με σκουπα, εξατμιση και αγωνιστικο καταλυτη. Ετσι παιζεις γυρω στα 135 και αν κανεις τον κοπο να πας σε ενα dyno και ρυθμισεις τα γραναζια των εκκεντροφορων καταλληλα μπορει και να δεις νουμερα κοντα στο 140. Αυτα δεν σου αρκουν; Αλλιως πηγαινε για ολο το πακετο (καπακι, συμπιεση, εκκεντροφοροι η 'Μπουμπης') το οποιο για να σου βγαλει και καρτα υπολογισε οτι θα βγαλει 150 περιπου. Αν η καρτα δεν σε ενδιαφερει τοτε πας σε ΚΕΝΤ 52 και μιλαμε για πανω απο 160.
-
timkoul, τι εννοείς 'από προσωπική εμπειρία'; Πού το στηρίζεις ότι δε θα έχει αυτή την αύξηση και πόση αύξηση λες ότι θα έχει;
Εγώ λέω ότι αν είμαι περίπου στα ίδια άλογα (και πιθανό με καλύτερη ροπή χαμηλά ) με τους εκκεντροφόρους σε σύγκριση με ΣΠΕ, τα λεφτά είναι πολύ λιγότερα και γι'αυτό με συμφέρει και εσύ μου λες να δώσω και λεφτά παραπάνω για να βάλω και αγωνιστικό καταλύτη.
Όσο αφορά τη συμπίεση, μπορεί να ανέβει ούτως ή άλλως αφού είναι αρκετά φτηνό.
Ξέρεις κανένα που έχει βάλει εκκεντροφόρο όπως λέω εγώ και δεν έχει δει διαφορά αισθητή; Αν ναι, τι εκκεντροφόρο έβαλε; -
Εγω δεν εξεταζω ποσα λεφτα θα δωσεις. Εγω κανω μια προταση με βαση οτι εχω μαθει για το αυτοκινητο μεχρι τωρα. Εχω αρκετους φιλους που ειχαν τετοια αυτοκινητα και εχω δει διαφορες βελτιωσεις. Αυτα που σου ειπα πιστευω δινουν αρκετη δυναμη χωρις προβληματα.
Επισης να ξερεις οτι η βελτιωση ενος μοτερ δεν ειναι Gran Tourismo, να βαζεις κατι που σου δινει τοσα, κατι αλλο που δινει τοσα κλπ. Εδω ολα λειτουργουν σαν συνολο και μια παραμετρος αν λειπει δεν δουλευει τιποτα. Αρα δεν παιζει να παρεις τιποτα απο εκκεντροφορους ιδιως ηπιας μορφης αν δεν αλλαξεις την γενικοτερη ρυθμιση του κινητηρα σου.
Εδω ανθρωποι εφτιαξαν ολο το μοτερ τους 2ο σταδιο και με ηπιους εκκεντροφορους πηραν 5 αλογα σε σχεση με το 1ο σταδιο, κι εσυ περιμενεις +10 αλογα;
Αν θες βεβαια μπορεις να δοκιμασεις και να μας πεις και μας τα συμπερασματα σου. -
timkoul, εσύ ο ίδιος γράφεις ότι ' Ετσι παιζεις γυρω στα 135 και αν κανεις τον κοπο να πας σε ενα dyno και ρυθμισεις τα γραναζια των εκκεντροφορων καταλληλα μπορει και να δεις νουμερα κοντα στο 140' και γράφεις ότι άτομα με βελτίωση δευτέρου σταδίου είδαν μόνο 5 άλογα με αλλαγή εκκεντροφόρου με άλλο 'mild'. Προφανώς, αφού θα αλλαχτεί ο εκκεντροφόρος θα πρέπει να χρονιστεί σωστά κιόλας. Μου λες ότι με απλό χρονισμό κάποιος παίρνει όσα παίρνει με αλλαγή εκκεντροφόρου; Άμα τον αλλάξεις και τον χρονίσεις κιόλας; Όταν λες 'και μια παράμετρος να λείπει δε δυλεύει τίποτα' τι εννοείς; Ότι αν δεν αλλάξω και εξάτμιση π.χ. δε θα δουλεύει τίποτα; Μπορεί να μην μου δώσει το maximum που θα μου έδινε υπό ιδανικές συνθήκες, αλλά γιατί να μην μου δώσει; Τι είναι αυτό που λες ότι θα περιορίσει το μοτέρ από το να μου δώσει επιπλέον 8-10 άλογα ο εκκεντροφόρος και πόσα λες ότι θα δώσει;
-
Προσεξες οτι γραφω 'μπορει', 'κοντα' κλπ. Δεν μπορω να ξερω ακριβως. Επισης σου λεω οτι με ρυθμιση γραναζιων μπορει να παρεις 3-4 αλογα, μπορει ομως και καθολου. Γι αυτο το αναφερω τελευταιο. Επισης ενας ηπιος εκκεντροφορος ο οποιος ειναι κοντα στον εργοστασιακο σε μοιρες, βυθισμα μπορει να μην δωσει τιποτα παραπανω απο μια γεματη καμπυλη.
Ειπα οτι πηραν 5 αλογα οχι μονο με αλλαγη εκκεντροφορων αλλα με αλλαγη απο 1ο σε 2ο σταδιο. Δηλαδη ολο το πακετο, το οποιο περιλαμβανε ηπιους εκκεντροφορους.
Η παραμετρος που θα λειπει θα ειναι η συμπιεση. Ρωτα μηχανικο το γιατι , εμενα μου το ειχαν εξηγησει αλλα δεν το θυμαμαι. Τελοσπαντων εγω σου ειπα εμπειρικα τι ξερω μεχρι τωρα. Αν θες προχωρα. -
εγώ παιδιά δεν εκφέρω άποψη για το θέμα των εκκεντροφόρων.Είμαι απλά άσχετος με τέτοια θέματα.Γενικά είμαι περισσότερο οδηγός και λιγότερο μηχανικός.Ανα πάσα στιγμή μπορώ να ξέρω τί να ζητήσω έστω και στη λεπτομέρεια από ένα αμάξι που οδηγώ για να πηγαίνει πιό γρήγορα σε χρόνους λλά όχι τί ακριβώς να κάνω.
Αναφορικά με το αμάξι μου έχω να πώ τα εξής:Άκουσα πολλούς και με ξεγέλασαν αρκετοί αλλά ευτυχώς με έλάχιστο κόστος για μένα.Το θέμα είναι ότι π.χ. το δικό μου αμάξι ήξερα έπειτα από εμπεριστατωμένη μελέτη που έκανα , ότι είναι πολύ φιμωμένο σε εισαγωγή και εξαγωγή, έχει ένα προκαταλύτη, 2 αισθητήρες λ και 'χειρότερο' πρόγραμμα από το προηγούμενο μοντέλο με αποτέλεσμα να χάνει 10 πραγματικά άλογα και αντίστοιχες επιδόσεις!Εγώ από τότε που πέταξα όλο το φιλτροκούτι και το αντικατέστησα με ένα από τα πιό φτηνά και αποτελεσματικά κιτ χοάνης της Green αλλά και από τότε που έβαλα χειροποίητη Festus ανοξείδωτη από καταλύτη και πίσω καθώς και ένα ρυθμιστή βενζίνης με κοντά 0,5(?) nar παραπάνω , είδα διαφορές της τάξης του 1,5 δευτερολέπτων περίπου πιό χαμηλά σε χρόνους!Μοναδικό παράπονο η αύξηση της απόδοσης σε πολύ υψηλές στροφές και ο κόφτης από νωρίς πιά για να θεωρείτο σε άλλες περιπτώσεις ένας πολύ καλός μαμίσιος κινητήρας και τίποτα άλλο!(αν ήταν). Από εκεί και πέρα αν κατάφερνα να έβγαζα τον προκαταλύτη που είναι κολλημένος στην εισαγωγή και που χρειάζεται άρα αντικατάστασή της αλλά και με ένα χταπόδι θα έβλεπα ακόμα μεγαλύτερη διαφορά!Τί θέλω να πώ?Μην πειράζετε ποτέ το εσωτερικό κινητήρα,προέρχομαι από μεγάλη οικογένεια που ασχολείται με αυτοκινητιστικά και ανταλλακτικά και πραγματικά από τη στιγμή που και λεφτά δε θες να δώσεις αλλά και θές να πειράξεις καπάκια και εκκεντροφόρους και τέτοια , θα γίνεις ο καλύτερος φίλος των συνεργείων!Προσπαθείστε να βελτιώσετε όσο το δυνατόν περιφερειακά και ανώδυνα τον κινητήρα ελαφρώνοντας και το αμάξι και μόνο αν σας περισσεύουν κάντε ό,τι θέλετε!Εξαιρετικά φιλική συμβουλή!Φανταστείτε ότι έπειτα από αρκετό κυνήγι και ψάξιμο έδωσα για τις βελτιώσεις αυτές 165 Ε για εξάτμιση , 10000 δρχ για ρυθμιστή πίεσης και 42000 για το κιτ χοάνης!
Παίξτε με το κράτημα και με τα φρένα και θα με θυμηθείτε!
Φιλιά!
Αλήθεια μεταχειρισμένη εισαγωγή ή κανένα χταποδάκι για το αμάξι μου πού θα μπορούσα να βρώ?Έχετε κανένα τηλ?Εκεί στη Φραντζή βρίσκεις και πόσο θα έκαναν αυτά? -
Γεια και χαρά,
Ανακυκλώνονται απόψεις-φήμες που είναι τελείως λάθος.
1.Χρόνισμα νορμάλ εκκεντ...ΤΡΑΓΙΚΗ ΚΟΡΟΙΔΙΑ
2.Εκκεντροφόροι χωρίς φτιάξιμο στο καπάκι=Μαρκετινίστικη προσέγγιση του τύπου :ας πουλήσουμε λίγο πιο αγριους εκ. και ας τους βάλουν χωρίς την απαραίτητη ΣΥΜΠΙΕΣΗ.Δε βαριέσαι ,κάτι θα κερδίσουν .=Αμ τους πληρώνεις ,αμ σε περνάνε για μαλάκα.
Συγνώμη αν φαίνομαι απόλυτος...αλλά τα παραπάνω δεν επιδέχονται αμφισβήτησης.
Να συζητήσουμε για κάτι πιο προχωρημένο ναι...αλλά μην αρχίσουμε να διαφωνούμε στα βασικά...Φιλικά,τα ξαναλέμε
-
Ο χρήστης OVERDIAS έγραψε:
2.Εκκεντροφόροι χωρίς φτιάξιμο στο καπάκι=Μαρκετινίστικη προσέγγιση του τύπου :ας πουλήσουμε λίγο πιο αγριους εκ. και ας τους βάλουν χωρίς την απαραίτητη ΣΥΜΠΙΕΣΗ.Δε βαριέσαι ,κάτι θα κερδίσουν .=Αμ τους πληρώνεις ,αμ σε περνάνε για μαλάκα.
Να συζητήσουμε για κάτι πιο προχωρημένο ναι...αλλά μην αρχίσουμε να διαφωνούμε στα βασικά...
δηλαδη εννοεις οτι νεος εκκεντροφορος χωρις φτιαξιμο στο καπακι δεν δουλευει ανεξαρτητα απο τα χαρακτηριστικα του?
γιατι αν αυτο εννοεις να το συζητησουμε και ας ειναι βασικο
και τι εννοεις φτιαξιμο? -
Υπάρχουν νεότερα για το θέμα. Η βελτίωση έχει ολοκληρωθεί και οι πρώτες ενδείξεις ως προς το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακές. Για λεπτομέρειες και για κάποιες απαντήσεις οι οποίες προκύπτουν σε σχέση με προβληματισμούς που εκφράστηκαν, θα γράψει αργότερα μάλλον ο predator διότι δεν έχω πολλή ώρα αυτή τη στιγμή.
-
Ο χρήστης TheoRallye έγραψε:
Υπάρχουν νεότερα για το θέμα. Η βελτίωση έχει ολοκληρωθεί και οι πρώτες ενδείξεις ως προς το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακές.Tι έβαλες τελικά;
-
λοιπόν
τωρα που βρηκα monitor ...να ξεκινήσουμε από τα βασικά
αλλαγές
-εκκεντροφόροι colombo barianni ελαφρώς μεταχειρισμένοι αντιστιχοι των PT51 δηλαδη για τραβηγμα από χαμηλά
-ροική home made
-αλλαγή φλάντζας με αυτη απο 206 για συμπίεση στο 11κατιπαρέμειναν απείραχτα (από τα συνήθως ενοχλούμενα)
-εγκέφαλος
-εξάτμιση (εκτος από μια ελάχιστη ροική παρέμβαση)
-πεταλούδα-σκούπα υπήρχε από πριν
όλη η δουλεια εγινε 'εν οικω' και πήρε συνολικα κανα 30ωρο αλλα αν επαναληφθεί σιγουρα δεν θα περάσει το 12ωρο
πριν την μετατροπή λήφθηκαν μετρήσεις τόσο απόδοσης όσο και αναλογίας μείγματος στην ανηφόρα τις κατεχάκη μετά το πολυτεχνίο με δύο άτομα και 99+ (η σκούπα υπήρχε)
συγκεκριμένα εγινε υποκλοπή του λ και η επίδοση μετρήθηκε ως η απόσταση για ανοιγμα της τρίτης από 3000 μεχρι κόφτη
(για τους περίεργους η μέτρηση ξεκίναγε από την πρώτη στενή διαφιμιστική πινακίδα και ολοκληρωνώταν λίγα μέτρα πριν την πρώτη χαμηλη πινακίδα ορίου των 50χιλ. εκεί που αρχίζουν τα έργα)μετά την μεταροπή και σε ελαφρώς υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος επιασε κόφτη τουλαχιστον 100 μέτρα νωρίτερα αρκετα πριν την ψηλή πινακίδα των 50 με ιδια βενζίνη και 20 περίπου κιλά επιπλέον βάρος
(ο κόφτης δεν άλλαξε αφου δεν άλλαξε και το πρόγραμμα)επίσης έγιναν δοκιμές εκκίνησης με δευτέρα χωρίς πατινάρισμα και υπήρξε απόλυτη επιτυχία
γενικά η αίσθηση είναι οτι από τις 1500 μέχρι τις 3500 είναι το ίδιο ή ανεπαίσθητα καλύτερο μέχρι τις 5000 ελαφρώς καλύτερο και από κει και πάνω καμία σχέση μέχρι και τον κόφτη ο οποίος είναι πλέον χαμηλός αλλά δεν θα αλλαχθεί για λόγους αξιοπιστίας
επιπλέον δεν υπάρχει απολύτως καμία έξαρση και η απόδοση ειναι εντελώς ηλεκτρική σε σημείο που να είναι αδύνατο να καταλάβεις ότι δεν είναι μαμά αν δεν το πιέσεις αφού εγινε και καλύτερο σε γραμμικότητακαι τώρα στα ωραία
η υποκλοπή του λ έδειξε οτι το μείγμα δεν φτώχεινε ούτε κατ'ελάχιστο πράγμα που σημαίνει οτι η κινδυνολογία των ειδικών περί φτωχών μειγμάτων αν δεν αλλαχθεί ο εγκέφαλος είναι τουλάχιστον ανακρίβεια
δεν υποστηρίζω οτι ενα άλλο πρόγραμμα δεν μπορεί να δώσει κανα άλογο παραπάνω αλλά προφανώς σε καμία περίπτωση δεν είναι mustάλλα στοιχεια :
παρόλο που το αμάξι είχε μόνο 16000Κm και έβαζε πάντα Vpower ήταν εντυπωσιακό το πόσες επικαθύσεις είχε σε σημείο που να τις βγάζουμε με τη σπάτουλα (σε ορισμένα σημεία πάνω από 1 mm) τόσο από τα πιστόμια όσο και από τις βαλβίδες και τον θάλαμο καύσης
μάλιστα είναι πολύ πιθανό να μην ανέβηκε τελικά η συμπίεση αφού ήρθε ουσιαστικα 'μια η άλλη'δυστήχώς δεν υπάρχει δυναμομέτρηση αλλά η αίσθηση μου είναι για 140+ με συνολικό κόστος 600 ευρα το οποίο όμως θα μπορουσε να είναι και 500 αν ξέραμε από την αρχη τι θα αντιματοπίσουμε (ή αν επαναληφθεί)
αυτα προς το παρόν και θα επανελθω με περισσότερες πληροφορίες και ανάλυση καυσαερίων
-
Me τα νεα δεδομενα των εκκεντροφορων δεν πρεπει να εναρμονιστει το προγραμμα?
Αυτο ισως δεν θα εχει επιπτωσεις στο μελλον,οτι δηλαδη χρησιμοποιειται το νορμαλ προγραμμα?
Το αμαξι ειναι 2001+?
Εχει τριφυσο? -
Ο χρήστης S3 έγραψε:
Me τα νεα δεδομενα των εκκεντροφορων δεν πρεπει να εναρμονιστει το προγραμμα?
Αυτο ισως δεν θα εχει επιπτωσεις στο μελλον,οτι δηλαδη χρησιμοποιειται το νορμαλ προγραμμα?
Το αμαξι ειναι 2001+?
Εχει τριφυσο?ειναι τριφυσο 2002
το προγραμμα οπως προσωπικα ανεμενα και το ειχα γραψει και εδω και τελικα επαληθεφτηκε εναρμονιστηκε μονο του από τα δεδομένα του MAP ο οποιος διαβαζει σιγουρα τους οποιους εκκεντροφορους, το θεμα ειναι ποσο καλα
προσοχη η διαφορα σε αλογα δεν ειναι και πολυ μεγαλη
αν εβγαζε π.χ. 160-170 πιθανώς να υπηρχε πλεον προβλημα
οταν λες επιπτωσεις τι εννοεις??? -
Predator
Μια διευκρινηση: Απο οτι μου ειπε ο Θ. βαλατε τους πρωτους Colombo που ειναι αντιστοιχοι με τους PT50. Δεν ειναι ασυμετροι. Οι δευτεροι οι ασυμετροι ειναι παρομοιοι με τους PT51. Σηκωνει κουβεντα ομως το θεμα και θα ηθελα να τα πουμε απο κοντα. Εχω ηδη μιλησει μαζι του και ισως βρεθουμε απο βδομαδα.
Βελτίωση πρώτου σταδίου. Μια άλλη άποψη