Δοκιμη Brera 2.2 (στο vairano)
Quattroruote
'Αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε είναι όχι απλά ο γύρος της πίστας για την επίτευξη του απόλυτου χρόνου. Αυτή τη φορά ο οδηγός πρέπει να συγκεντρωθεί στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο ώστε να καταλάβει. στροφή με στροφή, πώς επηρεάζουν τις αντιδράσεις της νέας Brera το πλαίσιο και τα ηλεκτρονικά της. Ένα είδος τεχνικής διάλεξης στη δυναμική συμπεριφορά όπου έρχονται στο φως διάφορα σχεδιαστικά μυστικά που επηρεάζουν τις ιδιαίτερες αισθήσεις στην οδήγηση που μεταφέρονται στον οδηγό. Ένα αποτέλεσμα που δεν έχει ποτέ επιτευχθεί από ένα προσθιοκίνητο, συχνά κρινόμενο από τον ενθουσιώδη ως λιγότερο ευχάριστο στην οδήγηση σε σχέση με ένα πισωκίνητο. Οι πρώτες ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις έρχονται ήδη από την πρώτη στροφή. Μετά από ένα μεγάλο κομμάτι επιτάχυνσης και ένα αποφασιστικό φρενάρισμα, η Brera μπαίνει στη στροφή με μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα. Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει η εμπρός ανάρτηση τύπου υψηλού τετραπλεύρου η οποία χαρίζει έναν έλεγχο περισσότερο ακριβή και άμεσο στους τροχούς. Τα τέλεια χαρακτηριστικά συνολικής σταθερότητας του αυτοκινήτου, επίσης, έχουν επιτρέψει τη χρήση ενός πολύ ευχάριστου και γρήγορου τιμονιού. Μια απόκριση πολύ άμεση που στην πραγματικότητα μπορεί να φέρει σε κρίση ένα πίσω τμήμα το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο σταθερό. Μέχρι τώρα μόνο η BMW μπορούσε να επιτύχει μια τόσο μικρή γωνία στροφής του τιμονιού (13 μοίρες) για κάθε γωνία στροφής των τροχών. όμως με μεταβλητή σχέση ανάλογα με την ταχύτητα. Η Brera διατηρεί την τροχιά της με τρομερή ακρίβεια χωρίς να παρουσιάζει φαινόμενα υποστροφής! Σε αυτό βοηθά η συνδυασμένη λειτουργία δύο διαφορετικών τεχνικών λύσεων. Η πρώτη είναι η αυξημένη επαναφορά από την ανάρτηση της γωνίας camber και η άλλη είναι η μεγάλη εγκάρσια σταθερότητα των τροχών λόγω της χρήσης ρουλεμάν τροχών τρίτης γενιάς. Το αποτέλεσμα είναι πως η Brera σχεδόν ποτέ δεν αφήνει τα πόδια της από το έδαφος και το ελαστικό μπορεί έτσι να δώσει το μέγιστο δυνατό κράτημα. Επίσης, αν δώσεις γκάζι, επιτυγχάνεται η μεταφορά ακόμη περισσότερης ισχύος στο δρόμο και να βγεις από τη στροφή με υψηλότερη ταχύτητα. Από τη στιγμή που το αυτοκίνητο παίρνει την επιθυμητή τροχιά μπορείς να βυθίσεις το δεξί πόδι σου στο πάτωμα και να περάσεις άνετα το S της πίστας. Σε αυτό συμβάλλουν το άριστο ζύγισμα του αυτοκινήτου, εμφανές ακόμη και στην απότομη αλλαγή τροχιάς που απαιτείται στο δεύτερο, πιο κλειστό, S της πίστας. Εδώ η Brera εμφανίζεται ευέλικτη και άμεση προσφέροντας μια τέλεια σταθερότητα ανεξαρτήτως της παρέμβασης των ηλεκτρονικών τα οποία είχαμε εθελουσίως απενεργοποιήσει ώστε να κρίνουμε κυρίως την ποιότητα του πλαισίου. Γενικά η ευελιξία και η σταθερότητα δεν πάνε συνήθως μαζί. Όμως η Alfa Romeo κατάφερε να παντρέψει αυτές τις δύο έννοιες. Ολοκληρώνουμε το γύρο της πίστας κάνοντας μια παρατήρηση η οποία αναδεικνύει τελικά τις τέλειες εντυπώσεις που μας άφησε το αυτοκίνητο. Η ευκολία ελέγχου και οι άριστες αντιδράσεις της Brera στο όριο δεν επηρεάζονται καθόλου από τα ηλεκτρονικά. Η επέμβαση των ηλεκτρονικών σε αυτό το αυτοκίνητο είναι χρήσιμη μόνο για να διορθώσει σοβαρά οδηγικά λάθη και ΟΧΙ για να διορθώσει σχεδιαστικά λάθη όσον αφορά το πλαίσιο!'
Επίσης στα γενικά σχόλια στο τέλος της δοκιμής:
'ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ: Αγγίζει την τελειότητα όσον αφορά την ευχαρίστηση στην οδήγηση. Γρήγορη είσοδος στις στροφές και πολύ καλά ζυγισμένη. Είναι γρήγορη και ασφαλής ακόμη και χωρίς την επενέργεια των ηλεκτρονικών'
'TIMONI: Άμεσο, γρήγορο και προοδευτικό, βοηθά στην σπορτίβ οδήγηση. Αντιδρά πολύ καλά επίσης και στις αργές μετακινήσεις. Όχι πολύ βαρύ στις μανούβρες, ούτε πολύ ευαίσθητο στα γρήγορα, δεν μεταφέρει κραδασμούς από το δρόμο'