Η προ(σ)κληση ηταν απλη: 'Θελεις να οδηγησεις το GT 'κοντρα' στο GTi'?
Kαι η απαντηση μου, ηταν εξισου απλη:
Μα μαστε λοιπον στην παραλια με κατευθυνση το Σουνιο, 3 'τρελοι' σε 2 πολυ καλα αυτοκινητα...
Ας αρχισω απο τα αυτονοητα: Το GTI απλα δεν πιανεται! Ειδικα στις στροφες εμπνεει μεγαλυτερη σιγουρια και εχει καλυτερο πατημα με αποτελεσμα να φευγει μπροστα. Γερνει και λιγοτερο...
Στις ευθειες εχουν μια σχεση διαφορα. Οπως ακριβως παει το GT με 5η, το ιδιο παει το GTI με 6η... Σε ρεπριζ με την ιδια σχεση (4η & 5η) το GT επισης δεν εχει καμια ελπιδα.
Τι λεει ομως το GT σαν αυτοκινητο?
Ειναι δυνατο απο τις πολυ χαμηλες στροφες και τραβαει θετικα μεχρι τις 7300. Μετα τις 6500 πεφτει καπως ο ρυθμος του, αλλα ισως φταει οτι ηταν σχετικα αστρωτο (1500χλμ) και ειχε 95αρα βενζινη.
Στις στροφες μπορει να χανει απο το GTI αλλα ειναι και αυτο πολυ καλο. Το ESP το ειχα ΟΝ και δε μπορω να πω οτι με ενοχλησε. Ειναι πολυ καλα ρυθμισμενο και δεν μπαινει με το παραμικρο, ενω μαλιστα πρωτα σε αφηνε να γλυστησεις λιγο και μετα εμπαινε πολυ διακριτικα.
Εμπνεει πολυ εμπιστοσυνη παντως σαν αυτοκινητο, σε στροφες με 130-140 (!!) 'αφηνα' το αυτοκινητο να γλυστρησει και το εκανε με πολυ γλυκο και προοδευτικο τροπο, χωρις να με τρομαζει και με το ESP να ειναι και παλι προοδευτικο. Αυτο με εντυπωσιασε μπορω να πω...
Σε πιο αργες στροφες, επιτρεπει ακομη και παιχνιδια με την ουρα πριν καν ενεργοποιηθει το ESP! Αν το πιεσεις βεβαια, η υποστροφη ειναι παρουσα, αλλα και ευκολα διορθωνεται και με αποτομο αφημα θα βγαλει για λιγο την ουρα του στο πλαι.
Η αναρτηση ειναι χρυση τομη αναμεσα σε ανεση και κρατημα. Πολυ καλη θα ελεγα, εξυπνα πλησιαζει το GTI, χωρις ομως να ειναι το ιδιο σφιχτη (λογικο)
Η καταναλωση με σχετικα βαρυ ποδι και πολλα ασκοπα 'γκαζι-φρενο' ηταν ιδια σχεδον με του GTI, στα 10,8! Σιγουρα με νορμαλ οδηγηση θα επεφτε κατω απο τα 9.
Αν αξιζει τα λεφτα του? Ειναι ενα πολυ γρηγορο, σταθερο, αθορυβο, ευκολο στην οδηγηση και πολυ καλα εξοπλισμενο Golf. Η τιμη του ειναι λογικη νομιζω. Μπορεις να κινηθεις γρηγορα εως πολυ γρηγορα σε καθε ειδους διαδρομη και εχει την δυναμη που χρειαζεσαι για αστραπιαια προσπερασματα. Ειναι μια περα για περα τιμια προταση!
Νομιζω δε, οτι για πιο 'αστικη' χρηση, το 140αρι εαν ερθει σε λογικη τιμη, θα αποτελει κορυφαια προταση.
Αρα το συμπερασμα ειναι οτι ΣΑΦΩΣ το GTI ειναι ο αρχηγος, αλλα και το GT ακολουθει απο κοντα, εχοντας σκοπιμα τονισμενες τις διαφορες τους.
Ειπαμε, χρυση τομη γενικα.-