-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Πουλάνε λάδια, όπως πουλάνε ανταλλακτικά. Ένα και το αυτό. Ούτε τα ανταλλακτικά είναι δικά τους, ούτε τα λάδια. Το σήμα και τη συσκευασία βάζουν. Κι όσο για το κέρδος που 'δεν έχουν'...
Εννοείς για τις αντιπροσωπείες κι εγώ εννοώ για τους κατασκευαστές που είναι υπεράνω των αντιπροσωπειών. Λάδια δεν πουλάνε τα εργοστάσια στις αντιπροσωπείες για μεταπώληση. Μόνο τα λάδια-φασόν (καινούρια εφεύρεση) που τα φτιάχνουν σε μικρότερους παρασκευαστές που έχουν ανάγκη από τέτοιες συμφωνίες ώστε να πουλάνε πολύ φτηνά για να χτυπήσουν τις μεγάλες εταιρίες λιπαντικών. Ούτε μία στο εκατομμύριο να συσκευάσει η Mobil για την VW. Τα λιπαντικά της Mobil είναι φημισμένης ποιότητος και δεν τα ρίχνει για να τα φασονάρει για άλλους. Ξέρεις, υπάρχουν διυλιστήρια και στην Τουρκία, Κίνα, Μαλαισία κλπ
Ξαναρωτάω, έχεις δει πολλούς κατασκευαστές να διακινούν Group IV/V λιπαντικά στο δίκτυό τους; Δώσε βάση εδώ. Μία ερώτηση που απαντάει σε πολλά...Για το 2. Δεν έχουν δύναμη οι εταιρείες λιπαντικών; δεν υπάρχουν κλειστά συμβόλαια του τύπου: Πάρε 200.000 ευρώ μπροστά ή όλον τον εξοπλισμό του συνεργείου, αλλά για Χ χρόνια θα αγοράζεις όλα τα λίτρα από μένα ή Ψ χιλιάδες λίτρα. Με ποιον τρόπο θα πιάσουν στόχους;
Ναι οι μεγάλοι παρασκευαστές έχουν και πολύ μεγάλη δύναμη αλλά επί του παρόντος πιάνει πάνω στα ανεξάρτητα συνεργεία μόνο... Οι κατασκευαστές για λόγους που υπερανάλυσα (και βαρέθηκα να το κάνω) έχουν το πάνω χέρι στο τί θα διακινεί το δίκτυό τους τους και όχι οι παρασκευαστές.
Φυσικά, μεταξύ κατασκευαστών-παρασκευαστών υπάρχει πόλεμος ο οποίος κάποια στιγμή θα γύρει 'προς τα κάπου' την πλάστιγγα. Εμείς είμαστε οι θεατές. Ας αρκεστούμε στο να καταλάβουμε τουλάχιστον τί συμβαίνει, ώστε να είμαστε σε θέση να προστατεύσουμε και το ελάχιστο που μπορούμε.
Και πάλι μην μπερδεύεις τις αντιπροσωπείες με τους κατασκευαστές, οι αντιπροσωπείες είναι έρμαιά τους και βρίσκονται μέσα στην ζώνη που πολέμου προσπαθώντας να επιβιώσουν. Ο νέος Ευρωπαϊκός Νόμος του 2002 είναι επίτευγμα των εταιριών λιπαντικών (να και η δική τους δύναμη) και ευνοεί τα συνεργεία και όχι τις αντιπροσωπείες και κατ'επέκταση τους κατασκευαστές. Το κακό εδώ είναι ότι οι αντιπροσπείες έχουν την πεποίθηση ότι ο πόλεμος είναι μεταξύ κατασκευαστών και συνεργείων αλλά κάνουν λάθος και θα την πάθουν. Ελάχιστες αντιπροσωπείες που το παίρνουν χαμπάρι τί συμβαίνει ήδη κάνουν προσπάθειες προσαρμογής στον Ευρωπαϊκό Νόμο για να μην βρεθούν προ τετελεσμένου (και καλά κάνουν γιατί έτσι θα εξασφαλίσουν επιβίωση άσχετα με το ποιός θα κερδίσει τον πόλεμο). Την ίδια στιγμή οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να δημιουργήσουν παράθυρα στο νέο Νόμο και οι σύνδεσμοι μηχανικών καραδοκούν (με τις ευλογίες των μεγάλων παρασκευαστών λιπαντικών, έστω και εν αγνοία τους). Φυσικά αυτός ο πόλεμος θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικός για τα συνεργεία καθότι θα μπορούσαν κάλλιστα να τα βρούνε οι δυνατοί για να σταματήσουν και την φθορά τους. Όλα είναι ιστορικά επαληθεύσιμα και η κατάσταση ωθείτε σε άκρα. Εμείς μπορούμε να συνεχίζουμε να καταναλώνουμε κατά βούλησιν (όποιου κι αν είναι αυτή τελικά, αρκεί να πιστεύουμε ότι είναι η δική μας). Επίσης, μη νομίζετε ότι οι παρασκευαστές τα βρίσκουν και μεταξύ τους (πχ Mobil vs Castrol), όπως και με τους κατασκευαστές το ίδιο. Όπου τα βρίσκουν έχουν απλώς κοινά συμφέροντα, λυκοφιλίες δηλαδή.
Ξεκίνα το παζλ και θα δεις ότι ταιριάζουν τα κομμάτια.δεν είναι αγγελικά πλασμένος ο κόσμος κι ας κάνει ο καθένας ότι του λέει ο καστασκευαστής, ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου, ο μαστρο-Βαγγέλης και η κάθε εταιρεία
Έτσι ακριβώς είναι!
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Εννοείς για τις αντιπροσωπείες κι εγώ εννοώ για τους κατασκευαστές που είναι υπεράνω των αντιπροσωπειών. Λάδια δεν πουλάνε τα εργοστάσια στις αντιπροσωπείες για μεταπώληση. Μόνο τα λάδια-φασόν (καινούρια εφεύρεση) που τα φτιάχνουν σε μικρότερους παρασκευαστές που έχουν ανάγκη από τέτοιες συμφωνίες ώστε να πουλάνε πολύ φτηνά για να χτυπήσουν τις μεγάλες εταιρίες λιπαντικών. Ούτε μία στο εκατομμύριο να συσκευάσει η Mobil για την VW. Τα λιπαντικά της Mobil είναι φημισμένης ποιότητος και δεν τα ρίχνει για να τα φασονάρει για άλλους. Ξέρεις, υπάρχουν διυλιστήρια και στην Τουρκία, Κίνα, Μαλαισία κλπ
Ξαναρωτάω, έχεις δει πολλούς κατασκευαστές να διακινούν Group IV/V λιπαντικά στο δίκτυό τους; Δώσε βάση εδώ. Μία ερώτηση που απαντάει σε πολλά...όχι εννοώ τα εργοστάσια/αυτοκινητοβιομηχανίες που εμπορεύονται οι ίδιες λάδια -δεν έχουν δυιλιστηρια προφανώς-, άλλου προμθευτή και τα διακινούν όπως τα ανταλλακτικά με το σήμα της εταιρείας
-
Ε, εντάξει, το απάντησα αυτό όπως είδες στην ίδια παράγραφο και όχι μόνο εκεί. Προχωράμε αν θέλεις...
-
όλα τα Καρφουρ έχουν το Μόμπιλ 1. Έχουν και πολλά άλλα.
Μπορεί κανείς να μου πεί τι σοϊ λάδι είναι τι ELF 15-50 competition?. Πράγματι όπως είπε ένας φίλος προηγουμένως είναι ημισυνθετικό, αλλά είναι αξιόπιστο? Το έχει δοκιμάσει κανείς?
-
Είναι ένα τίμιο Group III λιπαντικό. Αν το αλλάζεις ανά 5000χλμ θα σου κάνει μια χαρά δουλειά. Αρκεί να είσαι σίγουρος ότι το 50άρι είναι το σωστό ιξώδες για τον κινητήρα σου (υποθέτω ότι θα είναι παλιός).
Ό,τι παράγει η TOTAL-ELF είναι αξιόπιστο. Βαριά η φανέλα, ειδικά της ELF... -
Στο αυτοκίνητου του πατέρα το βάζαμε και είμασταν ευχαριστημένοι.Renault Espace ΙΙΙ 2.0 8v και το αλλάζαμε ανά 5000χλμ.
-
Στο δικό μου 206 1,6 16ν με τα 10W40 τσιμπούσε αρκετούτσικα θα έλεγα.Στην τελευταία αλλαγή έβαλα τα igol 5W40 και έχω δει ότι στα ίδια χλμ δεν μου έχει τσιμπήσει όσο πριν.Θα έλεγα ότι τσίμπησε αλλά σχεδόν αμελητέα ποσότητα!
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Ο εισαγωγέας του PRO-TEC δεν πουλάει λιανική κι ούτε σε μη επαγγελματίες! Του παράγγειλα κιβώτιο και μου αρνήθηκε! Λίγο κουφό βέβαια...
Με αυτον τον τροπο προστατευει το ιδιο το προιον και την εσωτερικη αγορα απο τους οποιους επιτηδιους παραεισαγωγεις και οσους θελουν να 'σκοτωσουν' το προιον για να προωθησου παραλληλα και τα 'δικα' τους προιοντα,οπως γινετε και με τα λιπαντικα και με χιλια δυο αλλα ειδη.
G60POWER, χρησιμοποιείς PRO-TEC;
Τι ειν τουτο ωρε?
Αν ειναι προσθετο,οχι δε τα χρησιμοποιω καθολου.
Προσωπικα πιστευω οτι ενα καλο συνθετικο το πληρωνεις για αυτον τον λογο.Εχει ηδη τα προσθετα και γενικα τα συστατικα που προστατευουν στα μεγιστα τον κινητηρα.Καλο το αλατι αλλα αν βαλεις παραπανω εγινε λυσσα το φαι
-
Ο χρήστης G60POWER έγραψε:
G60POWER, χρησιμοποιείς PRO-TEC;
Τι ειν τουτο ωρε?
Αν ειναι προσθετο,οχι δε τα χρησιμοποιω καθολου.
Προσωπικα πιστευω οτι ενα καλο συνθετικο το πληρωνεις για αυτον τον λογο.Εχει ηδη τα προσθετα και γενικα τα συστατικα που προστατευουν στα μεγιστα τον κινητηρα.Καλο το αλατι αλλα αν βαλεις παραπανω εγινε λυσσα το φαι
Όχι βρε! Είναι καθαριστικό καυσίμου, ρεζερβουάρ και μπεκ, όπως και επικαθήσεων βαλβίδων κλπ, επαγγελματικό και όχι για να ανεβάζει οκτάνια. Κάνει δουλειά. Το έχει κάνει γνωστός μου -με συνεργείο- συγκριτικό με πολλά γνωστά που πουλάνε στα βενζινάδικα, ακόμη και με της NOS που είναι πρώτη μούρη. Έβαλε το καθένα καθαριστικό σε μπουκάλια coca-cola, fanta κλπ νερό με λίγη σκόνη (από φρένα νομίζω!) για βρωμιά και τα ανακίνησε. Υπήρχαν μερικά που διαχωρίστηκαν μετά από λίγη ώρα, μερικά αργότερα και το μόνο που παρέμεινε ανεμιγμένο μετά από 24ώρες ήταν το PRO-TEC. Αναμιγνύει το νερό με το καύσιμο και το καίει. Εάν στο ρεζερβουάρ έχει πολύ νερό μπορεί να ρίξει τα οκτάνια σε φανερό σημείο και να βήχει το μοτέρ οπότε είναι καλύτερα η δουλειά να γίνεται με 100άρα βενζίνη και αν πάλι το κάνει σημαίνει ότι το ρεζερβουάρ είναι παλιό και έχει καβούρια οπότε είναι καλό να το ρίχνεις σε μισό ρεζερβουάρ κατά τις πρώτες χρήσεις ώστε εάν παρουσιαστεί το πρόβλημα να πας και να φουλάρεις 100άρα ώστε να σπάσεις το μίγμα. Εγώ που το ρίχνω στο ρεζερβουάρ μου από τα 20000χλμ ανά 10000χλμ μέχρι σήμερα που κοντεύω 100000χλμ δεν είχα ποτέ πρόβλημα με μπεκ και σχετικές δυσλειτουργίες τους. Ένας φίλος που το πρωτοέβαλε στα 60000χλμ έπαθε αυτό που είπα και πήγε και φούλαρε με 100άρα και έστρωσε το μίγμα. Φυσικά κάποιος που βάζει πάντα από βενζινάδικο με λίγη υγρασία στις δεξαμενές ίσως χρειαστεί πάνω από 100000χλμ για να αντιληφθεί ότι τα μπεκ του χρειάζονται καθαρισμό. Κανονικά πρέπει να καθαρίζονται προληπτικά ανά 50000χλμ. Ε, το PROTEC υποτίθεται ότι μετακινεί ή εξαλείφει αυτή την ανάγκη. Όπως κατάλαβες είναι αρκετά δυνατό, και είναι και αυτός ένας επιπλέον λόγος φαντάζομαι (εκτός φυσικά από αυτόν που σωστά ανέφερες) που δεν τα πουλάνε σε βενζινάδικα.
Λέγεται PROTEC Fuel Line Cleaner. Αν ενδιαφέρεσαι σου στέλνω με PM όνομα και τηλέφωνο του εισαγωγέα (αυτόν που πήρα και δεν μου έδινε ούτε σε συσκευασία κιβωτίου). Τουλάχιστον σέβεται τους συνεργάτες του.
Κοίτα τζάμπα διαφημίσεις που κάνω...
-
Ο.Τ.
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Αναμιγνύει το νερό με το καύσιμο και το καίει.Δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από φθηνή ισοπροπυλική αλκοόλη για να κάνει αυτή τη δουλειά (γαλακτωματοποιητής). Τα περισσότερα από τα πρόσθετα που κυκλοφορούν βασίζονται σε αυτή. Βάζω μια φορά το χρόνο για να παίρνει τα νερά από το ρεζερβουάρ.
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
G60POWER, χρησιμοποιείς PRO-TEC;
Τι ειν τουτο ωρε?
Αν ειναι προσθετο,οχι δε τα χρησιμοποιω καθολου.
Προσωπικα πιστευω οτι ενα καλο συνθετικο το πληρωνεις για αυτον τον λογο.Εχει ηδη τα προσθετα και γενικα τα συστατικα που προστατευουν στα μεγιστα τον κινητηρα.Καλο το αλατι αλλα αν βαλεις παραπανω εγινε λυσσα το φαι
Όχι βρε! Είναι καθαριστικό καυσίμου, ρεζερβουάρ και μπεκ, όπως και επικαθήσεων βαλβίδων κλπ, επαγγελματικό και όχι για να ανεβάζει οκτάνια. Κάνει δουλειά. Το έχει κάνει γνωστός μου -με συνεργείο- συγκριτικό με πολλά γνωστά που πουλάνε στα βενζινάδικα, ακόμη και με της NOS που είναι πρώτη μούρη. Έβαλε το καθένα καθαριστικό σε μπουκάλια coca-cola, fanta κλπ νερό με λίγη σκόνη (από φρένα νομίζω!) για βρωμιά και τα ανακίνησε. Υπήρχαν μερικά που διαχωρίστηκαν μετά από λίγη ώρα, μερικά αργότερα και το μόνο που παρέμεινε ανεμιγμένο μετά από 24ώρες ήταν το PRO-TEC. Αναμιγνύει το νερό με το καύσιμο και το καίει. Εάν στο ρεζερβουάρ έχει πολύ νερό μπορεί να ρίξει τα οκτάνια σε φανερό σημείο και να βήχει το μοτέρ οπότε είναι καλύτερα η δουλειά να γίνεται με 100άρα βενζίνη και αν πάλι το κάνει σημαίνει ότι το ρεζερβουάρ είναι παλιό και έχει καβούρια οπότε είναι καλό να το ρίχνεις σε μισό ρεζερβουάρ κατά τις πρώτες χρήσεις ώστε εάν παρουσιαστεί το πρόβλημα να πας και να φουλάρεις 100άρα ώστε να σπάσεις το μίγμα. Εγώ που το ρίχνω στο ρεζερβουάρ μου από τα 20000χλμ ανά 10000χλμ μέχρι σήμερα που κοντεύω 100000χλμ δεν είχα ποτέ πρόβλημα με μπεκ και σχετικές δυσλειτουργίες τους. Ένας φίλος που το πρωτοέβαλε στα 60000χλμ έπαθε αυτό που είπα και πήγε και φούλαρε με 100άρα και έστρωσε το μίγμα. Φυσικά κάποιος που βάζει πάντα από βενζινάδικο με λίγη υγρασία στις δεξαμενές ίσως χρειαστεί πάνω από 100000χλμ για να αντιληφθεί ότι τα μπεκ του χρειάζονται καθαρισμό. Κανονικά πρέπει να καθαρίζονται προληπτικά ανά 50000χλμ. Ε, το PROTEC υποτίθεται ότι μετακινεί ή εξαλείφει αυτή την ανάγκη. Όπως κατάλαβες είναι αρκετά δυνατό, και είναι και αυτός ένας επιπλέον λόγος φαντάζομαι (εκτός φυσικά από αυτόν που σωστά ανέφερες) που δεν τα πουλάνε σε βενζινάδικα.
Κοιτα να δεις τι εβγαλαν οι κεραταδες
Παει χαλασε ο κοσμος.....
ακου κει,ανακατωνει του νερο μι τ βιζινα!!!Κι πως του καιει ρε??Αιντε....θα μας καψει ο θεος.......νααα κακο προτεκ ναααα
Λέγεται PROTEC Fuel Line Cleaner. Αν ενδιαφέρεσαι σου στέλνω με PM όνομα και τηλέφωνο του εισαγωγέα (αυτόν που πήρα και δεν μου έδινε ούτε σε συσκευασία κιβωτίου). Τουλάχιστον σέβεται τους συνεργάτες του.
Κοίτα τζάμπα διαφημίσεις που κάνω...
Να παρω αμα ειναι εγω και να στα πλησου.Στρεχς ετσι αρε??
-
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ο.Τ.Αναμιγνύει το νερό με το καύσιμο και το καίει.
Δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από φθηνή ισοπροπυλική αλκοόλη για να κάνει αυτή τη δουλειά (γαλακτωματοποιητής). Τα περισσότερα από τα πρόσθετα που κυκλοφορούν βασίζονται σε αυτή. Βάζω μια φορά το χρόνο για να παίρνει τα νερά από το ρεζερβουάρ.
Ισοπροπυλική Αλκοόλη! Μάθαμε και κάτι ακόμη.
Αναρωτιέμαι εδώ όμως γιατί τα λοιπά καθαριστικά δεν κάνουν τόσο σταθερό το μίγμα. Ίσως να χρειάζεται και σταθεροποιητής.
Σαν τα Ε στα γιαούρτια ας πούμε. -
Μάγκες ευχαριστώ. Αν και 5000 μου φαίνονται λίγα θα το αλλάξω κάπου εκεί. Ναί ο κινητήρας είναι παλιούτσικος.
Είδα στο Πράκτικερ το Μομπιλ 5-50. -
[quote='boofy']Μάγκες ευχαριστώ. Αν και 5000 μου φαίνονται λίγα θα το αλλάξω κάπου εκεί. Ναί ο κινητήρας είναι παλιούτσικος.
Είδα στο Πράκτικερ το Μομπιλ 5-50. -
Miltellas εγραψε:
Λέγεται PROTEC Fuel Line Cleaner. Αν ενδιαφέρεσαι σου στέλνω με PM όνομα και τηλέφωνο του εισαγωγέα (αυτόν που πήρα και δεν μου έδινε ούτε σε συσκευασία κιβωτίου). Τουλάχιστον σέβεται τους συνεργάτες του.
Μπορεις να μου στειλεις το τηλεφωνο και το ονομα του εισαγωγεα διοτι δεν μπορω να το βρω οπου εχω ρωτησει; ευχαριστω.
-
απο καθαριστικά έχετε ακούσει το SeaFoam?
To έχουμε βάλει κάμποσει στο club και μιλάμε κάνει δουλειά το ρημάδι.
Στην αντιπλευρα του Ατλαντικού τα Αμερικανάκια μιλάνε με τα καλύτερα λόγια για αυτό.. -
PROTEC FUEL LINE CLEANER
Recommended by manufacturers!PROTEC fuel line cleaner - a cleaner for the entire petrol fuel system
PROTEC fuel line cleaner is the first of the two topical fuel products, and is the product that manufacturers recommend. Modern engines are smaller and work harder, putting out more and more power whilst operating at very high temperatures.
Deposits on inlet valves, in the carburetor or injectors will have an extremely adverse effect on the performance, the fuel economy and the driveability of the vehicle.
Added directly to the fuel tank, this product is completely compatible with the Catalytic Convertor and is frequently used to clean the lambda sensor and help combat the 'rotten egg' smell often associated with the cats.PROTEC fuel line cleaner will :
* Remove gums and varnishes from the complete fuel system. * Remove insolubles from fuel tanks, caused by oxidation of fuel. * Reduce and prevent carbon build-up within the combustion area. * Clean and free sticking valves. * Remove moisture from the fuel system
SEA FOAM MOTOR TREATMENT
Solving Engine Problems Easily and Inexpensively!
Common Reasons Service Technicians Use SEA FOAM MOTOR TREATMENT
When your vehicle has a rough idle, hesitates, stalls, pings or has an after run problem – this is often due to carbon buildup.
Your service technician can offer a reasonably priced fuel systems cleaning with the use of SEA FOAM products to solve these carbon problems.When your vehicle’s fuel injectors need cleaning – this is often due to residue left on injectors from poor burning fuels and contaminants.
Your service technician can offer an inline fuel injection cleaning with the use of an injector cleaning machine and SEA FOAM MOTOR TREATMENT. SEA FOAM MOTOR TREATMENT is also added to the fuel to disperse moisture, clean fuel lines and injectors while driving.When moisture needs to be removed from fuels or an anti gel or de-icer is needed – these conditions are due to condensation in the fuel tank and extreme cold weather creating gas line freeze or diesel fuel gelling.
Your service technician can recommend the use of SEA FOAM MOTOR TREATMENT in the fuel tanks to dry moisture and cure these problems.When there is moisture detected in the oil – this problem is due mostly to poor ventilation and condensation. Sometimes, however, there is a bad head gasket, cracked head or block that must be replaced.
Your service technician will diagnose the problem and recommend the repairs. As part of the diagnostics, a SEA FOAM MOTOR TREATMENT can be used in the oil crankcase to cure the moisture problems. A SEA FOAM MOTOR TREATMENT can also be used in the oil crankcase after repairs to make sure moisture is eliminated.When valve lifter noise is apparent or piston rings seem to be sticking – this is often due to dirty and gummed up oil passages, varnished lifters and buildup of gum, varnish and carbon in the piston ring areas.
Your service technician can offer a SEA FOAM MOTOR TREATMENT that will clean sticky lifters and free sticky rings. By doing this treatment you will be able to determine if there is a varnish problem or a mechanical problem.To help pass emissions tests – high emission numbers are usually caused by extreme carbon build up, dirty emission control items such as: pcv valve, egr valve, oxygen sensors or bad spark plugs and wires.
Your service technician can provide a pre-emission test service that includes SEA FOAM MOTOR TREATMENT as a cleaning agent to help pass emissions tests.When fuel stabilization and engine fogging is needed – fuels of today become stale in less than thirty days. Therefore, stabilization and engine fogging are needed when vehicles, lawnmowers, snow blowers, outboard motors, chainsaws, motorcycles, gas in cans and engines are put into storage.
Your service technician can provide fuel stabilization and engine fogging services with SEA FOAM MOTOR TREATMENT.
Το PROTEC Fuel Line Cleaner είναι για συγκεκριμένη χρήση. Εξειδικευμένο. Μπαίνει στο ρεζερβουάρ, κάνει μίγμα με το καύσιμο και όπου πάει καθαρίζει. Μέχρι και τους λ καθαρίζει.
Το Sea Foam όμως κάνει απίστευτα πράγματα! Μπαίνει στο ρεζερβουάρ και καθαρίζει τα πάντα ή μπαίνει και στο κάρτερ λαδιού και καθαρίζει τον κινητήρα. Θα μας τρελλάνουν τα αμερικανάκια! Είπαμε ότι έχουν τις καλύτερες χημικές βιομηχανίες αλλά όχι κι έτσι! Άμα το βάλω στο αφροντούζ τί θα γίνει; Λέτε αυτό να χρησιμοποιεί ο Michael Jackson και ασπρίζει; -
Καταρχήν να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Miltellas που σπαταλάει το χρόνο του για να μας ενημερώσει σε ένα τόσο σημαντικό θέμα.
Έχω όμως μερικές απορίες/ενστάσεις.
Διευκρινίζω καταρχήν ότι δεν ξέρω σχεδόν τιποτα για τα λάδια και απλά ζητάω μερικές εξηγήσεις.Για το θέμα της συχνής αλλαγής λαδιών.
Τα λάδια είναι ως γνωστών οργανικές ενώσεις. Οι οργανικές ενώσεις αλλοιώνονται με το πέρασμα του χρόνου, με τη θερμοκρασία την πίεση κ.λ.π. Συνθήκες που υπάρχουν σε ένα κινητήρα και μάλιστα σε ακραίες καταστάσεις.
Ένας κατασκευαστής λαδιών που τα γνωρίζει όλα αυτά, μήπως τα λάδια που ισχυρίζεται ότι κρατάνε για 15Κ χλμ, τα έχει κατασκευάσει έτσι ώστε η κορυφαία απόδοση λίπανσης να συμβαίνει από π.χ. τα 7,5Κ και μέχρι τα 12,5Κ χλμ??
Αν εγώ μετά αλλάζω αυτά τα λάδια στα 5Κ χλμ, ποτέ ο κινητήρας μου δεν θα χαρεί τη καλή λίπανση που μπορεί να του προσφέρει ένα τέτοιο λάδι.
Πώς το αποκλείουμε, αυτό το ενδεχόμενο?? Είμαστε σίγουροι ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο?
Προς αποφυγή παρεξηγήσεως ξεκαθαρίζω ότι είναι μια απλή απορία το παραπάνω και όχι προσπάθεια αμφισβήτησης των λεγόμενών σου. -
Μeco, κατ'αρχήν ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Θα προσπαθήσω να τα πω σωστά και με τη σειρά.Κατ'αρχήν υπάρχει κάτι που δεν είπα και είναι σημαντικό. Ίσως έχει και σχέση με την παραμυθολογία περί της δήθεν βλαβερής επίπτωσης των συχνών αλλαγών λαδιού.
Ο κατασκευαστής του κινητήρα έχει προβλέψει κάποιο χρονικό διάστημα στρωσίματος (διαβάστε στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου σας) κατά το οποίο δεν πρέπει να αλλάξουμε το εργοστασιακά τοποθετημένο λιπαντικό πριν τον προβλεπόμενο χρόνο/χιλιόμετρα, με ένα άλλο πραγματικά συνθετικό (ειδικά αν πρόκειται για Group IV/V) κι αυτό γιατί το συνθετικό θα αποτρέψει από το σωστό στρώσιμο του κινητήρα. Στο διάστημα αυτό απαιτείται η προοδευτική φθορά των μετάλλων έτσι ώστε να καθίσουν σωστά τα ελατήρια στα πιστόνια, οι βαλβίδες στους δρομείς τους κλπ Αυτό ισχύει μέχρι την 1η αλλαγή. Οι καλές και σοβαρές εταιρίες συνθετικών λιπαντικών αυτό το τονίζουν. Στρώνεις τον κινητήρα και μετά συνθετικό. Κι όλα αυτά γιατί; Γιατί απλούστατα τα πραγματικά συνθετικά λιπαντικά Group IV/V σταθεροποιούν τη φθορά των μετάλλων. Οπότε η ιδανική στιγμή για να τα χρησιμοποιήσουμε είναι μόλις έχει στρωθεί ο κινητήρας. Κι αυτό επιτυγχάνεται το πολύ έως την ώρα για την 1η αλλαγή λαδιών. Γι αυτό είναι και λάθος που οι αντιπροσωπείες προτείνουν την 1η αλλαγή στα 2000χλμ. Ευτυχώς που δεν βάζουν καλό συνθετικό λάδι και έτσι το στρώσιμο συνεχίζεται.Όλα τα λιπαντικά έχουν κάποια χημικά πρόσθετα που τα κάνουν να λιπαίνουν σωστά σε ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών όπως περιέχουν καθαριστικά και αντιοξειδωτικά για να διαρκούν περισσότερο. Τα πραγματικά συνθετικά λιπαντικά (Group IV/V) είναι εκ κατασκευής ανθεκτικά και έτσι δεν απαιτούν τόσα χημικά πρόσθετα και περαιτέρω επεξεργασία όσο τα πετρελαϊκής βάσης Group III.
Ανεξάρτητα από την ποσότητα των προσθέτων αυτά αρχίζουν να ενεργοποιούνται απο την στιγμή που θα έρθουν σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα και ολοκληρώνουν την ενεργοποίησή τους με το που θα πιάσει ο κινητήρας για πρώτη φορά την κανονική του θερμοκρασία λειτουργίας. Κάποιοι εδώ λένε ότι μέχρι το σημείο αυτό το λιπαντικό δεν λιπαίνει σωστά. Είναι λάθος για τέσσερις λόγους: 1ον) Μιλάμε για ολιγόλεπτη διαδικασία και με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν απαιτεί το μάξιμουμ της απόδοσης με κρύο μοτέρ (αυτό αμφιβάλλω αν το κάνει σώφρων οδηγός σε οποιαδήποτε περίπτωση), 2ον) Ήδη υπάρχουν τα απαιτούμενα ελάχιστα πρόσθετα από το προηγούμενο λιπαντικό, 3ον) Ακόμη και τα απλά ορυκτέλαια χωρίς πρόσθετα (στο σωστό ιξώδες εννοείται) ανταποκρίνονται τέλεια στις συνθήκες της περίπτωσης 1, και 4ον) Όπως είνα κατανοητό και από το 3 τα πρόσθετα δεν είναι απαραίτητα για να εκκινήσει σωστά και να δουλεψει ένας κινητήρας, και δεν πρέπει να τους προσδίδουμε διαφορετικές ιδιότητες από αυτές που ήδη έχουν.Κατά την λειτουργία του λιπαντικού, από το 1ο λεπτό και όσο παλιώνει χάνει τις ιδιότητές του και καταστρέφονται τα πρόσθετα που περιέχει. Άρα η συχνή αλλαγή λπαντικού μόνο κακό δεν κάνει στον κινητήρα. Πλέον όμως είναι περιττή και βλάπτει σίγουρα το περιβάλλον και την τσέπη μας, χωρίς όφελος άξιο λόγου, ειδικά εάν προκειται για πραγματικά συνθετικά λιπανικά.
Περι λιπαντικών γενικώς