-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Επ ευκαιρίας γνωρίζει κανείς κάποιο οργανάκι μέτρησης της πιέσεως των ελαστικών να αγοράσω...; Εάν υπάρχει και σε online shop ακόμα καλύτερα...
Γιατί μέτρησα με ένα χειρός ενός συναδέλφου μου και μου έδειξε ότι είχα μπροστά 40psi και πίσω 33psi!Αυτά τα ρημάδια τα μπαρόμετρα των βενζινάδικων...
Εγω εχω παρει το δικο μου απο τα Radioshack - ειναι ηλεκτρονικο και δειχνει ανα 0.5 psi, ενω ερχεται κομπλε με μια αρκετα ποιοτικη θηκουλα. Κοστος 28 ευρω (1/2005).
ένας φίλος μου που το έχει πάρει μου είπε όμως ότι έχει 'ημερομηνία λήξης', μετά απο έναν αριθμό μετρήσεων σταματάει η λειτουργία του.. ισχύει;
Ημερομηνια ληξης.... well, περιπου. Δεν ειναι σχεδιασμενο για να ανοιγει να του αλλαζεις μπαταρια (πρεπει να το κανεις 'crack open'!). Αλλα η υπαρχουσα μπαταρια λιθιου σου δινει αρκετες χιλιαδες μετρησεις, δηλ. ακομα κι αν τσεκαρεις την πιεση καθε φορα που βαζεις βενζινη θεωρητικα θα σου κρατησει χρονια.
Βλακεια τους παντως που δεν το κανουν ν'αλλαζει ευκολα μπαταριες... Εγω λεω να το ανοιξω το δικο μου, να του αλλαξω αυτες που εχει με NiMH και να του βαλω βυσματακι επαναφορτησης (για την ακριβεια, ο αδερφος μου θα το κανει!). Το ερωτημα ειναι ποσο επηρεαζει την ακριβεια στη μετρηση η ταση της μπαταριας... Τεσπα, κατσε να τελειωσει πρωτα η λιθιου που εχει, μη κανουμε τσαμπα κοπο.
-
Ο χρήστης Michelle έγραψε:
Βλακεια τους παντως που δεν το κανουν ν'αλλαζει ευκολα μπαταριες... Εγω λεω να το ανοιξω το δικο μου, να του αλλαξω αυτες που εχει με NiMH και να του βαλω βυσματακι επαναφορτησηςΟι NiMH ξεφορτίζουν μόνες τους, δεν κρατάνε πολύ καιρό χωρίς φόρτιση.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Βλακεια τους παντως που δεν το κανουν ν'αλλαζει ευκολα μπαταριες... Εγω λεω να το ανοιξω το δικο μου, να του αλλαξω αυτες που εχει με NiMH και να του βαλω βυσματακι επαναφορτησης
Οι NiMH ξεφορτίζουν μόνες τους, δεν κρατάνε πολύ καιρό χωρίς φόρτιση.
Ορισμενες, ναι (π.χ. κατι Sanyo 'AA' 2100mAh που εχω)...
Στην πραξη εξαρταται και απο τη συγκεκριμενη μπαταρια και απο το leak current της συσκευης στην οποια θα μπει, οταν ειναι σβηστη. Οι NiMH του GPS μου, το οποιο ειχα χρησιμοποιησει μονο μια φορα το τελευταιο 6μηνο χωρις να τις επαναφορτισω, ειναι στη μεση ακομα οπως διαπιστωσα σημερα που το ξαναχρησιμοποιησα.
Αλλα ενταξει, δε με πολυνοιαζει να βαλω ο,τι καλυτερο (Li-ion, κλπ) αφου θα το φορτιζω π.χ. μια φορα το 3μηνο, just in case. -
Εγώ έχω ένα αναλογικό (όχι με δείκτη αλλά με μια μπάρα που πετάγεται ανάλογα με την πίεση).....
Μιλάμε σίγουρα για 20 χρόνια αλλά δεν ξέρω πόσο ακριβής είναι πλέον. -
Michelle και VIRSS:
Το έχετε παρακουράσει το θέμα! Έλεος!
Η απλή λογική λέει: Φαρδύτερα ελαστικά ==> καλύτερη πρόσφυση
Κάτι που ασπάζονται και οι ίδιοι οι κατασκευαστές, αλλά και οι αγωνιζόμενοι.
Και για να αξιοποιήσουμε και την παράθεση από το Wikipedia, μας ενδιαφέρει η πρόσφυση με τις επιφάνειες ακίνητες (η μία σε σχέση με την άλλη), η οποία εξαρτάται από την επιφάνεια επαφής! Αν οι επιφάνειες αρχίσουν και κινούνται, υπεισέρχονται πολλοί επιπλέον παράγοντες στο παιχνίδι, με κυριότερο τα χέρια του οδηγού!
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
Η απλή λογική λέει: Φαρδύτερα ελαστικά ==> καλύτερη πρόσφυσηΚάτι που ασπάζονται και οι ίδιοι οι κατασκευαστές, αλλά και οι αγωνιζόμενοι.
Δεν είναι τόσο απλά. Πάντως ένας οδηγός μπορεί να κάνει ένα λάστιχο να δείξει μεγαλύτερη ελκτική πρόσφυση - στις ίδιες συνθήκες - από κάποιον άλλο (πως και πόσο το σπινιάρει).
-
Ο χρήστης ClioDriver έγραψε:
.....μας ενδιαφέρει η πρόσφυση με τις επιφάνειες ακίνητες (η μία σε σχέση με την άλλη).....Δεν ξέρω γιατί το λες αυτό, εγώ δεν βρίσκω κανένα ενδαφέρον και καμία απολύτως χρησιμότητα στην πρόσφυση με ακίνητες επιφάνειες.... Αντίθετα βρίσκω σημαντική την πρόσφυση που αναπτύσσεται εν κινήσει..... όταν είμαι σε ένα ακίνητο αυτοκίνητο δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα ακόμα και χωρίς λάστιχα με γυμνές ζάντες..... Φαντάζομαι ότι μια περίπτωση που να έχει σημασία αυτό που λες θα ήταν σε έκθεση ώστε να μην σπρώξει κανένας το αυτοκίνητο και κουνηθεί.....
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
.....μας ενδιαφέρει η πρόσφυση με τις επιφάνειες ακίνητες (η μία σε σχέση με την άλλη).....
Δεν ξέρω γιατί το λες αυτό, εγώ δεν βρίσκω κανένα ενδαφέρον και καμία απολύτως χρησιμότητα στην πρόσφυση με ακίνητες επιφάνειες.... Αντίθετα βρίσκω σημαντική την πρόσφυση που αναπτύσσεται εν κινήσει..... όταν είμαι σε ένα ακίνητο αυτοκίνητο δεν αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα ακόμα και χωρίς λάστιχα με γυμνές ζάντες..... Φαντάζομαι ότι μια περίπτωση που να έχει σημασία αυτό που λες θα ήταν σε έκθεση ώστε να μην σπρώξει κανένας το αυτοκίνητο και κουνηθεί.....
Φίλε όνυχα, το σημείο επαφής του τροχού με τον δρόμο είναι (σχεδόν) ΑΚΙΝΗΤΟ σε σχέση με τον δρόμο. Τουλάχιστον σε 'νορμάλ' συνθήκες (βλέπε κανονική κίνηση του αυτοκινήτου και όχι 'με το πλάι'). 'Με το πλάι' σαφώς ο τροχός ολισθαίνει πάνω στον δρόμο, το θέμα όμως είναι να μην φτάσεις να πηγαίνεις 'με το πλάι'.. τουλάχιστον, όχι χωρίς να το θέλεις!
-
Pedia pados ego epidi exo skasi apo to kako mou kai epidi eskasa 20 xiliarikopoula gia ena C4 1.6 VTS pou den pai vima me tis kolo 17ares pou exi , exo tsatisti me oli afti tin istoria me tis 17ares se 1.6cc .Nomizo oti kalo ine i kataskevastes na arxizinoune na dinoune ektos apo varos kai megales diastasis sta perisotera mikromesea 1.6 kai ligo dinami parapano.Pistevo oti tin arxi tin kani to PSA group se sinergasia me tin BMW me tous tourbatous 1.6 me apodosi giro sta 145 ps.
-
Ο χρήστης xsystem έγραψε:
Pedia pados ego epidi exo skasi apo to kako mou kai epidi eskasa 20 xiliarikopoula gia ena C4 1.6 VTS pou den pai vima me tis kolo 17ares pou exi , exo tsatisti me oli afti tin istoria me tis 17ares se 1.6cc .Nomizo oti kalo ine i kataskevastes na arxizinoune na dinoune ektos apo varos kai megales diastasis sta perisotera mikromesea 1.6 kai ligo dinami parapano.Pistevo oti tin arxi tin kani to PSA group se sinergasia me tin BMW me tous tourbatous 1.6 me apodosi giro sta 145 ps.Συγγνώμη αλλά δεν έβαλες έξτρα τις 17άρες ζάντες;Μήπως δεν σου φταίνε οι 17' ζάντες;Μήπως γενικά δεν σε ικανοποιούν οι επιδόσεις του 1.6;Έχεις οδηγήσει 1.6 με 16άρες;
Πάντως σε 1.6 Golf V (της μάνας μου) έχει πάνω έξτρα 17άρες 225/45/17 και σε άτυπο στήσιμο με άλλο Golf V 1.6 με 16άρες πηγαίναμε παράλληλα!Προσωπικά είμαι πολύ ευχαριστημένος από την επιλογή των 17' ζαντών γιατί παρότι το αμάξι πρακτικά δεν έχει καμία διαφορά σε σχέση με τις 16άρες μαμά ζάντες,έχεις το πλεονέκτημα του 225 =>καλύτερο κράτημα και καλύτερο φρενάρισμα.
Πραγματικά πιστεύεις ότι θα έβλεπες=ένιωθες διαφορά στο αμάξι σου αν είχες 16' ζάντες; Μπά...ΥΓ:Να υποθέσω ότι έχεις πέλμα 225,έτσι;
-
Oxι οι 17' ζάντες είναι στάνταρ στο C4 1.6L VTS.
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Oxι οι 17' ζάντες είναι στάνταρ στο C4 1.6L VTS.Και στην 1.6 Exclusive. Πάντως εγώ δεν παρατήρησα σημαντικές διαφορές από 16αρα σε 17αρα σε test drive που έχω κάνει με την C4.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Oxι οι 17' ζάντες είναι στάνταρ στο C4 1.6L VTS.
Και στην 1.6 Exclusive. Πάντως εγώ δεν παρατήρησα σημαντικές διαφορές από 16αρα σε 17αρα σε test drive που έχω κάνει με την C4.
Κοινώς στις top εκδόσεις των C4 1.6L
-
Forai 205/55 R17 pano apo 194 pragmatiki teliki (metrimeni me GPS) den pai exi kalo 0-100 giro sta 10sec alla oli i istoria pezete meta apo to koboma tis 5 is ...argi parapoli na piasi esto afta ta 194 telikis pou exi . Eki mou ta xalai enadi tou adagonizmou ...p.x megane 1.6 . Tora epidi exo odigisi parapoles fores GOLF 1.6FSI opos lei kai o filos parapano boro na sou pou agapite oti pai poli xirotera me ta 225 pou forai.
-
σχετικά με το μέγεθος της ζάντας έχω να πω.... ότι δεν έιναι το μέγεθος που μας κάνει να χάνουμε απο επιδόσεις αλλά η μεγαλύτερη ροπή αδράνειας που έχουν οι περισσότερες μαγαλ΄τερες ζάντες όταν αλλάζουμε τις μαμα ....
στο rallye μου στην αρχή είχα
14μαμα
15Oz superturismoπου τις άλλαξα με τις 14του gti γιατί με τις 15/ το αμάζι ήταν παντού χειρότερο εκτός απο την αισθηση στα 170συν.....
προσοχή και στο βάρος της ζάντας..... οι καλυτερότερες και πανάλαφρες...
kosei k1ts σε όλες τις διαστάσεις.... -
Σωστά! Το βάρος της ζάντας κάνει την διαφορά. Και δεν θα έλεγα ότι παίζει και τόσο ρόλο στις επιδόσεις όσο στην οδηγική συμπεριφορά. Περισσότερο αναρτώμενο βάρος, περισσότερη αδράνεια έχει να αντιμετωπίσει η ανάρτηση, πιο αργές και οι αντιδράσεις. Στην εθνική δεν φαίνεται, αλλά στο στροφιλίκι φαίνεται, ειδικά αν έχει και ανωμαλίες το οδόστρωμα (παντού έχει τέτοιες ειδικά στην Ελλάδα, αλλά και στη Ν.Ιταλία, στη Ν.Γαλλία ίσως και αλλού).
Υπάρχουν 17άρες ελαφρύτερες από 16άρες.
Και μη νομίζετε ότι οι σιδερένιες είναι βαριές. Αν δεν πληρώσετε για ζάντες κράματος δεν θα αγοράσετε ελαφρύτερες από τις σιδερένιες αλλά βαρύτερες... Και φυσικά θα μείνετε δυσαρεστημένοι από την αγορά σας.
Να μην πω και για το offset που οι περισσότεροι δεν το δίνουν και τόση σημασία και αργά ή γρήγορα καταφεύγουν σε spacers και η ζάντα τους βγαίνει σε κόστος από αλουμινίου τιτανίου και χωρίς το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους...Στο δικό μου φοράω 15άρες σιδερένιες (χωρίς τάσια φυσικά). Σίγουρα πράγματα και οικονομικά. Ανάρτηση-γεωμετρία PS με A032R και στις στροφές μαμάει.
-
ρε παιδια μια απορια εχω....17αρες ζαντες σε 1600 κυβικα με λαστιχο 'παντοφλα' και 120 αντε και 130 αλογα??
δηλαδη οι απανταχου M3,GTA,Impreza,evo,και αλλα πραγματικα εργαλεια που απο τη μαμα φορανε 17αρες(καποτε ηταν 16αρες) τι θα επρεπε να φορανε??πιστευετε οτι ειναι τυχαιο οτι οι F1 δεν ξεπερνουν τις 14'?χωρις να θελω να θιξω κανενα αλλα ειμαστε τοσο 'χεραδες 'ολοι που η προσφυση μιας 15-16αρας με καλα ελαστικα δεν μας φτανει και την παιζουμε στα δαχτυλα?βλεπω συνεχεια αυτοκινητα συνηθως μικρα,να φορανε κατι λαστιχα θηρια και περαν οτι στις στροφες πανε με το φρενο κολλημενο κατω,ειναι και τζαμπα φιγουρα.στο πρωτο ανοιγμα εξαυλωνονται..και βλεπω και 525,z4,alfa GT 3,2,Brera και αλλα σεβαστα μηχανηματα να πατανε ΚΑΙ αυτα στις ιδιες ζαντες..και ας εχουν 30%παραπανω βαρος και 50%παραπανω αλογα.και κερνανε και τσαι οπουδηποτε...ε θα τρελλαθουμε τελειως ?θεωρω οτι να βαλεις τετοιες ζαντες ειναι καθαρα θεμα αισθητικης και πρεπει να εισαι ετοιμος για συμβιβασμους.καθαρο κερδος μονο στο φρεναρισμα γιατι απο πλευρικα g δεν ειναι πουθενα γραμμενο οτι κερδιζουμε.εξαρταται απο πολλους παραγοντες το αν θα εχει κερδος καποιος.... -
Ο χρήστης dr.spiderman έγραψε:
ρε παιδια μια απορια εχω....αν το αυτοκινητο που μιλαμε φοραει 17αρες,τοτε μια Ferarri,lambo, αλλα και ολα τα 250αλογα GTA,350Z,και ολες οι Μ3 κτλ,τι θα επρεπε να φορανε?αν σκεφτουμε οτι και η F1 φορανε 13'-14'το πολυ,τι λεμε?και αντε αυτα τα παραπανω ειναι και εξεζυτημενα..αλλα πχ μια 525 με 1500+ κιλα και τα διπλα αλογα απο το citroen ,τι θα επρεπε να εχει?25'αρες?μην τρελλαθουμε και τελειως...Για να τα πιάσουμε από την αρχή:Η F1 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να φοράει 13άρα ζάντα και να έχει πχ 335 πέλμα πίσω και 245 εμπρός.Έχουν όμως και κεραμικά φρένα...Δεν έχει νόημα να το αναλύσω αυτό με την F1 γιατί συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.Μόνο το τιμόνι τους,για να μη σε κουράζω, κάνει όσο δεν μπορείς να φανταστείς...!
Τα δικά μας αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα να σου προσφέρουν κυρίως άνεση.Γι'αυτό και από το εργοστάσιο έχουν 'νορμαλ' μέγεθος ζάντας και 'νορμάλ' τάξη μεγέθους προφίλ(δύσκολα θα δεις κάτω από 50 προφιλ σε αμάξι που δεν είναι ειδικής χρήσης).
Εμείς κυρίως για ομορφιά αυξάνουμε το μέγεθος της ζάντας και όχι γιατί μας χρειάζεται,αν θεωρήσουμε ότι 16-17 ίντσες ζάντα φοράνε πλέον τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα.Μία άλλη αιτία για να βάλεις μεγαλύτερη ζάντα είναι γιατί θες να βάλεις μεγαλύτερα φρένα και δεν χωράνε στην μαμά ζάντα.(μειοψηφία).
Όσο για το κράτημα που είπες ,δες το απλά:Το πέλμα του αυτοκινήτου σου είναι μεγαλύτερο,άρα κρατάει καλύτερα.
Μην ξεχνάς φίλε μου ότι μικραίνοντας το προφιλ,αυξάνεις τον σκληρότητα που πλαϊνού του ελαστικού (γι'αυτό και μειώνεται η άνεση) και στις στροφές δεν μαζουλιάζει.
Αυτά.Αν έχει κάποιος να προσθέσει κάτι...ΥΓ:προσωπικά στο δικό μου αμάξι (Golf IV του'99) άλλαξα ζάντα γιατί σε 14 ίντσες (175/80/14) έβγαιναν μόνο κάτι michelen energy!Έβαλα 16 ίντσες γιατί τότε ήθελα να βάλω pilot sport,καθώς ήταν η μικρότερη διάσταση που βγαίνανε!(205/55/16).
-
εχεις δικιο..η ομορφια εινα ο κυριοτερος λογος...τα φρενα ειναι οντως μειοψηφια..αυτο με την F1 καταλαβαινεις πως και γιατι το ειπα,σαν σχημα λογου...απλα ειναι λιγο οξυμωρο να βλεπεις διαφορα περιεργα..σκεψου οτι υπαρχουν και αμαξια με τοσο καλο συνδιασμο η συμβιβασμο αν θελεις κρατηματων,ανεσης,κυλισης,(αναλογα το target group τα ποσοστα) που αν πειραξεις κατι στα λαστιχα ΜΟΝΟ χαλας την ισορροπια τους..ΤΤ,s2000,spider/gtv,mx5,rallye...
-
Καταλαβαίνω που το πας.
Όμως παρότι οξύμωρο,όλο και κάποιος θα θέλει το αμάξι του να μοιάζει με αυτοκίνητο που βγήκε από το the fast & furious από όπου ξεκίνησε και η μόδα με τις τεράστιες ζάντες,τα νέον κάτω από το αμάξι (λες και είναι διαστημόπλοια) κ.ο.κ. (δες στο topic με τα καγκούρια και θα καταλάβεις)Γιατί δεν ήταν και είναι μοδα παλιότερα (είναι ακόμα;) να ξέρεις για αυτοκίνητα και να είσαι πολύ σχετικός(=εντελώς άσχετος);Ε,το ένα έφερε το άλλο και είδες που κατέληξε!
Κι εγώ εκνευρίζομαι που βλέπω και διαβάζω διάφορα για 18' και 19' ίντσες που τις βάζουν για ομορφιά (και δεν το παραδέχονται:θα κρατάει καλύτερα κι άλλα) αλλά κρατιέμαι και δεν σχολιάζω...(μπροστά τους )ΥΓ:Το μαμήσαμε λίγο στο offtopic.sorry mods!
17" ζάντες στα 1600 κυβικά. Ποια η γνώμη σας?