-
Μήπως μπορεί κάποιος να μου πεί στο AVENSIS 1800 για πρώτη φορά στα πόσα χιλιόμετρα αλλάζεις τα λάδια. Και ποιό είναι το σωστό.
-
Μήπως μπορεί κάποιος να μου πεί στο AVENSIS 1800 για πρώτη φορά στα πόσα χιλιόμετρα αλλάζεις τα λάδια. Και ποιό είναι το σωστό.
-
Μήπως μπορεί κάποιος να μου πεί στο AVENSIS 1800 για πρώτη φορά στα πόσα χιλιόμετρα αλλάζεις τα λάδια. Και ποιό είναι το σωστό.
-
Ασχέτως του τι μλκ λένε οι εταιρείες για λόγους marketing, κάνεις τα παρακάτω:
-
στα πρώτα 1.000 αλλάζεις λάδια και φίλτρο λαδιού. Αυτό διότι ο κινητήρας είναι καινούργιος και καθώς πρωτοδουλεύουνται τα μέταλλα βγαίνει γρέζι.
-
στη συνέχεια, αλλάζεις λάδια κάθε 5.000χλμ. Αυτό είναι το συνιστώμενο. Μπορείς να τα κρατήσεις μέχρι 7.000-7.500, αλλά όχι παραπάνω. Τα 7.500 χλμ είναι το ανώτατο. Μαζί αλλάζεις και το φίλτρο.
-
-
Υπερβολικά τα λες Ρέθεμνος.
Κάθε χρόνο αλλαγή λαδιών είναι ΟΚ. Η Toyota μάλλον βάζει ημισυνθετικά που κρατάνε 15.000 χλμ, ε, ας πούμε αλλαγή κάθε 10.000 χλμ και είμαστε υπερκαλυμμένοι.
-
Η Τογιότα Μάνο βάζει 100% συνθετικά για 15.000 χιλιόμετρα.
@Ρέθυμνο: τα σύγχρονα μοτέρ, δεν έχουν γρέζια μέσα.
Προσωπικά, σε Τογιότα, τα αλλάζω κάθε 7.500, και τα πρώτα στα 7500 τα άλλαξα.
-
Τότε είναι πολύ λίγα τα 7500 που λέτε. Κάντε τα 10.000 τουλάχιστον, παραπέρα είναι μάλλον σπατάλη των φυσικών πόρων της γης .
-
τα μοτερ πλεον δουλευουν σε παγκο καποιες ωρες μετα τους αλλαζουν λαδια και τα τοποθετουν στα αυτοκινητα...
τα δε πρωτα λαδια ειναι παντα ειδικα λαδια στρωσιματος μεχρι να ερθει στα καλα του το μοτερ υστερα απο καποια χλμ...ο λογος - οι καφροι που τα σκιζουν ακομα και απο το παρκιν της εταιρειας αγοραζοντας ενα αμαξι!
αρα καλο ειναι να τα αφηνετε για οσο στρωνετε το μοτερ σας...
γνωμη μου μην τα αλλαζετε πριν τα 5000χλμ οπως και μη σκιζετε το αμαξι σας τα πρωτα 2-3000χλμ. οχι για το μοτερ αυτο ειναι σχεδον στρωμενο.απλα υπαρχουν χιλια δυο αλλα πραγματα που θελουν στρωσιμο σε ενα νεο αμαξι...π.χ σαζμαν -
pskarm στο εργοστάσιο της Mercedes που πήγα πρώτη φορά ο κινητήρα έπαιρνε μπροστά πάνω στο αυτοκίνητο για να φύγει από την γραμμή παραγωγης.
Η δοκιμή που κάναν στον πάγκο ήταν με πεπιεσμένο αέρα για να ελέγξουν την στεγανότητα. -
Ποτέ δε μπόρεσα να καταλάβω αυτή τη νοοτροπία να 'γράφουμε' τις προτάσεις του κατασκευαστή. Λέτε να ξέρει λιγότερα αυτός από εμάς;
Κάτι ακόμα, αν νομίζετε ότι αυτό που κάνουμε στα αυτοκίνητά μας (όταν λέμε ότι τα σκίζουμε) είναι 'σκίσιμο', τότε αυτό που κάνει ο κάθε κατασκευαστής εξελίσοντας, ψάχνοντας, βελτιώνοντας, ένα κινητήρα (και γενικά ένα αυτοκίνητο) πρέπει να το λέμε βιασμό παρά φύση και κατ΄εξακολούθηση.
-
Allakse ladi oso pio noris mporis kata tin apopsi mou sta 100-200km zois tou kinitira alla me orikteleo, ante imisinthetiko se periptosi kinitira me afksimenes apetiseis.
To idio ksana se 2-3000km kai sinexise me orikteleo mexri toulaxisto 5000-10000 km (pali analoga to moter klp) opote pano kato mporis na valis sinthetiko.
POTE sinthetiko stis dio treis protes allages giati den tha strosi pote (an fisika ginoun se evlogo diastima ki oxi meta apo 10000km).Plin omos otan paris to aftokinito na to strofaris arketa eos psila XORIS omos na exis megalo fortio gkaziou (anevazontas siga siga strofes), xoris na to patas poli stis megales taxitites 4i-5i-6i (oso mikroteri i taxitita toso pio polles strofes mporis na anevazis as poume mexri 5-6000 analoga kai to moter), xoris na to odigis me statheri taxitita i se anifora me megali taxitita/liges strofes (opos oloi lanthasmena kanoun px 4i kai 2500rpm), odigontas kata protimisi ektos poleos se striftero dromo me elafries aniforokatifores ki afinontas to gkazi stin katifora (gia na fevgoun apo ton thalamo ta katalipa tis kafsis), kanontas mikris diarkias taksidakia ki OXI makrines diadromes (pali opos oloi lanthasmena kanoun), kai telos xoris na anevazis ipsiles thermokrasies genika opos ginete odigontas se kinisi entos poleos klp
O kinitiras theli ipio strofarisma eos psila kai eidika sta prota km prepi aparetita na ginei gia na 'kathisoun' sosta ta pistonia sta xitonia tous.Fisika apetite strosimo kai sta alla meri opos frena, sazman klp opote oxi ipervoles alla OXI kai to tipiko 'mexri 4000rpm' opos oloi lene, eine megalo lathos afou to fortio tou kinitira px stis 3000rpm me 5i taxitita eine poli megalitero apo oti stis 6000rpm me 1i taxitita, ean fisika katalavenis ti enoo!
JIM -
Πρώτη φορά ακούω για στρώσιμο με ορυκτέλαιο.
-
Πρωτη αλλαγη λαδιων καλυτερα πραγματοποιησε στα 666 χιλιομετρα και μετα απο αυτη αλλαζε τα λαδια καθε 3,000 χιλιομετρα ή τριμηνο (οποιο ερθει νωριτερα)! Επισης αν αλλαζεις τα λαδια μονο μηνα βαλε μπλε φιλτρο λαδιου, αν ζυγο βαλε πρασινο. Αν παλι θες να κερδισεις ενα τριακοστου του αλογου ζητησε απο τον πλησιεστερο σου μητροπολιτη να αγιασει το φιλτρο πριν το τοποθετησεις. Τις ημερες με πανσεληνο, αν οδηγεις σε δρομο με ονομα πανω απο πεντε συλλαβες και εχεις και την πεθερα σου στο αυτοκινητο, φροντισε για αμεση αλλαγη λαδιων απο μηχανικο/βενζινα/λαδα που να ειναι μαρτυρας του Ιεχωβα. Ενας φιλος μου που δεν το εκανε ακομη κλαιει για την κατεστραμενη αντλια βενζινης.
Συγνωμη για το σκωπτικο υφος μου αλλα εχω βαρεθει να διαβαζω συνφορουμιτες να ωρυονται οτι μετα τα 5-7,000 χιλιομετρα τα λαδια ειναι για πεταμα!
Πρωτη εκτακτη αλλαγη λαδιων μην κανεις [εκτος και αν το προτεινει ο κατασκευαστης] και γενικοτερα να αλλαζεις τα λαδια το λιγοτερο καθε 10,000 χιλιομετρα μια που ο κατασκευαστης προτεινει 15,000.
Εν ολιγοις, συμφωνων με τον tazio και σιγουρα μου φαινεται αστειο το Ασχέτως του τι μλκ λένε οι εταιρείες για λόγους marketing
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Η Τογιότα Μάνο βάζει 100% συνθετικά για 15.000 χιλιόμετρα.@Ρέθυμνο: τα σύγχρονα μοτέρ, δεν έχουν γρέζια μέσα.
Προσωπικά, σε Τογιότα, τα αλλάζω κάθε 7.500, και τα πρώτα στα 7500 τα άλλαξα.
Σπύρο γρέζια δεν έχουν, σωματίδια μετάλλου λόγω πλαστικής βράχυνσης και καθίζησης όμως υπάρχουν
Για αυτό και καλύτερα είναι να γίνεται μια πρώτη αλλαγή λαδιού στα 1000 με 1500kmΠοτέ δε μπόρεσα να καταλάβω αυτή τη νοοτροπία να 'γράφουμε' τις προτάσεις του κατασκευαστή. Λέτε να ξέρει λιγότερα αυτός από εμάς;
Κάτι ακόμα, αν νομίζετε ότι αυτό που κάνουμε στα αυτοκίνητά μας (όταν λέμε ότι τα σκίζουμε) είναι 'σκίσιμο', τότε αυτό που κάνει ο κάθε κατασκευαστής εξελίσοντας, ψάχνοντας, βελτιώνοντας, ένα κινητήρα (και γενικά ένα αυτοκίνητο) πρέπει να το λέμε βιασμό παρά φύση και κατ΄εξακολούθηση.
Tazio δεν τίθεται θέμα αν ο κατασκευαστής γνωρίζει περισσότερα από εμάς, απλά μερικές φορές τίθεται και θέμα μαρκετιγκ .
Φίλος είχε πάρει καινούργια BMW 318 E46 .
Όταν πήγε να παραλάβει το αμάξι του είπανε να φέρεις το αμάξι για αλλαγή στα 1500km αν θυμάμαι καλά, το βιβλίο του κατασκευαστή όμως έλεγε πρώτη αλλάγη όταν βγάλει μήνυμα ο εγκέφαλος., και αποφασίζει να «ακούσει» το βιβλίο.
Στα 1700 ανάβει το λαμπάκι για χαμηλή στάθμη.
Η απάντηση της αντιπροσωπείας ήταν ,δεν στο είπαμε.Και πληροφοριακά το αμάξι έχει 19000km και ακόμα ο εγκέφαλος δεν έχει δώσει σήμα για αλλαγή λαδιού. Θέλει ακόμα 7000Km.
-
Ο χρήστης manosk έγραψε:
Πρώτη φορά ακούω για στρώσιμο με ορυκτέλαιο.Είναι πάγια τακτική στο italian tuning, που μία εκδοχή του αναφέρει ο φίλος πιο πάνω
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
...Plin omos otan paris to aftokinito na to strofaris arketa eos psila XORIS omos na exis megalo fortio gkaziou...Σωστά...Από την παλιά, καλή (αερόψυκτη) εποχή, οι καλοί μάστορες έλεγαν οτι το σωστό στρώσιμο γίνεται με 'δούλεμα' του μοτέρ σε όλο το φάσμα στροφών με χαμηλό φορτίο (λίγο γκάζι) ενώ καλό είναι στα 50-100 πρώτα χιλιόμετρα, 5-6 φορές να 'γεμίσεις' μια τρίτη και να αφήσεις το γκάζι ωστέ να 'κόψει' μόνο του το αυτοκίνητο και να πατήσουν καλύτερα τα ελατήρια. Αυτά βέβαια σε μια εποχή που τις ανοχές τις εβλεπες με το μάτι και όχι με το μικροσκόπιο!
-
Ο χρήστης JIM THEO έγραψε:
Allakse ladi oso pio noris mporis kata tin apopsi mou sta 100-200km zois tou kinitira alla me orikteleo, ante imisinthetiko se periptosi kinitira me afksimenes apetiseis.
To idio ksana se 2-3000km kai sinexise me orikteleo mexri toulaxisto 5000-10000 km (pali analoga to moter klp) opote pano kato mporis na valis sinthetiko.
POTE sinthetiko stis dio treis protes allages giati den tha strosi pote (an fisika ginoun se evlogo diastima ki oxi meta apo 10000km).Plin omos otan paris to aftokinito na to strofaris arketa eos psila XORIS omos na exis megalo fortio gkaziou (anevazontas siga siga strofes), xoris na to patas poli stis megales taxitites 4i-5i-6i (oso mikroteri i taxitita toso pio polles strofes mporis na anevazis as poume mexri 5-6000 analoga kai to moter), xoris na to odigis me statheri taxitita i se anifora me megali taxitita/liges strofes (opos oloi lanthasmena kanoun px 4i kai 2500rpm), odigontas kata protimisi ektos poleos se striftero dromo me elafries aniforokatifores ki afinontas to gkazi stin katifora (gia na fevgoun apo ton thalamo ta katalipa tis kafsis), kanontas mikris diarkias taksidakia ki OXI makrines diadromes (pali opos oloi lanthasmena kanoun), kai telos xoris na anevazis ipsiles thermokrasies genika opos ginete odigontas se kinisi entos poleos klp
O kinitiras theli ipio strofarisma eos psila kai eidika sta prota km prepi aparetita na ginei gia na 'kathisoun' sosta ta pistonia sta xitonia tous.Fisika apetite strosimo kai sta alla meri opos frena, sazman klp opote oxi ipervoles alla OXI kai to tipiko 'mexri 4000rpm' opos oloi lene, eine megalo lathos afou to fortio tou kinitira px stis 3000rpm me 5i taxitita eine poli megalitero apo oti stis 6000rpm me 1i taxitita, ean fisika katalavenis ti enoo!
JIMJIM .... σωστό σε βρίσκω !!
Οποιος ακολουθεί αυτά που λέει ο JIM χαμένος δεν θα βγεί
-
Epidi doulevo kai den mporo na eksigiso leptomeros apla tha po ston filo Manosk oti an vali se kenourio moter orikteleo den tha strosi pote sosta o kinitiras.
Strosimo simeni merikos fagoma tis spiroidous avlakoseos pou exi pano tou to xitonio apo to pistoni (ta elatiria toy sigkekrimena) kata ta prota km litourgias toso oste oute na exi fagothi poli kai den exi esto elaxisto vathos oute omos poli ligo oste na min strofari oso prepi to moter.
Prepi na fagothoun oi avlakoseis toso oste na epitrepoun sta metra tou ekastote kinitira (an exi mikra i megala diakena stis prodiagrafes tou) elefthero strofarisma alla sinama mikri posotita ladiou na katakratite anamesa stis mikres pleon enapominantes avlakoseis oste na lipenonte eparkos ta pistonia kata tin kinisi tous.
An valis orikteleo epitrepis afti ti diadikasia na pragmatopiithi (alloste apo to ergostasio ta ladia pou exi mesa to moter eine i oriktelea i semi synthetics mazi me sintiritikous paragontes) eno an valis synthetiko kai malista kalo POTE den prokite na iparksi afti i epithimiti arxiki fthora logo poli apla ton megalon lipantikon idiotiton ton synthetikon ladion.An ki akreo paradigma apla tha sas po pos ta aftokinita test drive toulaxisto sta prota km zois tous giati meta ta skizoun kiriolektika doulevoun sinithos kalitera apo afta pou emis meta agorazoume kai poles fores egine anafora apo kosmo gia to gegonos legontas merikoi pos ta exoun piragmena.
I alithia eine pos logo tou eleftherou isos kai ipervolikou strofarismatos sta prota km zois tous afta ta aftokinita doulevoun kalitera kai den kene ladia enantithesi me polla kanonika stromena aftokinita.Eixa ena Impreza GT to opio estrosa evlavika me ton klasiko tropo kai mias ki eime ipervolikos se tetia themata to kratisa mexri tis 10000km strosimo me apotelesma to aftokinito eno den ekege ladi (kanena omos GT paroti turbo den ekege ladi logo sfixton elatirion) na pigeni xirotera apo alla mama aftokinita telios idia!
To WRX MY03 pou exo to aniksa ipia mexri tis 5500rpm apo ta prota 40-50 km zois tou ki allaksa ladia sta 150km me metrias piotitas imisinthetiko kai sta 1500 peripou ksana me kalo sinthetiko pleon.
Strofarisma elefthero xoris pote omos iperthermansi, kikloforia entos poleos i megalo fortiou gkaziou alla se mikris diarkias kontina taksidakia.
Apotelesma eite pistevis eite oxi pigene kalitera se mama katastasi apo alla idia aftokinita ki eno kei elaxista ladi (ola ta WRX >MY01 kene ligo logo malakoteron elatirion pistonion pou epitrepoun kalitero strofarisma - ta STI den kene) kei ligotero apo paromias xronias WRX (gia osous fisika to 'patane' giati an den to 'pas' fisiko eine na min sou kapsi katholou to diapistosa o idios gia mia allagi ladion pou to douleva san papous logo metaforas tis oikogenias.Telios prosopiki apopsi kai to oti lene oi kataskevastes sintiritiko strosimo kala kanoun pistevo giati fantasou ti tha ginotan an legane apo kenourio strofarise to elefthera kai posoi tha to spagan se ligotera apo 10000km!
Afto eine sosto gia ton poli kosmo pou den mpori na katalavi ti simeni fortio kinitira, zestama krioma eidika sta prota km zois tou, taktiki allagi ladion klp.Oso gia afton pou eipe pos ta ladia den exoun rpovlima kai mporis na ta allazis meta apo 10-15000km apla tha po pos oi prosmikseis venzinas tote tha eine toses pou tha exi xasi kata poli to ladi to iksodes tou kai tis idiotites tou, mono vazontas paxitero apo tis anagkes sou ladi isos voithisi ligaki alla apo tin alli afto tha dosi poli perisoteres trives sto moter sou kata tin ekinisi (to 60-70% ton fthoron enos kinitira simveni sto ksekinima) ipsiloteres thermokrasies ladiou logo xiroteris refstotitas kai pai legontas eidika se moter me metavlito xronismo kai mikra diakena opos to diko sou eine i kano lathos?
JIMPali makrigorisa, signomi kai gia ta Greeklish alla doulevo eniote apo PC i Mac
-
Ο χρήστης Demetriades έγραψε:
Tazio δεν τίθεται θέμα αν ο κατασκευαστής γνωρίζει περισσότερα από εμάς, απλά μερικές φορές τίθεται και θέμα μαρκετιγκ .
Φίλος είχε πάρει καινούργια BMW 318 E46 .
Όταν πήγε να παραλάβει το αμάξι του είπανε να φέρεις το αμάξι για αλλαγή στα 1500km αν θυμάμαι καλά, το βιβλίο του κατασκευαστή όμως έλεγε πρώτη αλλάγη όταν βγάλει μήνυμα ο εγκέφαλος., και αποφασίζει να «ακούσει» το βιβλίο.
Στα 1700 ανάβει το λαμπάκι για χαμηλή στάθμη.
Η απάντηση της αντιπροσωπείας ήταν ,δεν στο είπαμε.Και πληροφοριακά το αμάξι έχει 19000km και ακόμα ο εγκέφαλος δεν έχει δώσει σήμα για αλλαγή λαδιού. Θέλει ακόμα 7000Km.
Το παράδειγμα αυτό δεν λέει τίποτα για το πότε πρέπει να γίνει η 1η αλλαγή λαδιών.
Σίγουρα στο βιβλιαράκι λέει επίσης οτι τα λάδια πρέπει να τσεκάρονται συχνά, και να συμπληρώνονται όποτε κατέβει η στάθμη. Τα μεγάλα διαστήματα αλλαγής λαδιών δεν σημαίνουν οτι μέχρι να πάμε για αλλαγή δεν τσεκάρουμε την στάθμη. Αντιθέτως αυτό είναι πιό επιβεβλημένο, για να μην δουλεύει ο κινητήρας για μεγάλο διάστημα με μικρή ποσότητα (γιατί αυτή η ποσότητα θα 'δουλεύει' περισσότερο).
Στο δικό μου δεν κάνω 1η αλλαγή, έχει και αυτό μεταβλητό διάστημα σέρβις, και με την χρήση που κάνω φτάνω άνετα το μέγιστο διάστημα που είναι 30.000χλμ.
Εκεί έκανα την 1η αλλαγή στο ίδιο αυτοκίνητο που είχα παλιότερα, εκεί θα την κάνω και σε αυτό που έχω (26.000χλμ τώρα).Για όσους ενδιαφέρονται έχω βάλει (17/11) ένα τεχνικό κείμενο της VAG για τα μεταβλητά διαστήματα αλλαγής λαδιών στο θέμα 'Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε?'.
-
@ JIM THEO Συμφωνώ με αυτά που λες για το στρώσιμο με ορυκτέλαιο και όχι συνθετικό. Να ξέρεις όμως ότι μερικοί γρήγοροι κινητήρες γεμίζονται με συνθετικό λάδι από το εργοστάσιο π.χ. chevrolet corvette.
Πολύ γρήγορη αλλαγή, στα 100-200 χλμ. αν δεν υπάρχει λόγος για τα honda τουλάχιστον δεν πρέπει να γίνεται. Η honda χρησιμοποιεί 'ειδικό λάδι' σαν λάδι πρώτης τοποθέτησης σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Αναλύσεις λαδιών (από ιδιώτες) συμπεραίνουν ότι πρόκειται για ορυκτέλαιο με αρκετό από το πρόσθετο moly. Στα Honda 5.000 χλμ για πρώτη αλλαγή, άλλες εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιούν και αυτές ειδικό λάδι πρώτου γεμίσματος.
Καλές οι οδηγίες σου για το στρώσιμο, θέλει κανονικό οδήγημα με αρκετές στροφές και να αποφεύγεται η λειτουργία κάτω από 2.000 σαλ. Αυτοί που τα οδηγούν σιγά ή τα σκίζουν, τα καταστρέφουν - δεν πρόκειται να δουν πολλά χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο θεωρείται στρωμένο μετά τα 500 χιλιόμετρα, μπορεί και 1.000 αν δεν το ζόριζες.
Τα μακρινά ταξίδια στο στρώσιμο καλό είναι να αποφεύγονται γιατί ο κινητήρας δουλεύει σε σταθερές στροφές για πολύ ώρα. Η λίπανση (ιδίως στα πάνω ελατήρια) που πρέπει να είναι αυξημένη στο στρώσιμο γίνεται κυρίως λόγω υποπίεσης (στα αυτοκίνητά μας που δεν έχουν εξελιγμένα συστήματα λίπανσης όπως τα φορτηγά). Αν παίρνεις το πόδι σου από το γκάζι κάθε 2-3' λεπτά στο ταξίδι για μερικά δευτερόλεπτα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με μεγάλα ταξίδια στο στρώσιμο. Καλό είναι να παίρνεις το πόδι σου από το γκάζι κάθε 15 λεπτά και μετά το στρώσιμο, αυτό για όσους έχουν cruise control (όπως εγώ που το ξεχνάω).
ΠΡΩΤΗ ΑΛΛΑΓΗ ΛΑΔΙΩΝ