Επειδή η εκτίμηση/μέτρηση της δημοσιογραφικής πηγής που προαναφέρθηκε μου φαίνεται υπερβολική για το συγκεκριμένο κιβώτιο (ακόμα και το sensodrive του Citroen C2 που θεωρείται από τα πιο αργά κιβώτια δε θέλει παραπάνω από 0.4 sec για κάθε αλλαγή) έκανα ένα σύντομο ψάξιμο για DSG upshift/downshift times και βρήκα το εξής εδώ:
http://www.canadiandriver.com/articles/jk/031119.htm
*'By monitoring driving style, the computer predicts whether the driver will request an upshift or downshift next so it can pre-select the correct gear. It is possible to fool the computer by driving erratically, but *even if the wrong gear is pre-selected it only takes a fraction of a second for it to catch up. This transmission shifts fast, with shift times in the .03 to .04 second range. Even an excellent driver has trouble matching that consistently, and this transmission can do it all day long.'
Από άλλη πηγή βρήκα το παρακάτω:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=702200
The transmission can even shift from 6th to 2nd gear without having to sequentially run down through every gear. In this case, DSG will switch input shafts from 6th gear going to 5th temporarily on input shaft 2 and then into 2nd with input shaft 1 while blipping the throttle to match revs - all in less than .9 seconds.
Προσωπικά στη σύντομη επαφή που είχα με το εν λόγω κιβώτιο μου έδωσε την εντύπωση ότι η καθυστέρηση στο κατέβασμα ήταν minimal σε σχέση με ό,τι άλλο ημιαυτόματο έχω οδηγήσει, ακόμα κι όταν προσπάθησα να το 'μπερδέψω' κατεβάζοντας π.χ. σε 2α ενώ επιτάχυνα με 3η και 3500 σ.α.λ. (ώστε να έχει έτοιμη την 4η αντί της 2ας).